← Alle dagbøker
silje
53 år171 cm19 innlegg
2002
0 følgere
Start69,0 kg
Sist69,0 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå23,6
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka HER ER JEG IGJEN
Nå har jeg ikke vært innom på flere mndr.Men jeg kan jo prøve igjen.Tror ikke jeg får tid til å skrive hver dag,men sånn av og til kan jeg jo prøve.
Det meste er som før her,bortsett fra at jeg er singel igjen.Det er bare helt deilig,spesielt nå om sommeren.
Ha en god sommer alle sammen!!!
siste dagen alene
Nå nyter jeg den siste kvelden med tomt hus.I morgen kommer barna hjem fra faren,og samboeren min fra foreldrene sine.Har vært deilig å være alene noen dager,men nå kjenner jeg at det skal bli godt å få dem hjem igjen.Og så skal det bli godt med en hel uke fri!!Kjenner jeg trenger det nå etter en lang vinter.
Vekta holder seg,men nå har jeg ikke spist så veldig mye disse dagene.Brukte opp nesten alle pengene mine på klær på lørdag,så jeg har nesten ikke kjøpt mat.Det er ikke helt det samme å lage middag til en person heller syns jeg.
Men det er jo greit,for det blir nok mer enn nok spising i påskeuka,tenker jeg.
Da vil jeg bare få ønske alle en fin påske,så "snakkes" vi neste uke.
Omgangssyke
Det er nok derfor vekta har gått ned 1/2 kg de siste dagene.
Jeg som hadde gledet meg sånn til frihelg!Skulle ha besøk på fredagskvelden,og jeg hadde handlet inn vin og alt!Så våknet jeg natt til fredag og var så kvalm.Kastet opp hele natta,og sov hele dagen på fredagen.Venninna mi turde ikke komme i frykt for å bli smitta.Så da lå jeg der alene da...
Heldigvis er jeg frisk i dag(lørdag).
Har vært i byen og handlet klær til meg selv:2 jakker,1par sko,1 genser og 1 cd.Kjøpte ferdigmat og VG med meg hjem,og nå skal jeg bare slappe av.
Kunne godt tenkt meg en tur ut i kveld,men de fleste er reist vekk i påsken,så vi får se hva som skjer.
Har ikke fått trent hele uka,og det blir vel ikke noe i påsken heller,men jeg får komme sterkt tilbake i april.Vekta har jo bare gått nedover hele uka,så det er jo positivt.
GOD PÅSKE ALLE SAMMEN!!!
Nedtelling til helg...
Nå har jeg så mye å gjøre de neste dagene at jeg holder på å bli sprø.I ettermiddag skl jeg bake 2 kaker,og etterpå skal jeg i forening(venninneklubb).
I morgen skal je jobbe til kl 16,og ha barneselskap fra 17-19.
Så skal jeg jobb til 16 på fredag,og så er det endelig helg!!
Skal ha besøk av ei venninne på fredagskvelden,og jeg har kjøpt inn en 3-liters dunk med vin,så vi skal nok kose oss.
Har ikke fått veid meg i dag,så jeg skriver bare det samme som jeg var i går,så satser vi på at det stemmer.
Blir nok en skikkelig utskeiing i kvel d,det pleier det når jeg er i forening.Men pytt sann,bare jeg greier å holde spisingen i sjakk til vanlig,må det vel være lov å kose seg litt innimellom?
Targa var så snill å regne ut hvor mange kalorier jeg spiser på en vanlig dag,og det var bare ca 1100,og det var jo bra.
Er det sånn at hvis jeg spiser mye en dag,eks 2000 kalorier,så lurer jeg kroppen til å forbrenne mye,slik at den også forbrenner mye neste dag når jeg spiser lite?
Var det forståelig???
Kanskje Targa,min personlige kostholdsekspert*hihi*,kan svare meg på det?
Ha en fin dag alle sammen,og GOD PÅSKE til dere som reiser snart.Selv skal jeg bare være hjemme i Stavanger.Tar noen dagsturer tilSirdalen hvis været er bra.
Heldigvis hadde ikke helga ødelagt for mye
Nå er jeg i alle fall nede i det jeg var før helga.Syns faktisk at vekta tippet litt under68,men jeg vil ikke skrive 67.5 i frykt for at det går rett opp igjen.Vil ikke at vektkurven min skal gå opp og ned som en jojo,men sakte og sikkert nedover.
I går fant jeg plutselig ut at jeg hadde lyst til å svømme,så i går kveld svømte jeg 1000 m.Var ganske sjelven i bena da jeg gikk på land.Syns jeg har hørt at svømming er veldig bra trening.Noen som vet noe om det?
Jeg er sånn som blir fort lei hvis jeg gjør det samme hele tiden,derfor må jeg variere treningen for å fortsette.
Skal prøve å svømme 1 gang i uka og spinning eller step 2 ganger i uka.
Nå begynner det virkelig å haste!!Det er bare ca. 3 mndr til sommeren og jeg skal ha flat mage.*hjelp*
Er forresten veldig usikker på hvor mange kalorier jeg får i meg i løpet av en dag.Targa sier jeg skal spise 1100-1200 pr dag.Kan noen vær så snill å si omtrent hvor mange kalorier jeg spiste i går?Her er menyen:
Kl 8:2 skiver grovbrød med smør,roastbeef og stekt løk.
Kl 12:2 skiver grovbrød med smør og trønderfår og agurk.
Kl 16:1 potet,5 fiskepinner,litt revet gulrot,ca 1 spiseskje lettrømme,litt stekt løk.
Kl 20:2 skiver grovbrød med nugatti (huff og huff,men jeg var så sulten og godtesyk etter svømmingen).
På an igjen
Har ikke greid å holde motivasjonen oppe i helga,men jeg har heldigvis ikke gått opp mer enn et halvt kilo.
Så nå begynner jeg med ny frisk i dag.Satser på å trene i kveld.
Etterpå må jeg ut og handle,skal nemlig ha bursdagsselskap for eldstejenta på torsdag.Hun blir 9 år,og skal ha 19 jenter.
Så jeg må sette i gang og bake i morgen.*STØNN*
Heldigvis er det 1 år til neste gang.
Håper at andre som har barn på samme alder føler det samme,og det ikke er bare jeg som er sytete.
Ellers så gleder jeg meg ihjel til helga,da skal ungene til faren og samboeren min skal reise og besøke foreldrene sine.Så jeg skal ha huset helt for meg selv.Sove så lenge jeg vil,og ingen som maser.Det skal bli skjønt!!
Begynner å bli litt mer fornøyd
Nå syns jeg magen begynner å bli flatere og fastere.Håper treningen begynner å gi utslag nå.
Vekta holder seg på 68 kg,så nå satser jeg på at det bare går en vei:nedover.
I kveld skal ungene sove hos farmor,så kjæresten min og jeg har tenkt oss på kino og se Et vakkert sinn.Det skal bli koselig.
Har ikke hatt tid til å trne siden tirsdag,men jeg skal prøve å få tid i morgen.
På søndag skal vi kanskje til Sirdal og gå på ski,og det er jo en form for trim det også.
Kanskje jeg får forbrent noen kalorier i kveld også,siden jeg og min kjære har huset for oss selv *hi hi*
Nå forstår jeg ingenting
Jeg forstår ikke helt hva som skjer,for de siste dagene har jeg spist mer enn de tidligere ukene.Da gikk jeg ikke ned noen ting,og plutselig nå så går jeg ned 1 kg på et par dager.
Kanskje det er først nå treningen begynner å gi utslag.Er det noen andre som har erfaring med det?
Håper bare det holder seg da.
En får jo litt motivasjon også når det går nedover,og den hadde jeg begynt å miste nå.Så nå er det bare å stå på!!
Nå skal jeg snart fortsette husarbeidet fra i går,og i kveld skal jeg til ei venninne og se big brother.
Den stor vaskedagen (*puh*)
I dag har jeg fri fra jobb og er bare nødt til å ta et tak her hjemme.Nå når sola står inn vinduet ser jeg bare hvordan støvet fyker.
Men jeg prøver å utsette det hele tiden,var oppe på høyskolen i formiddag og henta noen søknadspapirer.Har tenkt å begynne på skole til høsten.
Nå er jeg kommet hjem igjen og skal begynne på husarbeidet.Måtte bare innom her en tur først.
Har trent 3 dager i strekk nå,så i dag tar jeg en velfortjent pause.
Nei, nå må jg sette i gang!!
Ha en fin dag!
Det nærmer seg 68
Idag vippet også vekta mellom 68 og 69,men nå syns jeg faktisk den var nærmest 68.Så vi får bare krysse fingrene for at det går rette veien.
Tok ungene med meg på trening i går,men spinningen som jeg skulle på var det selfølgelig fullt på.Neste time begynte ikke før en halvtime senere,og 1.5 time var for lenge for ungene å vente.Så da syklet og rodde jeg i 45 min. inne på helsestudioet,men det har ikke helt samme effekten å trene alene.Jeg greier liksom ikke å gi like mye da.
Så jeg gjør et nytt forsøk idag.Ungene skal til faren,så da har jeg god tid.Vanligvis tar samboeren min barna når som helst,men akkurat nå er det mye overtidsjobbing for han.
Ha en fin dag alle sammen!!
endelig litt bevegelse på vekta
Nå har vekta vippet mellom 68 og 69 hele helga,så nå skriver jeg 68.5,og så satser jeg på at jeg ikke går opp igjen.
Har ikke hatt tid til å skrive i helga,for jeg har vært så fyllesjuk.*STØNN*
Hadde det kjempekoselig hos et annet par på fredag,men det ikk jeg svi for hele lørdagen,og delvis på søndagen også.
Heldigvis hadde vi ungefri,så vi kunne bare slappe av hele helga.
Ellers så må jeg si jeg ikke har tenkt på slanking i det hele tatt,men det ser jo ikke ut som det har hatt så mye å si.
Tar med meg ungene på trening i dag tenkte jeg,for samboeren min kommer ikke hjem før kl 22.
Men først må jeg innom politistasjonen og hente mobilen min som jeg glemte i drosjen fredag natt/lørdag morgen.Heldigvis var det en ærlig sjåfør.
Ha en fin dag alle sammen!!
68-69-68-69
I og med at jeg ikke har elektronisk vekt,er det ikke så lett å se nøyaktig hva jeg veier.Jeg syns det vippet mellom 68 og 69 i dag morges,men jeg skriver 69,så slipper jeg jaffal å gå opp igjen.
Blir ferdig med mensen nå til helga,så da satser jeg på at 69 slipper taket.
Tenkte jeg skulle på spinning i ettermiddag,og så blir det en tur til ei venninne i kveld.Det blir sikkert en helaftens tv.kveld med to og en halv time med big brother først,og så borettslaget etterpå.Han Robert Stoltenberg er jo bare skjønn.
Håper bare ikke hun setter frem noe snop,for jeg vet ikke om jeg greier å la være å ta.
Ha en fin dag alle som gidder å lese min dagbok.
orker ikke å trene i dag
I dag har jeg bare vært trøtt hele dagen.Hadde ambisjoner om å trene etter jobb i ettermiddag/kveld,men eldstejenta går på svømming på onsdagen,og så viste det seg at samboeren min skulle spille kamp kl 18.Så da satt minstemann og jeg igjen med alt rotet etter middagen.Istedet for å rydde opp med en gang,var jeg så trøtt at jeg satte på fox kids til minsten,og så sovnet jeg på sofaen selv.
Nå er klokka 19,jeg har rydda kjøkkenet,eldstemann kommer snart hjem og da er det lesing og legging som står for døra.Samboeren kommer ikke hjem før ca 21.30.
Jeg er klar over at det er snakk om prioritering når du skal få tid til å trene,men det er ikke alltid like lett å få det til.
I dag ble det bare klaging ,men jeg har ikke vært opplagt.Det er sikkert mange småbarnsmødre som kjenner seg igjen i at alle andres behov kommer i første rekke.
Ikke går jeg ned i vekt heller,så denne dagen har ikke vært bra på noen måter.Så nå tror jeg at jeg går inn til sønnen min og tar ei skive med nugatti jeg også...
Deilig med fridag
I dag har jeg fri fra jobb,ungene er i barnehagen og på skolen,så nå sitter jeg bare og koser me.
Var nettopp og handlet,og hadde veldig lyst på noe godt og kose meg med nå når jeg skulle være alene.Men,standhaftig som jeg er,greide jeg selfølgelig å styre unna.Så jeg er veldig fornøyd med meg selv.
Ellers kjenner jeg det godt at jeg var på spinning i går,er stiv og støl over alt,og spesielt en viss plass.Jeg har ikke noen egen spinningbukse,så det er litt vondt å sitte der en hel time.Men,hva gjør man ikke for skjønnheten??
I kveld skal jeg være med en venninne på lagersalg med barneklær.En venninne av henne igjen har vært i Paris og kjøpt opp et parti som hun selger billig,så det blir spennende å se om jeg greier å bruke noen penger i dag.
Når det gjelder klær til ungene,kan jeg gå helt amok.Egentlig burde jeg heller kjøpt noe til meg selv,men jeg nekter å kjøpe str 42.Vil helst ned i 38.
Så da får vi bare stå på!!
Ha en fin dag alle sammen!
Litt ned og så rett opp igen
Har ikke hatt tid til å skrie i helga.Lørdag var jeg nede i 68 kg.Veide meg også på elektronisk vekt hos søstera mi,og den viste 69.2 på ettermiddagen med klær på.Gjett om jeg var fornøyd!
Men så fikk jeg mensen i går,og i dag var jeg oppe i 69 igjen.Sukk...
Håper at det er pga mensen,og at jeg går ned igjen.
I dag har jeg vært på en knallhard spiningtime,så jeg satser på at dt gjør susen.
Savner naboen min jeg... *smiler bekymret*
klem fra Vanja
Kjenner veldig godt igjen det med å lage middag bare til en.... PYTON! Det er greit på lørdagskveldene å lage noe godt til bare meg (er ofte alene i helgene). Lager middag til meg og ungene, men det blir liksom litt mer "middag" om min kjære også er hjemme.... Vel vel, nok om det....
Skal dere noe bort i påsken da? Vi reiser på besøk til søstra mi i helga. (reiser langfredag og kommer hjem tirsdags-morra) Gleder meg! Har ikke sett dem siden i sommer (mai/juni).
GOD PÅSKE!!!
Klemmer fra Targa
Så deilig å få hjem familien igjen!! *sssss*
Det kan jeg tenke meg du gleder deg til..
Enig at det er kjipt å lage middag til seg selv.... hvis jeg er alene hjemme, ender jeg opp med makaroni og ketsjupp liksom... *ler*
Hater å være alene... hmm...
Min lille datter reiser med faren sin på fjellet i dag, så vi har barnefri påske... blir nok en del festing .... IGJEN! Menmen... satser på å roe det ned litt etter påsken.. hehe...
HA en TOPP påskeuke!! Koos dere masse og spis noen marsipankyllinger fra meg da... *ssss*
klem fra Vanja, din nesten nabo.... *ss*