← Alle dagbøker
diarist.Alias

Texas

54 år170 cm26 innlegg 2002 0 følgere

Start77,0 kg
Sist73,6 kg
Endring−3,4 kg
BMI nå25,5
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
18. juli 200229. august 2002
😄73,6 kg

Det hjelper!!!!!!!!!

I går hadde jeg en tilnærmet 0-karbo dag, og det må jeg si satte fart på sakene. Skal nok ta flere sånne etterhvert, men ikke så ofte, da egg og kyllingfilet blir ensformig i lengden....

Nå har jeg da endelig klart å ta målene mine, det var vel ikke værst tenker jeg. Her er de iallefall:

Overarm: 33 cm
Bryst: 99 "
Liv: 88 "
Hofter: 111 " (og her er det fettet har satt seg)
Lår: 60,5 " (....litt her også)

Så får vi se da, hvordan målene ser ut om en uke.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12329. august 2002
Hei!
Takk for kommentar.
Der ja, endelig fikk du målt deg! Godt jobba!
Disse 0-karbo dagene gjør virkelig susen, men som du sier; kan jo bli litt ensformig i lengden. Jeg skal ta en slik en i dag tenker jeg. For å få fart på sakene igjen.
🙂74,5 kg

Ingen endring....

...og det er vel min egen skyld.
Skulle spise et par nøtter i går og det ble flere...... og flere........
Det var så himla godt. Greit at nøtter har lav GI, men det finnes grenser for hvor mange man kan spise...... Tydeligvis ikke i går da!!
Men jeg gir ikke opp, i kveld SKAL jeg være flink. Kunne godt tenke meg å være rundt 70 kg. i slutten av september. Så får vi se om det går da........ JODA!!!!!!!
Tenkte jeg skulle ta Monika123 sitt råd og måle meg. Gjør det i kveld.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12327. august 2002
Hei!
Nå er det kveld, har du målt deg nå? Neivel, så gå og gjør det da!!

Kjenner meg igjen i dette med nøtter. De er liksom så enkle å spise, bare 1 til, bare 1 til .... og så er posen tom!! Ajhh.

Husk; snart er det 40 årsdager vi skal i! Min er allerede om 14 dager, hjelp! Den ble litt tidligere enn jeg hadde reknet med.
☹️74,5 kg

Så var vi der igjen da.....

Ja, ja man får som man fortjener. Denne helgen har jeg virkelig kooooost meg, men nå er det på'n igjen. Håper disse 600 gr. jeg har gått opp i helgen sitter løst og renner fort av igjen.
Godt at man klarer å gå på igjen etter utskeielser. Det klarte jeg ikke før........
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
Her er jeg igjen. Takk for kommentar forresten.
Jernvilje? Tja, vet ikke om jeg har det. Men det gikk da bra i helga. Vet du hva, jeg merker ikke de 10 kg så godt som jeg hadde trodd jeg ville gjøre. Inni hodet mitt er jeg fremdeles 10 kg tyngre. Men merker det jo på klærne da.
c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
Det går litt opp og ned her i livet vet du, også med vekta. Bare du kommer deg tilbake til utgangspunket igjen før neste helg, er det bra. 600 g skulle gå bort fort med litt jobbing?? Klarer det du vet du!!
❤️73,9 kg

Joda, nå fikk jeg litt uttelling..........

Og der rørte den på seg gitt. Føler at jeg er litt utålmodig innimellom, som når vekta ikke rører på seg på tre dager. Tror jeg får roe meg litt. Det kommer som regel hvis man er flink.
I kveld skal jeg og sambo ut og spise biff, så vekta er nok ikke like bra i morgen. (mmmm gleder meg til mat) Tror jeg utsetter veiing til mandag. Det er nok lurt!!
Ha en fin helg alle sammen og kos dere i sommerværet!!
Kjempeklem!!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias filums😉24. august 2002
Gratulerer med "nedgang"! Håper du får det fint i helgen!
Klem fra filums
c.AuthorAlias Monica12323. august 2002
Hei!
Ja der ser du, det går nedover til slutt. Kjempefint for deg! Kos deg i helga.
👻74,5 kg

STILLESTAND

Hva i all verden???

Nå har jeg utsatt veiinga til i dag og gledet meg faktisk til å veie meg, for nå har jeg vært kjempeflink!!
Men hva lyser mot meg; joda det samme som for tre dager siden. Hvilket spøkelse er det som har sneket seg på vekta??

Vel, vel får fortsette med å være flink, så løsner det vel...

Ha en god dag i solen alle sammen!
Klem fra Texas
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
Så synd at vekta ikke var mer hyggelig mot deg i dag. Alltid kjipt når man tror at NÅ har jeg helt sikkkert gått ned, men så viser vekta noe annet.

Helt riktig, forsett å være flink så løsner deg nok.


Takk for at du stakk innom meg forresten.
Egnetlig skulle man tro at jo nærmere man kom målet jo mer motivert ble man for å nå det raskt. Jeg vet ikke helt hvorfor det ikke er sånn med meg. Min begredelige vektnedgang skyldes nok at jeg spiste for mye mat med hvetemel forrige uke. Jeg vet at jeg tåler hvetemel dårlig. Fyker som regel opp i vekt med det samme av det. Så prisen for det betaler jeg nå.

Men jeg har ikke tenkt å gi meg. Må da finnes et tall som heter 69.9 på vekta mi også? Jeg skal ned til 67,5 jeg.....skal....skal.... Og det klarer jeg fint hvis jeg spiser riktig og trimmer litt. Har faktisk vært flink til å trimme, stolt av meg selv over det.
❤️74,5 kg

Det er en fiiiin dag, la-la-la-la-la-la

Kom meg helskinnet gjennom helgen, selv om jeg var i 55-års lag på lørdag. Synes selv at jeg var superflink. I går var jeg på stranda og koste meg med lillesnuppa mi som badet masse.
Deilig med sommer!!!
På kvelden satt jeg og samboer''n min ute og skravlet til langt på natt. Kjempekoselig.
Og nå er det uka igjen og da kan det vel ikke gå en annen vei enn nedover...??? (på vekta altså)
😊74,8 kg

1. konkurranse dag!!

Dette var bra. Synes selv at jeg var kjempeflink i går.
Dette spiste jeg:
1 egg
3 rug sprø m/lettost og kalkunpålegg
skummetmelk

1 egg
3 rug sprø m/lettost

1 yoplait yoghurt

1/2 pose m/pasta bolognese

1 frisk-is (fy)

+masse vann


Fant ut at denne pasta-bolognesen har lite kalorier (110/100gr) og pastarørene er laget av durumhvete som ikke er så ille. (medium GI) Er litt sukker i retten, men...men.....jeg synes den er kjempegod!!
(Tror den er fra Findus, Cusine Creative. Finnes i frysedisken)

Ellers tror jeg at jeg skal gå tilbake til å veie meg hver dag og siden jeg ikke har fått fingeren ut med å ta målene mine, så utsetter jeg det til jeg har stillstand på vekten.

Så håper jeg at helgen går greit og at solen skinner!!!!!

Texas
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12316. august 2002
Hei!
Takk for kommentar.
Kan du ikke bare måle deg i dag da? Det går da fort det vetdu. Tenkt så hyggelig det blir å sammenlikne med tallene siden.
Er dem klærne du har sånn kjempemye for små eller? Jeg brukte ei bukse som var bare litt for liten, som mål. Hvis de er alt for små blir det bare deprimerende.
Kanskje du har ei sånn "bare litt for liten"- bukse liggende du også?
Ha ei fin helg da!
😀75,3 kg

Bare 100 gram?????

Nå er jeg virkelig overrasket. Hadde trodd at jeg kom til å få bakoversveis da jeg gikk på vekta i morges, men neida bare 100 gram opp. Det er jeg kjempefornøyd med.
Det er liksom sånn at når man først har skeiet ut en gang er det veldig vanskelig å "dra seg inn" igjen. Men nå tror jeg at jeg skal klare å komme meg tilbake på rett kjøl igjen. Jeg vil jo ned!!!!! Hadde vært deilig å kunne kjøpe seg høstklær i en størrelse mindre. Vi får se. Ned skal jeg iallefall.
Nå er det jo konkurranse-start så da er det bare å stå på. Det gjør vel også litt med viljen.
Ellers er det en topp dag.
Texas:o)
😵75,2 kg

Konkurransestart i morgen!

Nå har jeg ikke vært særlig flink. Har blitt litt utskeielser. Men nå er det konkurransestart i morgen og jeg håper at jeg skal komme meg inn på rett spor igjen!!
Gruer meg til å gå på vekta i morgen tidlig. Uæææææææ!
Ha en god dag alle sammen!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12314. august 2002
Hei texas!
Takk for innlegg i dagboka mi. Så fint da at det ikke var bare jeg i hele verden som satt med disse tankene.
Du har helt rett, her er det bare å stå på. Lykke til du også!
😐75,2 kg

Veiing 1 gang i uken.

Hei og hopp!

Ble noen gedigne utskeielser i helgen. Har ikke turt å gå på vekta. Har bestemt meg for å veie meg hver fredag fra nå av, og skal ta målene mine i dag.
Begynner også å trene i dag, så får vi se.......
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pernilla13. august 2002
Da er det klart for ny -5 konkurranse i 70-kg klassen, førstkommende torsdag, og hvis du ønsker å være med, så meld deg på hos meg innen torsdag, og gjør deg klar til å ta av noen kg med massevis av inspirasjon!!!!!!

Pernilla
c.AuthorAlias Betty😉12. august 2002
Jeg prøver å holde meg til å veie meg en gang i uka og det er nok lurt. Da ser man nedgang (oppgang....) bedre og blir ikke helt opphengt i hva vekta viser! Men jeg må jo si at vekta frister da, hver eneste dag! Men prøv å hold deg!

God slankeuke!

Klem Betty
😄75,2 kg

Jaaaada

Og der løsna det litt tror jeg, slitsomt å slanke seg når man ikke ser nedgang. Jeg hadde jo egentlig forventet no sånt, men ikke så tidlig. Jeg har jo akkurat kommet igang.
Det går greit med lav GI-mat nå synes jeg. Man kan jo spise nøtter når man er litt sugen på et eller annet. Helt utrolig!!!
Ellers så blir det nok noen utskeielser i helgen. Bursdag med kaker og kaker og kaker. Må jo smake litt da. Ellers så skal jeg forsøke å holde meg i skinnet!!!

Ha en god helg alle medslankere!!!
Klem fra Texas

(PS! Har endret startvekten pga. "oppgang" da jeg kjøpte digitalvekt)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica1239. august 2002
Hei!
Takk for kommentar.
Ikke lenge til du når et nytt 7-tall nå! Det går jo rette veien. Jeg spiser også litt nøtter når trangen til noe blir for stor... (ehhh. men noen ganger spiser jeg noe helt annet også da... men det snakker vi ikke om i dag)
Så fint da at det går greit med GI-mat. Genial ikke sant?
😑75,6 kg

Bedre enn ikke no........

Litt ned iallefall. Håper det fortsetter sånn.
Nå må jeg få målt meg snart, så jeg har det å klynge meg til når vekta er sur.............
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias olga😃8. august 2002
Heisan,
takk for kommentar, var innom www.vektibalanse.no og sjekket tabellen, tror nok jeg skal prøve å følge det litt.
Eller ser jeg du har fått gode resultater, gratulerer.

Slankeklem fra Olga
😐75,8 kg

blææææh

Står stille ja, det er jo kuuult!
Synes det er litt tidlig at vekta skal stritte imot, men jeg får bare stå på. Det kommer vel............
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica1237. august 2002
Helt riktig: STÅ PÅ, DET KOMMER VEL!!! Ingen grunn til å gi seg nå nei...
☹️75,8 kg

Neiiiiii

Blæh!!!!!
Synes jeg var flink i går, men problemet er kanskje at det jeg dytter inn ikke kommer ut. Synes jeg leste noe om Hamburger-te, skal prøve på helsekosten i dag.
For jeg gir ikke opp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bortsett fra min lille oppgang på vekta, er det jo en deilig dag. Skal kose meg i sola når jeg kommer hjem.
Synes det går ganske greit med GI-kostholdet, men luktesansen min må ha blitt bedre for jeg lukter nybakt brød hvor jeg enn er.....................
Ha en god dag alle sammen!!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica1236. august 2002
Hei!
Takk for kommentar i dagboka mi. Så fint at du ikke har tenkt å gi opp!! Det blir det som regel ikke noe av vet du. Lurt med den sjokoladen. Skal se om den finnes å få kjøpt her jeg bor også. Lykke til videre.
c.AuthorAlias Morgengry😉6. august 2002
Hei, Texas.
Jeg og kjenner nybakt brød over alt. Får helt vann i munnen. Tør ikke å tenke tanken at jeg aldri kan spise det igjen. Det er for depprimerende.

Når man veier seg hver dag risikerer man å få en nedtur fordi vekten går opp/står helt stille. Men fortvil ikke - du hvet jo at du er flink med kostholdet så da er det nok bare litt vann som binder seg i kroppen. I morgen vil nok se nedgang.

Ha en fin dag!!

Klem fra Morgengry
😑75,7 kg

Hmmmmm

Ingen nedgang fra i går til i dag. Helt greit. Skeide ut med poteter i går. Ble helt tung i magen!!!!
På'n igjen i dag, så får vi se på vekten i morgen.
Fra neste uke, tror jeg at jeg skal veie meg en gang i uka.
Ha en fiiiin dag alle sammen!!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica1235. august 2002
Fint at du ikke gir opp! Det er det eneste rette for å gå ned i vekt. Å veie seg en gang i uka er nok det beste, selv om jeg ikke gjør det. Jeg må på vekta hver dag for å sjekke. Prøver å ikke la små justeringer opp gjøre meg deppa.
c.AuthorAlias Morgengry😉5. august 2002
Hei, Texas.
Har du lagt om til lav GI-mat? Jeg må si jeg har det kjempefint etter at jeg la om. Har ikke lyst på snop, og jeg som har vært den godtegrisen.

Kan nok være lurt å veie seg bare en gang i uken, men det er ikke så lett å holde seg borte fra den. Blir helt hekta på å se om man har gått ned eller ikke. Fornuften når ikke helt inn her. Jeg kan løpe på den både morgen og kveld, men sier stadig til meg selv at jeg kun skal gjøre det en gang i uke. Hmfff.

Ser vekten går nedover hos deg og det er jo kjempefint!!

Ha en strålende dag!!

Klem fra Morgengry
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.