← Alle dagbøker
diarist.Alias

SOLSKINN

69 år160 cm10 innlegg 2002 0 følgere

Start97,0 kg
Sist94,0 kg
Endring−3,0 kg
BMI nå36,7
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
19. juli 200225. august 2002
😊94,0 kg

Nå har det gått litt nedover igjen.

Hei alle sammen!
Nå har jeg klart å gå ned en halv kilo igjen. Uten å "slite".
Denne helgen har det vært et par utskeielser,så det blir spennende til Onsdag da jeg skal veie meg igjen.Har vært en del alene i helgen, mannen min har en hobby han bruker veldig mye tid på. Det er helt greit det, men da kan det fort bli litt kjedespising på meg. Prøver å holde på med noe hele tiden for ikke å snoke. Men i morgen er det Mandag igjen og inn i rutinene.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ANNE❤️27. august 2002
Jeg er såå lækker!
det er akkurat dit jeg vil komme, som du sier, men etter at jeg gikk på grete roede kurs synes jeg at fokuseringen har blitt værre. Dessuten så er jeg livredd for å rase oppover. Men det klarer jeg å holde i sjakk,ved å ta rotta på kiloene så fort de kommer på.derfor blir det mye tenking på mat,tør ikke slippe meg ut på egenhånd ennå!ANNE
c.AuthorAlias ANNE❤️26. august 2002
Hei lille solskinn, takk for komentaren. Har investert i noe som heter femina, som da ligger godt i skapet. Kanskje jeg skal ta det fram igjen?ANNE
😉94,5 kg

For lite trim, vel....

Kan vel ikke si jeg raser ned i vekt, men jeg har ikke vært noe
særlig aktivitet i det siste. Det er så varmt at jeg blir helt
slått ut.Går ikke på noen spesiell diett, men prøver å bruke hodet. Holder meg unna alt godteri, men spiser ellers vanlig.
Dette trives jeg veldig bra med, for jeg er så lei av slankekurer. Middagene mine kan bli litt voldsomme, men jobber med saken. I dag har jeg vært i bursdagsselskap. Jeg bestemte meg på forhånd at jeg bare skulle ta et kakestykke, men jammen ble det to. Det er så rart, skulle nesten tro jeg var besatt av noe som skal ødelegge for meg.Nå sitter jeg og lurer på : Hvorfor tok jeg det andre stykket??
Sukk....
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias sirkeline20. august 2002
Hei og takk for kommentar! Hvitvinen smakte deilig, det er sikkert. Men som for deg med kake kunne jeg nøyd meg med litt mindre vin. Er ikke spørsmålet ditt det mest sentrale av alle? Hvorfor ta to istedenfor en? Ihverfall for meg. Hadde jeg ikke tatt så mye hadde det ikke blitt så mange kg av det!!
Jeg forsøker meg nå på GI diett. Ikke slavisk, men prøver å ikke spise poteter og brød. Det gir meg mindre godtesug selv om det er uvant. Cluet er å ike bare spise en boks tunfisk og rå grønnsaker til alle måltider, men å variere og lage litt deilige middager etc.. I kokeboka til Fedon Lindberg står mange gode oppskrifter. Lykke til videre! - og som du sa til meg: Man MÅ unne seg NOE ;)
c.AuthorAlias Jojoen😃18. august 2002
Hei Solskinn :-)

Takk for koselig hilsen. Nå skal jeg skynde meg å finne 8-tallet så fort jeg kan, så kommer du etter i ekspressfart :-) Det er jo ikke mange kilo om å gjøre for deg heller nå. Det er gøy!

Vet du, jeg er helt sikker på at det hjalp å bestemme seg for ett kakestykke, selv om det ble to. Ellers kunne det blitt to store, eller kanskje tre? Det lå nok iunderbevissheten og hjalp likevel. Kaker er vanskelig.. fryktelig vanskelig. Jeg er så irritert på Tine som lager så nydelige ostekaker. æsj.. det er en stor utfordring å komme forbi dem i butikken. Ellers har jeg gjemt mixeren min så jeg ikke plutselig skal havne midt i ei uplanlagt kakerøre..

Jeg er også helt utslått i denne varmen. Skulle ha tråkket litt på ergometersykkelen min, men svetten rant så fort jeg så i den retningen. Det kommer kjølige dager, bare vent.

Lykke til med morgendagen og de neste dagene.

Klem fra Jojoen
Bilde
😊94,5 kg

Tror det ikke før jeg får se det !!!

Har gått ned en halv kilo igjen, men jeg tror det er fordi jeg er så "slunken". Har vært dårlig i magen i flere dager, så jeg har ikke orket å spise så mye.Magen har vel fått sjokk når den har fått kjøtt og kaffe igjen.Går sikkert over.


😊95,0 kg

Nå kommer hverdagen!

Nå er jeg tilbake fra mitt opphold på Finnskogtoppen Helsesenter. Det var et meget bra opphold og det 6.i rekken.
Jeg har faktisk klart å gå ned 1,5 kg på denne uken. Det er nok ikke pga av maten, for det er ikke noe slankemat hvis man
smaker på alt, som jeg gjør. Men det har vært masse aktivitet, svømming og turer hver dag. Rolig og godt og masse hyggelige mennesker. Kosten er lactovegetarisk, dvs vegetarmat og melkeprodukter. Nå føler jeg meg i kjempegodform og veldig sunn,så nå må jeg prøve å holde meg slik. Skal ikke fortsette med det kostholdet som var der oppe, men skal legge opp dagen min med spising hver 3.time. Jeg nesten gleder meg til å gå på jobb igjen i morgen, og få en normal hverdag. Det er alldeles skjønt med ferie men det blir så mye eting. I dag er jeg veldig positiv og glad og tror jeg denne gang kommer til å lykkes. Nå ser jeg jo at det er veldig mange som sliter med vektproblemer og finner trøst i dette. Målet mitt nå er å gå ned ytterligere 2 kg i august.
Ha en god ettermiddag alle sammen!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️11. august 2002
Kjære Solskinn!

Velkommen tilbake til Klubben igjen - og til hverdagen!

Deilig at du har hatt det godt på oppholdet ditt.

Om jeg kan få lov å fremkomme med to spørsmål, så er det dette:

Vil du gi noen eksempler på hva, som er på den lakto-vegetariske menyen der?

Møter du 'gamle kjente' - altså siden du har vært der 6 ganger, tenker jeg på, om du møter noen, du kjenner fra tidligere opphold, eller det er bare nye ansikter?

Vær så snill å ikke føl noen forpliktelse for å svare rask, men om du vil skrive litt om det, når du finner tiden til det, vil det glede meg mye.

Ha det godt,
Din Augusta
😊96,5 kg

Bare innom en tur!

Hei igjen!
Nå er jeg bare innom for å pakke på nytt. Har vært på hytta noen dager, og i morgen går ferden til Finnskogtoppen.
Har ikke gått på vekta nå, men gjør det i morgen tidlig før jeg drar.Gleder meg ikke til det, har vært mye spising og lite trim i disse late feriedager. Vi "snakkes" når jeg er tilbake.
Hilsen Solskinn
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Eterna❤️6. august 2002
Ønsker deg fortsatt god ferie og kos deg på Finnskogen. Har aldri vært der men hvis det er like fint der som ellers i Norge er det strålende. Du skal se at vekta retter seg etter ferien når den grå hverdagen kommer godt i gjenge igjen. Det er nydelig med ferie, og trist når den er over. Det rare er at når det har gått noen hverdager så går det også greit og livet føles ganske godt selv uten ferie også. Ønsker deg fortsatt lykke til og ta gjerne kontakt igjen. Klem fra Eterna
c.AuthorAlias Jojoen😃4. august 2002
Hei Solskinn :-)

Bare skynder meg å slenge inn en liten "God-ferie-hilsen"
Ha det koselig og nyt ferien :-)

Klem fra Jojoen
Bilde
😊96,5 kg

Nå begynner det å krype nedover!!

Hei igjen.
Ja nå er jeg tilbake fra en liten hytteferie. Det er jo en prøvelse å sitte på en hytte midt inne i skogen med to tenåringer som bare krangler og ikke gidder noen ting. Men jeg har fått tatt noen små spaserturer, og ellers vært i bevegelse hele tiden. Utedo, ikke innlagt vann osv.
Ble veldig overrasket når jeg gikk på vekta i dag, for jeg har ikke gjort de helt store endringene med maten. Men konsentrerer meg om å kutte ut alt det usunne.Til uken skal vi bare være hjemme, kun et lite fattigmannscruise fra Sandefjord til Strømstad. Så da er dagene litt lettere og styre. Men neste uke der igjen skal jeg på Finnskogtoppen Helsesenter i 5 dager og kun ta vare på meg selv. Der er det lactovegetarisk kost, men det er ingen slankeuke nei. For det er kjempenydelig mat, og du glemmer at det ikke er kjøtt og fisk i kosten.
Men det er masse muligheter for turer,svømming,aerobic. Så det blir allikevel masse trim.Og egenpleie. Massasje,aromaterapi,fotpleie , åh sukk...
Dette var reklamen.
Nå gleder jeg meg til å ta fatt på dagen, ble så oppløftet av -0,5kg.
Ha en god Søndag alle sammen!!
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias april😃30. juli 2002
Der ser du! Nå går det i riktig retning!
Håper du får fine dager på det helsesenteret. Høres helt herlig ut!! Vær mye i aktivitet så får du nok masse positive resultater etter det.

Kranglete tenåringer har jeg ingen erfaringer med enda. Mine er 10 og 11 og de krangler så busta fyker i det ene øyeblikket og er verdens beste og mest rørende venner i neste øyeblikk. Etter hva jeg har erfart er det hele ganske normalt.
Men jeg tror ikke vi voksne kan sitte på rompa i sofaen og klage over at de ikke gjør noe. Vi må nok være med som gode eksempler selv. Heldigvis er jeg glad i å leke, og meste parten av slike aktiviteter innebærer jo heldigvis litt mosjon også.
Stå på du er flink!! April
c.AuthorAlias texas29. juli 2002
Hei og takk for hyggelig hilsen.
Ser at du skal på Finnskogtoppen, dit har jeg veldig lyst til å dra. Du må avlegge rapport når du har vært der.
Kos deg, og gratulerer med vektnedgangen.
Klem fra Texas
c.AuthorAlias Morgengry😌29. juli 2002
Hei, og velkommen tilbake fra hytteturen.
Takk for innlegget i dagboka mi. Det var koselig. Du lurte på mat med lav GI. Det er blitt endel her inne som følger dette prinsippet. Kort fortalt går dette ut på at du spiser mat som ikke driver blodsukkeret ditt til vært. Da vil det også falle fort og man blir fysen på mere karbohydrater, som f.eks godteri. Høy produksjon av insulin fører til at kroppen lagrer fett.

Det hørtes deilig ut å dra på et helsesenter. Det har jeg drømt om lenge. Og ikke minst - GRATULERE med vektnedgangen. Er det ikke gøy!! Stå på videre.

Slankeklem fra Morgengry
c.AuthorAlias iset29. juli 2002
heisann:)

var selv nettopp på "cruise" med color line sandefjord - strømstad:) eller, vi var egentlig på vei til Gøteborg da. kjørte Stavanger - Gøteborg. laang tur, men kjempekjekt:)
Vegetarisk kost ja, det trenger neimen ikke bety kjedelig slankemat. jeg har vært vegetarianer i over 5 år, og veier over 100 kg!!!! det er så mye godt å spise, at det ikke er snakk om slanking. nei jeg skal skjerpe meg skikkelig nå altså!
ha en riktig fin uke, med masse SOLSKINN:)

klemmer fra Iset
c.AuthorAlias Monica12328. juli 2002
Hi!
Hortes virkelig flott ut med det helsesenteret! Kos deg masse! Det er viktig å ta vare på seg selv oppi alt annet i en ellers hektisk hverdag.
c.AuthorAlias augusta❤️28. juli 2002
Kjære Solskinn!

Ble viekelig så glad for å høre fra deg igjen. Velkommen hjem! Ja, de store unger er det ikke alltid så enkelt å ha med på hytte - vi har funnet en løsning som i hvertfall for øyeblikket morer familien, mannen min og sønnen på 17 skyter tomme hermetikkbokser og jeg og datteren på 19 kan få mange hyggelige timer med kortspill, Rommy, Vri-8 og 31'eren :-)

Takk for meldingen din, både interessant og veldig morsom! Nå vil jeg først gå en del mer ned, og så gå i en butikk og prøve str. 42. Når 42 passer vil jeg holde regnskap med de 5 neste kilo og så håpe på at str 40 passer etterhvert - spennende eksperiment det!

Fra str. 36 til og med str. 40 skal det altså være ca 25 kilo - jeg tror det stemmer. Når jeg var slank (rundt 52-55kg) passet jeg str. 36 - og dette passer med at jeg må ned på 70 for å 'hoppe inn i' en str. 42. Ikke så merkelig da, at glidelåsene rakner og knappene ryker i øyeblikket :-)

Det oppholdet som du skal ha på helsesenter - å så herlig. 5 dagers deilig velfortjent luksuss! Håper det blir alle tiders for deg.

Med de beste hilsener fra
Augusta
😌97,0 kg

Ja, da er vi igang!!

Har vel gått som forventet i dag. Full av pågangsmot!
Snakket med min kjære om det å komme med slike hyggelige men usunne overraskelser. Og han er jo helt klar for å støtte meg.
Han ser jo det at jeg ikke har det noe bra om dagen. Det lyser vel "drittlei" av hele meg, men det snur seg nok. I morgen drar vi på hytta noen dager, så da skal jeg prøve å få gått litt i skogen. Det skal visst også være bra for mine syke knær.
Jeg skal fortelle hva som egentlig hendte med bena mine, det er litt komisk. Men akkurat nå er jeg kjempetrøtt og bør gå å legge meg . Så benhistorien må dere vente på.
Regner med å være på nett igjen på Fredag!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias texas23. juli 2002
Hei!
Vil bare ønske deg lykke til. Jeg startet også opp i går og føler at nå, nå skal jeg klare det.
Å lese de andre dagbøkene hjelper jo så utrolig mye!!!
God ferie!!!
Klem

c.AuthorAlias Morgengry😃23. juli 2002
Hei på deg.
Ville bare ønske deg god ferie. Kos deg!
Det var fint at du snakket med mannen din om de usunne overaskelsene. Man trenger litt støtte for å klare slankingen. Man er ikke sterk nok til å si nei når man for tilbudt noe godt. Ihvertfall ikke i begynnelsen. Stå på!!!

Klem fra Morgengry
😉97,0 kg

I morgen skjer det!!

Ja, nå har jeg hatt en helg med utskeielser, så nå er det bare å sette igang. Det er nesten så jeg gleder meg til å starte på noe. Mannen min kom hjem med peanøtter og brus til meg tidligere i kveld, og jeg tok jo selvfølgelig imot. Det er vel en av mine svakheter, at jeg ikke kan si nei. Er redd for å såre andre. Sukk, Får ta meg en prat med han på sengekanten i kveld og si at han nå må støtte meg. Og det vet jeg han vil.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias eterna❤️22. juli 2002
Velkommen, velkommen, vi er her for å bære deg framover på velværets vei. Du vil få mange råd og vink. Lytt særlig til Augusta hun er virkelig en kløpper til å få det ned på papiret og sitter med hele hemligheten på gåten om bli frisk, sunn og slank. Du er også hjertelig velommen til meg også drsom du har noe på hjertet eller er litt nedfor en dag. Det kommer helt sikkert til å gå både oppover og nedover med deg som med alle andre her inne. Dette stede er et funn og burde ha stats støtte for å drive et virkelig samfunnsnyttig nettsted. Har aldri tatt meg bryet, men lurer på hvor mange kilo vi går ned hver uke tilsammen her inne? Dessuten er det konkurranser i ulike vektklasser her inne. Da gjelder det å gå ned fem kilo fortest mulig. Veldig inspirerende og får deg til å tenke to ganger når de er i ferd med å outte noe i munnen som ikke skulle ha vært der. Ønsker deg en riktig god slankeuke og la nå solen skinne over deg der du er selv om regnet øser ned. Du er nemlig kommet på riktig vei til rett sted. Klem fra Eterna
c.AuthorAlias augusta❤️22. juli 2002
Kjære Solskinn!

Takk for din hyggelige hilsen til meg!

Nu da vi har 'kjent hverandre' i flere dager - kan jeg få lov til å spøke litt?

Den første gang jeg så alias'et ditt - så tenkte jeg 'så vakkert!' - men den første dagen hadde du satt inn det lille sinte fjeset - "Ja, her var det nu ikke mye solskinn!"

Men nu tror jeg det kommer - for du ER så positiv.

Jeg skal visst også gå løs på boligen i dag - den trenger både her og der. Ha det forsatt godt!

Varme tanker fra
Augusta
c.AuthorAlias April😉22. juli 2002
Velkommen!!!
Det viktigste er å komme igang, og det har jo du gjort nå!!!
Jeg har vært med en god stund, men har vært sløv i det siste og det viser seg både på vekt og klær.
Men disse sidene er bare kjempefine og det er så mange hyggelige mennesker som er her og som alle har samme mål!
Fortell mannen din om planene dine, så kanskje han kommer med jordbær neste gang. Utrolig søtt av han å kjøpe noe til deg da!!!! Stå på, april
c.AuthorAlias Morgengry😌22. juli 2002
Hei, og velkommen hit. Ser at du sliter litt med å komme ordentlig i gang. Men du er ikke alene om det. Jeg har også akkurat begynt men har ikke fått kommet skikkelig i gang ennå. Håper jeg denne uken skal bli bedre.

Forstår deg veldig godt når du ikke kan si nei når man får tilbudt godteri. Men det er nok lurt å ta en samtale med han. Jeg gjorde det med min og sa at han ikke måtte komme hjem med godteri til meg. Da ble det en fristelse mindre.

Lykke til og ha en god dag.

Hilsen fra Morgengry
😃97,0 kg

Ikke helt igang ennå!!

Jeg begynner å bli motivert nå etter at jeg har lest om så mange andre som sakte men sikkert går nedover. Jeg har gått en liten tur i skogen i dag og det er veldig lenge siden jeg har gjort pga betennelse i bena.Men begynner å bli litt bedre nå, og det er vel heller ingen ulempe om jeg går ned i vekt.
Maten i dag har vel ikke vært helt av det magreste. Hadde saftige grillpølser til middag. Måtte ogå smake på litt potetgull som sto framme og drakk en vørterøl. Helgene kan bli litt vanskelige å komme igjen nom matmessig, Liker de regelmessige hverdagene .Og heldigvis, det er flest av dem.

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ivalodia😌21. juli 2002
Hei Solskinn :-)

Velkommen hit :-) Her er rette stedet for motivasjon, ros, og ikke minst en tilværelse hvor alle er i samme båt !

Å begynne i det små er nok fornuftig, som en liten gåtur i skogen, det er mer enn hva man gjorde forrige dagen og dermed en god start. Å gå ned i vekt er bra, men å legge om kostholdet, livsstilen og oppleve at livet blir så mye bedre å leve og ikke minst at en kan forlenge livet ved å komme seg på en bedre livsstil , det er nøkkelen d :-) Er man sunn i ukedagene så bør man belønne seg med en liten gobit i helgene, men man kan trappe det ned eller begrense inntaket..

Husk at godt begynt er halvt fullført :-)

Titter innom siden.
Sommerhilsen fra Ivalodia
c.AuthorAlias augusta❤️20. juli 2002
Kjære Solskinn!

Ja, husarbeid, det er go trim! Med to bivirkninger: Vi kan svette litt - men best av alt: det blir så trivelig i huset! Jeg elsker det når huset er ordnet - men kjedelig er det - det er så sant!

Jeg har hatt en fredelig lørdags kveld og vil snart legge meg. Ser frem til å gå på vekten i morgen - i dag var det ikke noe spennende.

Hei så lenge
Augusta
😈97,0 kg

Motivasjon ønskes kjøpt!!

Nå har jeg bestemt meg for å endre mine livsvaner.
Dette går på helsa og humøret løs.
Glad jeg fant denne siden, og ser det er andre som sliter med de samme problemer.
Gøy å se at så mange har så fine resultater, og jeg håper dette kan motivere meg til å klare en livsstilsendring.
Begynner på ferie nå og føler det er et bra tidspunkt.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias sef😃20. juli 2002
Hei og velkommen hit, solskinn! Er ganske ny her selv, og må si at det er veldig godt å ha dette stedet "å gå til". Masse inspirerende dagbøker å lese-og det hjelper virkelig på motivasjonen! klem fra sef :o)
c.AuthorAlias fluffa😀20. juli 2002
Velkommen hit! Ikke noe er så fint som å starte endringen av livssvaner som i ferien. Da har man god tid og kan finne ut hva som fungerer. Samtidig har man kanskje gått ned noen kilo når man starter å jobbe igjen, og det er jo heller ikke å forakte!:) Jeg ønsker deg lykke til, og håper at du blir en flittig bruker av disse sidene. Her er vi mange med de samme utfordringene, og vi prøver å heie hverandre fram.

God ferie, forresten!*S*
Klem fluffa
Bilde
c.AuthorAlias Jojoen😃20. juli 2002
Hei Solskinn :-)

Velkommen til dette stedet. Håper du får like mye glede av det som jeg har hatt og har. Motivasjon finner du i bøtter og spann om du fortsetter å lese rundt om i de andres dagbøker. Der står det aller meste, gleder, motløshet, strålende resultater og gode tips for både kosthold og trening. Og ellers så er det jo bare å hyle ut hvis det er noe du lurer på, for vi er mange og det er kanskje noen som kan svare.

Det er likevel litt av en utfordring. Lykke til på veien.

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias augusta❤️20. juli 2002
Kjære Solskinn!

Hjertelig velkommen her! Ja, du har rett, her er det mange erfaringer og mange som forstår.

Selv er jeg rett så ny her. Det er første gang jeg har vært med i en klubb. Det er veldig godt for meg.

Jeg har fortvilt over vekten i minst de siste ti år. I løpet av det siste året har jeg klart å bremse ned oppgangen. Jeg har klart å ikke gå opp over 83 - men bare DET har vært vanskelig. Men nu har jeg fått en god tro på, at det skal kunne gå nedover.

Håper vi kommer til å 'se' deg ofte her i slankedagboka di. Jeg vil gjerne bidra til at du skal føle deg likeså velkommen her som jeg gjorde som ny - de har alle vært så utrolig søte og snille. Og HUMØRET her! Det er topp!

Med hilsen fra
Augusta
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.