← Alle dagbøker
Snupperella
58 år168 cm9 innlegg
2002
0 følgere
Start100,6 kg
Sist102,6 kg
Endring+2,0 kg
BMI nå36,4
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 15. august 2002
😛102,6 kgKommer ikke i gang jeg....
Kan noen fortelle meg hva jeg skal gjøre for å skru om bryteren i toppetasjen slik at all den fine teorien jeg kan om kosthold/slanking/trening osv kan bli en ny og sunn livsstil for meg.?????????????
Tror kansje at jeg er litt redd for å begynne, redd for at det ikke skal gå denne gangen heller, og at det skal komme flere kilo tilbake enn det som forsvinner (som vanlig).
Mannen min er hadde heller ikke hatt vondt av å gå ned en del kilo. Og jeg ser at vi bør/må legge om kostholdet vårt av hensyn til barna våre på 2 og 4 år. Vi ikke at dem skal havne i samme "uføre" som vi er. Skulle tro at det var pådriver mer enn god nok for å komme i gang men..... HVORFOR SKAL DET VÆRE SÅ VANSKELIG??????
DETTE VAR MITT LILLE(STORE) HJERTESUKK.
Har ferie!!!...
Snek meg opp på vekta i dag etter å ha vært på biltur. Er i grunn fornøyd med at plussen ikke var større. Biltur betyr stort sett å spise seg gjennom mil etter mil for meg. Men i og med at jeg delte bakseteplass med mine to små, måtte jeg kutte ut det - for jeg ville jo ikke at dem skulle sitte å stappe i seg hele veien. Har kjøpt meg jentemat-boka - veldig interessant! Skal bygge meg opp menyforslag og dagsmenyer i løpet av ferien så får vi se om det gir resultater. Vet ikke når jeg kommer innom neste gang. Skal bli mer regelmessig etter ferien.
Dette er jo aldeles ikke bra...
Blæh - uff - isj - asjkaslkødjf aøposidfjjkase
Kan ikke vente annet med den livsstilen jeg har hatt i helga. Jeg har spist-spist-spist-spis, og greier viss ikke å stoppe. Hadde egentlig ikke tenkt å logge meg inn her mer, men kunne ikke la være likevel. Ble litt motivert igjen når jeg så de hyggelige hilsnene jeg hadde fått i dagboka mi. TAKK TAKK.
Ny dag - nye muligheter. I dag har heg spist en brøskive med banan og litt margarin (bra) og en 40gr boks med smarties (ikke bra) og klokka er bare 09.46. Lover å skjerpe meg resten av dagen. Kanskje magen kommer i orden igjen også da!? Føler meg rimelig proppa etter alt jeg har døtta innmå i helga.
Dette ble mye klagig og sure miner. Men jeg prøver å ikke gi opp. Søndag reiser jeg på ferie, får håper humør og motivasjon (og været) blir bedre til det.
En uke har gått...
Ja, nå har jeg altså liksom holdt på å slanke meg i en uke. Noe ned har det jo blitt, men jeg kan ikke si jeg er fornøyd. Jeg skjønner godt hvorfor det ikke er større nedgang, for jeg har ikke vært spesielt flink. Klarer ikke helt å omsette alle de fine ideene/tankene til praksis. Føler meg veldig flink akkurat når jeg er her inne, men så "plutselig" merker jeg at jeg tygger ett eller annet - uten å ha enset at jeg har puttet noe i munnen. Skur av bevisstheten så og si. Men jeg skal klare dette her. Nå har jeg slanktet meg "mentalt" i en uke, så får neste uke blir mer praktisk.
GIR IKKE OPP - NÅ SKAL DET GÅ - UANSETT TEMPO!!!!!!!!
laget meg delmål!!
Har ikke vært på vekta i dag. Skal prøve å være flink og kun veie meg 1 gang pr uke. Vet vel at det ikke går, men skal i hverfall unngå å veie meg hver dag.
I dag har jeg (foreløpig) vært flink. Har spis frokost og lunsj og intet annet (nå er klokka 14.30). Håper resten av dagen går bra også.
Har - som nevnt - laget meg delmål.
1. maks 95 kg 24 august.
2. maks 90 kg 5 oktober
Dette tror jeg er passe fart for meg.
Har forreseten ikke sjekket mer ang det slankeopplegget jeg skrev om i går. Må tenke litt mer på det først.
Hva jeg klarte - og ikke klarte...
I dag har jeg klart:
- å si nei til den siste vaffelplata
- ikke tømme økonomiposen med potetgull hos mamma (tok bare litt)
- spiste ikke "ventepølse" før grillmiddagen var ferdig
- tok mer salat enn potetsalat
- kjøpte ikke bolle til meg selv - bare til ungene - da vi var på bytur
I dag har jeg ikke klart:
- å la alle fristelser helt være
- få somlet meg av sted til trening
- si nei til dama som ringte for å selge lodd....
Summa summarum en ikke alt for dårlig dag. Rom var ikke bygd på en dag - og jeg kan ikke regne med å plukke av meg alle gamle uvaner over natta.
Fikk tilbud i posten i dag om å være med på et slankeprosjekt - jeg var en av 305 stk. Lovte meg at jeg skulle gå ned inntil 24 kg på 6 uker. Har mine tvil ang hvor sant/sunt dette er. Men må innrømme at fristelsen er der. Det kostet bare ca 300 kr. Kanskje jeg ringer i morgen. Må sove på det.
Hvor finne viljestyrke??
Minus 2 hekto på 3 dager er vel alltids noe, men jeg føler det er mer tilfeldigheter enn noe annet. Jeg klarer helt enkelt ikke å si nei/la vær å spise godterier. For å ikke få altfor dårlig samvittighet kutter jeg ned på maten i steden. Hørt noe så dumt???
Sliter litt med å komme skikkelig i gang - men det hjelper med hyggelige kommentarer i dagboka mi (takk takk). Det er også inspirerende å lese andres dagbøker.
I morgen er det jo mandag - ny uke nye muligheter. Bare vent, i morgen kveld skal jeg skrive ned alle de tingene jeg har klart å si NEI til. Skal også prøve å rekke treninga - den har jeg skulka unna i flere uker.
dårlig start
Kan ikke tenke meg noe som er mer plagsomt enn å ha skapet fullt av godterier!!!! Klarer ikke å la være liksom. Har mange rester etter barnebursdag i helga. Lurer meg selv med at jeg skal bare spise det opp, så er det borte til jeg skal begynne å slanke meg.
Var litt flink i sta da... Kastet resten av sjokoladekaka i søpla - og nå går marsipankaka samme vei. Nå er godteskapet tomt også OG DET SKAL IKKE IKKE IKKE IKKE FYLLES OPP IGJEN. Spiste forresten noe litt sunt til forkost - godt også forresten. Brødskive med friske, nyplukkede jordbær fra egen hage nam-nam.
Trøster meg med at når starten er så dårlig kan fortsettelsen bare bli bedre......
Får prøve dette da......
Nå må jeg ta skjeen i en annen hånd - eller helst legge den vekk......
Dette så ut som et fint sted for støtte og oppmuntring i det jeg vet blir en lang og vanskelig prossess. Kan godt "teorien" for å gå ned - men det stopper seg etter en stud med "praksis". Men hvis jeg vet at jeg "må" inn her etter veiing en gang i uka, så kanskje det hjelper. Ønsker meg selv lykke til....
Tusen takk for koselig hilsen.
Så spennende med den boka. Kan du ikke legge inn en oppskrift eller to her fra den?
Nyt ferien og kom sterkt tilbake etterpå :-)
Klem fra Jojoen