← Alle dagbøker
Tarzan
57 år180 cm11 innlegg
2002
0 følgere
Start97,0 kg
Sist81,0 kg
Endring−16,0 kg
BMI nå25,0
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Det går likar no
Joda, selv om sommervarmen og travle dager har redusert muligheter for å trimme, så har det forsvunnet noen gram.
Dette kan kanskje skylles at jeg hele tiden har prøvd å spise sunt. Det har allikevel blitt litt snop på fjellturer. Nå er det bare 14 dager til datoen som var mitt mål for slankeprosessen. Når det gjelder vekta så er jeg ganske nært målet. Bare 3 kg og det vil si 1.5 kg pr uke. Det blir nok vanskelig med ikke helt umulig. Jeg får bare stå på!!
Et kilo borte!
Ja da var enda ett kilo borte. Det begynner virkelig å merkes at jeg har mistet 20 kg. Spesiellt på klærne merkes det. Må fornye bortimot hele garderoben, så det merkes nok også på lommeboka. Håper at det fortsatt kan forsvinne noen kilo til nå som tursesongen er begynt. Er en relativt aktiv friluftsmann og liker å sluke mil i fjellet. Håper at det kan hjelpe meg med de siste 5 kg.
Yeees!
Ja da var jeg tilbake i full gjenge igjen. Etter en tid med diverse utskeielser så var jeg tilbake til normalen. Og da ble nedtellinga på badevekta økende. Nå tror jeg at jeg kan klare målet. 7 kg på 5 og ei halv uke. Det kan holde hårdt men jeg gir ikke opp!
Fremover tross alt!
Selv om det har vært en del utskeielser i forbindelse konfirmasjon og andre fristelse så går det fremover. Har mot alle odds klart å oppretholde trimminga. Merker at det begyner å gå tregere med fettforbrenninga. Kanskje har det noe å gjøre med at fettmengden er kraftig redusert. Da jeg startet(08. april) veide jeg 103, mot mine nåværende 86. Ja kanskje veide jeg mere ved starten. Fordi da jeg veide 93 ble badevekta byttet i ny. Den gammle viste på dette tidspunktet 87. Den gammle visste altså 6 kg mindre enn den nye og da hadde jeg kanskje veid 109 på den nye. Men det blir bare antakelser.
Enda ett kilo borte!
Jippi! Enda ett kilo trimmet bort! Det er vel ingen tvil om at det er den økte trimminga som gir resultat. 75 min sykkling og 100 situps er tydeligvis tingen for meg. Nå er det ca 10 kg igjen før målet er nådd. Håper å klare det på 6-7 uker. Det vil si 1,5 kg pr dag. Fortsetter det slik vil jeg nå målet.
Det går fremover
Ja det går fortsatt fremover med slankeprosessen. Selv om det ble litt utskjeielser i forbindelse med 17. mai og pinse så teller tallene på badevekta i riktig retning. Men når det er sagt så sysnes jeg fortsatt det går litt tregt. Men tross alt så går det den riktige veien. Målet mitt er fortsatt innen rekkevidde. 8-10 kg på 6 uker vil si over ett kilo pr uke. Det kan bli hardt, men den som ikke våger, vinner heller ikke. Som det så fint heter!
Yes!
Ja, da var 2 kg til borte fra min overvektige kropp. Det ser ut til at den økte trimminga begyner å gi resultat. Fortsetter det i dette tempoet er fortsatt mitt mål inne rekkevide. Jeg får vel bare stå på videre!!
Et skritt i riktig retning
Ja, endelig ser det ut til at fettforbrenninga har begynt å ta seg opp igjen. Etter en liten "down" har det nå blitt fart i sakene igjen. Kanskje var det økninga i trenigsdosen som skulle til. Sykler 60 min. + 100 situps hver dag. Kanskje kan jeg nå målen mitt. Har enda 15 kg før det er nådd og hadde som målsetning å klare det til 10 juli. Det er 9 uker til. Det vil si 1,7 kg i uka.
Vel overstått helg!
Har nå begynt å øke dosene med mosjon. Fra 20 min. sykling daglig har jeg nå økt dem til 60 min. Håper at jeg da får litt mere fortgang på fettforbrenninga. Prøver fortsatt å spise minst mulig og drikke minst 3 liter vann for dagen.
Den rette veien
Nå begyner jeg å se lyser på slankeprosessen. Ikke bare gir det utslag på badevekta. Men desto gledeligere er det hver morgen når de alltid så trange buksene, plutselig henger.
Men når det er sagt, så er det fortsatt et stykke før jeg når målet. Det har jeg satt til 75, og har et lite håp å klare det på 2-3 måneder.
startdag for slankeprosess
Nå starter kappløpet mot de såkalte alders-tilleggene.
Den egentlige startdagen var 8. april. Da veide jeg 103.
Så flink du har vært og ikke minst har vært :-) Nå er det vel snart slik at du svinger deg i trærene? ;-)
Fortsatt god sommer :-)