← Alle dagbøker
diarist.Alias

Sanna

51 år162 cm14 innlegg 2002 0 følgere

Start79,5 kg
Sist77,2 kg
Endring−2,3 kg
BMI nå29,4
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
27. mai 200216. juni 2002
77,2 kg

Lite motivert nå..

Æsj..har liksom unngått å stikke innom disse sidene noen dager nå...vekta er liksom ikke det jeg vil den skal være. Men jeg trenger å komme tilbake på rett kjøl, så nå skriver jeg litt likevel! Har ennå ikke kommet godt nok i gang med trimminga...vil gjerne ha ideer til hva jeg kan gjøre av trim-aktiviteter om kveldene når samboeren jobber og barna sover..!
😃76,6 kg

Nok en dag er over..

hei igjen..har vel ikke så mye å skrive nå heller jeg...dagene går fort og det nærmer seg raskt sommerferie for både liten og stor. (Jobber på skole). Snart bare en uke igjen nå..feriepengene og julilønna fikk vi i dag...så nå er det bare kos for en liten stund ihvertfall.. :)
76,9 kg

Nærmer seg sommerferie nå!

Har vel egentlig ikke så mye å skrive..har det bra jeg og trives og gleder meg hver dag til å titte innom sidene og følge med alle sammen. Ikke mange dagene igjen nå til det er sommerferie...skal bli deilig det!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Amalie😌12. juni 2002
Heisan.
Takker for trivelig og oppmuntrende kommentar i dagboka mi.
Det er veldig kjekt å følge med på hvordan det går med andre i samme båt. Du er nå på rett vei ser jeg. Stå på!
Jeg har allerede begynt på min sommerferie og har fri helt til ungene begynner på skolen. I dag er det dårlig vær i Stavanger og ikke fullt så morsomt å være ute.
Ha en fin dag.

mvh Amalie
76,9 kg

ny uke

Heisann..gikk greit nok i helga egentlig.
ny uke og nye sjanser..har lest endel i "spis deg glad" bøkene i helga, så der er det jo mye spennende lesing jeg skal prøve ut i praksis.
Har vel ikke noe spesielt mer å skrive bortsett fra at været er blitt møkkadårlig.....æsj..!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla11. juni 2002
Jeg hadde en lang periode for syv år siden da jeg levde etter Fit for Life-prinsippene. Det var kjempeherlig, jeg fikk masse energi og gikk ned et par kilo. På den tiden hadde jeg ikke noe særlig å gå ned, så det var greit.
Nå orker jeg ikke å ha et såpass spesielt kosthold, selv om jeg framdeles har stor tro på det.

Lykke til om du prøver..!

Hilsen Kamilla
😊77,1 kg

Endelig..

NÅ ser jeg litt lysere på tilværelsen, hehehe...hardt å holde ut at det ikke rører seg på vekta eller at det til og med går oppover. Jaja..ny dag med nye muligheter til å spise sunn mat og ta vare på kroppen sin på best mulig måte :)
Har forresten noen gode tips til meg angående hva jeg kan gjøre av trimming hjemme når barna sover og samboeren jobber. På forhånd tusent takk!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lille Trille😄9. juni 2002
Hei Sanna!

Du har jo vært kjempeflink til nå, så dette går nok bra. Fint å ikke stresse med tidsperspektiv. Jeg har også en samboer som jobber mye på kveldene, og vi har et lite gull på 11 mnd, så jeg skjønner at det ikke er så lett å få trimmet på kveldene. Vi har kjøpt oss en treningsmaskin som vi har i kjelleren. Det er en mellomting mellom step og sykkel.Heter elipse tror jeg. Står og tråkker rundt, og nå er jeg blitt avhengig av en tur hver dag. Kanskje dette er noe for deg? Da kan du trene etter at ungene har lagt seg. Uansett håper jeg du klarer dette. Det er vel ikke så lenge til det blir en ny -5 konkurranse på 70 tallet, så da kan vi jo konkurrere litt. Det har ikke gått så bra de siste konkurransene med meg, så nå er jeg ikke med på denne, men neste skal jeg kuppe.

Lykke til!

Solskinnshilsen fra Lille Trille
☹️77,5 kg

ups...

Kjempenydelig vær for det meste i dag, så i dag har jeg vært mye ute sammen med barna og lekt i sandkassa. Har også fått vært på babysvømming med begge to.
Nå har jeg veid det samme to dager gitt...gikk opp hele 800 gram og har blitt der..hm..jaja håper det bare er "forbigående". Har kanskje spist litt lite slik at når jeg da spiste litt mer tålte ikke kroppen det på samme måte som vanlig. Men synes jeg er ganske flink egentlig med kostholdet, mangler bare det fysiske. Å komme ordentlig i gang. Går fram og tilbake til jobb hver dag, men det blir liksom ikke nok. Samboeren jobber mye på kveldene så det er liksom ikke bare å stikke ut om kvelden heller uten barnevakt. Men er klar over at det er stor nytte i fysisk aktivitet..!
76,8 kg

Stadig nedover..

Ja, livet er herlig..nydelig vær i dagesvis, masse koselig på jobben og...vekta går nedover..litt ihvertfall. Men jeg har ikke dårlig tid, jeg.
Nå skal jeg snart på svømming med klassen min, 27 nydelige
1. klassinger..som bare koser seg..så jeg får vel avslutte for nå.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Inga😊7. juni 2002
Hyggelig å lese om en annen som har god tid med vekta. Jeg har gått ned 11 kilo tilsammen over 3 måneder. Det tror jeg har med at jeg tenker at dette må bli en livsstil. Jeg jobbet som lærer, men var veldig sliten. Først dddda jeg hadde vært hjemme ei stund, fikk jeg så mye ro på meg at jeg kunne begynne å tenke på å motivere meg. Nå sykler jeg også, og stortrives med min lette tilværelse både fysisk og psykisk. Dette må bare bli en livsstil.
77,1 kg

Yes../vel...!

Herlig å veie seg om morgenen og se at det går nedover..selv om det ennå tar en lang stund før jeg er der jeg vil. Men alt har jo en begynnelse..Veldig bra at jeg fant disse sidene, hadde egentlig vært inne her før så vidt, men tenkte liksom ikke noe særlig mer over det. Så forresten på "Fat Club" på TV-norge her om dagen..de har en del å slite med der også gitt..(senere på dagen..tror jeg må begynne å skrive opp hva jeg spiser i løpet av en dag sånn i førsten i hvertfall. Blir liksom litt press egentlig..skal vi se..
En kyllingsalat med noe dressing
Eplejuice 0,5 liter
Tre brødskiver med pålegg
En saftis
Bacon-snacks..fysj og fysj..men jeg klarte å kaste hele posen etter noen få biter..! Så nå er resten i søpla!
jaja..lurer på hva vekta viser i morgen gitt...
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi😊5. juni 2002
hihi..sikkert lurt av deg å kaste resten av posen ja!
Sånnt no hakke kroppen vår noe godt av nei! :)

Jepp, det er alltid herlig å veie seg og se at kroppen begynner å bli lettere!
Selv skrev jeg opp alt jeg spiste de første ukene.. men nå gidder jeg ikke lengre det... jeg har full kontroll over det jeg spiser. Men det er absolutt lurt i begynnelsen, slik at du ikke så lett glir ut i matveien. Men du må huske å være ærlig mot dagboka di og.. sånn at du ikke lurer deg selv med å la være å skrive ned alt du spiser..hihi

Du må ha en flott dag, og lykke til videre!
Klem
77,8 kg

Back on track

Ja, det har jeg overlevd bursdagshelga også..vel..det ble jo litt mer kake og vanlig mat enn jeg trodde kanskje..men når man først begynner..huff..jaja..jeg får fortsette i riktig spor nå. Har ingen planer om flere slike helger framover. Fortsetter med Figuline pulveret sammen med mat, så går nok dette veien.. :)
76,7 kg

Helg...

Da var det helg..skeia ut i går med litt pizza og brus gitt..men nå er det skjerpings igjen...vel..har jo to bursdagselskaper i dag og i morgen, men bør vel klare meg likevel jeg.. :)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi😉1. juni 2002
Det er lov å skeie ut litt iblant!
Du klarer deg nok fint i bursdagsbesøkene tenker jeg!
Hmmm...synes at alle andre er i bursdagsbesøk hele tiden jeg...hehe, jeg og vil i det..hihi
Kanskje jeg må verve meg noen nye venner som har bursdag i JUNI..hihi

Ha en flott helg videre!
🙂76,9 kg

Snart bursdagsfeiring..

Minstejenta vår er ett år i morgen, så nå går mye av tiden med til å planlegge feiringen av dette. Skal ikke skeie helt ut i helga med alle godsakene, men noen smaksprøver blir det nok likevel...
😉77,0 kg

Ny dag er over..

Nok en dag og det går overraskende bra..koselig med kommentarer..har ikke fått begynt med så mye mer mosjon ennå, men skal ta meg sammen!
😊77,8 kg

God start...?

Hei igjen..ja har jo gått ned litt siden i går, men mye av det er vel fordi jeg ikke har fått i meg så mye i dag på jobben. Rimelig hektisk..
Det jeg bruker nå i førsten er FIGULINE (fra LR). Etterhvert bruker jeg det sammen med måltider, men nå bruker jeg kun pulveret. Ellers får jeg vel røre litt mer på meg..gå mer turer og sånn..
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Snuppedutten😊29. mai 2002
Hei.Velkommen som slanker.Jeg har ikke vært her inne så lenge selv,men det hjelper utrolig godt å få dele erfaringer og få oppmuntrende ord fra andre i samme situasjon.
Jeg spiser bare sunnere,og har kuttet ut godtet.Drikker bare vann,og spiser 2x2 eplecider-tabl. hver dag.Det hjelper veldig på godtesuget som melder seg i tide og utide.Hadde det ikke vært for tyggegummi så hadde jeg gått på veggen...hehe....
Jeg håper også å se 60-tallet,men det kan nok ta litt tid. De første kg har gått så fort,så nå må det vel stangnere litt snart.Lykke til,og ha en fin slankeuke.
😃79,5 kg

Første dag...

Etter å ha snakket med ei venninne i går ble jeg så inspirert til å begynne å slanke meg "på ordentlig", så nå er jeg i gang. Har som langsiktig mål å se 60-tallet på vekta..wow..hadde vært kjekt.. :) men får vel ta det kilo for kilo...
Fint med inspirerende kommentarer...for det blir ikke like lett hele tiden veit jeg..
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ronja😊28. mai 2002
heisann og velkommen inn hit:) dette er virkligt rette plassen og være når du slanker deg, her er masse motivasjon og inspirasjon og hente blant mange koslige medslankere:)
Har du bestemt deg for hvordan du skal slanke deg, hvilket opplegg du skal følge?
Ønsker deg en kjempeflott slankeuke:)
Klem fra Ronja
Bilde
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.