← Alle dagbøker
SOLSKINN
69 år160 cm10 innlegg
2002
0 følgere
Start97,0 kg
Sist94,0 kg
Endring−3,0 kg
BMI nå36,7
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Nå har det gått litt nedover igjen.
Hei alle sammen!
Nå har jeg klart å gå ned en halv kilo igjen. Uten å "slite".
Denne helgen har det vært et par utskeielser,så det blir spennende til Onsdag da jeg skal veie meg igjen.Har vært en del alene i helgen, mannen min har en hobby han bruker veldig mye tid på. Det er helt greit det, men da kan det fort bli litt kjedespising på meg. Prøver å holde på med noe hele tiden for ikke å snoke. Men i morgen er det Mandag igjen og inn i rutinene.
For lite trim, vel....
Kan vel ikke si jeg raser ned i vekt, men jeg har ikke vært noe
særlig aktivitet i det siste. Det er så varmt at jeg blir helt
slått ut.Går ikke på noen spesiell diett, men prøver å bruke hodet. Holder meg unna alt godteri, men spiser ellers vanlig.
Dette trives jeg veldig bra med, for jeg er så lei av slankekurer. Middagene mine kan bli litt voldsomme, men jobber med saken. I dag har jeg vært i bursdagsselskap. Jeg bestemte meg på forhånd at jeg bare skulle ta et kakestykke, men jammen ble det to. Det er så rart, skulle nesten tro jeg var besatt av noe som skal ødelegge for meg.Nå sitter jeg og lurer på : Hvorfor tok jeg det andre stykket??
Sukk....
Tror det ikke før jeg får se det !!!
Har gått ned en halv kilo igjen, men jeg tror det er fordi jeg er så "slunken". Har vært dårlig i magen i flere dager, så jeg har ikke orket å spise så mye.Magen har vel fått sjokk når den har fått kjøtt og kaffe igjen.Går sikkert over.
Nå kommer hverdagen!
Nå er jeg tilbake fra mitt opphold på Finnskogtoppen Helsesenter. Det var et meget bra opphold og det 6.i rekken.
Jeg har faktisk klart å gå ned 1,5 kg på denne uken. Det er nok ikke pga av maten, for det er ikke noe slankemat hvis man
smaker på alt, som jeg gjør. Men det har vært masse aktivitet, svømming og turer hver dag. Rolig og godt og masse hyggelige mennesker. Kosten er lactovegetarisk, dvs vegetarmat og melkeprodukter. Nå føler jeg meg i kjempegodform og veldig sunn,så nå må jeg prøve å holde meg slik. Skal ikke fortsette med det kostholdet som var der oppe, men skal legge opp dagen min med spising hver 3.time. Jeg nesten gleder meg til å gå på jobb igjen i morgen, og få en normal hverdag. Det er alldeles skjønt med ferie men det blir så mye eting. I dag er jeg veldig positiv og glad og tror jeg denne gang kommer til å lykkes. Nå ser jeg jo at det er veldig mange som sliter med vektproblemer og finner trøst i dette. Målet mitt nå er å gå ned ytterligere 2 kg i august.
Ha en god ettermiddag alle sammen!!
Bare innom en tur!
Hei igjen!
Nå er jeg bare innom for å pakke på nytt. Har vært på hytta noen dager, og i morgen går ferden til Finnskogtoppen.
Har ikke gått på vekta nå, men gjør det i morgen tidlig før jeg drar.Gleder meg ikke til det, har vært mye spising og lite trim i disse late feriedager. Vi "snakkes" når jeg er tilbake.
Hilsen Solskinn
Nå begynner det å krype nedover!!
Hei igjen.
Ja nå er jeg tilbake fra en liten hytteferie. Det er jo en prøvelse å sitte på en hytte midt inne i skogen med to tenåringer som bare krangler og ikke gidder noen ting. Men jeg har fått tatt noen små spaserturer, og ellers vært i bevegelse hele tiden. Utedo, ikke innlagt vann osv.
Ble veldig overrasket når jeg gikk på vekta i dag, for jeg har ikke gjort de helt store endringene med maten. Men konsentrerer meg om å kutte ut alt det usunne.Til uken skal vi bare være hjemme, kun et lite fattigmannscruise fra Sandefjord til Strømstad. Så da er dagene litt lettere og styre. Men neste uke der igjen skal jeg på Finnskogtoppen Helsesenter i 5 dager og kun ta vare på meg selv. Der er det lactovegetarisk kost, men det er ingen slankeuke nei. For det er kjempenydelig mat, og du glemmer at det ikke er kjøtt og fisk i kosten.
Men det er masse muligheter for turer,svømming,aerobic. Så det blir allikevel masse trim.Og egenpleie. Massasje,aromaterapi,fotpleie , åh sukk...
Dette var reklamen.
Nå gleder jeg meg til å ta fatt på dagen, ble så oppløftet av -0,5kg.
Ha en god Søndag alle sammen!!
Ja, da er vi igang!!
Har vel gått som forventet i dag. Full av pågangsmot!
Snakket med min kjære om det å komme med slike hyggelige men usunne overraskelser. Og han er jo helt klar for å støtte meg.
Han ser jo det at jeg ikke har det noe bra om dagen. Det lyser vel "drittlei" av hele meg, men det snur seg nok. I morgen drar vi på hytta noen dager, så da skal jeg prøve å få gått litt i skogen. Det skal visst også være bra for mine syke knær.
Jeg skal fortelle hva som egentlig hendte med bena mine, det er litt komisk. Men akkurat nå er jeg kjempetrøtt og bør gå å legge meg . Så benhistorien må dere vente på.
Regner med å være på nett igjen på Fredag!
I morgen skjer det!!
Ja, nå har jeg hatt en helg med utskeielser, så nå er det bare å sette igang. Det er nesten så jeg gleder meg til å starte på noe. Mannen min kom hjem med peanøtter og brus til meg tidligere i kveld, og jeg tok jo selvfølgelig imot. Det er vel en av mine svakheter, at jeg ikke kan si nei. Er redd for å såre andre. Sukk, Får ta meg en prat med han på sengekanten i kveld og si at han nå må støtte meg. Og det vet jeg han vil.
Ikke helt igang ennå!!
Jeg begynner å bli motivert nå etter at jeg har lest om så mange andre som sakte men sikkert går nedover. Jeg har gått en liten tur i skogen i dag og det er veldig lenge siden jeg har gjort pga betennelse i bena.Men begynner å bli litt bedre nå, og det er vel heller ingen ulempe om jeg går ned i vekt.
Maten i dag har vel ikke vært helt av det magreste. Hadde saftige grillpølser til middag. Måtte ogå smake på litt potetgull som sto framme og drakk en vørterøl. Helgene kan bli litt vanskelige å komme igjen nom matmessig, Liker de regelmessige hverdagene .Og heldigvis, det er flest av dem.
Motivasjon ønskes kjøpt!!
Nå har jeg bestemt meg for å endre mine livsvaner.
Dette går på helsa og humøret løs.
Glad jeg fant denne siden, og ser det er andre som sliter med de samme problemer.
Gøy å se at så mange har så fine resultater, og jeg håper dette kan motivere meg til å klare en livsstilsendring.
Begynner på ferie nå og føler det er et bra tidspunkt.
det er akkurat dit jeg vil komme, som du sier, men etter at jeg gikk på grete roede kurs synes jeg at fokuseringen har blitt værre. Dessuten så er jeg livredd for å rase oppover. Men det klarer jeg å holde i sjakk,ved å ta rotta på kiloene så fort de kommer på.derfor blir det mye tenking på mat,tør ikke slippe meg ut på egenhånd ennå!ANNE