← Alle dagbøker
diarist.Alias

Sirkeline

64 år178 cm38 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start117,0 kg
Sist101,6 kg
Endring−15,4 kg
BMI nå32,1
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg🕰️ 1+ år i dagboka
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
8. mars 200128. august 2002
😊101,6 kg

yes

er bare innom for å notere ned et lite hopp ned... Nå er jeg nær grensen der det skar seg sist. Men det skal det selvfølgelig ikke gjøre nå!! Skal på kurs med god mat i morgen.... det blir vel å oppsøke de magre delene av bordet. Det vanskeligste blir nok å ikke ta dessert... kanskje en liten bit bare... ;)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Vår😄29. august 2002
Å hallo Sirkeline, den satt!!! Kjempehopp nedover, jo!!!! Veldig morsomt!

Nå er jeg spent på fortsettelsen. Du kommer IKKE til å slippe taket denne gangen, for nå er du joså godt i gang, og nå er det en lang, god høst framover, kjempefint å trene og være i farta da. Tvi tvi!
😉102,4 kg

kort innpå

Nå må jeg liksom innom her en tur ofte for å notere de siste endringer og lese litt hva folk holder på med. Jeg er kjempeglad for kommentarer og føler at det er motiverende for meg både å få og å lese/skrive selv. - Men jeg er så utålmodig. Synes det er såååå langt igjen før jeg kommer meg skikkelig nedover..... Men som sagt. Jeg står på og håper på videre nedgang og å se det tallet som har vært så lenge borte. Bare 99.9 bare....
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jannicke😉27. august 2002
Hei!
Ville bare si at jeg kjenner meg igjen i tankegangen din! Jeg vil også at alt skal skje fort- fort! Jeg håper liksom at vekta skal være under 100 bare jeg har tatt meg en liten joggetur og klart meg uten brus en dag. Men slik er det jo dessverre ikke... Men hvis vi står på vil vi komme under 100 begge to innen rimelig tid- tror du ikke? Lykke til iallfall!
c.AuthorAlias Blubba27. august 2002
Hei!

Takk for kommentar. Er jo helt enig med deg, det er ikke smart å fortelle seg selv at det burde jo snart komme en sprekk. Det er disse gamle vanene som er så vonde å vende. Var hos min storesøster i dag, og der var det kransekake og is. Spiste mer enn jeg burde, og er litt sur på meg selv for at jeg ikke sa ifra at jeg er på slanker'n. Hun er stor selv, og det er nesten litt tabu å snakke om sånt, er så redd for at hun skal ta det ille opp. Tåpelig egentlig, for vi snakker om alt. Men det viser jo hvor sårbart alt som har med overvekt er. Skulle så gjerne fått henne med på GI kosten, vet hun ville ha godt av det reint helsemessig. Men i motsetning til meg selv har hun ikke støtte for noe slikt i familien sin, for det vil jo bety at de også må gjøre visse offer.
Men for min egen del er det greit, jeg spiser ikke mer i kveld og i morgen er det på'n igjen.

Synes du er flink, du har kvittet deg med mange kilo. Stå på videre, du er et forbilde for meg.

Klem fra Blubba
☹️102,6 kg

vel vel

Jeg merker at vekten går ned i uken og kryper litt opp igjen i helgen. Så hverdagene er nok striksere ifht matinntak.... Men da går det saktere og holder kanskje bedre når det ikke går så fort? Jeg har ikke skeiet mye ut i helgen, men har spist reker med litt majones... og det er jo ike riktig slanking akkurat. Men det var mye mindre enn jeg hadde gjort ellers - og godt var det! Jeg er ihverfall fortsatt motivert. Har litt lyst på sjokolade og ser at den med 70 % kakao kan spises. Men har ikke sett det i noen butikker jeg har vært i . Skulle gjerne hatt litt på lur...
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Vår27. august 2002
Hei, Sirkeline!!!!!!!!! ÅÅÅ, så fint at du kom tilbake! Jeg så du hadde vært innom her en liten tur i vår også. Og så fint i gang som du er, da!! Det har gått skikkelig dårliger med meg siden sist, men pytt! Ferdig med å tenke på det jeg, nå. Helt sant! Det jeg har lært, er at det ikke er lurt for meg å gå fullt så fort ned, så jeg tenker meg å bruke litt lenger tid enn sist. Da behøver jeg ikke å gå ned hele tida, kan ha noen platåer underveis når det trengs. Men neste sommer, Sirkeline, DA...!!!!

Jeg skal følge med deg skritt for skritt, og når du kommer deg under 100, som ikke er lenge til heller, skal jeg sende opp litt fyrverkeri til ære for deg.

Hilsen Vår
c.AuthorAlias Blubba😃25. august 2002
Hei!

Vi må kanskje ha noen pusterom, og det blir jo oftest i helga. Det er jo som oftest i helga at den sosiale aktivitetn foregår osgå, og det er vanskelig å alltid skulle være flink. Ikke ha dårlig samvittighet for det som er spist. Gjort er jort og spist er spist som Ole Brumm sier. Men man kan tenke over hva man spiser og forsøke å spise mindre eller riktigere neste gang. Det er viktig å tenke forbedring, ellers stagnerer man fort, og innarbeider uvaner. Og jeg legger til- det er veldig lett å råde andre- langt vanskeligere å leve opp til de selv!! He He. Men reker med veldig lite loff og kanskje litt salat til er jo bra GI kost det da. En liten tilpasning og du er i boks. Dette går veldig bra, og du er under 100 før du vet ordet av det!

Klem fra Blubba
c.AuthorAlias Jenta*S*😉25. august 2002
Hei på deg!
Først og fremst: takk for koselig kommentar!Ok,jeg har gått ned 40 kilo,men det har tatt lang tid,og jeg har surret mye opp og ned!;)Men sånn er det vel,man prøver og feiler litt,også prøver man litt hardere neste gang,og da går det som regel bedre!
Ser at du driver GI slanking du også? Utrolig hvor mange som har kastet seg på den bølgen i det siste! Må jo være noe i det!
Jeg vil prøve det,men jeg tror jeg skal gjøre det sakte men sikkert i begynnelsen...ser ikke for meg å kutte HELT ut brød,ris,pasta,potet osv...uææææ...*S*..hehe

Om jeg er like flink i uka som i helga? Vet du hva,det er så forskjellig...noen helger skjer det ikke noe spesielt og da prøver jeg å være flink.Men generellt er helgene vanskelige! De er det.Men slankingen er et valg vi har tatt,og da får vi prøve å holde det så godt som mulig! For vi har jo et valg,ikke sant? Enten gjøre det....eller ikke gjøre det! Det er ingen som tvinger oss til det,vi gjør det fordi vi vil det selv,så vi kjemper jo mot oss selv hele tiden.Hmmmm....nei,nå skal vi stå på! Ikke sant,sirkeline?;0)
Syns du har vært flink i helga,jeg!! Ingen store utskeielser der akkurat! Nå nærmer du deg 2 siffra med stormskritt!! IKKE GI OPP!!! LOV MEG?....
Hva spiser jeg en "vanlig" dag?
F.eks:
-2 tynne brødskiver med magert pålegg.Lasser på med agurk,tomat,rødløk,paprika.
----------------------------------
-1 o,1% fett yoghurt+ 1 frukt
----------------------------------
- 1 pitabrød med kyllingkjøtt,salat og cremefraiche dressing
----------------------------------
- 1 gulrot
---------------------------------
- 1 stor potet,2 karbonader i brun saus.Masse grønnsaker
---------------------------------

Frukt om kvelden,hvis jeg må ha noe.Prøver å ikke spise så mye etter kl.19.MASSE vann....for mye pepsi max,men det har jeg planer om å kutte ned på! Nå fremover,hvis jeg skal se på GI kost,må jeg jo legge om dette drastisk....vi får se:0)...
I tillegg så trener jeg 8 timer i uka,og jeg regner med at det er den største grunnen til at jeg har gått ned og at jeg klarer å holde vekta.
Håper du fikk svar på noe av det du lurte på!
Klem fra Jenta*S*
😉102,7 kg

krype krype

Nå går det litt tregere tror jeg.... Men jeg er fortsatt topp motivert så det er bare å vente og være flink. Sykla 30 min i dag. Har vært og badet nå og drev self-made vannaerobic i vannet. Så sikkert rart ut, men var deilig for meg ihverfall ;)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*😉24. august 2002
NÆMMEN?!
Så koselig å "se" deg igjen! Husker godt når du var her inne! BRA at du kaster deg ut i det igjen! Husk at det er bare du som kan gjøre noe med det! Jeg har vært flink,ja..ok,men jeg har også surra masse i de siste månedene---opp og ned,opp og ned! Men nå er det slutt på det! Nå skal jeg bli helt ferdig!
Håper du er med på det???:0)
Gleder meg til å følge med deg videre!
Stå på! Det er virkelig verdt det!
Stor "velkommen tilbake" klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Trulte23. august 2002
Velkommen tilbake....
Vi ligger og vaker omtrent i samme vektklasse og venter på 90 begge to*ss* Fint å ha flere likesinnende her.....
Det med vann aerobic er sikkert både morsomt og godt for musklene...håper været holder seg slik lenge slik at badesesongen varer enda en stund.

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias Jojoen😃22. august 2002
Hei Sirkeline :-)

Tusen takk for koselig hilsen. Deg har jeg visst ikke hilst på før. Kikket litt i dagboka di og så at du hadde hatt en liten pause. Men jeg synes du har vært flink likevel, en solid nedgang og tilbake i sporet :-) Det er kjempefint. Nå er det snart høst og kanskje enda litt lettere å fortsette.

Jeg gleder meg til å følge med deg videre. Nå har vi omtrent lik BMI. Vi blir her en stund til, ikke sant?

Klem fra Jojoen
😊102,9 kg

ja...

Jeg er fornøyd med at det går nedover. Sykla 25 min i dag. Drakk hvitvin i går, så jeg får se om det gir utslag gale veien om noen dager. Det var deilig! - og i dag er jeg fornøyd. Nå ser jeg snart nittitallet!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias solskinn😉18. august 2002
Hei!
Håper hvitvinen smakte.
Den har du sikkert sykla av deg nå vet du.
Noe skal man jo unne seg.
Hilsen Solskinn
c.AuthorAlias Blubba18. august 2002
Hei

Du er jammen flink! Det er utrolig motiverende å se at noen andre klarer det som er mitt eget mål,(Delmål), nemmelig å komme under 100. Du er jo så nærme, så om et par uker så er det i boks. Nå vet jeg at det ikke er umulig, selv om jeg synes det er langt fram innimellom. Stå på!

Klem fra Blubba
😊103,6 kg

Nå går det bra

Første gangen her inne på lenge. Har surret litt opp og ned i vekt. Vet at hvis jeg blåser i diett går jeg opp fordi jeg har vaner som ikke er forenlig med vektnedgang. Jeg har nå fulgt tanken om glykemisk indeks lenge og ser og merker at det er veldig riktig mat for meg. Men det er uvant. I det daglige går det veldig bra, men når jeg skal noe med noen blir det litt sært. Kanskje fordi jeg ikke har rutinen inne enda? Det største beviset på at dietten fungerer foruten at vekten kryper nedover er at jeg mister søthungeren. Det er deilig. Jeg er så sliten av alltid etter middag og leite febrilsk etter noe å putte i munnen. Klarte å legge på meg 6 kg etter at jeg var her sist, men er nå på vei igjen mot under 100. GHelga medfører alltid utfordringer men jeg tar det med ro om det blir litt mer mat enn ellers. Blir jeg helt fiksert så er ikke det bra heller. Da sprekker jeg fordi jeg blir lei. Jeg er allikevel kjempehappy fordi jeg tross alt har gått ned fra 117 kg til 103.6 fra jeg var her inne første gangen selv om det nå er mer enn 1 år og 5 måneder siden... JEG ER VELDIG INSPIRERT AV ALLE HER INNE SOM JOBBER SÅ IHERDIG MED SAKEN. jEG HAR JO VÆRT HER OG TITTET. oGSÅ I TØFFE TIDER DA JEG KJENTE AT JEG HADDE DETTI HELT AV LASSET. nÅ HÅPER JEG Å VÆRE HER IGJEN!!(Den store skriften her er tilfeldig... traff caps. knappen og gidder ikke skrive på nytt....) Glemte å få med i farten at jeg siste 2.5 uker sykler på innesykkel nå ca 5 dager i uken - nesten hver morgen. i uka ca 23-33 min. I dag 50 minutter . Kommer på jobben frisk og opplagt. Det er herlig.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12317. august 2002
Så flink du er til å trimme!! Jeg sykler selv på innesykkel og det er slitsomt synes jeg. Men jeg gjør det annenhver dag. Har holdt på med det i 3 uker nå, og faktisk kjenner jeg at jeg har fått muskler!!
Du har all grunn til å være fornøyd med å gå ned fra 117 til 103,6. Det er jo over 13 kg. Tenker det merkes godt? Her inne er det mange fantastiske mennesker, så det er god rå å få støtte i både medgang og motgang.Lykke til videre.
😃104,7 kg

alt går greit

Ja, alt går greit. Jeg er ikke fiksert på det jeg driver med, men fokusert. Jeg tillater meg noe jeg ikke hadde spist dersom jeg hadde spikra meg fast til en kur, men nettopp derfor tror jeg det går bra. Ser frem mot å komme ned i tosifret nå. Det er 4.8 kg igjen... Jeg skjønner ikke helt dette med at det skulle bli betaling for denne tjenesten, men nå skal det ikke det allikevel? Jeg er ihvert fall i rute og skal stå på videre!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lakki😉25. april 2002
Du har jo ikke langt igjen til under hundre da - dette kommer til å gå bra!

Klem fra Lakki
105,3 kg

riktig vei

Det har gått greit siden sist. Jeg forteller meg selv at jeg ikke er på spes. kur. men bare er forsiktig med hva jeg putter i munnen.. Da får jeg ikke den "hjelp-jeg-er-på-slankern-nå-har-jeg-lyst-på-alt-følelsen!!!" Er fornøyd med vektnedgangen. Og fortsetter med dette fremover.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi😉21. april 2002
Riktig vei, og deter viktig!!

Det nærmer seg to-siffer for deg.
Spennende måte ålure seg selv på, vet ikke om jeg hadde klart det enda, men vil forsøke noe slikt om jeg kommer under hundre noen gang.

Foreløpig er alt bare spesielt her, fiberpiller, slankedagbok og lav GI-index er omtrent det eneste som jeg tenker på. Egentlig ikke det livet burde handle om.....

Men har et håp om at ikke vekten må stå i fokus bestandig, synes jeg har brukt mesteparten av livet på å slanke meg, og deet er egentlig ille.

Ønsker deg fortsatt god nedgang på vekten!!
Sussi
c.AuthorAlias Ronja21. april 2002
heisann:)
gratulerer med vekttapet:) kjempefin tankegang:) og det fungerer og ser jeg:) men det er jo tross alt der vi alle gjør feilene, vi bare putter alt vi kommer over i munnen, og ofte er det en reflekshandling:( Jeg veier maten, og så skulle jeg skjære vekk det som var for mye på skiven...og joda hva holdt jeg på å gjøre...rett i munnen med det:) bare et eksempel på ting som blir gjort av gammel vane:) så forsett sånn, tror mange har noe å lære av den tankegangen der:))
ha en forsatt fin søndag, du er kjempeflink:)
klem fra Ronja
c.AuthorAlias ANNE20. april 2002
Kjempefin måte å slanke seg på , og når det funker er det bare å fortsette på den måten.Lykke til ANNE
106,5 kg

prøver igjen...

Av de siste overskrifter er det tydelig at dette ikke har vært veldig målrettet i de siste kommentarer... Det er prøver igjen, tja, litt og litt osv.... Men nå!! Nå nærmer sommeren seg og det positive er at jeg er flere kg foran skjema vedr. nedgang enn på samme tid i fjor!! Så jeg vil ihvertfall gjøre alt nå for å være tosifret til 1. juni! Det må jeg da klare hvis jeg er flink??!! Jeg skal forsøke å begrense veiing og kommentarer til x1 pr. uke. Det er så uendelig mange navn her inne nå at jeg kjenner knapt igjen noen fra i fjor, men jeg er bare så imponert over de jeg kjenner igjen som har gått ned masse!!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lakki10. april 2002
Hei!

Jeg er forholdsvis ny her. Kjenner meg litt igjen når jeg ser på dagboka di. I oktober veide jeg 96,4 - hadde gått ned fra 104. "Plutselig" her en dag i mars, så veide jeg 107! Forrige gang var jeg ikke her inne, så jeg håper at dagboka her skal hjelpe meg tilå holde ut... Jeg satser på tosifret til 23. april, har 2 kilo igjen. Unde 100 til 1. juni ser ut som etsvært så realistisk mål, så det kommer du til å klare! Lykke til!

Klem Lakki
c.AuthorAlias Bitten9. april 2002
Hei Sirkeline :)
Ikke alle har vert like flinke nei. Eg sliter eg og, men sammen skal vi klare dette :)
Vi skal tape de kiloene vi ønsker til slutt, selv om det tar til, så stå på :)
Lykke til.
Klem fra Bitten :)
☹️108,5 kg

tja..

Dette må være det vi kaller en ørliten bevegelse :) og ganske tilfeldig, tror jeg, for jeg er ikke flink. Jeg jobber virkelig for å psyke meg opp til å klare noe fremover. Skal ikke lage meg for høye mål, men håper på å gå ned til 95 kg innen st.hans. Yes - det er målet
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias mia31. januar 2002
Hei Sirkeline !
Jajamensann - det er jommen ikke lett dette her. Jeg syntes det gikk så greit da jeg var innom her sist ( i fjor engang !)- men så ble det litt for mye unnasluntring - og det straffet seg ! Nå er jeg igang igjen - og har klart ( tror jeg ) å finne litt av "staheten" som må til. Så vi får heie på hverandre - og da kommer vi i mål skal du se....

Lykke til fra Mia
c.AuthorAlias Tone14. januar 2002
Klart du greier det. Lurt å sette seg et realistisk mål. Det der kommer du helt klart til å greie. Opplagt!
Hilsen Tone
c.AuthorAlias Bitten13. januar 2002
Hei Sirkeline :) Kom igjen og stå på for dette klarer du, det har du vist før :) Du var ikke den eneste som gjekk feil vei på vekta, eg klarte å gå opp hele 12 kg :( Men kom igjen for nå skal vekta kun peke nedover for oss igjen :) Tenk at om noen månader skal vi begynne å kaste klærene og da vil vi jo få av oss vinterhabitten som sitter på kroppen og :))) Sender deg mange lykkevibrer ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~Klem fra BItten :)
108,9 kg

Fram og tilbake er like langt :(

På 4 mnd har jeg lagt på meg 8 kg. Det er håpløst og jeg har motivasjonen helt i bunn. Skal prøve å skjerpe meg fra i morgen og måtte inn på sidene her igjen for å få litt smittende motivasjon :) Ser at enkelte fra "min tid i vår" har vært utrolig flinke. Nyttårsforsettene er som vanlig... å spise mindre og trene mer.... GODT NYTT ÅR 2002!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Vimsa3. januar 2002
STÅ PÅ SIRKELINE... DETTA KLARER DU!!!litt av en begynnelse og legge inn slankedagbok her på nettet, så vi er på rett vei =o)

Klems fra Vimsa...
c.AuthorAlias Tone2. januar 2002
Du setter i gang på det nye året, du også, ser det ut som.
Det er bra!

Jeg har gått opp og opp i hele høst, og er skikkelig fortvila. Prøvde å starte før jul, det skar seg. Men nå er det nyttår, ingen fester, og alt er letter. Vi ligger omtrent på samme sted, så jeg skal følge med og se hvordan det går med deg. Bli med meg nedover, da vel! :-)

Tone
100,9 kg

1 kg igjen til jeg er tosiftet!!!

Jeg har vært standhaftig og det har gitt resultater. Nå venter jeg med "lengsel og smerte" på en kg. til. Ser fryktelig frem til å bli tosifret. Men....så skal jeg altså på kurs i tre dager og får jo ikke med meg kjøleskapet mitt! Må prøve meg så godt jeg kan. I alle fall var det en deilig start på dagen. Ha en fin dag alle!!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blomsten6. september 2001
Hei Sirkeline. :))
Ser at du som mange andre, inklusive meg, har lagt på deg kilo etter både svangerskap og fysing. Er litt irriterende at de sitter så godt de kiloene. Det er sikkert og visst, men *S*..nå har du bare noen gram igjen til du har det to sifrede tallet igjen på vekten...Det kan du være stolt av Sirkeline. Spesielt siden det kan være hardt til tider når man skal ned ganske mange flere kilo enn de 4-5 som alle ukebladdietter etc reklamerer med etter jul og påske!!!

Ja, jeg synes vi er flinke her inne jeg!! Så er det sagt..*S*

Ellers så må du fortelle hvordan det går etter å ha fulgt GI og Lindberg i 4 uker, du nevnte jo allerede det i starten, GI altså!! Ja, for da snakket du om boken Jentemat og GI som du hadde lest om før! Kan bare skrive under på at det fungerer jeg da. Det er bare å se på TV2-kokken det, Arne Jermstad, www.vektibalanse.com. Han har gått ned mange kilo uten å slite så mye for de!!
..trener litt, spiser sunt og har det bra :)))

Hilsen meg
Blomsten....som håper kurset er givende, maten er god og sunn og at du har en fin slankeuke uten for mye stress og mas... :)))
c.AuthorAlias vår6. september 2001
Jøss! Som du står på! Dette er topp!!!! Nå tenker jeg du er topp motivert!
Hilsen Vår
c.AuthorAlias aas5. september 2001
Stå på! Snart ser du torsifret! Tenk på det når du skal reise bort; det må være en kjempemotivasjon for å passe seg!

Neste gang jeg "ser" deg, er du tosifret :))

aas
103,1 kg

frem og tilbake eller litt opp og ned...

Etter en reise igjen har jeg lagt på meg 1 kg. Ikke så værst, men samtidig ergrer det meg utrolig at det skal være SÅ seigt å tyne seg ned til 99. Er inne i en gumle-gumle-alt-er-godt-og-spesielt-kremkaker-periode !! som jeg akkurat nå skriver meg ut av. Nok er nok. Har forresten kost meg veldig mye lenge og bare gått opp en kg, så det er jo ikke så værst, da må jeg i ferien ihvertfall ha gjort noe annerledes enn før? Nå skal jeg prøve meg på blodsukkerstabiliserende GI diett og ta opp treningen igjen. Jeg har forresten svømt mye og sett passe "gal" ut i vannet der jeg har drevet intens vanngymnastikk :)i ferien - og fikk på meg en buksestørrelse mindre enn da jeg dro selv om jeg veide en kg mer.... forstå det den som kan.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias vår31. august 2001
Hei, Sirkeline

Velkommen hjem igjen. Så fint at du er her igjen! Jeg vil også prøve å stabilisere blodsukkeret. Kjøpte meg boka "sonen" også, men jeg vet sannelig ikke, jeg. Den går på balanse mellom sukker, protein og fett, men det blir mange påstander og den er på en måte fundamentalistisk, jeg blir skeptisk med en gang ... Skal prøve å skrive litt om kostholdet mitt hvis jeg syns det fungerer.

Hilsen Vår
102,1 kg

small step down

Nå veier jeg faktisk 1hg mindre enn da jeg beg. min lengre fraværende periode og det er fantastisk deilig. Det betyr at jeg er i gang igjen! Mitt opprinnelige mål om a være tosifret til st.hans skar seg jo, men nå er jeg klar for snarest å komme dithen. Jeg blir kjempemotivert av å lese dagbøkene til dere alle standhaftige slankere som har vært flinke i sommer, og det er med på å tenne gnisten igjen. For som du skriver Vår er det noe med de gamle vanene som ER vonde å vende....
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
c.AuthorAlias vår8. august 2001
Hei, Sirkeline
Glimrende! Du ligger et hestehode foran. Jeg har ikke tatt igjen meg selv enda. Men om en uke, så! Snart er det all den sunne maten og all treningen som er blitt de gamle vanene, og som vi ikke kommer unna!

c.AuthorAlias to look7. august 2001
Stå på, det går den rette veien. PS Vi har en ganske lik vektkurve!

102,8 kg

tilbake etter ferie

Hei alle.
Etter en periode der motivasjonen var så som så gled jeg behagelig inn i en lang ferie som ikke var preget av slanking. Etter mye kos og spising og noen kg opp bestemte jeg meg for at nei ikke f. om jeg skal opp igjen og bli ulykkelig nå, så her må det skjerpings til. Vekten er nå omtrent som da jeg var her sist og det er jeg fornøyd med. Bortsett fra en ferieuke senere i august skal jeg forsøke å gå sakte men sikkert nedover i månedene fremover. Det blir nok litt prøving og feiling igjen, men prøver meg ihvertfall på mye grønt og mye vann og skal være forsiktig med sukker og fett. Har kjøpt dr Lindbergs bok basert på glykemisk indeks og skal sette av 4 uker senere til å forsøke den dietten ordentlig. Ser at det er mange nye her inne siden sist jeg var her , men også mange kjente. Håper alle har hatt en fin sommer hittil(ser at noen har det litt tøft også, -håper det går seg til..)Jeg vil nok suge til meg erfaringene dere har gjort i det siste, for jeg kjenner at jeg fortsatt har mye å hente her inne.Godt å være tilbake! Klem fra Sirkeline
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias vår2. august 2001
Hei, Sirkeline
Nei, nå ble jeg glad!!! Så fint at du er her igjen!! Jeg lurte på hvor du ble av. Jeg skal følge med deg framover. Som du skriver i dagboka mi: Det er til ettertanke at man går opp igjen med en gang. I mitt tilfelle vet jeg godt hvorfor: Jeg har noen elendige vaner fra tidligere, og i sommer slo de igjennom, særlig fordi jeg var sammen med folk med samme vaner. Men det nytter det ikke å skylde på andre, jeg må få de nye vanene mine så innarbeidet at de tåler sånne påkjenninger.

Da er vi i gang, da, lykke til videre!
c.AuthorAlias Jenta*S*2. august 2001
Hei Sirkeline:0)!
Welcome back! Så flott at du veier praktisk talt det samme som da du begynte ferien!! Jippi!!*S*
Det er dr.Fedon Lindberg du mener? Jeg har lest endel om denne dietten, og har tenkt å prøve den selv. Har ganske stor tro på det han skriver,men jeg har ikke boka enda.
Men jeg har også tenkt på dette her, så hva med å sette av 4 uker sammen så kan vi støtte hverandre litt?:0)

Lykke til videre!

Klem fra Jenta*S*
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.