← Alle dagbøker
diarist.Alias

Ragnhild

52 år168 cm79 innlegg 2002 0 følgere

Start83,0 kg
Sist79,5 kg
Endring−3,5 kg
BMI nå28,2
📓 50+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
14. januar 20025. august 2002
😃79,5 kg

må svette litt for å bli slank :-)

...ingen stor "bombe" dette... Bare noe som "fløy" gjennom hodet en dag jeg satt på sykkelen :-)

og det var igrunnen bare det jeg skulle si :-)

ha en god dag, alle sammen
Ragnhild
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️10. august 2002
Kjære Ragnhild!

Takk for koselig kommentar i dagboka min!

Du spør om virkningen av å kutte ut sukker og hvetemel?

Jeg tror DET er en veldig fin start. Kanskje teste dette ut i 2 uker, og så bare se om det har en effekt. Det er i grunnen den eneste måte å finne ut hvordan akkurat kroppen DIN reagerer på karbohydrater.

Lykke til!
Din Augusta
c.AuthorAlias MTE😊6. august 2002
Heisann Ragnhild!

Ville bare inn om og ønske deg en fortsatt
fin sommer. Vi får nyte siste delen av den.
Lykke til med vekt reduksjonen. Kos deg!

Klem!
c.AuthorAlias Monica1235. august 2002
Helt enig med du! Trening må til! så fint at vekta går litt nedover da.
😌79,5 kg

den rör ju på sej!

Jammen var ikke badevekta mer hyggelig i dag enn i går :-) Ikke mye, men litt.

I dag skal jeg prøve å følge råd fra Augusta om å "helle innpå med proteiner" - og holde meg unna hvetemel og sukker. Hvis jeg har oppfattet henne rett, er det "nøkkelen".

Jeg syklet meg en god tur i går - ca en time - og føler meg helt topp i dag, så det er en god dag for å prøve noe nytt! Merker at syklinga (og kanskje at jeg har funnet fram cla''en igjen) gir meg en fastere kropp. I går merket jeg også at jeg giret på en annen måte enn tidligere - klarte å holde det tyngste giret (jeg har bare 3) over halve veien, og før har jeg bare brukt det når det går nedover :-)

Jeg la inn bilde av brudebuketten min i går, er såå fornøyd med å ha funnet den, og gleder meg til å pynte meg på dagen :-)

ha en god dag!
klem, Ragnhild
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu❤️4. august 2002
Heisann

Så du skal gifte deg? Håper du får en flott dag. Skal innom etter på og se buketten din.

Det er jo sånn at jo mer du sykler jo mer klarer du, så bare stå på.
Klemmer fra Trude
c.AuthorAlias Monica1232. august 2002
Jammen går ikke vekta di også nedover. Så flott da! Hold deg til GI-dietten du så skal du se....
Jeg har tatt et krafttak de to siste dagene. Både i går og i dag har jeg spist utelukkende salat og frukt og ikke noe brød. Nå spiser jeg ikke brød da, men knekkebrød, men det har jeg heller ikke spist disse to dagene. Så jeg forventer ytterligere vektnedgang.

Jeg har også begynt å sykle - på stua. Lånte meg en ergometersykkel. Da får jeg trimmet, passet barn og sett TV samtidig! Flott ja. Det er så uendelig lenge siden jeg syklet sist, så jeg tar det pent og forsiktig. Tror syklingen vil hjelpe meg å få fastere ben.

Så spennende at du skal gifte deg! Håper dagen blir fin! du må gi oss rapport når det er overstått.

😀79,8 kg

ikke så mye å si...

Det er varmt og deilig på Østlandet, og det har resultert i både is og et par litt for tunge grillmiddager - så resultatet denne uke var ikke akkurat overraskende. Er fornøyd med at jeg ikke har gått opp.

Har lest litt i dagbøker i dag, og ser at mange av dere lykkes med GI-kosthold. Tror jeg skal prøve å sette meg litt inn i dette, det høres rart ut å kutte ut brød, men alt det som blir skrevet om at man får ny energi og sånn høres oppløftende ut! Hvis jeg har forstått det riktig, bør jeg tenke mer på proteiner - og spise mindre "raske" karbohydrater av typen sukker og mel. Så jeg prøver å starte der, så får vi se om jeg lærer mer etter hvert :-)

I går fikk jeg den "store" skjelven på et kontraktsmøte - da jeg daterte kjøpekontrakten for kundene mine, gikk det opp for meg at det er 1mnd igjen!! Har det meste klart - kirke, hotell, frisør, blomster og klær (mangler underklærne, men det fikser jeg).
Bilde
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️1. august 2002
Kjære Ragnhild!
Takk for brev og de oppmuntrende ord! Ønsker for deg at du må ’oppdage’ dette og gi det en sjanse – for kanskje det virkelig også er noe for deg.

Jeg har sakset i noen brev, som jeg har skrevet om dette – og tenker også på, å legge det inn i min egen dagbok, kanskje det kan være til nytte for andre:

’Tror vi alle i klubben har opplevd dette ørten ganger:

å miste kontrollen med spisingen. Søtsuget og karbohydrathungeren er over oss! Og SÅ vanskelig det er å se, at det har sammenheng med noe, som vi har spist tidligere på dagen.

Jeg kaller det 'å bli fanget i karbohydratfellen' – akkurat det samme, som det noen her også kaller 'den onde sirkelen'. Hva gjør man får å komme ut av dette igjen?

Det er (etter min mening altså) bare ET å gjøre:

Gi deg selv EN DAG!

Bare gi deg selv en dag og på denne dag:

Spis 0 karbohydrater! Bare en dag. Neste dag så får du så stor oppmuntring, når du stiger opp på vekten!

Og i tillegg har du vunnet:

1. Den halvdepressive tilstand er du ute av.
2. Du føler, at du igjen har overtatt kontrollen.
3. Du får en ny kjempestor motivasjon.
4. Og et pust i nakken av ny selvtillit.
5. Du blir sterkere og mer trygg på deg selv, fordi du vet hva du skal gjøre neste gang det skjer.

Så gi deg selv en dag. Spis røkelaks med eggerøre (uten salt), grassløk og majones. Drikk litervis med Farris med sitron - av sjampanjeglass! Ja, du leste riktig - gjør masse ut av deg selv og maten din denne dag - bortskjem deg selv!

Reker med sitron på salatblad (skyller reker, som har vært i lake for å få bort noe av konserveringsmidlet). Kokt kylling med en saus av creme fraiche med krydder. Osv.

Men ingen salt, ingen kryddersalt med masse e-nr. Ingen brød, ikke så mye som en makaroni!

Ingen sukker selvfølgelig. Ikke ketchup. Og BANG! Det var grillpølsene, som fikk et skudd :-) de inneholder jo hvetemel.

Bare en dag.

Varme tanker fra
Augusta’

Her er noe mer, som jeg har skrevet om ’hvordan jeg lever’ :-)

’Nå har jeg fått tid til å øve meg så mye på dette nye kostopplegget, at det begynner å gli:

F.eks. Favorittretten til mann og barn (ikke les dette hvis du er sart!)

Men altså det beste de kan få, er en rett, som det er helt utenkelig å få til å passe med lav-GI-kosten min. Det består av fenalår snittet og stekt på pannen - overheldes med kremfløte og rømme. Masse poteter til. Når fenalåret stekes på pannen så trekkes frem en kraftig saltsmak - dette dempes passelig av fløten - og det blir en veldig fin smak alt i alt!

Men som sagt helt utenkelig for meg nå! Så derfor planlegger jeg det slik, at denne dagen så har jeg f.eks. en porsjon kall kylling til rest fra dagen før - den blander jeg med grønt - noe som krydrer - jeg elsker vårløk... - og så rømmekolle blandet med rømme som en dressing. Ingen salt eller krydderblandinger med smaksforsterker og andre e-numre.

Det har ikke hendt noen gang at noen ved bordet heller vil ha kyllingsalaten min :-)

Men det er jo kun et eksempel.

Hver morgen drikker jeg (ETTER at jeg har vært på vekten:-) et par store glass med kallt, renset vann.

Frokosten min kan for eksempel være:

1/2 boks med Lofotpostei
noen skiver med grønn paprika (bruker bare den norske - pesticidrester i mye av den utenlandske - eller økologisk)
1 egg stekt i olivenolie og et dryss karri
en diger skjei med cottage cheese
1 stor rugbrødskive (typen uten hvetemel)

Jeg legger alt på en stor tallerken - og spiser først en del av proteinene FØR jeg spiser stykker av brødet. Jeg blir mett - virkelig mett - slik at jeg ofte ikke klarer det siste stykke av rugbrødet.

+ morgenkaffien selvfølgelig.

Lunsj klarer jeg ikke før tidligst kl. 13

den er noe lignende - kanskje kokt egg (uten plomme) med reker, cottage cheese, litt kallt kjøtt fra middag dagen før. Har tenkt en vakker dag å forsøke å lage fiskekaker UTEN mel – går det an, tro?

- eller hva jeg nå finner på - så er jeg så mett når jeg kommer hjem å skal lage middag (har begynt på jobb etter ferien nå)- at det plager meg ikke å lage hva som helst til familien. Noen dager er jeg rett og slett så forsynt - at jeg slett ikke spiser middag - eller jeg tar en salat - som den jeg skrev om over her. Spiser alltid noe av proteinet FØRST.

+ masse vann og Farris eller Bonaqua eller liknende utover dagen - og te og kaffe.

Jeg rekker å føle meg sulten før jeg går i seng. Det tror jeg bare er en god rytme. Og neste dag har vekten på ubegripelig vis - som regel gått mer ned.

Ja, det var rapporten - GId det må fortsette :-)

Hei så lenge
Augusta’

Ja, kjære Slankevenn, nå har jeg beskrevet litt hvordan jeg prøver å få det til. ET prinsipp er grunnleggende: Aldri spis NOE med karbohydrat på TOM mage – kun protein først – så går det.

Du spør om oversikt over oppskrifter. Det har jeg ikke, men jeg tror du kan høre med Jojoen. Mener hun har laget en oppskriftsamling selv!

Håper denne lange lekse vil være gagnlig for deg – og alltid vellkommen til å spørre.

Med mange hilsener fra
Augusta

PS Så i dagboka din på 1. dagen – om dine ønsker. Vet du at vi begge to ønsker oss ned i området litt under 60? Og vet du? Vi skal klare det! Vi skal følges hele den lange vei til siste gram!


c.AuthorAlias Ally😃1. august 2002
Hei! Ser vi begynte her inne omtrent samtidig, men du har gått ned litt mer enn meg. Jeg har faktisk ikke gått ned i det hele tatt, men nå har jeg også begynt med GI-kosthold. Har begynt forsiktig jeg også, det tar tid å finne erstatninger for brød og pasta, og det kan fort ende med at man spiser for lite fordi man ikke vet hva man skal spise. Føler at jeg er på rett vei nå omsider!
Skal du gifte deg?!? Jeg tør ikke engang ta steget helt inn i samboerskapet, men smyger meg inn mens jeg ser en annen vei...

Lykke til med GI!

Ally
😛79,8 kg

Feil vei ?!!???

Jeg skriver 79,8 siden vekta vippet like under 80 i dag. Det hører med til historien at den viste like over 80 i går, og det ville jeg ikke skrive her :-)

80-tallet er vanskelig å bli ferdig med for mitt vedkommende, men jeg føler at jeg gjør noe riktig akkurat nå, så jeg har tenkt å fortsette med dette ei stund til:
Prøver å ikke la det gå mer enn 2 timer mellom hver gang jeg putter noe i munnen. Spiser frokost, lunch, middag - og frukt mellom måltidene. Det blir gjerne ei brødskive/et par knekkebrød eller rett og slett bare frukt til frokost (alt etter hva vi har hjemme, og hva som frister), så spiser jeg et par skiver til lunch, og vanlig middag i moderate mengder. Bør kanskje spise litt mer yoghurt eller noe, for å få i meg litt mere kalk.

Er også i siget med trening - jeg har funnet et par ruter på sykkel som er passe tunge for meg, og som tar mellom 45 og 60 min, alt etter som hvor jeg sykler og hvor mye jeg tar i. Prøver å få tatt meg en tur annenhver dag, og tar noen situps og sånn på stuegulvet de andre dagene. Jeg merker at lårene har blitt litt strammere allerede, og at det hjelper på kondisen og det er faktisk det aller viktigste for meg!

Jeg har vært litt slapp til å skrive hos dere andre - men jeg følger med dere!

ha en god dag, alle sammen!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12326. juli 2002
Hei igjen!
Det begynner å bli endel som går på GI-diett her inne tror jeg. Bl.a Ally, Augusta, Jojoen, Bambi og Morgrengry. Jeg er bare i startfasen av den dietten. Har satt meg inn i det, men følger det ikke slavisk. Jeg tror de andre har kommet mere i gang med den. Kan du ikke ta kontakt med noen av dem og høre deres erfaringer? Jeg har boka Naturlig slank av Fedon Lindberg (den er på norsk). Den handler om GI og dietter og oppskriver. Han har også en internettside. Tror adr. var www.iblanse.com (eller var det .no?)

Hovedbudskapet for GI er vel at vi generelt spiser alt for mye brødmat og for lite av det andre.
c.AuthorAlias Niki😉26. juli 2002
Heisann,

Synes det høres ut som om du virkelig er i siget. Vekten beveger seg jo tidvis litt rart så jeg tror ikke du skal legge for mye i det. Er det slik at du nettopp har begynt å trene en god del mer enn det du ellers pleier utvikler du forhåpentligvis litt muskler som jo veier sitt...
Ta frem målebåndet. Det gir ofte mye bedre motivasjon enn å bruke vekten, ihvertfall hvis du er flink å trimme :-)

Ellers er ikke dette med å tenke på GI så dumt. Har nettopp kuttet ut de vanlige brødskivene selv og har gått ned mer enn vanlig den siste uken... (Har vel og merke vært bevist på dette med GI hele tiden, men dette med å kutte ut brødet synes jeg har vært vanskelig).

Lykke til videre!
Klem fra Niki
c.AuthorAlias Monica12326. juli 2002
hmm....hva skal jeg si. Ikke hyggelig når vekta går oppover. Kanskje du skulle hive deg på "gruppa" med de som går på GI-diett du også? Dvs. diett med lav glykemisk indeks = matvarer som ikke gir så rask stigning av blodsukkeret. I følge den er det ikke lurt med så mye brødmat bestandig. Man skal ha karbohydrater, men også protein i måltidene. Det er flere her som bruker den dietten og ser ut til å ha gode erfaringer med den.
❤️79,5 kg

liten og lett..

Føler meg så liten og lett, i motsetning til i går, når jeg trodde jeg var en stor flodhest. Lå å grublet litt i går kveld over selvbilde og slanking - hvis jeg går ned må jeg jo omdefinere meg selv igjen, men det som er litt merkelig er at jeg synes ikke selv at jeg ser så tjukk ut i speilet - men på bilder derimot... Da ser jeg dobbelthaker og tjukke kinn - valker her og der, og de ser jeg ikke når jeg speiler meg på badet.. Merkelige greier..

Jaja, uansett føler jeg meg liten og lett i dag - har spist riktig og trent ei uke snart, så jeg er i hvertfall i gang igjen - og nå håper jeg på resultater!!! Et halvkilo ned i uka hadde gjort seg :-)

i helga får vi besøk, og skal ta en svipptur til Danmark - jeg har overbevist min kjære om at vi tar matpakke med, dvs vi tar med oss litt godt pålegg og ferske gundstykker i kjølebagen, så har jeg litt kontroll på hva jeg putter i munnen - og ikke minst blir det litt billigere :-)

god helg alle sammen

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi😌19. juli 2002
Så deilig at du har en sånn dag i dag da.
Det er godt med sånne dager innimellom.
Selv har jeg en ekte flodhest dag, eller dinosaurdag om du vil.. :P

Flink du har vært denne uka da, håper du snart får belønning for strevet!
Ha en god ferie i danmark!
Klemmer
😑79,5 kg

føler at jeg er igang igjen

Jeg er ikke fornøyd med vekta i dag. Selvfølgelig er jeg ikke det, for nå er jeg igang med et skippertak igjen. Men jeg har bare holdt på med skippertaket noen dager, og har masse vann i kroppen (prinsesseringen må "bo" på feil finger i dag) - en typisk mensen dag, med andre ord.

Syklet meg en skikkelig tur i går igjen, og så masse villbringebær på min vei, så i ettermiddag skal jeg ta med meg et lite spann og plukke litt, så vi kan ha rødgrøt til dessert i morgen. Eller lage syltetøy, det er jo så godt!

Det eneste jeg ikke er fornøyd med i dag er vekta - men jeg er i gang med bevegelse igjen, og kan ikke forvente underverker på noen få dager, så jeg kommer til å fortsette enda noen dager før jeg gir opp og legger meg i sofaen og slafser godteri og eser ut :-) (tulla!!)

Jeg har forresten et helt konkret mål når det gjelder kroppen min: Krympe lårene så mye at de ikke tar i hverandre når jeg går - det er så ubehagelig å bruke skjørt når jeg nesten får gnagsår mellom lårene!!

ha en fin dag, alle sammen!
klem
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias MTE😊18. juli 2002
Heisann!

Du koser deg i sommer været? Det er
deilig. Håper dere også har bra vær
nå. Det er kjekt å sykle. Pleier å
sykle litt inn i mellom. Nå er det
en stund siden sist, men. Kos deg!
Ha en fortsatt fin dag!

Klem!
c.AuthorAlias svime😊18. juli 2002
Hei på deg :)
Jeg synes du er flink jeg, og det er jo ikke rart at vekten står litt stille på en typeisk mensdag!!!! Stå på videre, plutselig løsner det igjen :)
Helt enig med deg i det med lårene, jeg har også store lår, og det er ikke så lett å slanke vekk, tror sykling kan være måten å få bort litt der. Ikke lett det der med såkalte "kvinnelige" former, det kan bli for mye av det også!!!

Ha en super dag!!!

Klem fra Svime
😀79,5 kg

støl i rompa

I går skulle jeg prøve om jeg greier å sykle til/fra jobb, så jeg kasta meg på sykkelen og la i vei.. Tenkte at hvis jeg sykler halvveis og tilbake, vet jeg sånn ca. Endte med å sykle nesten helt dit, og det tok sånn ca 25 min. (litt lenger tid tilbake, for da begynte jeg å bli litt lei av å tråkke, og støl i rompa!) Nå vet jeg i hvertfall at det går an å sykle til jobb!

Ellers har jeg satt igang med et nytt skippertak - vektkurven viser tydelig at jeg ikke har vært så flink i det siste, og nå har jeg lyst til å gjøre noe for meg selv igjen :-)

ha en fin dag :-)
klem, Ragnhild
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias solsikke😉17. juli 2002
Heisann Ragnhild.
Sykling er en fi form for mosjon. jeg sykler daglig til jobben tar 20 min en vei (er bare nedover til jobben og jeg sykler sakte for ikke bli svett!!!!) På hjemveien er det nesten bare oppover, tråkker på og bruker 25 min. Synes det er kjempefinform for trim, er ganske våken når jeg kommer på jobb, i tilegg får man mosjon, og så er det gratis....

Lykke til med slankingen og ha en fin sykkeltur!!!!

Klem fra Solsikke
c.AuthorAlias solsikke😉17. juli 2002
Heisann Ragnhild.
Sykling er en fi form for mosjon. jeg sykler daglig til jobben tar 20 min en vei (er bare nedover til jobben og jeg sykler sakte for ikke bli svett!!!!) På hjemveien er det nesten bare oppover, tråkker på og bruker 25 min. Synes det er kjempefinform for trim, er ganske våken når jeg kommer på jobb, i tilegg får man mosjon, og så er det gratis....

Lykke til med slankingen og ha en fin sykkeltur!!!!

Klem fra Solsikke
c.AuthorAlias trixi😉16. juli 2002
hihi.. ja man kan bli litt støl i rompa av mye sykling..
men det er faktisk bare de første dagene man blir det. Rompa venner seg fort til å sitte på sykkelsete, tenk bare da vi var små.. jeg levde ihvertfall på sykkelen min, og jeg kan ikke huske at jeg var støl noen gang.
Så bare sykle litt jevnlig du..noen dager i uka, så slipper du stølheten.

Flott at du startet litt med skippertak igjen, daf år du nok fin nedgang skal du se!

Ha en fin dag, klemmer
c.AuthorAlias Monica12316. juli 2002
Sykling er jo bra for hele kroppen det, og i tillegg vil du jo spare penger på bensin e.l. Rumpa blir nok vant til jobben etterhvert skal du se, og så blir den sikkert slank og muskuløs. Jeg ønsker dere begge lykke til. he-he..
👻79,5 kg

det er sommer, det er sol...

... og i dag har jeg tenkt å sykle meg en tur :-)

Prøver fortsatt å følge med på Dagbladet for å se om det kommer noen tips der. Nå skal jeg ta et skippertak igjen, så jeg ikke føler at jeg går rundt å "slanker meg" til ingen nytte :-)

ha en fin dag
Ragnhild
😄79,5 kg

mål for dagen

Viser til forrige innlegg, og har satt meg et mål for dagen.
Kl 17.00 skal jeg være på plass i Kongstenhallen, og trene Medium med Friskis og Svettis. ELLERS!!!

kommer tilbake etter kl 18 og forteller hvordan det gikk


...og sånn kan det gå.. Jeg fikk biltrøbbel på vei til en kunde, mistet hele eksosanlegget, så det bare skrapte i veien - mekket litt selv på Shell, dro til kunden og ringte jobben og sa at jeg ikke kom tilbake i dag.. Hele ettermiddagen gikk med til å få time hos en eksosanleggfikser - og til å hente guttungen. Så måtte min kjære jobbe litt lenger i dag, og vips så var klokka godt over 18. Null trening, med andre ord! men jeg har jo sykkel, så planen "røre seg en halvtime eller så" skal gjennomføres!

ha en fin kveld :-)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pernilla😄12. juli 2002
Heisann!!!!

Vil bare forsikre meg at alle deltakerene får med seg bytte av oppdateringen i konkurransen, derfor kommer jeg med denne meldingen:
neste uke overtar LILLE TRILLE oppdateringen, og derretter tar AUGUSTA over for henne etter èn oppdatering. Med andre ord:
Torsdag18.juli: Lille Trille
Torsdag25.Juli: Augusta
Torsdag1.aug: Augusta
Jeg er tilbake den 5.aug og kan gjerne overta etter det, men det kan jeg jo høre med Augusta om hva som skjer etter det.

Beklager hvis dette blir litt komplisert, men jeg skal som sagt på ferie, og da kan det jo bli litt vanskelig å holde oppdateringen.

Jeg vil iallfall ønske deg er riktig strålendes sommer!!!!!!!!!

Stor sommer-klem, Pernilla
c.AuthorAlias Pernilla❤️10. juli 2002
Aller først vil jeg gratulere dere med at dere nå endelig har fått en dato for bryllupet! Dette er jo alle tiders. Og så så romantisk da! jeg er helt enig med valget deres, ta vielsen i rolige omgivelser og heller en stor vennefest siden. Jeg er iallfall kjempe glad på deres vegne, og ønsker dere alt godt i tida framover med planleggingen.

Tusen takk for reise tips, Munchen skal absolutt vurderes etter flere anbefalinger. Gleder meg!

75kg klarer du fram til 31.august. Bare å stå på, så når du målene dine. Ikke minst dagens mål!

Klem, Pernilla
c.AuthorAlias MTE😊10. juli 2002
Heisann Ragnhild!

Koselig at du stakk innom. ;o)
Det er deilig å ha barne fri.
Men som du sa så blir de
savnet. Blir godt å få han
hjem igjen. Han er også en som
gjør det lettere å gå på tur.
He he. Men i dag er det sånn
noenlunde vær så om en liten
spaser tur. Seinere må jeg
vaske huset. Ha en fin fin
dag. Ha en fin trenings økt
seinere i dag. ;o)

Klem!
c.AuthorAlias kitti😊10. juli 2002
...venter i spenning på hvordan det gikk på trening:-) Leste innlegget ditt i går. Gratulerer, skikkelig romantisk må jeg si. Jeg er sikker på at du skal klare å nå målet ditt. Krysser fingrene for deg og sender deg en stor dose med motivasjon:-) klem, kitti
😛79,5 kg

AAAAaaaaarrrrrrggggghhhhhh!

Jeg klarer ikke å kvitte meg med disse kiloene!!! Men fra og med nå skal jeg gjøre et nytt forsøk!!

1) Tenke helse i stedet for kilo
2) Slutte med godis i uka (igjen...)
3) Bevege meg minst en halv time hver dag
4) Ikke la det gå for mange timer mellom hver gang jeg putter noe i munnen min

I dag har jeg gjort en liten innsats i så måte: jeg har luket i bedene i hagen (i 27+ grader - ble helt svett!), og etter det syklet jeg en tur på ca en halvtime rundt omkring i boligfeltet der jeg bor.

Har nok spist litt for mye i dag - tok meg i det da jeg sto på Mc Donalds... Det ble litt cola light og en liten burger - så jeg skeiet ikke helt ut, men likevel.. Ikke rart at jeg sliter med kiloene!! Middagen tror jeg var ganske sunn - kjøpte en grilla kylling, "skrellet" den, brukte kjøttet sammen med brunet løk, paprika, ris og tacosaus i fajitas. (og jeg har til og med kokt kraft på skroget!!!)

Jeg tør ikke sette for høye mål nå - men 75 kilo til 31. august hadde vært fint. Da skal vi gifte oss :-) Var hos presten i dag og leverte alle papirene, og slo av en prat. Han syntes det hørtes fint og romantisk ut det vi har planlagt - drar til Gøteborg sammen med forloverene og gifter oss i Sjømannskirken. Det er nok noen som skulle ønske at vi hadde et lite selskap, men det er ingenting i veien for å invitere til en heidundrandes vennefest en eller annen gang på høsten.

Nå skal jeg surfe litt og se om jeg finner noen frisører i Gøteborg. Noen av dere som vet?

ha en fin dag
Ragnhild
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lille Trille❤️9. juli 2002
Å så romantisk. Blir litt misunnelig. Tipper du gleder deg masse, og hvis du biter sammen tennene klarer du 75. Jeg skal si fra om jeg finner et super-slankeopplegg. Dette klarer du. Tenk bare hvor fin du blir. Jeg skal heie deg i mål. Skal du ha brudekjole eller annen kjole? Har du kjøpt den? ÅÅÅÅÅÅ, jeg vil også.

Ha en flott slankedag!

Klem, Lille Trille
❤️79,0 kg

halvår..

Et halvt år har gått, og jeg kan ikke si at jeg er imponert over egen nedgang.. Kan sikkert skylde på at jeg har 1000 ting å tenke på, men det blir så tamt - særlig når løsningen er enkel! Men nå har jeg funnet et opplegg som starter i dag, og som jeg skal prøve å følge med en gang - det fant jeg på dagbladet sine nettsider.. De lover 6-12 kg nedgang på 12 uker, med trening og sunt kosthold - og jeg tror at jeg trenger et opplegg jeg "må" følge.

Dagens oppgave var å gå, sykle eller løpe i 30 min. Absolutt overkommelig, med andre ord! (I hvertfall hvis jeg får lappet bakhjulet på sykkelen :-) )

nå skal jeg jobbe litt igjen :-)

Ragnhild
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lille Trille🐷2. juli 2002
Hei Ragnhild!

Jeg har også sett litt på dette opplegget til dagbladet, og tror jeg blir å følge med. Alt må prøves. Det er ikke bare du som ikke synes vektnedgangen står i stil til ant. uker denne slankekuren har pågått. Skynder meg langsomt. Tror jeg kan klare halvparten av det jeg hadde satt meg som mål til 15 juli. Men vi gir ikke opp. Vi skal klare dette. Har sikkert spurt før, men hvor langt ned skal du? Mitt mål er 68 i første omgang, så får vi se. Det betyr at jeg kommer til å være her lenge.

Ha en fin slankedag! Håper du blir med på konkurransen til Pernilla.

Klem, Lille Trille
c.AuthorAlias pernilla2. juli 2002
Hei!!
Jeg har endelig kommet meg ned på 7-tallet og har med dette gleden å starte opp ny - 5kg-konkurranse for OSS i 70-kg-klassen. Meld deg på hos meg hvis du har lyst å delta.
Konkurransestart førstkommende torsdag, med løpende oppdatering på torsdager.

Klem, Pernilla


❤️79,0 kg

vekt med klær etter frokost

.. så jeg tror egentlig at jeg veier 78,5 nå :-)

Sola skinner og jeg sitter på jobb - helt ok siden jeg svever om dagen likevel :-) Fikk ett salg og 3 nye kunder i går, så da har jeg litt å jobbe med i juli også. (jeg selger hus, og juli er ikke akkurat den livligste mnd i året!)

Har fått snakket med mamma''n min om det planlagte giftemålet. Gikk og hadde vondt i magen og hadde det fælt i noen dager, før jeg endelig fikk tatt mot til meg og ringt til henne. Reaksjonen ble som forventet, hun ble ikke glad - det som gledet henne mest er at hun slipper å delta, tror jeg. Og vet dere hva, jeg gir faen! Nå har jeg prøvd i 3 år, siden jeg ble sammen med min kjære - å få henne til å forstå at jeg må leve mitt liv, det er jeg som skal ha det godt, men det er visst litt vanskelig å forstå. (jeg ble jo sammen med noe så ekkelt som en alenefar, og siden exen dumpet ham var han sikkert bare søppel - og dessuten hadde han ikke utdannelse engang.. You get it?)

nå skal det jobbes - hater all rapporteringen og det som følger med jobben. jeg vil selge jeg!!!

ha en fin helg :-)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat7429. juni 2002
Huff... Jeg blir lei meg jeg. Synes ikke du skal ta det så langt innover deg. Hun vil deg jo sikkert det beste, og hun har vel ikke vært åpen nok til å se alle de gode sidene ved typen din. Jeg synes det er synd at hun ikke kan "jenke" seg nok til å se at du må velge selv, og at hun burde (ja, det synes jeg) stille opp for deg uansett. Men, men... gled deg over at du får mannen i ditt liv du... Det går nok greiere etterhvert. Og... ikke la deg plage. Det er hennes valg å gå glipp av bryllupet ditt, ikke noe du skal føle deg lei deg for.
Ellers forsøker jeg cla'en - til måltidene (takk for svaret). Jeg vet ikke om det hjelper, men jeg har så smått "begynt å forsøke" igjen... etter at vekta var på god vei oppover igjen en periode her.
Du får si fra om du selger hus i Østfold eller Trondheim og omegn da. Ett av stedene blir det sikkert huskjøp på oss etterhvert... ;)
Klem.
❤️79,0 kg

PÅ''N IGJEN...

Glad for nedgangen denne gang - jeg har ikke akkurat vært verdens flinkeste til å spise riktig eller til å trene. Men jeg har fått en ny idé i bakhodet - hentet fra KK og frk Roede - nemlig at alt jeg putter i munnen skal ha et navn, som frokost, lunch eller rett og slett frukt :-) Liker tanken!

Jeg har sluttet med cla for de som lurer på det. Boksen ble ikke med til syden, og ble heller ikke plukket fram igjen. Har ikke merket noe særlig forskjell etter at jeg sluttet, men har heller ikke vært så bevisst på det. Jeg kommer i hvertfall ikke til å bruke 200kr på enda en boks.

Sitter her og gruer meg litt til å ringe mamma i dag - har lovt min kjære at jeg skal fortelle om bryllupsplanene, og dere som har finlest gamle innlegg har kanskje fått med dere at hun ikke er helt i vater.. Det er bedre at vi sier ifra nå enn etterpå, i beste fall så kanskje hun vil være til stede på den store dagen.. Sist jeg snakket med henne presterte hun å si noe i retning av at årsaken til at jeg har blitt så feit og stygg er at jeg vantrives her jeg bor....

*s* og det var dagens hjertesukk (og kanskje en forklaring på at jeg har vært lite aktiv her i det siste.. Jeg har grublet masse!!) - men dere, det jeg ikke dør av gjør meg bare sterkere, så jeg kommer nok til å komme ut av dagen med begge ben godt plantet på jorda, og kanskje litt sterkere enn før :-)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias MTE😊27. juni 2002
Heisann du!

Takker for kommentaren i boka mi. Koselig med
alle kommentare. :o) Ja, det er deilig å gå
tur. Det ser ut som det blir fint vær i morgen.
Og da er meg og guttungen klar. He he.
Håper det ordner seg til det beste mellom deg
og din mor. Ikke kjekt når det er sånn.
Ellers ønsker jeg deg en fin helg. Kos deg!

Klem!
c.AuthorAlias snupperella😄27. juni 2002
Synes du er kjempeflink jeg..
Lur ide det der med navn på maten - tor jeg vil prøve det jeg også.
Lykke til med telefonen til mamma'n din. Du vet vel best hva som er riktig for deg.
Klemmer fra Snupperella.
😐79,5 kg

ALDRI mer 80!!

Ble glad for at vekta vippet pent under 80-tallet i dag - det var som jeg tenkte noen gram som forsvant lett her.

Jeg leser på nett til øyet blir stort og vått om effektive superkurer for å starte slankekuren (og se raske resultater). Tror nok likevel jeg holder meg til å spise sunt og trimme litt oftere igjen, selv om jeg føler meg som en sinke med mitt opplegg ;-)
😐80,0 kg

ferie er ikke bra for kroppen min...

Sånn kan det gå når man har ferie og kooooser seg med god mat, god drikke og bare ligger på stranda i 2 uker. Nå har jeg riktignok mensen også, så det kan være litt vann i kroppen - men det er ingen tvil om at jeg har gått opp..

Jeg starter på "ny frisk" - har fått nyyyy motivasjon, for vi har bestemt oss for å gifte oss :-) før vinteren, og jeg vil selfølgelig ta meg godt ut da!!

ha en fortreffelig dag :-)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias maiken❤️19. juni 2002
GRATULERER!!!!! Det kommer til å bli en herlig dag når den kommer! Det vet jeg alt om...
Men, jeg lurer på hvordan det går med deg og cla? Har ikke du prøvd det?
Kos maiken
c.AuthorAlias Lille Trille❤️19. juni 2002
Gratulerer så mye med forestående bryllup. Det blir jo kjempespennende. Hvordan skal dere ha det? Stort, lite, kirke eller reise bort? Var akkurat inne på nett å så på tur til Maldivene. Har en drøm om å reise dit på bryllupsreise, men jeg vet ikke når vi skal gifte oss. Synes ikke det var så avskrekkende dyrt fra Arlanda.Uansett hva dere gjør så blir det sikkert spesielt og fint. Tanke på kjole må jo vært en flott motivasjon. Ikke vær lei deg for feriekiloene. De forsvinner nok snart, og du har helt sikkert hat det fint. Skal jo ikke tenke slanking når en er på ferie.

Stå på, jeg skal følge med deg.

Klem, Lille Trille
c.AuthorAlias MTE😊19. juni 2002
Heisann!

Du går en spennende tid i møte. ;o)
GRATULERER. Motivasjonen kommer skal
du se. Er vel vanlig å gå litt opp
i ferien. Snart er du på vei ned over
igjen. Lykke til. Ha en fortsatt fin
dag!

Klem!
c.AuthorAlias Pernilla😄19. juni 2002
OOOJJJJ!! Allerførst vil jeg gratulere deg så masse med forlovelsen!! Så morro da! Nå har du mye å se fram til! Klart du skal se bra ut i brudekjole til vinteren. Det er vel ikke noe som er mer motiverende en å føle seg som en nydelig brud på den store DAGEN!
Nå ligger vi omtrent jevnt i kg, så nå skal vi jammen dra hverandre ned.

Ha en flott dag da!

Klem, Pernilla
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.