← Alle dagbøker
diarist.Alias

Smørblomsten

52 år163 cm19 innlegg 2002 0 følgere

Start76,0 kg
Sist60,2 kg
Endring−15,8 kg
BMI nå22,7
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
11. januar 20021. august 2002
😉60,2 kg

Vektregistrering etter ferien

Har vært borte lenge nå, og er tilbake med en liten vektregistrering. Som mange andre, gikk jeg også opp i ferien, men nå er jeg tilbake i gått skuv igjen.

Sommerhilsen fra Smørblomsten
👻61,7 kg

Dette går SÅ sakte......

Jeg blir helt gal snart. Det går opp og ned, men allikevel jevnt ned på en eller annen måte. Jeg klikker over tempoet ihvertfall!!! Jeg hadde tenkt til å være ferdig nå om en uke jeg, og dvs 58 kg. Det kan jeg bare drite i ihvertfall. Og med tempoet i det siste, kan det jo fort ta tre MÅNEDER før jeg er ferdig... Argh!
😃61,8 kg

Vektregistrering

Solen kaller!!
😊61,9 kg

Endelig 61-tallet!!

Bare håper at det holder til i morgen... Det tror jeg egentlig ikke, for i dag har jeg spist mye rart altså. Og drukket litt rødvin også, og spist litt kransekake... Men jeg klarte å si nei til bløtkaka :-)
😐62,2 kg

Bedre og bedre dag for dag!

Jauda, det går stadig nedover her i livet. Jeg har måttet revurdere målene mine litt etterhvert, på grunn av mye fester og reising med jobben. Jeg er nemlig sånn at jeg ikke liker at folk vet at jeg slanker meg! Jeg liker å holde på i det skjulte, og ha det for meg selv. Derfor er ikke jeg så redd for helger osv. For meg er nemlig det en gylden mulighet til å gjøre akkurat som jeg vil, uten at andre følger med. Kan spise hva jeg vil og drikke så mye vann jeg vil uten at folk bryr seg med deg :-)

Jeg hadde egentlig tenkt til å veie 61 kg 17 mai og 58 kg i midten av juni. Men det gikk ikke, så nå tar jeg det bare som det kommer, med sluttmål på 58 kg. Gleder meg ivhertfall grådig til å se 61-tallet!!! Og første gang jeg kommer ned på 50-tallet blir jeg nok ekstatisk. Jeg må jo langt tilbake i forrige århundre for å finne sist gang jeg veide SÅ lite :-)

Smørblomsten
😌62,4 kg

Jajaja......

Det går jo fremover her, men guuuuuuuuuud så sakte det går. Men jeg merker forskjell på kroppen faktisk. Den endrer seg sakte men sikkert, og blir strammere selv om ikke vekta går nedover. Og det er nå enda noe :-)
😟62,8 kg

Vekregistrering

Oioioi, nå er jeg så lei og ting går så sakte...
I det siste har det vært mange utskeielser både når det gjelder mat og alkohol, men jeg har i det minste ikke gått opp noe. Dessuten kom tante rød på besøk i går, og da går jo alt ekstremt sakte.

Nå skal jeg bare være kjempeflink frem mot sommerferien, og når jeg når 15 kg grensen har jeg tenkt til å spandere på meg noen runder med Bailines... Selv om jeg blir aldri så slank så sliter jeg nemlig med en liten mage, og den ødelegger mye faktisk. Det er stort sett sånn at det er OK å stå i forskjellige klær, men hvis det begynner å bli snakk om å sitte, da blir det trøbbel!! Så det har jeg altså tenkt til å prøve, så får vi se. Er det noen som har erfaringer med Bailines?? Hadde vært fint å høre hvordan effekten er, og hvor lenge den varer osv.

Smørblomsten
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Frosken😃2. juni 2002
Gleder meg til den dagen det står normalvekt på min dagbok jeg:) Godt jobbet!

Hilsen en småmissunnelig Frosk;)
😃63,8 kg

Enda mer uforståelig!

Jeg forstår ikke helt hva jeg har gjort i det siste, for nå raser vekten bare nedover her! Ikke at det gjør så mye da :-) Jeg tror jeg må ha hatt mye vann i kroppen eller noe. I det siste har jeg vært veldig flink med vanndrikkingen nemlig, så det er mulig at det har gitt resultater.

Veldig inspirerende i hvertfall :-)


-Smørblomsten
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen😉27. april 2002
Så flott da der det jo bare å stå på videre med vanndrikkinga di!

Men du; ikke la det bli noen sovepute, sommeren nærmer seg...



😄64,5 kg

Kult!!

Jæss, nå har jeg veid litt over 65 kg i evigheter, og så plutselig veier jeg 64,5 kg!! JIPPI!! Nå blir det en god helg :-)
65,8 kg

Lenge siden sist!

I dobbel betydning :-)

Lenge siden jeg har vært her, og lenge siden jeg har veid 65,8 kg! Jeg har nemlig ikke kommet inn her i det siste jeg, har bare blitt avvist...

Men nå er jeg tilbake for fullt :-)

-Smørblomsten
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ¤tiili¤7. april 2002
så flink du har vært!!!
hele vegen fra overvekt til normalvekt!
og DET er en lang veg! :o)
lykke til vidre!
¤tiili¤
c.AuthorAlias "A_P"7. april 2002

Gratulere med "Normalvekt". Føltes det like bra for deg som det gjorde for meg...? :-)
Du er veldig flink!

Klem
70,2 kg

Enda litt nærmere målet!

Nå er det lenge siden jeg har vært her, men jeg har vært mye ute og reist med jobben, og mer blir det uheldigvis... Det er SÅ vanskelig å spise riktig, dvs GR for meg, når man ikke kan velge selv hva man skal spise. På onsdag spiste jeg pizza fra Peppes, men merkelig nok så gikk jeg ikke opp noe! Leste i en dagbok her inne at pizza var slankemat hvis man bare spiste litt. Hihi, det funket ihvertfall. Kanskje det er fordi man lurer kroppen litt. Hvis den tror den får kalorier, så forbrenner den mer, men så lurer vi den og spiser sunt igjen neste dag! Hmmmm

Jaja, jeg har ikke tid til å skrive noe her i dag, må videre og skrive litt i noen dagbøker!

-Smørblomsten-
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset12. februar 2002
heisann:)
hehe ja egentlig er alt slankemat, bare man spiser litt av det.
du ligger jo godt an nå:) tenk, det er ennå en stund til sommeren, og vi kommer til å gå ned masse til det:)
ha en fin dag i morgen:)
hilsen Iset.
71,4 kg

Egentlig ikke veiedag, men :o)

Jeg måtte bare veie meg litt i dag også, for i går etter at jeg hadde lagt meg kjentes hoftene mine så merkelig "harde" ut! Kjentes nesten ut som om fettlaget på dem hadde minket. Og det hadde det! Det viser både målebånd og vekten!!! Nå er jeg ikke overvektig mer, men bare LETT overvektig. Til helga er det firmafest, så da skal jeg bare gå rundt og være lett *tjihi* Og jeg skal ikke spise masse, og heller ikke drikke så mye rødvin at jeg må spise Mc Donalds til frokost klokka 1600 på søndag... Hmmm.

Det er så utrolig deilig å merke at kroppen forandrer seg, og det selv etter så få kilo! Jeg blir så innmari glad på vegne at de av dere som virkelig har tatt av så det monner!! Tenk for en følelse da. Den unner jeg dere virkelig alle sammen!

Det eneste jeg er litt bekymret for nå, er at jeg går ned for fort... 4 kg på 2 uker, er det for mye tro? Jeg gjør jo ikke annet enn å spise sunt egentlig. Jeg har ikke kommet i gang med trimmen enda, men tenkte at jeg skulle i svømmehallen i morgen. Og ellers så spiser jeg MER nå enn det jeg gjorde før. har bare byttet ut junk-maten med sunn mat :) Jeg syns det er helt utrolig, sinnsykt deilig at det virkelig går ann å gå ned så mye bare ved å spise sunt!! *JIPPI*

Lykke til videre alle sammen! Det nytter virkelig :-)

-Smørblomsten-
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Targa31. januar 2002
Hei Smørblomsten!
Jeg syns du er kjempeflink!!! Det er bra med god vektnedgang i begynnelsen, for da får en likesom "overdose" av motivasjon som en kan tære på senere når det blir litt tyngre.... Jeg går også på Grete Roede, men jeg går et ordinært kurs. (ikke E-mail...) Jeg har det på samme måte som deg, jeg spiser mye mer nå enn før.... Den første uka sleit jeg. Hadde problemer med å klare å spise alt. Var vant med frokost/lunsj (sånn midt mellom...) og middag. Og snop/snacks på kvelden.... Jeg sliter enda med å klare å drikke nok vann. Er ikke flink nok til det! (springer på do i ett sett! :-))

Lykke til videre da!!!
c.AuthorAlias Minelli30. januar 2002
Hei Smørblomsten!

Jeg har bare prøvet pulsklokka to ganger hittil, men selv om den er dyr, så tror jeg virkelig den er verdt det. Den koster jo ikke mer enn et Grete Roede-kurs. Min klokke kostet 1380 kroner, Polar M21. RH har en som heter Polar A5, den koster 1050. Min viser som sagt % fett som forbrennes, mens RHs kan utføre en test som viser hvor god form man er i. Man får også rimeligere pulsklokker, men da blir de mer vanlige stoppeklokker...det er jo kaloriforbrenningen og fettet jeg synes er viktig å følge med på!

Pulsklokka viser faktisk at jeg kan ta det mye mer med ro enn jeg ville gjort ellers på trening, det er da man forbrenner mest fett, dvs når man ikke blir andpusten når man trener. Ganske rart, for jeg har jo alltid innbilt meg at jo hardere, desto bedre!

4 kilo ned på to uker er ganske mye ja, men har du ikke slanket deg tidligere så er det normalt. Bare pass på at du fortsetter å spise nok. Ikke vær skuffet om nedgangen avtar litt, det beste er jo å gå ned 0,5-1 kilo i uka. Men, jeg kjenner den følelsen du har, ja. Det å føle seg lettere i kroppen og mer tilfreds med selg selv. Jeg har faktisk også begynt å kjenne hoftebeina mine ganske bra...må foreslå for den at kanskje noe av fettet på baksiden av kroppen kan flytes til forsiden!!

Hvis du har lyst til å trene, men ikke helt kommer i gang, så kjøp pulsklokke. Jeg er virkelig spent på hvor mye jeg forbrenner på en av mine vanlige 1 times gåturer!

Klem fra Minelli
71,9 kg

Veiedag.

Nå har jeg vært veldig sløv i det siste... Ja, med innleggene altså, ikke med slankingen! Jo, forresten, jeg er veldig sløv med trening. Jeg kommer altså ikke i gang med det. Jeg kommer hjem fra jobbe ca klokka 1800 hver dag, og spiser middag ca klokken 1900-1930. Etter det blir det liksom ikke tid til trening. Men når det blir litt lysere i været, så kan man jo gå tur om kvelden! Kan jo det nå også, men.... Det er det å komme i gang da. Noen som har noen tips til morsom innetrening, som man kan utføre alene? Kanskje jeg skal kjøpe meg et hoppetau? Er det smart tro. Eller kanskje en ergometersykkel? Jeg har kjøpt meg trim-BH, så da er jeg et trinn nærmere kick-off. Tjihi... Jeg har til og med prøvd den :-)

Ellers så har jeg ikke vært så aktiv her inne denne uka. Har vært veldig travel. Var også litt redd for at vekta ikke hadde gått riktige veien, men det hadde den, om enn ikke så mye. Men -4,1 kg og -24 cm får være bra på to uker. Dessuten sier GR-veilederen min at jeg har vært kjempeflink :-) Og det ER jo viktig å ikke ta ting for raskt.

I det siste har jeg fått dilla på cottage cheese, med eple og kanel på! Det er kjempegodt altså, og burde prøves :-) Og sunt er det også.

Men nå skal jeg lage meg litt middag. Og så blir det dagens dose med Hotel Cæsar. Etterpå skal jeg se om jeg får tid til å besøke noen dagbøker. Har ikke vært så flink til det i det siste...

Stå på! Dere er kjempeflinke alle sammen! Og jeg er også litt flink :) (Viktig å motivere seg selv også!)

Slanke hilsen fra Smørblomsten
72,7 kg

JIPPPPPPPI!!!

I dag morges stod vekten og dirret på 72,7 kg!!! Og det selv om mensen er kraftig i anmars, og kroppen er full av vann. Nå er jeg skikkelig fornøyd med meg selv her, og fortsetter med godt mot!!!

I dag har jeg spist:

Frokost: 2 knekkebrød ved magerost og paprika. En lettyoghurt.
Mellom: Eple
Lunch: Fire knekkebrød med magerost og paprika.
Mellom: Eple
Mellom: Et knekkebrød med magerost.

Dette er alt jeg har spist i dag, med nå skal jeg lage middag. Det blir wok med oksekjøtt, paprika, broccoli, løk og hvitlø, severt med ris.

Ha en fortreffelig slankeaften alle sammen!
Og stå på, det nytter virkelig :-D

HIlsen fra storfornøyd Smørblomst!
76,0 kg

Ååååå, jeg har så lyst til å veie meg!!!

Men jeg har lovt meg selv at jeg ikke skal gjøre det før på mandag, da det er veiedag med GR.

I dag har jeg dessuten litt vann i kroppen tror jeg. Sikkert etter rødvinen i går... Men det er verdt det altså. Litt vann går fort ut igjen, og et godt triks er å spise grapefrukt. Det er vanndrivende, og særlig hvis du spiser litt av det hvite inni skallet. Det smaker HØGG enkelte ganger, men man skal jo lide for skjønnheten sant?

Menyen i dag:

Frokost: 3 knekkebrød med magerost og paprika. Grapefrukt. Kaffe, vann.
Mellom: En 0,1% fett yoghurt.
Lunch: 3 knekkebrød med magerost og paprika, kaffe, vann.
(Hørte jeg ensformig? Men jeg har funnet noe jeg liker, så da går det på det inntill videre)

Dette er hva jeg har rukket og spist hittill i dag. Så har jeg vært veldig flink med vannet i dag. Har drukket 1,5 liter allerede! Nesten litt stolt av meg selv.

I kveld skal jeg på fest sammen med de samboeren jobber sammen med. Der blir det servert middag selvfølgelig, så da må jeg passe meg for alle kaloriene. Jeg tror jeg skal spise litt før jeg reiser, så jeg ikke orker så mye der borte. Er det lurt tro?

Dessuten skal jeg være sjåfør, så da slipper jeg ihvertfall å drikke. Det er deilig. Alkohol er det masse kalorier i , og når man blir full har man en tendens til å spise mye junk... Særlig dagen etterpå! Da er jo potetgull, dip og Cola selvskreven kost... Og i en pose potetgull er det faktisk en hel dagrasjon med kalorier! Tenk på det...

Nå må jeg gi meg tror jeg. Har hengt litt for mye foran pc''en i dag. Ha en fortreffelig slanke-dag alle sammen!

-Smørblomsten-
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.