← Alle dagbøker
diarist.Alias

Savanna

46 år168 cm127 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start95,0 kg
Sist96,6 kg
Endring+1,6 kg
BMI nå34,2
📓 100+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
10. august 200112. juli 2002
😀96,6 kg

NY OPPDATERING FRA MEG!!! LENGE SIDEN SIST!

Da har jeg fått rotet meg innom siden igjen...
Selv om jeg vet at ikke mange av de som var her før jeg ble gravid holder på fortsatt!

Men kanskje noen gamle og kanskje noen nye titter innom... Hadde vært koselig!

Nå er jeg 21+6 på vei og altså over halvveis, men det er på en måte nå det bare blir tyngre og tyngre..
Jeg er sykmeldt fra jobben min....Rett og slett fordi jeg er så sliten at jeg har nok med å komme meg gjennom en dag hjemme etter 10-12 timers søvn.....

Nok om klagingen min her nå!
Nå skal jeg ta en titt rundt omkring og se hvordan det går med dere her! Backe dere litt opp vet dere!


Syntes ikke jeg trengte å være her inne så ofte, men vil titte innom så godt jeg kan... Vekten min går jo oppover, og det ble rart og sitte her side om side med dere som jublet over vekten som gikk neover mens min badevekt sender meg oppover på skalaen!

Klem fra Savanna
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias vanja😃18. juli 2002
Heisann!

Ja nå var det leeenge siden sist må jeg si! Og så fort tida går for deg da... halvveis!!! Jøss... syns ikke det er såå lenge siden du ble gravid.. hehe...

Håper virkelig det går bra med deg!!
*kooos fra Vanja*
🙂95,6 kg

Da er jeg tilbake igjen!

Nå har jeg fått opp internett hjemme og siden jeg er sykmeldt sitter jeg og nyter tiden foran data''n min!
Vekten har gått opp siden sist, men det er bare naturlig det!
Nå har jeg virkelig begynt å kjenne liv også!
Det bobler og stryker på innsiden av magen min. Hjerteslagene til den lille var helt optimale sa legen min 144. Symfysemålet var 20 tror jeg, livmor fikk hvertfall opp til navlen tror det til og med var rett over.

Ny termin har jeg fått også, fra 1.11 er den flyttet til 19.11.02
Masse ultralyd-bilder har jeg også, så da får jeg snart begynne å se om jeg finner en babybok jeg liker......

Uansett, kommode, stellebord og vogn har vi kjøpt, barnerommet er pusset opp, soverommet vårt er malt, mangler baere å legge gulv og så gjenstår maling og gulvlegging på kjøkken og stue...*s* Skal ha laminatgulv i hele leiligheten, greit når man skal ha barn! *s*

Uansett, så skal jeg prøve å ta en tur innom dere kjente og kjære, de som er igjen av dere hvertfall!

Klem Savanna 20+2
🙂94,8 kg

Sto vekten på idag ja....... Men kunne vært verre

Heisann!
Er ikke så ille fornøyd med vekten egentlig, vet jo at den kommer til å gå oppover....
Men igår spiste jeg burger og popkorn og sen kveldsmat....

Har fått endel mer godtekick egentlig........ Kanskje det som gjør endel på vekten også!

Men nå har jeg funnet ut at siden jeg har halsbrann så bør jeg holde meg unna brus, juice, veldig krydret mat, fet mat osv..... Og da vil det ikke være vanskelig å holde bedre på vekten....

Dessuten så jeg at det på en måte ble anbefalt gravide å følge kostholdet til F.A. LIndberg . Fordi det forebygger risikoen for svangerskapsforgiftning og svangerskapsdiabetes. Og det skulle ikke være noe problem dersom man gikk ned endel under svangerskapet pga. at det man mister når man begynner på det kostholdet er det som er overflødig i kroppen og babyen og jeg vil få i oss nok næring uansett fordi maten som spises er næringsrik, men det er riktige næringsstoffer.....

Dessuten er jeg ikke akkurat uvillig til å oppnå et godt resultat på vekten etter graviditeten samtidig som dette kostholdet omtrent er bedre enn det jeg har idag....*s*

For dere som kanskje lurer så har jeg menstermin 1.november, men etter ultralyden var det mulig at termin kunne bli i slutten av november istedenfor. Så skal tilbake til sykehuset snart for ny ultralyd der termin skal fastsettes mer skikkelig *s*
Og så blir det masse utltralydbilder *s*

Snart får jeg ADSL hjemme også, montøren kommer for å fixe linje inn til leiligheten vår 26/6 så da kan jeg holde kontakten med dere selv om jeg skulle blitt sykmeldt *s* For å ikke snakke om i permisjonen da jeg virkelig trenger dere når jeg skal ned i vekt!

Håper dere får en fin slankedag alle sammenm, stå på dette klarer dere!

Klem fra Savanna
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu❤️13. juni 2002
Hei og hopp

Syns du er flink jeg. I mitt første svangerskap så hadde jeg gått opp 10 kilo når jeg var 5 mnd på vei, og de neste 25 kom de siste 4 månedene. Så enden på viset var at jeg fikk svangerskapsdiabetes, og ble satt på diett. Så da jeg ble gravid med andre mann, så ble jeg fulgt grundig opp av legen min. Og da gikk jeg bare opp 12-13 kilo. og det er til å leve med.

Håper du får en flott dag, og kos deg mad magen din..

Klemmer fra Trude
c.AuthorAlias tutu❤️13. juni 2002
Hei og hopp

Syns du er flink jeg. I mitt første svangerskap så hadde jeg gått opp 10 kilo når jeg var 5 mnd på vei, og de neste 25 kom de siste 4 månedene. Så enden på viset var at jeg fikk svangerskapsdiabetes, og ble satt på diett. Så da jeg ble gravid med andre mann, så ble jeg fulgt grundig opp av legen min. Og da gikk jeg bare opp 12-13 kilo. og det er til å leve med.

Håper du får en flott dag, og kos deg mad magen din..

Klemmer fra Trude
😊94,6 kg

Litt opp, men naturlig, pluss begynt å spise igjen

Heisann....
Noen dager siden jeg har vært her inne nå.....
Iløpet av den tiden har vekten gått litt opp, mest av alt fordi jeg har begynt å spise mer mat...
Har de siste to månedene vært så kvalm at jeg enten ikke har orket mer mat enn etpar kjeks med noen timers mellomrom..... ellers så har maten jeg spist kommet opp igjen...

En liten periode i løpet av de to månedene jeg var skikkelig dårlig var jeg faktisk nede i 91kg, men det gikk rask tilbake til 93 igjen....

Men tror jeg burde være rimelig fornøyd med vektoppgangen hittil.....

Leste et sted at de som var rundt 30kg overvektig ikke burde gå opp mer en 5 kg iløpet av en graviditet, så jeg skal prøve å regulere det litt med kkostholdet..... Men såpass vil jeg nok gå opp uansett...

Tenkte meg max rundt en 10kg vektøkning, for det skal være greit å gå ned igjen etter svangerskapet, mye av det forsvinner kort tid etter fødselen....

Uansett så prøver jeg å følge Grete Roede kostholdet for gravide, da får jeg jo litt trening til jeg skal begynne på Grete Roede kurs over nyttår....

Nå hvordan går det med dere her inne, må ta en titt og se om dere har oppnådd resultater den siste uka...*s*

Klem fra Savanna
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu❤️12. juni 2002
Hei savanna

Suns du er kjempe flink. Og klarer du og holde deg deg til max 10 kilo opp, så er jo det kjempe flott. og det forsvinner nok snart igjen når du er ferdig med graviditeten. Når er det du har termin forresten?

Kos deg masse og nyt tiden.

Klemmer fra Trude
😉93,4 kg

Heisann igjen! Lenge siden sist!

Heisann alle sammen!
Da er jeg tilbake igjen etter lang tids fravær... *s*
Har savnet dere veldig...
Har vært sykmeldt pga. svangerskapskvalme, nesten 2 måneder, og har ikke internett hjemme....

Men jeg skal sikre meg til senere, vi har ordnet oss ADSL hjemme nå så det blir ikke lenge før jeg er tilgjengelig hjemme også! Det skal bli deilig det! *s*

Som dere kanskje ser så er det ikke store endringen i vektkurven min til tross for at jeg er 4 måneder på vei.....
Har faktisk først nå kommet tilbake til vanlig vekt igjen, har vært helt nede i 91 kg..... Kunne godt holdt meg der jeg, men så lenge jeg holder meg jevnt med tanke på vekten så skal jeg vøre fornøyd jeg!

Nå tenkte jeg at jeg skulle ta meg en titt rundt omkring her og se om det er noen gamle "ansikter" her og hvordan det går med dere!


Klem fra Savanna
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH😊5. juni 2002
Hey!

Så kos og ha deg tilbake! Det er alltid godt med litt god støtte fra deg! Det var ikke noe koselig og høre at du har vært så dårlig i forbindelse med svangerskapet, men forhåpentligvis blir det bedre.

Fint også og se at du følger litt med på vekten også under svangerskapet, selv om du ikke slanker deg. Tror det er viktig slik at du ikke trenger og bruke masse mer energi på mange flere kilo når du er ferdig. Det var iallefall en her inne som hadde gått opp 50 kilo under svangerskapet og da er det greit og heller gjøre som du og følge med hvordan det ligger ann osv.

Godt og se deg her igjen og tusen hjertlig takk for kjempe god støtte så langt!

Mange gode klemmer fra Rikke
c.AuthorAlias Minelli😃5. juni 2002
Hei Savanna!

Så hyggelig at du stikker en tur innom igjen! Jeg tenkte nemlig på deg her om dagen og lurte på hvordan det gikk med deg!

Med meg går det bra, ja, er veldig nær målet, selv om det føles uendelig vanskelig å nå det om dagen. Likevel stresser jeg det ikke så mye!

Uff, så leit at du har vært så mye kvalm, da! Noen har det virkelig ille de første månedene. Håper det går bedre med deg nå.

Sikkert lurt å bestemme seg for å begynne på Grete Roede når barnet er kommet...da blir det jo nok av andre ting å tenke på...også bryllup også da, du! Da er det bare å minske kroppen så den passer i brudekjolen! ;-)

Ta vare på deg selv, Savanna!

Klem fra Minelli
93,4 kg

Ingen vektoppgang ennå!

Det er ikke dårlig, for det sies jo at man "ikke" skal gå opp mer enn 2kg i løpet av de første 4 månedene, og foreløpig har jeg ikke gått opp noe...hvertfall ikke fra jeg fant ut at jeg var gravid...*s*

Men jeg har fått fullstendig dilla på kjøtt, altså rent kjøtt ikke noe farse lignende ting, bortsett fra kanskje kalde wienerpølser (har alltid spist de kalde...)
Men drømmer om en stor saftig indrefilet av okse eller noe, bare det er ordentlig rødt kjøtt (ikke rådt, for det skal jeg unngå)

Nå hvordan har dere det da?
Raser vekta nedover, jeg prøver bare¨å passe på at vekta ikke raser oppover jeg for det sier jo at dersom man ikke går opp mer enn10-12 kg under en graviditet så reduserer man egentlig sin egen kroppsvekt...
Man kan jo håpe......

Så¨skal jeg sette av noe av penge fra skatten slik at jeg kan melde meg på et Grete Rode kurs etter fødselen, nå følger jeg ikke noe lignende, for jeg spiser lite egentlig, jeg er så kvalm hele tiden, så det blir til at jeg tar på vanlige porsjoner med mat, men må kaste resten... bortsett fra hvis det er ordenlig kjøtt!! *s*


Uansett, så skal jeg prøve å titte innom titt og ofte, og skal passe på at vi ahr fått opp internett tilgangen til jeg skal ut i permisjon i oktober, sånn at jeg har dere å støtte meg til når jeg skal få vekk kiloene!

Klem fra Savanna
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pernilla8. april 2002
Hei Savanna!
Skal si du er flink å holde vekta nå som du har blitt gravid. Dilla på kjøtt ja! Ja en pleier vel å få dilla på et eller anna når man går gravid. Hehehe, heldig for deg at det ikke var sjokolade eller noe sånt da, det er jo litt kjipt.
Håper du snart blir kvitt kvalmen, det kommer seg nok med tiden.

Ha det godt så lenge da!

Klem, Pernilla
c.AuthorAlias Minelli8. april 2002
Hei Savanna!

Så fint å se at det går bra med deg! Tror nok ikke det er dumt å tenke på et Grete Roedekurs om du skulle gå opp mange kilo. Det betyr jo at du allerede nå forteller hjernen at flerfoldige kilo straffes med "beinhard" slanking etterpå...kanskje ikke så dumt?

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias lilje8. april 2002
Så flink du er! Jeg har selv 2 barn, og vet at det er veldig lett å legge på seg mens man er gravid! (30kg første gang, og 20 kg andre...)

Ønsker deg lykke til med både vekten og magen!
93,4 kg

Ikke dårlig til å være 9+7 på vei+frotsing i påske

Samboern min hadde faktisk gått opp 1,5 kg i påsken han, så jeg skal ikke klage....

Fredagen før påske var jeg på ultralyd, tok innvendig og utvendig ultralyd så et lite hjerte slå, da jeg var der var jeg da 8+3 på vei trodde han, mulig at det bare var 7+3 men det ville vi finne bedre ut ved senere ultralyd....
Skal til kontroll igjen 3.mail så da får vi se hvordan det går!
Magen har begynt å vokse også, og jeg har alltid holdt magen litt inne, det kjenner dere kanskje igjen, men nå slippes den gradvis utover her! *s* Høres rart ut tenker jeg men! *s*

Leste også at man stort sett ikke burde ha gått opp mer enn 2 kg innen 4 måned og de siste fire ukene ikke mer enn halv kilo pr uke... så vi får se hvordan det går i månedene i mellomtiden! *s*

HGåper dere har hatt en koselig påske, jeg for min del har vært på Røros siden torsdag, slitsomt med bilturen, blir litt fortere sliten nå som jeg er gravid, men ellers var det greit, sov litt for å få turen til å gå kjappere jeg! *s*

Klem fra SAvanna
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias vanja2. april 2002
Har ikke ord på hvor mye jeg misunner deg!
Det høres jo såååå deilig ut!!

JEg og min kjære har blitt enige om at påsken neste år, slutter jeg med P-pillene.... så jeg har ett år på meg til å rase fra meg og glede meg... *ler*
Selv om ejg er så superklar som ejg kan bli!

Lykke til videre!!

klem fra Vanja
93,2 kg

Og så var vekten oppe igjen!

Ja..ja. så lenge jeg hvertfall ikke går drastisk opp i vekt så er vel det greit.....
Prøver å hvile mye, men idag skal jeg sjaue litt hjemme, rydde og vaske badet og slikt...
Og så planlegge ommøblering... Vi skal pusse opp leiligheten får iløpet av sommeren, slik at alt er klart til nurket kommer! *s*

Skal sette meg ned og planlegge kostholdet mitt bedre enn slik det er idag, og følge det, men jeg får vel ta planleggingen i løpet av helgen....og ta det med ro denne uken! *s*

Klem fra Savanna
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Anastasia22. mars 2002
Hallois!

Lenge siden sist...
Tør bare ikke å gå på vekten..
Så om du har lyst på en treningsøkt m en strandet hval....
Mailadressen min er: lene.lier@broadpark.no
Så kan vi vel mailes om en slit og svett time på SATS?

Klem Anastasia
c.AuthorAlias vanja19. mars 2002
Så lenge du ikke overspiser, men spiser sunt... så skal du ikke tenke på vekta syns jeg... *ssss*
Husk at du har noe som vokser inni der... du bør heller satse på Grete Roede etter nurket er ankommet den store verden.... *sss*

*kooos*
92,8 kg

Har egentlig gått ned litt i vekt!

Siste dagene har vekta vært på 93,4 og 93,2
Og idag viste den 92,8
Grunnen er nok det at jeg omtrent ikke spiser godteri i det hele tatt lenger.. Hadde en plate mørk kokesjokolade som lå midt på stuebordet i to uker uten at jeg orket å ta en bit av den.... OG det er rart, for mørk kokesjokolade er det absolutt beste jeg vet om!

Ellers er jeg mye kvalm også, begynner når jeg står opp om morgenen, da får jeg sjelden i meg noe særlig mat før jeg kommer på jobben, så jeg har begynt å ta etpar kapteinkjeks for å hvertfall få i meg bittelitt...

Men den verste kvalmen kommer på ettermiddagen og kvelden, og det passer på en måte bra siden det er på kvelden jeg har hatt mest lyst på godis og god fet mat....

har det også slikt at hvis jeg tar på en stor porsjon med mat til meg,(ikke kjempestor, men vanlig stor altså!) Så kan jeg spise 1/3 eller halvparten og så har jeg ikke sjangs til å få i meg noe mer, jeg er da ikke sulten lenger, heller ikke stappmett... men jeg har visst fått den naturlige sperren som andre "naturlig" slanke har tror jeg! Jeg stopper å spise når jeg ikke er sulten lenger...
Får håpe det fortsetter etter svangerskapet også da!

Dere må bare beklage at jeg ikke har vært innom her på en lang stund... Ingen spesiell grunn til dette annet enn at jeg har hatt en oppryddingstørn her på jobben og blitt ferdig med en masse gamle saker, det er vel mest det at jeg har lyst til å ha alt pent og rent til jeg tar påskeferie....

Og dessuten så skal jeg på min første svangerskapskontroll på fredagen! Håper at alt går riktig for seg denne gangen, hadde en spontanabort for litt over ett år siden og er livredd for at dette skal skje igjen.... Men nå er jeg i 9.uke ca og jeg aborterte i 8. uke sist og da hadde jeg hatt blødninger i en ukes tid..
Så det går nok bra denne gangen!


Håper det går bra med dere andre også! Og at kiloene renner av dere, skal prøve å være flinkere til å være her inne og støtte dere!
Klem fra Savanna
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu18. mars 2002
Heisann

Så kjekt at du er innomog holder oss oppdatert. Syns det er veldig spennende.
Håper og det går bra på kontrollen din på fredag.
Håper og at kvalmen din gir seg litt etter litt. Det er jo som regel de 3 første månedene some er værst.

Ønsker deg alt godt.
KLemmer og goe tanker fra Trude
93,0 kg

Oppdatert vekt!

Glemte å gjøre det igår, men synes rett og slett ikke vektoippgangen er så ille med tanke på at jeg har spist akkurat hva jeg har ført for de siste to ukene! *s* Så bare jeg skjerper meg så skal dette gå noenlunde greit dette..
Når jeg blir litt friskere skal jeg stikke på sats også! *s*


Klem fra Savanna
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias vanja14. mars 2002
Fyttigrisen du er en løkki lita jente!!! Fyyyyyy søøøøøøren!!!!!!!!!!!!!!!!!
GRATULERER!!!!
Kan ikke helt få det til å bli sant at du er blitt gravid sååå fort!!!! *ler stort* Du er jo superfruktbar heldiggrisen!!!!!!!
Kan ikke du sende en mail til kjæresten min og få ham til å ville det nå???? *ler*
Så utrolig gøyalt lille venn!!!!!
Lov meg at du holder oss informert, du kan jo gjøre dette om til en "vente-dagbok".. hehe....

Stooor klem fra Vanja
c.AuthorAlias Minelli12. mars 2002
Hei Savanna!

GRATULERER! Hadde tenkt til sende deg noen ord i går kveld, men så sovnet jeg jo fra hele greia! VBlir det høstbarn, da? Spennende! Du får holde oss oppdatert!

Sikkert fint å spise mat med lav GI, jeg praktiserer jo det litt halvt om halvt. Men husk, sjokolade er ikke dagligkost likevel, da!

Klem fra Minelli

c.AuthorAlias Targa12. mars 2002
*hyyyyyyl*
GRATULERER SAVANNA!!!!!!!!! Tenk at dere klarte det så fort da!!!! Åååååh, så arig! Ikke glem å fortelle oss hvordan det går da! Og du, ikke glem å spise da.... Syns det er flott at du vil fortsette her, med sunn kost og litt mosjon, men ikke forvent at vekta skal nedover da..... Slanking og svangerskap er ikke bra! Men at et svangerskap kan få en til å sette foten ned og begynne med en "sunnere" livsstil er jo bare flott! Tenk bare at det du putter i deg, vil også den lille få i seg. (på godt og vont....)

Ønsker dere lykke til med frøet, og en ny tilværelse!

Masse klemmer fra Targa
92,7 kg

STORE NYHETER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heisann alle sammen!
Har vært borte herfra en stund nå, har savnet dere, men jeg har desverre ligget hjemme i halvannen uke og vært syk jeg!
Men nå er jeg hvertfall tilbake og har med meg nyheten dere har ventet så lenge på!!!!


JEG ER GRAVID!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Klaff på første forsøk, så nå går jeg over til å følge prinsippene til Fedon A. Lindberg slik at jeg kan spise mer normal mengde i mat!
Jeg kommer til å fortsette å være her inne for å kunne ha litt kontroll med vekten....
Dette blir ikke slanking på den måten vi er vant til men jeg kommer til å spise omtrent det samme som nå samtidig som jeg føler glykemisk indeks og ikke momser godteri hele tiden såklart!!!!!!!!!!

Og fint hvis dere tipser meg om diversen babysider på internett, jeg har barnimagen, libero og snart mamma, men ønsker flere sider hvor jeg kan få informasjon!


Klem fra SAvanna
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lille Trille12. mars 2002
GRATULERER SÅ MYE!

Har selv en datter på 8 mnd, og nå skjønner jeg meningen med livet. Skjønte ikke hvor fantastisk morsrollen var før lille solstrålen ble født. Det er fantastisk. Du har mye å glede deg til. Ellers synes jeg ikke du skulle slanke deg nå. Jeg gikk opp 17 kilo, og nå er det bare 1,6 kilo igjen til det jeg var før graviditeten. Viktig at du spiser sunt, men du må også kose deg. Husk at du kan slanke deg alle andre år. Snakk med jordmor om dette. Hun/han vil gi deg gode råd. Ellers synes jeg Barnimagen var den beste nettsiden. Ble helt frelst. Kunne sitte i timesvis, og kom i kontakt med mange andre i samme situasjon. Det var ingenting som var for dumt å spørre om, og bekymring om vekt var ofte samtaleemne.

Håper du får en fin graviditet. Å gå lange turer er noe av det viktigste du kan gjøre for å forberede kroppen din. Ville heller vært flink å bevege meg, enn å tenke så mye på kcalorier. Lykke til! Gled deg masse!

Klem, Lille Trille
c.AuthorAlias tutu12. mars 2002
Heisann

Må bare få gratulere deg så masse. Du stråler jo gjennom data skjermen min. Pass godt påå deg selv.

Mange goe tanker fra Trude
c.AuthorAlias kikki12. mars 2002
Gratulerer så mye Savanna, dette var gøy. Du må la oss få høre hvordan det går fremover altså. Det er spennende å følge deg videre vet du. Med min slanking har det gått opp og ned, men håper jeg er inne på riktig spor igjen nå. Orker ikke være feit lengre.

Lykke til videre
Klemmer Kikki
c.AuthorAlias Mary11. mars 2002
G R A T U L E R E R ! ! ! !

Åhh, jeg må bare inrømme at jeg er sååå misunnelig. (Jeg kan jo ikke ennå pga skole) Men det er jo kjempenyheter da! Du får holde oss oppdatert. Ikke sant? :)

Det var synd at du ikke ble med på konkurransen, men nå kan du vel ikke "hard-slanke" deg lenger heller, så det gjør kanskje ikke så mye. Hvis du vil kan du jo bli med på neste da.

Mary
c.AuthorAlias cat7411. mars 2002
Slenger meg på gratulasjonene, jeg. Når blir det?
Klem.
c.AuthorAlias Pernilla11. mars 2002
Wohooo!! Jeg tar meg den ære å gratulere deg med den lille som er underveis!!!!!
*GRATULERER!!!!*

Så utrolig koselig! Ønsker deg veldig lykke til under svangerskapet. Lurt at du følger et sunt koshold under denne perioden, men ikke bli for opphengt i vekta, den kommer garantert til å gå opp, men så skal du jo nå begynne å spise for to!

Gode ønsker til deg og din kjære i de neste ni mnd, og for ikke å snakke om hva som venter dere etter det!!

Super klemmer fra Pernilla!
c.AuthorAlias Jeanette11. mars 2002
Hallo Savanna
Gratulerer så mye
Dette var kjekke nyheter
Kor langt er du på vei??
Kjempe kjekt....når det stod store nyheter så tenkte eg at du kanskje hadde gått ned et par kilo men gravid det gikk over alle forventninger....
Du komme til å bli en god mor.....men du må spise og ikke slanke deg mens du er gravid det kan være skadelig for babyen
Kjempe STOOOOOOR klem fra Jeanette
92,7 kg

Bitebittelitt ned, men glemte å måle meg!

Sjuk jeg!
Samboern min prøvde å nekte meg å dra på jobb idag, men jeg sitter nå her,,,,
Men vet ikke helt hvor lenge jeg holder ut.... Hoster som en gal og det kjennes i grunn ut som det har satt seg på brystet! *s*
Men vekten beveget seg hvertfall litt... Igår morges var den faktisk på 92.0, men det var vel mest det at jeg ikke hadde spist noe siden middag kvelden før! *s*

Uansett så har hvertfall ikke vekten gått opp i løpet av helgen! Og jeg er klar for ny dyst denne uken!

Klem fra Savanna
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Targa7. mars 2002
Hvor er du blitt av vennen??!! Vi holder på å sprekke av nysgjerrighet på hvordan testen gikk.... Kom tilbake til oss!!!!

Klemmer fra Targa
c.AuthorAlias Mary5. mars 2002
Har du lyst til å være med på minus-fem-konkurransen for de på 90 kg og over? Den starter på førstkommende onsdag. Vil du være med, så legg inn en beskjed i dagboken min før torsdag. (Ta med vekta di i meldingen hvis oppdatert vekt ikke står i dagboka di).

Vennlig hilsen Mary
c.AuthorAlias Nusse26. februar 2002
Hei Savanna
Er ganske ny jeg på disse sidene. Leste innleggene dine og syntes du hørtes ut som ei tøff og ærlig jente!!!
Syk på denne tiden av året er vel det verste! Jeg har også fått både det ene og det andre og det er ikke gøy i det hele tatt. Men som "Vanja" sier, kom deg hjem og hopp under dyna. Kroppen din trnger hvile for å bli frisk.

Jeg synes du er tøff og optimistisk, smitt meg litt da....(med optimisme..ikke influensa...)

God bedring Savanna og STÅ PÅ!

Klemmer fra Nusse
c.AuthorAlias Elisabeth25. februar 2002
Huffda,Savanna..du skulle blitt hjemme vet du..det er kanskje lurt å ta seg litt fri,ta vare på seg selv og bli ordentlig frisk,så kanskje slipper du at det går i langdrag?
Ønsker deg uansett god bedring,ta vre på deg selv! :)
Klem fra Elisabeth.
c.AuthorAlias vanja25. februar 2002
Hvordan gikk testen?????????
Er jo supernyskjerrig!!!

Men du.... KOM DEG HJEM!! JEg har vært syk i to uker pga at jeg ikke tok det med ro!!!
Du lurer kun deg selv med å dra på jobb vennen!!!!

klem fra strenge Vanja
c.AuthorAlias Pernilla25. februar 2002
Hei på deg Savanna!
Så du er syk du. Her kommer noen kjerringråd:
Pass på å spise skikkelig mens du er syk. Ta 15 pepperkorn 2 ganger til dagen, drikk masse vann, ta c-vitamintillskudd, legg deg under dyna, drikk te med honning i ++++.
Ja..det meste har du sikkert hørt før...
GOOOD BEDRING!!!

Pernilla
c.AuthorAlias antislankekur25. februar 2002
Hei på deg! Du høres ikke helt bra ut i dag, så kanskje du skal vurdere å krype under dyna å få det overstått? Vær litt snill mot deg selv, og plei kroppen din, så går det raskere over.
Lykke til med slankinga, vi får stå på, selv om det går uliderlig sakte! God bedring!
Klem fra antislankekur
92,8 kg

Veide meg idag og jeg veier fortsatt det samme!

OG dette til tross for 3 retters middag igår; forrett; lammepølse m/yoghurtdressing og salat og brød til, hovedrett; sverdfisk, råstekte poteter, oljedressing, dessert; sjokolade/nøtteknekk med jordbærsaus (ordentlig altså) og sjokolademuffin med flytende mørk sjokolade inni, og så var det rødvin til maten som det ble 2-3 glass av og en halvliter før maten....
Ellers kjørte vi GoKart to runder og var på teateret og så Chicago...Anbefales på det sterkeste! *s*

Ellers er jeg veldig fornøyd med vekten, den har stått på 93,4 stort sett hele denne uken... Og idag etter utskeielsen igår, vektnedgang! Deilig!

Idag skal jeg bare sove, for jeg har nesten ikke sovet inatt... max 5 timers søvn og det er altfor lite!
Så skal bare slappe av og hvile ut! *s* Trenger det nå!

Så skal vi ha innflyttingsfest i nye leiligheten vår også på lørdag! Jeg skal ikke drikke noe særlig... Vurderer å ta en test nå før jeg skal feste for sikkerhets skyld! Har en rar følelse nederst i magen får se etterhvert om det viser seg å ha klaffet eller ikke da! *s* Gleder meg jeg!


Klem fra Savanna
10 i heiagjengen
c.AuthorAlias Targa24. februar 2002
....er litt nysgjerrig på baby-fronten......

-Nysgjerrige Targa
c.AuthorAlias prestige23. februar 2002
åååå....jeg gleder med sånn til resultatet ;)) Håper at du har blitt gravid da :)))
c.AuthorAlias Targa22. februar 2002
Hei Savanna!
Det er IKKE meningen å ta fra deg motet, men det er ikke sikkert at du merker noe på vekta før om et par dager. (Jeg tenker på "utskeiinga" i går.) Det kommer sjelden såå raskt....
Så spennende at du snart kan teste!!!! Med sistemann VISSTE jeg at jeg var gravid allerede kvelden før jeg testa... Har hørt andre har sagt at de "visste" det på forhånd, men jeg har aldri trodd dem. Men som sagt, jeg var ikke i tvil. Aner ikke hvorfor, men jeg stod og dusja, og plutselig bare visste jeg det... Sprøtt. Måneden før hadde jeg testa positivt, men da følte jeg at alt ikke var som det skulle. (Vi planla barn) Sambo ba meg slutte å tenke på at det kunne gå galt, men jeg følte at det ikke var riktig... Ei god uke etter positiv test, mista jeg...ca 5-6 uker. Det var ikke noe sjokk på meg, jeg hadde det på følelsen...(Er ikke synsk altså....*s*)
Hm, det ble mye rart her... Skal i alle fall krysse fingrene for deg. (Er det første??) Med nummer to (siste altså *ss*) var jeg temmelig øm i puppene dagene før forventa mens, så roa det seg etter jeg hadde testa, og så øka det på igjen...

Fingrene krysses herved!! Gi lyd da når testen er utført!

Klemmer fra Targa
c.AuthorAlias RH22. februar 2002
Hei og hopp for en god middag det så ut til å være! Nam nam! Men det er vel ikke sånn man kan spise hver dag og beholde vekten tenker jeg *S*

Håper virkelig det fungerte denne gangen for dere! Det hadde jo bare vært så kos! *Krysser fingrene*

Men du! Nå vil ikke jeg se deg oppe på 93 igjen heller altså! Nå skal vi være sunne og flink! Selv om det kanskje er en liten søt en i magen din går det iallefall ann og holde en slank linje på maten! Hi hi må jo ta igjen litt vet du! Men du sier også at du skal vinne? Hmmm du skal iallefall få noen og kjempe med her, nemlig MEG!!! For jeg har bestemt meg for lenge siden at denne seieren skal jeg ta!!! Ha ha

Ha en kjempe fin dag i morgen og selvfølgelig i dag også da! Og lykke til med teste i morgen!

Mange gode klemmer fra Rikke
c.AuthorAlias vanja22. februar 2002
Høres ut som om jenta har kost seg skikkelig i går!! hehe.... Så gøy!! Og særlig når du ikke merker noe på vekta!!! *Ssss*

Jeg tror ikke jeg er den rette til å spørre, for jeg merka ikke at jeg var gravid før jeg var 9 uker på vei... *ler*
Hadde sjokoladeukene jeg... men siste gangen mista jeg den etter bare en dag.. og da forsto jeg at det var noe rart der.. så jeg tok en test og den var så blå atte..... Langt fra planlagt og ett megasjokk... *ler*
Men hun er 6 år nå, verdens nydeligste seks-åring... *ssss*

Klem fra Vanja
c.AuthorAlias Elisabeth22. februar 2002
Hei Savanna :) Er det ikke flott å føle at man KAN kose seg litt uten å fyke opp i vekt? :) Så flink du er! :)
Tusen takk for kommentarer og støtte de siste ukene..Det har hjulpet utrolig masse og er en av grunnene til at jeg med et slags hevet hode tør vise meg her igjen :)
Vi har alle så mye å lære av hverandre og jeg har definitivt masse å lære av deg :)
Og du? Er spent på den testen jeg også da!,husk å oppdatere oss :)) God helg! Klem fra Elisabeth.
c.AuthorAlias Anastasia22. februar 2002
Tenk ikke på no aldersforskjell!
Jeg er ganske så barnslig for alderen!
Har utviklet en sterk selvironi, og kollegaene mine får noen ganger rett og slett fnatt av meg!
Men man lever bare en gang, så jeg akter å ha det moro mens jeg er i gang jeg!! ;-)

Sees snart!

Anastasia
c.AuthorAlias Pernilla22. februar 2002
Hei på deg!
Ikke dumt det du sa om det med vedovnen...en lur ting å sammenligne med! Det skal jeg huske på!

Så flott at du ikke gikk opp etter den flotte middagen du hadde igår. Det er jo kjempe bra da!!

Lykke til med innflytningsfesten og ikke minst graviditetstesten!!!! Jeg krysser fingrene for deg og din samboer!!

God helg!

Klem, Pernilla!!!
c.AuthorAlias Anastasia22. februar 2002
Tiddelidu...

Tror ikke jeg har våknet ennå! zzzzzzzzz.......
Ja vi må avtale nærmere på mandag!
Så gøy det skal bli!
Er det ikke deilig å gå ned i vekt samtidig som du koser deg med maten? Det er sånn det skal være!
Spiser man bare light og ikkeno fett, går kroppen til streik!
Har hørt at Chgigago er bra, må få kommet meg av gårde!

Ha en super helg!

Kos fra Anastasia!
c.AuthorAlias April22. februar 2002
Skjønner at du har mye å tenke på for tiden med ny leilighet, slanking og babyplaner.
Bare ikke tenk så mye på det å bli gravid for da tror jeg kroppen spiller deg et puss tilbake.
Vi strevde masse i sin tid, og jeg var så fokusert på å bli gravid at eggene min rakk vel aldri å skjønne noen ting.
Vi fikk riktig nok litt hjelp til slutt med å komme i gang, men til gjengjeld gikk det ikke mer enn et kavrter fra føstemann var ute, til nestemann var på vei!!
Nei, da jeg tuller litt, men neste var ute et år senere!!!
Håper likevel du blir gravid snart når det er det du ønsker deg aller mest for tiden.
Skal følge deg og heie på deg både med slanking og det hele. Gøy og Høre at Chicago var fin!! April.
92,8 kg

HEISANN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hey! Da er det torsdag og en ny dag...
Varflink med kostholdet mitt igår og har startet bra idag også...
Eneste jeg evt. ikke er flink er senere ikveld med middagsmat, skal ha internkickoff og har ingen anelse om hva vi skal så jeg vet ikke hva som blir av mat heller! *s*

Men skal prøve å være flink når jeg først sitter der med maten! *s*

Desverre ingen oppdatering av vekten, skal prøve å oppdatere den bare hver mandag.... skal prøve å veie meg bare en dag i uka, så får vi håpe jeg ser resultater, hadde vært greit å kommet under 90 før jeg ble gravid!

Kjøpte meg boka til Fedon A. Lindberg igår; Naturlig slank med kost i balanse...
Fant ut at det var bedre å følge dette, men med de mengdene mat jeg inntar idag og heller øke litt når jeg blir gravid! *s*

OPPDATERING BABY-PLANER:
Merker ingenting ennå, men håper at jeg ikke får mensen, regner med å få den en gang mellom 23-25 så vi får se hvordan det går! *s*

Nå ble det om mye rart her, men jeg håper dere holder ut!
Takker og bukker for all støtten dere viser meg! Jeg trenger den virkelig! Prøver så godt jeg kan å være der for dere også!


Klem fra Savanna
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Anastasia21. februar 2002
Tjena tjejen!

Takk for støtten hos meg.. :-)
Du spurte for et par dager siden om noen av oss trener på spektum.. og i blant gjør jeg det, men mest på Ila, siden det bare ligger 10min. unna meg.
Kanskje vi skulle våge å møte hverandre en dag?
Ta en aerobic time kanskje?

Kos fra Anastasia
c.AuthorAlias Pernilla21. februar 2002
PANG! Startskuddet har gått fra i dag!
Oppdatering neste torsdag.
Det er selvfølgelig viktig at du passer kostholdet, gravid eller ikke, men det er jo lurt å presse seg litt nå mens du ikke er det. Det trengs ikke stort mer enn riktig kosthold og mosjon. Lykke til!
c.AuthorAlias vanja21. februar 2002
Lykke til i kveld Savanna.... det skal ikek by på så store problemer.... rådene til Targa var gode! Dessuten behøver du ikke spise opp alt... *sss* Ingen som blir sure av den grunn... *ss*

Du aner ikke hvor misunnelig jeg er på deg!!! *ler fortvilet*
Det høres sååå koos ut med planlegging av småknøtt...
JEg skal virkelig krysse fingrene for deg, både for blå strek og vektreduksjon før det skjer... *sss*

klemmer fra Vanja
c.AuthorAlias Targa21. februar 2002
Hei Savanna!
Jeg skal krysse fingrene for deg nå i disse "vil-ikke-ha-mensen"-dagene. Lov oss at du oppdaterer oss med en gang det skjer noe!!!!
Du må nesten regne med at det er mat inne i bildet i kveld med kick-off... Men du kan "berge" deg der og... "somle" litt med maten, prat litt med de andre, legg bestikket fra deg mellom hver bit, bruk tid på å dandere servietten og pynte på tallerkenen. Da er det ingen som legger merke til at du kanskje ikke forsyner deg med de største porsjonene... Er sikker på at du klarer deg godt gjennom kvelden...

klemmer fra Targa
c.AuthorAlias Pernilla21. februar 2002
Hei på deg Savanna!
Ser vi har akkurat samme BMI. Hva sier du til en aldri så liten -5 konkuranse? Bare for å presse oss selv litt, mener jeg?
Uansett, Have a very nice day!!!

Pernilla:)
c.AuthorAlias antislankekur21. februar 2002
Hei! Du spurte hva slags opplegg jeg har funnet ut, og det kan du godt få en oppskrift på.
I alle år har jeg gått på forskjellige slankekurer, sultet meg, og gått raskt ned en del kilo. Forbrenningen har dermed gått ned på sparebluss, og kiloene har rast på igjen fortere enn de forsvant. I tillegg har det kommet noen ekstrakilo for hver gang jeg har gått ned.

Til slutt bestemte jeg meg for at nå er det slutt! "Jeg skal aldri på slankekur igjen", sa jeg til min lege gjennom mange år(og like mange slankekurer). Og etter at jeg sluttet å slanke meg, sluttet jeg også å gå opp.

For ca. et og et halvt år siden begynte jeg med kostomlegging. Sluttet å drikke så mye melk, og tar bare skummet. Begynte å bruke MYE mer grønnsaker og fisk, magrere kjøtt, frukt(har et fat stående fremme), og i tillegg spiser jeg flere måltider om dagen.
Er også svært glad i å trene, men det går litt opp og ned p.g.a. store muskel- og leddsmerter.
Dette opplegget har ført til at jeg i dag veier ca. tolv kilo mindre enn da jeg startet.
Dette er et opplegg du fint kan følge dersom du blir gravid. Sunn, vanlig norsk mat er bra både for mor og barn. Forsøk også å gå turer dersom du blir gravid. Svangerskapet og fødselen går mye lettere dersom du er i form.
Og det er dessuten veldig fint å komme seg i skikkelig form før en blir gravid, og du blir lettere gravid dersom kroppen er i form.
Dette er min oppskrift, og jeg ser at det hjelper. I tillegg har jeg mye større overskudd enn før.

Lykke til, Savanna, både med å bli gravid, slanking og trimming. Jeg vil gjerne følge med deg i tiden som kommer.

Klemmer fra antislankekur

92,8 kg

IIIIIIIIhaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heisann alle sammen!
Formen er hvertfall bra idag!
Energien er på topp og det er bra for vi skal pakke ut resten av flyttelasset og få det på plass idag... *s* Innflyttningsfesten satte vi pålørdag slik at vi skal få press på oss til å få leiligheten ferdig! *s*

Syntes jeg begynner å kjenne noe nå... synes magen virker litt hardere og jeg har hatt litt mensmurringer.... Venter ikke mensen før om nærmere 2 uker! *s* Så vi får se hvordan det går, kvalm er jeg endel også!

Går an å håpe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Uansett begynte dagen bra idag, med en God Morgen yoghurt... Var rimelig stolt av meg selv igår på butikken, jeg kjøpte div yoghurt, epler, bananer, middagsmat... Tenkte ikke engang på godteri!

Men godteri kom oppi kurven ja.... Samboern minn slang oppi sjokoladekjeks og RisiFrutti....(jeg spiste risifrutti da...men ingenting av kjeksen)

PlayStation 2 kjøpte vi oss igår også.... Da har vi både noe å spille med og en DVD spiller.... får håpe vi blir fornøy...

Dessuten spiste jeg kebab igår, men den har jeg ikke dårlig samvittighet for, den var planlagt og det er flere måneder siden sist jeg spiste kebab! Og så drakk jeg Shio til, deilig brus, men synd at den er så vanskelig å få kjøpt! *s*

Så, jeg håper at jeg klarer å holde det jeg startet så bra med idag, sunn mat lite og ofte! Da burde jeg jo merke forskjell på vekten etterhvert.... Om ikke mange månedene så vil jeg bare merke oppgang tenker jeg!

Håper dere får en kjempefin slankedag!
Klem fra Savanna
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pernilla20. februar 2002
Ja nå er det bare å vente og vente!
Så flin du var å ikke spise kjeksen til samboeren din:)
Selv har jeg en samboer som både slutter å røyke og ønsker å legge på seg, så kjøkkenet og stua lukter konstant bacon, pizza, micropop eller den duren der... Men det er bare å stålsette seg, for dette skal vi klare!
Ha en strålendes dag!!
c.AuthorAlias tutu20. februar 2002
Hei og hopp

VIl bare få ønske deg lykke til med planen din.
Håper det går snart.

Ønsker deg en flott dag. Klemmer fra Trude
c.AuthorAlias Targa20. februar 2002
Hei Savanna!

Så spennende "prosjekt" dere har på gang!! Ikke glem å holde oss oppdatert her inne!!!
Bra at du klarer å holde deg unna godteri. Lacryl eller Diettorelle er "lovlig". Syns det er greit å ha noe i skapet, når godte-suget melder seg...
Pass bare på at du ikke "slanker" deg under svangerskapet. Men et sunt variert kosthold og litt mosjon er jo bare bra, og da kan en jo og gå ned i vekt uten at det gjør noe. (legen din vil jo si ifra om det skulle gå over styr.)

Lykke til!

Blå-strek-klemmer fra Targa
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.