← Alle dagbøker
diarist.Alias

Store My

58 år175 cm25 innlegg 2001 0 følgere

Start78,0 kg
Sist75,4 kg
Endring−2,6 kg
BMI nå24,6
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
12. juli 200130. august 2001
75,4 kg

Hallo

Jeg er her fremdeles, selv om jeg er sjelden innom. Har ikke gjort noen store sprell siden sist, har holdt meg til opplegget.
Men jeg er fremdeles veldig nervør foran veiingene, så jeg utsetter det så mye jeg kan. Må vel veie meg i morgen...
Det jeg ikke er flink til, er å trene. Det må jeg gjøre noe med!
Store My
75,4 kg

bare reg. av vekt

...i dag.
Føler meg oppblåst i dag.
76,1 kg

Lenge siden...

-jeg har vært inne her.
Det går veldig bra, synes jeg. Men jeg har visst utviklet fullstendig skrekk for å veie meg,
og derfor har jeg blitt stresset av tanken på å skrive her.
Jeg vet ikke helt grunnen, for jeg har vært flink, synes jeg selv. Holder meg på 1100 kcal,
og skeier ikke ut. Jeg er vel redd for at jeg ikke skal ha gått nok ned, og for at jeg
skal gi opp av den grunn. Synes vel egentlig at jeg begynner å merke det på klærne nå,
og det er fint.
Jeg har fulgt med på hva dere andre har gjort, og jeg må si jeg er imponert!

Er det noen andre som er "redd" vekta??

Store My
76,1 kg

Et lite opphold...

Ja, her er jeg igjen. Jeg ble visst borte ei lita stund.
Ble litt skuffa sist da jeg hadde gått opp litt. Uforklarlig?!
Denne helga har jeg vært på fjelltur. Har gått langt og lenger enn langt, og besteget en fjelltopp, masse klatring...Dagstur i går på 9 timer.
Fredag holdt jeg meg helt til dietten, bortsett fra at jeg spiste en karbonade med løk om kvelden og tok en halvliter øl.
Lørdag spiste jeg 2 skiver med kylling-pålegg til frokost og tilsammen 3 skiver med kylling i løpet av turen. I tillegg ble det noen sjokoladebiter og noen kjeks. Om kvelden ble det servert rømmegrøt og jeg spiste ca. 1/4 tallerken. 1 øl.

Regner likevel med at jeg må ha forbrent ganske mye på en slik tur, så kanskje det går opp i opp? Er i allefall kjempestøl i dag!
I dag har jeg spist:
Frokost:1 skive med kyllingsalat
Lunch:2 skiver m. salami og jordbørsyltetøy
Middag:1/2 pizzastykke
Ellers:nutrilettbar

Skal ikke spise mer i dag, innser at jeg har skeiet ut, men fra i morgen begynner jeg på''n igjen.
Hilsen Store My
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
c.AuthorAlias Kris12. august 2001
Oj oj.. en skikkelig spreking du!
Klart du har forbrent masse kalorier, og jeg tror du har rett i at det har gått opp i opp.
Lykke til videre.

Klem fra Kris
76,1 kg

Huff!

Har bare tid til å registrere vekta nå. Jeg ble skuffa!!

Store My
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lille My11. august 2001
Gratulerer Store My.
Du har jo nådd den magiske NORMAL vekta!! :-)
Sjøl slite eg med motivasjonen og er konstant sulten etter at eg starta å sykla til jobben.
Husk at kvinnfolk flest (og spesiellt hvis du er som eg) så er det perioder kor kroppen holde litt ekstra på vann og hodet tenke ekstra på mat og snop.
Så det komme til å gå framover...
Klem
Lille My
75,6 kg

En litt vanskelig dag...

I dag har det vært en litt vanskelig dag. Har heldigvis ikke skeiet ut, men det har vært nære på.
Har kun tenkt på mat i hele dag.
Krangla med samboeren har jeg også gjort. Huff!!
Får håpe at morgendagen blir bedre!!
Dette er hva jeg har spist:
Frokost:nutrilettbar
Lunch:nutrilettbar
Middag:100 g. spaghetti, litt kjøttsaus
Ekstra:yoghurt
Til sammen ble det 1150 kalorier . OK.

Spent på vekta i morgen. Krysser fingre!!

Store My
75,6 kg

Ja,ja, litt ned...

Det ble 100 gram ned, og det er i hvertfall bedre enn å gå opp. Kan vel ikke forvente å ha gått ned så veldig mye annenhver dag?
Dagens måltider, så langt:
Frokost:nutrilettbar
Lunch:nutrilettbar
Middag:?
Ellers:?

Vet ikke om det blir noen trimtur i dag, vi får se...

Store My
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu6. august 2001
Heisann.

Syns du er kjempe flink. Det er jo bra å gå ned 100 gr på en dag. Gjør du det 7 dager i uken så er det jo nesten et kilo.
Så stå på.

Mange goe tanker fra tutu.
75,7 kg

Hei

Ny dag, nye utfordringer.
Tidlig på dagen ennå. Skal ut og sykle meg en lang tur nå. Kommer innom seinere.

Frokost:nutrilettbar
Lunch: brødskive m/syltetøy
Middag:brødskive m/tomat og agurk
Ekstra: lettyoghurt

Syklet nesten 3 mil i dag. Har vondt i rompa nå, men det er verdt det. Tenker på veiinga i morgen, og gruer meg litt.
Får vel la det stå til.

hilsen Store My
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias abelone6. august 2001
Ja, det er jammen ikke rart du er litt øm i rompa, 3 mil da gitt. Jeg er imponert.
Det går sikkert bra med veiinga.
Stå på.

Abelone
75,7 kg

Jippi!

Yess, det ble nedgang! Og jeg som var så redd for at jeg ikke skulle gå ned!
I dag svever jeg, dette er flott!
Har ikke tid til å skrive så mye nå, men skal oppdatere seinere.
Skal ha selskap i kveld, så jeg må skynde meg å starte med maten nå. Skal lage Tiramisu til dessert til de andre, ikke til meg!
Tjo hei

Ja, nå er selskapet over, det er midt på natta og folket har gått hjem. Må bare oppsummere litt:
Frokost:nutrilettbar
Lunch:nutrilettbar
Middag:indisk gryterett m/kylling og ris (veide ikke maten, men tok ikke mye)
Ekstra: et par glass rødvin og en likør (ukas utskeielse)
Akkurat nå angrer jeg litt på at jeg skeiet ut litt,
men, men...
God natt, alle sammen...
Store My
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias abraxas4. august 2001
Gratulerer med NORMALVEKT! Det er en rimelig ålreit følelse, det. Holder selv pusten og ser litt skrått ned på vekta, bare for å få de få grammene under grensa.

Svev videre!

Klem fra abraxas
c.AuthorAlias Tusta4. august 2001
Hei Store My, og takk for hyggelig kommetar.
Det er koselig at du bekymrer deg litt for meg. Jeg liker sånt jeg. Men, jeg kan fortelle deg at det ikke er noen grunn til det. Du ser, det er sjeldent at jeg er så flink som jeg ønsker å være, og det å ha et "opplegg" for dagen som ligger på rundt 900 - 1000 kal. passer da bra. De fleste dagene blir det litt ekstra, så jeg tror ikke det er ofte jeg holder meg 1000 kal. Det blir stort sett mer. ;o)
Gratulerer med en super nedgang selv. Det gjør godt når vekta plutselig gjør slike hopp nedover. Var det forventet, eller???
Lykke til med selskapet i kveld. Du er sterk hvis du klarer å lage dessert til de andre og selv stå over. Slikt klarer ikke jeg. Dermed blir det ingen dessert til evnt. gjester hos meg.
Tiramisu - hva er det?
Jeg skal spise en sen kvelds nå. Kokt vill-laks, rømmesalat, agurksalat og litt potet. Ikke noe persillesmør til meg, så da blir også dette en mager og veldig god middag. Vill-laks er bare supert.
Du får ha en fin lørdagskveld, og enda en gang takk for at du følger litt med meg.
Klem fra Tusta.
c.AuthorAlias RH4. august 2001
Gratulerer så masse med kjempe bra vektnedgang! Skjønner godt at du svever i dag, det har du all grunn til!

Ha en kjempe fin lørdagskveld!

RH
76,8 kg

Ingen veiing i dag

Jeg har sånn halvveis bestemt meg for å veie meg bare annenhver dag. Jeg har slik vekt-skrekk at jeg tror at det holder med slik nervøsitet annenhver dag...
Ellers så har jeg funnet fram ei bukse som var litt trang, og i dag var den god å ha på seg!!
Har gått en tur på 1 time i dag.
Dette har vært en ok slankedag, dette er hva jeg har spist:
Frokost:2 knekkebrød med lett philadelphia-ost
Lunch:nutrilettbar
Middag:?
Mellom:?

Får vel oppdatere seinere.

Store My
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lille My4. august 2001
Hei Store My, -dette er Lille My.
Eg er ny her i dag og har nå lest gjennom dagboka di Det ga meg kjempe inspirasjon!
Trur nok ikkje at eg greie å væra så flinke å spisa slankemat som deg -til det er jeg litt for glad i smør på skiva. Men eg skal ihvertfall greia å kutta ut pianutsmøret.
Lykke te videre. Eg komme te å fylle med på kossen det går med deg.
Klem Lille My
76,8 kg

Jippi!

Det gikk jo fint! Jeg er kjempefornøyd med veiingen i morges!
Da gikk det jo bra å holde dietten selv om jeg var på ferie!
Det som er litt merkelig, er at vekta mi (elektronisk) forandrer seg hvis jeg går av og så på igjen. Er det noen som har opplevd det samme. Hvilken veiing er det da som teller??
Dette er hva jeg har spist i dag:
Frokost:nutrilettbar
Lunch:nutrilettbar
Middag:100 gram spaghetti med litt ketchup
Mellom:1 yoghurt
Til sammen ble dette 1300 kalorier.
Gikk 6 km tur i dag.
Alt i alt kjempefornøyd med dagen.

Glad hilsen, Store My
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias abelone3. august 2001
Vekta mi spiller også meget puss innimellom. Jeg veier meg da en tredje gang for å se hva som er riktig. Eller så velger jeg det beste alternativet!
Så flink du er.Selv gruer jeg meg litt til jeg skal på ferie. I fjor gikk jeg opp mange kilo.
Du får være mitt forbilde når det gjelder feriekosthold!!!

Stå på videre.

Abelone
78,0 kg

Vel hjemme igjen.

Hei!
Ja, nå er jeg hjemme igjen. Kom nå i kveld, og har ikke veid meg igjen. Utsetter det til i morgen tidlig. Må innrømme at jeg er svært spent! Må kanskje innstille meg på at jeg kan bli skuffet, for det er svært vanskelig å holde 100% på dietten når man er på ferie sammen med andre. (Har vært på campingtur sammen med fire andre familier.) Men jeg har virkelig prøvd. Har spist èn iskrem i løpet av disse dagene. Ellers har det blitt noen "ferdig-salater" og grillet kylling (uten skinn, selvfølgelig).
Det som har manglet, er fysisk aktivitet...
Håper likevel på det beste i morgen. God natt til dere alle!

Hilsen Store My
78,0 kg

Nå drar jeg på en liten ferietur.

Er bare innom som snarest. Drar på en liten ferietur i dag, vet ikke hvor lenge jeg blir borte. Skal følge opplegget mitt likevel, det blir nok en utfordring...
Er spent på hva vekta vil vise når jeg kommer tilbake.
Vel, dere får ha det bra så lenge!

Klem fra Store My
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias kitt28. juli 2001
hei på deg my!

jeg ønsker deg en kjempefin ferietur!
du kommer nok til å klare å holde ditt opplegg, og har dermed ingenting å frykte når du kommer hjem igjen!!!!

koz deg!

klem fra kitt
c.AuthorAlias aline27. juli 2001
hei!!!
god tur<!!! det blir nok en utfordring å følge opplegget i ferien, men hvis du virkelig vil, så tror jeg at du klarer det!!!!!

klem aline
c.AuthorAlias Minelli27. juli 2001
God tur! Og lykke til med slankeopplegget...det er for det meste bare å være standhaftig, samt å tenke at jo mer man spiser, desto mer aktiv bør man være!

Klem, Minelli
c.AuthorAlias RH27. juli 2001
Ha en riktig god ferie! Det går nok bra skal du se, så lenge du er innstilt på og fortsette opplegget ditt!

Lykke til!
78,0 kg

Ja, ja, litt ned...

Dette gikk jo ikke så verst, 900 gram ned.
Hadde vært ille hvis jeg ikke hadde gått ned, da hadde jeg nok vurdert å gi opp.
Så lenge man er på nedadgående, så ser liksom ting lysere ut.
Har vurdert å begynne å veie meg hver dag, men jeg er litt usikker. Det ser ut til at det er flere
som gjør det. Er det noen som kan gi meg et råd?

Dagens måltider.
Frokost: 50 g. brød m/ lett philadelphia-ost, 60 gram banan
Lunch:?
Middag:?
Oppdaterer seinere i dag.

Glad hilsen, Store My
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias aline26. juli 2001
hei!
jeg veier meg hver dag og jeg trives veldig med det!!!
jeg er veldig bevisst på at vekten kan variere både opp og ned fra dag til dag uten noen særlig grunn, så jeg friker ikke helt hvis den går litt opp en dag...

jeg velger også noen ganger å la være å veie meg hvis jeg har skikkelig skeiet ut en dag...

jeg liker å veie meg hver dag fordi jeg føler at jeg har litt kontroll over hva som skjer. jeg er redd for at hvis jeg ikke hadde gjort det, så hadde det blitt mye lettere å "glemme" at jeg slanker meg... det første jeg gjør etter å ha gått på do hver morgen er å veie meg, og da vet jeg om jeg må skjerpe meg litt ekstra vden dagen , eller om jeg bare skal følge vanlig plan...

men du må jo selv finne ut hva som fungerer best for deg!!!
lykke til
klem aline
c.AuthorAlias RH26. juli 2001
Hei!
Jeg også veier meg hver dag og jeg må bare si det er kjempe motiverende. Jeg går på vekten uansett om jeg har skeiet ut eller ikke, ellers føler jeg at jeg lurer meg selv. Det er jo dumt at man ikke da går på vekten og ikke ser hvor stor skade som egentlig har skjedd av det du gjorde!

900 gram burde du være kjempe fornøyd med ca en kilo i uken er det som faktisk anbefales av ernæringsrådgiver. Iallefall hos der jeg gikk!

Lykke til videre!
78,9 kg

Humøret svinger...

Hei.
Akkurat nå er jeg kjempetrist og lei. Har ikke skeiet ut eller noe sånt, men jeg synes ikke jeg merker noen vektreduksjon på klærne. Alt sitter like stramt som før. I tillegg er det veiedag i morgen, og jeg er redd for at jeg ikke skal ha gått ned noe da heller, og da vet jeg ikke om jeg klarer å fortsette.(Har helt panikk og angst for å veie meg, har vært slik i mange år) Hva er det med denne kroppen min, som ikke vil gi slipp på kiloene??
Jeg følger opplegget til punkt og prikke, synes jeg, og det er ekstra fortvilende!! Kanskje jeg burde holde meg på 1000 kalorier? Akkutar nå vet jeg ikke...

Dagens matinntak:
Frokost: Nutrilettbar
Lunch: Nutrilettbar
Middag: 2 knekkebrød med lett Philadelphia-ost
Kvelds:?
Får forsøke å få meg en tur i dag.

Trist hilsen fra Store My
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH25. juli 2001
Hei!
Vet du hva, jeg syntes ikke du skal være så trist jeg. Jeg som deg føler ikke at jeg merker noe forskjell i det hele tatt. I fjor veide jeg 106,5 kg og det eneste jeg merkte forskjell på er at jeg ikke har så vondt i beina lenger. Jeg bruker de samme klærene enda, ser bittelitt forskjell på bilder fra i fjor til i år, men det er ikke mye. Jeg har tross alt tatt av meg litt over 15 kg og det burde man vel føle. Men jeg tenker iallefall det at jeg skal virkelig klare dette og jeg tror jeg kommer til og merke en forskjell om en 5-10 kg. Forresten jeg har merket en forskjell og det er at jeg har tatt inn 2 ledd på klokken min, men ellers føler jeg ingen forandring!

Så ikke vær så trist! Dette kommer etterhvert! Det er jeg sikker på! Vekten kan jo ikke minke uten at det syntes til slutt og vet du hva når det endelig syntes så har du faktisk klart det!

Stå på! Jeg gir meg iallefall ikke selv om jeg ikke har gått ned en størrelse! Gi iallefall ikke opp! Jeg vet du kan klare det!

Klem RH
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.