← Alle dagbøker
diarist.Alias

Suli

43 år169 cm5 innlegg 2002 0 følgere

Start95,0 kg
Sist92,3 kg
Endring−2,7 kg
BMI nå32,3
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
1. februar 200217. februar 2002
92,3 kg

Det går enda

Jeg må bare ærlig inrømme at jeg ikke har vært så flink som jeg burde. Jeg har spist mye sunnere enn jeg pleier, men jeg falt for sjokolade to ganger denne uken. Lover meg selv at jeg ikke skal gjøre det flere ganger....æresor. Det går jo nedover, så det er jo bra. Kan ikke klage. Noen som har noen gode retter å tilbrede med lite Calorier?
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trultemor17. februar 2002
Hei Suli! En litt forsinket velkomst hit til slankedagboken!

Du sier at du ikke har vært så flink som du burde, men vekta minsker jo. Det beviser jo at du er flinkere enn du pleier å være. Det er ikke alltid det lureste å være totalt avholdende søtsaker. For noen er det bra å spise litt søtt en gang i blandt, for å unngå de store sprekkene. Du vil se at det er mange som har det sånn, hvis du leser igjennom en del av dagbøkene. Selv derimot, må jeg dessverre være helt avholdende......hvis ikke får jeg trøbbel. Men jeg har et håp om at jeg etter hvert kan lære meg å spise søtt med måte. Det som er viktigst er å finne sin egen "vei" gjennom slanke-jungelen, samtidig som en må være seg bevisst å ikke "jukse".
Jeg har jukset ved mange slankekurer tidligere, men har klart å unngå det nå.

Hvis du vil ha tips til retter med lite kcal, kan jeg anbefale deg å gå inn på Grete Roede sine nettsider. Der finner du en del tips. (www.greteroede.no)
I tillegg har jeg (et eller annet sted i min dagbok) en oppskrift på en forbedring av Toro's kremet kyllingsuppe. Den kan anbefales. Jeg har også skrevet inn en Risotto-oppskrift i en av mine kommentarer i Elisa28's dagbok. Den kan anbefales på det varmeste!

Ønsker deg bare masse lykke til videre med slankingen din.
Klem fra Trultemor :)
93,0 kg

Det går fremmover

Selv om jeg kanskje ikke har vært så flink som jeg burde i helga, så går det bra. Jeg har gått ned 2 kg, og det er bra!!
Jeg er jo ute og rir hele tiden. Var ute 5 timer på lørdag, og seks timer i dag. Det er jo veldig bra.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Masti11. februar 2002
Hei!

Takk for hilsen i dagboka mi! Ridetimer er nok en god ide, jeg får se om det finnes noen muligheter her jeg bor. Har akkurat flyttet til byen, så jeg er ikke så godt kjent. Lillesøstra til samboern min har også hest, så hvis jeg kan ri, så kan jeg jo låne hennes hest når jeg er der? Har egentlig tenkt på ridetimer som noe kusinene mine på 10-11 år driver med, men det høres jo litt gøy ut!

2 kg, ja, det er jo kjempebra! Husk bare å gjøre det på den riktige måten, slik at dette ikke blir noen "fort ned og like fort opp" kur. Lykke til!

Klem, Masti
95,0 kg

Ennå i gang

Vel i dag har jeg også greid meg fint, selv om det var tøft å sitte i kantina, mens jeg hadde lyst på noe godt.
I dag har jeg spist:
Frokost: 1 og en halv skive med leverpostei
Lunch: 1 og en halv skive med salat og kyllingpålegg
Middag: To poteter, Et lite reint stykke med svin, og masse grønnsaker.
Kvelds: To skriver med kyllingpåleggg, og en duo yoggurt.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Masti7. februar 2002
Hei!

Velkommen inn på siden! Det ser jo ut til at du klarer dette riktig så bra!? Antar at du har oppdaget at det er lettere å unngå kantinesnopet hvis du har med deg matpakke hjemmefra. Salat og kyllingpålegg høres jo kjempegodt ut (sitter her og er sulten, lunchen er først om en time). Så lenge du alltid husker å spise frokost, så er jo matinntake ditt kjempefornuftig.
Bare fortsett å være like aktiv, og prøv å ligg unna søtsaker, så skal du se at kiloene raser av i en fart! I perioder vil det gå fortere enn du hadde ventet, og i andre perioder går det så seint at du nok vil ha mest lyst til å gi opp hele greia. Ikke gi opp, om noen måneder vil du nok se stor forskjell!

Lykke til!

Klem, masti
95,0 kg

Det gikk greit i dag

I dag gikk det egentlig ganske ok. Det var deilig å våkne og føle at denne gangen skulle jeg greie det.
Måltid:
Middag: 1 kyllingfilet, Salat, ca 100g Pasta, Vann.
Lørdags Snacks: 1 Stratos(70g), Druer.
Kvelds: 3 skiver med leverpostei og Kyllingpålegg, Vann.
Trening: Var og ridde og møkket i 5t

Jeg har bestemt meg for ikke å veie meg mer enn en gang i uka, derfor skriver jeg opp det samme helt til neste uke.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda3. februar 2002
Hei Suli, velkommen hit! :-) Flott at du har bestemt deg for at dette er siste gang. Når du er så aktiv som du, så vil du helt sikkert gå fint ned i vekt bare du spiser fornuftig!

Har du lyst til å være med på minus fem-konkurransen vår? Den starter på mandag og det er jeg som holder styr på den. Det er bare en liten uformell måte å motivere oss selv og følge litt ekstra med på de som er i vår vektklasse (denne konkurransen er bare for oss over 90 kilo, det er egen konkurranse for dem på 80-tallet og dem på 70-tallet). Har du lyst, så si fra i dagboken min, og fortell meg i løpet av mandag hva startvekten din er. Jeg kommer til å oppdatere konkurransen på mandager, så du kan jo vurdere om du vil ha mandag som veiedag dersom du vil være med på konkurransen. :-)

Håper du får en kjempefin helg! Og du, bare et lite tips til slutt: det er veldig lurt å spise frokost, særlig når du skal slanke deg, for det setter i gang forbrenningen... Ellers så ser det ut til at du spiser sunt, veldig bra!

Klem fra skilpadda.
95,0 kg

Må slanke meg

Nå har jeg bestemt meg for å slanke meg. Jeg har bestemt meg for det 1000 ganger før, men denne gangen skal jeg greie det. Jeg rir og danser, og er egentlig ganske aktiv men problemet er at jeg spiser så utrolig mye. Livet mitt er mat, men nå skal jeg virkelig begynne.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias fett nok.2. februar 2002
Hei og velkommen!

Dette er den 1001 gangen du har bestemt deg og den siste, for denne gangen skal du klare det. Enig?

Vi er mange som er i samme sko, og vi har alle et mål.
Sammen er vi STERKE.

Har du noen delmål? Mitt første er å se 80-tallet igjen, det er lenge siden. Jeg begynte på 97 kg og er 92 nå, så jeg ser det i det fjerne.

Hvis det er noen hjelp så er det diverse -5 konkuranser her, på mandag starter den en i 90 og 100 kg-klassen hos skilpadda.
Det er ganske motiverende.

Ønsker deg lykke til!

Hilsen Rita
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.