← Alle dagbøker
diarist.Alias

Solstråle

51 år168 cm6 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start133,0 kg
Sist123,0 kg
Endring−10,0 kg
BMI nå43,6
📉 Ned 10+ kg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
19. september 20013. mars 2002
123,0 kg

På rett vei !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eg er på rett vei og det går ganske greit,nei nå lyger eg har nå i en uke hatt nedtur og bare vert lei meg,alt er dritt.
I mårrå begynner eg på ann igjen,denne gangen skal eg ikke gje meg.Har bestillt klær i gjenomm HM første gang eg ikke har tett de størst størelsene eg er nødt til og ha ett mål.
Så de klæena skal eg oppi.Nå går månedene fort til sommeren.
Det blei ingen trening på meg,bedre og gå tur.
Ha en forsatt fin helg.........
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Måne10. mars 2002
WHEEEEEE!!!!!

Du har gått ned 10 kilo, du må jo være kjempe fornøyd!!!!

Av og til er alt bare dritt, en ser liksom ikke poenget med det en holder på med. Tro meg jeg har vært der, det som hjelper er å gå inn hit, og hvis du da svinger deg rundt og skriver litt kommentarer så kommer det kommentarer til deg også. Og det synes jeg er veldig motiverende.

Håper ting går lettere for deg, for dette skal vi klare!!!

Klem Måne
c.AuthorAlias fett nok.10. mars 2002
Hei

GRATULERER MED DE FØRSTE 10 KILOENE,
dette går jo supert.
Nedturer kommer, men husk å skrive i boka da også, det hjelper på motivasjonen til å fortsette.

Dette klarer du, Solstråle, du er jo så godt i gang.

Stå på-hilsen fra Rita
c.AuthorAlias "A_P"10. mars 2002
Gratulere med minus 10 kilo. Det er jo strålende.

Lykke til videre
c.AuthorAlias Mary5. mars 2002
Har du lyst til å være med på minus-fem-konkurransen vår for de over 90 kg? Den starter førstkommende onsdag. Det er bare en uformell konkurranse for gøy, der vi heier på hverandre, Det kan kanskje være en liten ekstra motivasjon for å være litt ekstra flink? Vil du være med, så legg inn en beskjed i dagboken min før torsdag. (Ta med vekta di i meldingen hvis oppdatert vekt ikke står i dagboka di).

Vennlig hilsen Mary
125,3 kg

Trening

Hei alle!!!!!!!!!!!!!!!
Eg har fått tilbud om en gratis uke på Sats.Bør eg ta i mot det????
Eg er jo ganske overvektig så eg er litt flau med masse folk der på et trenings senter.Målet mitt var å begynna å trene etter eg hadde godt ned ca 20 kilo,hva syns dere om det ????????????
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias fett nok.2. februar 2002
Hei!

Forrige gang jeg var medlem på SATS, var jeg nærmere 100 kg, men fikk INGEN snåle blikk, hverken av store eller små,tykke eller tynne, sterke eller svake. Men jeg er av en annen erfaring, jeg liker ikke aerobic, eller dans av noen former, derfor var dette et altfor dyrt alternativ for meg. Mer glad i vekter og sykling, derfor har jeg gått i anskaffelse av en trimsykkel med tidtagning, kalorimåler, pulsmåler og kilometerteller. Dette til den nette sum av 1999 kroner. (for meg betyr det 2 år på SATS).
Men det må sies at det ikke er like sosialt, men jeg lover deg at jeg ikke er mye sosial med pust som en hvalross, blå i trynet og ikke mye humoristisk i mine trenings-stunder. MEN DET ER HELT NYDELIG FØLELSE ETTERPÅ.

Stå på, du er er godt igang, så hvis du har lyst til å begynne på SATS nå, så ikke nøl, ta imot og du vil bli tatt godt imot(i alle fall slik jeg kjenner dem, jeg trente i Drammen)

Lykkehilsen fra Rita
c.AuthorAlias cola light29. januar 2002
Hei på deg, Solstråle!
Jeg har gjort som du har tenkt - etter å ha gått ned 19 kilo har jeg nå begynt på treningsstudio. Ingen kikker på meg der. Og jeg angrer på at jeg ikke har startet tidligere... så, det er min erfaring! Det er all slags folk som trener der, og de aller fleste har mer enn nok med seg selv og treninga, til at de kan holde på med å granske andre og deres kropp og innsats. Det var iallefall mindre skummelt enn jeg trodde!
Ved å vente så lenge føler jeg at jeg har ganske så mye løs kroppsmasse å stramme opp, gevinsten ville vært større dersom jeg hadde trent parallelt med vektnedgangen. Så heng deg på, Solstråle!
c.AuthorAlias Vinterbarnet29. januar 2002
Hei. Jeg tror du er flott, jeg! Sånn sett er det helt ok å veie mye. Jeg kjenner mange som er veldig vakre med sine ekstra kilo. Du kan godt vise deg fram sånn som du er, både på SATS og andre steder! At du vil ned i vekt for å få det bedre, er jo en sak for seg. Det betyr ikke at du ikke kan gå hvor du vil og gjøre hva du vil nå. Du kan jo finne noe tøy som du syns er komfortabelt. Prøv, da vel!
c.AuthorAlias Molla29. januar 2002
Heipådeg!
Begynn å trene nå! Gi f... i hva andre mener! Det er da vel ingen som kan se noe negativt i at en overvektig person begynner å trene, og som slenger kommentarer om det? De som eventuellt gjør det er syke i hodet sitt, og det lar seg ikke kurere, mens du kan ihvertfall gjøre noe med ditt problem!
Nei, men seriøst: Hvis du i starten synes det er vanskelig, så lat som du er i din egen verden. Lytt på musikken, konsentrer deg om deg selv og ditt, og ikke prøv å finne ut om noen stirrer på deg fordi du er stor. Jeg har ihvertfall det problemet at hvis fremmede stirrer på meg, innbiller jeg meg at der er fordi de synes jeg ser så fet ut. Mye av dette er naturligvis bare tull, men jeg har lært meg å ikke bry meg om hva andre tenker om utseendet mitt. Hvorfor skal du gjemme deg bort fordi om du veier for mye? Det er det da ingen andre enn du selv som har noe med!!!
Dette er et problem som helt sikkert veldig mange sliter med, så du får nok flere kommentarer om dette. Men mitt råd er ihvertfall: Begynn å trene nå, ta hensyn til din egen helse og ikke bry deg om hva andre mener. Jo fortere du begynner å trene, jo fortere kommer kiloene til å forsvinne. Lykke til!
Slankehilsen fra Molla
126,2 kg

Tjoho

Endeligt går det rett vei for meg.På en og en halv uke har eg tatt av noen kilo,eg vet det bare er vann i begynelsen men ka gjør vel det,eg er glad for det.Nå føler eg at eg har full kontroll,kun snop på lørdagen.Januar er en grei måned å begynna i,lenge til sommeren,men det går fort og så eg må ikke utsette noe,NÅ ELLER ALDRI............NÅ!!!!!!!!!!!!JA!!!!!!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset27. januar 2002
heisann:)
så flott at du har motivasjonen:) dette er jo verdens beste slanke"kurs", og gratis er det jammen også hihi. vi SKAL klare det til sommeren, ikke sant? JA JA!! bikini på stranden uten å være flau!!! men jeg MÅ begynne å trene nå, skal i morgen før jobb!
ha en flott søndag:)
hilsen Iset.
134,2 kg

HJELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tenk at det skal vær så vanskeligt,viljen min er ikke sterk nok.Hva skal eg gjør for å komme igang?????
Det er ingen andre en meg sjøl som bestemmer hva eg skal spise,men det er jo så mye godt.Skulle likt å trefft de som har funnet opp all junk food.
Hvilken dag er best å komme igang på ?? Gjerne en søndag for da kan eg jo spise til eg spyr av alt "lørdags snop".
Har noen prøvd Noka dieten??? Eg er veldigt i mot pulver og slikt men,det er bare for å komme i gang,se at det går fort ned over.
Ellers har eg det bare bra.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias aslaug6. november 2001
Hei Solstråle.
Nei det er ikke så enkelt å slanke seg, men av og til må det bare til. Har lest kommentaren til skilpadda og der sto egentlig oppskrifta på en slankekur etter min smak.

Du sier at problemet er at det er så mye godt. Men det er så mye godt som er sundt og. Når mannen min spiser sjokolade (og det gjør han ofte og er slank som bare det) så tenker jeg at sjokolade kan jeg spise en annen gang. Når det gjelder jule-marsipanen så tenker jeg at den kan jeg spise neste år. Vi får jo lov til å spise alt vi vil når vi vil, det er ingen som nekter oss det. Det er bare at vi VELGER å ikke spise sjokolade.

Lykke til, dette greier du

Klemmer fra Aslaug
c.AuthorAlias skilpadda6. november 2001
Hei, Solstråle! Fint og positivt navn du har valgt deg. :-)

Det er tydelig at du sliter ja. Jeg foreslår at du setter av litt tid for deg selv og tenker gjennom _hva_ det er du vil, _hvorfor_ du vil det, og _hva_ du skal bestemme deg for.

Først, tenk over hvorfor du vil ned i vekt og lag en liste over noen punkter. Utseende, helse, klær, stranden til sommeren, mindre belastning på knær og kropp ellers. Og kanskje du kunne ønske deg å bli litt sprekere, ta med det også i så fall. Kunne gå eller sykle en rask tur uten å bli sliten, f.eks.

Og så syns jeg du skal ta et par dager der du tar deg tid til å skrive ned _alt_ du spiser, så du får litt oversikt over hvor problemet ligger.

Så må du se på hva du skal gjøre med saken. Og da må du prøve å tenke på hva du _skal_ gjøre, og ikke på hva du _ikke_ skal gjøre, hvis du skjønner! Ikke lag lister med "jeg skal ikke spise sjokolade" eller "jeg skal ikke spise junk food", men tenk heller over at du _skal_ spise frokost (det er viktig!), du _skal_ spise fire måltider om dagen, du _skal_ spise sunn mat du liker, og så videre. Liker du knekkebrød så kan du spise masse av det, f.eks. med magerost, mager leverpostei, makrell i tomat, cottage cheese, syltetøy med lite sukker, kokt skinke, kalkunpålegg, banan eller annen frukt, tunfisk.... Hvis du veldig gjerne heller vil ha brød, så velg grovt brød og ikke ta altfor tjukke skiver. Hvis du liker grøt så er havregrøt kjempebra frokost, eller sånne ferdige porsjonspakker med grøt fra Toro. Hvis du liker frokostblanding så les på pakkene og velg helst en med lite sukker og mye fiber, og spis med skummet eller lett melk, eller lett yoghurt f.eks.. Det viktigste er at du velger ordentlig mat som du liker! Skal vi spise ting vi ikke liker, så blir det fort trist og vanskelig... Og så må du spise ofte. _Minst_ hver fjerde time. Spis alltid når du er sulten, men ikke spis mye av gangen! Du skal ikke gå rundt sulten, det er for det første veldig vanskelig å unngå å sprekke da, og for det andre er det ikke bra for forbrenningen, og for det tredje er det ikke noe hyggelig! Det er ingen grunn til at du ikke skal ha det hyggelig selv om du skal ned i vekt. Du skal jo nettopp ned i vekt for å trives bedre, det er jo trivsel det hele dreier seg om!

Kjøp inn alt du trenger. Pass på å alltid ha riktig mat, som er rask å tilberede, i skapet!

Så begynner du: Frokost når du står opp. Brød/knekkebrød/ med pålegg, kanskje et glass juice eller melk, kaffe eller te om du vil. Eller musli med melk/yoghurt. Lunsj etter maks 4 timer. Er du sulten før, så ta lunsjen tidligere, eller en frukt eller et knekkebrød eller en yoghurt. Drikk vann innimellom, eller urtete eller lettsaft om du ikke liker vann. Nytt måltid maks fire timer etter lunsj - er det for tidlig for middag så tar du et mellommåltid av samme slag som frokost og lunsj. Til middag må du passe på å få nok proteiner, slik at du ikke endre opp med å bare spise masse pasta eller ris eller brød. (Jeg har skrevet en del om middag i dagboken til Kikki tidligere, du kan lese der.) Ta gjerne en frukt eller yoghurt til dessert, det hjelper på søtsuget utover kvelden. Og så skal du ha ett måltid til, fire timer etter igjen - enten dette blir en sen middag eller et nytt brødmåltid.

Som du ser er det ganske mye mat du kan spise og fremdeles gå ned i vekt! Jeg spiser etter dette mønsteret, det blir omtrent 1400-1500 kcal om dagen, og jeg har gått ned 8.7 kilo på 10 uker. Du veier jo en del og dermed forbrenner du i utgangspunktet ganske mange kalorier, så ikke finn på å slutte å spise eller å sulte deg. Det viktige for deg er å holde forbrenningen oppe, og det gjør du ved å spise ofte og lite (og sunt!). Dersom du får gått deg en tur innimellom, eller syklet litt på trimsykkel, så hjelper det masse det også.

Puh, det ble langt dette! Men jeg håper du kan få noen nyttige tips ut av det. Det nytter, ser du! Og du trenger ikke noen pulverkur for å komme i gang - du trenger bare å ta en dag av gangen, så går det faktisk an!

Stå på Solstråle! Jeg heier på deg jeg!


klem fra skilpadda
c.AuthorAlias snirkeline5. november 2001
Hei!

Mitt forslag er at du bruker dagboka di flittig! Skriv inn hver dag, hva du spiser og hva du gjør av trening o.l. (turgåing eller svømming eller uansett).

Det hjelper godt på å ha noen som "passer" på deg. Jeg er også VELDIG glad i snop og junk, men pga dagboka har jeg noen som følger med, og som "skjenner" på meg når jeg ikke har vært flink. Det er utrolig inspirerende. I tillegg spiser jeg Krom innimellom - det hjelper veldig godt det også.

Sett deg også opp små mål og belønninger underveis.

Lykke til!
Klem fra snirkeline
132,0 kg

Dette er veldigt vanskeligt

Føler eg står stilt,eg kommer ikke skikkeligt i gang.Fytti så tunge kilo eg har.Kor ska eg begynna???
Tusen takk for allesvar og hjelpende ord.Dere bryr dere og det er kjekt.
Det er så mangen tanker som svirer i hodet mitt,alt hadde været så mye lettere med iallefall 20 kilo mindre.Det hjelper ikke bare på helsen men og på humøret.
Eg får ta en dag om gangen.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias mettemor22. oktober 2001
Hei Solstråle!
Stå på,jeg har stor tro på at du greier dette.Ikke gå på vekten
hver dag,jeg tror det er nok en gang i uken.Jeg håper også at
jeg skal greie å gå ned mange kilo,det beste er GR kurs men det
koster jo en del,så nå vil jeg prøve selv.Minus 1 kilo den uken som var,ikke så mye men men 1kilo er 1 kilo...
Du får ha lykke til videre,stå PÅ.
Hilsen Mettemor
c.AuthorAlias Jenta*S*21. oktober 2001
Hei!
Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver...når jeg begynte veide jeg 121 kilo og nå er jeg ca 20 kilo mindre...jeg kan LOVE deg at det hjelper på både helsa,humøret og selvfølelsen! Og du KAN klare det;0)...det er kun du som kan "ta deg selv i nakken" og sette i gang! Si til deg selv at du ikke vil ha det sånn mer,se for deg selv som tynn,gå turer i begynnelsen,ikke begynne for hardt,si til folk at du slanker deg,jeg kan garantere at du vil få mye støtte hvis du er åpen om det! Prøv å bruke denne boka hver dag,iallefall så ofte du kan! Skriv inn hva du spiser osv,det vil sikkert være en stor hjelp for deg! Her inne er det såå mange skjønne folk,som i tillegg kan "alt" om slanking at det er det beste rådet jeg kan gi deg,Jeg kan love deg at motivasjonen vil stige.
Jeg har vært litt slapp med slankinga i det siste,men jeg begynner for fullt i morra igjen..ER DU MED PÅ DET???
Jeg lover å følge med deg nedover! Og støtte deg så godt jeg kan,men jobben må du gjøre selv,og jeg vet du kan!!!

Husk ALT ER MULIG!!
Og sommeren kommer fortere enn du tror!*S*
Hadde det ikke vært deilig da,å sprade rundt på stranda med masse laaange blikk etter deg?:0)...hehe

Stå på solstråle!

Klem fra Jenta*S*
133,0 kg

Nå er det alvor

Eg har vel aldri prøvd noe helt alene før.Eg har godt på vka og Grete Rohede,men ingeting har hjelpt meg.Så nå skal eg prøve dette for å se om det hjelper.Det er kun viljen min det står på.Eg kjenner at alt blir tyngre og tyngre.Så nå er det på tiden.
9 i heiagjengen
c.AuthorAlias mum2b24. september 2001
Hei! Stå på! Skal følge med deg, du og jeg har omtrent den samme veien å gå. Det spørs jo hvor langt ned du skal gå, men jeg begynte også der du er nå. Bruk dagboken din, vær litt streng mot deg selv. Egentlig er vi jo altfor snille og ettergivende, og det vel derfor vi har havnet i uføret eller er det ikke?
Jeg er også ny her, så skal vi prøve og kjempe sammen???
Klem fra mum2be.
c.AuthorAlias knotten20. september 2001
Jeg vil ønske deg lykke til i kampen for en lettere kropp. Det er fullt mulig - men det tar tid og tålmodighet. Men nå er du i gang ! :) ønsker deg lykketil og skal følge med hvordan det går med deg!
Kanskje du skal begynne med å skrive opp nøyaktig hva det er du spiser - så ser du lettere hva som må gjøres anderledes?
c.AuthorAlias stina20. september 2001
HEISANN
VELKOMMEN HIT TIL OSS ALLE ....
FLERE FOLK HER INNE GJØR DET LETTERE Å MOTIVERE HVERANDRE...
BARE IKKE SLUTT Å GÅ INN PÅ DISSE SIDENE SLIK JEG GJORDE....:)
(DU KAN JO SE HVA SOM SKJEDDE DA)
DISSE SIDENE ER KJEMPE!!!!!!!!!!!!!!!

HILS GJERNE INNOM PÅ MIN DAGBOK?
STORE HILSENER FRA STINA
c.AuthorAlias RH20. september 2001
Hei og velkommen hit!

Det er viktig tror jeg at du er aktiv her slik at du kan få masse støtte og mye motivasjon! Jeg må si det er mange her inne som har klart og gå ned mange kilo så heng deg på nå! Dette klarer du! Sammen er vi sterke mot disse kiloene!

Klem RH
c.AuthorAlias abraxas20. september 2001
Velkommen hit Solstråle! Det ER mulig å klare det, det finnes det masse bevis på her i dagbøkene. Du vil få masse ros og oppmuntring her (og masse støtte og forståelse på tunge dager).

Lykke til!

Klem fra abraxas
c.AuthorAlias Minelli20. september 2001
Velkommen Solstråle!

Da er du i gang! Det er mange her inne som har bevist at det går an å slanke seg uten å gå på kurs. Her gjør du alt på egenhånd, men med støtte fra andre, og det er nettopp støtten som er så viktig. I alle fall har den vært det for meg!

Bare noen tips sånn at du kommer i gang ordentlig; Sett deg noen delmål og bestem deg for en endelig vekt du vil lande på. Gi deg selv belønninger for oppnådde delmål, så blir ikke veien så lang. Sett opp et menyforslag for de nærmeste dagene eller bare neste dag, så er det ikke så lett å skli ut i løpet av dagen.

Husk at det ikke bare er slankingen eller å gå ned i vekt som er det viktigste. Tenk på slankingen som en vei til bedre helse, bedre selvfølelse og kanskje et mer aktivt liv!

Kom igjen, Solstråle! Det er DENNE gangen som teller!

Minelli
c.AuthorAlias pelikan20. september 2001
Heisann Solstråle,

Ser at vi er omtrent i samme båt - og jeg tok meg selv i nakken søndag kveld. Da kan vi jo slå litt følge og motivere hverandre underveis?

Jeg er så lykkelig for at jeg fant dette nettstedet, det er supermotiverende å lese andres dagbøker og kommentarer. Vi får være glade for at vi snur utviklingen nå, og ta et skritt av gangen!

;o)

Vennlig og håpefull hilsen fra pelikan

c.AuthorAlias cola light19. september 2001
Velkommen hit!
nå har du kommet til rette sted! Her er alle i samme båt, og mange som vil hjelpe deg på tur ned til målet! Det er nok lurt å starte med å sette deg små delmål, og å skrive en liste over gode grunner til at du vil ned i vekt. Dersom du surfer litt her inne så finner du mye stoff om ulike måter å gå ned i vekt på (GI, veiing av mat, rensing av kroppen, mosjon , jentemat osv) Denne nettsiden skal iallefall bli starten til et nytt liv for meg!
Lykke til!
hilsen cola light
c.AuthorAlias Oriane19. september 2001
Hei Solstråle
Så fint at du har bestemt deg! Og ikke minst at du har funnet disse sidene som er til stor hjelp og støtte.
Les litt i andres dagbøker, få råd og tips og inspirasjon!
Lykke til!
med hilsen fra
Oriane
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.