Det er ikke lett dette...
Denne uken har begynt tungt. Veldig tungt....
Jeg har fryktelig hodepine og klarer ikke å være aktiv.
Mitt største problem har alltid vært at jeg er så glad i chips.
Og det har ikke vært lett og gå forbi hyllene med dette i nå. Men jeg har klart det.
Er virkleig ikke i form om dagene. Klarer ikke å ta husarbeidet eller trene... ingen ting.
Jeg vet jeg bare må komme meg opp og sette igang...men det er så tungt.
Jeg er ikke flink å telle kalorier men spiser det som jeg vet er sundt og prøver å spise lite men oftere.
Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan bli flinkere til å vite hvor mye av de forskjellige tingene jeg kan spise.
Jeg holder meg unna fett og sukker så langt som mulig. Og jeg prøver å spise mye frukt og grønt.
Nei i dag skal jeg prøve å få trent litt.
Ellers vil jeg få alt for dårlig samvittighet.
Åhhh denne uken føles som en eneste stor blå mandag....
Nei opp å hopp..
Sakte men sikkert...
Ja nå er nok en uke over.
Men hurra et kg ned....
I helgen har jeg vært kjempe aktiv. Gått masse på turer.
Og jeg er blitt mye flinkere med å spise mindre måltider.
Har også vært flink til å spise sunt.
Nå er det en ny uke og nye mål.
Skal denne uken være flinkere med å trene jevnt.
Det ikke lett dette her, men jeg vil ikke bare ned i vekt eller komme i form. Men jeg vil bli værende der. Og da må det hele livs stils endringer til.
Men det går fremover...
Eller nedover bør jeg vel si....he he
Lykke til alle sammen ..
ny uke..... nye muligheter
Klem til alle sammen
Sliten...
For en helg...
Min sønn har hatt bursdag og det har følgelig blitt en del selskap. Med andre ord mye godt å spise.
Men jeg har klart å holde meg ganske bra. Ikke spist noe kake, annet enn en gullrot muffins. Og så har det blitt grillet.
Men da har det vært lyst kjøtt uten dressinger og sauser.
Aktiv har jeg vært, men ingen turer har det blitt tid til.
Det går tungt nå.
Jeg føler jeg står stille, men det går heldigvis ikke opp igjen.
Men jeg lover meg selv at i morgen så skal jeg gå en lang tur,
og spise bare JA mat.
Humøret er ikke det beste...
Jeg er for utolmodig.
Som en venn av meg sa, det er ikke det at vi vil komme i form ...men vi vil være i form...
Og det er nok riktig.
Det er et slit å komme i form...og aller helst ville jeg bare være i form...nå.
Lurer på en ting...
jeg var uhelbredelig cocoholiker...men har nå sluttet nesten helt med Cola. Jeg kjøper kanskje inn en på lørdagen og ikke noe mer.
Før drakk jeg 1-2 store flasker for dagen.
Men nå har jeg begynt å drikke ice tea istedet.
Det står på at det er 0-1 g fett, 7,2 g karbohydrater og 0-1 g energi...er dette bra eller ???
Bedre enn Cola vil jeg jo tro at det er uansett.
Hmmm men i morgen er en ny dag..
Nye muligheter....
Ut på tur aldri sur.....
Ingen kjærlige meldinger lenger...
Uff dette min første gang jeg skriver inn her . Og i dag som jeg er så depremert. Jeg har ikke hatt noen kjæreste på 7 år og nå hadde jeg møtt mannen i mitt liv. Han viste jeg slet med vekten. Men nå plutselig snur han...og ingen forklaring.
Jeg sitter igjen å tenker at hva er vitsen.
Hvorfor skal jeg pine meg igjenom dager med å spise frokost som jeg hater bare for å bli mindre.
Han vil jo ikke ha meg uansett.
Jeg visste ikke om dette stedet før nå. Jeg har klart å slanke meg fra 114 til nå 95 kg, men nå føler jeg at det stopper helt opp.
Spesielt siden han ikke lenger vil ha meg. Grunnet avstanden får jeg ikke snakket skikkelig ut med han heller.
Vi snakker sammen på telefonen, mne jeg får ikke sett han i øynene hva som gjør dette. Og det har tatt helt piffen ut av meg.
Jeg prøver hver dag nå å spise sundt. Det er ikke lett når en har kjærlighets sorg.
Og så er jeg blitt kjempe flink å gå på turer.
Det er nå noe som er poitivt.
Men ejg sliter med det å spise ofte og små måltider.
Jeg har i lange tider nå ikke spist mer enn et maks to måltider for dagen. Så det er vel ikke rart at kroppen min suger til deg det den kan få...
Men nå skinner solen ute og jeg tror jeg skal få min sønn med på en tur i dag.
Så får jeg fortsette og prøve.
Det er utrolig fint med et slikt sted hvor en kan dele sine tanker og problemer med andre i samme situasjon.
Jeg skal nok klare målet mitt som er 85 kg.
Men jeg tror at hvis jeg klarer det så fortsetter jeg til 78 for da er jeg på min trivsel vekt.
Ville i utgangspunktet ikke ha et for høyt mål og jeg vil bli kjempe fornøyd om jeg klarer det til 85kg.
Nei jeg må prøve å slutte å deppe.
Får vel prøve å få i meg noe frukt tenker jeg.
Mange klemmer fra meg
Fant dagboken din for vi veier akkurat det samme! (Du er riktig nok litt høyere enn meg da :)
Jeg synes det er imponerende å kunne gå forbi de fristende hyllene i butikken selv om du ikke er i form! Du er KJEMPEFLINK!! Jeg tør nesten ikke gå i butikken engang jeg på sånne dager. Jeg kommer heller ikke til å telle kalorier, men spise det som er sunt.. Mye grønnsaker og frukt, magert kjøtt og fisk, mindre brød for det føler jeg meg litt "tung" av. Er også litt usikker på mengdene men får se hvordan det går. Etterhvert får jeg et kostholdsprogram på Sats, skal si fra hvis det er noen gode tips der.
Klem fra Ana
(Noen ballonger til deg for å muntre deg opp!)