← Alle dagbøker
diarist.Alias

Sivi

48 år178 cm33 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start117,0 kg
Sist98,0 kg
Endring−19,0 kg
BMI nå30,9
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
1. oktober 200114. mai 2002
98,0 kg

Cambridge, dag 2

Dag to av kuren min og det går faktisk strålende. Må bare koble ut hjernen og tenke på andre ting enn mat. Målet nå er 89 kg.

Har lånt bort min digitale vekt til søstra mi som også er på slankeren. Har en gammel og litt unøyaktig vekt jeg nå, men det fungerer MYE bedre enn med den digitale.
Min nåværende vekt med en sånn tallskive - forandrer vekten seg etter hvordan jeg står på vekten. Mange vil kanskje tro at da er det lett å lure seg selv, men det fungerer omvendt hos meg. Jeg kan manipulere den litt selv sånn at jeg får følelsen av å ha gått ned i vekt hver dag. For det finnes ikke noe verre enn å ha vært kjempeflink en dag og så viser vekten +
Så folkens, skaff dere en unøyaktig, gammel vekt! :-)) hehe...

I dag har jeg altså spist kyllingsuppe til frokost, sjokolademilkshake til middag, og så blir det sikkert en kyllingsuppe til kvelds.
De varme suppene metter mye bedre enn milkshaken, men milkshake med isbiter er godt i varmen!

Klemmer fra Sivi
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias ¤tiili¤😉15. mai 2002
hei du! jeg synes ikke dissa greiene smaker noe særlig godt, jeg :o) og denn grønnsakssuppa har jeg ikke fått tak i, var å handlet min første runde på vita, og der hadde de kun sjokoladepulver... og vanilje tror jeg.....

MEN: tusen takk for kommentaren! det var akkurat det jeg var ute etter!! noen til å forberede meg på at det her ikke nødvendigvis trenger å gå bra, og gi meg noen raske tips på hvordan jeg få det til å gå bra!!! :o) føles mye tryggere å hive seg ut i det her nå som jeg kan låne & lære av dine feil (som de aller fleste gjør) fra tidligere kur! :o)

jaja...

det er bare å henge i! :o)

*klem* :o)
c.AuthorAlias iset14. mai 2002
hei igjen:)
forresten det med saft-gele: du tar en pose med jada-light eller annen sukkerfri saft, blander den med vann slik at den blir litt sterkere enn vanlig. så tar du gelatin (jeg bruker agar agar, som er en slags plantegelatin, da jeg ikke kan ha vanlig for jeg er vegetarianer), pulver er vel lettest, bruk som bakpå pakken, tror det er en ss eller to. varm opp saften, bland gelatinen i, rør rundt til gelatinen er oppløst, og hell i form. sett kjøkig til det har stivnet.
jeg syns det smaker helt greit, ikke så godt som vanlig gele, men greit nok. godt. men jeg fikk nettopp en ny ide, nemlig å ha litt fruksukker (fruktose) oppi, da lbir den litt søtere. kan iallefall prøve:)
hilsen Iset.
c.AuthorAlias iset😊14. mai 2002
heisann:)
tusen takk for innlegg:)
jeg er også på min andre dag idag, det går også ganske bra. men i går var jeg svimmel av sult. det går iallefall over etter et par dager.
jeg har kjøpt sjokolade, vanilje, sopp og grønsaksuppe. drakk nettopp grønnsaksuppen, den var kjempegod. men jeg har ikke misker, så den ble litt klumpete. jaja det får så være.
jeg tenker å gå på den iallefall i en måned, eller 25 dager. har kjøpt inn 5 esker, så det blir akkurat. men det kan være jeg utvider når jeg er komt så langt. men akkurat nå føles det bedre å sette en "lav" grense:)
hilsen Iset.
😊99,0 kg

En ny start med Cambridge kur!

Hallais!

Lenge siden sist dere! Har vanskeligheter med å være her inne når det går dårlig, og det er jo helt feil tankegang det!!!
I går prøvde jeg bunaden min...og det var første gang jeg har fått den på meg siden konfirmasjonen min for mange år siden! Jippiii! MEN, det var så vidt jeg fikk puste i den.

Så i dag bestemte jeg meg for å ta en lyn-kur frem til 17. mai.
Begynte på Cambridge, og det går helt fint. Har masse motivasjon nå, for jeg SKAL ha bunaden på meg!

Sommeren har kommet, så det er på tide å skjerpe seg MAX fremover.
Har snart tatt av 20 kg...kommet halvveis da. Har jo nådd målet mitt om to-sifret da! *gledeshyyyyyyl*
Tror endelig mål ligger ca rundt 77 kg...
Vel, først skal jeg bli kvitt 90-tallet! :-)) En ting av gangen nå...

Ja, jeg fant på en smart ting her om dagen...har et elendig digital-kamera og tok bilder av meg selv. Det var aldeles ikke den samme kroppen som jeg ser i speilet nei! Trodde jeg så bedre ut enn jeg gjorde. Huff...men det hjelper på motivasjoen. Ser jo at jeg MÅ gjøre noe drastisk!

Klemmer fra Sivi
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ¤tiili¤😄13. mai 2002
jeg MÅ bare si gratulerer, jeg!
tenk deg 20 kg i vann... (på hvor stort volum det er!)
mesterlig er det! godt å være halveis? og nå som du har fått "smake" på den vekta du ønsker deg (og bunaden) håper jeg du får mersmak som motiverer til tusen!

stå på!!!

*klem*
102,0 kg

kur...

Tirsdag: 105
Onsdag: 103,5
Torsdag: 103
Fredag 102!

Ehhmmm, må dessverre innrømme at jeg har gått på cambridge i de 3 siste dagene...men nå er det nok kur for min del! Jeg vet at det aldeles ikke er noe lurt å gå på kur....men måtte gjøre noe for å komme nærmere tosifret vekt.
Føler at motivasjonen er tilbake i alle fall...selv om mesteparten bare er vann som har forsvunnet...

Planen min fremover må være å følge Grete Roede opplegget. Har vært altfor sløv i det siste...selv om jeg spiser sunt så har det kanskje blitt for mye dressing på salaten og usunt pålegg. Nå er det nok! :-))

Klemmer fra Sivi
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias fett nok.17. februar 2002
Heisann!

Tror det kan være greit å ta noen dager på pulver innimellom for å få opp motivasjonen igjen. Gjør det selv når jeg synes alt går en vei, den gale veien.(som regel bare noe jeg føler). Jeg bruker Toro-supper, for det er det lite kalorier og så kan jeg spise så mye jeg vil og så ofte, og så er det ikke minst billig. Gjør dette i 1-3 dager før jeg går tilbake til vanlig sunn kost, og da smaker dette fortreffelig.

Jeg skimter et gledeshyl i nær fremtid, når du ser 90-tallet igjen, gleder meg til det hylet. Følger med deg og ser når det skjer.

Ha en god slankeuke!

Hilsen fra Rita
c.AuthorAlias Minelli15. februar 2002
Hei Sivi!

Pulverkur eller ikke...du har jo gått ned 15 kilo da! Kjempebra er det! Det gjør ikke noen stor forskjell om man spiser pulver noen dager i blant, så lenge det gjøres for å få orden på motivasjonen. Uansett, det er bedre med et fornuftig kosthold som man leve med etter man har slanket seg ferdig!

God helg!

Klem fra Minelli
105,0 kg

Hard trening = liten vektnedgang??

Hei!

Har vært kjempeflink denne uka. Spist sunt og trent...men merker ingenting på vekta. Har bestemt meg for å ikke trene neste uke, og se om jeg går ned noe da. Mistenker at jeg ikke går ned når jeg trener mye... Kan kanskje ha noe med at jeg trener ganske hardt. Trener som regel sykkel2 og sykkel3, og da tar jeg meg helt ut. Synes det er kjempeherlig og får masse energi av det!!!! Venninnene mine sier at jeg har blitt helt treningsnarkoman, men ingenting er vel bedre enn det egentlig! HVEM HADDE TRODD AT JEG SKULLE BLI TRENINGSNARKOMAN??? Det var bare noe jeg drømte om når jeg hadde dårlig samvittighet for å ha goflet i meg godteri, brus og potetgull....

Uansett...kanskje jeg skal gå på lettere timer slik at pulsen er lavere. Det er jo da jeg forbrenner fett! Gåturer er gørr kjedelig, så det tror jeg ikke jeg satser på...
Bor for tiden hos min søster, så det er derfor jeg får oppdatert her så sjelden.

Har VIRKELIG lyst ned på tosifret nå altså!!!!! Sist jeg veide 90 kg følte jeg meg skikkelig bra! Så når jeg kommer dit er jeg nok i himmelen allerede! Derfra blir all nedgang bare en slags ekstrabonus... Da kan jeg se meg i speilet og se at jeg blir tynnere. Når jeg ser meg i speilet nå, ser jeg bare ei smellfeit jente. Det er jo BARE 15 kg til 90! c",)
Har en ganske tung og kraftig beinbygning, så 90 kg ser ikke så ille ut selv om det høres mye ut. Hovedmålet er fremdeles under 70 kg, men det haster ikke så veldig føler jeg.

Jeg gleder meg til neste jul jeg.... :-) Tenk hvor bra jeg kan se ut da hvis jeg står på fremover nå!

Det er fint å se at andre her går nedover, og det gir motivasjon.
Men det fineste med denne dagboka er å se at andre faktisk står stille/eller går opp de også, og at de ikke gir opp! Og så lenge vi står på så går det nedover etterhvert!!!!! :-))

Masse klemmer fra Sivi som skal reise å besøke sin mormor i dag. Morsdag på søndag og greier...hmmm, unner meg vel litt kake. ;-) Dette er et kosthold jeg skal leve med, og da gidder jeg ikke å tvinge meg selv til å holde meg unna søtsaker. Det er helt i orden så lenge jeg klarer å begrense meg. Av og til klarer jeg ikke å begrense meg heller...men det er egentlig helt greit det også, så lenge jeg kommer igang med det sunne kostholdet mitt etterhvert...

Forresten, nutrilett-bar er en smart ting! Når jeg legger godviljen til smaker det som sjokolade pluss at det er et lite måltid. Blir mett av den altså! Anbefaler den med peanut/nugat smak. De andre smaker ikke godt!!! Inneholder 220 kcal pr bar.

Vel, NÅ skal jeg avslutte :-))
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Vinterbarnet10. februar 2002
Hei, jeg syns gåturer er det beste, jeg! Spinningssykler og maskiner blir fort kjedelig, syns jeg. Men sånn er vi forskjellige, og godt er det. Tror det er kjempelurt å trene. Ikke bare forsvinner fettet fortere, men det blir miskler også.

Jeg vil også ned under 100 nå. Jeg ligger et par kilo etter deg, så du greier det nok før meg, men tenk så flitt det blir!!!

Hilsen Vinterbarnet
c.AuthorAlias Jenta*S*9. februar 2002
Heisann og velkommen tilbake!
Godt å se deg igjen*S*!
Når det gjelder trening,så har jeg funnet ut at det er veldig viktig for vektnedgang,men alt har å si med at du trener riktig.Det vil si at det ikke er bra å gå på sykkel 2 og 3 og bare det.Fettforbrenningen starter først etter 45 minutter! Når karbohydratlagrene i kroppen er borte(etter ca 45 min),da begynner kroppen å tære på fettet.Sykkel 2 og 3 er veldig bra for kondisjon,men ikke for forbrenning av fett.
Jeg har trent hele tida mens jeg har slanket meg,men i det siste har jeg begynte med ca 10 timer i uken(ikke nå,pga forkjøla*S*)...det er mye,men vekta går fint nedover fordi jeg trener riktig.Det jeg gjør er ca 2 timer hver gang.Noen ganger tar jeg inn en StramOpp time,noen ganger en sykkel 1 og hver mandag prøver jeg å komme meg på Langkjøring.Det er noe av det aller beste for forbrenningen,så det kan jeg virkelig anbefale.Du har kanskje prøvd det? Iallefall er det 90 minutter spinning med ganske lav intensitet,noe som er perfekt for at fettet må gi slipp*S*...Ellers så går jeg 30 min på crosswalk,30 min step,30 min sykkel, og så div øvelser den siste halvtimen.Det funker iallefall kjempebra for meg!

En annen ting som er veldig bra for å få fettet bort raskt er å trene før du spiser frokost.Ta en kopp kaffe først.Og drikk masse vann.Etter at du har sovet en hel natt har kroppen ingen karbohydratlagre å tære på...og det vil jo igjen si...at trener du om morgenen da...så tærer det rett på fettet!!*S*

Håper noe av dette var til hjelp:0)!
Ha en flott dag og stå på!! Tosiffra er ikke langt unna nå! Det er jo ikke det! 5.1 bittesmå kilo så er du der! Det kan du greie på en måned hvis du er kjempeflink!
Heia deg!
Klemz fra Jenta*S*
105,0 kg

Starter på nytt

Hei!

Lenge siden jeg har vært her nå...og vekta har dermed stått ganske stille!!! Sånn går det når man prøver å lure seg unna, men jeg har heldigvis ikke gått opp! Det er sikkert fordi jeg trener 4-5 ganger i uka.

Vel...nå starter jeg på ny frisk med sunn mat. Og så skal jeg ikke lure meg unna å oppdatere her.
Det frister å begynne med pulverkur, men jeg vet innerst inne at det ikke er noe lurt. Det gikk jo skeis sist gang jeg prøvde det.
Jepp jepp, da er jeg i gang igjen da! :-) :-) :-)

Sivi :-))
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Vinterbarnet6. februar 2002
Hei, og fint at du er i gang igjen. Kjempelurt å ta en pause så lange man ikke går oppover.

Vinterbarnet
c.AuthorAlias skilpadda4. februar 2002
Hei Sivi! Hyggelig å se deg tilbake. :-) Og det er jo flott at du har gått litt ned selv om du har hatt litt "slankepause". Trening er nok kjempebra. Og sunn mat er mye lurere enn pulver, ja - det tar kanskje litt lengre tid men varer mye bedre (og så er det da mye hyggeligere å spise god, sunn mat hver dag enn bare pulver!!).

Vil du være med på minus fem-konkurransen da? Kanskje få litt ekstra motivasjon? Den starter i dag (mandag), så bare si fra i dagboken min hvis du vil være med.

Ha en flott dag uansett!

klem fra skilpadda
c.AuthorAlias cat744. februar 2002
Åhh... hadde jeg vært deg hadde jeg vært sååå fornøyd med å stå stille den 3-ukers 'ferien'... Jeg har skikkelig problemer når jeg skal begynne å spise nok til å stå stille, men for lite til å gå opp.
Velkommen tilbake!
105,5 kg

:-)

Det var kanskje ikke så ille som jeg trodde dette her!
Det går nedover, selv om det i perioder går treigt!!!
Leser om folk som går ned 10 kg i måneden og sånn...hvordan får de til det egentlig??? Vil gjerne ha oppskriften :-))
Vet at 1 kg i uka egentlig er bra, men jeg vil så gjerne bli slank NÅ!
Må nok innrømme for meg selv at det finnes ingen snarveier som fungerer bra....og heller trøste meg med at det er mange uker til sommeren. Rekker da mange kg enda! :-) Det føles bare som om at jeg har uendelig langt igjen!!! Heldigvis har jeg dere da! Det hjelper sånn å få oppmuntring fra andre i samme situasjon + å se at de fleste faktisk ikke går ned 10 kg på en mnd!

Fremkalte noen bilder fra jula her om dagen. Det var ikke noen hyggelig opplevelse akkurat. Hengte opp et på kjøleskapet som skrekk og gru. MEN, så kom lillesøster med sine bilder. Hun hadde tatt noen bilder i sommer også som var på samme filmen. JEG FIKK REGELRETT SJOKK! Måtte bestikke henne for å få beholde bildene helt for meg selv sånn at ingen andre får se dem. Kan ikke tro at jeg har sett så jævlig ut. Bildene fra jula var jo nusselige i forhold jo! :-)) Tør ikke å henge dem på kjøleskapet engang. Blir kvalme av dem, så de får ligge i veska inntil videre... Det blir sikkert kjekt å ha noen "før-bilder" når jeg blir slank?
10 kg utgjør utrolig mye, og når jeg tenker på at jeg kan kvitte meg med 10 nye før påske så blir jeg i godt humør!

I dag har jeg ikke vært noe flink, så i morra er det full skjerpings! Får håpe jeg rekker innom hit et par ganger før neste mandag! Det hjelper så utrolig mye!

Klemmer fra Sivi
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Vinterbarnet21. januar 2002
Hei, Sivi
Jeg driver på og finner meg forbilder akkurat nå. Og du er ett av dem. Jeg syns du har vært kjempeflink! Tror ikke det er noe poeng å gå så veldig fort ned. Jeg er imponert! Så jeg kommer til å sjekke hvordan det går i denne dagboka.

Hilsen Vinterbarnet
c.AuthorAlias skilpadda15. januar 2002
Hei Sivi! Gratulerer med flott nedgang! :-) Der ser du, det kommer av til slutt når man er flink - men sabla irriterende når det tar lang tid ja! Jeg irriterer meg også over folk som går ned fryktelig fort... på det første GR-kurset mitt i høst var det ei som gikk ned 12 kilo (og hun veide sikkert mindre enn meg i utgangspunktet). På neste kurs gikk hun opp og ned og opp og ned og endte opp på akkurat det samme som hun startet på (og var kjempefrustrert, for hun var like flink og gjorde akkurat det samme som på kurs 1!). MEN likevel gikk hun ned mer enn meg tilsammen på de to kursene! Det kaller jeg urettferdig! ;-)

Å nei, sånne bilder der man virkelig ser feit ut er fæælt! Men helt sikkert kjempegøy å ha når du har gått ned masse i vekt og vet at du definitivt IKKE ser ut sånn lenger. Ta vare på dem du! Og ta dem frem når du trenger ekstra motivasjon!..

Håper dagen i dag (tirsdag) har blitt så bra som du planla. Ha en fremdeles fin slankeuke!

klem fra skilpadda
107,0 kg

Det går så treigt!!!

Hadde ikke veid meg på mange dager, og i dag gikk jeg på vekta.
107 kg viste den! Uff og æsj!
Har vært knallflink hele uka. Spist lite og sunt og trent masse.....
Nedtur....
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias studine14. januar 2002
Heisann,
Kanskje du har gått ned masse cm? Kanskje du går ned masse til i morgen? avogtil kan vekten henge seg litt opp, men ikke gi opp. 10 kg er jo kjempebra!! Stå på, dette klarer du! =)

klem fra Therese
c.AuthorAlias mille14. januar 2002
Det er kjempekjedelig når det går så treigt, men ikke mist motivasjonen! Når du har vært flink med maten og trent i tillegg så er du på vei nedover, selv om det ikke syns akkurat nå. Smør deg med tålmodighet noen dager til, så skal du se at vekta plutselig raser ned noen kilo. Det er mange mulige grunner til at du står stille, tenk gjennom om noen av disse gjelder for deg akkurat nå:

1. Mensen

2. Spist noe salt de siste dagene, som binder vannet i kroppen

3. Trening gjør at du får større og tyngre muskler, på bekostning av fettet. Muskler veier mer enn fett, men tar mindre plass, så hvis du måler deg med målebånd vil du se at du krymper i omfang. Og det er vel egentlig det som teller, det er det som syns utenpå!

4. Du har kanskje nådd en vektterskel: dersom du nå er nede på en vekt du tidligere har hatt i lang tid, tror kroppen din at nå er alt normalt, og den kvier seg for å gi slipp på flere kilo. Nå må du bare stå på og overbevise kroppen din om her skal kiloene til pers!

Når alt ser mørkt ut, finn fram en halvkilo smør (hvis du i det hele tatt har slikt i huset) og tenk på at du har kvittet deg med 20 slike pakker med fett allerede!

Stå på, hilsen Mille
107,5 kg

Oppblåst!

I går viste vekta 107,5 kg....og det var ikke noe moro! Men...jeg har vært flink både med maten og treninga, så det må gå nedover til slutt! Har mensen da, så jeg håper at det har noe av skylda for økningen. Har ikke veid meg i dag...

Merker at jeg begynner å bli matlei. Har tenkt på mat hele tiden de siste månedene, og nå har det blitt et ork på en måte. Lite som frister for tiden, men det kan jo i og for seg være bra det...

Går rundt og stresser med hva jeg skal begynne å studere til høsten. Klarer ikke å bestemme meg!!!! Vurderer fysioterapi, sykepleier og grafisk ingeniør.... ganske stort sprang egentlig!

Har lyst til å flytte til Oslo i nærmeste fremtid, men det er så sabla dyrt å bo der...noen som vet om en billig hybel/evt. leilighet med 2 soverom??

Vel, nå skal jeg stikke på cafe.
Klemmer fra Sivi
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Oriane7. januar 2002
Hei Sivi
trøst deg med at man ikke går opp ett kilo fett over natta, og mensen er søren meg noe herk, den gjør ikke underverker for min vekt heller. Et par dager så er den der kiloen borte.

Når det gjelder å bo i Oslo, så et jeg jo ikke noe om det da, men kan love deg at det er superdyrt i Tromsø også, hvor det faktisk har de akkurat samme utdanningstilbudene. Hva du skal velge? Hmm..kommer vel an på hvor pengegrisk du er det...grafisk ingeniør er vel det som lønnes best..men penger er jo ikke alt.

og når det gjelder Mr.Perfect og hans likemenn..tro meg, det er nok av dem der ute, jeg har møtt mange i det siste. Mulig at jeg utstråler en selvsikkerhet som jeg ikke har hatt tidligere, men det å føle seg litt omsvermet er sååå herlig! Men akkurat DET, det vet du jo!

stor klem
Oriane
c.AuthorAlias RH7. januar 2002
Hei Sivi!

Den vekt økningen din har sikkert med mensen og gjøre! Men da kan du trøste deg med at når den er over så går vekten ned igjen! Bare fortsett og vær flink som du er du så skal du se at vekten går din vei!

Kan dessverre ikke hjelpe deg noe ang leilighet, det er som du sier veldig dyrt og leie i og utenfor Oslo. Bor i utkanten selv og betaler i dyre dommer! Nesten billigere og kjøpe. Men det er ikke lett for deg som skal studere! Håper det er noen der ute som kan hjelpe deg iallefall!

Ha en super slanke kveld!

Mange gode klemmer fra Rikke
106,5 kg

Nyttårsforsetter

Stod opp i dag og klarte å unngå vekta. Ett av mine nyttårsforsetter er å veie meg sjeldnere. Tror jeg klarer lettere å beholde fokus gjennom hele uka på den måten.

Det er så irriterende å være superflink en dag, for så å oppleve at vekta går oppover! Da mister jeg motivasjonen og sprekker lettere neste dag. Tviler egentlig på at jeg klarer en hel uke uten å gå på vekta...men noen dager skulle gå greit.

I går spiste jeg sunt og trente en time med sykkel 1. Et annet nyttårsforsett er å trene mer variert, så i dag blir det en time med stram opp. Pulsklokka mi viste at jeg forbrente ca 600 kcal på 45 min sykkel1, mens 1200 kcal på 60 min stram opp!

Hehe...Mr. Perfect var ikke fullt så perfekt likevel! Skulle møte han i går før han dro, men han avlyste. Ble litt for vanskelig siden vi bor så langt unna og bla bla bla... Så jeg var litt deprimert i går!
MEN...så fant jeg ut at jeg skulle snu de triste følelsene til noe positivt. Møter han igjen i påsken, og da skal jeg veie 89 kg!!!! Hehe, da kan han bare angre da! :-))

Klemmer fra Sivi
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tone6. januar 2002
Hei, Sivi
Takk for kommentar i dagboka mi. Det hjelper!
Du kommer til å få til dette her, du som er så godt i gang. Helt sikkert! Kjempemorsomt å møte igjen hvem det nå er i ny og sprek utgave. God motivasjon, det!

Hilsen Tone
c.AuthorAlias Oriane4. januar 2002
Heisann Sivi
Så synd med Mr.Perfect da, MEN vær glad at det skjedde nå og ikke senere. Fallhøyden hadde vært større da og skuffelsen enda større.
Og tro meg...det viser seg at menn er mer opptatt av kropp enn jeg faktisk trodde, og det begynner jeg å merke nå. Det er ganske så merkelig! Så la mannen angre..han vet ikke hva han gått glipp av, for i påsken så avviser du han vel? Rett og slett for at du har sååå mange andre beundrere!
Forskellen fra 106,5 til 89..den er stor, bare vent.

Stå på Sivi, dette klarer du som bare det, du er jo knallflink med treninga!

c.AuthorAlias studine3. januar 2002
heisann Sivi,
Takk for kommentaren. Jepp var bra jeg så på vekten, hadde jeg lagt på meg i den farten, måtte jeg snart ha flyttet inn i et annet hus med videre dørkarmer =) Synd med mr.Perfect, vet hvordan d er litt for godt. Men.. å snu det negative til d positive er bra! Kanskje det er akkurat d du trengte, et lite dytt! Før du treffer Mr. Perfect'ere =)
Stå på! Har vært flink så langt, og sikker på at du kommer til å nå målene dine! Snart fyker du nok forbi meg!

stor klem fra Therese
c.AuthorAlias Afrodite3. januar 2002
Hei Sivi!

Så synd med Mr. Perfect :-( men kjempe lurt å tenke positivt, tenk hvor artig det blir å møte han slank og lekker - Ja da kan han jammen få sitte der med skjegget i postkassen.....Jeg har kjæresten i Bergen og bor selv i Trondheim, vi har pendlet slik hver tredje uke i over to år nå og det går kjempe bra. Tror avstanden har gjort vårt forhold veldig sterkt og vi stoler 110% på hverandre.

Ser vi har de samme kiloene å kjempe med, så vi får følge hverandre på veien mot en slank sommer.......Heier på deg jeg Sivi!!!

Motiveringsklemmer fra Afrodite
106,5 kg

Godt nytt år!

I dag er en bra dag! Har ikke veid meg på lenge...og så viste vekta 106...106,5...106...106,5! Det vil si at jeg har tatt av meg en halv kg i jula! Sensasjon!!! Sist jeg veide meg var 1.juledag. Veide meg på kvelden og med klær - 112 kg!!!! Da fikk jeg sjokk og bestemte meg for å ikke veie meg før jula var over.

Begynnelsen av jula bestod av masse god mat og masse alkohol, og det kan jo bare gå en vei det! 2. juledag derimot...møtte jeg MR. PERFECT ute på byen. Jeg falt pladask og mistet matlysten og alt... :-)) Det negative er at forbrenningen blir helt på trynet siden jeg spiser så lite og sjelden. Måtte tvinge i meg mat noen dager her!!! I dag drar han til Oslo for han jobber der...typisk min uflaks!

Vel, målet mitt er fremdeles å komme på tosifret så raskt som mulig. I begynnelsen av februar kanskje??

Klemmer fra Sivi
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias *s* hild2. januar 2002
Wow - du har jo funnet en av de mest effektive motivasjonskildene som finnes *ler* Kos med Mr. Perfect! Tosifra er uansett mulig! Skal vi passe litt på hverandre? Vi ligger ganske likt nå...

Klem fra *s*hild
107,0 kg

En uke igjen til jul bare!

I dag er jeg i utrolig godt humør av en eller annen grunn... Kanskje fordi jeg er fast bestemt på at dette skal bli en knalluke!

Er litt bekymret for jula altså...men prøver å venne meg til tanken på at jeg kommer til å gå opp en del. Jeg har for lite viljestyrke til noe annet, pluss at jeg synes vi må unne oss litt ekstra i jula.
Når noen i nærheten spiser usunt, så klarer jeg ikke å holde meg altså!!! Det er noe dritt!

Skal kjøpe masse frukt til jula...så får jeg småspise klementiner i stedet for godter. Fikk et tips om banan, kiwi og appelsin kuttet i småbiter av noen her. Prøvde det en dag, og fikk helt dilla på det. Supergodt!!!!

Det er middagene og alkoholen som kommer til å ta knekken på meg. Har bestemt meg for å IKKE spise pinnekjøtt i jula. For det første så synes jeg ikke det er spesielt godt, og for det andre så jeg kaloriinnholdet! Sinnsykt! Så den dagen blir det kyllingfilet på meg. :-)

Vel, jeg får ta denne uken først nå...så får det bli som det blir i jula.

Forresten, har dere noen tips mot å forebygge løshud?? Jeg har en del strekkmerker på magen, og har allerede merket at de begynner å bli litt "skrukkete." Så om 10 kg kommer ikke dette til å bli særlig pent! Husker sist jeg slanket meg til 90 kg, da var huden ganske så slapp rundt magen. (Men da gikk jeg på Cambridge, gikk ned 10 kg på en mnd og trente ikke...) Og denne gangen skal jeg jo ned til 69....!

Klemmer fra Sivi
107,0 kg

-10 kg!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jippi!

Endelig -10 kg!!!!!! *smiler fra øre til øre*
Har vært slapp i det siste. For mye småspising innimellom. Vært på besøk nesten hver kveld, og da serveres det som regel "søtsaka.." Viljestyrke hvor er du????

Har planer om å skjerpe meg skikkelig denne siste uken frem til jul! Det er jo bare en uke!

Ellers så prøver jeg fremdeles å legge om kostholdet mitt litt. Skal følge glykemisk index mer. Det vil si mindre potet og brød...og det er vanskelig! Har blitt flink om morran. Spiser yoplait yoghurt 0.1 og frukt. Sliter med middagen enda!
Bakte dansk rugbrød her om dagen...det er veldig grovt og visstnok bra å spise. Det ble veldig flatt, men kjempegodt!

Takk for all støtte folkens!!! Dere er herlige! Nå skjerper vi oss den siste uka.....ok??

Klemmer fra Sivi
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tone16. desember 2001
Hei, Sivi
Gratulerer med minus 10!!! Så deilig!
Jeg har tenkt å følge Lindbergs opplegg, basert på glykemisk indeks, så langt jeg greier. Jeg kommer nok til å spise litt godteri og noen kaker. Kanskje mange. Det nytter ikke for meg å være fanatisk, da tror jeg bare hele prosjektet mitt sprekker. Har også kjøpt meg boka til Montignac, som bygger på samme prinsipper. Jeg syns han har noen gode ideer om mat, men han ikke ser noe poeng med trening, og har ikke skjønt det med flere små måltider fordelt utover dagen, som jeg har tro på. Det står noe om dette i boka Jentemat også.

Jeg gleder meg VANVITTIG til å komme under hundre. Skulle gjerne forta meg ned dit. Men det spørs jo nå, da, med jul og nyttår og alt det der ... Du har gode muligheter til å komme først!

Klem fra Tone
107,5 kg

Dr. Lindberg og glykemisk index...

Hei!

Takk til Skilpadda for et motiverende innlegg. Det hjalp...særlig glad for vibbene, de nådde frem! :-)

I går var en fæl dag. Spiste hjemmelaget pizza, minst 4 stykker! Så hvordan vekta kunne gå ned i dag, skjønner jeg ikke. Ble så glad at jeg hoppet på badegulvet! Tror vekten min hørte at jeg var i ferd med å gi opp, så den var litt snill med meg!

Etter jeg hadde skrevet innlegg her i går, dro jeg og kjøpte "Naturlig slank med kost i balanse." Leste ut hele boka i går. Den var veldig bra og hadde en mengde med gode poeng!! Skal lese den en gang til nå. Alt som sto var så logisk. Ikke rart jeg veide 117 kg på det meste. Bodde for meg selv og spiste BARE karbohydrater nesten! Spagetti med ost og ketchup, nudler, grandiosa var standardene. Ikke noe rent kjøtt(det er jo dyrt!), ikke fisk, ikke egg, ikke frukt og ikke grønnsaker(latskap!).

Dersom jeg hadde klart å følge boka, hadde nok dette gått som en drøm! Dessverre var det kostholdet ikke et kosthold som jeg kan legge om til. Hadde kanskje klart det i en periode, men så hadde det vært rett tilbake til usunne karbohydrater. Dr. Lindberg skriver at poteter og brød(unntatt veldig grovt brød) er fy-fy!

Bestemte meg for å følge en del prinsipper fra boka, samtidig med at jeg følger med kaloriene. Dette innebærer MYE mer frukt og grønt, yoghurt(0,1%), kutte ut litt poteter og brød og finne andre løsninger.
Grete Roede har jo mange av disse poengene fra før, men det virker mye lettere å følge etter å ha lest boka til dr. Lindberg. Nå skjønner jeg HVORFOR jeg ikke skal spise den maten.

Han skriver også at vi bør trimme om morran! (som om det var noe nytt egentlig) Morgenmosjon øker forbrenningen 10-12 timer etterpå. Trener du på kveldstid, er det ikke mer enn 4-5 timer før forbrenningen faller når du legger deg! Så det gjelder å komme seg ut en tur etter frokosten. Skal prøve å få til det oftere....

Klemmer fra Sivi (som har funnet motivasjonen igjen!)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Oriane13. desember 2001
Hei Sivi
Jeg syns det er supert at du har fått øynene opp for Lindberg og GI, jeg følger også mange av disse prinsippene, og det er ikke tvil om at de virker!
Også to gode tips fra meg. Youghurt, pass på at du spiser Yopliat og ikke Tine, Tine er søta med sukker!
På Rema får du ferdig brødblanding til dansk rugbrød, dette er ypperlig GI mat.
Jeg spiser nesten ikke poteter lenger, jeg koker basmatiris i store porsjoner som jeg fryser ned i 125 grams porsoner og tiner i mikroen, ypperlig!
Ivester i fruktose og dropp alt vanlig sukker, du kan bake med fruktose også! Men det krever litt tilpassing, mengde og tempratur på ovnen.

Og du har rett, rent kjøtt koster mer, men jeg kan love det at det er vel anvendte penger!

Stå på Sivi, dette er bare begynnelsen!

klem fra Oriane

c.AuthorAlias Sommer0213. desember 2001
Hei, Sivi - og takk for kommentar fra deg. *S*
Jo - nicket i seg selv er motiverende for meg óg. Bare det å tenke på varme sommerdager gir meg ett kjempespark bak - for mange av de egentlig flotte dagene har blitt delvis ødelagt av at jeg ikke har kost meg som jeg kunne fordi jeg har følt meg altfor stor. Tror nok mange kjenner seg igjen i følelsen av å ikke ville sitte i bikini (pga valker) så man tar på seg t-skjorte bare for å skjule disse om man så bare skal sitte litt.
Eller man setter seg laaaangt bakover og hviler overkroppen på armene for å prøve å strekke ut kroppen (magen) litt ekstra.
Eller rett og slett bare det å gå rundt i t-skjorte og shorts, og så se seg selv i ett butikkvindu og tenke" uff...ser ikke bra ut" (særlig om man går ved siden av en slank venninne)
Eller..(er på gli nå) ..når man ser "alle de andre" som virker helt uaffisert av tanken på egen kropp - de bare ER liksom...og kroppen er liksom en helt naturlig del av de..
Det er den ikke for meg om sommeren - uansett hva jeg skal så tenker jeg først "kropp, klær, sommer..huff.."
Og det vil jeg ikke lenger!! Jeg vil kose meg med alt hva sommeren bringer - og ta del i alt uten å måtte tenke negative tanker om kropp, den skal bare være en naturlig del av meg, og helst noe jeg er fornøyd med!
Vet ikke om du helt skjønner tegninga i hva jeg babler om, men dette er ihvartfall grunnen til "Sommer02"
Takk for tips om trening forresten! Visste ikke at det var så fordelaktig å trimme om morgenen. Jeg jobber jo tidlig hver dag, og vet ikke akkurat om jeg kommer meg opp kl. 06.00 for å gå en times tur. Går som regel etter jobb istf.
Men ..men...det er vel tross alt bedre enn ingenting.

Glad du har funnet motivasjonen igjen - du har jo tross alt gått ned masse allerede, syntes du er ordentlig flink.

Mange hilsener fra Sommer02...som skal bli jævlig bra!!!! *SS*
108,0 kg

Trenger et spark i rævva!

Hmmm, trodde jeg hadde masse motivasjon jeg...men det føles som om den har forsvunnet. Såvidt jeg giddet å skrive innlegg her. Og det er farlig det!

Leste i dagbøkene deres, og det hjalp. Jeg ser jo at det fungerer!!!! Det er lenge til sommeren...så jeg må klare dette. Kan ikke gi opp nå da!

Spiser for mye karbohydrat-mat, tror jeg. Hvilken mat inneholder mye proteiner? Tror jammen jeg skal kjøpe meg den boka Oriane tipset meg om. Naturlig slank med mat i balanse...eller noe lignende. Kanskje det hjelper litt på motivasjonen??

Føles som en evighet til jeg kommer ned på tosifret....uff, nå må jeg begynne å tenke positivt igjen
*tar seg selv i nakken og rister*

Klemmer fra Sivi (som i dag sliter med å overbevise seg selv om at dette er en ny livsstil, ikke en slankeperiode!)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda13. desember 2001
Heisann Sivi! Spark skal bli, hvis det er det du trenger! *sparke forsiktig* ;-) Motivasjonen ja, den er så enkel når den er der og så vanskelig å finne når man har rotet den bort...

Det med å lese i dagbøkene her er lurt, det hjelper alltid meg. Les din egen dagbok - og skriv i den, det kan hjelpe både mens du skriver, og senere når du leser i den.

Tenk over hvorfor du ønsker å gå ned i vekt, se for deg de flotte sommerklærne du skal kjøpe deg, tenk deg hvor lett og sprek du vil føle deg når du kvitter deg med de kiloene som du ikke føler at er en del av deg, men ligger utenpå!

Se på bilder, kanskje? (Jeg blir litt sjokkert når jeg ser bilder av meg selv fordi jeg ikke "tror" at jeg er så stor som jeg er - mitt bilde av meg selv er kanskje omtrent 15 kilo lettere enn det jeg faktisk er, og så har jeg ikke fulgt med på at jeg har lagt på meg.)

Tenk på helsen din; blodtrykket, knærne, risikoen for diabetes. Selv om du ikke skulle ønske å gå ned i vekt, så er det jo lurt av deg å trimme jevnlig og å spise sunt! Det er lurt for alle, det!

Og ikke minst: tenk på de kiloene du _har_ mistet! Tenk på alle dagene du _har_ vært flink! Nå er tiden inne for å la de dagene, og den flinke deg, komme til sin rett ved å følge opp - du må jo ikke ødelegge for "den flinke Sivi" ved å legge på deg alle kiloene hun har gått ned! Du har jo vært kjempeflink, så du vet jo at du kan! Nå må du vise at du har lært at det er DU som bestemmer hva du skal gjøre!

Eksempel på mat med proteiner er forresten: kjøtt, fisk, egg, ost (særlig bra er selvsagt mager ost som f.eks. cottage cheese), andre melkeprodukter, belgfrukter (bønner og slikt), soyaprodukter som f.eks. tofu. Og proteiner er den ene tingen du ikke bør kutte ned på når du slanker deg - kutt masse på fettet, og ganske mye på karbohydratene (og de karbohydratene du spiser bør ikke være sukker eller hvitt mel, men heller f.eks. grove kornprodukter), men kutt nesten ingenting på proteinene i forhold til et "vanlig" kosthold.

Håper du finner tilbake til motivasjonen - vær med på en skikkelig innspurt frem mot jul nå, så får vi alle en mer behagelig jul og en hyggeligere start på det nye året! Her er noen motivasjonsvibber til deg: ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

klem fra skilpadda
108,0 kg

Travelt for tiden...

Vært borte hele helgen, så det ble dårlig med oppdateringer på de sunne dagene mine. Klarte å spise sunt, men vekten står på det samme enda...Har et håp om å klare 106,5 til neste onsdag.


Klemmer fra Sivi
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias tone12. desember 2001
Hei, Sivi
Deilig å være tilbake i hverdagen, syns jeg, for da er det enklere å være slanker. Dette går bra!
Hilsen Tone
c.AuthorAlias Oriane11. desember 2001
Heisann Sivi

Det går fort i svingene for mange nå rett før jul. Godt at du klarer å spise sundt, da vises det på vekta etterhvert også! Garantert!

Oriane
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.