← Alle dagbøker
diarist.Alias

Sunny

55 år173 cm4 innlegg 2002 0 følgere

Start95,0 kg
Sist94,0 kg
Endring−1,0 kg
BMI nå31,4
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
5. juni 200218. juni 2002
☹️94,0 kg

Det er ikke lett dette...

Denne uken har begynt tungt. Veldig tungt....
Jeg har fryktelig hodepine og klarer ikke å være aktiv.
Mitt største problem har alltid vært at jeg er så glad i chips.
Og det har ikke vært lett og gå forbi hyllene med dette i nå. Men jeg har klart det.

Er virkleig ikke i form om dagene. Klarer ikke å ta husarbeidet eller trene... ingen ting.
Jeg vet jeg bare må komme meg opp og sette igang...men det er så tungt.

Jeg er ikke flink å telle kalorier men spiser det som jeg vet er sundt og prøver å spise lite men oftere.
Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan bli flinkere til å vite hvor mye av de forskjellige tingene jeg kan spise.
Jeg holder meg unna fett og sukker så langt som mulig. Og jeg prøver å spise mye frukt og grønt.

Nei i dag skal jeg prøve å få trent litt.
Ellers vil jeg få alt for dårlig samvittighet.
Åhhh denne uken føles som en eneste stor blå mandag....
Nei opp å hopp..
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ana😃19. juni 2002
Hei Sunny!

Fant dagboken din for vi veier akkurat det samme! (Du er riktig nok litt høyere enn meg da :)

Jeg synes det er imponerende å kunne gå forbi de fristende hyllene i butikken selv om du ikke er i form! Du er KJEMPEFLINK!! Jeg tør nesten ikke gå i butikken engang jeg på sånne dager. Jeg kommer heller ikke til å telle kalorier, men spise det som er sunt.. Mye grønnsaker og frukt, magert kjøtt og fisk, mindre brød for det føler jeg meg litt "tung" av. Er også litt usikker på mengdene men får se hvordan det går. Etterhvert får jeg et kostholdsprogram på Sats, skal si fra hvis det er noen gode tips der.

Klem fra Ana
(Noen ballonger til deg for å muntre deg opp!)
Bilde
😉94,0 kg

Sakte men sikkert...

Ja nå er nok en uke over.
Men hurra et kg ned....
I helgen har jeg vært kjempe aktiv. Gått masse på turer.
Og jeg er blitt mye flinkere med å spise mindre måltider.
Har også vært flink til å spise sunt.

Nå er det en ny uke og nye mål.
Skal denne uken være flinkere med å trene jevnt.
Det ikke lett dette her, men jeg vil ikke bare ned i vekt eller komme i form. Men jeg vil bli værende der. Og da må det hele livs stils endringer til.
Men det går fremover...
Eller nedover bør jeg vel si....he he

Lykke til alle sammen ..
ny uke..... nye muligheter

Klem til alle sammen
👻95,0 kg

Sliten...

For en helg...
Min sønn har hatt bursdag og det har følgelig blitt en del selskap. Med andre ord mye godt å spise.
Men jeg har klart å holde meg ganske bra. Ikke spist noe kake, annet enn en gullrot muffins. Og så har det blitt grillet.
Men da har det vært lyst kjøtt uten dressinger og sauser.

Aktiv har jeg vært, men ingen turer har det blitt tid til.
Det går tungt nå.
Jeg føler jeg står stille, men det går heldigvis ikke opp igjen.
Men jeg lover meg selv at i morgen så skal jeg gå en lang tur,
og spise bare JA mat.

Humøret er ikke det beste...
Jeg er for utolmodig.
Som en venn av meg sa, det er ikke det at vi vil komme i form ...men vi vil være i form...
Og det er nok riktig.
Det er et slit å komme i form...og aller helst ville jeg bare være i form...nå.

Lurer på en ting...
jeg var uhelbredelig cocoholiker...men har nå sluttet nesten helt med Cola. Jeg kjøper kanskje inn en på lørdagen og ikke noe mer.
Før drakk jeg 1-2 store flasker for dagen.
Men nå har jeg begynt å drikke ice tea istedet.
Det står på at det er 0-1 g fett, 7,2 g karbohydrater og 0-1 g energi...er dette bra eller ???
Bedre enn Cola vil jeg jo tro at det er uansett.

Hmmm men i morgen er en ny dag..
Nye muligheter....

Ut på tur aldri sur.....
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lakki😉12. juni 2002
Hei igjen!

Hvis du lurer på om det er greit å drikke ice tea, så ville jeg sett på kaloriinnholdet. Det er vel endel sukker i det, så helt slankevennlig er det nok ikke. Men så ille som cola er det ingenting som er! Har du forresten prøvd den nye cola light på sølvfflasker? Jeg syns cola light er ok, men jeg har en venninne som sier hun heller lar vær hvis hun ikke får orntlig cola. Hun har smakt den nye, og til og med hun kan tenke seg å gå over til den. Den smaker visst bedre enn den "gamle" cola lighten... Ikke vet jeg, jeg drikker ikke så mye brus...

Du har forresten rett - jeg også vil heller være i form enn å slite med å bli det! Men det er forbausende hvor god form jeg har kommet i ved bare å gå lange, langsomme turer i etpar måneder, så fortsett å gå!

Klem fra Lakki
💔95,0 kg

Ingen kjærlige meldinger lenger...

Uff dette min første gang jeg skriver inn her . Og i dag som jeg er så depremert. Jeg har ikke hatt noen kjæreste på 7 år og nå hadde jeg møtt mannen i mitt liv. Han viste jeg slet med vekten. Men nå plutselig snur han...og ingen forklaring.
Jeg sitter igjen å tenker at hva er vitsen.
Hvorfor skal jeg pine meg igjenom dager med å spise frokost som jeg hater bare for å bli mindre.
Han vil jo ikke ha meg uansett.
Jeg visste ikke om dette stedet før nå. Jeg har klart å slanke meg fra 114 til nå 95 kg, men nå føler jeg at det stopper helt opp.
Spesielt siden han ikke lenger vil ha meg. Grunnet avstanden får jeg ikke snakket skikkelig ut med han heller.
Vi snakker sammen på telefonen, mne jeg får ikke sett han i øynene hva som gjør dette. Og det har tatt helt piffen ut av meg.

Jeg prøver hver dag nå å spise sundt. Det er ikke lett når en har kjærlighets sorg.
Og så er jeg blitt kjempe flink å gå på turer.
Det er nå noe som er poitivt.
Men ejg sliter med det å spise ofte og små måltider.
Jeg har i lange tider nå ikke spist mer enn et maks to måltider for dagen. Så det er vel ikke rart at kroppen min suger til deg det den kan få...

Men nå skinner solen ute og jeg tror jeg skal få min sønn med på en tur i dag.
Så får jeg fortsette og prøve.
Det er utrolig fint med et slikt sted hvor en kan dele sine tanker og problemer med andre i samme situasjon.

Jeg skal nok klare målet mitt som er 85 kg.
Men jeg tror at hvis jeg klarer det så fortsetter jeg til 78 for da er jeg på min trivsel vekt.
Ville i utgangspunktet ikke ha et for høyt mål og jeg vil bli kjempe fornøyd om jeg klarer det til 85kg.

Nei jeg må prøve å slutte å deppe.
Får vel prøve å få i meg noe frukt tenker jeg.
Mange klemmer fra meg
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lakki❤️6. juni 2002
Hei og velkommen hit!

Trist å høre at du har sånn kjærlighetssorg! men du er jo kjempeflink hvis du ikke bruker tiden til å spise!

Selv har jeg en mann som sa følgende da jeg fortalte at jeg hadde gått ned 16 kilo i det siste: "Er det bra eller dårlig?" Kort sagt: Han ser det slettes ikke, og han bryr seg heller ikke om hvor tjukk jeg er. Dette er selvfølgelig fint, men jeg kunne jo ønske meg et kompliment for at jeg ser bedre ut nå enn før påske da...

Huff, nei - jeg skal ikke klage. Jeg har en kjempefin mann, håper det går bedre for deg etterhvert også!

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias zeta5. juni 2002
Hei :)
Du har jo vært kjempeflink som har gått ned fra 114 da! Det er der jeg er nå, er også helt ny her.
Synd å høre at du har kjærlighetssorg....er alltid trist og leit, og skjønner at du har det tungt nå.
Men en ting er ihvertfall sikkert, og det er at det er DU som skal trives med kroppen din, og ikke andre. Men det er ikkke lett å huske alltid, og sikkert lett for meg å si når jeg har kjæreste.
Men håper du får det bedre veldig snart, og lykke til med slankingen videre!
Vi kan jo passe litt på hverandre da vettu :)
Koz zeta
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.