← Alle dagbøker
Sussi
82 år167 cm139 innlegg
2002
0 følgere
Start118,0 kg
Sist103,3 kg
Endring−14,7 kg
BMI nå37,0
📉 Ned 10+ kg📓 100+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 25. august 2002
👻103,3 kghjemmeferie med sol og hagearbeid..
Hagen begynner å se noe mer anstendig ut etter at sønnen min og meg har jobbet snart i fjorten dager med graving, klipping og felling av store trær.
Egentlig så skulle vi bare gjøre litt, men det ene tar det andre, så nå er jeg riktig fornøyd. Har dessuten bestilt noen hundre løker (tulipaner, påskeliljer, krokus, liljer og diverse annet). Håper bare at jeg får de i jorden før snøen kommer.
Jeg er ingen datafrik, tror det finnes få av det slaget i min aldersgruppe. Men er blitt litt hekta på cliparts nå mens jeg har vært her på slankere.com. Så nå har jeg rasket sammen de jeg liker best herfra og derfra og så vil jeg legge de ut på egen side. Har kjøpt et domene som heter Fryd.no og sønnen min hjelper meg i det tekniske og designmessige, slik at siden skal se litt fin ut. Siden er ikke lagt ut enda, men blir det sikkert snart, om ikke noe skjærer seg.
Pleier ikke være altfor privat herinne, men det er jo denne siden som har fått meg til å oppdage clipartsene og bli litt hekta på dem også.
Oj, nei nå må jeg ut i solen og opp i trærne!!! Åh, nei trærne er jo hogget....
Sussi
23. august 2002
👻103,6 kgegentlig ganske bra...
Ja, for ferie å være og for så mye isspising, så kan jeg ikke være misfornøyd!
God slanking alle sammen!
Sussi
22. august 2002
👻104,6 kgikke så enkelt med all den iskremen...
Her er det utrolig varme og utrolig myte isspising....
19. august 2002
👻104,1 kgSpøkelset bør snart forsvinne...
Ikke lett å leve blant vanlige folk, jeg mener folk med normalt spisemønster, mange fristelser...håper det ikke blir alt for vanskelig å komme tilbake til hverdagen.
Gpd slanking til dere alle!
Sussi
18. august 2002
👻105,0 kgsos - feriespøkelset koser seg...
Burde muligens ikke veient meg nå i ferien, men føler jeg har en viss kontroll så lenge jeg har tilgang til vekt og PC.
Fortsatt god slanking!!
Sussi
NB. Har tenkt litt, det er klart at jeg kunne vært strengere med meg selv nå i ferien også, men har bestemt meg for å kose meg, ogsåmed mat, men uten overspising av noe slag, men normalt norskt kosthold som Kåre Norum anbefaler, hehe. Vet jo at jeg legger på meg når jeg følger Kåre Norum sine anbefalinger, men det er vel det som er et normalt kosthold her i Norge og derfor enklest når man omgås "normale" mennesker som ikke behøver vite at jeg slanker meg a la Lindberg.
Hei! Se her:
Gå litt ned på følgende side, der kan du lese om Glykemisk belastning (GL), det er GI gange med hvor mye kullhydrater som matvaren inneholder.
http://www.dinkost.no/
17. august 2002
👻105,0 kgsos - feriespøkelset er her fortsatt...
Det er nydelig sol.....verden er bra selv om vekten ikke er helt hva den burde. Men det skal jeg ta å rette på etter ferien!!!!
Ønsker alle en fortsatt god sommer og god slanking!
Sussi
16. august 2002
👻105,0 kgnå spøker det her...
utrolig hvor lite som skal til for å legge på seg...
15. august 2002
💔104,1 kgÅhh...
Idag er eneste utskeielse en grovbrødskive og noen druer.
Men antar de vil vise på vekten...
14. august 2002
💔103,1 kglitt flau...
Lurte på om jeg skulle holde meg borte fra PCen, ikke bra resultat idag, men blir nok verre i morgen, har frotset i kaker, helt unødvendig, ble til og med kvalm!! Kjenner mitt nye og smale sjørt strammer...
Skrekk og gru!
Sussi
13. august 2002
💔103,0 kgÅh....
Hva annet kan man vente når man kjøper 1.2 liter Henning Olsen is med Capucino og sjokoladebiter....dessuten var det regn og innesitting...
Håper å komme sterkere tilbake.
Sussi
12. august 2002
❤️102,1 kg ikke bare lav GI, men også mengde betyr noe...
Tenk har gått ned enda to hekto, til tross for at jeg spiste to karbonader igår. Man vet jo aldri helt sikkert hva Gilde putter i produktene sine. Derfor har jeg holdt meg til rene varer den siste tiden. Mye ørret (eller er det laks i disse frosne pakkene) og rent kjøtt av ulikt slag. Tidligere spiste jeg mye kylling, men har fått avsmak på det, har nok blitt for mye. Må innrømme at jeg også spiste en brødskive igår, for første gang på lenge, riktignok så tynn at en kunne se gjennom den på midten.
De siste dagene har jeg til tider også fjernet knekkebrød fra menyen, bruker store kinakålblad til å legge pålegget på, dette selvfølgelig for å slippe unna kullhydratene. Men kommer nok til å spise en Fiberrik el.lign ved siden av. Har levd på mat med lav GI lenge uten max resultat, har nok fått i meg for store mengder mat, selv om det er med lav GI, sikkert derfor det er gått så sakte.
Når jeg leste hva Jojoen spiser, så forsto jeg at mengden også selvsagt betyr noe, i alle fall for noen (les: meg). Tidligere har jeg gått på Cambridge, den eneste pulverdietten som har lav GI og svært lav kaloriinnhold, nesten bare halvparten av de andre pulverkurene. Og med Cambridgekuren tok jeg av. raskt og mye, så nå vil jeg forsøke med mindre mat og selvsagt med lav GI, i alle fall etter ferien. Jeg er sånn at jeg liker å tenke litt og venne meg til forandringer.
Her inne så skryter vi Lindberg opp i sky, det er greit nok, men det er jo ikke han som "oppfant" GI-indeksen. Han er dyktig å informere og dyktig foretningsmann!
For 20 år siden så hadde vi her på vestlandet en lege på Haukeland sykehus, dr.Bassøe som faktisk var en pioner på området.Han talte Kåre Norum og de norske kostholdsekspertene midt imot, han sa mindre kullhydrater, mer protein og fett betyr ikke så mye. Han ble ikke noe særlig populær, heller ikke rik. Jeg var hos han i Bergen og fikk en diettplan (dagsplan) som minner svært om Jojoens, men ikke så detaljert.Den har jeg lagt ut på oppskriftsiden. Jeg prøvde den aldri helt, syntes den var for streng, men nå forstår jeg at det burde jeg ha gjort, kanskje jeg hadde sluppet unna overvekten min for 20 år siden. Men kan ikke endre på fortiden, men gjøre noe med fremtiden, for det kan vi!!!
Nå får jeg vekke sønnen min, skulle ønske vi hadde litt finere vær å by på. Skodden henger langt nedover fjellene, men synes jeg aner litt lyseblå himmel utover mot sjøen, eller er det en luftspeiling....
God slanking til dere alle!!
Sussi
11. august 2002
❤️102,3 kgvov
Idag er jeg fornøyd, selv om jeg har veiet meg nesten en time senere enn vanlig.
Forresten ikke helt fornøyd, startet ferien på fredag, og da sank temperaturen og nå høljeregner det. I går kjøpte jeg en masse busker som jeg skal plante idag, men får vente til det blir opplett. Og på mandag kommer en mann som skal male huset mitt..., kanskje det er min skyld at det regner. I fjor skulle huset males, men da sønnen min kom for å male det, staratet regnet og ga seg ikke før han reiste, i forfjor fikk han malt en vegg før regnet kom for fullt og året før der den første veggen før regnet kom. Med andre or jeg bor i et hus som er halvmalt og hver gang jeg skal male så kommer regnet. Som dere sikkert forstår bor jeg på vestlandet, et sted hvor det faktisk kommer mer nedbør enn i Bergen!!!
Får heller glede meg til sønnen min kommer i kveld...og glede meg over at vekten ikke er helt fastlimt lenger.
God slanking!
Sussi
10. august 2002
❤️103,3 kgskal ikke så mye til for å gjøre meg glad..ny bunn
Forstår jo at jeg sikkert jumper opp igjen, men nå er jeg to hekto lenger nede enn forrige "bunnrekord"! Skulle så gjerne lenger ned.
I går var jeg spesielt flink,både til frokost og senere, i stede for knekkebrød, hadde jeg to store kinakålblader til å legge pålegget på, hadde et fiberrik ved siden av, slik at jeg fikk litt fiber. Husker at en av alle disse slankeprofetene, en dr. Hessel, anbefalte det. I dag vil jeg forsøke å gjøre det samme. Dessuten kun salat til middag, riktignok med dressing, Lett Thousand Island.Og frukt som et kaffemåltid.
Første del av søndag også, men etter det er jeg ikke alene lenger og da klarer jeg neppe å gjennomføre dette. Dette er litt i tråd med Jojoens diett og også dr. Bassø sin som egentlig er veldig lik Jojoens, men ikke så detaljert.
God slanking til dere alle!
9. august 2002
❤️103,5 kgunderlig
opp og ned, ned og opp...
Starter ferien idag og er litt redd for hva som kommer til å skje med vekten min fremover...jeg har noe i bakhode om at is har lav GI...kan det være riktig? Noen som vet om det finnes noen iser med lav GI?
Håper det går bra med dere andre!!
Sussi

Vannspøkelse letner.....og noen tilståelser
Dette går tregt, og jeg som starter ferie i morgen...
Må jo innrømme at jeg har spist en softis idag og en igår og en kuleis dagen før det, men resten har vært lavGI og i beherskede mengder.
To av dagene har jeg også spist noen snaier spekeskinke, og den er jo salt, men likevel....synes det spøkelset er lite barmhjertig nå i ferietiden.
Håper at spøkelset holder seg unna dere andre, jeg skal forsøke så godt jeg kan å sloss mot det!
Ha det bra i varmen!!
Sussi
Kunne godt tenkt meg å se hagen din neste år! Det høres såå flott ut! Kom faktisk inn på tanken å sette noen løk i mine balkongkasser.
Og vekten går nedover! Synes du er kjempeflink. Gleder meg også til siden din på nettet er oppe.Har helt dilla på clipart selv. Si fra når den er klar da*S*
Ha en fin uke!
Klem fluffa
Høsttreffet i Oktober
Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.
Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.
I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.
Derfor:
For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.
Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.
Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.
Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.
Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.
Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.
Hilsen nite
Ja nå er jeg i gang igjen her inne et et langt opphold.
Nå er jeg klar til å bli kvitt noen kilo til.
Du har jo vært veldig flink! Snart er du under "grensen" :)
Det er artig med alle disse bildene eller clipart som jeg ser dere kaller det.
Jeg er ikke så inni slikt med data, så jeg skjønner ikke hvordan dere får det til, mn skal prøve!
Lykke til hagen!
Klem Celia
Skjønner at det eren til som er litt "hagete" her inne! Jeg satt bare 151 løker i fjor høst, skjønner jo at det bare er småtteri. Har nå katalogen fra Brummundal (eller Morgan&Thomphson) som dolektyre og koser meg med å planlegge innkjøp. Og haging er flott trim!
Klem, Viola.
Ps: si fra når clipart-siden er i gang da!
I mitt innlegg på søndag, lovte jeg at alle mine trofaste følgesvenner skulle få en personlig hilsen fra meg i sin dagbok, da jeg tar en liten pause… Det viste seg å være litt overmodig – jeg ’forbereder’ besøk fra min kjære elskede engelskmann, og det viser seg at jeg bruker tiden til alt annet enn å være ’sosial’ på nettet… Jeg ante ikke hvor mye tid som ville gå med til napping av hår, barbering, voksing osv osv osv *ler* Det er jo ikke småtteri som skal være shinet opp når elsklingen kommer *ss* Derfor har jeg laget en ’felles melding’ til dere mine trofaste følgesvenner, og håper at dere kan tilgi meg det.
For å berolige de av dere som er redd for at det har skjedd noe, så kan jeg fortelle at det har det ikke. Jeg har rett og slett tatt meg ferie :o) Men det skal sies, at dersom jeg ikke hadde hatt ferie, så hadde jeg allikevel tatt meg en pause. Den siste tidens ’småkjekling’ her inne, som jeg selv også dessverre er blitt en del av, er noe jeg klarer meg veldig godt uten (minner meg om ungdomsskoletiden *grøss*) så jeg håper at når jeg kommer tilbake etter ferien så er dette et forbigått stadium *ss*
Til slutt vil jeg bare få takke hver og en av dere, og dette går direkte til akkurat DEG som leser det: TAKK for at du så trofast følger meg på min vei mot et slankere liv. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på deg, og du skulle bare vite hvor mye din støtte betyr for meg… Takk for at du er til ! ( Og når jeg er tilbake fra ferie, så håper jeg at jeg kan være den NasseNøff som du ble kjent med i begynnelsen…)
Ha det helt strålende, ta vare på deg selv, og stå på !
Stor klem fra NasseNøff
PS: Som forøvrig står på Sognsvann kl 18 i kveld for å gå tur, så for de som kan – kom da vel !??
Er fremdeles helt paff etter å ha blitt stemplet som både det ene og det andre ,bare for å ha brukt min menneskerett til å være uenig.
Synes veldig urettferdig, men jeg håper å ha skværet opp i vedkommendes dagbok idag.
Ble derfor så glad når noen uoppfordret ville gi meg litt støtte både på eget syn og det faktum at man må få lov også å komme med innspill som ikke bare er jatting.
Vi er da voksne mennesker.
Er heldigvis omkranset av herlige venninner og kompiser som respekterer den jeg er, slik jeg er,og som er like fulle av meningers mot som jeg er.Selv etter krangler og diskusjoner hvor busta nærmest fyker, er vi like gode venner for det.
Er ikke vant til å måtte jatte jeg vet du.
Blir usikker på hvorvidt man bare skal holde kjeft,eller om det er greit å fortsette å ta til motmæle.I egne kretser trenger jeg heldigvis ikke forandre meg, men jeg synes det er synd hvis man skal bli stemplet med slike karakteristikker som respektløs ,aggresiv og sjalu bare fordi man ytrer sin mening.
Jeg takker i alle fall for innelegget ditt idag.
Og at mitt "vektproblem" er et luksusproblem, skal du ikke få noe pepper for!!Ha, ha.
Jeg er selvsagt helt enig.
Jeg refererer jo selv til disse siste kiloene som pyntekilo, og tar -til tross for litt furting nå og da, det heller ikke mer høytidelig enn det.
Jeg synes du er fantastisk flink!
Du er på vei,Sussi - og jeg håper at vi kan være til støtte og hjelp for deg her inne.
Livet er fullt av både oppover og utforbakker, og vi trenger innspill i begge.Jeg blir alltid over meg av glede når noen kommer med hete tips i dagboka mi, eller jeg klarer å spore opp noen i andres dagbøker.
Jeg synes stort sett det er helt fantastisk å være her inne!
Vil bare gratulerer med "ny" hage!!
Jeg er sesongmessig hagefreak.Ha,ha
Gjør kjempeinnsats hver vår og høst, og lar alt klare seg selv i løpet av sommeren! Thi-Hi.
På tide med en liten omgang i min hage også!
Var så stolt av tulipan bedet mitt som jeg plantet ifjor høst.
Bør absolutt gjøre noe lignende også i bakhagen.
Ble inspirert av innsatsen din nå, så kanskje bestiller jeg noen dusin vårløk også!!!!!
Ha en super slankeuke, og igjen -takk!
Hage arbeird er jo suveren trim, også er det jo gøy å se hvor fint det blir etter hvert. I fjor gjorde vi det samme - masse løk i hele hagen - du aner bare ikke hvor lekkert det var her i vår -gled deg...
Så masse fine bilder ja....." blomstene " i dag var nydelige jo.. kjekt å få litt hjelp m denne dataen noen ganger ja.
BOGGI
Syns denne skremme smilisen er litt arti jeg da ( skremmer den bort spøkelsene eller - du har jo ligget såååååå nært 2 sifret leeeeeeeeenge nå..)