God start!
Hei og hå, nå er det vår, ute øse pøs regner det, men jeg koser meg inne og har satt opp en systematisk plan for både slanking og studier. Heldigvis begynte jeg i går, gikk en god tur før jeg la meg og leste, det har tatt laaaang tid å gå ned 4 kg, men jeg vil absolutt ikke ha de på igjen, nei nå er jeg jo 1/3 av veien, målet er å gå ned til ca. 64 kg. Jeg tror det er oppnåelig dersom jeg bare holder ut, til sommeren skal jeg iallefall ha klart det, det er jo fortsatt vår :-) Det skal bli så bra å komme i form og få tilbake ''min'' fasong både på kropp og ansikt lik at jeg kan gå inn i klær og ha på med make-up som jeg føler er meg. Jeg har store forventninger til denne våren og sommeren altså!! Skal klare det nå!!
back on track!!
Gikk visst ikke helt etter planen med den fastingen, tok helt av med fruktjuice etterhvert så da droppa jeg ut og la på meg alle kiloene igjen, men nå er jeg tilbake, er veldig motivert nå altså så jeg bestemte meg for ikke å komme tilbake her før jeg var nede igjen. Ganske deilig å tenke på at om 6-7 kilo (og det SKAL jeg greie!) kan jeg bruke noen bukser jeg føler meg vel i... da skal jeg jammen med feire med å føle meg bra, teehee... bare tanken er nok nå til å holde meg motivert, også forestiller jeg meg hvordan jeg kan se ut i diverse klær ol. til sommeren med solbrun hud dersom jeg bare holder ut, det er jo det det gjelder og nå går det greit selvom det er litt tøft psykisk... skal jo bli mye mindre av meg! Tenkt, tenk, tenk, det er så deilig å tenke på at jeg blir neste lykkelig... det er jo tross alt bare rundt 10 kilo og jeg trenger ikke slanke meg mer, bare holde meg i form, spise sunt og ta vare på meg selv, det må da gå ann!!
Vitamindager :O)
I går gikk jeg litt over på frukt og grønnsaksjuicer... tok noen skjeer med honning også, ikke så bra, men følte meg så slapp så jeg fant ut at dette blir en like bra greie, nå er jeg også skikkelig motivert for å fortsette, dette funker jo riktig bra, er sulten selvfølgelig, men selv om det frister med sjokolade og godis som de andre spiser, frister det ikke i det hele tatt sammenlignet med resulatetne dersom jeg gjennomfører dette opplegget. Føler meg jo allerede mye lettere til sinns pluss at disse frukt og grønnsaks drikkene jeg lager (har sånn saft maskin) virkelig gir meg et kikk. Tanken på å prøve et 2 ukers opplegg surrer i hodet... kanskje gjør jeg det, ja hvorfor ikke hvis jeg fortsetter å føle meg bra. Da er nok 71 kg innen rekkevidde, målet er å stabilisere vekta og så ta av resten i slike perioder... kjempe bra... er i så godt humør nå altså. Hører på Röyksopp og bare digger med... mmm... kanskje klarer jeg tilogmed å lese litt, i går gikk jeg tur iallefall, en time, framskritt det!
2. dag :-)
Jeg greide å gjennomføre hele i går og det er jeg litt stolt av, våknet opp og følte meg helt varm i hele kroppen i dag, litt rart siden jeg ikke har spist noe, men kroppen jobber sikkert for å rense ut, i dag føler jeg meg veldig bra i form, så dette er den andre dagen min på sitronsaft og te. Tar en dag av gangen, men er veldig motivert til å klare en hel uke og kanskje lengre nå altså. Ser fram til å ha på meg disse klærne jeg har satt sammen og hengt opp, gleder meg til jeg kommer ned på 71 igjen og kan ha på meg noen normale klær... hater å gå rundt slik i pysj og joggebukser fordi ingenting annet passer.. ugh... det er sååå ikke min stil.
Fastedag!
I dag har jeg fastet... holder på med andre ord... det er hardt, men dersom jeg klarer å gjennomføre en renselseskur så er jo resultatet kjempe bra for både kropp og sinn, men lett er det ikke! Har nærmest hatt kontstant hodepine i dag... prøvde å trappe ned litt i går... men en kjempe overgang alikevel, jeg tenker spesielt på blodsukkeret, jeg som har proppet i meg med søtsaker og god mat og alkohol den siste tiden, men jeg har fryktelig lyst på noen positive resultater her, føler at jeg har en masse gammel drit som har avleiret både på kroppen og i tankene nå, derfor er det så tøft å begynne... men men, har god støtte også skal jeg ta tiden til hjelp, sove en masse og ta lekser igjen senere, helsa først nå altså!! En dag av gangen også ;-)
Litt lettere iallefall!
Vekten stod å vippet mellom 75.4 og 75.6, landet på 75.4...så jeg skreivt det jeg, det merkes iallefall selvom det bare skulle være vann, er fryktelig oppblåst i ansiktet, ikke behagelig i det hele tatt, har en tendens til å legge på meg i ansiktet og det ser skikkelig ille ut på bilder, jaja... nå er det altså bare en halv kilo igjen til første delmål, det hjelper med slike delmål! I dag er jeg motivert altså, jeg hadde nesten glemt hvor bra denne dagboken er, lurer på om det går ann å laste den ned etterpå jeg, er det noen som vet??? I går tok jeg nemlig frem en gammel dagbok, fra 5 år siden akkurat... det var litt hardt, veldig rart å lese... så mye har forandret seg, skjedd i mellomtiden og alikevel når jeg leste den kunne jeg se at ting lå latente, ting som har skjedd som bare ventet på å skje nærmest, med meg, med familie medlemmer osv...
Men jeg er da litt eldre, jeg har ikke som mål å veie 48 kg lengre for å si det sånn, dersom jeg veier rundt 64 skulle jeg vel være akkurat passe tror jeg, spesielt dersom jeg begynner å trene og spiser sundt, det viktigste er at jeg skal blir komfortabel med kroppen min, at jeg kan bruke vanlige olabukser og føle meg vel, at jeg til slutt kan bruke bikini og ikke unngå stranden... men det er et stykke frem for jeg har ikke vært så veldig heldig med bena, dvs. for 5 år siden var de kjempe fine, har bilder fra stranden i bikini... ikke en cellulitt så og si, men nå er de bare fulle, men det værste er all blodårene, tenk at jeg har så mange åreknuter enda jeg bare er 21... huff... jeg vet det er arvelig, men det gjør det ikke bedre, det er så heselig også gjør det vondt også i blandt, jeg tror alikvel det ble værre med all jo-jo slankingen... lurer på om det er andre som har sånne problemer?!?
Men... vet du jeg skulle ønske alle her inne kunne si noe de var fornøyd med om seg selv akkurat nå... noe de er stolte av og som de liker å fremheve, samt noe de kommer til å være stolte av når de får gått ned i vekt, kanskje noe de husker de har vært stolte av før.
Jeg er egentlig fornøyd med at jeg som regel ikke legger på meg så mye på magen (men derfor mye på hofter og lår...errr), derfor pleier jeg å kle meg i timeglassfasong for å fremheve det jeg kan fremheve... også er jeg fornøyd med hendene mine, håret mitt og øynene :-) Når jeg går ned håper jeg å bli fornøyd med armene og rumpa... men det er jo en stund til altså, men spennende å tenke på, jeg tror jammen motivasjonen er i færd med å komme seg.
Bortsett fra det er jeg litt engstelig for min farfar er ikke bra, han har nok ikke så lenge igjen og det setter en demper på solskinnsværet i dag... pappa virker ganske nede og det er litt vanskelig å vite hva jeg skal gjøre, for jeg orker jo nesten ikke å gå ut selv, men kanskje jeg får prøve... jeg skal iallefall prøve å tenke positivt i dag, i går fikk jeg tilogmed lest litt...:-) Ha en fin dag!
Første dag uten sjokolade!!!
Hei, ååå, sååå bra å være her inne, masse nye oppmuntrende mennesker som også ønsker å legge til rette for å ha det bedre,det er bare så fryktelig vanskelig... Jeg lar meg så altfor lett distrahere, grrr... nå må jeg få opp motivasjonen og viljestyrken.
Men jeg leste om noen andre her inne som også har tvangsspisings problemer...det var ''bra'' for problemet er jo ikke at jeg ikke vet hva jeg skal spise, hva som er sunt, ol. heller tvert imot... æsj, tenker jo bare mat og hva jeg skulle ha spist, gjort og ikke spist og ikke gjort... også blir jeg så fort sliten, alt blir liksom for mye for fort og da overspiser jeg, for å komme bort eller for å ''beskytte'' meg eller noe... men det virker jo helt imotsatt retning, kaster bort livet bokstavelig talt... bruker alle pengene på mat og tull, også tenker jeg på alle stedene jeg kunne reist ol. istedet...
Jeg merker jo at jeg ikke har bra av all den fete maten og alt sukkeret, blir skikkelig ute av form og lei meg, derfor tror jeg det er lurt å kutte det ut... når jeg spiser godteri og sånt har det som regel den virkningen at jeg ikke klarer å stoppe også er det på''n igjen... Det gikk ganske så bra i høst, gikk jo ned masse bare med mat og trening, men så kjørte jeg meg ut med en del som skjedde, også var det eksamen og etter det masse styr også lagde jeg unnskyldninger for meg selv, de siste månedene har jeg drukket alkohol nesten hver dag og det blir man jo ihvertfall ikke slank av... du merker det når du kutter ut, da går plutselig vekta rett opp når du spiser mat, kroppen suger liksom bare til seg alle kaloriene, men så blir jeg jo helt hekta på sjokolade og usunn mat også da så... æsj, men jeg håper på å finne oppmuntring her ettersom jeg tror andre har de samme greiene... Jeg skal gi meg litt tid nå, er det noen som har noen gode slankeopplegg som virker? trenger en liten oppmuntring nå, 2-3 kg på kort tid hadde vært bra som en begynnelse... er skikkelig lei og orker nesten ikke gå ut av huset, får ikke lest noe heller nesten... leste Pan av Knut Hamsun denne uka, den var liten og fin, får begynne med litt lettere literatur før jeg får prøve å lese pensum.
Første mål: 75
Sluttmål: langt fram, men ønsker å veie noen å 60... 64 kanskje, men med en trenet kropp, til vanlig går jeg veldig mye 2-3 timer om dagen (tilfra skolen, butikken ol.), men lurer på om jeg ikke skal begynne med en annen form for trening... har veldig lyst til å se trenet ut... err... det må da være mulig, er det noen andre som ønsker å gå rundt 12 kg til sommeren? håper på svar her...
stor kos!
Åååå neiii!!!
Har ikke gått bra med meg i det siste altså... har lagt på meg 5-6 kilo på 3 uker... ugh... ugh... spyy!! Har vært skikkelig lei og sliten og bare spist noe jeg skulle ønske jeg aldri hadde gjort for nå sitter jeg her da, har jo ingen klær som passer så jeg kan gå utenfor huset... Nei nei nei, derfor må jeg gjøre noe, i dag skal jeg ikke spise så mye og spise sunnere... føler meg skikkelig slapp og uttafor, dette skal ikke skje igjen altså, tenk 8 kilo siden i høst og da skulle jeg fortsatt gå ned noen kilo... jaja, aldri forseint å snu, har tenkt å ta en rensekur for så mye usunt som jeg har stappa i meg siden i hørt er til å bli dårlig av å tenke på, trenger en skikkelig omlegging av kostholdet og ut med svart-hvitt tenkinga... æsj!! det var da ergerlig også... men godt å få det ut her, så!! nå skal jeg lese også skal jeg spise noe grønt seinere i dag... nå SKAL det bli andre boller ja!
28. november 2001
68,8 kgHei igjen!
Åh nå snør det ute, det er så koselig, må ta bilder før jeg reiser for nå reiser jeg heldigvis om ikke mange dagene, men det har da vært litt godt å være hjemme også, det er jo så kos å kunne gjøre de tingene en er vant med som å sitte her på internet med dere, tihi, og å spise "norsk" mat, men i dag har jeg begynt på Cambridge altså, trang visst litt tid på meg jeg men nå føles det riktig, iallefall skal jeg klare en uke også får jeg se, jeg har en sånn liten kalender som jeg har brukt ved tidligere slankekurer hvor jeg har krysset av dager og skrevet opp vekt og det er kjempe motiverende... Så nå skal det gå bra ja. Første delmål har jeg jo nådd, nå er det andre delmål som står for tur: 67 kg, det regner jeg med å klare etter en uke på Cambridge ogda skal jeg til frisøren... det trenger jeg skikkelig nå og det er en veldig fin motivasjon.
Nå må jeg bestille flybilett, hadet bra så lenge!
23. november 2001
68,4 kgHMM...
Er litt luren på hva som skjer... vekta i dag var nok litt unaturlig lav for jeg hadde litt diare i dag til morgen, men her sitter jeg og propper meg med sjokolade og kaker og vekta går nedover... jaja får håpe det ikke er bare tull og at jeg har brukt en del energi selvom ikke det har blitt mye trening eller noe annet fornuftig av naturlige årsaker, i natt har jeg nemlig vært våken det aller meste med noen korte perioder søvn inniblant, moren min er virkelig ikke bra, så vi har vært oppe i hele natt og passet på henne for ellers løper hun ut og roper i gatene og ringer på til naboene, jeg håper ikke hun må legges inn igjen, det hadde vært fryktelig, derfor gjør vi alt for å få ting til å henge i hop her. Så dere skjønner sikkert at det ikke ble noe særlig med pulverkur på meg i dag heller... jaja, nå har jeg spist, men jeg skal prøve ikke å fortsette å spise utover kvelden og så får jeg håpe at denne natten blir bedre så jeg får begynt i morgen. Men det viktigste akkurat nå er at ting roer seg ned. Tror jeg skal legge meg litt ned nå, legen til mamma skal ringe meg i løpet av en time regner jeg med også må jeg ut å hente medisiner på apoteket... så ting går litt i ett ja, men det er iallefall bra at jeg kan gjøre noe og ikke bare sitte å se på.
Savanna, jeg kommer etter deg jeg altså... bare gi meg en dag eller to ;-) Også støtter jeg deg helt, håper dagen gikk greit, jeg tror det er veldig lurt at du bytter ut en shake med et måltid. Dette blir spennende, du er sååå flink hvis du holder ut altså og det håper jeg virkelig. Nå vet du jo at du også klarer å slanke deg på vanlig mat det har du jo bevist, så da blir nok overgangen etterpå enklere. Dette skal vi klare!!! Stooor kos fra Tavanna!!
22. november 2001
69,0 kgUhuh!
Hm... lurer på om denne vekta stemmer altså, men den viste iallefall 69 i dag, jeg tror nok at jeg holder på en del vann når jeg er ute og reiser, veier som regel mindre når jeg kommer hjem, men det kan jo også være vekta der nede som viser litt mye... nei ikke vet jeg, men det var iallefall denne vekta jeg begynte å slanke meg på så jeg veeet at jeg har gått ned siden i høst noe jeg merker på klærne også. Nå er jeg jo egentlig halvveis. Hadde vært så digg å tatt av de siste kiloene og gå litt ned før jeg skal reise ned igjen. Jeg fikk ikke begynt på Cambridge i dag som jeg hadde lyst til, men jeg skal ikke fortsette å spise utover kvelden som i går, får prøve å gå en tur ut, her har det iallefall bare vært styr i dag, ikke bra. Har veldig lyst til å ta en 2-3 ukers pulve kur, tenk så deilig å bare ta av de kiloene da også spise sunt og trene etterpå for å få litt muskler!!! Hadde vært skikkelig gøy å gå sammen med deg Savanna, har du lyst til å begynne i morgen eller? Jeg skal i allefall innstille meg på det :-)
Kooos Tavannda
21. november 2001
69,1 kgHjemme!
Hei, ja nå er jeg hjemme igjen... etter 2 dager med reising og styr og masse spising (tax-free godteri er ikke noe slanke tips nei)... ugh... så jeg tror nok vekten har gått opp en del i morgen, men det får være så, har nemlig bestemt meg for å ta en 2 ukers pulver kur nå, er faktisk ganske matlei (og spyr av sjokolade snart!!!) også er jeg redd for å ødelegge det fine resultatet jeg har klart å oppnådd nå som jeg er hjemme igjen og ting er stress... da blir det veldig lett til at jeg trøstespiser, så godt kjenner jeg meg selv nå, spesielt med en bestemor i huset som lager 4 måltider om dagen, så det tror jeg ikke jeg tørr, er faktisk helt sikker på at da går det skeis... det har jeg ikke "råd" til nå altså, veldig mye avhenger av at jeg holder meg i form nå og hvis jeg legger på meg en 2-3 kg så er det det siste jeg trenger, da håper jeg heller på å ta av av noen kilo.
Er ikke helt sikker på hvor lenge jeg skal være hjemme enda, men iallefall en uke, så nå har jeg endelig tid til å være her inne, det blir deilig :-) Håper på litt oppmuntring, ting har vært litt trist nå som moren min er syk og så har det vært en del greier jeg har gått og tenkt på, men men... håper jeg klarer å konsentrere meg om å lese også i disse kaotiske tider. Huff livet er jo så usikkert at ofte virker det veldig overfladisk å tenke på slanking, men på den annen side avhenger jo mitt eget liv (og indirekte andres) av at jeg har det bra så jeg har ikke lyst til å isolere meg igjen og legge på meg. Nei! Neste delmål er fortsatt 67 kg. Det regner jeg med å nå om ikke så lenge ved hjelp av en pulverkur, føler for å rense kroppen litt (som dere sikkert har skjønt ut ifra de siste ukers innlegg) og ta av kilo. Det har iallefall vært deilig å kunne se 60-tallet på vekten, men nå vil jeg gjerne nedover.
I kveld har jeg lånt "Traffic" så skal jeg kose meg med den når resten av huset forhåpentligvis har falt i søvn også håper jeg morgen dagen bringer noe bedre ;-)
Lykke til Tavannda, dette greier du!!!
19. november 2001
69,1 kgTjo...
Nei det blei ingen rensekur paa meg, men jeg har da gaatt ned litt saa naa haaper jeg aa holde meg paa 60-tallet, foeler meg saa mye mer tilfreds med utseende og formen naa enn da jeg begynte i August. Gleder meg til jeg kan bruke de gamle buksene mine igjen, det er ikke saa veldig lenge til. Na skal jeg gjoere litt mer lekser ogsaa skal jeg gaa gjem tror jeg, tenker jeg skal spise noe sunnt til middag, hadde nettopp en bounty sjokolade og iste... ikke saa sunt, men veldig godt og det gaar ann inniblant naar en bare legger resten av dagen opp til det. Ellers snakket jeg med mamma paa telefonen, hun er ikke helt i form og vil helst at jeg skal komme hjem... det er vanskelig, saa jeg vet ikke helt hva jeg skal gjoere, foeler meg derfor litt lei meg i dag. Jaja... haaper dere har det bra der hjemme. Stor Kos fra meg.
Ha en deilig helg!
Hei! sitter her paa internet cafee igjen, har ikke internett, tv, radio eller aviser hjemme... foeler meg litt isolert, men det er deilig ogsaa, faar tid til aa tenke, slappe av naar jeg trenger det og lese hvilket er veldig bra naa som jeg er innstilt paa aa forhaapentligvis gjoere det litt bra paa studiene. I dag hadde jeg en proeve som jeg tror gikk ganske bra, men jeg fikk ikke begynt paa den rensekuren, men jeg passet paa aa spise de siste 3 dagene i hvertfall... Men i morgen har jeg veldig lyst til aa proeve den 7 dagers kuren til jenta S... haaper virkelig at den hjelper, jeg blir med paa den -5 konkurransen altsaa... akkurat naa er det litt fjaernt... men det er jo veldig oppmuntrende aa komme tilbake her og se hvor flinke dere har vaert og at det virkelig nytter. Saa neste gang jeg logger inn, er jeg forhaapentligvis godt i gang med den kuren, det skal bli spennende... lurer paa hvordan den suppa smaker... Gleder meg iallefall fryktelig til aa komme ned paa 60-tallet. I dag var jeg helt overrasket da vekta vist 70 naar den viste nesten 73 da jeg la meg i gaar... skjoenner ikke helt dette, men det kan jo vaere vann, saa faar vi haape at den ikke viser altformye mer naar jeg staar opp i morgen... Det var det for naa... hadet bra saa lenge, jeg heier paa dere og gleder meg til jeg kommer hjem til Norge og min egen datamaskin til jul :-)
Ha en deilig helg!!
Long time...
Hei!!! Naa er det jammen lenge siden jeg har vaert her inne og det har jeg savnet skikkelig selvom det har vaert litt godt ogsa. Men naa foeler jeg at jeg maa ta meg sammen foer jeg begynner aa spise paa meg de kiloene jeg tross alt har klart aa ta av meg. Jeg haaper at dere har det bra alle sammen!! akkurat naa sitter jeg paa internetcafe og heldigvis har de ikke noe godis her som paa de andre internet cafeene, pluss at denne er bare rett rundt hus hjoernet nesten.
I morgen har jeg ikke noen forelesninger, men maa lese til en proeve jeg har paa fredag... derfor tenkte jeg aa begynne paa denne rensekuren til Jenta S (har skrevet ut noen av dagbok dagene hennes og jeg er kjempe imponert og inspirert!!!!) . Har akkurat vaert aa kjopt sitroner... Ellers har jeg det veldig bra, har nesten for mye aa fortelle, men jeg ville iallefall sjekke innom. Har provd mange ganger foer, men hver gang har det liksom vaert noen som satt aa saa paa hva jeg skreiv saa jeg hadde ikke saa lyst til aa skrive inn kg... hehe... Men jeg skal komme tilbake!!! Ellers skal jeg begynne pa Yoga naa i november ogsaa har jeg veldig lyst til aa begynne aa svoemme eller noe, men kommer meg liksom aldri i gang... det har vaert saa mye... men men en ting av gangen... Ok, snakkes igjen snaaart!
Deilig med ny giv halvvies til målet.
Har også gått gjennom opplegget mitt med jevne mellomrom,og spesilet etter perioder hvor vekta har stagnert og hjertet ikke har vært helt med.
Da er det ok å stabilisere noen uker, til lysten melder seg igjen.
For slankinga skal være lystbetont,som alt ellers i livet.
Ellers blir veien lang,og målet litt for mye i det fjerne.
Men se - nå er du på tilbake på sporet med ny innsatsvilje for de siste kiloene.
Stå på, lykke til og kos deg på veien!
I mål ligger din drømmekropp- husk det DIN drømmekropp.
Ikke bare blir vi sunne,men slanke også.
Ingen dårlig bivirkning!!!!Thi-hi!
ha en super slankeuke!