← Alle dagbøker
diarist.Alias

Stramtopp

55 år157 cm7 innlegg 2002 0 følgere

Start59,0 kg
Sist59,6 kg
Endring+0,6 kg
BMI nå24,2
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
8. mai 200220. mai 2002
😵59,6 kg

Digitalvekt!!!!

NEI, nei, nei....
Gjorde den fatale tabben av å kjøpe meg en digitalvekt da den gamle vekta mi virket litt ustabil
(klarte ikke å nullstille den, hver gang jeg veide meg ende den opp på enten pluss en kilo eller minus en kilo når jeg gikk av den)

Og til min gru viste den nye vekta 59.6!
Jaja... det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å fortsette, på de positive siden så viser jo denne vekta også gram.

Blæh.... er litt sur...satans!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias aha20. mai 2002
Heisann
Grattis med ny vekt. Tør ikke kjøpe meg digitalvekt for da opplever jeg nok det samme som du. :)
Selvsagt er du hjertelig velkommen med i -5 kilo konk. Har notert deg opp. Dette blir gøy og motiverende.
Klem fra aha
c.AuthorAlias ¤tiili¤😉20. mai 2002
åjåj!

men jeg gir deg ca 2,5 uker og så har du tatt innersvingen på
den digitalvekta!!! :o) jeg har samme typen fjervekt som du
hadde... men den er jo så fiiiin! :o) glassplate med stålting
uner... har ikke hjerte til å kjøpe ny digital :-D

stå på... ikke lang tid før du har rettet det opp! :o)

¤tiili¤
c.AuthorAlias amelia😉20. mai 2002
God investering- digitalvekt. De er ikke naadige idet hele tatt.
Du kan melde deg paa til -5 konk hos AHA. Vi begynte idag- saa det gaar nok bra!

Klem -a-
😃57,0 kg

Deilig grillmat

Åh gud det var skjønt med grillmat på 17 mai!
Men jeg ble jammen meg fort mett! Etter 2 uker med stort sett bare pulver (litt mat også) så merker jeg at magesekken har gått endel sammen.

Det er jo det som er målet mitt, at jeg skal lære meg at det går ann å spise bare litt av det som er godt ;)
Lørdagen tok jeg en myk start på kuren igjen, en pose + mat og idag så skal på full kur.
(eller full og full, jeg drikker jo feks kaffe med melk og spiser 2-4 grove knekkebrød om dagen)

Har enda ikke veid meg - tenker å utsette det til mandagen.
Iblant så lurer jeg på om jeg i det hele tatt burde veie meg.
Kanskje er det bedre å bare fortsette med kur til man er fornøyd med det man ser og så veie og finne ut hvilken vekt man burde holde?

Kan jo hende trivselsvekten er en annen enn man tror?

Jeg har en gammel kjole fra noen år tilbake da jeg var veldig fornøyd med vekten og den er mitt store mål å komme inn i igjen.
Den er en trang kort figursydd sak med glidelås bak. Og det store problemområdet er ikke hoftene men ryggen! Jeg får ikke igjen glidelåset over ryggen, det er bare ikke snakk om!

Men om noen ukers tid - så kanskje ;)

God slank pinse til alle!

😃57,0 kg

God slank 17 mai til alle!

Jeg er her enda :) Er bare litt treg med å legge inn nye innlegg i blant. Kuren går fortsatt bra selv om jeg ser meg nødt til å spise et knekkebrød eller to innimellom :)
I morgen er det veiedag igjen, men jeg tror kanskje jeg utsetter det til over helgen, det er jo som kjent 17 mai i dag - og idag skal jeg spise grillmat (dermed basta)

Uansett - god 17 mai til alle sammen - og husk at uansett hvor mye pølser og is man spiser så er det en ny dag i morgen - og en ny sjanse til å spise sunt :)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu❤️17. mai 2002
Heisann

Gratulere så mye med dagen. Håper du får en fin dag.

Klart du skal kose deg med grillmat i dag. Det er jo bare 17.mai en gang i året. Selv skal jeg prøve og være litt flink. Skal i bryllup i morgen og rekner med at det blir litt utskeielser der.

Klemmer fra Trude
❤️57,0 kg

Den fryktede grillingen!

Hei alle sammen!
Ville bare si at jeg (nesten) besto grilltesten i går.
Det superfine været og så fikk jeg tlf fra noen venner om vi skulle grille og jeg hadde så lyst!

Så da ble det et kompromiss, jeg lagde meg en kjempestor bolle salat med bare bittelitt fetaost (fett men farlig godt:) og et pitabrød som jeg varmet på grillen.

Det gikk faktisk kjempefint! Ble ikke fristet av pølsene og svinekjøttet som de andre hadde med seg og klarte tilogmed å motstå potetgullposene (og jeg ELSKER potetgull)

Det ble jo på en måte brudd i kuren, men idag var det rett på den igjen så jeg er ganske fornøyd med meg selv!
Går jo ann å kose seg litt;)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset😌13. mai 2002
heisann:)
tuusen takk for hyggelig kommentar:)
du er jo flink, jøss. vet ikke om jeg hadde klart det. eller, NÅ er jeg skikkelig standhaftig. jeg synes nesten det er lettere å gå på ren pulverkur enn å slanke seg med mat, for da vet jeg akkurat hva jeg får i meg, og hva jeg skal spise hver dag. jeg begynte idag med kuren og til nå har det gått ufattelig bra. har vært på jobb til nå, og det har gått fint, var LITT svimmel, tok min første shake kl 9 og den andre 14. og tenker å ta den siste ca 7-8. det går helt fint. jeg vil helst gå på REN kur, da jeg har mer oversikten og kontrollen.
fikk sjokk da jeg veide meg idag, har jo nesten gått opp alt jeg slanket meg sist. men det får så være, jeg har begynt et nytt og bedre liv idag:)
og den tankegangen du har, den er jo fantastisk, får begynne å tenke slik:)
ha en flott dag.
hilsen Iset.
c.AuthorAlias MTE😌13. mai 2002
Heisann!

Synes du var kjempe flink. Vi grillet på fredag,
men jeg klarte dessverre ikke å holde meg vekke.
Stå på videre og ha en fortsatt fin dag.

Klemz!
😃57,0 kg

Første veiing!

Jippi! Ned 2 kilo!
Det merkes rundt magen. Nå er det bare å fortsette sånn.
Skal på en stor fest den 1.Juni og tenker å virkelig å komme meg ned under 55 tallet til den tid.
Intet er umulig eller hva?

Ok- måtte bare inn og legge til litt ekstra info.
For ca 2 år siden så gikk jeg ned fra rundt 65 til 59 kilo. Var ikke motivert for å gå ned resten men klarte iallefall å holde den nye vekta.
Har forsøkt flere ganger men har aldri vært motivert nok til at det holdt mer enn max 2 dager.

Men, så for noen uker siden fikk jeg spørsmål om jeg var gravid!!!! Ikke så gøy nei! Kom på det fordi jeg leste om akkurat det i Dagbladet idag.

Begynte ikke å slanke meg med en gang fordi jeg har lovet megselv å aldri la andres oppfatning av meg styre det jeg gjør - men det er nok likevell den kommentaren som satte igang prosessen med å bli motivert.
Så nå har jeg lovet meg selv at jeg aldri mer skal få det spørsmålet (med mindre jeg faktisk er det)
Noen andre der ute som har fått høre den kommentaren?
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ekki😃12. mai 2002
Gratulerer med vektreduksjonen, og tusen takk for den motiverende kommentaren i dagboka mi. Var egentlig på tur til å gi opp hele slankeprosjektet, men har bestemt meg for å fortsette...!
Om jeg får fettet rundt magen og ryggen? Nei, hos meg legger alt seg rundt rumpa og lårene, og der sitter det godt fast, skal jeg si deg...
Klem fra Ekki
c.AuthorAlias iset😵12. mai 2002
heisann:)
gratulerer med 2 kilo, deilig følels, ikke sant?:)
jeg begynner å kjenne litt "nerver" nå, ang kuren jeg skal på, men jeg gleder meg også.....
er det ikke 3 shaker jeg skal bruke på ren kur? når på dagen tar du shakene? blir du mett lenge? masse spørsmål her hihi, mener ikke å mase, er bare litt usikker:) takker for svar.
hilsen Iset.
c.AuthorAlias ¤tiili¤😀11. mai 2002
hei du!

du trives med cambridgekuren?
du har i hvetfal gjort en skikkelig pangstart!!

jeg undrer nå litt på om jeg skal ty til en sån "juksekur" selv.. fordi den "riktige" spise-lite-&-trene-litt funker rett og slett ikke... ikke så mye som jeg vil! nå er det rett før jeg flyr på veggen grunnet elendige resultater over LANG tid... skal finne en hjemmeside og lese litt om cambridge, og tenke litt på det akkurat nuh... men det kunne jo (muligens) hjulpet meg på veien :o)

humm... takk for litt inspirasjon midt i håpløsheten :o)
lykke til vidre :o)

ang øl & venninne her om dagen, så har jeg trua på trivsel ved sidenav slankinga :o) det er muligens det som har ødelagt litt for meg, (kosa meg litt for mye :o) ) men prykist trivsel fører til fysisk trivsel... og sån er det bare :o)

fortsatt lykke til!!
¤tiili¤
c.AuthorAlias smilejenta😄11. mai 2002
Gratulerer med - 2 kg. Det er jo kjempebra.
Helt enig med deg når det gjelder kilo og høyde. Det synes mye bedre på oss lave om vi har noen kilo ekstra, enn på de som er høyere. Også er det det med klær. Jeg er xs i beina, men i livet er jeg medium, og det byr på problemer. Du kommer nok til å klare målet ditt innen 1 juni. Jeg har som mål å gå ned 700 gram innen 17 mai, og det skal jeg klare:)
Ha en fin lørdag:)
😄59,0 kg

Still going strong!

Skeiet litt ut igår. Traff en venninne jeg ikke har sett på lenge og det resulterte i 3 øl gitt. Etter seks dager med cambridge så ble jeg litt småfull av de ølene.

Men - på den positive siden så kjøpte jeg ikke masse snop på veien hjem slik jeg vanligvis bruker å gjøre når jeg har vært ute men spiste istedet 2 grove knekkebrød og fortsatte med kuren idag.

Har enda ikke veid meg så startvekten på 59 står fortsatt oppgitt, men ser at det har begynt å skje noe rundt midjen:)

Er kjempemotivert fortsatt og håper alle der ute fortsatt er det!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset❤️10. mai 2002
heisann:)
ååååååååååååååå så gøy å treffe en annen som går på kuren. da kan vi utveksle erfaringer:) jippiii. hehe.
jeg begynner på mandag allikevel, jeg klarer ikke vente tror jeg. har så lyst å bjynne nå, er skikkelig gira. men jeg vet det blir tøft i begynnelsen, men jeg skal klare det!!! og det hjelper at du også går på den, for da kan vi jo oppmuntre hverandre:)
ha en strålende dag:)
hilsen Iset.

ps: valker på ryggen ja, usj du må ikke snakke. jeg har aldri hatt det før, plutselig tøt de bare frem. buuhuu. men nå skal de vekk!

enda et ps: er det 3 shakes du bruker daglig? når på dagen tar du dem? med hvor mange timers mellomrom? jeg er helt ny i dette ser du:P trenger litt råd. du blander med vann, ikke sant?
😄59,0 kg

Godt i gang!

Endelig! Nå er jeg godt igang, dette er min 5 dag på Cambridgekuren og det går faktisk strålende! Har ikke veid meg siden jeg startet (59 da) og er kjempespent. Målet er å gå ned til min gamle matchvekt på 48-50 kilo. Jeg legger dessverre på meg som en mann og får alle kiloene rundt magen og ryggen noe som har medført at jeg nå har valker på ryggen selv om jeg står oppreist. (usj...) Tenker å gå på camebridge i 3 uker og så ta noen uker med kombinasjon mat/kur for så å gå helt over i et nytt og sunt kosthold. Er det noen andre der ute som også slanker seg med denne kuren? Drømmen er å kunne kjøpe en stram topp gjerne i lycra uten at bilringene tyter fram. :)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi😀9. mai 2002
Hei hei, ville bare si velkommen hit.
Håper at du om en stund føler deg "comfy" i alle verdens lycra-topper.
Selv takler jeg ikke lycra.. man får jo så sinnsykt støt av dem jo! Hihi, er iallefall umulig å ha kjæreste da...hihi

Lykke til, klem fra trixi
c.AuthorAlias smilejenta😄8. mai 2002
Heisann:)
Her var det jo en med ca samme høyde. Er litt lavere da, og har litt lavere idealvekt. Vil helst gå ned til 45-46kg.
Ønsker deg lykke til med pulverkuren. Du er jo allerede kjempeflink. 5 dager er jo kjempebra, så det er bare å fortsette den gode jobbinga!

Lykke til videre!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.