← Alle dagbøker
diarist.Alias

Tengwar

47 år174 cm2 innlegg 2002 0 følgere

Start79,0 kg
Sist79,0 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå26,1
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
30. april 20023. mai 2002
😉79,0 kg

Oki! Nye muligheter, nytt liv!

Nå er alt planlagt dere! Til mandag begynner jeg nye studier i Oslo av alle ting! Aaah, jeg er SÅ spent! Negldesigner er da tittelen jeg etter en stund vil være stolt av å bære!

I går la jeg en liten plan. Dere vet før, når man skulle gå fra barneskolen til ungdomskolen. Fra ungdomskolen til videregående, for å ikke snakke om nyttår! Alle får da en ny sjanse, en sjanse til å forbedre seg, kanskje endelig tørre å være seg selv, sette seg nye mål for en ny livstil... Vel, jeg skjønte at en slik sjanse har vi egentlig hver eneste dag! Og nå skal jeg gripe den! Ny utdannelse, ny og sunnere livstil, og ikke minst en slank og tiltrekkendes kropp! For nå skal jeg klare det! Jeg har til ogmed gått ned en og en halv kilo siden jeg først kom hit!

Ahhh.... Dere kan tro jeg gleder meg!

Det blir sikkert litt tøft å gå på diett, samtidig med harde studier, men det går nok bra :o) *hopper opp og ned i full ekstase*


Foresten, har noen av dere noen som helst erfaring med slankeplaster?

Ha en flott dag! Kos dere i sola!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias amelia😃11. mai 2002
Heisann!

Du har ikke vaer inne her paa en stund- lurer bare paa hvordan det gaar!! Har du flyttet til Oslo, og hvordan er studiene?
Haaper alt har falt paa plass, at du har faatt deg bo plass, etc.
*Lykke til*
-a-
c.AuthorAlias Tengwar😉3. mai 2002
Ops! Jeg skrev 79 kg jeg :o) Mente å skrive 78! Jippi!
😐79,0 kg

Ja så kom jeg meg hit til slutt! :o)

Hei alle sammen!

Som dere sikkert har skjønt, er jeg ny her... Grunnen til at jeg valgte å gå dette steget var rett og slett fordi jeg har prøvd og prøvd å gjøre noe med vekta, men ikke klart det... :o/ Kanskje jeg trenger litt motivasjon? Og kanskje jeg kan få noen gode råd og litt hjelp til å komme i gang.

Jeg har egentlig alltid vært litt overvektig. Det hendte faktisk en gang at jeg klarte å gå ned !!15!! kilo, men da siste jeg bare 1 halv grapefrukt, 1 knekkebrød og litt middag. I tillegg gikk jeg i ca 5 timer hver dag! Men da jeg fant kjæresten min bare raste kiloene bokstavelig på!

Nå er jeg i en situasjon hvor jeg ikke har muligheten til det holde på slik jeg gjorde. Og dette resulterer i at kiloene sniker seg på, og jeg blir mer deppa for hver dag som går *sukk*

Men nå er det rett og slett nok! Jeg har fått tak i en slankediett som strekker seg over 14 dager, og jeg vil klare den! Den er basert på at det vil skje en kjemisk forandring i kroppens stoffskifte.

Jeg har det med å overgi meg til det stigende behovet for usunne saker som potetgull,brus og smågodt... Men om jeg gjør dette, hvordan skal jeg da føle meg vell?

Jeg starter med "tortur kuren" *hihihi* mandag 06.05.02 Er det noen som kan gi meg noen råd til hvordan jeg skal forberede meg på en slik kur?

Setter STOR pris på svar! :o)

Hilsen
-Tengwar
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias AM2. mai 2002
Beklager at jeg har lagt inn innlegget mitt så mange ganger..
ble noe tull med maskinen.. det sto nemlig at det ikke ble lagret.. men det gjorde det jo.. fysj og føy.. fikk ikke sletta det heller :) - AM
c.AuthorAlias AM😊2. mai 2002
Heisann
Velkommen til disse sidene!!
Selv har jeg gremmest av kroppen min siden ungdomskolen... og det begynner å nærme seg seks år!!!
Jeg har forgjeves forsøkt å slanke meg men det har resultert i at jeg går ned ett par kilo og så raser oppover i vekt!! Og her er jeg, nærmere 20 kilo tyngre enn det jeg var da jeg begynte å skjemmes over kroppen min!! SÅ jeg vet godt hvordan du har hatt det.. ikke særlig gøy.. :(
Tok ett oppgjør med meg selv i januar og har siden da klart å gå ned ca 5,5 kg.. Jeg gikk ned kjapt i begynnelsen, så sto vekta stille i nærmere to måneder, men nå i det siste har jeg fått litt dreisen på slankingen igjen!
Jeg holder meg til 1000 kcal hver dag og holder meg langt unna godterier, chips, brus og annet søtt! Jeg har også meldt meg inn i Sats og har som mål å trene min 4 ganger pr uke!!
Det jeg spiser er måltidserstattere to ganger til dagen, ett vanlig måltid og masse masse frukt!!
Kanskje ikke den beste måten å slanke seg på, men det er den eneste måten jeg føler jeg har kontroll over kaloriinntaket mitt på...
Jeg ville bare ønske deg lykke til, kjekt å se noen på min alder!! :) Skal vi ha en deal om å gå en slankere og bedre sommer i møte, der vi slepper å skjemmes av kroppen vår?? :)
ØNSKER DEG LYKKE TIL :)
(ble litt langt dette her hehe)
Stor klem fra AM
c.AuthorAlias AM😊2. mai 2002
Heisann
Velkommen til disse sidene!!
Selv har jeg gremmest av kroppen min siden ungdomskolen... og det begynner å nærme seg seks år!!!
Jeg har forgjeves forsøkt å slanke meg men det har resultert i at jeg går ned ett par kilo og så raser oppover i vekt!! Og her er jeg, nærmere 20 kilo tyngre enn det jeg var da jeg begynte å skjemmes over kroppen min!! SÅ jeg vet godt hvordan du har hatt det.. ikke særlig gøy.. :(
Tok ett oppgjør med meg selv i januar og har siden da klart å gå ned ca 5,5 kg.. Jeg gikk ned kjapt i begynnelsen, så sto vekta stille i nærmere to måneder, men nå i det siste har jeg fått litt dreisen på slankingen igjen!
Jeg holder meg til 1000 kcal hver dag og holder meg langt unna godterier, chips, brus og annet søtt! Jeg har også meldt meg inn i Sats og har som mål å trene min 4 ganger pr uke!!
Det jeg spiser er måltidserstattere to ganger til dagen, ett vanlig måltid og masse masse frukt!!
Kanskje ikke den beste måten å slanke seg på, men det er den eneste måten jeg føler jeg har kontroll over kaloriinntaket mitt på...
Jeg ville bare ønske deg lykke til, kjekt å se noen på min alder!! :) Skal vi ha en deal om å gå en slankere og bedre sommer i møte, der vi slepper å skjemmes av kroppen vår?? :)
ØNSKER DEG LYKKE TIL :)
(ble litt langt dette her hehe)
Stor klem fra AM
c.AuthorAlias AM😊2. mai 2002
Heisann
Velkommen til disse sidene!!
Selv har jeg gremmest av kroppen min siden ungdomskolen... og det begynner å nærme seg seks år!!!
Jeg har forgjeves forsøkt å slanke meg men det har resultert i at jeg går ned ett par kilo og så raser oppover i vekt!! Og her er jeg, nærmere 20 kilo tyngre enn det jeg var da jeg begynte å skjemmes over kroppen min!! SÅ jeg vet godt hvordan du har hatt det.. ikke særlig gøy.. :(
Tok ett oppgjør med meg selv i januar og har siden da klart å gå ned ca 5,5 kg.. Jeg gikk ned kjapt i begynnelsen, så sto vekta stille i nærmere to måneder, men nå i det siste har jeg fått litt dreisen på slankingen igjen!
Jeg holder meg til 1000 kcal hver dag og holder meg langt unna godterier, chips, brus og annet søtt! Jeg har også meldt meg inn i Sats og har som mål å trene min 4 ganger pr uke!!
Det jeg spiser er måltidserstattere to ganger til dagen, ett vanlig måltid og masse masse frukt!!
Kanskje ikke den beste måten å slanke seg på, men det er den eneste måten jeg føler jeg har kontroll over kaloriinntaket mitt på...
Jeg ville bare ønske deg lykke til, kjekt å se noen på min alder!! :) Skal vi ha en deal om å gå en slankere og bedre sommer i møte, der vi slepper å skjemmes av kroppen vår?? :)
ØNSKER DEG LYKKE TIL :)
(ble litt langt dette her hehe)
Stor klem fra AM
c.AuthorAlias AM😊2. mai 2002
Heisann
Velkommen til disse sidene!!
Selv har jeg gremmest av kroppen min siden ungdomskolen... og det begynner å nærme seg seks år!!!
Jeg har forgjeves forsøkt å slanke meg men det har resultert i at jeg går ned ett par kilo og så raser oppover i vekt!! Og her er jeg, nærmere 20 kilo tyngre enn det jeg var da jeg begynte å skjemmes over kroppen min!! SÅ jeg vet godt hvordan du har hatt det.. ikke særlig gøy.. :(
Tok ett oppgjør med meg selv i januar og har siden da klart å gå ned ca 5,5 kg.. Jeg gikk ned kjapt i begynnelsen, så sto vekta stille i nærmere to måneder, men nå i det siste har jeg fått litt dreisen på slankingen igjen!
Jeg holder meg til 1000 kcal hver dag og holder meg langt unna godterier, chips, brus og annet søtt! Jeg har også meldt meg inn i Sats og har som mål å trene min 4 ganger pr uke!!
Det jeg spiser er måltidserstattere to ganger til dagen, ett vanlig måltid og masse masse frukt!!
Kanskje ikke den beste måten å slanke seg på, men det er den eneste måten jeg føler jeg har kontroll over kaloriinntaket mitt på...
Jeg ville bare ønske deg lykke til, kjekt å se noen på min alder!! :) Skal vi ha en deal om å gå en slankere og bedre sommer i møte, der vi slepper å skjemmes av kroppen vår?? :)
ØNSKER DEG LYKKE TIL :)
(ble litt langt dette her hehe)
Stor klem fra AM
c.AuthorAlias Litago😄2. mai 2002
Takk for hyggelig chat og velkommen hit!
Ser du har fått mange gode råd allerede. Kanskje ikke så motiverende at mange av oss ikke "tror" på slike kurer, men slik er det.
Hvis du likevel skal forsøke den så vil jeg anbefale deg å planlegge allerede nå hvordan du skal spise ETTER at du er ferdig med kuren.
Det som nemlig kan skje er at du savner din gamle mat så mye at når du er ferdig med kuren så stapper du i deg alt du har savnet. Overspising etter en slik kur er farlig!
Dessuten må du endre det faste spisemønsteret ditt. Tenk over hvorfor du gikk opp. Bestem deg deretter for hva du vil endre når du er ferdig med kuren.
På den måten unngår du at kuren bare blir en flopp!
Lykke til. Jeg skal følge med deg!

Klemz fra Litago
c.AuthorAlias Niki😉1. mai 2002
Hei og velkommen hit!

Råd til hvordan du skal forberede deg til kuren du tenker å gjennomføre... vel... jeg vil kanksje råde deg til å forsøke å finne en mer langsiktig løsning...

Problemet hvis du går for fort ned i vekt er at du kjører kroppen din rett i spare modus. Forbrenningen går ned og når du begynner å spise normalt igjen vil forbrenningen være mye lavere enn da du startet "slankekuren" og du vil dermed rase opp i vekt - gjerne mer enn det du har tatt av.

Det er ikke anbefalt å gå ned mer enn 0,5 til maks 1 kg i uken. Går du hurtigere ned enn dette mister du vel så mye muskler som fett. Slankekurer som lover en nedgang på mer enn 2 - 3 kg i måneden ville jeg derfor styrt unna. Jo lengre tid man bruker på å gå ned, jo mer varig blir nok vektreduksjonen.

Jeg vil råde deg til å lese litt i slankedagbøkene her inne. Finn frem noen av dem som har gått ned mest og se hvordan de har gjort det. Ella har f.eks. en beskrivelsa av slankeopplegget sitt under tirsdag 19. mars.

Selv gjør jeg omtrent akkurat det samme som aha. Jeg veier maten og teller kcal og forsøker å få i meg 1000 - 1200 kcal hver dag. I tillegg forsøker jeg å trimme litt hver dag. (Går du 30 min i hurtig tempo hver dag vil dette hjelpe riktig så bra).

De viktigste tingene jeg har plukket opp i forbindelse med det å gå ned i vekt føler jeg er dette:
- Spis ofte men ikke så mye hver gang (mål: 5 måltider hver dag. Spis hver 3. time). (Forbrenningen økes/holdes vedlike hver gang du spiser).
- Frokost er viktig! Spis nok til frokost. Frokosten setter forbrenningen i gang og en god frokost vil føre til økt forbrenning gjennom hele dagen!
- Trim om morgenen (før frokost) er genialt. Du forbrenner da stort sett kun fett og oppnår økt forbrenning gjennom hele dagen.
- Trim minst 30 min hver dag.
- Drikk mye vann (vistnok nødvendig bl.a. for å få transportert fettet ut av kroppen).
- Fet fisk som pålegg: sunt fett som gjør at man holder seg mett lenger og unngår søthunger. (Får ikke kroppen tilført nok fett vil den heller ikke være spesielt interessert i å gi fra seg det fettet den allerede har lagret).
- Styr unna hvit brød (og andre karbohydrater med høy glykemisk indeks).
- Spis 1000 - 1200 kcal hver dag og aldri mindre enn 900.

Huff, dette ble langt.
Vel, håper ikke du tar helt skrekken. Man kan faktisk spise ganske mye og alikevel gå ned i vekt. Man må bare passe på å spise riktig...
Hovedproblemet er at ting tar tid.

Uansett hvilken metode du velger når det gjelder slankingen ønsker jeg deg lykke til!

Du har allerede et godt utgangspunkt i og med at du har funnet sidene her. Her er det mye inspirasjon og god motivasjon å hente!

Ha en fortsatt strålende dag!

Klem Niki
c.AuthorAlias aha1. mai 2002
Heisann og velkommen til denne fantastiske siden.

Skjønner du skal prøve "stoffskiftekuren". Har selv prøvd den. Gikke ned noen kilo på de 14 dagene, men alle pluss noen til kom raskt tilbake.
Det jeg gjør nå har jeg tro på. Planlagt og gjennomtenkt kost over en lang periode. Jeg har lagt mitt kcal.inntak på 1000-1100 kcal hver dag. Kjedelig å veie all maten, men blir en vane etterhvert. Så langt har jeg gått ned 8 kilo.
Som du skjønner har jeg ingen tro på såkalte mirakelkurer, for ingen funker. Og jeg har prøvd maaaange.
Men denne kuren kan kanskje funke som en kikkstart på et vekttap.
Ønsker deg lykke til
Klem fra aha
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.