← Alle dagbøker
diarist.Alias

Thea

46 år180 cm3 innlegg 2002 0 følgere

Start151,0 kg
Sist147,0 kg
Endring−4,0 kg
BMI nå45,4
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
23. august 200228. august 2002
😄147,0 kg

Jøss så super hyggelig!!!

Var bare innom en liten tur for å titte, har ikke veid meg enda, det skal jeg ikke gjøre før mandag.

Ble veldig glad og litt rørt over at det har vært så mange som har tatt seg tid til å svare, det måjeg virkelig si gledet stort! Tusen takk!!!

Litt sulten til tider men det har gått bra hittil, men det har jo bare gått to dager. Blir litt spennende til helgen siden jeg skal på jente hytte tur, men har gitt beskjed til de jeg skal reise med at de må "passe" litt på meg. Skal ikke være super streng, koser meg nok med en drink eller to, men ikke noe sjokolade for da går det gæærnt. Er helt sjokoholiker. Begynt på krom så forhåpentligvis vil det gi seg snart.

Men det jeg skulle si var at det var virkelig rørende å se at noen bryr seg og vet hva jeg snakker om. Igjen tusen takk. Så skriver jeg mer mandag kveld.

Mange klemmer
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite1. september 2002
Hei kjære slankevenn

Høsttreffet i Oktober

Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.

Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.

I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.

Derfor:

For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.

Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.

Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.

Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.

Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.

Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.

Hilsen nite
🙂147,0 kg

Ja........da har det begynt

Mitt aller første kurs har jeg nå vært på og heldigvis hadde de en vekt som viste mer enn 140 kg. Tok litt i da jeg oppga vekten min tidliger, den er 146,9 og ikke 151. Ikke så mange kg forskjell desverre, men et lite lyspunkt i hvertfall.

Takk for at du tok deg tid til å svare og bry deg om hvordan jeg hadde det Jojoen, selv om jeg ikke kjenner deg så varmet det!!

Gleder meg faktisk litt til å starte på et sunnere liv som jeg forhåpentligvis klarer å opprettholde framover. Har til og med funnet fram ergometersykkelen, tenkte å sykle på den en halvtime hver dag. Tror det er mer enn nok med min elendige form

Da skriver jeg ihvertfall neste mandag for å fortelle hvordan den første uken i mitt sunnere liv har gått!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jannicke😉27. august 2002
Hei Thea!

Velkommen hit! Du kommer til å få mye støtte og omsorg her inne! Og du kommer til å gjøre det bra! Jeg har aldri prøvd et GR-kurs, men jeg har ei venninne som gikk på et kurs for noen år siden. Hun lærte masse av det og tok av ganske mye! Du kommer til å lære masse om kalorier og forbrenning, og det er jo nyttig kunnskap å ha når en skal ned i vekt! Pass på hva du spiser og beveg deg mest mulig - så kommer dette til å gå GLIMRENDE! Skal følge deg på veien.

Mange positive tanker fra en slankesøster!
c.AuthorAlias Molla❤️27. august 2002
Heipådeg!
Så fint at du har tatt tak i livet ditt og bestemt deg for at nå er det nok! Jeg begynte som deg med Grete Roede og det var til kjempehjelp! Kan trygt si at det forandret mitt liv. Endelig klarte jeg å gå ned i vekt uten å sulte meg, og jeg klarte til og med å trene! Jeg skal ned ca 42 kg tilsammen, og jeg bruker god tid. Hittil har jeg klart 24 kg, og det går litt opp og ned med slankingen, men det viktigste er: JEG AKTER IKKE Å GI OPP! Og det håper jeg du også bestemmer deg for. Det får ta den tid det tar, men ned i vekt skal vi, ikke sant?
Jeg vet det kan føles trøstesløst i starten, målet virker så langt fram. Men tro meg, hver eneste kg nedover hjelper på både kropp og humør. Så jeg vil anbefale deg å sette deg delmål underveis og ikke tenke for mye på hovedmålet. Ta ett delmål av gangen og belønn deg selv når du når dem (f.eks. klær, kino, CD o.a.), da er det lettere å holde motivasjonen oppe.
Gleder meg til å se hvordan det går med deg i fortsettelsen!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias bompi😊27. august 2002
Vil også ønske deg velkommen hit, og håper du får fint utbytte av denne tjenesten og oss som er her inne. Jeg kan i alle fall si at det har jeg hatt. Og det er som Vår sier i kommentaren over her, når du først kommer igang og merker forandringene, så får du enda mere motivasjon til å fortsette!

Skal følge med deg, og håper du får det til! Men husk å ta tida til hjelp :)
c.AuthorAlias Vår27. august 2002
Hei, Thea, og velkommen!!!!
Kjempelurt å begynne å skrive her, syns jeg. Vi skal følge med deg, vi! Du kommer til å oppleve stor framgang, det er jeg sikker på. Jeg har også hatt det sånn at jeg tenkte på det hele tiden, over alt, hver dag og hver time, at kroppen ikke var som den skulle. Jeg kjenner meg så godt igjen, skjønner det SÅ godt! For meg hjalp det veldig fort: Bare noen få kilo ned, så merkes det jo, ikke sant? Klærne passer bedre og du føler deg mer vel. Og bare noen få treningsøkter, så får du rettere rygg og klarere blikk, ikke sant? Det er kjempeviktig å være stolt av alle de små fremskrittene underveis. SÅ mye å glede seg over, Thea! Det blir en fin høst. Lurt å være med på et kursopplegg. Men skriv her da, så vi også får se hvordan det går! Tvi, tvi!
😟151,0 kg

Føles håpløst og uoverkommelig!!

Ja...hadde aldri trodd at jeg skulle begynne med dette, men nå er jeg desperat og føler at dette er min siste sjanse på å gå ned i vekt. Leste om Elisabeth som hadde gått ned fra 150 til 64 og følte et lite håp da. Det er jo tydeligvis ikke umulig, helt sikkert utrolig vanskelig...men ikke umulig. Skal begynne på et Grethe Roede kurs på mandag, og tenkte jeg skulle prøve å skrive her etter kurskveldene.

Jeg hater virkelig kroppen min, og er helt overbevist om at den kraftige overvekten min,legger en demper på absolutt alt jeg gjør. Tenker på det når jeg sitter på trikken, når jeg handler, på byen, på skolen og alt annet jeg gjør her i livet. Tror jeg har et litt feil bilde, for jeg tror nesten at lykken kommer med en gang jeg har gått ned det jeg skal. Men jeg tror egentlig ikke det er så feil, for jeg har en fantastisk kjæreste, gode venner, fin familie og utdanner meg til sykepleier noe som føles veldig riktig, bare den siste brikken faller på plass (eller mer riktig, får plass) at jeg kommer meg ned på 70 tallet, så tror jeg livet mitt ikke kan bli stort bedre.

Dette ble rotete og veldig sytete, men i dag føles det helt jævlig. Men jeg håper at mitt nye liv starter her, og håper dere holder ut med meg :)

En ting jeg gruer meg veldig til er veiingen på mandag. Jeg skulle veie meg her i stad, og fant ut at jeg veier mer enn det vekta mi kan vise. Den viser max 140 kg....begynte å gråte bare. Dette er jeg veldig redd for at skal skje på det kurset. Noen som vet om hvor mye en Grethe Roede vekt kan vise? For det tror jeg ikke selvtilliten min kommer til å tåle.

Da skriver jeg igjen neste mandag ihvertfall!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃23. august 2002
Hei Thea :-)

Gratulerer med denne viktige beslutningen. Jeg ser at du virkelig mener alvor. Dette er sikkert ikke den første gangen du tenker på å gjøre noe med situasjonen, men likevel noe helt nytt. For denne gangen skal du klare det!!! Nemlig.

Her er det mye inspirasjon å finne rundt om i dagbøkene. Vi er mange i samme båt og mange til å heie og trøste underveis.

Alle har sine metoder. Lykke til med Grete Roede!

Hvis du er engstelig for det med vekta.. kan du ikke ringe først og spørre slik at du er forberedt? Og slik at de kan forberede seg. Det ville være mer enn merkelig om de ikke hadde skikkelig utstyr hos GR..

Gleder meg til å følge med deg i de neste ukene, månedene osv..

Klem fra Jojoen
Bilde
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.