← Alle dagbøker
diarist.Alias

Solsikken

51 år176 cm3 innlegg 2002 0 følgere

Start119,0 kg
Sist118,2 kg
Endring−0,8 kg
BMI nå38,2
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
2. august 20028. august 2002
😃118,2 kg

Dette må jeg slutte med

Heisann !

Nå har jeg tenkt ut noen uvaner som jeg skal prøve å pelle av meg, ikke alle på engang, men litt etter hvert. Jeg skal slutte å:
- Veie meg hver dag, sålangt går det greit fordi det nå i begynnelsen går relativt raskt nedover, men det blirnok for stressende etterhvert som vektnedgangen gå langsommere.
- Stå å spise. Jeg skal sette meg ned og tenke over hva jeg gjør når jeg spiser, slik at jeg blir mine spisevaner mer bevisst.
-Ta meg en tur med god samvittighet. Jeg vet at det er en travel hverdag, men jeg skal ikke ha dårlig samvittighet for å gå på tur/trening, det er en investering i trivsel og helse, som tilslutt vil gavne hele familien.
-Begrense snopspisingen. Det er ikke nødvendig med sjokolade hver dag, det er usunt, fetende, dyrt og heller ikke spesielt godt tatt disse momentene i betraktning.

Da har iallefall jeg noe å jobbe med fremover!!
God helg!!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias nataja😊14. august 2002
Heisan:-)

Flott at du har satt opp noen regler for deg selv, litt viktig når man slanker seg.

Stå å spise gjorde jeg mye før også, men har greid å slutte med det. Nå har jeg noen faste ritualer, spesielt før frokost: Sykler 20 min på ergometersykkelen, tar meg en dusj, putter i linsene og finner frem maten. To ryvita med ost som jeg pynter med paprika og agurk. Rydder inn maten, legger ryvita'ne på en tallerken, finner frem 1 glass vann og Donald Duck og setter meg ned og koser meg med maten. Donald er viktig:-)) (Avisa leser jeg mens jeg sykler på trimsykkelen)
Før sto jeg ved skjærefjøla og spiste, og da spiste jeg automatisk mye mere. For meg er det viktig å få rydda inn pålegget før jeg begynner å spise, for da gidder jeg ikke ta det ut igjen om jeg får lyst på mere..:-)

Det er ikke nødvendig med sjokolade hver dag nei, og du argumenterer bra. Er du veldig, veldig glad i sjokolade så syntes jeg du skal ta litt på lørdager. Da har du en dag i uken du kan se veldig frem til fordi du kan spise sjokoladen.

Jeg har også forsøkt å innstille hjernen min på ikke å veie meg hver dag, men det skjønner den ikke..:-)

Ønsker deg lykke til med slankinga, dette greier du!:-)
c.AuthorAlias Keyz8. august 2002
Kjempefin liste! En sånn gir kjempemotivasjon og er fin å se tilbake på fra tid til annen,
Lykke til med slankinga di! :o)

Klem fra Keyz
c.AuthorAlias Alijana😃8. august 2002
Hei og velkommen!
Lur idè med liste. Det er også lurt å sette seg delmål og mål.
Lykke til!
Klem Alijana
c.AuthorAlias Jannicke😃8. august 2002
Det hørtes lurt ut. Jeg tror nesten jeg skal lage meg en slik liste selv jeg! Dette bør også være uvaner det går an å bryte med. Det dummeste man kan gjøre er å legge lista for høyt- slik at man sprekker med en gang. Personlig jobber jeg med punkt en på lista de. Jeg prøver VELDIG å ikke veie meg hver dag. Jeg skriver ny vekt hver mandag- men jeg veier meg oftere. Jeg vil også, som deg, klare å bare gå på vekta 1-2 ganger pr. uke. LYKKE TIL!
😑118,4 kg

Greit nok resultat

Heisann!

Dette går iallefall den riktige veien. Hadde egentlig ikke planer om å veie meg mer enn 1 gang pr. uke, men klarte ikke å dy meg idag, jeg vil så gjerne ha resultatene med en gang!?
En uke føles jo som en evighet nå i begynnelsen, får håpe at det går seg litt til etterhvert. Det er så mange som er kjempeflinke og mange har en misunnelsesverdig stå-på-vilje, jeg er nesten stum av beundring.

Ha en slankende, god dag!!
😃119,0 kg

NÅ er det nok

Heisann!

Var inne og smugtittet på disse sidene igår, og idag da jeg gikk på vekta, og fant ut at jeg er tyngre enn noen gang, bestemte jeg meg for at det ere på tide med en virkelig innsats mot de uønskede kiloene. Her må det sunt kosthold og mosjon til, men siden jeg ammer en 6mnd. gammel baby blir det ikke de helt drastiske tiltakene foreløpig. Ja, ja da er det iallefall bestemt de første 10 kiloene skal bort innen september.
Må bare legge til at jeg ønsker alle co-slankere lykke til -dette skal vi klare!!!
Ha en fin slankedag!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mah😄5. august 2002
Hei.
Nok er nok - det var det jeg også tenkte da jeg for noen uker siden satte inn støtet og bestemte meg for å endre livsstil.
Egentlig begynte jeg så smått i mai (etter at jeg definitivt ikke kom inn i bunaden til 17. mai. Jeg sliter også med komme ned i vekt etter at jeg gikk gravid. Noen av kiloene forsvant med en gang, mens de andre var utrolig standhaftige. De kom endog til flere også etterhvert. Det påstås at man går ned når man ammer, men det var ikke direkte min erfaring. Er enig i at du bør være litt forsiktig siden du ammer din lille baby, så det kan kanskje være en mulighet å sjekke med helsestasjonen hva de anbefaler. Jeg ønsker lykke til.

Stor hilsen fra Mah
c.AuthorAlias Jenta*S*😃3. august 2002
Heisann og velkommen i gjengen!
Lurt av deg å begynne å skrive dagbok her! Jeg begynte 2 juni i fjor.Veide da 121 kilo og idag er jeg 84,8,så det er absolutt mulig! Jeg har 15-20 igjen og har ikke tenkt å slutte å skrive her med det første! Det hjelper veldig mye å vite at noen følger med deg! Her er masse gode råd og støtte og få!
-10 kilo innen september! Det klarer du!!! Kanskje tosiffra innen jul? Uansett,ta en dag av gangen og tenk på hvert minste gram som forsvinner som en seier!!!
Stå på!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Jannicke😀3. august 2002
Hei!
Jeg ville bare føye meg inn i rekken som ønsker velkommen. Jeg har ikke vært her så lenge selv, men finner god hjelp og støtte i disse sidene. Håoer de første dagene dine går bra, for da blir motivasjonen større. Jeg hadde aldri slanket meg før (i redsel for å ikke klare det?!), men SKAL klare det nå! Lykke til til oss begge! *S*
c.AuthorAlias bompi😀2. august 2002
Velkommen hit Solsikken! :)

Jeg har vært her i sånn ca akkurat 3 måneder nå, og til sammen gått ned 8 kg. Det er jeg ganske fornøyd med egentlig, for det er faktisk første gang jeg slanker meg, og forhåpentligvis siste :) Måten jeg gjør det på, er å prøve å trene endel, spise sunnere mat, og mindre mat, kutte ut brus og godteri i ukedagene osv. Kommer vel antageligvis til å kutte ut brus og godteri for godt i helgene også... etterhvert. Har valgt å ta ting litt gradvis, for ikke å flippe helt ut :)

Hvis jeg skal gi deg noen gode råd da, så må det være å sette deg mål og delmål, så du har noe å jobbe mot. Ellers er det alltid smart å lese igjennom andres dagbøker, du finner masse nyttige tips der.

Du er også en potensiell kandidat til å ta meg igjen vektmessig snart, så da får jeg en liten "konkurrent" :) Ønsker deg all mulig lykke for slankinga di, og husk: ta det med ro, rask slanking er som regel ekvivalent med rask vektoppgang etterpå :)

Klem fra bompi
c.AuthorAlias Jojoen😃2. august 2002
Hei Solsikken :-)

Velkommen til dette stedet :-) Her er vi mange i samme båt, og alle har vel før eller senere kommet hit fordi: NÅ er det visst NOK, mer enn nok.. men det var før. Nå gjelder bare dagen i dag og dagen i morgen osv.. plutselig vil du oppdage at ukene har flydd mens du gradvis har blitt smalere :-) Det er så deilig. Jeg har vært her siden april, da hadde jeg den samme tanken som deg.

Du må vel ta det litt med ro pga ammingen ja, ikke ta noen sjanser med kostholdet.. kanskje du skulle forhøre deg litt hos helsesøster eller noe?

Lykke til.

Startklem fra Jojoen
Bilde
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.