← Alle dagbøker
Stramtopp
55 år157 cm7 innlegg
2002
0 følgere
Start59,0 kg
Sist59,6 kg
Endring+0,6 kg
BMI nå24,2
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Digitalvekt!!!!
NEI, nei, nei....
Gjorde den fatale tabben av å kjøpe meg en digitalvekt da den gamle vekta mi virket litt ustabil
(klarte ikke å nullstille den, hver gang jeg veide meg ende den opp på enten pluss en kilo eller minus en kilo når jeg gikk av den)
Og til min gru viste den nye vekta 59.6!
Jaja... det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å fortsette, på de positive siden så viser jo denne vekta også gram.
Blæh.... er litt sur...satans!
Deilig grillmat
Åh gud det var skjønt med grillmat på 17 mai!
Men jeg ble jammen meg fort mett! Etter 2 uker med stort sett bare pulver (litt mat også) så merker jeg at magesekken har gått endel sammen.
Det er jo det som er målet mitt, at jeg skal lære meg at det går ann å spise bare litt av det som er godt ;)
Lørdagen tok jeg en myk start på kuren igjen, en pose + mat og idag så skal på full kur.
(eller full og full, jeg drikker jo feks kaffe med melk og spiser 2-4 grove knekkebrød om dagen)
Har enda ikke veid meg - tenker å utsette det til mandagen.
Iblant så lurer jeg på om jeg i det hele tatt burde veie meg.
Kanskje er det bedre å bare fortsette med kur til man er fornøyd med det man ser og så veie og finne ut hvilken vekt man burde holde?
Kan jo hende trivselsvekten er en annen enn man tror?
Jeg har en gammel kjole fra noen år tilbake da jeg var veldig fornøyd med vekten og den er mitt store mål å komme inn i igjen.
Den er en trang kort figursydd sak med glidelås bak. Og det store problemområdet er ikke hoftene men ryggen! Jeg får ikke igjen glidelåset over ryggen, det er bare ikke snakk om!
Men om noen ukers tid - så kanskje ;)
God slank pinse til alle!
God slank 17 mai til alle!
Jeg er her enda :) Er bare litt treg med å legge inn nye innlegg i blant. Kuren går fortsatt bra selv om jeg ser meg nødt til å spise et knekkebrød eller to innimellom :)
I morgen er det veiedag igjen, men jeg tror kanskje jeg utsetter det til over helgen, det er jo som kjent 17 mai i dag - og idag skal jeg spise grillmat (dermed basta)
Uansett - god 17 mai til alle sammen - og husk at uansett hvor mye pølser og is man spiser så er det en ny dag i morgen - og en ny sjanse til å spise sunt :)
Den fryktede grillingen!
Hei alle sammen!
Ville bare si at jeg (nesten) besto grilltesten i går.
Det superfine været og så fikk jeg tlf fra noen venner om vi skulle grille og jeg hadde så lyst!
Så da ble det et kompromiss, jeg lagde meg en kjempestor bolle salat med bare bittelitt fetaost (fett men farlig godt:) og et pitabrød som jeg varmet på grillen.
Det gikk faktisk kjempefint! Ble ikke fristet av pølsene og svinekjøttet som de andre hadde med seg og klarte tilogmed å motstå potetgullposene (og jeg ELSKER potetgull)
Det ble jo på en måte brudd i kuren, men idag var det rett på den igjen så jeg er ganske fornøyd med meg selv!
Går jo ann å kose seg litt;)
Første veiing!
Jippi! Ned 2 kilo!
Det merkes rundt magen. Nå er det bare å fortsette sånn.
Skal på en stor fest den 1.Juni og tenker å virkelig å komme meg ned under 55 tallet til den tid.
Intet er umulig eller hva?
Ok- måtte bare inn og legge til litt ekstra info.
For ca 2 år siden så gikk jeg ned fra rundt 65 til 59 kilo. Var ikke motivert for å gå ned resten men klarte iallefall å holde den nye vekta.
Har forsøkt flere ganger men har aldri vært motivert nok til at det holdt mer enn max 2 dager.
Men, så for noen uker siden fikk jeg spørsmål om jeg var gravid!!!! Ikke så gøy nei! Kom på det fordi jeg leste om akkurat det i Dagbladet idag.
Begynte ikke å slanke meg med en gang fordi jeg har lovet megselv å aldri la andres oppfatning av meg styre det jeg gjør - men det er nok likevell den kommentaren som satte igang prosessen med å bli motivert.
Så nå har jeg lovet meg selv at jeg aldri mer skal få det spørsmålet (med mindre jeg faktisk er det)
Noen andre der ute som har fått høre den kommentaren?
Still going strong!
Skeiet litt ut igår. Traff en venninne jeg ikke har sett på lenge og det resulterte i 3 øl gitt. Etter seks dager med cambridge så ble jeg litt småfull av de ølene.
Men - på den positive siden så kjøpte jeg ikke masse snop på veien hjem slik jeg vanligvis bruker å gjøre når jeg har vært ute men spiste istedet 2 grove knekkebrød og fortsatte med kuren idag.
Har enda ikke veid meg så startvekten på 59 står fortsatt oppgitt, men ser at det har begynt å skje noe rundt midjen:)
Er kjempemotivert fortsatt og håper alle der ute fortsatt er det!
Godt i gang!
Endelig! Nå er jeg godt igang, dette er min 5 dag på Cambridgekuren og det går faktisk strålende! Har ikke veid meg siden jeg startet (59 da) og er kjempespent. Målet er å gå ned til min gamle matchvekt på 48-50 kilo. Jeg legger dessverre på meg som en mann og får alle kiloene rundt magen og ryggen noe som har medført at jeg nå har valker på ryggen selv om jeg står oppreist. (usj...) Tenker å gå på camebridge i 3 uker og så ta noen uker med kombinasjon mat/kur for så å gå helt over i et nytt og sunt kosthold. Er det noen andre der ute som også slanker seg med denne kuren? Drømmen er å kunne kjøpe en stram topp gjerne i lycra uten at bilringene tyter fram. :)
Grattis med ny vekt. Tør ikke kjøpe meg digitalvekt for da opplever jeg nok det samme som du. :)
Selvsagt er du hjertelig velkommen med i -5 kilo konk. Har notert deg opp. Dette blir gøy og motiverende.
Klem fra aha
men jeg gir deg ca 2,5 uker og så har du tatt innersvingen på
den digitalvekta!!! :o) jeg har samme typen fjervekt som du
hadde... men den er jo så fiiiin! :o) glassplate med stålting
uner... har ikke hjerte til å kjøpe ny digital :-D
stå på... ikke lang tid før du har rettet det opp! :o)
¤tiili¤
Du kan melde deg paa til -5 konk hos AHA. Vi begynte idag- saa det gaar nok bra!
Klem -a-