← Alle dagbøker
Ragnhild
52 år168 cm79 innlegg
2002
0 følgere
Start83,0 kg
Sist79,5 kg
Endring−3,5 kg
BMI nå28,2
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka må svette litt for å bli slank :-)
...ingen stor "bombe" dette... Bare noe som "fløy" gjennom hodet en dag jeg satt på sykkelen :-)
og det var igrunnen bare det jeg skulle si :-)
ha en god dag, alle sammen
Ragnhild
den rör ju på sej!
Jammen var ikke badevekta mer hyggelig i dag enn i går :-) Ikke mye, men litt.
I dag skal jeg prøve å følge råd fra Augusta om å "helle innpå med proteiner" - og holde meg unna hvetemel og sukker. Hvis jeg har oppfattet henne rett, er det "nøkkelen".
Jeg syklet meg en god tur i går - ca en time - og føler meg helt topp i dag, så det er en god dag for å prøve noe nytt! Merker at syklinga (og kanskje at jeg har funnet fram cla''en igjen) gir meg en fastere kropp. I går merket jeg også at jeg giret på en annen måte enn tidligere - klarte å holde det tyngste giret (jeg har bare 3) over halve veien, og før har jeg bare brukt det når det går nedover :-)
Jeg la inn bilde av brudebuketten min i går, er såå fornøyd med å ha funnet den, og gleder meg til å pynte meg på dagen :-)
ha en god dag!
klem, Ragnhild
ikke så mye å si...
Det er varmt og deilig på Østlandet, og det har resultert i både is og et par litt for tunge grillmiddager - så resultatet denne uke var ikke akkurat overraskende. Er fornøyd med at jeg ikke har gått opp.
Har lest litt i dagbøker i dag, og ser at mange av dere lykkes med GI-kosthold. Tror jeg skal prøve å sette meg litt inn i dette, det høres rart ut å kutte ut brød, men alt det som blir skrevet om at man får ny energi og sånn høres oppløftende ut! Hvis jeg har forstått det riktig, bør jeg tenke mer på proteiner - og spise mindre "raske" karbohydrater av typen sukker og mel. Så jeg prøver å starte der, så får vi se om jeg lærer mer etter hvert :-)
I går fikk jeg den "store" skjelven på et kontraktsmøte - da jeg daterte kjøpekontrakten for kundene mine, gikk det opp for meg at det er 1mnd igjen!! Har det meste klart - kirke, hotell, frisør, blomster og klær (mangler underklærne, men det fikser jeg).

Feil vei ?!!???
Jeg skriver 79,8 siden vekta vippet like under 80 i dag. Det hører med til historien at den viste like over 80 i går, og det ville jeg ikke skrive her :-)
80-tallet er vanskelig å bli ferdig med for mitt vedkommende, men jeg føler at jeg gjør noe riktig akkurat nå, så jeg har tenkt å fortsette med dette ei stund til:
Prøver å ikke la det gå mer enn 2 timer mellom hver gang jeg putter noe i munnen. Spiser frokost, lunch, middag - og frukt mellom måltidene. Det blir gjerne ei brødskive/et par knekkebrød eller rett og slett bare frukt til frokost (alt etter hva vi har hjemme, og hva som frister), så spiser jeg et par skiver til lunch, og vanlig middag i moderate mengder. Bør kanskje spise litt mer yoghurt eller noe, for å få i meg litt mere kalk.
Er også i siget med trening - jeg har funnet et par ruter på sykkel som er passe tunge for meg, og som tar mellom 45 og 60 min, alt etter som hvor jeg sykler og hvor mye jeg tar i. Prøver å få tatt meg en tur annenhver dag, og tar noen situps og sånn på stuegulvet de andre dagene. Jeg merker at lårene har blitt litt strammere allerede, og at det hjelper på kondisen og det er faktisk det aller viktigste for meg!
Jeg har vært litt slapp til å skrive hos dere andre - men jeg følger med dere!
ha en god dag, alle sammen!
liten og lett..
Føler meg så liten og lett, i motsetning til i går, når jeg trodde jeg var en stor flodhest. Lå å grublet litt i går kveld over selvbilde og slanking - hvis jeg går ned må jeg jo omdefinere meg selv igjen, men det som er litt merkelig er at jeg synes ikke selv at jeg ser så tjukk ut i speilet - men på bilder derimot... Da ser jeg dobbelthaker og tjukke kinn - valker her og der, og de ser jeg ikke når jeg speiler meg på badet.. Merkelige greier..
Jaja, uansett føler jeg meg liten og lett i dag - har spist riktig og trent ei uke snart, så jeg er i hvertfall i gang igjen - og nå håper jeg på resultater!!! Et halvkilo ned i uka hadde gjort seg :-)
i helga får vi besøk, og skal ta en svipptur til Danmark - jeg har overbevist min kjære om at vi tar matpakke med, dvs vi tar med oss litt godt pålegg og ferske gundstykker i kjølebagen, så har jeg litt kontroll på hva jeg putter i munnen - og ikke minst blir det litt billigere :-)
god helg alle sammen
føler at jeg er igang igjen
Jeg er ikke fornøyd med vekta i dag. Selvfølgelig er jeg ikke det, for nå er jeg igang med et skippertak igjen. Men jeg har bare holdt på med skippertaket noen dager, og har masse vann i kroppen (prinsesseringen må "bo" på feil finger i dag) - en typisk mensen dag, med andre ord.
Syklet meg en skikkelig tur i går igjen, og så masse villbringebær på min vei, så i ettermiddag skal jeg ta med meg et lite spann og plukke litt, så vi kan ha rødgrøt til dessert i morgen. Eller lage syltetøy, det er jo så godt!
Det eneste jeg ikke er fornøyd med i dag er vekta - men jeg er i gang med bevegelse igjen, og kan ikke forvente underverker på noen få dager, så jeg kommer til å fortsette enda noen dager før jeg gir opp og legger meg i sofaen og slafser godteri og eser ut :-) (tulla!!)
Jeg har forresten et helt konkret mål når det gjelder kroppen min: Krympe lårene så mye at de ikke tar i hverandre når jeg går - det er så ubehagelig å bruke skjørt når jeg nesten får gnagsår mellom lårene!!
ha en fin dag, alle sammen!
klem
støl i rompa
I går skulle jeg prøve om jeg greier å sykle til/fra jobb, så jeg kasta meg på sykkelen og la i vei.. Tenkte at hvis jeg sykler halvveis og tilbake, vet jeg sånn ca. Endte med å sykle nesten helt dit, og det tok sånn ca 25 min. (litt lenger tid tilbake, for da begynte jeg å bli litt lei av å tråkke, og støl i rompa!) Nå vet jeg i hvertfall at det går an å sykle til jobb!
Ellers har jeg satt igang med et nytt skippertak - vektkurven viser tydelig at jeg ikke har vært så flink i det siste, og nå har jeg lyst til å gjøre noe for meg selv igjen :-)
ha en fin dag :-)
klem, Ragnhild
det er sommer, det er sol...
... og i dag har jeg tenkt å sykle meg en tur :-)
Prøver fortsatt å følge med på Dagbladet for å se om det kommer noen tips der. Nå skal jeg ta et skippertak igjen, så jeg ikke føler at jeg går rundt å "slanker meg" til ingen nytte :-)
ha en fin dag
Ragnhild
mål for dagen
Viser til forrige innlegg, og har satt meg et mål for dagen.
Kl 17.00 skal jeg være på plass i Kongstenhallen, og trene Medium med Friskis og Svettis. ELLERS!!!
kommer tilbake etter kl 18 og forteller hvordan det gikk
...og sånn kan det gå.. Jeg fikk biltrøbbel på vei til en kunde, mistet hele eksosanlegget, så det bare skrapte i veien - mekket litt selv på Shell, dro til kunden og ringte jobben og sa at jeg ikke kom tilbake i dag.. Hele ettermiddagen gikk med til å få time hos en eksosanleggfikser - og til å hente guttungen. Så måtte min kjære jobbe litt lenger i dag, og vips så var klokka godt over 18. Null trening, med andre ord! men jeg har jo sykkel, så planen "røre seg en halvtime eller så" skal gjennomføres!
ha en fin kveld :-)
AAAAaaaaarrrrrrggggghhhhhh!
Jeg klarer ikke å kvitte meg med disse kiloene!!! Men fra og med nå skal jeg gjøre et nytt forsøk!!
1) Tenke helse i stedet for kilo
2) Slutte med godis i uka (igjen...)
3) Bevege meg minst en halv time hver dag
4) Ikke la det gå for mange timer mellom hver gang jeg putter noe i munnen min
I dag har jeg gjort en liten innsats i så måte: jeg har luket i bedene i hagen (i 27+ grader - ble helt svett!), og etter det syklet jeg en tur på ca en halvtime rundt omkring i boligfeltet der jeg bor.
Har nok spist litt for mye i dag - tok meg i det da jeg sto på Mc Donalds... Det ble litt cola light og en liten burger - så jeg skeiet ikke helt ut, men likevel.. Ikke rart at jeg sliter med kiloene!! Middagen tror jeg var ganske sunn - kjøpte en grilla kylling, "skrellet" den, brukte kjøttet sammen med brunet løk, paprika, ris og tacosaus i fajitas. (og jeg har til og med kokt kraft på skroget!!!)
Jeg tør ikke sette for høye mål nå - men 75 kilo til 31. august hadde vært fint. Da skal vi gifte oss :-) Var hos presten i dag og leverte alle papirene, og slo av en prat. Han syntes det hørtes fint og romantisk ut det vi har planlagt - drar til Gøteborg sammen med forloverene og gifter oss i Sjømannskirken. Det er nok noen som skulle ønske at vi hadde et lite selskap, men det er ingenting i veien for å invitere til en heidundrandes vennefest en eller annen gang på høsten.
Nå skal jeg surfe litt og se om jeg finner noen frisører i Gøteborg. Noen av dere som vet?
ha en fin dag
Ragnhild
halvår..
Et halvt år har gått, og jeg kan ikke si at jeg er imponert over egen nedgang.. Kan sikkert skylde på at jeg har 1000 ting å tenke på, men det blir så tamt - særlig når løsningen er enkel! Men nå har jeg funnet et opplegg som starter i dag, og som jeg skal prøve å følge med en gang - det fant jeg på dagbladet sine nettsider.. De lover 6-12 kg nedgang på 12 uker, med trening og sunt kosthold - og jeg tror at jeg trenger et opplegg jeg "må" følge.
Dagens oppgave var å gå, sykle eller løpe i 30 min. Absolutt overkommelig, med andre ord! (I hvertfall hvis jeg får lappet bakhjulet på sykkelen :-) )
nå skal jeg jobbe litt igjen :-)
Ragnhild
vekt med klær etter frokost
.. så jeg tror egentlig at jeg veier 78,5 nå :-)
Sola skinner og jeg sitter på jobb - helt ok siden jeg svever om dagen likevel :-) Fikk ett salg og 3 nye kunder i går, så da har jeg litt å jobbe med i juli også. (jeg selger hus, og juli er ikke akkurat den livligste mnd i året!)
Har fått snakket med mamma''n min om det planlagte giftemålet. Gikk og hadde vondt i magen og hadde det fælt i noen dager, før jeg endelig fikk tatt mot til meg og ringt til henne. Reaksjonen ble som forventet, hun ble ikke glad - det som gledet henne mest er at hun slipper å delta, tror jeg. Og vet dere hva, jeg gir faen! Nå har jeg prøvd i 3 år, siden jeg ble sammen med min kjære - å få henne til å forstå at jeg må leve mitt liv, det er jeg som skal ha det godt, men det er visst litt vanskelig å forstå. (jeg ble jo sammen med noe så ekkelt som en alenefar, og siden exen dumpet ham var han sikkert bare søppel - og dessuten hadde han ikke utdannelse engang.. You get it?)
nå skal det jobbes - hater all rapporteringen og det som følger med jobben. jeg vil selge jeg!!!
ha en fin helg :-)
PÅ''N IGJEN...
Glad for nedgangen denne gang - jeg har ikke akkurat vært verdens flinkeste til å spise riktig eller til å trene. Men jeg har fått en ny idé i bakhodet - hentet fra KK og frk Roede - nemlig at alt jeg putter i munnen skal ha et navn, som frokost, lunch eller rett og slett frukt :-) Liker tanken!
Jeg har sluttet med cla for de som lurer på det. Boksen ble ikke med til syden, og ble heller ikke plukket fram igjen. Har ikke merket noe særlig forskjell etter at jeg sluttet, men har heller ikke vært så bevisst på det. Jeg kommer i hvertfall ikke til å bruke 200kr på enda en boks.
Sitter her og gruer meg litt til å ringe mamma i dag - har lovt min kjære at jeg skal fortelle om bryllupsplanene, og dere som har finlest gamle innlegg har kanskje fått med dere at hun ikke er helt i vater.. Det er bedre at vi sier ifra nå enn etterpå, i beste fall så kanskje hun vil være til stede på den store dagen.. Sist jeg snakket med henne presterte hun å si noe i retning av at årsaken til at jeg har blitt så feit og stygg er at jeg vantrives her jeg bor....
*s* og det var dagens hjertesukk (og kanskje en forklaring på at jeg har vært lite aktiv her i det siste.. Jeg har grublet masse!!) - men dere, det jeg ikke dør av gjør meg bare sterkere, så jeg kommer nok til å komme ut av dagen med begge ben godt plantet på jorda, og kanskje litt sterkere enn før :-)
ALDRI mer 80!!
Ble glad for at vekta vippet pent under 80-tallet i dag - det var som jeg tenkte noen gram som forsvant lett her.
Jeg leser på nett til øyet blir stort og vått om effektive superkurer for å starte slankekuren (og se raske resultater). Tror nok likevel jeg holder meg til å spise sunt og trimme litt oftere igjen, selv om jeg føler meg som en sinke med mitt opplegg ;-)
ferie er ikke bra for kroppen min...
Sånn kan det gå når man har ferie og kooooser seg med god mat, god drikke og bare ligger på stranda i 2 uker. Nå har jeg riktignok mensen også, så det kan være litt vann i kroppen - men det er ingen tvil om at jeg har gått opp..
Jeg starter på "ny frisk" - har fått nyyyy motivasjon, for vi har bestemt oss for å gifte oss :-) før vinteren, og jeg vil selfølgelig ta meg godt ut da!!
ha en fortreffelig dag :-)
Takk for koselig kommentar i dagboka min!
Du spør om virkningen av å kutte ut sukker og hvetemel?
Jeg tror DET er en veldig fin start. Kanskje teste dette ut i 2 uker, og så bare se om det har en effekt. Det er i grunnen den eneste måte å finne ut hvordan akkurat kroppen DIN reagerer på karbohydrater.
Lykke til!
Din Augusta
Ville bare inn om og ønske deg en fortsatt
fin sommer. Vi får nyte siste delen av den.
Lykke til med vekt reduksjonen. Kos deg!
Klem!