Dette må jeg slutte med
Heisann !
Nå har jeg tenkt ut noen uvaner som jeg skal prøve å pelle av meg, ikke alle på engang, men litt etter hvert. Jeg skal slutte å:
- Veie meg hver dag, sålangt går det greit fordi det nå i begynnelsen går relativt raskt nedover, men det blirnok for stressende etterhvert som vektnedgangen gå langsommere.
- Stå å spise. Jeg skal sette meg ned og tenke over hva jeg gjør når jeg spiser, slik at jeg blir mine spisevaner mer bevisst.
-Ta meg en tur med god samvittighet. Jeg vet at det er en travel hverdag, men jeg skal ikke ha dårlig samvittighet for å gå på tur/trening, det er en investering i trivsel og helse, som tilslutt vil gavne hele familien.
-Begrense snopspisingen. Det er ikke nødvendig med sjokolade hver dag, det er usunt, fetende, dyrt og heller ikke spesielt godt tatt disse momentene i betraktning.
Da har iallefall jeg noe å jobbe med fremover!!
God helg!!
Nå har jeg tenkt ut noen uvaner som jeg skal prøve å pelle av meg, ikke alle på engang, men litt etter hvert. Jeg skal slutte å:
- Veie meg hver dag, sålangt går det greit fordi det nå i begynnelsen går relativt raskt nedover, men det blirnok for stressende etterhvert som vektnedgangen gå langsommere.
- Stå å spise. Jeg skal sette meg ned og tenke over hva jeg gjør når jeg spiser, slik at jeg blir mine spisevaner mer bevisst.
-Ta meg en tur med god samvittighet. Jeg vet at det er en travel hverdag, men jeg skal ikke ha dårlig samvittighet for å gå på tur/trening, det er en investering i trivsel og helse, som tilslutt vil gavne hele familien.
-Begrense snopspisingen. Det er ikke nødvendig med sjokolade hver dag, det er usunt, fetende, dyrt og heller ikke spesielt godt tatt disse momentene i betraktning.
Da har iallefall jeg noe å jobbe med fremover!!
God helg!!

Flott at du har satt opp noen regler for deg selv, litt viktig når man slanker seg.
Stå å spise gjorde jeg mye før også, men har greid å slutte med det. Nå har jeg noen faste ritualer, spesielt før frokost: Sykler 20 min på ergometersykkelen, tar meg en dusj, putter i linsene og finner frem maten. To ryvita med ost som jeg pynter med paprika og agurk. Rydder inn maten, legger ryvita'ne på en tallerken, finner frem 1 glass vann og Donald Duck og setter meg ned og koser meg med maten. Donald er viktig:-)) (Avisa leser jeg mens jeg sykler på trimsykkelen)
Før sto jeg ved skjærefjøla og spiste, og da spiste jeg automatisk mye mere. For meg er det viktig å få rydda inn pålegget før jeg begynner å spise, for da gidder jeg ikke ta det ut igjen om jeg får lyst på mere..:-)
Det er ikke nødvendig med sjokolade hver dag nei, og du argumenterer bra. Er du veldig, veldig glad i sjokolade så syntes jeg du skal ta litt på lørdager. Da har du en dag i uken du kan se veldig frem til fordi du kan spise sjokoladen.
Jeg har også forsøkt å innstille hjernen min på ikke å veie meg hver dag, men det skjønner den ikke..:-)
Ønsker deg lykke til med slankinga, dette greier du!:-)
Lykke til med slankinga di! :o)
Klem fra Keyz
Lur idè med liste. Det er også lurt å sette seg delmål og mål.
Lykke til!
Klem Alijana