← Alle dagbøker
Sirkeline
64 år178 cm38 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start117,0 kg
Sist101,6 kg
Endring−15,4 kg
BMI nå32,1
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg🕰️ 1+ år i dagboka
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 28. august 2002
😊101,6 kgyes
er bare innom for å notere ned et lite hopp ned... Nå er jeg nær grensen der det skar seg sist. Men det skal det selvfølgelig ikke gjøre nå!! Skal på kurs med god mat i morgen.... det blir vel å oppsøke de magre delene av bordet. Det vanskeligste blir nok å ikke ta dessert... kanskje en liten bit bare... ;)
27. august 2002
😉102,4 kgkort innpå
Nå må jeg liksom innom her en tur ofte for å notere de siste endringer og lese litt hva folk holder på med. Jeg er kjempeglad for kommentarer og føler at det er motiverende for meg både å få og å lese/skrive selv. - Men jeg er så utålmodig. Synes det er såååå langt igjen før jeg kommer meg skikkelig nedover..... Men som sagt. Jeg står på og håper på videre nedgang og å se det tallet som har vært så lenge borte. Bare 99.9 bare....
25. august 2002
☹️102,6 kgvel vel
Jeg merker at vekten går ned i uken og kryper litt opp igjen i helgen. Så hverdagene er nok striksere ifht matinntak.... Men da går det saktere og holder kanskje bedre når det ikke går så fort? Jeg har ikke skeiet mye ut i helgen, men har spist reker med litt majones... og det er jo ike riktig slanking akkurat. Men det var mye mindre enn jeg hadde gjort ellers - og godt var det! Jeg er ihverfall fortsatt motivert. Har litt lyst på sjokolade og ser at den med 70 % kakao kan spises. Men har ikke sett det i noen butikker jeg har vært i . Skulle gjerne hatt litt på lur...
22. august 2002
😉102,7 kgkrype krype
Nå går det litt tregere tror jeg.... Men jeg er fortsatt topp motivert så det er bare å vente og være flink. Sykla 30 min i dag. Har vært og badet nå og drev self-made vannaerobic i vannet. Så sikkert rart ut, men var deilig for meg ihverfall ;)
18. august 2002
😊102,9 kgja...
Jeg er fornøyd med at det går nedover. Sykla 25 min i dag. Drakk hvitvin i går, så jeg får se om det gir utslag gale veien om noen dager. Det var deilig! - og i dag er jeg fornøyd. Nå ser jeg snart nittitallet!
17. august 2002
😊103,6 kgNå går det bra
Første gangen her inne på lenge. Har surret litt opp og ned i vekt. Vet at hvis jeg blåser i diett går jeg opp fordi jeg har vaner som ikke er forenlig med vektnedgang. Jeg har nå fulgt tanken om glykemisk indeks lenge og ser og merker at det er veldig riktig mat for meg. Men det er uvant. I det daglige går det veldig bra, men når jeg skal noe med noen blir det litt sært. Kanskje fordi jeg ikke har rutinen inne enda? Det største beviset på at dietten fungerer foruten at vekten kryper nedover er at jeg mister søthungeren. Det er deilig. Jeg er så sliten av alltid etter middag og leite febrilsk etter noe å putte i munnen. Klarte å legge på meg 6 kg etter at jeg var her sist, men er nå på vei igjen mot under 100. GHelga medfører alltid utfordringer men jeg tar det med ro om det blir litt mer mat enn ellers. Blir jeg helt fiksert så er ikke det bra heller. Da sprekker jeg fordi jeg blir lei. Jeg er allikevel kjempehappy fordi jeg tross alt har gått ned fra 117 kg til 103.6 fra jeg var her inne første gangen selv om det nå er mer enn 1 år og 5 måneder siden... JEG ER VELDIG INSPIRERT AV ALLE HER INNE SOM JOBBER SÅ IHERDIG MED SAKEN. jEG HAR JO VÆRT HER OG TITTET. oGSÅ I TØFFE TIDER DA JEG KJENTE AT JEG HADDE DETTI HELT AV LASSET. nÅ HÅPER JEG Å VÆRE HER IGJEN!!(Den store skriften her er tilfeldig... traff caps. knappen og gidder ikke skrive på nytt....) Glemte å få med i farten at jeg siste 2.5 uker sykler på innesykkel nå ca 5 dager i uken - nesten hver morgen. i uka ca 23-33 min. I dag 50 minutter . Kommer på jobben frisk og opplagt. Det er herlig.
alt går greit
Ja, alt går greit. Jeg er ikke fiksert på det jeg driver med, men fokusert. Jeg tillater meg noe jeg ikke hadde spist dersom jeg hadde spikra meg fast til en kur, men nettopp derfor tror jeg det går bra. Ser frem mot å komme ned i tosifret nå. Det er 4.8 kg igjen... Jeg skjønner ikke helt dette med at det skulle bli betaling for denne tjenesten, men nå skal det ikke det allikevel? Jeg er ihvert fall i rute og skal stå på videre!
riktig vei
Det har gått greit siden sist. Jeg forteller meg selv at jeg ikke er på spes. kur. men bare er forsiktig med hva jeg putter i munnen.. Da får jeg ikke den "hjelp-jeg-er-på-slankern-nå-har-jeg-lyst-på-alt-følelsen!!!" Er fornøyd med vektnedgangen. Og fortsetter med dette fremover.
prøver igjen...
Av de siste overskrifter er det tydelig at dette ikke har vært veldig målrettet i de siste kommentarer... Det er prøver igjen, tja, litt og litt osv.... Men nå!! Nå nærmer sommeren seg og det positive er at jeg er flere kg foran skjema vedr. nedgang enn på samme tid i fjor!! Så jeg vil ihvertfall gjøre alt nå for å være tosifret til 1. juni! Det må jeg da klare hvis jeg er flink??!! Jeg skal forsøke å begrense veiing og kommentarer til x1 pr. uke. Det er så uendelig mange navn her inne nå at jeg kjenner knapt igjen noen fra i fjor, men jeg er bare så imponert over de jeg kjenner igjen som har gått ned masse!!!
13. januar 2002
☹️108,5 kgtja..
Dette må være det vi kaller en ørliten bevegelse :) og ganske tilfeldig, tror jeg, for jeg er ikke flink. Jeg jobber virkelig for å psyke meg opp til å klare noe fremover. Skal ikke lage meg for høye mål, men håper på å gå ned til 95 kg innen st.hans. Yes - det er målet
Fram og tilbake er like langt :(
På 4 mnd har jeg lagt på meg 8 kg. Det er håpløst og jeg har motivasjonen helt i bunn. Skal prøve å skjerpe meg fra i morgen og måtte inn på sidene her igjen for å få litt smittende motivasjon :) Ser at enkelte fra "min tid i vår" har vært utrolig flinke. Nyttårsforsettene er som vanlig... å spise mindre og trene mer.... GODT NYTT ÅR 2002!!
5. september 2001
100,9 kg1 kg igjen til jeg er tosiftet!!!
Jeg har vært standhaftig og det har gitt resultater. Nå venter jeg med "lengsel og smerte" på en kg. til. Ser fryktelig frem til å bli tosifret. Men....så skal jeg altså på kurs i tre dager og får jo ikke med meg kjøleskapet mitt! Må prøve meg så godt jeg kan. I alle fall var det en deilig start på dagen. Ha en fin dag alle!!
frem og tilbake eller litt opp og ned...
Etter en reise igjen har jeg lagt på meg 1 kg. Ikke så værst, men samtidig ergrer det meg utrolig at det skal være SÅ seigt å tyne seg ned til 99. Er inne i en gumle-gumle-alt-er-godt-og-spesielt-kremkaker-periode !! som jeg akkurat nå skriver meg ut av. Nok er nok. Har forresten kost meg veldig mye lenge og bare gått opp en kg, så det er jo ikke så værst, da må jeg i ferien ihvertfall ha gjort noe annerledes enn før? Nå skal jeg prøve meg på blodsukkerstabiliserende GI diett og ta opp treningen igjen. Jeg har forresten svømt mye og sett passe "gal" ut i vannet der jeg har drevet intens vanngymnastikk :)i ferien - og fikk på meg en buksestørrelse mindre enn da jeg dro selv om jeg veide en kg mer.... forstå det den som kan.
small step down
Nå veier jeg faktisk 1hg mindre enn da jeg beg. min lengre fraværende periode og det er fantastisk deilig. Det betyr at jeg er i gang igjen! Mitt opprinnelige mål om a være tosifret til st.hans skar seg jo, men nå er jeg klar for snarest å komme dithen. Jeg blir kjempemotivert av å lese dagbøkene til dere alle standhaftige slankere som har vært flinke i sommer, og det er med på å tenne gnisten igjen. For som du skriver Vår er det noe med de gamle vanene som ER vonde å vende....
tilbake etter ferie
Hei alle.
Etter en periode der motivasjonen var så som så gled jeg behagelig inn i en lang ferie som ikke var preget av slanking. Etter mye kos og spising og noen kg opp bestemte jeg meg for at nei ikke f. om jeg skal opp igjen og bli ulykkelig nå, så her må det skjerpings til. Vekten er nå omtrent som da jeg var her sist og det er jeg fornøyd med. Bortsett fra en ferieuke senere i august skal jeg forsøke å gå sakte men sikkert nedover i månedene fremover. Det blir nok litt prøving og feiling igjen, men prøver meg ihvertfall på mye grønt og mye vann og skal være forsiktig med sukker og fett. Har kjøpt dr Lindbergs bok basert på glykemisk indeks og skal sette av 4 uker senere til å forsøke den dietten ordentlig. Ser at det er mange nye her inne siden sist jeg var her , men også mange kjente. Håper alle har hatt en fin sommer hittil(ser at noen har det litt tøft også, -håper det går seg til..)Jeg vil nok suge til meg erfaringene dere har gjort i det siste, for jeg kjenner at jeg fortsatt har mye å hente her inne.Godt å være tilbake! Klem fra Sirkeline
Nå er jeg spent på fortsettelsen. Du kommer IKKE til å slippe taket denne gangen, for nå er du joså godt i gang, og nå er det en lang, god høst framover, kjempefint å trene og være i farta da. Tvi tvi!