← Alle dagbøker
diarist.Alias

Solveig

43 år168 cm10 innlegg 2002 0 følgere

Start84,4 kg
Sist82,4 kg
Endring−2,0 kg
BMI nå29,2
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
20. april 200217. mai 2002
😄82,4 kg

Hurra!!!!!!!!!!!!!

Hei.
Gratulerer med dagen alle sammen.
Nå skal jeg snart til sandnes å se på folke-og russetoget. det blir kult.

Klemz fra meg.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nebbisen😑29. juli 2002
Hejsan

Nu har det gått ett par månader, och jag har inte sett att du har skrivit mera. Men du har lagt in en oppskrift som jag inte helt förstår... Pastasalat med reker, men den innehåller bara potatis?!

Om du tittar in kan du väl se på den?

Hilsen,
Camilla
😃82,4 kg

Overraskelse?

Hei igjen.
noen dager siden sist,men jeg har ikke gitt opp.I går så sykla jeg i 40 min.Nå har jeg endelig fått motivasjon til å starte for fullt.Min far hjelper meg å tenke på sunn mat,og han sier han har en overraskelse til meg til sommeren hvis jeg går ned noen kilo.det er sikkert det som gjør at jeg har mye mer motivasjon enn før.Jeg har nettopp laget meg et brød og jeg håper at det blir godt.
Snakkes!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Prestige😉9. mai 2002
Så heldig du er da, det gir deg ekstra motivasjon..Lykke til :) Før jeg høre hva overraskelsen var når du får vite det?
c.AuthorAlias Prestige😉9. mai 2002
Så heldig du er da, det gir deg ekstra motivasjon..Lykke til :) Før jeg høre hva overraskelsen var når du får vite det?
😑82,4 kg

Angående potetmiddagen min!

Ville bare si at det ikke bare er poteter,men grønnsaker og kjøtt/fisk.
(Jeg har et magasin jeg fikk,som har vært i et ukeblad som det står skrevet det med poteter.)

Hvis man spiser det som står i heftet mitt, så går man ned 3kg pr. uke.
Jeg kan jo skrive hva jeg har spist her, så kan jo dere prøve også.
(Kan jo ikke garantere at man går ned så mye,men det er hvert et forsøk.)

Frokost:
1 beger mager yoghurt
1 banan
5 ss cornflakes/havregryn

Lunsj:
Pastasalat med reker( jeg har skrevet den opp i "oppskrifter")

Middag:
200 g poteter
100 g yoghurt naturell
50 g lettrømme
1 ss hakket persille
1 sjarlottløk,finhakket
1 sylteagurk,finhakket
salt og pepper
1 ts hakkede valnøtter

Kok potetene med skallet på.Bland sammen yoghurt,rømme og rør i hakket persille,sjarlottløk og agurker.Smak til med salt og pepper.Skrell potetene og server dem med dressingen og hakkede nøtter.

Takk for kommentarene jeg har fått. Det er veldig god inspirasjon,syns jeg. Fortsett med det!

Ha en koselig slankedag,og kos deg med det fine sommerværet,mens det er der.
82,4 kg

potetmiddager - 3kg

Go dagen!
I morgen skal jeg begynne å spise potet-middager.For det første er det kjempe godt og for det andre kan man gå ned 3kg på 1 uke. Skal også gå 30 min per dag.

Kommer tilbake senere i dag og skriver hva jeg har spist i dag.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Niki😉5. mai 2002
Potet-middager? Mener du BARE poteter? Høres litt kjedelig og kanskje ikke helt sunt ut...
Med tanke på hva kroppen trenger er det viktig å få i seg en del proteiner. Her er middagen viktig da det er denne som stort sett inneholder mest proteiner (gjennom fisk og kjøtt).
Karbohydrater får vi stort sett nok av uansett og poteter er nok noe av det man trygt kan skjære ned på. Kokte poteter har høy glykemisk indeks og er derfor ikke spesielt gunstig. Det vil være bedre å bytte ut potetene med ris.
Mer om karbohydrater og glykemisk indeks kan du lese om på www.ibalanse.no
Ellers ville jeg vært generelt veldig skeptisk til diet forslag som lover en vektnedgang på mer enn 0,5 - 1 kg i uken, da dette er det maksimale du kan gå ned uten at du også begynner å tape muskelmasse.

Ellers er det jo veldig smart med spaserturene du har planlagt. Klarer du å trimme om morgenen vil du i tilegg få en ekstra bonus: forhøyet forbrenning gjennom hele dagen. I tillegg vil energien som kreves for å gjennomføre morgen trimmingen måtte hentes fra lagret fett...

Lykke til videre!
Klem fra Niki
c.AuthorAlias Niki😉5. mai 2002
Ups, kommentaren min ble vist lagret to ganger...

Ser forøvrig at du spurte om cola light i går.
Lett brus og slikt er jo ikke så bra pga de kunstige søtningsstoffene. I tillegg til at vi ikke vet hvilke langtids bivirkninger disse stoffene kan føre til, vil en del oppleve en vis søthunger etter å ha drukket lett produkter. Det beste er jo helt klart å drikke vann. Men er du cola syk, må det jo være mye mye bedre å drikke cola light. Inneholder jo nesten ingen kalorier...

-Niki :-)
82,6 kg

Oppdatering for vekt.

Hei.
Tenkte jeg skulle oppdatere vekta mi nå.
Et spørsmål: Kan jeg drikke cola light når jeg skal slanke meg.

Hilsen meg.
😊83,2 kg

Delmål+konkurranse.

Ja,nå har jeg og lyst til å sette delmål.Mitt delmål er:78kg innen 1 juni. Tror dere jeg kan klare det?
Noen som vil være med i en 5kg konkurranse?
Vi kan starte 1mai.

Kos og klem fra solveig!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias aha24. april 2002
Heisann og velkommen hit.

Det man opplever med slankingen er at man taper seg mye i begynnelsen (vann og sånt), etterhvert stabiliserer vekttapet seg. Fornuftig å legge opp til et vekttap på ca. 500 gr. i uka. Høres ikke mye ut, men det er en smørpakke i uka. 78 kilo i juni høres ikke så altfor ille ut.
Stå på dette klarer du. Bruk siden her flittig så skal vi støtte deg på din vei.
Klem fra aha
83,2 kg

hei

Gog kveld!

Nå er klokka 22:05 og jeg skal snart legge meg.Har tenkt å begynne på grete roede kurs,men begynner å lure på om jeg klarer det.Men egentlig koster det jo litt også.Kan jo alltids spørre far om han kan spandere litt på meg,siden det går til en god sak.
83,2 kg

Gått lang tur i går.

I går så gikk jeg 1 time+15min. Det var rett og slett herlig å svette. Men angående mine mål så skriver jeg dem senere i dag.

Overvidde:106cm
Midje:99cm
Hofte:101cm
Ende:106
Lår:63cm

Skriver senere!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Line M😀23. april 2002
Hei
Dette går jo bra. Du har jo allerede fått en god begynnelse!!
Stå på og lykke til videre. Klem fra Line
c.AuthorAlias Julie23. april 2002
Hei Solveig.
Stå på dette går rette veien!
Hilsen Julie
c.AuthorAlias nameit😀22. april 2002
Hei Solveig!

Velkommen hit! Det er godt å være i gang, og så har vi jo bikinisesongen foran oss, og da kan det være deilig å ha kvittet seg med noen kilo til den tid.:-)
Det ER herlig å være i aktivitet, enten man går eller trener i studio. Det viktigste er at man gjør noe.

ha en fin dag.

Klem fra NameIt
😊83,2 kg

Er happy i dag.

Go dagen!

I dag så veide jeg 83.2kg. Ble kjempe happy. Har tenkt å skrive opp hvor mange cm jeg måler.For eks. på midjen,låret,brystet hver mandag. Nå skal jeg gå en lang tur på en time elle noe sånt.
Ha en fin slankedag alle sammen.

Klemz.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi21. april 2002
Ville bare si hei og velkommen hit!
trixi
😟84,4 kg

Ny her

Hei alle slankere!

Jeg kom tilfeldigvis opp på denne siden for jeg trengte å slanke meg.Så da tenkte jeg at jeg skulle prøve å se hvordan dette går med kiloene her.
Jeg er en sjokoholiker egentlig,men jeg må bare innse at hvis jeg spiser sjokolade hver dag, så hjelper det ikke for vekta.
Jeg bestemte meg for å ta meg i sammen,for nå går det vel opp i 90kg før jeg slanker meg og det vil jeg ikke.
Må begynne å trene hver dag og spise 4-5 måltider hver dag.
Vel,nå er det nok med det jeg skal si nå.

Klemz folkens.

PS! Håper på respons og noen kan motivere meg.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias bamboo er feit😄21. april 2002
velkommen Solveig!
her er det mange hyggeloige folk som vil hjelpe deg. og dette skal vi klare sammen!

hilsen Bamboo
c.AuthorAlias Ronja21. april 2002
heisann og velkommen inn hit:)
dette er kjempefine sider med masse koslige folk og mye motivasjon å finne:) jeg er også veldig glad i sjokolade, men hold deg unna det en mnd frem i tid, så skal du se at lysten forsvinner mer og mer, det er pyton i begynnelsen, men det blir bedre:) mye bedre:)
ønsker deg lykke til:)
klem fra Ronja
c.AuthorAlias lilje21. april 2002
Hei og velkommen hit!

Du har komt til rett sted, for her er det mange som kikker innom dagbøkene, og skriver oppmuntrende kommentarer!

Jeg er selv en "tørrlagt" sjokoholiker, skal være den første til å innrømme det... :)

Min erfaring er at det er best å være totalt borte fra godteri, men hvis du synst det fungerer, kan du f. eks unne deg noe lørdagskvelden...? Som en belønning for at du har vært flink resten av uken...?

Jo lengre du holder ut, jo lettere blir det å motstå søtsaker! (det var dagens "Understatment" he, he)

Ha en kjempefin dag!

Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.