← Alle dagbøker
diarist.Alias

Sola

60 år167 cm101 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start71,0 kg
Sist68,2 kg
Endring−2,8 kg
BMI nå24,5
📓 100+ innlegg🕰️ 1+ år i dagboka
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
23. august 200129. august 2002
😵68,2 kg

Trøtt!!!!!!!!!!

Hallo

Stod tidlig opp i dag for å trene sammens med Tarangai på 3T.
Og da var jeg ikke så trøtt... men nå.......... du store min...
Sov veldig dårlig i natt også... tenker på så mye igjen.
Men jeg jobber bare halv dag så jeg gleder meg til å komme hjem..... he-he...
Trening ja, det ble morgenspinning det A-45. Deilig å trene tidlig, og veldig koselig å se Tarangai igjen.

Glemte å si: JIPPI!!!!! HEIEA ROSENBORG!!!! De vant i går da så nå blir det sene kvelder med champ.leage kamper fremover, og da har vi (dessverre...) en tradisjon å spise sen middag ... og det er pizza!!! Men - men... man må bare beherske seg da.... klarte ikke det i går..... f... også..

Gårdagesn rasjon:
Frokost: 1 grov skive m/ cottage cheese,kanel,skinke,agurk
Mellom: 1 youghert 0,1%
Sen lunsj: Salat
Mellom: 1 pølse, 1 nektarin
Middag - sen: 4 pizzabiter - akkurat 1 bit for mye...

Det er så rart, fordi når jeg følger boken til dr.lindberg og spiser proteinrik mat så føler jeg meg faktisk ganske vell, og med en gang jeg spiser f.eks. pizza eller noe annet med masse karbohydrater, så reagerer magen min. Den bobbler nesten... *S*
og så føler jeg meg ganske "tung" i kroppen da. Så jeg vet jo hva jeg må gjøre fremover da. Ikke vanskelig det nei, det er jo bare å holde meg til Dr.Lindberg sine råd og oppskrifter. Det er utrolig mye godt i den boka... nam.... Og holde meg mer eller mindre unna karbohydratrik mat. Jeg jobber i hvertfall med saken.

Jeg prøvde den "nye" buksa mi i går kveld... og snart nå så blir den helt perfekt. Jeg får den på meg --- men synes at den er litt for trang ennå. Et par spinning timer til nå så tenker jeg det blir bra!!! *S*S*S*S

Ønsker dere alle en herlig slankedag.
Klem fra Sola

4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Line M30. august 2002
Hei, takk for tipset om internett siden, skal se litt på den senere i dag.
Det hadde vært fint om du hadde giddi å lagt ut noen oppskrifter...!!!!
Ha en fortsatt strålende dag.
c.AuthorAlias Carinato😊29. august 2002
Heisann, og takk for koselig hilsen i dagboka mi.
Ja du har rett; jeg ER ganske grei*SSS*
Når det gjelder den diskusjonen som du ikke har fått med deg, så er det lite å bry seg om, og så vidt jeg har oppfattet så er den visstnok lagt død, og slett ikke noe å bry seg om*S*
Vi blir vel alle litt irritable innimellom, ikke sant?
Og alle får selvsagt mene hva man vil, og man SKAL ikke være enig. Det er uansett trist at ordene blir så "harde", og jeg tror slett ikke det er så hardt ment som det er skrevet, hvis jeg kan kalle det det. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg uttaler meg, for jeg har jo ikke involvert meg i det hele tatt*S*
Nok om det, jo, jeg skal gifte meg om 2 uker om bord i MS Finnmarken, det nyeste hurtigruteskipet. Så det gleder jeg meg veldig til, da.
Og jeg er som du sikkert så av DB mi, veldig happy for at kjolen ser ut til å passe meg perfekt*S*

Vel, jeg avslutter, og ønksker deg en riktig så koselig og slankende kveld*S*

Klem Carinato
c.AuthorAlias Monica12329. august 2002
Hei!
Takk for at du stakk innom meg.
Jepp, det gjelder å holde seg til lindberg-mat. Men akk så vanskelig noen ganger. Jeg jobber også med saken. I dag er en sånn rar dag for meg. Men i morgen er jeg forhåpentligvis tilbake til gode gamle meg igjen.
c.AuthorAlias Molla😌29. august 2002
Heipådeg!
JA, HEIA ROSENBORG!!!!!!
Å spise samtidig som man ser kamp er skummelt, så det gikk ned noen kakebiter hos meg i går... ;)
Men med all hoppingen og jublingen så tror jeg at det forbrennes ganske fort, ikke sant? *ler*
Gratulerer med snart perfekt bukse, forresten. Jeg synes du er flink!
Slankeklem fra Molla, som har fulgt spent med på trekningen av motstandere i Mesterligaen i ettermiddag. Det blir nok noen turer til Lerkendal i høst, ja! :D
😀68,2 kg

Inlegg nr. 100!!

Hei alle mine slankevenner!!

I dag skinner virkelig sola, jeg er i kjempehumør,,,, hvorfor??
Fordi jeg har gått ned noen gram!!! Jippi!!!!! Så deilig, så nå skal jeg klare målet mitt. altså 68 kg på fredag. det skulle vel ikke være noe problem nå!!!*S*S*

Gårdagens rasjon:
Frokost: 1 helseklibrød m/philad.light ost
Lunsj: salat
Mellom: 1 youghert 0,1%
Middag: Soppomelett, masse frisk sjamp. gul+grønn paprika, løk,litt bogskinke,ost + 1 skive grovt brød
Kvelds: 1 snickers is
Trening: 1 time spinning - b-time.

Gjett om jeg var spent i dag da, før jeg gikk på vekta. Fristet ikke fordi jeg føler meg litt tung og støl etter treninga i går, går vel over snart tenker jeg.
Så nå ska ljeg si GOOD BYE til store str. i klær. Kanskje den nye buksa mi passer meg snart!!!! Skal prøve den i dag.

Ønsker dere alle en herlig slankedag, og husk RBK-kampen på tv i kveld da!!! Må jo se den!!!! *S*S**S*S*

Stor solskinnsklem fra Sola

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarangai😊28. august 2002
Gratulerer Sola, så herlig å se at vekta rører seg rett vei.
Så du skal de fotball i kveld du da? Tror jeg skal male vegger istedet jeg *S* er ikke så interessert i fotball.
Ellers treffes vi vel til morgenspinning i morgen?
Klem
😄68,8 kg

Trening er gøy!!!

Hallo

... joda trening er gøy. Jeg har vært på spinning i dag tidlig - en B-time 60min. Og jeg må si at B-timer er veldig mye hardere en A-timer... Og dette var min første B-time, men ikke den siste.
Og så trente jeg sirkel i går kveld da, 60min og den timen var også ganske knallhard.
Så nå skal jeg ikke på trening før på torsdags morgen. Morgen spinning sammens med Tarangai.

Gårdagens rasjon:
Frokost: 1 grov skive m/cottage cheese, kanel,skinke og agurk
Mellom: 1 youghert - 0,1%
Lunsj: Salat
Middag: Søndagsrester... hjemmelagde små kjøttkaker, så det ble
3 små. en halv liten potet, brocolli, champ + paprika suret i stekepannen.
Kvelds: 8 stk peanøtter.

Jeg har ikke vært på vekta i dag. Følte meg bare litt tung i kroppen i dag i forhold til forrige gang jeg var på sirkeltrening, så den begynner vel å bli vant med det nå kanskje. Jeg får se i morgen. Da skal jeg veie meg.
Takk for hyggelig komentarer i boka mi. Alltid koselig å se at noen følger med meg litt. *S*S*S*

Ønsker dere alle ne herlig slankedag.
Klem fra Sola

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12327. august 2002
Hei!
Takk for gratulasjoner. Måtte le da jeg leste kommentaren din. Syntes jeg så deg famle deg fram i blinde for å unngå sjokoladene og så krasje med is-disken ja!!
Så flink du er til å trimme! Blir vel bare muskler igjen på deg snart.
Blir spennende i morgen nå da...lykke til...
😵68,8 kg

Blir snart gal!!!!!!!!!!

Hei!
Tarangai skrev før helga.. "Flinke Sola"... nå jeg vet ikke jeg, for flink kan jeg ikke si at jeg har vært i helga. Hadde planene klare oppi hodet mitt men.... f.... også. Vekta gikk i hvertfall ikke opp da.... ikke det at jeg har spist så mye mat men en del feil mat.
Ny uke og nye slankemuligheter. OG NÅ ER DET NOKK AV TULLET!!
Hele denne uka skal jeg prøve så godt jeg kan å følge dr.lindbergs meny/ide. Fikk lest litt i kokeboken i helga, har så mye annet å gjøre sjø. Vi var bare hjemme i helga og det var deilig det også.
Skal lese litt i deres andre bøker og få tilbake motivasjonen jeg hadde på fredag!!!!

Ønsker dere en fin dag, alle sammen.
Klem fra Sola

Ps: Etter at jeg har lest i boka til Monica123 så ble jeg ganske motivert så jeg har satt meg et mål og det er at på fredag så skal jeg veie 68kg!!! 800 gr på 5 dager - 160gr pr dag, og det skal jeg klare!!! *S*S*

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarangai😊26. august 2002
Joda Sola. Du ER flink!!! Men noen utskeielser av og til er ikke til å unngå. Nå er det mandag og du har 5 dager til neste helg. Vi får trene og stå på så godt vi kan *S*
Ikke heng med nebbet Sola *S*S**
Klem
c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
Hei SOla!
Takk for kommentar både i dag og på fredag. Synd at helgen ikke ble helt som planlagt. Men du, det kommer ei ny helg igjen vet du. Det er alltid greit å lese litt i Lindbergs bok synes jeg. Budskapet må liksom fordøyes i flere posjoner.. Håper du finner tilbake motivasjonen!!
Lykke til med ei ny uke.
😃68,8 kg

Endelig fredag!!

Hallo!!
Ja så er det helg igjen . Skal virkelig bli deilig det nå.
Kroppen min er litt stiv og støl i dag, sikkert etter spinninga i går, og så har jeg mensen, så jeg vill tro at vekta mi tipper ned i helga, den må det. For jeg har jo vært rimelig flink da, synes jeg da. Til og med min mann synes at jeg spiser lite middag.... he-he.... og min svigermor syntes at jeg var blitt tynnere... jeg har jo ikke det da, men veldig koselig kommentar synes jeg.

Gårdagens rasjon:
Frokost før trening: 1 fiberklibrød m/ brunost
Mellom: 1 skive grovt brød m/cottage cheese,kanel,salami,agurk
Lunsj: 4 fiberklibrød m/ phil.delp- light ost m/paprika
Middag: 2 pølser m/ litt pastasalat (grillfest i barnehagen..)
Kvelds: 1 kald pøls...
Tror jeg drakk nesten 4 liter vann i går....

Jeg merker på magen når jeg spiser bare protein mat, da går ting så veldig greit, men får hardere mage når jeg spiser mat med masse karbohydrater. Så jeg skal hive meg over kokeboken i helga og bare lage proteinrik mat.... gleder meg allerede...
he-he..... Er så glad i god mat... sukk.... *S**S*S*S

Ønsker dere alle en riktig god og herlig slankehelg.
Klem fra Sola
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Line M😊23. august 2002
Hei. Takk for den oppmuntrende kommentaren i dagboken min.
Sånt setter jeg pris på...!!!
Mange snakker om proteinrik mat, men hva hjelper det for og hvilke matvarer gjelder det ?? Litt nysgjerring...!!!
Tar gjerne i mot litt tips !!!

Det er nok sant som du sier at når man ikke har så inderlig mye å ta av, så forsvinner kiloene saktere. Men jeg vil har det bort, og helst NÅ..!!!

Jeg blir gjerne med på en konkurranse !!!!

Håper på en fin helg med mye slankemat.
KLmmer fra Line M
c.AuthorAlias Tarangai❤️23. august 2002
Hallo.
Flinke Sola.
Så rart at magen din funker bedre med proteinrik mat, hos meg er det stikk motsatt. Alt stopper opp!!! Men min meny er mer ekstrem enn din, i hvertfall de to første ukene. Trøster meg med det, tar litt frukt& fiberkarameller, så da funker det rimelig greit lell..............mye drittprat nå.......he-he!
Moro når man ser resultater ihvertfall.
Ser at Sola begynner å titte frem nå, så da er alt som det skal.Kos deg i helga.
Klem
😊68,8 kg

Hallo!!!!!!

Hei og hopp

I dag startet jeg og Tarangai dagen med 45min med spinning, kl. 06.45. TIdlig ja, men herlig. *S*S*
Nakken min sier at det er nokk med trening for denne uka, tenkte jeg skulle spinne litt i morgen også men.... tror jeg tar sirkel trening på mandag isteden.

Gårdagens rasjon ble et stort rot!!!! Begynte veldig bra, men ettersom vi ikke skulle spise middag hjemme da, for gutten min skulle spille fotballkamper.... nei og nei.... Føltes som jeg småspiste hele tiden... jeg gjorde ikke det da.
Utskeielsen ble da sent på kvelden: PIZZA!!!
Jeg veide meg ikke i dag, jeg gjør ikke det hver dag, men 3 ganger i uka, mandag - onsdag - fredag.

Det ble altså:
Frokost: Det samme som i går
Lunsj: 4 helselibrød m/ phil.delp. light ost og paprika
Mellom: Bitteliten porsjon kyllingwook, og litt krokanis
Middag: 1 pølse m/ brød
Kvelds: 4 pizzabiter......
Ja så nå er det skrevet ned og det huskes vel også tenker jeg.. *S*S*S*S

Er litt stressa i dag, men håper dere alle får en solrik slankedag, for hos meg så skinner solen igjen!! *S*S*S

Stor torsdagsklem fra Sola

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
Så fint at du har noen kjente å trimme sammen med. Jaja, så ble det litt mye pizza litt sent da. Men i dag og i morgen og resten av uka er det jo nye sjanser. Det klarer du vet du!
c.AuthorAlias Tarangai😉22. august 2002
Heia Sola.
Takk for sist. Det var virkelig forfriskende med morgentrim. Vi må fortsette med det *S*
Den menyen din i går var da ikke SÅ ille, bortsett litt mye pizza litt for sent kanskje??? Tar det igjen i dag du!
Kos deg i sola.
Klem fra Tarangai
😉68,8 kg

Sakte ned!!!!!!

Hei alle slankevenner.

Vekta ja...det går ikke fort ned nei, men jeg tror det er bra da, og så har jeg mensen også så sånn er det.
MonicaR spurte meg om jeg likte maten jeg lager, og ja det gjør jeg, de soltørkete tomatene har jeg aldri smakt før nå, men de er ganske gode, venner seg til det etterhvert. Og cottage cheese har jeg ikke spist så mye før, men det er helt ok, med litt kanel over da.
I går så fikk jeg KOKEBOKEN, men jeg fikk dessverre ikke tid til å lese så mye i den, opptatt kvinne sjø.. he-he...
Men det kommer flere dager. S**SS*

GÅrdagens rsjon:
Frokost: 1 skive grovt brød m/ cottage cheese,kanel, skinke, agurk
Lunsj: Salat - som i går
Mellom: 1 liten youghert
Middag: 2 fiskekaker, 1potet, litt makaroni
Kvelds: 1 tynn skive grovt brød m/ kaviar
+ litt snacks og et par twist sjokolader, eller ble det fire??
he-he....
Det ble ikke en skikkelig GI-middag i går da, men noen ganger så må man bare ta det man har, og heller prøve å tenke på det.
I dag blir middagen helt snål, for vi skal på cup med sønnen min, så det blir vel pølse i brød eller noe sånt.
Jeg satt barnevakt til mitt yngste gudbarn i går, jeg har to sjø, og der sto liksom snacksen på bordet og det tålte jeg ikke da.. men spist er spist... *S*

Jeg ble tante i går, igjen, det er det 13. søskenbarnet i familen på min side... mange ja... mange julegaver ja....*S*S

Ønsker dere alle en herlig slankedag og stå på folkens, sammen er vi sterke!!! he-he...

Klem fra Sola

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Beatmik❤️21. august 2002
Takk for oppmundtrende kommentar i dag, Sola, akkurat det jeg trengte! ...Spist er spist, ja - det er den riktige innstillingen!

Det er mange fristende oppskrifter i boka du nettopp har fått. Jeg har prøvd auberginelasagne - spennende grønnsakrett å ha inntil f eks kjøtt! Mye krydder går igjen, og jeg merker hvor mye mer fornøyd jeg er når smaksløkene også blir tilfredsstillt. Vi må ikke bli lei av den nye maten vettu :)

Ha en fin dag på fotballcup, Sola!

Klem fra Beatmik (..som føler seg bedre nå!)
c.AuthorAlias MonicaR😉21. august 2002
Jøss, kanel på cottage cheese? Det hørtes kjempegodt ut, blir nesten litt sånn lure-risgrøt! Det skal jeg prøve som kveldskos. Har bestilt Lindberg-boka jeg og, kommer vel om noen dager. Si fra hvis du finner noe digg!

Min sønn starter fotballtrening i dag, men vi rekker middag hjemme først. Han vurderte lenge om han skal bruke Barcelona eller Argentina-drakten, men vraket Argentina siden de gjorde det så dårlig i VM! Har ikke hjerte til å fortelle ham at Rivaldo (som han har bak på drakten sin) nettopp har meldt overgang til Milan! Det er livets grusomme realiterer i den alderen.

Og været fortsetter, de annonserte skyene kommer ikke hit likavel. hehehe!

Klem fra Monica
😵68,9 kg

Tung kropp i dag!!!

Hei!
Nå har jeg sittet og skrevet masse og så plutselig så ble det en feilmelding her , så jeg må begynne på nytt igjen... grrrr, men sånt kan skje.
I går så var jeg på sirkeltrening i 60min, med mage,rumpe lår trening i tillegg. Veldig bra trening. Varmt var det ja...

Gårdagens rasjon:
Frokost: 1 skive grovt brød m/ cottage cheese, skinke, agurk
Lunsj: salat, bønner,løk, soltørkete tomater, fetaost, litt dressing
Mellom: 2 helsklibrød m/ philadelp.light ost
Middag; kyllingwook, brocollo, ferske champinjong,løk m/litt basmat.ris
Kvelds: 1 appelsin
Disse matforslagene fant jeg i boka til Monica123. Jeg har nå bestillt meg kokeboken til Dr.lindberg, gleder meg til jeg får den.
Ser det arrangeres slanketreff igjen.... håper det kommer flere enn hva det gjorde sist, da var det i Trondheim og vi ble 4 stk...... men vi hadde det koselig vi. Om jeg skal bli med det vet jeg ikke ennå, må tenke litt på det.
Været i Trondheim er bare helt utrolig. Men vi må nyte det i dag, det er visst meldt kaldere fra i morgen, bare 20 grader... he-he...
Ønsker dere alle en herlig slankedag.

Klem fra Sola
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarangai😃21. august 2002
Heia Sola.
Så flink du er. Virkelig flink!!!
Så bra kosthold også, selv skal jeg hive meg på Atins-dietten igjen, den virket ihvertfall for 2 år siden *S*
Fortsett å skinne du.
Klem
c.AuthorAlias MonicaR❤️20. august 2002
Heia Sola! Håper du har det fint i sola, selv om det er littegrann overskyet er det varmt. Heldigvis har vi voldsomt bra ventilasjonsanlegg på jobben, så man sitter nesten og fryser...

liker du maten du lager? Ser du har noe av det samme som meg. Lykke til!

Klem fra Monica
c.AuthorAlias Beatmik😌20. august 2002
Heisann! Fint å se at du er godt i gang med god kost - enig med deg, mange gode tips å hente hos Monica123! Spennende å se om du også vil kjenne virkningen av dette kostholdet. SÅ flink du er til å trene!

Gled deg til kokeboken - etter å ha lest litt i den fikk i alle fall jeg mange aha-opplevelser.
Har fremdeles mange sider igjen å lese, bare så lite tid til overs. Alltid er det noe viktigere som må prioriteres med skolestart for barna som betyr mye planlegging på den fronten også... Men jeg skal nok få tid etterhvert!

Dette blir bra, Sola! Grattis med 68-tallet! Er så misunnelig atte!

Klem fra Beatmik
😉68,9 kg

Endelig mandag.... *S*

Hei
... Ja-ja så rørte den på seg da. jeg veide meg ca 1 1/2 t senere enn hva jeg pleier. I morgen så blir det normalt igjen for da skal jeg opp tidlig på jobb. Så er den helga over igjen. Har hatt en kjempefin helg på hytta sammens med familien. Det ble nokk litt utskeielser for meg i helga, rødvin og cider og litt snacks, men det har kunnet gått værre.
*S*S*
I dag så skal jeg spise proteinmat og ikke karbohydratmat. Fant masse tips i boka til Monica123, takk for det, men jeg skal sjekke litt på oppskriftene som ligger her inne.
Så skal jeg på sirkel trening i kveld, gleder meg til det. Sittups har jeg også begynt å ta, tar 100 stk i første rekke. Skal utvide treninga hjemme også etter hvert.

her i Trondheim skinner sola og det er meldt 28 greader i dag, så jeg står på farten til å gå ut nå. Deilig med fridag!!
Ønsker dere alle en herlig dag.

Klem fra Sola
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias MonicaR😉19. august 2002
Se der vippet du nedover ja! Det holdet seg det, vet du, godt å se et nytt tall! Selv gikk jeg opp fra i går, men tror det skyldes mensen. Håper det.

I går var det så varmt i Trondheim at vi ikke visste hvor vi skulle gjøre av oss! Det er deilig! Kos deg!
😄69,0 kg

Snart tipper den ned!!!

Hallo

Vekta ja..... den bare må tippe ned snart no, er litt tung i kroppen i dag, og det skyldes sikkert spinning timen i går, så på mandag så må den bare være under 69 kg.

Gårdagens matinntak begynte rimelig bra, men så var vi bedt i middag da, og middags porsjonen ble bare 1 men så ble det litt kveldsmat da... og det pleier jeg ikke å spise. Men jeg har ikke skeiet ut med noe sjokolade eller noe snakcs i denne uka, og det er jeg forferdelig stolt av. Kunn 1 glass med cider.
Merker på magen at jeg har begynt å spise sånn fiberklibrød... for å si det sånn så føles det som jeg har en håndball i magen!!! *S* Men det må no ut en gang...... he-he..
I helga så skal vi på hytta igjen.... skal prøve å få handlet inn masse sunn mat. Eller jeg skal ikke prøve jeg skal det.

Ønsker dere alle en herlig dag og helg, så snakkes vi på mandag igjen.

Fredagsklem fra Sola
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Line M😊19. august 2002
Hei, håper at du har hatt en fin helg.
Det har ihvertfall jeg, soooolbrent er ordet.

Jeg vet ikke om noen konkurranse som på går nå,
men dukeer det opp noen skal jeg si i fra.
Ønsker selv å delta på en ...!!!!!
Klemmer fra Line M
❤️69,0 kg

Heia Rosenborg!!!!!!!!!

Hallo alle sammen.

Har vært 1 time på spinning i dag, veldig bra time, er ganske ør i kroppen, men det bryr jeg meg ikke om!! *S*S*

Tenk at Rosenborg vant kampen i går da... fikk som vanlig ikke med meg scoringen da, for jeg har mange venninner som ikke ser på fotball og en av dem ringte meg i går midt under kampen, så der satt jeg da i telefonen i en time... he-he...

Tusen takk for koselige innlegg i går. Masse tips og råd, det liker jeg sjø. Så fra mandag da skal jeg prøve det GI-greian, i 2 dager først så får jeg se.
Vet dere at sola skinner virkelig i dag, både ute og inne!! he-he..

Gårdagens rasjon:
Frokost: 2 helseklibrød m/brunost
Lunsj: 1 liten porsjon m/peperonispaghetti + pastasaus
Middag: Lasagne m/ masse salat
Kvelds: Bare vann og kaffe

jeg tror det var sånn matinntaket var i går, herregud kor glemsk jeg er da!! he-he... det ble visst noen druer innimellom måltidene.

Vekta fikk stå i fred i dag, skal veie meg i morgen.
Men før ferien så var jeg med på en konkurranse, men den har visst døtti ned og kømmi bort,,, er det noen som vet om en konk som går eller som skal starte opp igjen. Jeg er jo ikke vanskelig heller da, for jeg kan ha min egen lille konk. jeg da.
Ha en strålende dag alle dere mine slankevenner.
Klem fra Sola, som virkelig skinner i dag!!! *S*S*S*S*
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12315. august 2002
Hei!
Jeg er med i en konkurranse for di i 70-kg -klassen. Nå er jeg riktignok 70.8 i dag, men har ikke fått noe hint om at jeg ikke kan være med. Det er Pernilla som er sjefen.
c.AuthorAlias MonicaR😌15. august 2002
Rosenborg e bæst! Jeg har sesongkort sjø, så jeg var der i går og kom hjem med sår og hes stemme... det var bare sååååå bra! OG jeg greide å være å kjøpe Stratos i pausen, som pleier å være fast.

Lykke til med GI-kur i neste uke, som du skjønner har jeg tent helt på det, det funker så bra.

Og sola skinner - litt. Værmeldinga er bra til helga. Kos deg!
Klem fra Monica
😊69,0 kg

Stabil!!

Hei

Vekta er i hvertfall den samme som i går, hadde ikke ventet noe annet heller .. eller..... jo litt ned hadde vært fint.
Men det blir snart. Det må jo løsne snart. Leste nettopp i et blad ang. Gi-tingen, ikke spis sukker og det greien der. Noen hadde gått ned 18 siden november, såååååååååååå det må jo være noe i det da. Augusta skrev til meg og sa at jeg kunne prøve det i 2 - 3 dager i uken bare, og det var et smart tips. For å leve uten pasta ..det vet jeg ikke om jeg klarer.....
Men da trenger jeg noen greie mattips da, så kanskje det er noen der ute som har en "meny" til meg!! he-he

Gårdagens rasjon:
frokost (råtidlig): 1/2 skive brød m/skinke
Lunsj: 2 helseklibrød m/brunost
Mellom: som lunsjen
Middag: ertersuppe m/ litt pølsebiter og litt ris (2 porsj)
Kvelds: 1 skive m/ spekeskinke.... skjønner ikke hvorfor jeg måtte ha i meg dette, smakte ikke godt i det hele tatt.

Men når man ser på hva jeg spiser da, så er det ikke så veldig mye da. Noen ganger blir det litt frukt i løpet av dagen. Men det er det der salt-maten da som ikke er noe for meg.
Nei jeg skal prøve det GI-greiene igjen.

I morgen så skal jeg på spinning.... gleder meg masse til det.

Håper dere alle får en fin slankedag.
Klem fra Sola, som ikke er å se på himmelen i dag. *S*S*
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarangai😊15. august 2002
Heia Sola.
Tusen takk for bursdagshilsen -og presang. Akkurat hva jeg trengte da vet du!!!! Så skal bu få teste resultatet!
Her går det virkelig bra med slankinga, ser jeg. Flink er du.
Vi må komme oss på trening sammen snart, mye lettere når vi er to.......Klem fra Tarangai
c.AuthorAlias Beatmik😌14. august 2002
Hei Sola, takk for fin tilbakemelding! Så fint at du tar initiativ til samarbeid, godt å ha noen å jobbe mot målet sammen med, særlig noen som sliter med samme problemet! Nemlig å få de gramma til å rikke seg... La oss sette igang til mandag - jeg er med :)

Jeg spiser etter lav GI-prinsippet hver dag nå, men skal være flinkere til å sette opp matlogg for hver dag - kanskje du kan snappe opp noe. Spennende blir det jo å se om det vil ha noen innvirkning på vekta.... Men det føles veldig RIKTIG i kroppen min akkurat nå - og det er en utrolig deilig følelse! En viktig ting til; Jeg føler meg så trygg på at jeg får i meg riktig mat. Hadde litt løs mage en periode, men sånn reagerer magen min alltid når den får litt annerledes mat enn den er vant til. Jeg har troen på at dette kostopplegget er bra!

Dette er også viktig hvis vi skal få dette til; Gjøre så godt vi kan, om vi spiser pasta til maten er det ingen krise! Jeg tar litt pasta eller ris når vi har det til middag. Det blir ikke mulig å kutte dette helt ut når en skal lage middag til resten av familien også. Forskjellen er at jeg nå spiser klart mindre av det. Forsyner meg heller mer av kjøttet, fisken eller grønnsakene hvis jeg ikke føler meg mett. Kanskje en kan kutte det helt ut etterhvert, men tiden får vise...! Jeg spiser nok også litt i overkant av anbefalt mengde brød. Jeg er bare SÅ glad i brød. Men igjen er forskjellen at jeg spiser klart mindre av det enn jeg gjorde før - og holder meg til rugbrød eller knekkebrød.

En ting du må regne med er litt ekstra innkjøp av annerledes matvarer, noen virkelig bra ting som anbefales er kanskje noe dyrere enn en er vant til. Men jeg tror at totalt sett blir ikke husholdningen så mye høyere, kanskje en ville ha brukt de pengene til andre ting likevel... Det er helt i starten en trenger å kjøpe inn litt. Jeg går gjerne til en innvandrerbutikk i byen, der er spesielle importerte matvarer endel billigere, pluss frukt og grønnsaker.

Dette ble mye skriverier, det er sent på kvelden, og dette kan vi snakke mer om etterhvert, ikke sant!?

Så bra at du har tenkt deg en spinningøkt - får fart på sakene da ;)

Natta-klem fra din slankefrende ;)

Beatmik


PS: Anbefaler deg å få tak i boka - Naturlig slank med kost i balanse.
c.AuthorAlias Monica12314. august 2002
Hei!
enda en Monica melder seg. Hvis du ser i dagboka mi for i går (0 karbohydrater?) har jeg skrevet ned noe fra Dr Lindbergs bok. Det er forslag til ukemeny. Kanskje du finner noen tips der?
c.AuthorAlias MonicaR❤️14. august 2002
Jøss, samtidig som sola slo gjennom på Trondheimshimmelen (såvidt!) er du her og skinner også! *SSSS* Godt å se deg, og at du er ved godt mot. Jeg er også "pastaoman", men skal begrense det til helgekosen. Ingenting er som en fredagskveld med gin-cocktail, ungene i seng og lasagne med maaassse hvitløk putrende i ovnen, sukk.....

Du spør om middagstips. Jeg snbefaler Jojoens GI-meny på "Oppskrifter, annet", som jeg spiser med stor appetitt. I går spiste vi kyllingfilet og masse champignon stekt i wok ((m ris til ungene), i dag skal jeg lage stekt torskerogn med blomkål til (potet til ungene), spent på hvordan det smaker. Hele familien er faktisk begeistret for alle de nye kreative rettene, før lagde jeg ofte spaghetti og kjøttsaus fordi jeg ikke fant på noe annet.

Nå skinner sola mer og mer utenfor her, håper du gjør også!
Klem fra Monica
😐69,0 kg

Lette tanker gir lett kropp!!??

Hallo!
Og takk for hyggelig kommentarer i boka mi. Veldig koselig.
Jeg har hatt det litt tungt noen dager nå, men i dag så har tankene mine fått seg en annen plass enn bare oppi hodet. Har satt dem ut i "verk", så nå tror jeg det går mye bedre.
Men den vekta mi.. den tror jeg skal bytte ut en dag, den er såååååååå snål!!!!

Helgas rasjon ble nesten som planlagt, ikke så mye utskeielser på godteri eller snacks''fronten. Og det er bra. Tror egentlig at kroppen trenger litt mere tid til å venne seg til en sunnere hverdag enn hodet, hvis du skjønner hva jeg mener.
For jeg er veldig flink på matfronten, kanskje ikke så veldig slankende all middagen men jeg har "sundt" oppi hodet når jeg handler eller skal lage mat. Det var sånn jeg gjorde det før jul i fjor også, og det gikk veldig fint - hadde jeg bare ikke trodd at jeg legger "ikke" på meg igjen nå!!!! *S*S*

GÅrdagens rasjon:
Frokost: 2 helsklibrød m/ brunost
Lunsj: en liten grov baguett m/ skinke og ost
Middag: Orange spaghetti - kjøpt i Italia - m/ kjøttdeig,løk, og pastasaus. (pepperonispaghetti - veeeeeeeldig sterk...)
Kvelds: 1/2 epple

Er litt stressa akkurat nå, skal se i noen dagbøker i kveld.

Takk for støtten.
Stor klem fra Sola, som "føler" seg litt lettere!! *S*S*

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias MonicaR😊13. august 2002
Hei, Sola! Har savnet deg i flere dager, akkurat som sola utenfor her i Trondheim savnes i dag.... Fint å ha deg tilbake!

Klem fra Monica
☹️69,3 kg

Vekt - rør deg!!!!!!!!!!!!!

Hei.
Man blir rimelig lei av det her ja. Nå har jeg vært RÅFLINK i hele denne uka, har ikke rørt godter eller snacks, holdt meg unna brødmat, spist sundt og mindre porsjoner enn hva jeg gjorde før. Drikker masse vann 2 - 3 liter pr dag, og hjelper det???? Nei........... grrrrrrrrrrrr Kroppen føles som en bly-ballong!! Festlig. Og nå er det helg snart, og vi skal på hytta, gleder meg masse til det.
Skulle ønske det var noen her inne som kunne fortelle meg hva jeg gjør feil her!!!! Eller kanskje det er pga. nakken, for når den "melder" sin ankomst - at jeg får vondt i den, så daler humøret og vekta har ikke rørt seg før heller.
huff og huff.....

Gårdagens rasjon:
Frokost: 2 helseklibrød m/ brunost
Mellom: 1 plomme
Lunsj: salat; skinke, reker, tomat, løk, isbergsalat, agurk m/ litt urtedressing.
Mellom: 4 plommer
Middag: Baccalao
Kvelds: Ingen ting.

Masse vann hele dagen.
Jeg skal prøve å ikke gi opp nå, veldig fristende da, men jeg synes at jeg har kommet inn i en veldig fin rytme når det gjelder hva jeg putter inn i munnen.

Takk til Minelli med kloke ord i dagboka mi i går. *S*
Ønsker dere alle en fin slankedag og helg. På mandag så er det en ny dag med nye muligheter. Håper vekta har rørt på seg til da!!! *S*
Klem fra Sola, som sliter ganske mye nå!!!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️10. august 2002
Kjære Sola!

Takk for kjempekoselig brev! Ser du truer litt av vekten din for å få en nedgang. Kommer derfor med et hint:

Prøv å ta en 0-karbohydrat-dag - 2-3 ganger hver uke. 0 er null. Ikke en ert eller melk i kaffen. Bare masse vann i tillegg.

Det skal nok sette gang i sakene - første resultat ser du allerede dagen etter første forsøk. :-)

Du spør litt om jobben min:

I det daglige arbeidet mitt jobber jeg med:

Mange mennesker
Skriver mye
Veileder mye
Organiserer mye
Snakker med mange – både unge og gamle
Leser mye
Analyserer problemer og finner løsninger

Kort sagt – denne jobben utvikler meg daglig – ingen dager er helt lik noen annen dag – jeg får de fleste menneskelige behov dekket og ønsker oppfyllt – MEN når jeg kommer hjem:

Ja, så gleder jeg meg til å få tid til kommunikasjon med alle dere kjære Venner i Slankeklubben – virkelig gleder meg.

For i jobben min, er det ingen, som jeg snakker med om vektproblemer. Ingen har heller spurt meg – om jeg trives med vekten min.

I de måneder spesielt siste vinter og nå i vår, hvor jeg var så plaget og uvel med all denne hodeverk – da hendte det med mellomrom, at en eller annen kollega kom inn på kontoret mitt og så litt undrende på meg og spurte: ”Hør hva er det med deg? Er det ikke bra med deg i dag?”

Og jeg kunne bare svare, at jeg hadde en hodepine av og til, som jeg ennå ikke hadde funnet ut hva kom av.

Så det å ha Slankeklubben – det er så godt for meg. Jeg har samlet på informasjon i 26 år – og ønsker å bruke den til så mye nytte som mulig.

Jeg vet av egen erfaring, hvor vondt det er å sitte fanget i fettet. Vet hvor brusende godt det er å finne ut en løsning på problemet.

Endelig å kunne si 100% JAAAAA til livet igjen – det er så godt.
Jeg vil gjøre ALT etter beste evne, for å hjelpe og støtte alle her til å klare nettopp DETTE for seg selv.

Nå de beste ønsker om en god helg,
Din Augusta
c.AuthorAlias Beatmik❤️9. august 2002
Hei Sola! Skjønner du er litt fortvilet i dag over vekta. Jeg kjenner meg så altfor godt igjen! Virker som om det er vår "skjebne" når vi ikke har mye overvekt og har slanket oss en stund. Virker som om kroppen holder tilbake, for dette har den vært med på før... Sånn føler jeg det.

Jeg vil gjerne FORSØKE å gi deg noen råd siden du roper litt om hjelp i dag. Du har sikkert hørt det før, men sånne ting trenger en å repetere for seg selv; Tålmodighet er første bud - deretter tenke godt gjennom kostopplegget; spiser jeg for mye eller kanskje for lite, og er maten riktig? Nok grønnsaker og frukt? Nok proteiner? Og så ikke minst; Bevegelse/aktivitet. Dette er bare noen av mine tanker - du følger ditt løp, Sola. Jeg er sånn at jeg ikke kan få repetert ting ofte nok, har så fort for å glemme og miste motivasjonen.

Jeg har en mann med nakkeproblemer - "Stressnakke". Det er arvelig i hans tilfelle. Han har aldri søkt hjelp, er for stolt til det, men tanken har vært å prøve Naprapat. Jeg har forsøkt det pga ryggplager, og han fikk løsnet knutene i nakken min, sånn at jeg kunne vedlikeholde selv ved hjelp av bevegelse og trening. Jeg har det fint i dag, men trenger gåturene mine og trening for å holde meg frisk.
Tilbake til nakkeproblemet til min mann; En dag denne uka kjente han den vanlige murringen bak i hodet på morgenen. Den dagen skulle han sykle på jobb og hadde ikke bil. Han syklet rolig av gårde - og etter 1-2 km løsnet presset i nakken. Han var kurert resten av dagen. Jeg har stor tro på at blodsirkulering hjelper på stressrelaterte plager. Men; som regel er det sånn at min mann ikke får trimmet når han først får hodeverken, da må han bare ligge stille resten av dagen - neste dag er han fin igjen.

Vet ikke om dette hjelper deg med ditt problem, men jeg tenkte at kanskje det er på en måte godt å se at flere sliter med det samme, og se hvordan andre opplever det/evt løser det.

Uansett; Jeg synes du er flink og standhaftig, Sola!
Gjør som jeg nå denne helgen (og som jeg ikke gjorde på campingturen...); Planlegg hytteturen godt med riktig mat tilgjengelig, så går det helt fint! KOS DEG!

Håper været holder seg!

Stor klem fra Beatmik
c.AuthorAlias MonicaR😉9. august 2002
Hei Sola! Det er ekstremt irriterende når vekta ikke rører på seg! Jeg holdt på i mange dager med bare Nutrrilett, og vekta gikk opp!! Man får av og til lyst til å hive hele vekta ut av vinduet, ikke sant?

Det eneste som er å si er at gjennombruddet kommer. Jeg prøver i tunge stunder å tenke på det som en krig mot fettet, det er gjenstridig, men jeg har f.. ikke tenkt å gi meg!!

Jeg tror ikke du gjør noe feil, det eneste jeg tenker på er middagene dine, vet ikke hvor slankende baccalao eller macaronigryte er, men det er så klart avhengig av hvor mye du spiser. Vi om har barn har dessuten et ansvar med å ikke overføre negative kroppsholdninger til barna. Ungene mine har aldri hørt uttrykket slanking, jeg bare later som at jeg er blitt så glad i det jeg kaller "voksensuppe"....

Jeg skal også på hyttetur, med fisking. Kos deg, og ikke mist motet! (Og været er jo fint fortsatt....)

Klem fra Monica
69,3 kg

En besluttning er tatt!!!

Hei-hei kjære slankedagbok og alle mine medslankere.

Jeg har ikke veid meg i dag, skal gjøre det på fredag.
Men jeg har bestemt meg for å ikke hive meg på den derre GI-greia. Fordi jeg vet jeg ikke kan klare meg uten pasta og ris og pizza, så jeg skal heller fortsette med min egen kur.

Ingen snacks- eller godteri spising, kunn litt i helgene.(har ikke gjort det i denne uka.. *S*)
Spise mindre mat til hver måltid, for å få krympet magesekken (det tror jeg faktisk jeg har klart - litt i hvertfall)
Spise sunnere, drikke masse vann ( gjør det også i dag).
Fordi, når jeg har klart å kommet meg ned til mitt endelige mål så skal jeg da spise mat da også, og hvis jeg plutselig da begynner å spise pasta og ris + + så legger jeg vel på meg da med en gang igjen, så akkurat det ser jeg på som bortkastet.
Nei jeg vil bli slankere men jeg vil samtidig nyte livets gode retter også, men i mindre mengder.
I går så ble jeg overrasket over at ikke vekta mi hadde rørt på seg, og jeg kom på en ting jeg leste her en plass, at de utskeielsene vi tar vil ikke merkes før om 9 -10 dager, så da er det vel utskeielsene i ferien min som merkes nå på meg da, derfor ingen nedgang, og derfor ingen veiing i dag. Snedig!!
Tror jeg leste det på dr.Lindberg sine sider. så det vil jo også si at jeg vil få en nedgang i neste uke da. Krysser fingrene jeg nå.

Gårdagens rasjon begynte veldig bra, men plutselig så var vi bedt på middag .....
Frokost: 2 små klibrød m/ philad.ost light
Mellom: 1 plomme
Lunsj: Salat; tomat-agurk-løk-isbergsalat-skinke-reker og litt urtedressing.
Mellom: noen moreller og 2 plommer
Middag: Gratinert makoronigryte m/ grønnsaker, pølse, og hvitsaus med råkostsalat til
Kvelds: 2 pizzastykker.........

Min mann hadde vært i Oslo så han hadde ikke spist middag da, og når det ble kveld da så MÅTTE han ha Pizza.... og sukk jeg måtte bare smake... Fikk veldig dårlig samvittighet etterpå da. Men spist er spist som RH pleier å si. *S*

Har masse tanker oppi hodet mitt i dag, tenker på alt og ingenting. Formen min er dalende og derfor dette, det vet jeg. Begynner å merkes at jeg har jobbet i 100% stilling i snart 2 uker, tror ikke jeg klarer det nå mer, må nokk gå tilbake til 50% tenker jeg.. blir jo aldri bra i den hersens nakken min... skulle ønske at jeg har kunnet byttet den ut.. Synes jeg har fått kvoten min når jeg har gått med disse plagene og smertene i 4 1/2 år. Men hjelper det at jeg sier det da, neida jeg må trene og trene og trene... blir lei av det også...
Nei nokk syt, får bare prøve å tenke posistivt...

Dette ble visst ganske langt, men gått å få skrevet det ned.
Ønsker dere alle en herlig sommer-slankedag... her i prinsesse-bryllupsbyen skinner sola som bare det.... sukk.. sku ha vøri hem i dag ja... *S*S*S**S
Klem fra Sola, som har hue fullt av ting og tang.. *S*S*
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli❤️8. august 2002
Hei, hei Sola!

Tusen takk for hyggelig kommentar i dagboka mi! Selvfølgelig kan du herme etter meg...! Men du, ikke det med å spise kake hverdag, da! :-)

Jeg tror faktisk de færreste klarer å leve ele livet etter GI-prinsippet, og ihvertfall etter Lindbergs metode. Jeg klarer det i alle fall ikke, men helt bevisst har jeg GI liggende i bakhodet når jeg velger mat.. I alle fall sørger jeg for at jeg alltid spiser et eller annet omtrent hvert måltid som drar ned GIen litt, om den så havner på 60 eller 40, eller faktisk 90!! en dag. Igjen er det jo snakk om litt langtidsperspektiv. Helt klart er det viktig å skape et sunne kosthold som man klarer å leve med resten av livet uten at man føler at man ofrer altfor mye for skjønnheten!

Så trist at du ikke blir bra i nakken, da...det må da være et av de verste stedene man kan skade seg også! Har du prøvd å gå til kiropraktor? Moren min har det, etter å ha hatt vondt i nakke/skuldre/rygg i over 10 år, og hun merker i alle fall bedring! Men, det er jo helt individuelt likevel hvordan ulike behandlinger hjelper.

Ta godt vare på deg selv, Sola...vi vil ha deg skinnende hele tiden!!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Minelli❤️8. august 2002
Hei, hei Sola!

Tusen takk for hyggelig kommentar i dagboka mi! Selvfølgelig kan du herme etter meg...! Men du, ikke det med å spise kake hverdag, da! :-)

Jeg tror faktisk de færreste klarer å leve ele livet etter GI-prinsippet, og ihvertfall etter Lindbergs metode. Jeg klarer det i alle fall ikke, men helt bevisst har jeg GI liggende i bakhodet når jeg velger mat.. I alle fall sørger jeg for at jeg alltid spiser et eller annet omtrent hvert måltid som drar ned GIen litt, om den så havner på 60 eller 40, eller faktisk 90!! en dag. Igjen er det jo snakk om litt langtidsperspektiv. Helt klart er det viktig å skape et sunne kosthold som man klarer å leve med resten av livet uten at man føler at man ofrer altfor mye for skjønnheten!

Så trist at du ikke blir bra i nakken, da...det må da være et av de verste stedene man kan skade seg også! Har du prøvd å gå til kiropraktor? Moren min har det, etter å ha hatt vondt i nakke/skuldre/rygg i over 10 år, og hun merker i alle fall bedring! Men, det er jo helt individuelt likevel hvordan ulike behandlinger hjelper.

Ta godt vare på deg selv, Sola...vi vil ha deg skinnende hele tiden!!

Klem fra Minelli
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.