← Alle dagbøker
diarist.Alias

Smellfeit

50 år161 cm30 innlegg 2001 0 følgere

Start90,5 kg
Sist86,0 kg
Endring−4,5 kg
BMI nå33,2
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
31. mai 200111. oktober 2001
86,0 kg

Dette går strålende:)

I dag har jeg spist:

1 bagels med cottage cheese og lett syltetøy
1 gulerot
Ertesuppe med rundstykke
1 liten banan
Kåleruletter og poteter
Litt bran flakes
1 lite glass juice

Syklet 7 km på trimsykkelen.
86,0 kg

Måtte ta meg inn i dag.

I dag hadde jeg så dårlig samvittighet at jeg tok 30 min på trimsykkelen min. Det ble 9 km!
Håper det fikk bort noe av alt det fete jeg har spist i helga.
I dag spiste jeg:
1 bagels med cottage cheese og lettere jordbærsyltetøy.
1 muffins med lite fett og kcal.
3 knekkebrød med skinke.
1 eple.
Fersk pasta med karbonadedeig og økologisk saus.
Liten porsjon med bran flakes med frukt og nøtter.(NY)

Lykke til alle sammen!
86,0 kg

Bursdag hele helga!

I helga har det blitt masse kaker + i går!
I dag er jeg og datteren min alene hjemme så vi måtte på butikken å kjøpe godis og kjeks. Nå er jeg kjempe kvalm og har dårlig samvittighet. Har spist sundt i hele dag og på kvelden skjærer det seg.
Må være hard mot meg selv!!
87,0 kg

Må prøve å være positiv!

I dag ble det litt sørlandschips, selvfølgelig!
Ellers så spiste jeg litt frokostblanding, salat og risengrøt.
Var ute å syklet i dag også. Datteren min har bursdag på fredag så i morgen feires det i barnehagen, på fredag med venner og på søndag med familien. Og jeg som er så glad i kaker. Men på mandag er det skolen igjen og nye skippertak.
Håper det går bedre med dere!
Klem fra Smellfeit.
87,0 kg

Hvorfor skal godis være så godt?

Jeg går som sagt på kromtabletter, men jeg må liksom spise litt godis alikevel. Det er en uvane.. Det er noe som henger igjen etter alle år som usunn! Gammel vane er vond å vende.
Jeg spiser veldig sunt helt til kvelden kommer, da må jeg ha i meg noe som smaker. Vet veldig godt at frukt og grønt er bedre å spise. Tenker på å lage meg smoothie og cottage cheese/lett syltetøy. Men det blir med tanken.

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias emilie1. oktober 2001
heisann!!
har det akkurat på samme måte som deg. jeg tok krom tabletter før, men det hjalp ingenting for meg.
tror det som hjelper er å ta seg en ørliten sjokoladebit rett etter middag. det funker iallefall for meg noen ganger.

ønsker deg lykke til videre.
klem emilie!
87,0 kg

Nå har jeg gått på skolen i 1 1/2 mnd.

Nå er det lenge siden jeg har skrevet her, men jeg har ikke hatt tid. Dagene går i skole og lekser + datteren min og husarbeid. Har begynt å ta 4 stk cromtabletter, 4 stk eplecideredikk, 4-6 sucoblock, omega 3 og multivitamin.

Og i tillegg har jeg gym 1 dag i uka.
Synes jeg har klart å spise mindere, men det går treigt.
Håper det går bra med dere!

KOs fra Smellfeit.
89,0 kg

I morgen begynner jeg på skolen!!

Hei alle sammen!''
I morgen begynner jeg på skolen, VK1 helseservicefag.
Har ikke gått på skolen siden i 1993. Så dette blir spennende.
håper at jeg ikke tenker så mye på mat da!
I dag har jeg spist:
1 rundstykke med lettsyltetøy.
1 liten pannekake med brunost.
2 bagateller med gulost.
1 porsjon irish coffe is
1/3 grandiosa.
2 brødskiver + melk
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
89,0 kg

En liten sprekk!

Begynte på tirsdagen, men i helga skeiet jeg ut med litt smågodt og potetgull og en sjokolade.
Men i dag er det den harde hverdagen igjen.
Har spist:
2 brødskiver med brelett og brunost.
1 porsjon med pasta, skinke og saus.

Det blir sikkert ett par brødskiver til kvelds og en cappuccino.

Har vært flink og brukt trimsykkelen hver dag utenom i går.
Skal sykle litt nå tenkte jeg.

Håper det går bra med dere.
Klem fra meg.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kris12. august 2001
Heisann!

Ny uke - nye muligheter. En sprekk er lov, men det er vanskelig å komme igang igjen. Det ser det ut som om du har klart, og det er bra.
Lykke til videre!

Klem fra Kris
c.AuthorAlias Amorica12. august 2001
Hei! :)

Håper at dagen i dag ble en god dag! Det er lov å skeie ut litt av og til. Den dårlige samvittigheten kommer snikende, men det kommer nye dager og nye muligheter ja!

Stå på videre!

Det er fint med en trimsykkel i hus. Selv fikk jeg en av min mann i presang i går og det var jeg kjempeglad for!

Litt trening hver dag gjør susen!

Lykke til videre!

Gode tanker fra Amorica
89,5 kg

Hei på dere!

Hei alle sammen.

Nå har jeg lyst til å gi opp!!!
Vet ikke hvordan jeg skal klare å slanke meg!
I dag møtte jeg nabodama da hun sa: " det er vel ikke lenge til nå?" Hun trodde jeg var gravid og snart hadde termin.
Da har jeg STOOR mage!!
Så i morgen skal jeg følge Grete Roede meny. Dermed basta...

Håper det går bra med dere alle sammen!

Klem fra Smellfeit.
89,0 kg

Kjøpte trimsykel.

Hei alle sammen!

Jeg kjøpte meg trimsykkel, jeg! Den kostet 2000,-
Fikk 1000,- avslag.
Syklet 3,5 km i går kveld og 2,5 km i dag. Det er kjempe hardt.
Får litt vondt i knærne. Men det går nok over. Prøver å ikke slite meg alt for mye ut i begynnelsen, er redd for å gå lei!

I dag har jeg spist:
1 porsjon havregrøt med melk.
1 ferskpresset appelsin.
1 eple.
Wok med coscos.
Salat med skinke, lett thousand island og litt lett rømme.
En god bit pidebrød.
2 dl eplenektar.

Er veldig fornøyd, spiser såpass så jeg ikke blir for sulten.
Har kuttet ut godis og kaker, men jeg for heller skeie ut med litt mat hvis det blir for galt.
Det er bedre enn godis og kaker.

89,0 kg

På`n igjen!

Hei alle sammen!

En stund siden sist, men blir aldri borte.
I dag har jeg spist:
1/3 baguett med lettsyltetøy.
1/2 lettyoghurt
1/2 banan

Det regner her i dag og det kommer nok ikke til å stoppe, så det blir vel ingen gå/sykkel tur.
Jeg vil så gjerne ha en trimsykkel! Er det noen som vet hvor jeg finner en billig sånn? Det må være med display.

Klem fra meg!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ingrid22. juli 2001
Hei igjen!
Koselig å se deg her igjen, ja, det er lenge siden sist! Savnet deg!
(Du må forresten skifte nick... "Smellfeit", det er å se litt ned på seg selv, er det ikke? Det er lettere å slanke seg om man har litt selvtillit!)
Billig trimsykkel, det har de i Ellos, jeg har en som kostet 995 kroner (eller noe sånt), dene r enkel, men fungerer til sitt bruk! Du kan dessuten få den på avbetaling (kontokjøp). Jeg synes det er kjempekjedelig å sykle, men det går an å sette den foran TV'en og sykle mens du ser på. Da hotell Cæsar gikk 1. sesongen syket jeg hver dag en halv time mens jeg så på. Men så mistet jeg interessen, både for Cæsar og syklinga. Nå har jeg begynt igjen, så vi kan jo "piske" hverandre litt fram om du kjøper deg sykkel......
Stå på! Ikke gi deg!
Klem.
89,5 kg

Sykkeltur.

Hei på dere!

I dag hadde jeg med meg datteren min til sentrum. Hun har fått ny sykkel med støttehjul og hun syklet så fort at jeg nesten måtte småløpe ved siden av. Men det ble jo litt trim!

I dag har jeg spist:
2 brødskiver med skinke, salat, tomat og agurk.
Litt yoghurtdrikke.
1 grovt rundstykke uten pålegg og en banan.
1 kyllingbryst med kokt ris og salat.
Jorbær med yoghurtis.

Ha det bra så lenge.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*21. juli 2001
Heiii!
Tusen takk for kommentar*S*!
Ser det går bra med deg da?! Super trim å være med dattera di på sykkeltur,ser det ut som....hi hi...

MASSE lykke til videre!!!
Følger med deg:0)!

Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Måne16. juli 2001
Ser ut som om dette går bra, stå på!!!
Klem Måne
c.AuthorAlias abelone16. juli 2001
Det er fin trim å leke med ungene. Og så slår man liksom to fluer i en smekk da....

Stå på videre.

Abelone
89,5 kg

Hjemme igjen fra ferie!

Hei alle sammen. Nå er jeg tilbake, har værrt på ferie.
Har koset meg veldig og har spist litt godis... Men det har blitt mindre og jeg har spist mindre mat. Tror det kommer av varmen. KJøpte meg saftpresse på ferie, en sånn som kan presse ALT. Tenkte kansje noen hadde noen gode oppskrifter?
Lurer også på om det er like mye kcal i presset saft pr 100g som det er i selve frukten/grønnsaken pr 100g?
Håper alle har hatt det like fint som meg!
Begynner en frisk start i morgen..
(Så meg selv på video fra ferien og jeg så ikke ut!!! Det er ikke sånn jeg ser meg selv i speilet! Har alltid følt meg litt bedre enn sånn jeg virkelig så ut. HJELP!!!) Nedtur. Nå så jeg hvordan alle andre ser på meg...
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*15. juli 2001
Hey u!
Kozli at du er tilbake*S*! Fint at du har hatt en god ferie da!
Men nå er det full skjerpings igjen ser jeg:)...samme her ja...har ikke vært flink denne uka.3 utskeielser!
Ja ja...men sånn er det jo bare av og til!
Håper jo å se 109,9 i morra på veiedagen, men jeg tviiiiler sterkt!!

Ang oppskrifter til den nye flotte:) saft pressa di, sjekk dagboka mi der det står " 4 smoothies" ,det er saftoppskrifter*S*!

Det er sant det du sier med video osv...jeg vil IKKE bli filma...men husk at det legger på minst 5 kilo på TV da. Men hvis det var en vekker...så var det jo ikke såå dumt likevel kanskje??...

STÅ PÅ VIDERE!!
Jeg følger med*S*, og gleder meg til shopping tur til Køben!!:)

Klem til deg
c.AuthorAlias therese15. juli 2001
Heisann,
Vet hva du mener. Synes jeg ser skkelig feit ut på bilder, mye feitere enn jeg ser meg selv i speilet. Tror det har litt med at en gjerne trekker magen litt inn når en ser i speilet og smiler sånn at ansiktet blir "lettere". Gjør det som refleks.

Hadde en skikkelig vekker jeg oxo for et halvt år tilbake. Var på et presentasjonsteknikk-kurs for et halvt år. Alle hadde ti minutter på å forberede seg og etterpå skulle alle presentere noe en og en, og alt ble filmet. Etterpå skulle alle se på presentasjonene og komme med kommentarer. Så sååå fæl ut, bollete. Synes det var en pine, og alle kunne se d jeg så. Ikke no gøy nei. Men en får iallefall en vekker, og tror det utsagnet "kameraene legger på 5 kg" er bare tull =) Hvorfor ser alle andre ut som de gjør til vanlig når de blir filmet lissom? =)
Men bruk det til motivasjon, d gjør jeg. Om et år eller så, bare se det for deg..da er du slank dah =) det er jo så deilig å føle seg komfortabel med kroppen sin =) sjokolade og usunn mat gir bare øyeblikkets nytelse og er ikke verdt det i det hele tatt.

Ellers lykke til med slankingen, du er jo flink jo =)

masse klemmer
c.AuthorAlias Måne14. juli 2001
Heisann!!

Husk at på TV ser en 5 -10 kg tynger ut ;)

Ser ut som om du har klart deg bra gjennom ferien.

Du får ha lykke til videre!!
89,0 kg

Har ikke så mye å si.

Det går i bølger her, men vekta står stille.
I dag har jeg spist:

* 1 knekkebrød med philadelfia light og skinke.
* 1 glass cola light
* 1 liten ostebriks

Vet ikke helt hva vi skal senere, men tror kansje det blir grilling. Prøver å ikke tenke på mat om dagen for alt frister..
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias fabienne28. juni 2001
Men tenk og fornøyd du er med deg selv når du har stått over alt som frister:-)Jeg synest i hvertfall det er en deilig følelse og gå og legge meg og vite at jeg klarte og stå over alt jeg var fristet på!!!synest du klarer deg kjempe bra jeg...............stå på videre

kozzzz fra fabi.......
89,0 kg

Dette klarer jeg!

Alt gikk etter planen i går så nå er jeg i gang.

I da blir matinntaket:
* 2 knekkebrød med philadelfia light
* 2 kopper te med melk
* Masse melon
* Kyllingsuppe
* Riskaker med skinke
* Eple

Skal på ferie i midten av neste uke, kjøre campingbil i sverige med mann og barn. Hvordan skal jeg klare å spise sunt og ikke falle for fristelser? Mann og barn er jo veldig glad i godis og is ( og det er jeg og ) det blir sikkert en del grilling også. Der kan jeg jo legge mye magert på grillen, men det blir værst med alt det andre. Smågodte er jo så billig der...
Tar gjerne imot mange gode tips som får dagene til å ikke bli de kalorifellene!
Stå på alle sammen, dette klarer vi!!!!

( Optimist igjen..)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Eugenie26. juni 2001
Hei
Jeg var på mange tilsvarende ferieturer da jeg var mindre sammen med mine foreldre. Vi pleide å kjøpe inn fersk frukt, som jordbær, langs veiene det er kjepegodt og ikke alt for usunnt. Dersom du er glad i is er det bedre å spise saftis enn fløteis, gelegodt er bedre enn sjokolade og saltstenger er bedre enn potetgull. Det kan også være smart å lage sin egen lunsj, istedet for å kjøpe hamburger el. tar dere med dere noen ferske grove rundstykker og er par tomater -kjempegodt.
Grilling kan gjøres veldig sunnt, sats på magert kjøtt, mye grønt, lite dressing og dropp potetsalaten -bak istedet potetene på grillen (det tar kortere tid dersom du deler den opp i skiver og pakker den inn i alufolie) eller spis grovt brød til.

Bruk kveldene til å gå turer, spille badminton ol. så får du litt trening også.

Jeg er sikker på at du klarer deg bra og husk at det er lov til å kose seg i ferien, men det er jo ingen grunn til å frotse.

Lykke til og ha en god ferie.
Klem fra Eugenie
c.AuthorAlias aline26. juni 2001
hei!!
så gøy med bilferie!!!

du kan f. eks passe på å kjøpe lett-is eller saft-is. det er jo mya karbohydrater i det, men det er allikevel sunnere enn fløteis...

prøv å kjenne på den gøde følelsen du får når du ikke har fallt for fristelsen!! det er verdens beste følelse, ikkesant?

men litt godteri kan man jo unne seg men når du først spiser noe usunnt, så spis det sakte, ta en pause mellom hver bit!! og nyt det skikkelig!!

det er jo uansett utrolig spennende å lete igjennom utenlandske butikker for å finne slankemat som ikke finnes i norge!!!

ha en fantastisk tur og lykke til
klem aline
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.