← Alle dagbøker
Sivi
48 år178 cm33 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start117,0 kg
Sist98,0 kg
Endring−19,0 kg
BMI nå30,9
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Cambridge, dag 2
Dag to av kuren min og det går faktisk strålende. Må bare koble ut hjernen og tenke på andre ting enn mat. Målet nå er 89 kg.
Har lånt bort min digitale vekt til søstra mi som også er på slankeren. Har en gammel og litt unøyaktig vekt jeg nå, men det fungerer MYE bedre enn med den digitale.
Min nåværende vekt med en sånn tallskive - forandrer vekten seg etter hvordan jeg står på vekten. Mange vil kanskje tro at da er det lett å lure seg selv, men det fungerer omvendt hos meg. Jeg kan manipulere den litt selv sånn at jeg får følelsen av å ha gått ned i vekt hver dag. For det finnes ikke noe verre enn å ha vært kjempeflink en dag og så viser vekten +
Så folkens, skaff dere en unøyaktig, gammel vekt! :-)) hehe...
I dag har jeg altså spist kyllingsuppe til frokost, sjokolademilkshake til middag, og så blir det sikkert en kyllingsuppe til kvelds.
De varme suppene metter mye bedre enn milkshaken, men milkshake med isbiter er godt i varmen!
Klemmer fra Sivi
En ny start med Cambridge kur!
Hallais!
Lenge siden sist dere! Har vanskeligheter med å være her inne når det går dårlig, og det er jo helt feil tankegang det!!!
I går prøvde jeg bunaden min...og det var første gang jeg har fått den på meg siden konfirmasjonen min for mange år siden! Jippiii! MEN, det var så vidt jeg fikk puste i den.
Så i dag bestemte jeg meg for å ta en lyn-kur frem til 17. mai.
Begynte på Cambridge, og det går helt fint. Har masse motivasjon nå, for jeg SKAL ha bunaden på meg!
Sommeren har kommet, så det er på tide å skjerpe seg MAX fremover.
Har snart tatt av 20 kg...kommet halvveis da. Har jo nådd målet mitt om to-sifret da! *gledeshyyyyyyl*
Tror endelig mål ligger ca rundt 77 kg...
Vel, først skal jeg bli kvitt 90-tallet! :-)) En ting av gangen nå...
Ja, jeg fant på en smart ting her om dagen...har et elendig digital-kamera og tok bilder av meg selv. Det var aldeles ikke den samme kroppen som jeg ser i speilet nei! Trodde jeg så bedre ut enn jeg gjorde. Huff...men det hjelper på motivasjoen. Ser jo at jeg MÅ gjøre noe drastisk!
Klemmer fra Sivi
15. februar 2002
102,0 kgkur...
Tirsdag: 105
Onsdag: 103,5
Torsdag: 103
Fredag 102!
Ehhmmm, må dessverre innrømme at jeg har gått på cambridge i de 3 siste dagene...men nå er det nok kur for min del! Jeg vet at det aldeles ikke er noe lurt å gå på kur....men måtte gjøre noe for å komme nærmere tosifret vekt.
Føler at motivasjonen er tilbake i alle fall...selv om mesteparten bare er vann som har forsvunnet...
Planen min fremover må være å følge Grete Roede opplegget. Har vært altfor sløv i det siste...selv om jeg spiser sunt så har det kanskje blitt for mye dressing på salaten og usunt pålegg. Nå er det nok! :-))
Klemmer fra Sivi
Hard trening = liten vektnedgang??
Hei!
Har vært kjempeflink denne uka. Spist sunt og trent...men merker ingenting på vekta. Har bestemt meg for å ikke trene neste uke, og se om jeg går ned noe da. Mistenker at jeg ikke går ned når jeg trener mye... Kan kanskje ha noe med at jeg trener ganske hardt. Trener som regel sykkel2 og sykkel3, og da tar jeg meg helt ut. Synes det er kjempeherlig og får masse energi av det!!!! Venninnene mine sier at jeg har blitt helt treningsnarkoman, men ingenting er vel bedre enn det egentlig! HVEM HADDE TRODD AT JEG SKULLE BLI TRENINGSNARKOMAN??? Det var bare noe jeg drømte om når jeg hadde dårlig samvittighet for å ha goflet i meg godteri, brus og potetgull....
Uansett...kanskje jeg skal gå på lettere timer slik at pulsen er lavere. Det er jo da jeg forbrenner fett! Gåturer er gørr kjedelig, så det tror jeg ikke jeg satser på...
Bor for tiden hos min søster, så det er derfor jeg får oppdatert her så sjelden.
Har VIRKELIG lyst ned på tosifret nå altså!!!!! Sist jeg veide 90 kg følte jeg meg skikkelig bra! Så når jeg kommer dit er jeg nok i himmelen allerede! Derfra blir all nedgang bare en slags ekstrabonus... Da kan jeg se meg i speilet og se at jeg blir tynnere. Når jeg ser meg i speilet nå, ser jeg bare ei smellfeit jente. Det er jo BARE 15 kg til 90! c",)
Har en ganske tung og kraftig beinbygning, så 90 kg ser ikke så ille ut selv om det høres mye ut. Hovedmålet er fremdeles under 70 kg, men det haster ikke så veldig føler jeg.
Jeg gleder meg til neste jul jeg.... :-) Tenk hvor bra jeg kan se ut da hvis jeg står på fremover nå!
Det er fint å se at andre her går nedover, og det gir motivasjon.
Men det fineste med denne dagboka er å se at andre faktisk står stille/eller går opp de også, og at de ikke gir opp! Og så lenge vi står på så går det nedover etterhvert!!!!! :-))
Masse klemmer fra Sivi som skal reise å besøke sin mormor i dag. Morsdag på søndag og greier...hmmm, unner meg vel litt kake. ;-) Dette er et kosthold jeg skal leve med, og da gidder jeg ikke å tvinge meg selv til å holde meg unna søtsaker. Det er helt i orden så lenge jeg klarer å begrense meg. Av og til klarer jeg ikke å begrense meg heller...men det er egentlig helt greit det også, så lenge jeg kommer igang med det sunne kostholdet mitt etterhvert...
Forresten, nutrilett-bar er en smart ting! Når jeg legger godviljen til smaker det som sjokolade pluss at det er et lite måltid. Blir mett av den altså! Anbefaler den med peanut/nugat smak. De andre smaker ikke godt!!! Inneholder 220 kcal pr bar.
Vel, NÅ skal jeg avslutte :-))
Starter på nytt
Hei!
Lenge siden jeg har vært her nå...og vekta har dermed stått ganske stille!!! Sånn går det når man prøver å lure seg unna, men jeg har heldigvis ikke gått opp! Det er sikkert fordi jeg trener 4-5 ganger i uka.
Vel...nå starter jeg på ny frisk med sunn mat. Og så skal jeg ikke lure meg unna å oppdatere her.
Det frister å begynne med pulverkur, men jeg vet innerst inne at det ikke er noe lurt. Det gikk jo skeis sist gang jeg prøvde det.
Jepp jepp, da er jeg i gang igjen da! :-) :-) :-)
Sivi :-))
:-)
Det var kanskje ikke så ille som jeg trodde dette her!
Det går nedover, selv om det i perioder går treigt!!!
Leser om folk som går ned 10 kg i måneden og sånn...hvordan får de til det egentlig??? Vil gjerne ha oppskriften :-))
Vet at 1 kg i uka egentlig er bra, men jeg vil så gjerne bli slank NÅ!
Må nok innrømme for meg selv at det finnes ingen snarveier som fungerer bra....og heller trøste meg med at det er mange uker til sommeren. Rekker da mange kg enda! :-) Det føles bare som om at jeg har uendelig langt igjen!!! Heldigvis har jeg dere da! Det hjelper sånn å få oppmuntring fra andre i samme situasjon + å se at de fleste faktisk ikke går ned 10 kg på en mnd!
Fremkalte noen bilder fra jula her om dagen. Det var ikke noen hyggelig opplevelse akkurat. Hengte opp et på kjøleskapet som skrekk og gru. MEN, så kom lillesøster med sine bilder. Hun hadde tatt noen bilder i sommer også som var på samme filmen. JEG FIKK REGELRETT SJOKK! Måtte bestikke henne for å få beholde bildene helt for meg selv sånn at ingen andre får se dem. Kan ikke tro at jeg har sett så jævlig ut. Bildene fra jula var jo nusselige i forhold jo! :-)) Tør ikke å henge dem på kjøleskapet engang. Blir kvalme av dem, så de får ligge i veska inntil videre... Det blir sikkert kjekt å ha noen "før-bilder" når jeg blir slank?
10 kg utgjør utrolig mye, og når jeg tenker på at jeg kan kvitte meg med 10 nye før påske så blir jeg i godt humør!
I dag har jeg ikke vært noe flink, så i morra er det full skjerpings! Får håpe jeg rekker innom hit et par ganger før neste mandag! Det hjelper så utrolig mye!
Klemmer fra Sivi
Det går så treigt!!!
Hadde ikke veid meg på mange dager, og i dag gikk jeg på vekta.
107 kg viste den! Uff og æsj!
Har vært knallflink hele uka. Spist lite og sunt og trent masse.....
Nedtur....
Oppblåst!
I går viste vekta 107,5 kg....og det var ikke noe moro! Men...jeg har vært flink både med maten og treninga, så det må gå nedover til slutt! Har mensen da, så jeg håper at det har noe av skylda for økningen. Har ikke veid meg i dag...
Merker at jeg begynner å bli matlei. Har tenkt på mat hele tiden de siste månedene, og nå har det blitt et ork på en måte. Lite som frister for tiden, men det kan jo i og for seg være bra det...
Går rundt og stresser med hva jeg skal begynne å studere til høsten. Klarer ikke å bestemme meg!!!! Vurderer fysioterapi, sykepleier og grafisk ingeniør.... ganske stort sprang egentlig!
Har lyst til å flytte til Oslo i nærmeste fremtid, men det er så sabla dyrt å bo der...noen som vet om en billig hybel/evt. leilighet med 2 soverom??
Vel, nå skal jeg stikke på cafe.
Klemmer fra Sivi
Nyttårsforsetter
Stod opp i dag og klarte å unngå vekta. Ett av mine nyttårsforsetter er å veie meg sjeldnere. Tror jeg klarer lettere å beholde fokus gjennom hele uka på den måten.
Det er så irriterende å være superflink en dag, for så å oppleve at vekta går oppover! Da mister jeg motivasjonen og sprekker lettere neste dag. Tviler egentlig på at jeg klarer en hel uke uten å gå på vekta...men noen dager skulle gå greit.
I går spiste jeg sunt og trente en time med sykkel 1. Et annet nyttårsforsett er å trene mer variert, så i dag blir det en time med stram opp. Pulsklokka mi viste at jeg forbrente ca 600 kcal på 45 min sykkel1, mens 1200 kcal på 60 min stram opp!
Hehe...Mr. Perfect var ikke fullt så perfekt likevel! Skulle møte han i går før han dro, men han avlyste. Ble litt for vanskelig siden vi bor så langt unna og bla bla bla... Så jeg var litt deprimert i går!
MEN...så fant jeg ut at jeg skulle snu de triste følelsene til noe positivt. Møter han igjen i påsken, og da skal jeg veie 89 kg!!!! Hehe, da kan han bare angre da! :-))
Klemmer fra Sivi
Godt nytt år!
I dag er en bra dag! Har ikke veid meg på lenge...og så viste vekta 106...106,5...106...106,5! Det vil si at jeg har tatt av meg en halv kg i jula! Sensasjon!!! Sist jeg veide meg var 1.juledag. Veide meg på kvelden og med klær - 112 kg!!!! Da fikk jeg sjokk og bestemte meg for å ikke veie meg før jula var over.
Begynnelsen av jula bestod av masse god mat og masse alkohol, og det kan jo bare gå en vei det! 2. juledag derimot...møtte jeg MR. PERFECT ute på byen. Jeg falt pladask og mistet matlysten og alt... :-)) Det negative er at forbrenningen blir helt på trynet siden jeg spiser så lite og sjelden. Måtte tvinge i meg mat noen dager her!!! I dag drar han til Oslo for han jobber der...typisk min uflaks!
Vel, målet mitt er fremdeles å komme på tosifret så raskt som mulig. I begynnelsen av februar kanskje??
Klemmer fra Sivi
17. desember 2001
107,0 kgEn uke igjen til jul bare!
I dag er jeg i utrolig godt humør av en eller annen grunn... Kanskje fordi jeg er fast bestemt på at dette skal bli en knalluke!
Er litt bekymret for jula altså...men prøver å venne meg til tanken på at jeg kommer til å gå opp en del. Jeg har for lite viljestyrke til noe annet, pluss at jeg synes vi må unne oss litt ekstra i jula.
Når noen i nærheten spiser usunt, så klarer jeg ikke å holde meg altså!!! Det er noe dritt!
Skal kjøpe masse frukt til jula...så får jeg småspise klementiner i stedet for godter. Fikk et tips om banan, kiwi og appelsin kuttet i småbiter av noen her. Prøvde det en dag, og fikk helt dilla på det. Supergodt!!!!
Det er middagene og alkoholen som kommer til å ta knekken på meg. Har bestemt meg for å IKKE spise pinnekjøtt i jula. For det første så synes jeg ikke det er spesielt godt, og for det andre så jeg kaloriinnholdet! Sinnsykt! Så den dagen blir det kyllingfilet på meg. :-)
Vel, jeg får ta denne uken først nå...så får det bli som det blir i jula.
Forresten, har dere noen tips mot å forebygge løshud?? Jeg har en del strekkmerker på magen, og har allerede merket at de begynner å bli litt "skrukkete." Så om 10 kg kommer ikke dette til å bli særlig pent! Husker sist jeg slanket meg til 90 kg, da var huden ganske så slapp rundt magen. (Men da gikk jeg på Cambridge, gikk ned 10 kg på en mnd og trente ikke...) Og denne gangen skal jeg jo ned til 69....!
Klemmer fra Sivi
16. desember 2001
107,0 kg-10 kg!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jippi!
Endelig -10 kg!!!!!! *smiler fra øre til øre*
Har vært slapp i det siste. For mye småspising innimellom. Vært på besøk nesten hver kveld, og da serveres det som regel "søtsaka.." Viljestyrke hvor er du????
Har planer om å skjerpe meg skikkelig denne siste uken frem til jul! Det er jo bare en uke!
Ellers så prøver jeg fremdeles å legge om kostholdet mitt litt. Skal følge glykemisk index mer. Det vil si mindre potet og brød...og det er vanskelig! Har blitt flink om morran. Spiser yoplait yoghurt 0.1 og frukt. Sliter med middagen enda!
Bakte dansk rugbrød her om dagen...det er veldig grovt og visstnok bra å spise. Det ble veldig flatt, men kjempegodt!
Takk for all støtte folkens!!! Dere er herlige! Nå skjerper vi oss den siste uka.....ok??
Klemmer fra Sivi
13. desember 2001
107,5 kgDr. Lindberg og glykemisk index...
Hei!
Takk til Skilpadda for et motiverende innlegg. Det hjalp...særlig glad for vibbene, de nådde frem! :-)
I går var en fæl dag. Spiste hjemmelaget pizza, minst 4 stykker! Så hvordan vekta kunne gå ned i dag, skjønner jeg ikke. Ble så glad at jeg hoppet på badegulvet! Tror vekten min hørte at jeg var i ferd med å gi opp, så den var litt snill med meg!
Etter jeg hadde skrevet innlegg her i går, dro jeg og kjøpte "Naturlig slank med kost i balanse." Leste ut hele boka i går. Den var veldig bra og hadde en mengde med gode poeng!! Skal lese den en gang til nå. Alt som sto var så logisk. Ikke rart jeg veide 117 kg på det meste. Bodde for meg selv og spiste BARE karbohydrater nesten! Spagetti med ost og ketchup, nudler, grandiosa var standardene. Ikke noe rent kjøtt(det er jo dyrt!), ikke fisk, ikke egg, ikke frukt og ikke grønnsaker(latskap!).
Dersom jeg hadde klart å følge boka, hadde nok dette gått som en drøm! Dessverre var det kostholdet ikke et kosthold som jeg kan legge om til. Hadde kanskje klart det i en periode, men så hadde det vært rett tilbake til usunne karbohydrater. Dr. Lindberg skriver at poteter og brød(unntatt veldig grovt brød) er fy-fy!
Bestemte meg for å følge en del prinsipper fra boka, samtidig med at jeg følger med kaloriene. Dette innebærer MYE mer frukt og grønt, yoghurt(0,1%), kutte ut litt poteter og brød og finne andre løsninger.
Grete Roede har jo mange av disse poengene fra før, men det virker mye lettere å følge etter å ha lest boka til dr. Lindberg. Nå skjønner jeg HVORFOR jeg ikke skal spise den maten.
Han skriver også at vi bør trimme om morran! (som om det var noe nytt egentlig) Morgenmosjon øker forbrenningen 10-12 timer etterpå. Trener du på kveldstid, er det ikke mer enn 4-5 timer før forbrenningen faller når du legger deg! Så det gjelder å komme seg ut en tur etter frokosten. Skal prøve å få til det oftere....
Klemmer fra Sivi (som har funnet motivasjonen igjen!)
12. desember 2001
108,0 kgTrenger et spark i rævva!
Hmmm, trodde jeg hadde masse motivasjon jeg...men det føles som om den har forsvunnet. Såvidt jeg giddet å skrive innlegg her. Og det er farlig det!
Leste i dagbøkene deres, og det hjalp. Jeg ser jo at det fungerer!!!! Det er lenge til sommeren...så jeg må klare dette. Kan ikke gi opp nå da!
Spiser for mye karbohydrat-mat, tror jeg. Hvilken mat inneholder mye proteiner? Tror jammen jeg skal kjøpe meg den boka Oriane tipset meg om. Naturlig slank med mat i balanse...eller noe lignende. Kanskje det hjelper litt på motivasjonen??
Føles som en evighet til jeg kommer ned på tosifret....uff, nå må jeg begynne å tenke positivt igjen
*tar seg selv i nakken og rister*
Klemmer fra Sivi (som i dag sliter med å overbevise seg selv om at dette er en ny livsstil, ikke en slankeperiode!)
11. desember 2001
108,0 kgTravelt for tiden...
Vært borte hele helgen, så det ble dårlig med oppdateringer på de sunne dagene mine. Klarte å spise sunt, men vekten står på det samme enda...Har et håp om å klare 106,5 til neste onsdag.
Klemmer fra Sivi
MEN: tusen takk for kommentaren! det var akkurat det jeg var ute etter!! noen til å forberede meg på at det her ikke nødvendigvis trenger å gå bra, og gi meg noen raske tips på hvordan jeg få det til å gå bra!!! :o) føles mye tryggere å hive seg ut i det her nå som jeg kan låne & lære av dine feil (som de aller fleste gjør) fra tidligere kur! :o)
jaja...
det er bare å henge i! :o)
*klem* :o)
forresten det med saft-gele: du tar en pose med jada-light eller annen sukkerfri saft, blander den med vann slik at den blir litt sterkere enn vanlig. så tar du gelatin (jeg bruker agar agar, som er en slags plantegelatin, da jeg ikke kan ha vanlig for jeg er vegetarianer), pulver er vel lettest, bruk som bakpå pakken, tror det er en ss eller to. varm opp saften, bland gelatinen i, rør rundt til gelatinen er oppløst, og hell i form. sett kjøkig til det har stivnet.
jeg syns det smaker helt greit, ikke så godt som vanlig gele, men greit nok. godt. men jeg fikk nettopp en ny ide, nemlig å ha litt fruksukker (fruktose) oppi, da lbir den litt søtere. kan iallefall prøve:)
hilsen Iset.
tusen takk for innlegg:)
jeg er også på min andre dag idag, det går også ganske bra. men i går var jeg svimmel av sult. det går iallefall over etter et par dager.
jeg har kjøpt sjokolade, vanilje, sopp og grønsaksuppe. drakk nettopp grønnsaksuppen, den var kjempegod. men jeg har ikke misker, så den ble litt klumpete. jaja det får så være.
jeg tenker å gå på den iallefall i en måned, eller 25 dager. har kjøpt inn 5 esker, så det blir akkurat. men det kan være jeg utvider når jeg er komt så langt. men akkurat nå føles det bedre å sette en "lav" grense:)
hilsen Iset.