← Alle dagbøker
Snuppedutten
50 år156 cm26 innlegg
2002
0 følgere
Start76,0 kg
Sist69,8 kg
Endring−6,2 kg
BMI nå28,7
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Endelig er jeg på 60-tallet!!!!
Veide meg i dag morges,som jeg gjør hver morgen nå om dagen. Vekta stoppet før 70-tallet. Jubelen sto i taket og en liten seiersdans ble utført med blandet grasiøsitet.
Skal snart dra å synge i en venninnes bryllup. Tenk på meg da, og send meg varme tanker. Gruer meg så fælt at jeg blir kvalm.
Ha en flott slankehelg alle sammen. Helgekos fra Snuppedutten.
Endelig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2 delmål er nådd. Kun 5 kg igjen til jeg er helt fornøyd. Skal på reunion med de jeg gikk på ungdomskole mwed i oktober,hadde vært alright å komme inn i klærne sine til da. Men jeg tror 5 kg på 2 mnd er litt å ta i. Tar det en dag av gangen,jeg.
Nå begynner det å skje saker og ting igjen.
Vekta står ikke stille lenger. Det er så gøy. Trodde jeg skulle bli stående rundt 72 kg en stund. Det gikk liksom altfor bra til at jeg hadde noen tro på at vekta skulle synke enda litt til. Nå er motivasjonen enda mer på topp.
Nå er dusjen innstalert,så nå begynner treninga for fullt. Skal prøve å ha en liten treningsøkt hver dag,ihvertfall en liten stund. Har ergometer sykkel i stua og den skal nå tas flittig i bruk. Skal på jobb nå, og der skal jeg kose meg med en stor porsjon salat. Får prøver å spise litt sunt til middag også, men det er ikke så lett når jeg jobber sent. Da må jeg spise der og da blir det sikkert bare en skive.
Ha en forsatt fin slankeuke alle sammen.
Kun 0.5 kg igjen til 70......jippi.....
Det nærmer seg med stormskritt! Det hjalp å komme hjem fra hytta. Har ikke sett mye forandring i løpet av sommeren, men med en gang jeg kom hjem ble alt så mye bedre. Lettere å være sunn her hjemme. Jeg skal begynne sent på jobben i dag, så jeg skal spise en god porsjon salat når jeg kommer på jobben. Det blir frokosten. Lunsjen blir vel et par skiver med tomat og agurk. Middagen blir det verre med. Er ikke helt ferdig med kjøkkenet enda, så det blir litt vanskelig å lage middag der. Får se om dem har noe ferdig i butikken.....
Ha en kjempefin slankeuke alle sammen.
Har ikke vært så flink til å oppdatere.....
har nemlig fått nytt kjøkken hjemme. Og det har tatt all min tid. Ikke er det ferdig enda heller....kjedelig. Fint blir det i alle fall!!!
Innebandy-treningene begynte nå denne uka. Det var veldig godt å få rørt på meg litt. Blitt lite trening i det siste,men nå er endelig sirkuset i gang igjen....deilig....jippi.....
Har vært flink med frokosten og lunsjen i dag.
2 skiver med tomat og agurk på til frokost.
2 skiver med tomat og agurk og 1 skive med salami og agurk til lunsj.+ 1 nektarin. Spiste et par kjeks i stad også...men det er nok ikke så ille.
Skal grille til kvelden,får passe på å holde meg unna poteter og fete sauser.
God slankehelg alle sammen.
Nå går det nedover igjen.
Vekta stoppet på 71 og det var bra! Ble litt lettet da. Enda jeg har hatt en uke fri nå. Igår spiste jeg selvfisket makrell til middag. Makrell og salat,kjempegodt!!!!
Sunn mat er nå et must. Skjeier ut litt,men det tar ikke av sånn som før.
Ha en fin slanke uke alle sammen. Oppdaterer nok litt oftere nå, for nå er jeg litt mere hjemme.
Ja,ja...var ikke så god til å slanke meg i ferien
Det gjør ikke noe. Nå vet jeg at jeg kan! Har vært på hytta. Butikken der er dyr,dårlig utvalg og man blir matlei etter 3 dager. Kanskje ikke verdens beste utgangspunkt for slanking,men jeg trøster meg med at det kunne vært verre. 2 kg er ikke verdens undergang. De blir borte når innebandysesongen er igang.
Har ikke vært flink til å oppdatere i sommer. Dataen streiket litt på hytta. Flytter hjem om noen uker og da er jeg tilbake for fullt. (Da jeg endelig kom på nett brukte jeg en halv time på å komme inn på dagboka. Det orket jeg ikke lenge.....hehe...er utålmodig.)
Ikke langt igjen nå til 70 kg.
Nærmer meg 70 kg . Skal klare det innen et par uker. Går litt opp i helgene, men det går jeg egentlig ganske fort av meg igjen. Problemet mitt er ikke å gå ned.(Det fant jeg ut nå..hehe...) Men det er å klare å holde seg der. Motivasjonen er bra,kan ikke klage. Jeg ser jo tross alt at vekta synker.
Snart er 2 delmål nådd.
Jeg har satt meg mange små delmål på vei til min "idealvekt".
Først skulle jeg ned 1 kg til 75 kg. Så skulle jeg ned til 70 kg. Det er bare 1 kg igjen. Neste mål er 70 kg og så skal jeg ned på 65.
Da får vi se om vi slår til med 62 kg eller om jeg gir meg der. Får se hvordan motivasjonen er.
Deilig å spille innebandy igjen
Spilte treningskamp igår,det var deilig å svette litt ordentlig!
Har ikke gått noe opp og ikke ned så jeg er fornøyd jeg....
Spiser ikke bare brød m/agurk og tomat lenger. Går litt i makrell i tomat nå. Det er vel ikke så usunt..?
Fortsatt nedover.
Jeg blir bare mere og mere imponert jeg.At det går ann å gå ned så raskt bare ved å endre kosthold og drikke vann til du ser mannen med ljåen..hehe....
Jeg er ikke den flinkeste til å trene nå,men det blir litt innimellom.Motivasjonen er fortsatt på topp,og det er ganske utrolig!
Back in business.
Klarte endelig å gå ned den halve kiloen.Den satt som limt fast den..hehe....
De 4 førdte kiloene rant av,men når jeg la på meg den halve ble det stopp.Nå er det andre boller!Slutt på å skeie ut i helgene!Skal grille i barnehagen til sønnen min idag.Har kjøpt kalkungrillpølser og cola light. Håper jeg er på 70 kg før ferien min om 3 uker.
Litt vektøkning.
Ikke så mye å snakke om,men den er der.Koste meg i helgen.Var i utdrikningslag og der var det mye god mat og god drikke.Kan jo ikke stoppe å leve heller...hehe......
Skal skjerpe meg denne uka.Ha en fin slankeuke alle sammen.
Jeg hadde gledet meg
så mye til å bytte BMI-klasse,så fikk jeg det ikke med meg....at det går ann.....hehe
Motivasjonen er på topp fortsatt,og det er ikke dårlig! Selvdisiplinen er nemlig ikke helt på topp hos meg.Men nå tok jeg megselv i nakkeskinnet,og dette går så det griner.
Spiser frokost og lunsj på jobben,så det blir brød m/ost og grønnsaker. Middagen i dag blir omelett m/agurk og litt birkebeinerskinke i Pita.
Første dag på jobb etter mammaperm.
Klarte meg bra,syns jeg.Spiste både frokost og lunch. Drakk masse vann. Jeg jobber med mat,så jeg får håpe ikke matlysten blir borte igjen. Men,men...det var godt å røre litt på seg igjen.
Håper det gikk bra i bryllupet!
Takk for koselig kommentar for noen dager siden. Har ikke vært så aktiv i det siste, men nå setter jeg i gang igjen. Synes det høres helt topp ut å følges videre nedover!
klem Skalned
Hvordan gikk det med syngingen? Det gikk vel greit tenker jeg...