← Alle dagbøker
diarist.Alias

Sissan

55 år183 cm140 innlegg 2002 0 følgere

Start75,0 kg
Sist69,5 kg
Endring−5,5 kg
BMI nå20,8
📉 Ned 5+ kg📓 100+ innlegg🔥 30 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
11. februar 200229. august 2002
🙂69,5 kg

Stagnert igjen - men ihvertfall litt lavere vekt

Nå rører det seg ikke i det hele tatt....

Men, jeg er tålmodig en liten stund til.

Dette spiste jeg i går:
Frokost: 1/2 brødskive m/lett leverpostei og 1 lettyogh. m/kli
Lunsj: 1 fersken, 1/2 brødskive m/eggerøre/fenalår, 1 lettyoghurt
Middag: 1 omelett m/2 egg og ost, urteskinke 100 g og salat
Kos: 1 dl lollipop-is

Trente ikke, var i møte til kl. 2100.

I dag skal jeg på fest med en leverandør. Lurer fælt på hva de serverer. Skal være flink om jeg kan uten at noen merker det.... Ingen trening i dag heller dessverre. Det blir ikke tid til det.
🙂69,5 kg

Hmmm..... Virker denne kuren for meg tro?

Mat i går:
Frokost: 1/2 brødskive 1 lettyoghurt m/kli
Lunsj: 1/2 brødskive 1 lettyoghurt og 1 fersken
Middag: Kyllingsalat (tok ut pastaen, spiste krutongene - de er så gooode) uten baguett...
Kveldsmat: 1 knekkebrød 1/2 banan
Kos: 1 dl lollipop-is

Trening: Danset i 3 timer så svetten rant.
😵69,7 kg

Ja, det var vel for godt til å være sant...

...men jeg er fortsatt under 70 ihvertfall (med begge bena planta godt på den ikke-digitale vekta). Det var deilig å veie 69 noen dager.

Kosthold i går:
Frokost: 1/2 brødskive 1 lettyoghurt m/kli
Lunsj: 1 fersken 1/2 brødskive 1 egg
Middag: ost og skinke salat m/yoghurt dressing
Kveldsmat: 1 knekkebrød m/brunost
...og så den evinnelige yoghurtisen, da. Spiste den opp i går, ca 2 dl. så nå frister ikke den meg mer...

Trente 1 t. Step 2, og tok 90 situps.

Mål: 68
Igjen: 1,3
Tid: 3,5 uker

Det burde være mulig
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias treningsnarkon😃28. august 2002
Et absolutt mulig mål!! Stå på.
😐69,0 kg

Kult *danse danse*

Jeg holder - jeg holder. Og det er IKKE fortjent.

Kost i går:
Frokost: 1/2 brødskive 1 egg 1 lettyoghurt med kli
Mellommat: 1 fersken
Lunsj: 1/2 brødskive 1 banan
Middag: 1 karbonade 1 speilegg og grønn salat
Kos (fy): Yoghurt is
Kveldsmat: 1 knekkebrød med brunost

Ingen trening - lå rett ut i solen halve dagen....

Ikke fortjent men Å så godt...
Og i dag skal jeg på trening.

Mål: 68 kg
Igjen: 1 kg
Tid: 4 uker
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias MonicaR❤️26. august 2002
Gratulerer
så inderlig masse! Nå har du igjen bare ett skarve kilo på hele 4 uker, det er jo bare "piece of cake" - hehe uten sammenligning for øvrig :-)

Jeg gikk opp i helga, men regner med at d et er forbigående:-)
monica

c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
Hei Sissan!
Takk for gratulasjoner på lørdag. Det målet ditt høres jo oppnåelig ut. Det klarer du vet du!! Lykke til.
👻69,0 kg

Lavkarbo-diett eller spøkelser?

Syns nesten det var litt skummelt å gå ned etter første hele lavkarbodag, når jeg har vært stabil og stagnert så lenge.

Men man kan jo ikke klage.
Det verste er at jeg hadde snop-dag i går (planlagt sprekk), så jeg FORTJENER egentlig ikke dette her.

Vel, vel. Mat i går:
Frokost: 1/2 brødskive m/gulost, agurk, 1 egg m/kaviar, 1 lettyoghurt m/kli
Lunsj: 1/2 brødskive m/urteost, agurk, 1 egg m/kaviar, 1 fersken
Middag: 2 maiskolber m/smør og pepper
Digg: 1 melkesjokolade og 8 dumlekjærligheter. 1 pose knaskerøtter m/tsatsiki-dip

Treninge: Ikkeno. Lå helst stille i solen hele dagen.

Mål: 68 kilo
Igjen: 1 kilo
Tid: 4 uker

Nå skal jeg prøve å stabilisere her....
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias MonicaR😄26. august 2002
Wow!! Dette går jo veien da! OG så så fort! Er spent på hva du veier i dag!

Klem, Monica
69,8 kg

Endelig!

Ja, da er jeg på lavkarbo-diett (fra i går lunsj tid).
Det er nok ikke det som har gitt vekttapet i dag, jeg har vibrert rundt 70 lenge, så det skyldes nok heller liten middag i går.

Dette spiste jeg i går:
Frokost: 1 brødskive 1 lettyoghurt m/kli
Lunsj: 1 banan, 1 kaffe latte
Mellommat: 1 lettyoghurt
Middag: Omelett med ost og skinke (2 egg)
Dessert: 1 banan (ble ikke mett av middagen)
Fredagskos: 1/2 flaske rødvin og 2 dumlekjærligheter.

Trente 1 time Fatburner, og tok 100 situps etter timen før jeg gikk hjem (stolt). Effektiv forbrenning for tiden for helsestudioet har ikke air condition!!

I dag har jeg spist min første lav-karbo frokost... 1/2 brødskive med gulost og masse agurk, og 1 egg med kaviar på. +min standard lettyoghurt med kli, den må jeg ha for å regulere magen. Klien tror jeg ikke fordøyes, den bare "skraper" tarmene, så det kan ikke være mye karb-opptak derfra...?
Til lunsj skal jeg ha noe lignende, og så Maiskolber til middag (uten loff til). Og så skal jeg spise kveldsmat. Det gjør jeg aldri, men jeg ser det anbefales 4 måltider om dagen flere steder her, så da prøver jeg det.

Jaja, nå legger jeg meg ut i solen i hagen og ser på min (litt) flatere mage...
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias MonicaR😌26. august 2002
GRatulerer! Det hjelper å være tålmodig!!! God følelse?
Monica
😟70,3 kg

Kjempesprekk grunnet dårlig motivasjon...

Takk for slankevibber og gode råd MonicaR. Dessverre hjalp de ikke i går. Jeg ble så lei, og gikk på en kjempesmell. Orket ikke tenke på slanking og spiste for mye og helt feil.

Men nå er jeg i gang igjen.

Jeg ser du undres over om jeg spiser for lite. Et par dager i forrige uke, gjorde jeg nok det. Trodde jeg kunne booste vekta på den måten, men lurte vel meg selv der. Funka gjorde det ihvertfall ikke. Ellers spiser jeg normalt middag hver dag. Lunsjen kuttes ikke pga. slanking, men pga at jeg ikke orker sitte inne i kantina i finværet. MÅ ut i lunsjen, og lunsj ute hver dag, har jeg IKKE råd til. Så da blir det en banan i stedet. Kveldsmat har jeg aldri spist.

Og nå har jeg gått OPP (grunnet et altfor stort matinntak i går). Så de vet jeg ihvertfall at vekta ikke har låst seg helt.
Tenker på når jeg kom ned i 70 første gang. Så glad jeg var da. Nå er det bare 2 små kilo igjen, det er helt UTROLIG og frustrerende at det skal sitte så langt inne.

Jeg skal forsøke meg på en "lavkarbo"-diett en uke nå, og se hvordan det funker for meg. Såvidt jeg har forstått går det på å spise normalt, men kutte ut: Brød, poteter, pasta og ris, samt alle sukkerholdige produkter. Har jeg skjønt det riktig? Siden jeg har frysern full av kyllingfilet, svinefilet og selvplukkete maiskolber, er jeg allerede godt i gang. Nå skal jeg kjøpe egg (for det ser jeg alle spiser) og salat, og sette i gang. Jeg har alt lagt inn en planlagt sjoko-sprekk i morgen (bare litt), for jeg har ikke touchet godteri på så lenge, og i morgen skal jeg være alene hjemme hele kvelden. Ellers skal jeg kjøpe knaskerøtter og lage en tsatsikidip til å ha utover i uken om jeg fyser på noe. For det er så godt!!

I går spiste jeg (IKKE stolt av meg selv):
Frokost: 1 brødskive m/lettost og 1 lettyoghurt m/kli
Lunsj: 2 brødskiver m/masse godt pålegg (forretningslunsj)
Middag: 5 - FEM - pannekaker med blåbærsyltetøy (ønske fra stesønn, jeg klarte ikke stoppe. Spiser vanligvis bare 2)
Junk etter middag: Siden jeg alt hadde spist for mye, dro jeg på 7-eleven og kjøpte meg en cookie og yoghurtis, som jeg spiste 2 dl. av.

Så nå er jeg oppe i nesten 70,5. Hulk-hulk.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias MonicaR😀23. august 2002
Av og til er det godt å skeie ut litt, og som du sa til meg: De ekstra 300 grammene kan godt være bare ekstra mageinnhold! Synes ellers ikke det var så ille, tenk på hva du KUNNE ha stappet i deg!

o-karbo-dietten er som du sier. Jeg pleier å spise slik:
Frokost: 1 egg og 1/2 brødskive (evt et knekkebrød) med skinke eller roastbiff eller ost og tomat/agurk
Lunch: Samme 1/2 brødskive med pålegg og en frukt
Middag: Kjøtt, fisk, kylling, skalldyr, omelett el.l. sammen med grønnsaker, kokte eller stekte. Ikke så farlig med smør etc. JEg pleier å spe på med litt cottage cheese ved siden av, hvis detser stusslig ut.
Kvelds: 1 knekkebrød med samme type pålegg.

På oppskrifter - annet finner du hele jojoens plan, med masse middagsforslag.

Lykke til, dette klarer du! Jeg skal heie på deg!
Klem Monica
😈70,0 kg

AAARrrrrrggghghghghhghg!!! Hvorfor GIDDER jeg???

Ikke en hekto ned. Ikke en puck! Jeg er så IRRITERT. Nå har jeg stått på stedet hvil LEEEENGE, og jeg blir gal av det. Før sommeren gikk jeg ned til 70, og ble der leeeenge. Så gikk jeg opp i sommer. Det gikk greit å ta det av, men jeg kommer jo ikke videre!
Vet ikke om jeg tør kjøpe digitalvekt, tenk om det viser seg at jeg veier enda mer? Redd for at jeg kan få store problemer i tilfelle.... Dessuten finner jeg ikke noen som koster under 600 kroner, og jeg gidder ikke bruke så mye når jeg har en vekt hjemme som fungerer... Eller...? Gjør den det? Kanskje den har låst seg??

Også i dag som jeg var SIKKER på at jeg skulle ha gått ned, jeg var SÅ flink i går.
Frokost: 1 brødskive med lettost og 1 lettyoghurt med kli
Lunsj: 1 banan og 1 kaffe latte
Middag: 1 brødskalk med lettost og 1 knekkebrød med brunost
Kvelds/etter-trening: 1 knekkebrød og 1 lettyoghurt
Kos: 1 lett-kakao (40 kcal)
Trening: 1 time Mage-Rumpe-Lår trening

Hva er vitsen med å passe maten og ikke kose seg når det ikke spiller filla rolle på vekta?
Går jeg ikke ned til lørdag, legger jeg inn en planlagt sprekk med pizza og smågodt (moderate mengder selvsagt), for da er jeg alene hjemme.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias MonicaR❤️22. august 2002
Kjære kjære Sissan! Mist ikke motet, plutselig gir vekten etter! Du er mye større og sterkere enn den dumme vekten, så den må bare gi seg snart.

Når jeg ser på hva du spiser begynner jeg å lure på om du spiser for lite, slik at kroppen din havner på sparebluss? Jeg er ingen ekspert, men jeg ser flere her inne snakker om det.

Prøv litt ordentlige middager uten karbo noen dager. F eks det jeg hadde i går: Karbonadedeig (ikke vanlig kjøttdeig) formet til kjøttkaker og grønnsaker, f eks brekkbønner på boks og varmet, hvis du liker det. Eller min dagens middag: Skinke (på boks) i skiver og to speilegg og to stekte tomater. Eller Kokt torsk med kokt blomkål. Du blir kjempemett, men uten en eneste karbohydrat (nesten da). Eller som i morgen, da skal jeg fredagskose meg med skalldyrsalat.

Lykke til kjære venn, ikke ta vekten vinne! Slå tilbake! Her kan du få noen positive slankevibber av meg: ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Klem fra Monica
🙂70,0 kg

Står BOM fast!

Ja, der har jeg stått BOM fast i en uke på samme vekta. Syns det så ut som om nåla (ja jeg har sånn gammeldags vekt) vippet litt i underkant av 70 i dag, men ikke nok til at det kan regnes med. Kanskje jeg veier 69,95? Hmmmm. Tanken om digitalvekt har streifet meg noen ganger. Men kanskje jeg da går OPP?? Vi får se han an. De er vel ganske dyre eller?

I går spiste jeg:
Frokost: 1 brødskive med lett ost og 1 lettyoghurt med kli
Lunsj: 1 banan og 1 kaffe mocca (kanskje det var den som gjorde at jeg ikke gikk ned)
Mellommat: 1 grønt eple
Middag: 1 kyllingfilet, champignon og Caesar salat
Kveldskos: 2 stk. tyrkisk pepper-drops

Trente ikke i går. Men det skal jeg i dag. Og ta en minimal middag, om jeg får lurt samboern.

Det kan se ut som om jeg blir alene i helgen, og i så tilfelle kan jeg snike meg unna de store middagene og spise minimalt. For nå MÅ jeg ned på 60-tallet snart, ellers blir jeg gal!!

Mål: 68
Igjen: 2 kilo
Tid: 4,5 uke
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias MonicaR😵21. august 2002
Kjøp deg digitalvekt, så slipper du å lure sånn! Jeg kjøpte en tidligere i sommer, før sto jeg og "vippet" på vekten, for da kunne nåla flytte seg litt i riktig retning. Den skulle også kalibreres på null, som det også gikk an å lure litt. Med digitalvekt slipper du å lure på sånt, det er helt entydig.

Vi kjøpte en på Smartclub, tror ikke det kostet noe særlig.

Lykke til med 60-tallet!
Klem fra Monica
🙂70,0 kg

Tilbake der jeg var før helgen...

Men jeg vil jo gjerne mer ned, da.

I går spiste jeg:
Frokost: 1 brødskive
Lunsj: 1 banan og 3 plommer 1 kaffe latte
Middag: 2 knekkebrød og 1 fersken
Kveldskos: 1 lett yoghurt

Trente: 1 time step, inkl. 75 situps

Takk for svar, Nite. Var redd jeg hadde fornærmet deg fælt...
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias MonicaR😵20. august 2002
Hei, Sissan! Du verden så gjenstridig den badevekten din er da? Det er noen som mener det hjelper å godsnakke med det, pusse og vaske den litt og sånn... Ikke gi deg, før eller siden må den gi tapt og vippe ned på 60-tallet. Jeg følger med!

Klem fra Monica
c.AuthorAlias nite20. august 2002
Hei og god morgen. Sola skinner og det er etterhvert blitt en strålende dag.

Vet du hva, 9 av 10 som går på et organisert G.Rohde kurs eller libra, går opp igjen. Jeg tror, og jeg sier jeg tror fordi jeg ikke har noe hold i hva jeg sier, at dette blir veldig intensivt. Man får så mye forhold til ja mat og nei mat, fettinnhold, ikke fettinnhold og ikke minst man veier maten. Det er ikke normalt å skulle veie maten for resten av livet. Flere som går på slike kurs har et mål for øye og det er at etter endt kurs skal de feire med mat og kaker. Hallois, da er jo hele kurset bortkastet. At man skal betale i dyre dommer for å få en lekker kropp en kort stund. Holdningen til vaner er dermed ikke oppnådd. Det har kun vært et kostbart kurs.
Derfor går veldig mange opp igjen, og dette er det slike som G.Rohde og Libra overlever på.
Denne siden her er mye mere effektiv, da man får mange forskjellige tips og man kan i ro og mak finne ut hva som er beste og mest effektive metoden for seg selv å miste vekt.
Gratis er den også, og ikke minst. Her kan man dele sine tanker, akkurat når man skulle ønske. På et kurs vil man få støtte i en time pr. uke. Uken består av 168 timer, og du er da overlatt til din ensomhet i slankeprosessen resten av uken, 167 timer.
Så kanskje du kunne tipse din venninne om denne siden, hvor jeg for første gang i livet er like motivert 4 uker etter jeg startet som jeg var det første døgnet.

Nå spørs det jo om din venninne har bedt deg om hjelp/synspunkter, men det er klart at overvekt er et sårt punkt. Jeg er veldig trygg på meg selv, og selv om jeg er stor (og i høyde liten) anser jeg meg ikke som bæl-feit. Har proposjoner, og min vekt ønsker jeg å redusere av helsemessige årsaker. Og ikke minst endre livskvaliteten, orke mere, få mere overskudd og så er fett totalt uten nytteverdi, i vår del av hverden.

Mitt mål, tja jeg vet ikke, står vel på til jeg er fornøyd. Vet at ved rundt 80 er jeg godt fornøyd, og tror dette er matchvekta mi. Under 80 er jeg veldig fornøyd med, men er redd for at dette blir et litt urealistisk mål for meg. Har vært på 67 kg i slutten av 20 årenen, men var der så kort tid (ca. 1 1/2 år) og har vel vært rundt 80 mesteparten, tror jeg. Da ligger jeg på klær str. 42.

Bare spør i vei, jeg svarer jeg. Noen ganger er mine svar preget av "tror jeg" og andre ganger "vet jeg".

En riktig god dag videre fra nite
☹️70,5 kg

Urettferdig - snopet ikke så mye i går

Mat i går:
Frokost: 2 brødskiver
Lunsj: 2 minismå hjemmelagde skolebrød. 1 kroneis
Middag: 2 små brødskiver med bacon og egg
Kveldssnop: IKKENOE!!

Urettferdig å gå opp, jeg vil jo NED under 70. Men det er vel ikke fortjent i dag det da..........

Prøver igjen i morgen. Skal spise lite i dag. Som på alle andre blåmandager...
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite19. august 2002
Ps.
Din venninne. Du skal helt klart støtte henne. Du skal høre på henne, og gjerne arrestere henne om du ser hun lurer seg selv. Prøv å motivere henne, trim sammen med henne.
Det kommer selvfølgelig an på hvilken tone dere har mellom dere, og nå er jo ikke du direkte undervektig heller da, så du kan jo komme med gode råd.
Det jeg mente var at de som aldri har hatt vektproblemer ikke kan gi gode råd til en som er stor, ja som meg og din venninne som har levd med dette i maaaaange år. Det kan virke provoserene. Det er veldig mange mennesker som skal være belærende og dette kan være både bra og dårlig. Man må liksom kjenne litt på om man har noe å komme med, som det er mening og erfaring i, eller om dette bare er "synsing".

Viser litt til nassenøff sitt svar til aasalill.

Klem igjen

c.AuthorAlias nite😉19. august 2002
Hei kjære du.

Jeg synes ikke ditt innlegg var støtene eller krasst. Jeg synes det er fint med kommentarer og meninger. Det jeg ikke synes er så ok er direkte utskelling, men ditt innlegg oppfattet jeg ikke slik.

Selvfølgelig skal du skryte, støtte og komme med kommentarer. Det var vel heller ikke din vektklasse jeg siktet til i utgangspunktet.
Jeg kom over et innlegg i en annens dagbok hvor jeg kanskje tenkte tanker om, som jeg i etterkant forsto jeg ikke burdet uttalt meg om. Men gjorde det jo i min egen dagbok.

Synes det bare er hyggelig at du kommer innom DB mi, og (ha ha) nå har jeg jo også blitt oppmerksom på deg, og kommer gjerne inn å står på sidelinjen og applauderer deg fram til målet ditt.

Klem fra nite som overhodet ikke er "sur" på deg.

c.AuthorAlias MonicaR😵19. august 2002
Mandager er kjipe... også vekta er i dårlig humør da. Jeg og gikk opp... til tross for glimrende opplegg i går.
😌70,0 kg

Flink pike?

Mat i går:
Frokost: 1 brødskive og 1 lettyoghurt med kli
Lunsj: 3 bittesmå ispinner i solsteken
Middag: Pølsegryte med pasta
Diverse: Var på byen og fikk i meg 2 Corona og 2 Smirnoff Ice... Danset i over 2 timer effektivt...
🙂70,0 kg

Kom hjem sent hjem i går og spiste for mye...

Mat i går:
Frokost: 1 brødskive og 1 lettyoghurt med kli
Lunsj: 1 banan
Mellomkos: 1 halvliter og 1 kaffe mocca
Middag (sent): 1 hamburger og pasta med ost og basilikum.
😊70,0 kg

...og der regner jeg meg som stabil 70

I går spiste jeg:
Frokost: 1 brødskive og 1 lettyoghurt med kli
Lunsj: 1 banan og 1 kaffe latte (i solen utenfor jobb)
Middag: 2 maiskolber og 1 chiabatta
Kos: 1,5 dl (fløte...)is

Trente ikke i det hele tatt og det får jeg ikke gjort i dag heller. Og det dustete studioet mitt har ikke startet helgetrening enda. Må prøve å få syklet en tur i helgen.

Mål: 68 kilo
Igjen: 2 kilo
Tid: 5 uker

Det bør gå. Fortsetter jeg å stabilisere ut neste uke har jeg nådd målet for de to første ukene. Deretter må jeg ned 1/2 kilo pr. uke. Det bør kunne gå. Kanskje til og med før tiden?
😌70,0 kg

Stabil - og det HELT ufortjent!

I går spiste jeg sinnsvakt mye, og det er et under at jeg er på samme vekt i dag.

Frokost: 1 brødskive og 1 lettyoghurt med kli
Lunsj: 4 - FIRE!! - brødskiver
Mellommat: 2 (bittesmå) ispinner
Middag: MASSE risengrynsgrøt

Huff og huff - ikke akkurat slankemat.

Trente 1 time step og tok 50 situps.

I dag skal jeg være flinkere.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias MonicaR❤️15. august 2002
MEn risengrøt er jo grusomt godt da... (ojoj nå fikk jeg lyst på det, kjenner nesten lukten...)

Bra trening da. Stå på, så ser tu 69-tallet i morra!
Monica
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.