← Alle dagbøker
diarist.Alias

Sussi

82 år167 cm139 innlegg 2002 0 følgere

Start118,0 kg
Sist103,3 kg
Endring−14,7 kg
BMI nå37,0
📉 Ned 10+ kg📓 100+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
6. mars 200225. august 2002
👻103,3 kg

hjemmeferie med sol og hagearbeid..

Hagen begynner å se noe mer anstendig ut etter at sønnen min og meg har jobbet snart i fjorten dager med graving, klipping og felling av store trær.
Egentlig så skulle vi bare gjøre litt, men det ene tar det andre, så nå er jeg riktig fornøyd. Har dessuten bestilt noen hundre løker (tulipaner, påskeliljer, krokus, liljer og diverse annet). Håper bare at jeg får de i jorden før snøen kommer.

Jeg er ingen datafrik, tror det finnes få av det slaget i min aldersgruppe. Men er blitt litt hekta på cliparts nå mens jeg har vært her på slankere.com. Så nå har jeg rasket sammen de jeg liker best herfra og derfra og så vil jeg legge de ut på egen side. Har kjøpt et domene som heter Fryd.no og sønnen min hjelper meg i det tekniske og designmessige, slik at siden skal se litt fin ut. Siden er ikke lagt ut enda, men blir det sikkert snart, om ikke noe skjærer seg.

Pleier ikke være altfor privat herinne, men det er jo denne siden som har fått meg til å oppdage clipartsene og bli litt hekta på dem også.

Oj, nei nå må jeg ut i solen og opp i trærne!!! Åh, nei trærne er jo hogget....

Sussi
Bilde
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias fluffa😀2. september 2002
Hei!
Kunne godt tenkt meg å se hagen din neste år! Det høres såå flott ut! Kom faktisk inn på tanken å sette noen løk i mine balkongkasser.

Og vekten går nedover! Synes du er kjempeflink. Gleder meg også til siden din på nettet er oppe.Har helt dilla på clipart selv. Si fra når den er klar da*S*

Ha en fin uke!
Klem fluffa
Bilde
c.AuthorAlias nite1. september 2002
Hei kjære slankevenn

Høsttreffet i Oktober

Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.

Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.

I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.

Derfor:

For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.

Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.

Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.

Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.

Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.

Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.

Hilsen nite
c.AuthorAlias Celia😉28. august 2002
Hei igjen Sussi!
Ja nå er jeg i gang igjen her inne et et langt opphold.
Nå er jeg klar til å bli kvitt noen kilo til.
Du har jo vært veldig flink! Snart er du under "grensen" :)
Det er artig med alle disse bildene eller clipart som jeg ser dere kaller det.
Jeg er ikke så inni slikt med data, så jeg skjønner ikke hvordan dere får det til, mn skal prøve!
Lykke til hagen!
Klem Celia





c.AuthorAlias Viola😌27. august 2002
Takk for koselig hilsen i dagboka mi!
Skjønner at det eren til som er litt "hagete" her inne! Jeg satt bare 151 løker i fjor høst, skjønner jo at det bare er småtteri. Har nå katalogen fra Brummundal (eller Morgan&Thomphson) som dolektyre og koser meg med å planlegge innkjøp. Og haging er flott trim!
Klem, Viola.
Ps: si fra når clipart-siden er i gang da!
c.AuthorAlias NasseNøff❤️27. august 2002
Min kjære trofaste følgesvenn !

I mitt innlegg på søndag, lovte jeg at alle mine trofaste følgesvenner skulle få en personlig hilsen fra meg i sin dagbok, da jeg tar en liten pause… Det viste seg å være litt overmodig – jeg ’forbereder’ besøk fra min kjære elskede engelskmann, og det viser seg at jeg bruker tiden til alt annet enn å være ’sosial’ på nettet… Jeg ante ikke hvor mye tid som ville gå med til napping av hår, barbering, voksing osv osv osv *ler* Det er jo ikke småtteri som skal være shinet opp når elsklingen kommer *ss* Derfor har jeg laget en ’felles melding’ til dere mine trofaste følgesvenner, og håper at dere kan tilgi meg det.

For å berolige de av dere som er redd for at det har skjedd noe, så kan jeg fortelle at det har det ikke. Jeg har rett og slett tatt meg ferie :o) Men det skal sies, at dersom jeg ikke hadde hatt ferie, så hadde jeg allikevel tatt meg en pause. Den siste tidens ’småkjekling’ her inne, som jeg selv også dessverre er blitt en del av, er noe jeg klarer meg veldig godt uten (minner meg om ungdomsskoletiden *grøss*) så jeg håper at når jeg kommer tilbake etter ferien så er dette et forbigått stadium *ss*

Til slutt vil jeg bare få takke hver og en av dere, og dette går direkte til akkurat DEG som leser det: TAKK for at du så trofast følger meg på min vei mot et slankere liv. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på deg, og du skulle bare vite hvor mye din støtte betyr for meg… Takk for at du er til ! ( Og når jeg er tilbake fra ferie, så håper jeg at jeg kan være den NasseNøff som du ble kjent med i begynnelsen…)

Ha det helt strålende, ta vare på deg selv, og stå på !

Stor klem fra NasseNøff
PS: Som forøvrig står på Sognsvann kl 18 i kveld for å gå tur, så for de som kan – kom da vel !??
c.AuthorAlias ann-merete❤️26. august 2002
Tusen, tusen takk for varmende støtteerkæring i dagboka mi idag.
Er fremdeles helt paff etter å ha blitt stemplet som både det ene og det andre ,bare for å ha brukt min menneskerett til å være uenig.
Synes veldig urettferdig, men jeg håper å ha skværet opp i vedkommendes dagbok idag.
Ble derfor så glad når noen uoppfordret ville gi meg litt støtte både på eget syn og det faktum at man må få lov også å komme med innspill som ikke bare er jatting.
Vi er da voksne mennesker.
Er heldigvis omkranset av herlige venninner og kompiser som respekterer den jeg er, slik jeg er,og som er like fulle av meningers mot som jeg er.Selv etter krangler og diskusjoner hvor busta nærmest fyker, er vi like gode venner for det.
Er ikke vant til å måtte jatte jeg vet du.
Blir usikker på hvorvidt man bare skal holde kjeft,eller om det er greit å fortsette å ta til motmæle.I egne kretser trenger jeg heldigvis ikke forandre meg, men jeg synes det er synd hvis man skal bli stemplet med slike karakteristikker som respektløs ,aggresiv og sjalu bare fordi man ytrer sin mening.
Jeg takker i alle fall for innelegget ditt idag.
Og at mitt "vektproblem" er et luksusproblem, skal du ikke få noe pepper for!!Ha, ha.
Jeg er selvsagt helt enig.
Jeg refererer jo selv til disse siste kiloene som pyntekilo, og tar -til tross for litt furting nå og da, det heller ikke mer høytidelig enn det.
Jeg synes du er fantastisk flink!
Du er på vei,Sussi - og jeg håper at vi kan være til støtte og hjelp for deg her inne.
Livet er fullt av både oppover og utforbakker, og vi trenger innspill i begge.Jeg blir alltid over meg av glede når noen kommer med hete tips i dagboka mi, eller jeg klarer å spore opp noen i andres dagbøker.
Jeg synes stort sett det er helt fantastisk å være her inne!

Vil bare gratulerer med "ny" hage!!
Jeg er sesongmessig hagefreak.Ha,ha
Gjør kjempeinnsats hver vår og høst, og lar alt klare seg selv i løpet av sommeren! Thi-Hi.
På tide med en liten omgang i min hage også!
Var så stolt av tulipan bedet mitt som jeg plantet ifjor høst.
Bør absolutt gjøre noe lignende også i bakhagen.
Ble inspirert av innsatsen din nå, så kanskje bestiller jeg noen dusin vårløk også!!!!!

Ha en super slankeuke, og igjen -takk!



c.AuthorAlias boggi-❤️25. august 2002
Hei på deg sussi!
Hage arbeird er jo suveren trim, også er det jo gøy å se hvor fint det blir etter hvert. I fjor gjorde vi det samme - masse løk i hele hagen - du aner bare ikke hvor lekkert det var her i vår -gled deg...

Så masse fine bilder ja....." blomstene " i dag var nydelige jo.. kjekt å få litt hjelp m denne dataen noen ganger ja.

BOGGI
Syns denne skremme smilisen er litt arti jeg da ( skremmer den bort spøkelsene eller - du har jo ligget såååååå nært 2 sifret leeeeeeeeenge nå..)
Bilde
👻103,6 kg

egentlig ganske bra...

Ja, for ferie å være og for så mye isspising, så kan jeg ikke være misfornøyd!

God slanking alle sammen!
Sussi
Bilde
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😉24. august 2002
Hei Sussi :-)

Ja, dette er bra til ferie å være.. jeg ser at du klarer både å feriere, kose deg - og passe vekta.

Ha en kjempefin helg.

Klem fra Jojoen
👻104,6 kg

ikke så enkelt med all den iskremen...

Her er det utrolig varme og utrolig myte isspising....
Bilde
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃23. august 2002
Godt å kose seg litt også da.. Jeg synes du klarer deg flott, ferie og alt.

Fortsatt god ferie :-)

Klem fra Jojoen
👻104,1 kg

Spøkelset bør snart forsvinne...

Ikke lett å leve blant vanlige folk, jeg mener folk med normalt spisemønster, mange fristelser...håper det ikke blir alt for vanskelig å komme tilbake til hverdagen.

Gpd slanking til dere alle!
Sussi
Bilde
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃20. august 2002
Hei Sussi :-)

Takk igjen for koselig hilsen.
Å ja, det er mulig, jeg kan ikke forstå at noe kan hindre oss i å nå våre mål nå. Jeg har på følelsen at vi er mange som klarer det denne gangen.

Huff, stakkars deg som sliter med vanlige folk og umulige fristelser. Kan vi ikke bli hypnotisert til å ikke like slike kakegreier?

Ellers synes jeg det er supert at du har gått ned litt igjen av ferietillegget. Kjempefint.

Klem fra Jojoen
c.AuthorAlias Trulte20. august 2002
Her er vi da normale alle sammen ?? Jeg mener :
Det er jo her vi er normale...for de aller fleste drar vel på for mye ?? De slanke som kan hive innpå ubegrenset uten konsekvenser....de er da unormale ?? Men jeg skjønner hva du mener....jeg sier det igjen. Hverdager er en herlig oppfinnelse for oss på slankere. Dette går fint !!!

Klem fra
Trulte
👻105,0 kg

sos - feriespøkelset koser seg...

Burde muligens ikke veient meg nå i ferien, men føler jeg har en viss kontroll så lenge jeg har tilgang til vekt og PC.
Fortsatt god slanking!!
Sussi
NB. Har tenkt litt, det er klart at jeg kunne vært strengere med meg selv nå i ferien også, men har bestemt meg for å kose meg, ogsåmed mat, men uten overspising av noe slag, men normalt norskt kosthold som Kåre Norum anbefaler, hehe. Vet jo at jeg legger på meg når jeg følger Kåre Norum sine anbefalinger, men det er vel det som er et normalt kosthold her i Norge og derfor enklest når man omgås "normale" mennesker som ikke behøver vite at jeg slanker meg a la Lindberg.
Hei! Se her:
Gå litt ned på følgende side, der kan du lese om Glykemisk belastning (GL), det er GI gange med hvor mye kullhydrater som matvaren inneholder.
http://www.dinkost.no/
Bilde
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃19. august 2002
Hei Sussi :-)

Etter ferien blir det nok mye lettere med kostholdet igjen, da tar vi knekken på alle feriespøkelser og karbomonstre.. Du er jo veldig bevisst på alt du spiser, selv om det blir litt annerledes i noen uker. Så denne ferien kommer du deg nok fint igjennom :-) Kos deg!!

Ellers er jeg helt og fullt enig med deg i det du skrev i dagboka mi i går. Vi vil ikke være med på å støtte unge jenter som vil sulte seg undervektige. Det er nok alltid en fare for at slike nettsteder som dette kan tiltrekke seg slike. Men da tror jeg de fleste av oss vet å si ifra til dem om hva vi synes om slikt og heller ber dem om å søke hjelp på riktig sted.

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias hypomania😟19. august 2002
Hei og takk for kommentar i dagboka...
Vel, det der med mensen bekymrer meg litt allerede. Vet du noe mer om det? Jeg har ikke hatt den de siste to-tre månedene, men tenkte at det kanskje var vanlig? Huff, blir litt skremt nå...

Men jeg spiser ikke lite! Spiser meg alltid mett og spiser hver 3-4 time. Trening er noe jeg virkelig liker og som får meg til å føle meg bedre, men jeg vet at jeg godt kunne trent mindre uten å ta skade av det...

Ønsker deg lykke til med slankingen! Stå på, dette greier du!
c.AuthorAlias NasseNøff😃18. august 2002
Hei Sussi – og takk for hilsen ! Nå er det skammelig lenge siden jeg har vært innom og hilst på deg… *skammer meg* Det er jo så mange her inne, og man vil så gjerne følge med alle, og så mister man på en måte oversikten til slutt… *s* Nite fortalte at hun hadde prøvd å holde oversikten med et Excel ark, men måtte gi tapt *ler*

Jeg håper du koser deg i ferien din Sussi. Dette med isen (og eventuelt andre ’utskeielser’), det er jo et bevisst valg du tar. Og da er du vel også forberedt på at du kan komme til å måtte ’betale’ for det etter ferien, i form av at du må ta av kilo du har tatt av før. Men som sagt er det jo et bevisst valg, der man er våken for konsekvensene, og da er det jo ingen som kan si noe på det *ss*

Ønsker deg en god ferie – selv skal jeg ha ferie om ganske nøyaktig en uke *ss*

Klem fra NasseNøff
👻105,0 kg

sos - feriespøkelset er her fortsatt...

Det er nydelig sol.....verden er bra selv om vekten ikke er helt hva den burde. Men det skal jeg ta å rette på etter ferien!!!!
Ønsker alle en fortsatt god sommer og god slanking!
Sussi
Bilde
👻105,0 kg

nå spøker det her...

utrolig hvor lite som skal til for å legge på seg...
Bilde
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias gryn18. august 2002
Hei!

Hyggelig meg melding i dagboka mi!

Jeg er her, men skulle ønske at jeg kom meg ned på min laveste vekt igjen, den håper jeg å nå snart.

Nå skal jeg igjen igang med trimming og slikt. Tror at det er alfa og omega for meg.

Ønsker deg lykke til videre!
💔104,1 kg

Åhh...

Idag er eneste utskeielse en grovbrødskive og noen druer.
Men antar de vil vise på vekten...
Bilde
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite16. august 2002
Takk for svaret ditt i DB mi idag.
Dette med lettvektere, eller de som har normalvekt, er litt betenkt at man da skal inn på denne siden for å kunne gå ned noen kg.
Det er klart at det kan være forskjellige grunner til at også lettvektere vil ned i vekt, noen kg. så akkurat den buksa eller det skjørtet skal passe. Men det blir litt patetisk når vi som virkelig av helsemessige årsaker må ned i vekt, får oppmuntring og slanketips fra normalvektere.
Hvertfall takk for svaret ditt. Var litt i tvil om jeg skulle skrive dette, fordi det virker som alle snakker positivt og godt om hverandre her inne, og plutselig kommer jeg å stiller litt kritiske tanker til offentlig beskuelse. Derfor varmer det når det kommer støtte-erklæringer som du i dag gir meg.

God slankehelg fra Nite
💔103,1 kg

litt flau...

Lurte på om jeg skulle holde meg borte fra PCen, ikke bra resultat idag, men blir nok verre i morgen, har frotset i kaker, helt unødvendig, ble til og med kvalm!! Kjenner mitt nye og smale sjørt strammer...

Skrekk og gru!
Sussi
Bilde
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally15. august 2002
Auau, håper det var godt med det første kakestykket ihvertfall? Som vi vet er jo det viktigste etter en sånn utskeielse å si pytt pytt, og så komme seg inn på sporet igjen. Les noen oppmuntrende dagbøker, det hjelper ihvertfall meg!

To dager med riktig kosthold, og skjørtet blir passe igjen!

Ally
💔103,0 kg

Åh....

Hva annet kan man vente når man kjøper 1.2 liter Henning Olsen is med Capucino og sjokoladebiter....dessuten var det regn og innesitting...

Håper å komme sterkere tilbake.
Sussi
Bilde
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Hanne😃14. august 2002
Dette er da ingen katastrofe, Sussi! Du har jo hatt kjempefin nedgang i det siste! Slike sprekker må vi bare legge bak oss og skrive i boken over erfaringer som vi skal lære av - og så fortsette med de sunne vanene som vi vet må til for å nå målene våre! Lykke til!
c.AuthorAlias Trulte14. august 2002
Ååååååååååååååååå IS.....jeg får helt stjerner i blikket og vann i munnen og.......det eneste jeg savner veldig er akkurat IS !! Trøst deg med at is er langt fra det verste en kan putte i gapet ! Spist er spist osv....så nå får vi bare fortsette videre som om ingenting har hendt ??!

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias Madonna😃13. august 2002
Hei Sussi!
Takk for tipsene (og søt engel) Skal se på de :)
Det er fort gjort å sprekke litt, har selv hatt en aldri så liten sprekk i dag med vaniljeis. Isen din var nok bedre enn min....Vi starter på ny frisk i morgen tidlig.

Du har hatt en bra fremgang, og i morges hadde jeg tenkt å lese hele dagboka di, men fikk ikke tid så den får jeg lese senere.
Klem, Madonna
c.AuthorAlias Helena😉13. august 2002
Det er en god is da, om ikke annet... jeg ville bare si at det ikke var meningen å overse deg på chaten!!! Jeg så du kom, men du forsvant så fort igjen!!! Vi får ta det igjen en annen gang!!
Klem fra Helena
❤️102,1 kg

ikke bare lav GI, men også mengde betyr noe...

Tenk har gått ned enda to hekto, til tross for at jeg spiste to karbonader igår. Man vet jo aldri helt sikkert hva Gilde putter i produktene sine. Derfor har jeg holdt meg til rene varer den siste tiden. Mye ørret (eller er det laks i disse frosne pakkene) og rent kjøtt av ulikt slag. Tidligere spiste jeg mye kylling, men har fått avsmak på det, har nok blitt for mye. Må innrømme at jeg også spiste en brødskive igår, for første gang på lenge, riktignok så tynn at en kunne se gjennom den på midten.
De siste dagene har jeg til tider også fjernet knekkebrød fra menyen, bruker store kinakålblad til å legge pålegget på, dette selvfølgelig for å slippe unna kullhydratene. Men kommer nok til å spise en Fiberrik el.lign ved siden av. Har levd på mat med lav GI lenge uten max resultat, har nok fått i meg for store mengder mat, selv om det er med lav GI, sikkert derfor det er gått så sakte.
Når jeg leste hva Jojoen spiser, så forsto jeg at mengden også selvsagt betyr noe, i alle fall for noen (les: meg). Tidligere har jeg gått på Cambridge, den eneste pulverdietten som har lav GI og svært lav kaloriinnhold, nesten bare halvparten av de andre pulverkurene. Og med Cambridgekuren tok jeg av. raskt og mye, så nå vil jeg forsøke med mindre mat og selvsagt med lav GI, i alle fall etter ferien. Jeg er sånn at jeg liker å tenke litt og venne meg til forandringer.

Her inne så skryter vi Lindberg opp i sky, det er greit nok, men det er jo ikke han som "oppfant" GI-indeksen. Han er dyktig å informere og dyktig foretningsmann!
For 20 år siden så hadde vi her på vestlandet en lege på Haukeland sykehus, dr.Bassøe som faktisk var en pioner på området.Han talte Kåre Norum og de norske kostholdsekspertene midt imot, han sa mindre kullhydrater, mer protein og fett betyr ikke så mye. Han ble ikke noe særlig populær, heller ikke rik. Jeg var hos han i Bergen og fikk en diettplan (dagsplan) som minner svært om Jojoens, men ikke så detaljert.Den har jeg lagt ut på oppskriftsiden. Jeg prøvde den aldri helt, syntes den var for streng, men nå forstår jeg at det burde jeg ha gjort, kanskje jeg hadde sluppet unna overvekten min for 20 år siden. Men kan ikke endre på fortiden, men gjøre noe med fremtiden, for det kan vi!!!
Nå får jeg vekke sønnen min, skulle ønske vi hadde litt finere vær å by på. Skodden henger langt nedover fjellene, men synes jeg aner litt lyseblå himmel utover mot sjøen, eller er det en luftspeiling....

God slanking til dere alle!!
Sussi

Bilde
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mah😌13. august 2002
Hei.

Jeg er igang med å lese dagboken din, og de siste ukene har det jammen gått unna. Virker som om det endelig har løsnet bra for deg. Ser at Lindberg er representert her også, så nå må jeg bare inn på nettsidene og titte litt. Synes du har vært kjempeflink, og ønsker lykke til videre.

Ha en hygggelig slankeuka.
Hilsen Mah
c.AuthorAlias Bamse😄13. august 2002
Heisann - og takk for hyggelig kommentar i dagboka mi! Jeg har hatt en kjempefin ferie, men jeg hadde jo gått opp 4,4 kilo! Det ble nok litt for mye kos... Nå er jeg imidlertid tilbake med nye krefter og ny innsatsvilje til fortsatt kamp mot fedmen.

Jeg ser at du nærmer deg 100 kilo, og det er jo kjempebra. Prøv å vær litt mer forsiktig enn jeg var når du nå tar ferie. Det er forbaska dumt å måtte gå ned "de samme" kiloene to ganger...
Ha en riktig god ferie - og lykke til videre!
Klem fra Bamse
c.AuthorAlias Jojoen😃12. august 2002
Dette er flott, Sussi :-)
Nå går det virkelig den rette veien for deg.

God ferie!

Klem fra Jojoen
c.AuthorAlias Ally😉12. august 2002
Jepp, det er nok ikke Fedon som har funnet på dette, men han har blitt profeten som sprer det til oss alle. Jeg har også hørt om dette for mange år siden, men da bare som nok et slankeopplegg inninmellom egg-og-spinatkuren og sånt. Føltes rart å gå på restaurant og spise biff og bernaise uten potet, og gå ned av det, husker jeg. Men jeg tenkte ikke over at dette var et kosthold man kunne ha på lang sikt. Typen min den gangen trodde jeg hadde klikka, selvsagt.

Du sier at du spiser ganske mye men lav GI. eg har også lurt på om jeg gjør det, men tror egentlig ikke det. Men jeg føler meg mett hele tiden, derfor opplever jeg at jeg spiser mye. I tillegg spiser jeg gjerne majones og dressinger, pesto o.l. Jeg har ikke holdt på så lenge, så jeg vet ikke hva dette fettinntaket betyr. Uansett vil jeg heller gå saktere ned og spise godt, enn å risikere å bli lei av dette kostholdet fordi maten ikke smaker meg.

Men vi har ihvertfall løsningen på våre problemer innen rekkevidde!

Ally
❤️102,3 kg

vov

Idag er jeg fornøyd, selv om jeg har veiet meg nesten en time senere enn vanlig.
Forresten ikke helt fornøyd, startet ferien på fredag, og da sank temperaturen og nå høljeregner det. I går kjøpte jeg en masse busker som jeg skal plante idag, men får vente til det blir opplett. Og på mandag kommer en mann som skal male huset mitt..., kanskje det er min skyld at det regner. I fjor skulle huset males, men da sønnen min kom for å male det, staratet regnet og ga seg ikke før han reiste, i forfjor fikk han malt en vegg før regnet kom for fullt og året før der den første veggen før regnet kom. Med andre or jeg bor i et hus som er halvmalt og hver gang jeg skal male så kommer regnet. Som dere sikkert forstår bor jeg på vestlandet, et sted hvor det faktisk kommer mer nedbør enn i Bergen!!!
Får heller glede meg til sønnen min kommer i kveld...og glede meg over at vekten ikke er helt fastlimt lenger.

God slanking!
Sussi
Bilde
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite12. august 2002
Takk for forslag om å bruke gjestesiden. Trodde ikke denne ble så mye brukt, men har nå lagt inn info. om gåtur i første omgang.
Jeg har hatt noe korrspondanse med webmaster, som har lovet i første rekke å legge ut info. om oktobertreff for meg.
Detaljene er klare denne uken, og blir dermed lagt ut.

Mandags morgen med full motivasjons klem fra nite
c.AuthorAlias vår11. august 2002
Hei, Sussi, snart nede i hundre du nå, jo!!! Fint å se. Nå skal jeg prøve å komme meg under hundre. Det høres fint ut, hva?

Klem fra Vår
c.AuthorAlias nite11. august 2002
Hei og god morgen.
Tenk, huset ditt trenger maling, du trenger å røre på deg, og så regner det. Ja, det er prisen du må betale for å bo på vestlandet (ha ha)
Litt på sidelinja: For noen få år siden satt gubben og jeg oss i bilen og la ferien til vestlandet for å se norske fjorder og fjell.
Da vi kom til Voss møtte skodda oss, og den fulgte oss oppover hele vestlandet og mørekysten. Traff ikke sola før vi var på Røros, og da var vi jo på østlandet igjen. Ha ha, det er sjarmerende og spennede å oppleve uvær langs Atlanterhavsveien, men når man vet at det er storslått natur rundt seg (for man ser jo turist-postkortene) men bare ser tåke, i 10 dager, da føler man seg snytt.

Håper allikevel at du får gjort litt på huset i dag, i hvertfall har du noe å glede deg til at sønnen kommer en tur til mor.

Med ønske om lykke til fra Nite
❤️103,3 kg

skal ikke så mye til for å gjøre meg glad..ny bunn

Forstår jo at jeg sikkert jumper opp igjen, men nå er jeg to hekto lenger nede enn forrige "bunnrekord"! Skulle så gjerne lenger ned.
I går var jeg spesielt flink,både til frokost og senere, i stede for knekkebrød, hadde jeg to store kinakålblader til å legge pålegget på, hadde et fiberrik ved siden av, slik at jeg fikk litt fiber. Husker at en av alle disse slankeprofetene, en dr. Hessel, anbefalte det. I dag vil jeg forsøke å gjøre det samme. Dessuten kun salat til middag, riktignok med dressing, Lett Thousand Island.Og frukt som et kaffemåltid.
Første del av søndag også, men etter det er jeg ikke alene lenger og da klarer jeg neppe å gjennomføre dette. Dette er litt i tråd med Jojoens diett og også dr. Bassø sin som egentlig er veldig lik Jojoens, men ikke så detaljert.

God slanking til dere alle!
Bilde
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😉10. august 2002
Hei igjen :-)

Jøss, ny bunnrekord. Så fint, dette var vel fortjent :-) Nå er tydeligvis vanntankene skikkelig tømt.. Ikke være så pessimistisk nå, de kiloene skal ikke få lov til å snike seg på igjen. Mumle, mumle.. lage trylleformel som får vekta til å bare peke nedover.

Huff, ja, i går ble det is på meg ja. Det er godt... Det som var så ille var jo at noen hadde tykt sjokoladetrekk og en hadde sjokoladepulver på, mens den tredje inneholdt både krokan og syltetøy.. Is kan vi sikkert lage selv, er det ikke bare fløte, egg og litt smak? Jeg har ikke forsøkt å lage is selv, regner med at det blir mindre farlig med en liten utskeielse fra butikken enn et digert spann med hjemmelaget.

Jeg husker dr. Hessel, det må være lenge siden.. husker ikke helt hva det gikk ut på.

Feriegjester og sosialt opplegg er store utfordringer. Ønsker deg lykke til med ferien. Kos deg!

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias nite😊10. august 2002
Stå på jente, dette klarer du, dette klarer vi sammen.

Så må du ha en fortreffelig helg, og jeg følger med deg.

Helgehilsen fra Nite
❤️103,5 kg

underlig

opp og ned, ned og opp...

Starter ferien idag og er litt redd for hva som kommer til å skje med vekten min fremover...jeg har noe i bakhode om at is har lav GI...kan det være riktig? Noen som vet om det finnes noen iser med lav GI?

Håper det går bra med dere andre!!
Sussi
Bilde
👻104,9 kg

Vannspøkelse letner.....og noen tilståelser

Dette går tregt, og jeg som starter ferie i morgen...

Må jo innrømme at jeg har spist en softis idag og en igår og en kuleis dagen før det, men resten har vært lavGI og i beherskede mengder.
To av dagene har jeg også spist noen snaier spekeskinke, og den er jo salt, men likevel....synes det spøkelset er lite barmhjertig nå i ferietiden.

Håper at spøkelset holder seg unna dere andre, jeg skal forsøke så godt jeg kan å sloss mot det!
Ha det bra i varmen!!
Sussi

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bonita❤️9. august 2002
Hei, ville bare ønske deg GOD FERIE!!
Jeg er tilbake på jobb idag, og er misunnelig!!
Kos deg masse,
klem fra Bonita :-)
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.