← Alle dagbøker
diarist.Alias

Snupperella

58 år168 cm9 innlegg 2002 0 følgere

Start100,6 kg
Sist102,6 kg
Endring+2,0 kg
BMI nå36,4
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
20. juni 200215. august 2002
😛102,6 kg

Kommer ikke i gang jeg....

Kan noen fortelle meg hva jeg skal gjøre for å skru om bryteren i toppetasjen slik at all den fine teorien jeg kan om kosthold/slanking/trening osv kan bli en ny og sunn livsstil for meg.?????????????

Tror kansje at jeg er litt redd for å begynne, redd for at det ikke skal gå denne gangen heller, og at det skal komme flere kilo tilbake enn det som forsvinner (som vanlig).
Mannen min er hadde heller ikke hatt vondt av å gå ned en del kilo. Og jeg ser at vi bør/må legge om kostholdet vårt av hensyn til barna våre på 2 og 4 år. Vi ikke at dem skal havne i samme "uføre" som vi er. Skulle tro at det var pådriver mer enn god nok for å komme i gang men..... HVORFOR SKAL DET VÆRE SÅ VANSKELIG??????

DETTE VAR MITT LILLE(STORE) HJERTESUKK.

🌙101,2 kg

Har ferie!!!...

Snek meg opp på vekta i dag etter å ha vært på biltur. Er i grunn fornøyd med at plussen ikke var større. Biltur betyr stort sett å spise seg gjennom mil etter mil for meg. Men i og med at jeg delte bakseteplass med mine to små, måtte jeg kutte ut det - for jeg ville jo ikke at dem skulle sitte å stappe i seg hele veien. Har kjøpt meg jentemat-boka - veldig interessant! Skal bygge meg opp menyforslag og dagsmenyer i løpet av ferien så får vi se om det gir resultater. Vet ikke når jeg kommer innom neste gang. Skal bli mer regelmessig etter ferien.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😌16. juli 2002
Hei snupperella :-)

Tusen takk for koselig hilsen.

Så spennende med den boka. Kan du ikke legge inn en oppskrift eller to her fra den?

Nyt ferien og kom sterkt tilbake etterpå :-)

Klem fra Jojoen
Bilde
😈101,0 kg

Dette er jo aldeles ikke bra...

Blæh - uff - isj - asjkaslkødjf aøposidfjjkase

Kan ikke vente annet med den livsstilen jeg har hatt i helga. Jeg har spist-spist-spist-spis, og greier viss ikke å stoppe. Hadde egentlig ikke tenkt å logge meg inn her mer, men kunne ikke la være likevel. Ble litt motivert igjen når jeg så de hyggelige hilsnene jeg hadde fått i dagboka mi. TAKK TAKK.

Ny dag - nye muligheter. I dag har heg spist en brøskive med banan og litt margarin (bra) og en 40gr boks med smarties (ikke bra) og klokka er bare 09.46. Lover å skjerpe meg resten av dagen. Kanskje magen kommer i orden igjen også da!? Føler meg rimelig proppa etter alt jeg har døtta innmå i helga.

Dette ble mye klagig og sure miner. Men jeg prøver å ikke gi opp. Søndag reiser jeg på ferie, får håper humør og motivasjon (og været) blir bedre til det.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ida😃2. juli 2002
BINE THERE -DONE THAT...
KAST ALT SOM HETER GODTERI SOM ER I SKAPENE-DET ER SÅ FRISTENDE..SPIS AV EN LITEN TALLERKEN..OG TA BARE EN PORSJON..
JEG TAR OGSÅ CLA,FIBER TABLETTER OG CHROM TABLETTER OG JEG HAR IKKE SUKKERBEHOV LENGRE!!!JEG HAR HØRT OM DET ,MEN HAR IKKE HELT TRODD DET.MEN DET VIRKER!!!CA ETTER 3 UKER SÅ MERKET JEG FORSKJELL...LITT DYRT,MEN DET ER VERD DET...
KOS FRA IDA
c.AuthorAlias ida😃2. juli 2002
BINE THERE -DONE THAT...
KAST ALT SOM HETER GODTERI SOM ER I SKAPENE-DET ER SÅ FRISTENDE..SPIS AV EN LITEN TALLERKEN..OG TA BARE EN PORSJON..
JEG TAR OGSÅ CLA,FIBER TABLETTER OG CHROM TABLETTER OG JEG HAR IKKE SUKKERBEHOV LENGRE!!!JEG HAR HØRT OM DET ,MEN HAR IKKE HELT TRODD DET.MEN DET VIRKER!!!CA ETTER 3 UKER SÅ MERKET JEG FORSKJELL...LITT DYRT,MEN DET ER VERD DET...
KOS FRA IDA
😑100,2 kg

En uke har gått...

Ja, nå har jeg altså liksom holdt på å slanke meg i en uke. Noe ned har det jo blitt, men jeg kan ikke si jeg er fornøyd. Jeg skjønner godt hvorfor det ikke er større nedgang, for jeg har ikke vært spesielt flink. Klarer ikke helt å omsette alle de fine ideene/tankene til praksis. Føler meg veldig flink akkurat når jeg er her inne, men så "plutselig" merker jeg at jeg tygger ett eller annet - uten å ha enset at jeg har puttet noe i munnen. Skur av bevisstheten så og si. Men jeg skal klare dette her. Nå har jeg slanktet meg "mentalt" i en uke, så får neste uke blir mer praktisk.

GIR IKKE OPP - NÅ SKAL DET GÅ - UANSETT TEMPO!!!!!!!!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi❤️29. juni 2002
Hei og velkommen hit!!
Det er alltid tøft i begynnelsen! Men tror utholdenhet og tåmodighet er gode egenskaper når vi slanker oss. Selv er jeg rimelig utålmodig av natur,men har forstått at jeg må ta tiden til hjelp.
Forresten så lurer jeg på om du har sett disse nettsidene:
www.ibalanse.no
www.jentemat.no

Jeg forsøker å holde meg til mat med lav GI og mange små måltider, men teorien er bedre enn praksisen foreløpig.

Fortsatt god slanking!!!
Slankeklem fra Sussi
Bilde
c.AuthorAlias fluffa😉28. juni 2002
Så flott at du ikke gir opp selv om du synes at det går for smått! Synes at du går ned akkurat passe i uka jeg. Hvis man går ned for fort, så går kiloene fort på igjen. Ta den tiden som kroppen trenger, så rekker den å henge med i svingene. Dessuten skal man ha en livsstil som man skal kunne leve med resten av livet, og det er viktig å finne din måte. Synes det er flott at du er full av pågangsmot! Vi skal hjelpe deg så godt vi kan med oppmuntring, tips og spark bak hvis det trengs underveis*S*
Dette klarer du!!
Klem fluffa
Bilde
c.AuthorAlias Ragnhild😊27. juni 2002
Takk for hyggelig kommentar :-) (fikk snakket med mamma også)

Et halvkilo ned på en uke er akkurat det ekspertene anbefaler! Kjenner meg igjen med masse fine ideer som er vanskelige å omsette - og har faktisk litt tro på opplegget med at "alt skal ha et navn". (og at snop er lov på lørdag *S*)

stå på videre!
😉100,2 kg

laget meg delmål!!

Har ikke vært på vekta i dag. Skal prøve å være flink og kun veie meg 1 gang pr uke. Vet vel at det ikke går, men skal i hverfall unngå å veie meg hver dag.
I dag har jeg (foreløpig) vært flink. Har spis frokost og lunsj og intet annet (nå er klokka 14.30). Håper resten av dagen går bra også.

Har - som nevnt - laget meg delmål.
1. maks 95 kg 24 august.
2. maks 90 kg 5 oktober

Dette tror jeg er passe fart for meg.

Har forreseten ikke sjekket mer ang det slankeopplegget jeg skrev om i går. Må tenke litt mer på det først.
😑100,2 kg

Hva jeg klarte - og ikke klarte...

I dag har jeg klart:

- å si nei til den siste vaffelplata
- ikke tømme økonomiposen med potetgull hos mamma (tok bare litt)
- spiste ikke "ventepølse" før grillmiddagen var ferdig
- tok mer salat enn potetsalat
- kjøpte ikke bolle til meg selv - bare til ungene - da vi var på bytur

I dag har jeg ikke klart:
- å la alle fristelser helt være
- få somlet meg av sted til trening
- si nei til dama som ringte for å selge lodd....

Summa summarum en ikke alt for dårlig dag. Rom var ikke bygd på en dag - og jeg kan ikke regne med å plukke av meg alle gamle uvaner over natta.

Fikk tilbud i posten i dag om å være med på et slankeprosjekt - jeg var en av 305 stk. Lovte meg at jeg skulle gå ned inntil 24 kg på 6 uker. Har mine tvil ang hvor sant/sunt dette er. Men må innrømme at fristelsen er der. Det kostet bare ca 300 kr. Kanskje jeg ringer i morgen. Må sove på det.

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃24. juni 2002
Tusen takk for koselig hilsen :-)

Fin oppsummering av dagen din. Enig med deg i at summa summarium slett ikke er så verst. Supert at du klarte å stoppe i potetgullposen!!

Det der slankeopplegget høres litt skummelt ut, sto det noe om hva det skulle gå ut på? Piller osv? De fleste slike er som oftest bare humbug og etterlater oss som enda større tapere enn før vi begynte. Jeg har forsøkt "alt" av slikt. Fatter ikke hvordan jeg kunne bite på alt det underlige fra piller til akkupunktur til pulver til faste til vin til.......blabla, her rant det visst litt over :-)

Men man skal jo ikke dømme ting nedenom og hjem før det er nøye studert, så sjekk det ut.

Lykke til på din slankevei.

Klem fra Jojoen

Bilde
😐100,4 kg

Hvor finne viljestyrke??

Minus 2 hekto på 3 dager er vel alltids noe, men jeg føler det er mer tilfeldigheter enn noe annet. Jeg klarer helt enkelt ikke å si nei/la vær å spise godterier. For å ikke få altfor dårlig samvittighet kutter jeg ned på maten i steden. Hørt noe så dumt???

Sliter litt med å komme skikkelig i gang - men det hjelper med hyggelige kommentarer i dagboka mi (takk takk). Det er også inspirerende å lese andres dagbøker.

I morgen er det jo mandag - ny uke nye muligheter. Bare vent, i morgen kveld skal jeg skrive ned alle de tingene jeg har klart å si NEI til. Skal også prøve å rekke treninga - den har jeg skulka unna i flere uker.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias lilje😉24. juni 2002
Hei! Bare "hang in there". Viljestyrken kommer etterhvert! Og om du ikke klarer å kutte helt ut snopet, så kan du jo kanskje prøve å redusere mengdene? Og i tillegg trene litt mer en du pleier? tror nok det også vil gi deg resultater. Og det er ikke noe som er så motiverende som å se at vekten går nedover!

Lykke til!
😵100,6 kg

dårlig start

Kan ikke tenke meg noe som er mer plagsomt enn å ha skapet fullt av godterier!!!! Klarer ikke å la være liksom. Har mange rester etter barnebursdag i helga. Lurer meg selv med at jeg skal bare spise det opp, så er det borte til jeg skal begynne å slanke meg.
Var litt flink i sta da... Kastet resten av sjokoladekaka i søpla - og nå går marsipankaka samme vei. Nå er godteskapet tomt også OG DET SKAL IKKE IKKE IKKE IKKE FYLLES OPP IGJEN. Spiste forresten noe litt sunt til forkost - godt også forresten. Brødskive med friske, nyplukkede jordbær fra egen hage nam-nam.

Trøster meg med at når starten er så dårlig kan fortsettelsen bare bli bedre......
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ana😃22. juni 2002
Heisann Snupperella

Kjempebra at du kastet kakene, det var da slett ikke dårlig! Du er IKKE alene om å ikke kune ha godter i skapet uten å røre dem, det er komplett umulig for meg så hos oss er det bare havregryn og tørre knekkebrød.. :-/

Jeg har også nylig satt i gang og det er vanskelig i begynnelsen, men vi kan klare det!!!

Klem, Ana
c.AuthorAlias Jojoen😃21. juni 2002
Hei, jeg synes ikke det var dårlig! Du kastet fristelsene i søpla.. tøft gjort. Slik er jeg også nødt til da jeg kjenner min svake sjel alt for godt til å tro noe annet.

Lykke til de neste dagene, utfordringene står i kø, men det er en seier hver gang du tar et riktig valg.

Klem fra Jojoen
Bilde
🐷100,6 kg

Får prøve dette da......

Nå må jeg ta skjeen i en annen hånd - eller helst legge den vekk......

Dette så ut som et fint sted for støtte og oppmuntring i det jeg vet blir en lang og vanskelig prossess. Kan godt "teorien" for å gå ned - men det stopper seg etter en stud med "praksis". Men hvis jeg vet at jeg "må" inn her etter veiing en gang i uka, så kanskje det hjelper. Ønsker meg selv lykke til....
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lakki😃21. juni 2002
Hei og velkommen!

Velkommen til et sted med mye hjelp og støtte, velkommen til et sted med massevis av humor! Velkommen også til min selvdisiplin-krykke. I begynnelsen var det eneste som fikk meg til å ikke sprekke, det at jeg skulle inn her og legge inn vekt noen ganger i uka - flaut å ha gått opp liksom...

Så - ikke legg vekk skjeen - bare legg noe annet på den - og sett igang. Dette kommer du til å klare!

Klem fr Lakki
c.AuthorAlias Jojoen😌20. juni 2002
Hei og velkommen hit :-)

Dette stedet er magisk, jeg må bare innom hver eneste dag og skrive i dagboka mi og følge med de andre her. Det er virkelig inspirerende.

Ja da, det tar tid og det er en laaang prosess.. men vi kan da sette av et år for vår egen helse. Tenk på hvor deilig det må være å kunne gå rett inn i hvilken som helst butikk og handle klær... drømme.. og hvor mye lettere det blir på alle måter når vi blir lettere. Jeg gleder meg.

Lykke til!

Jojo-klem
Bilde
c.AuthorAlias Trulte😊20. juni 2002
Velkommen til det rette stedet for å få hjelp i kampen mot vekta.Her er vi vinnere alle sammen og i ffelsskap slanker vi vekk hele byer i kilo.....Lykke til

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias Minelli😃20. juni 2002
Hei, hei!

- og velkommen til dette fantastiske nettstedet! Du er nok ikke den eneste som har vanskeligheter med å omsette slanketeori til praksis. Her inne har du en ypperlig mulighet til å se hvordan andre får det til. Bruk dagboka aktivt, så er jeg sikker på at du får resultater.

Lykke til!

Klem fra Minelli
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.