← Alle dagbøker
Smellfeit
50 år161 cm30 innlegg
2001
0 følgere
Start90,5 kg
Sist86,0 kg
Endring−4,5 kg
BMI nå33,2
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Dette går strålende:)
I dag har jeg spist:
1 bagels med cottage cheese og lett syltetøy
1 gulerot
Ertesuppe med rundstykke
1 liten banan
Kåleruletter og poteter
Litt bran flakes
1 lite glass juice
Syklet 7 km på trimsykkelen.
Måtte ta meg inn i dag.
I dag hadde jeg så dårlig samvittighet at jeg tok 30 min på trimsykkelen min. Det ble 9 km!
Håper det fikk bort noe av alt det fete jeg har spist i helga.
I dag spiste jeg:
1 bagels med cottage cheese og lettere jordbærsyltetøy.
1 muffins med lite fett og kcal.
3 knekkebrød med skinke.
1 eple.
Fersk pasta med karbonadedeig og økologisk saus.
Liten porsjon med bran flakes med frukt og nøtter.(NY)
Lykke til alle sammen!
Bursdag hele helga!
I helga har det blitt masse kaker + i går!
I dag er jeg og datteren min alene hjemme så vi måtte på butikken å kjøpe godis og kjeks. Nå er jeg kjempe kvalm og har dårlig samvittighet. Har spist sundt i hele dag og på kvelden skjærer det seg.
Må være hard mot meg selv!!
Må prøve å være positiv!
I dag ble det litt sørlandschips, selvfølgelig!
Ellers så spiste jeg litt frokostblanding, salat og risengrøt.
Var ute å syklet i dag også. Datteren min har bursdag på fredag så i morgen feires det i barnehagen, på fredag med venner og på søndag med familien. Og jeg som er så glad i kaker. Men på mandag er det skolen igjen og nye skippertak.
Håper det går bedre med dere!
Klem fra Smellfeit.
Hvorfor skal godis være så godt?
Jeg går som sagt på kromtabletter, men jeg må liksom spise litt godis alikevel. Det er en uvane.. Det er noe som henger igjen etter alle år som usunn! Gammel vane er vond å vende.
Jeg spiser veldig sunt helt til kvelden kommer, da må jeg ha i meg noe som smaker. Vet veldig godt at frukt og grønt er bedre å spise. Tenker på å lage meg smoothie og cottage cheese/lett syltetøy. Men det blir med tanken.
24. september 2001
87,0 kgNå har jeg gått på skolen i 1 1/2 mnd.
Nå er det lenge siden jeg har skrevet her, men jeg har ikke hatt tid. Dagene går i skole og lekser + datteren min og husarbeid. Har begynt å ta 4 stk cromtabletter, 4 stk eplecideredikk, 4-6 sucoblock, omega 3 og multivitamin.
Og i tillegg har jeg gym 1 dag i uka.
Synes jeg har klart å spise mindere, men det går treigt.
Håper det går bra med dere!
KOs fra Smellfeit.
I morgen begynner jeg på skolen!!
Hei alle sammen!''
I morgen begynner jeg på skolen, VK1 helseservicefag.
Har ikke gått på skolen siden i 1993. Så dette blir spennende.
håper at jeg ikke tenker så mye på mat da!
I dag har jeg spist:
1 rundstykke med lettsyltetøy.
1 liten pannekake med brunost.
2 bagateller med gulost.
1 porsjon irish coffe is
1/3 grandiosa.
2 brødskiver + melk
En liten sprekk!
Begynte på tirsdagen, men i helga skeiet jeg ut med litt smågodt og potetgull og en sjokolade.
Men i dag er det den harde hverdagen igjen.
Har spist:
2 brødskiver med brelett og brunost.
1 porsjon med pasta, skinke og saus.
Det blir sikkert ett par brødskiver til kvelds og en cappuccino.
Har vært flink og brukt trimsykkelen hver dag utenom i går.
Skal sykle litt nå tenkte jeg.
Håper det går bra med dere.
Klem fra meg.
Hei på dere!
Hei alle sammen.
Nå har jeg lyst til å gi opp!!!
Vet ikke hvordan jeg skal klare å slanke meg!
I dag møtte jeg nabodama da hun sa: " det er vel ikke lenge til nå?" Hun trodde jeg var gravid og snart hadde termin.
Da har jeg STOOR mage!!
Så i morgen skal jeg følge Grete Roede meny. Dermed basta...
Håper det går bra med dere alle sammen!
Klem fra Smellfeit.
Kjøpte trimsykel.
Hei alle sammen!
Jeg kjøpte meg trimsykkel, jeg! Den kostet 2000,-
Fikk 1000,- avslag.
Syklet 3,5 km i går kveld og 2,5 km i dag. Det er kjempe hardt.
Får litt vondt i knærne. Men det går nok over. Prøver å ikke slite meg alt for mye ut i begynnelsen, er redd for å gå lei!
I dag har jeg spist:
1 porsjon havregrøt med melk.
1 ferskpresset appelsin.
1 eple.
Wok med coscos.
Salat med skinke, lett thousand island og litt lett rømme.
En god bit pidebrød.
2 dl eplenektar.
Er veldig fornøyd, spiser såpass så jeg ikke blir for sulten.
Har kuttet ut godis og kaker, men jeg for heller skeie ut med litt mat hvis det blir for galt.
Det er bedre enn godis og kaker.
På`n igjen!
Hei alle sammen!
En stund siden sist, men blir aldri borte.
I dag har jeg spist:
1/3 baguett med lettsyltetøy.
1/2 lettyoghurt
1/2 banan
Det regner her i dag og det kommer nok ikke til å stoppe, så det blir vel ingen gå/sykkel tur.
Jeg vil så gjerne ha en trimsykkel! Er det noen som vet hvor jeg finner en billig sånn? Det må være med display.
Klem fra meg!
Sykkeltur.
Hei på dere!
I dag hadde jeg med meg datteren min til sentrum. Hun har fått ny sykkel med støttehjul og hun syklet så fort at jeg nesten måtte småløpe ved siden av. Men det ble jo litt trim!
I dag har jeg spist:
2 brødskiver med skinke, salat, tomat og agurk.
Litt yoghurtdrikke.
1 grovt rundstykke uten pålegg og en banan.
1 kyllingbryst med kokt ris og salat.
Jorbær med yoghurtis.
Ha det bra så lenge.
Hjemme igjen fra ferie!
Hei alle sammen. Nå er jeg tilbake, har værrt på ferie.
Har koset meg veldig og har spist litt godis... Men det har blitt mindre og jeg har spist mindre mat. Tror det kommer av varmen. KJøpte meg saftpresse på ferie, en sånn som kan presse ALT. Tenkte kansje noen hadde noen gode oppskrifter?
Lurer også på om det er like mye kcal i presset saft pr 100g som det er i selve frukten/grønnsaken pr 100g?
Håper alle har hatt det like fint som meg!
Begynner en frisk start i morgen..
(Så meg selv på video fra ferien og jeg så ikke ut!!! Det er ikke sånn jeg ser meg selv i speilet! Har alltid følt meg litt bedre enn sånn jeg virkelig så ut. HJELP!!!) Nedtur. Nå så jeg hvordan alle andre ser på meg...
Har ikke så mye å si.
Det går i bølger her, men vekta står stille.
I dag har jeg spist:
* 1 knekkebrød med philadelfia light og skinke.
* 1 glass cola light
* 1 liten ostebriks
Vet ikke helt hva vi skal senere, men tror kansje det blir grilling. Prøver å ikke tenke på mat om dagen for alt frister..
Dette klarer jeg!
Alt gikk etter planen i går så nå er jeg i gang.
I da blir matinntaket:
* 2 knekkebrød med philadelfia light
* 2 kopper te med melk
* Masse melon
* Kyllingsuppe
* Riskaker med skinke
* Eple
Skal på ferie i midten av neste uke, kjøre campingbil i sverige med mann og barn. Hvordan skal jeg klare å spise sunt og ikke falle for fristelser? Mann og barn er jo veldig glad i godis og is ( og det er jeg og ) det blir sikkert en del grilling også. Der kan jeg jo legge mye magert på grillen, men det blir værst med alt det andre. Smågodte er jo så billig der...
Tar gjerne imot mange gode tips som får dagene til å ikke bli de kalorifellene!
Stå på alle sammen, dette klarer vi!!!!
( Optimist igjen..)
har det akkurat på samme måte som deg. jeg tok krom tabletter før, men det hjalp ingenting for meg.
tror det som hjelper er å ta seg en ørliten sjokoladebit rett etter middag. det funker iallefall for meg noen ganger.
ønsker deg lykke til videre.
klem emilie!