← Alle dagbøker
Sissan
55 år183 cm140 innlegg
2002
0 følgere
Start75,0 kg
Sist69,5 kg
Endring−5,5 kg
BMI nå20,8
📉 Ned 5+ kg📓 100+ innlegg🔥 30 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Stagnert igjen - men ihvertfall litt lavere vekt
Nå rører det seg ikke i det hele tatt....
Men, jeg er tålmodig en liten stund til.
Dette spiste jeg i går:
Frokost: 1/2 brødskive m/lett leverpostei og 1 lettyogh. m/kli
Lunsj: 1 fersken, 1/2 brødskive m/eggerøre/fenalår, 1 lettyoghurt
Middag: 1 omelett m/2 egg og ost, urteskinke 100 g og salat
Kos: 1 dl lollipop-is
Trente ikke, var i møte til kl. 2100.
I dag skal jeg på fest med en leverandør. Lurer fælt på hva de serverer. Skal være flink om jeg kan uten at noen merker det.... Ingen trening i dag heller dessverre. Det blir ikke tid til det.
Hmmm..... Virker denne kuren for meg tro?
Mat i går:
Frokost: 1/2 brødskive 1 lettyoghurt m/kli
Lunsj: 1/2 brødskive 1 lettyoghurt og 1 fersken
Middag: Kyllingsalat (tok ut pastaen, spiste krutongene - de er så gooode) uten baguett...
Kveldsmat: 1 knekkebrød 1/2 banan
Kos: 1 dl lollipop-is
Trening: Danset i 3 timer så svetten rant.
Ja, det var vel for godt til å være sant...
...men jeg er fortsatt under 70 ihvertfall (med begge bena planta godt på den ikke-digitale vekta). Det var deilig å veie 69 noen dager.
Kosthold i går:
Frokost: 1/2 brødskive 1 lettyoghurt m/kli
Lunsj: 1 fersken 1/2 brødskive 1 egg
Middag: ost og skinke salat m/yoghurt dressing
Kveldsmat: 1 knekkebrød m/brunost
...og så den evinnelige yoghurtisen, da. Spiste den opp i går, ca 2 dl. så nå frister ikke den meg mer...
Trente 1 t. Step 2, og tok 90 situps.
Mål: 68
Igjen: 1,3
Tid: 3,5 uker
Det burde være mulig
Kult *danse danse*
Jeg holder - jeg holder. Og det er IKKE fortjent.
Kost i går:
Frokost: 1/2 brødskive 1 egg 1 lettyoghurt med kli
Mellommat: 1 fersken
Lunsj: 1/2 brødskive 1 banan
Middag: 1 karbonade 1 speilegg og grønn salat
Kos (fy): Yoghurt is
Kveldsmat: 1 knekkebrød med brunost
Ingen trening - lå rett ut i solen halve dagen....
Ikke fortjent men Å så godt...
Og i dag skal jeg på trening.
Mål: 68 kg
Igjen: 1 kg
Tid: 4 uker
Lavkarbo-diett eller spøkelser?
Syns nesten det var litt skummelt å gå ned etter første hele lavkarbodag, når jeg har vært stabil og stagnert så lenge.
Men man kan jo ikke klage.
Det verste er at jeg hadde snop-dag i går (planlagt sprekk), så jeg FORTJENER egentlig ikke dette her.
Vel, vel. Mat i går:
Frokost: 1/2 brødskive m/gulost, agurk, 1 egg m/kaviar, 1 lettyoghurt m/kli
Lunsj: 1/2 brødskive m/urteost, agurk, 1 egg m/kaviar, 1 fersken
Middag: 2 maiskolber m/smør og pepper
Digg: 1 melkesjokolade og 8 dumlekjærligheter. 1 pose knaskerøtter m/tsatsiki-dip
Treninge: Ikkeno. Lå helst stille i solen hele dagen.
Mål: 68 kilo
Igjen: 1 kilo
Tid: 4 uker
Nå skal jeg prøve å stabilisere her....
Endelig!
Ja, da er jeg på lavkarbo-diett (fra i går lunsj tid).
Det er nok ikke det som har gitt vekttapet i dag, jeg har vibrert rundt 70 lenge, så det skyldes nok heller liten middag i går.
Dette spiste jeg i går:
Frokost: 1 brødskive 1 lettyoghurt m/kli
Lunsj: 1 banan, 1 kaffe latte
Mellommat: 1 lettyoghurt
Middag: Omelett med ost og skinke (2 egg)
Dessert: 1 banan (ble ikke mett av middagen)
Fredagskos: 1/2 flaske rødvin og 2 dumlekjærligheter.
Trente 1 time Fatburner, og tok 100 situps etter timen før jeg gikk hjem (stolt). Effektiv forbrenning for tiden for helsestudioet har ikke air condition!!
I dag har jeg spist min første lav-karbo frokost... 1/2 brødskive med gulost og masse agurk, og 1 egg med kaviar på. +min standard lettyoghurt med kli, den må jeg ha for å regulere magen. Klien tror jeg ikke fordøyes, den bare "skraper" tarmene, så det kan ikke være mye karb-opptak derfra...?
Til lunsj skal jeg ha noe lignende, og så Maiskolber til middag (uten loff til). Og så skal jeg spise kveldsmat. Det gjør jeg aldri, men jeg ser det anbefales 4 måltider om dagen flere steder her, så da prøver jeg det.
Jaja, nå legger jeg meg ut i solen i hagen og ser på min (litt) flatere mage...
Kjempesprekk grunnet dårlig motivasjon...
Takk for slankevibber og gode råd MonicaR. Dessverre hjalp de ikke i går. Jeg ble så lei, og gikk på en kjempesmell. Orket ikke tenke på slanking og spiste for mye og helt feil.
Men nå er jeg i gang igjen.
Jeg ser du undres over om jeg spiser for lite. Et par dager i forrige uke, gjorde jeg nok det. Trodde jeg kunne booste vekta på den måten, men lurte vel meg selv der. Funka gjorde det ihvertfall ikke. Ellers spiser jeg normalt middag hver dag. Lunsjen kuttes ikke pga. slanking, men pga at jeg ikke orker sitte inne i kantina i finværet. MÅ ut i lunsjen, og lunsj ute hver dag, har jeg IKKE råd til. Så da blir det en banan i stedet. Kveldsmat har jeg aldri spist.
Og nå har jeg gått OPP (grunnet et altfor stort matinntak i går). Så de vet jeg ihvertfall at vekta ikke har låst seg helt.
Tenker på når jeg kom ned i 70 første gang. Så glad jeg var da. Nå er det bare 2 små kilo igjen, det er helt UTROLIG og frustrerende at det skal sitte så langt inne.
Jeg skal forsøke meg på en "lavkarbo"-diett en uke nå, og se hvordan det funker for meg. Såvidt jeg har forstått går det på å spise normalt, men kutte ut: Brød, poteter, pasta og ris, samt alle sukkerholdige produkter. Har jeg skjønt det riktig? Siden jeg har frysern full av kyllingfilet, svinefilet og selvplukkete maiskolber, er jeg allerede godt i gang. Nå skal jeg kjøpe egg (for det ser jeg alle spiser) og salat, og sette i gang. Jeg har alt lagt inn en planlagt sjoko-sprekk i morgen (bare litt), for jeg har ikke touchet godteri på så lenge, og i morgen skal jeg være alene hjemme hele kvelden. Ellers skal jeg kjøpe knaskerøtter og lage en tsatsikidip til å ha utover i uken om jeg fyser på noe. For det er så godt!!
I går spiste jeg (IKKE stolt av meg selv):
Frokost: 1 brødskive m/lettost og 1 lettyoghurt m/kli
Lunsj: 2 brødskiver m/masse godt pålegg (forretningslunsj)
Middag: 5 - FEM - pannekaker med blåbærsyltetøy (ønske fra stesønn, jeg klarte ikke stoppe. Spiser vanligvis bare 2)
Junk etter middag: Siden jeg alt hadde spist for mye, dro jeg på 7-eleven og kjøpte meg en cookie og yoghurtis, som jeg spiste 2 dl. av.
Så nå er jeg oppe i nesten 70,5. Hulk-hulk.
AAARrrrrrggghghghghhghg!!! Hvorfor GIDDER jeg???
Ikke en hekto ned. Ikke en puck! Jeg er så IRRITERT. Nå har jeg stått på stedet hvil LEEEENGE, og jeg blir gal av det. Før sommeren gikk jeg ned til 70, og ble der leeeenge. Så gikk jeg opp i sommer. Det gikk greit å ta det av, men jeg kommer jo ikke videre!
Vet ikke om jeg tør kjøpe digitalvekt, tenk om det viser seg at jeg veier enda mer? Redd for at jeg kan få store problemer i tilfelle.... Dessuten finner jeg ikke noen som koster under 600 kroner, og jeg gidder ikke bruke så mye når jeg har en vekt hjemme som fungerer... Eller...? Gjør den det? Kanskje den har låst seg??
Også i dag som jeg var SIKKER på at jeg skulle ha gått ned, jeg var SÅ flink i går.
Frokost: 1 brødskive med lettost og 1 lettyoghurt med kli
Lunsj: 1 banan og 1 kaffe latte
Middag: 1 brødskalk med lettost og 1 knekkebrød med brunost
Kvelds/etter-trening: 1 knekkebrød og 1 lettyoghurt
Kos: 1 lett-kakao (40 kcal)
Trening: 1 time Mage-Rumpe-Lår trening
Hva er vitsen med å passe maten og ikke kose seg når det ikke spiller filla rolle på vekta?
Går jeg ikke ned til lørdag, legger jeg inn en planlagt sprekk med pizza og smågodt (moderate mengder selvsagt), for da er jeg alene hjemme.
Står BOM fast!
Ja, der har jeg stått BOM fast i en uke på samme vekta. Syns det så ut som om nåla (ja jeg har sånn gammeldags vekt) vippet litt i underkant av 70 i dag, men ikke nok til at det kan regnes med. Kanskje jeg veier 69,95? Hmmmm. Tanken om digitalvekt har streifet meg noen ganger. Men kanskje jeg da går OPP?? Vi får se han an. De er vel ganske dyre eller?
I går spiste jeg:
Frokost: 1 brødskive med lett ost og 1 lettyoghurt med kli
Lunsj: 1 banan og 1 kaffe mocca (kanskje det var den som gjorde at jeg ikke gikk ned)
Mellommat: 1 grønt eple
Middag: 1 kyllingfilet, champignon og Caesar salat
Kveldskos: 2 stk. tyrkisk pepper-drops
Trente ikke i går. Men det skal jeg i dag. Og ta en minimal middag, om jeg får lurt samboern.
Det kan se ut som om jeg blir alene i helgen, og i så tilfelle kan jeg snike meg unna de store middagene og spise minimalt. For nå MÅ jeg ned på 60-tallet snart, ellers blir jeg gal!!
Mål: 68
Igjen: 2 kilo
Tid: 4,5 uke
Tilbake der jeg var før helgen...
Men jeg vil jo gjerne mer ned, da.
I går spiste jeg:
Frokost: 1 brødskive
Lunsj: 1 banan og 3 plommer 1 kaffe latte
Middag: 2 knekkebrød og 1 fersken
Kveldskos: 1 lett yoghurt
Trente: 1 time step, inkl. 75 situps
Takk for svar, Nite. Var redd jeg hadde fornærmet deg fælt...
19. august 2002
☹️70,5 kgUrettferdig - snopet ikke så mye i går
Mat i går:
Frokost: 2 brødskiver
Lunsj: 2 minismå hjemmelagde skolebrød. 1 kroneis
Middag: 2 små brødskiver med bacon og egg
Kveldssnop: IKKENOE!!
Urettferdig å gå opp, jeg vil jo NED under 70. Men det er vel ikke fortjent i dag det da..........
Prøver igjen i morgen. Skal spise lite i dag. Som på alle andre blåmandager...
Flink pike?
Mat i går:
Frokost: 1 brødskive og 1 lettyoghurt med kli
Lunsj: 3 bittesmå ispinner i solsteken
Middag: Pølsegryte med pasta
Diverse: Var på byen og fikk i meg 2 Corona og 2 Smirnoff Ice... Danset i over 2 timer effektivt...
Kom hjem sent hjem i går og spiste for mye...
Mat i går:
Frokost: 1 brødskive og 1 lettyoghurt med kli
Lunsj: 1 banan
Mellomkos: 1 halvliter og 1 kaffe mocca
Middag (sent): 1 hamburger og pasta med ost og basilikum.
...og der regner jeg meg som stabil 70
I går spiste jeg:
Frokost: 1 brødskive og 1 lettyoghurt med kli
Lunsj: 1 banan og 1 kaffe latte (i solen utenfor jobb)
Middag: 2 maiskolber og 1 chiabatta
Kos: 1,5 dl (fløte...)is
Trente ikke i det hele tatt og det får jeg ikke gjort i dag heller. Og det dustete studioet mitt har ikke startet helgetrening enda. Må prøve å få syklet en tur i helgen.
Mål: 68 kilo
Igjen: 2 kilo
Tid: 5 uker
Det bør gå. Fortsetter jeg å stabilisere ut neste uke har jeg nådd målet for de to første ukene. Deretter må jeg ned 1/2 kilo pr. uke. Det bør kunne gå. Kanskje til og med før tiden?
Stabil - og det HELT ufortjent!
I går spiste jeg sinnsvakt mye, og det er et under at jeg er på samme vekt i dag.
Frokost: 1 brødskive og 1 lettyoghurt med kli
Lunsj: 4 - FIRE!! - brødskiver
Mellommat: 2 (bittesmå) ispinner
Middag: MASSE risengrynsgrøt
Huff og huff - ikke akkurat slankemat.
Trente 1 time step og tok 50 situps.
I dag skal jeg være flinkere.