← Alle dagbøker
diarist.Alias

SusieQ

47 år168 cm7 innlegg 2002 0 følgere

Start70,0 kg
Sist68,5 kg
Endring−1,5 kg
BMI nå24,3
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
6. mai 200214. mai 2002
🙂68,5 kg

Litt bra dag!

Vært på jobb idag, det gikk sånn passelig bra i matveien.Det var sinnsykt stress hele dagen men jeg rakk å få i meg litt fordet.Skjeiet litt ut med en muffins og noen biter stekt potet,ellers bare fornuftig mat.Denne kuren er ikke så ille som jeg trodde, 5 måltider om dagen er mer enn jeg er vant til. Jeg rekker liksom ikke å bli skikkelig sulten mellom måltidene.Nå må jeg bare legge ifra meg uvanen med "restespising",men det skal vel gå bra..
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Dronte😉12. juni 2002
Hei hei
leste litt i dagboka di her og ser at du har prøvd / prøver deg på Homoepat Sørensens resept - hvordan går det?
Jeg så meg i speilet i november i fjor og lurte på hva i all verden som hadde skjedd med kroppen min?? Det var på høy tid å gjøre noe drastisk! :-)
4.desember begynte jeg med disse pillene og dråpene som skulle øke forbrenningen og gjøre meg slank.... Jeg har vært flink med å passe på fetinnholdet i det jeg spiser og holdt meg til 5 små måltider hver dag (+noen små, og noen litt større.., utskeielser) + at jeg begynte å trene 3-4 ganger i uka. Dette har ført til at jeg i dag veier 12 kg mindre enn jeg gjorde 4/12-01 :-)
Håper du har kommet godt i gang med både resepten og matvanene, det er trossalt matvanene og trening som gir best virkning i det lange løp!
Lykke til videre! :-)
klem fra "Dronte" - som vurdere nytt nick :-)
☹️68,5 kg

Ja,ja. Ned og opp igjenn!

Helg er av og til noe herk, ivertfall på slankefronten. I går ble det bestemt at kur-start blir forskjøvet til i morgen :) Det på grunn av kjempe fest igår og bestemorbursdag idag og alle vet jo at man ikke akkurat går sulten fra bestemødre!! Særlig ikke når det er kakebord, da svikter man ikke...

Ny uke i morgen,og garantert kur for min del. Skal være flink til å oppdatere mht matinntak osv.
Heidå!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias aha14. mai 2002
Heisann

Starter opp en -5 kilo konk. på mandag. Lyst til å være med?
Klem fra aha
c.AuthorAlias amelia😉13. mai 2002
Litt opp- litt ned. Saann er det alltid. Jeg har ogsaa gaatt litt opp/ned/opp/ned idet siste. Men vi Staar Paa! Det er bare aa sette igang igjen. Mitt maal for denne uken er aa gaa ned 1.5 kg til 17.mai. Det kan bli litt toft, men vi prover!
Har du noen maal for uka?
klem, -a-
😑68,0 kg

Merkelig dette..

Er det meg eller vekta det er noe galt med, har jo veid meg til samme tid hver dag.Det har vært noen sinnsyke dager på jobb så det er kanske det jeg skal skylde på. Får vel være fornøyd så lenge det varer.
I morgen er det kur for min del, gleder meg litt samtidig som jeg gruer meg.. Det blir tøft fremover men jeg MÅ holde ut, det blir verst på jobb.Jeg er kokk,ikke akkurat det mest slankevennlige yrket! Vi får vel se i morgen..å håpe på det beste :)

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ¤tiili¤😉11. mai 2002
Viss du har fjærvekt (sån som meg) kan temperaturen i
romet påvirke nålens "avgjørelse" men jeg synes du
skal holde troen på at du har gått ned, jeg... i så
fald er det jo en glimrende start!! :o)

stå på :o)

¤tiili¤
c.AuthorAlias Tina😑11. mai 2002
Kan ikke være lett å være kokk og slanke seg samtidig! Stå på! Dette skal vi få til sammen!!
😄68,5 kg

Hva skjer??

Nå skjønner jeg ingenting!! Det må være noe riv ruskende galt med vekta mi, det er en eldgammel en, så den er unskyldt.Det var jo litt artig alikevel.
Ellers har ei veninne overbevist meg om at "et eller annet Sørensens resept" er tingen.Så vi skulle prøve i 20 dager til og begynne med,er ikke helt sikker på hva den går ut på.Er det noen som vet noe om den? Veninna har gått ned 8kg tidligere med hjelp av denne og holdt vekta etterpå.Nå skulle hun ta fatt på de siste kiloene.Det må jo være greit å kjempe sammens med noen!Så lørdagen er D-dagen ;-)
Vi får vel se vordan det går.
Det var forresten trivelig å prate litt igår,fint at man ikke er alene om dette!

Heidå for idag:-)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias amelia😃10. mai 2002
Hei!
Lykke til med vekt reduksjon!! Hvor lang tid har du tenkt aa bruke paa aa gaa ned i vekt? Og denne Sorensen greia- hva gaar det ut paa?

Klem, -a-
c.AuthorAlias Frosken😃10. mai 2002
Hei og hopp!

Da jeg ikke jobber så mye for tiden har jeg desverre ingen unnskyldning til å ikke trene:) Jeg trener på treningsstudio og i tillegg har jeg startet på fitnessboksing... Boksing anbefales på det sterkeste, god trim, og man får selvtillit av det!
😑70,0 kg

Stolt idag!

Jepp,idag har jeg vært litt flink, eneste utskeielse var en liten tygge pizza.Det var sønnen min sin middag idag, det er noen som lever godt i denne familien i allefall!
Var på salg i dag, bare måtte kjøpe ei dødslekker diesel-bukse, denvar satt ned ifra 899 til 199kr, jeg hadde ikke noe valg,selv om den egentlig var et nummer for liten.Jeg skal inn i den til 1 juni, det er mitt første mål.SKAL!!!Husk det når snopsuget kommer snikende!
Er forresten lacryl snop? Jeg er nødt til å ha noe, forutenom røyken da.
Heidå, (salg er livsfarlig for pengepungen min, men hvem kan motstå 50-70%!!)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ragnhild😌8. mai 2002
Lykke til med krympinga inn i Dieselbuksa! En sånn fristelse kunne nok ikke jeg ha motstått heller!

ha en fortsatt fin kveld, og takk for chatten
😐70,0 kg

Siste dag med snop...

Joda, la mæ tru dettan sjøl!
Veninnebesøk med nachos, smågodt og COLA! Kan det bli verre, eller bedre?
Men det kom noe godt ut av det, vi, jeg og veninna, har bestemt oss for å gå ned ilag.Ganske genialt siden vi veier det samme og er omtrent like høye! Den som går mest ned får ei ny bukse av den andre, å æ trenger jo snart nye klær til å matche min nye kropp!!! SNART.
I dag har det vært barnefri bytur med tilhørende cafebesøk, kjempetrivelig, jeg var så stolt over den ENE rosinbollen og kaffekoppen min. Men så tok det helt av som sagt utover kvelden. Det blir sånn når sambo jobber sent, da har jeg liksom ingen å showe off for, forutenom meg selv da. Må bli flinkere der.
Ja,ja, imorgen er det en ny dag, med nye slanke muligheter, gleder meg allerede til å komme ordentlig igang.
Hei då
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi😉8. mai 2002
Hei hei.. hihi, ikke akkurat noen pangstart på krympingen nei...hihi.
Du sier at det sklei ut da du var alene om kvelden...
Det er viktig at du gjør noe med! Om du skal klare målene dine, må du være overbevist selv om at du vil det her. Er du ikke det, så tror jeg du kommer til å sprekke...( uff, stygt sagt..), men det jeg mener... du må "showe" of for deg selv, ingen andre! Det er eneste måten å klare det på tror jeg!

Håper du får en fin onsdag, og at du klarer å starte det gode liv i dag! Ha en fin dag, klem fra trixi
😄70,0 kg

Nu VIL vekta mi nedover!!

Hei alle dokker der ute som slit like mye som mæ med den her helsikas vekta! Nu har æ bestæmt mæ førr å gå ned minst 10kg. Æ har slette med kiloan i 2 år nu, de kom på samtidig som sønnen min kom til verden. Æ veit at æ skal klare det, har allerede gått ned fra 82kg, det veide æ etter at ungen var født. Æ veide ca. 55kg før æ blei gravid å æ var kokfornøyd med mæ sjøl, æ vil så gjærne føle mæ vel igjenn!! Det nytter liksom ikke at kjæresten min synes at æ er flott så lenge æ ikke ser det selv.
Æ lure på korr lang tid det vil ta, kommer æ mæ først ned på 65, så e det jo ikke så langt igjenn, å 5kg høres jo lettere ut enn 10...
Det er ikke så lett å slanke seg når man jobber som kokk, har akkurat skiftet jobb og lagt på meg 2kg på 2 uker. Nu e det nok!! Må ta meg sjøl i nakken for å ikke skli ut ,æ var jo så fornøyd når æ endelig kom under det førbanna 70-tallet..
Det verste er når æ kommer seint hjem fra jobb, det blir allt for ofte filmkveld med tilbehør.Æ trur at æ e avhengig, går det an?

Ja, ja æ får nu se korsn det her fyk av. Æ syns førresten at dokker e kjempeflink tel å støtte og motivere hverandre, så æ håpe at vi skal få tel dettan ilag!!

Kjæmpe kos tel alle dokker!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi😃7. mai 2002
For en hyggelig kommentar fra deg da!
Kjekt å kunne inspirere andre..
Jeg skjønner etterhvert at jeg er heldig dom har gått relativt fort ned i vekt. Jeg har i grunn ikke gjort noe annet enn å trene, spise sunnt og motstå kaloribomber...så det har igrunn vært temmelig greit for meg. Men jeg antar at de siste 10 kg vil bli veldig harde.. men men, det er bare å stå på.
Du har jo hatt en flott nedgang til nå, nå er det vel bare for deg å fortsette i samme sporet, så kommer du deg nok ned til idealvekta di om ikke så altfor lenge.
Om jeg var deg hadde jeg prøvd å sette meg delmål.. finn en dato der du f.eks ønsker å veie 68 kilo, jeg føler iallefall at det er lettere å nå et delmål når man har en dato..da skjerper man seg masse...
Noen her bruker og belønninger når de har nådd delmålene sine.
Jeg hadde klar en beønning til jeg gikk ned 10 kilo..( Dolly Pizza), men jeg pysete meg turde ikke å kjøpe allikevel.. hihi, men det var sikkert like greit.
Angående -5 kg konkuransene er det flere av dem. Pernilla har en gående for 80-tallet, jeg har for 70-tallet, noen har for 90-tallet og oppover... jeg vet ikke hvem som evt har konkuranse for 60-tallet..( det er jo der du er nå snart...), men du får ta en titt rundt i dagbøkene, så finner du sikkert en.

Du må ha velkommen hit, håper du blir her og når dine mål, og til slutt, ha en fin vårdag!
Klem fra trixi
c.AuthorAlias Frosken😊7. mai 2002
Følger et opplegg som jeg har fått av en veninne av modern. Mye grønnsaker i denne dietten. Frokosten er en halv brødskive med lettost og et egg. Og middagen består av f.eks. rent kjøtt, salat og dagens grønnsak. Man kan drikke så mye te, kaffe og vann man vil... Om jeg klarer å følge den er jeg meget nysgjerrig på! :)
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.