← Alle dagbøker
Pookie
60 år159 cm13 innlegg
2001
0 følgere
Start71,0 kg
Sist69,2 kg
Endring−1,8 kg
BMI nå27,4
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 4. september 2001
69,2 kgRar vekt II og treningsprogram
Hei Slankevenner!
Nå har jeg stått stille på vekta så lenge at jeg lurer på om den har satt seg fast. Tror jeg er nødt til å se litt på hva jeg spiser og når. Tror ikke jeg greier å spise mindre, for når ma trener mye er man nødt til å ha noe fuel, ellers ender det med full krasj. Mat i dag:
Frokost: 2 knekkebrød med gulost (mager) og sennep
Mellom: 1 gulrot
Lunsj: 3 knekkebrød med gulost (mager) og sennep
Mellom: 1 eple, 1 gulrot
Middag: 2 x grove pitabrød med svinesnitsel, mager ost, løk
3l vann, eplesidereddik.
Frokosten spiser jeg sånn ca kl 10 på jobb. Magen min våkner liksom ikke før da. Middag senest klokka 18, og ingenting etter det.
En vanlig treningsuke ser slik ut:
Mandag: 30 min løpetur med makspuls 170, minimumpuls 150
Tirsdag: Intervalltrening 45 min, noe høyere makspuls, samme minimumspuls
Onsdag: 1 times høy intensitet vekt trening, dvs. tunge vekter, 2 sett av hver øvelse til jeg ikke greier mer (og da mener jeg et uttak på nærmere 95%)
Torsdag: Intervalltrening, eller løpetur
Fredag: Opsjonell hviledag eller løpetur på stranda
Lørdag: Hviledag
Søndag: 1 time høy intensitet vekttrening
I tillegg sykler jeg avogtil på jobb 10km hver vei
Er så `heldig` å ha en samboer som er personlig trener. Nytter ikke å sluntre unne her nei hehe.
har ikke mista motet enda, men begynner å bli lei 69,2 *smile*
Noen som har gode råd?
Slankeklem fra pookie
3. september 2001
69,2 kgRar vekt?
Hei slankevenner!
Ja nå funderer jeg virkelig. Jeg veier faktisk mindre om kvelden etter trening enn jeg gjør om morgenen. Jeg har testet dette i flere dager nå og resultatet er det samme hver gang. Lurer i grunn på om jeg ikke samler på meg en hel masse vann i løpet av natta. Ringene mine er også trangere om morgenen enn ellers om dagen. Noen andre der ute som har opplevd lignende?
Klem fra Pookie (som klør seg i hodet)
1. september 2001
69,2 kgAll denne øldrikkinga vil bli min urin :-)
hei slankevenner
Lenge siden sist. Har hatt det ALTFOR travelt. Som dere ser er vekta den samme, noe som skyldes dårlige venner *smile* som inviterer meg ut for å ta en øl. Svak som jeg er klarer jeg ikke å si nei hehe. men jeg har krympet i cm og satt for første gang i går i favorittbuksa mi. Ok, så satt jeg ikke så veeeldig lenge da, men det forteller meg at jeg er på rett vei selvom vekta har parkert. Nå gjelder det å være flink i helga!!!
Ha en god slankehelg da dere!!!
Klem, Pookie
Det går da nedover...
Hei slankevenner!
Jepp, sakte men sikkert går det nedover. Forbauset egentlig for jeg skeia ut med pils i helga, og den eneste treninga jeg har gjort er styrke, men klage gjør jeg jo ikke *smile*. I går blandet jeg eplesider eddik i vannflaska mi før jeg trente og det var ingen dum ide, for det var mye bedre enn vanlig vann, smakte forfriskende og så er det jo sunt da! jeg har funnet et nytt knep når det gjelder å holde seg unna snop. Jeg tar på meg et par av de gamle buksene mine som jeg såvidt får knept igjen, men som er innmari lite komfortable å ha på seg. Så langt har dette virket hver eneste gang!
Klem, Pookie
Hmmmf
hei Slankevenner!
Vel, ser ut som at vekta står stille. Og jeg som håpet på å nå delmålet mitt på 69 blank. Vel, vel, gir ikke opp av den grunn. Gikk i det minste ikke opp, og den buksa som jeg bruker som måleinstrument er litt mindre trang. Jeg får den igjen, men tar ikke sjansen på å sitte i den enda hehe. Et par uker til så kan jeg forhåpentlig sitte i den uten at den revner eller at jeg deles på midten *knise*. Har tenkt å ha en fortreffelig slankedag i alle fall, og det håper jeg at dere har også. Vi gir ikke opp så lett gjør vi vel!!!
Klem, Pookie
Mandags mårra blues
Hei Slankevenner!
Merkelig så vanskelig det er på komme igang med noe vettugt på mandager. Skulle liksom være uthvilt etter helga, men så tropper man opp på jobb og ser ut som man har jobbet i et strekk i 4 uker ;-) Så nå sitter jeg her og skriver i dagboka mi isteden for å jobbe hehe. Bøtter ned svart kaffe for å prøve å våkne litt.
Mat: 4 knekkebrød, gulost og sennep. Kylling uten skinn med masse ris med gressløk og hjemmelaga jevning på kylling.
Mellom: 1 gulrot og 1 eple.
4 liter vann
1/2 time sykling + roing
Ha en fin dag
Klem, Pookie
Urgh, får ikke lov av VBS scriptet å taste inn 69.8, så jeg får vel skrive 70 da nei vent, jeg prøvde med et komma i steden for punktum og da gikk det bra. Merkelig...
Endelig ser jeg 69 tallet...
Hei slankevenner!
Jepp, kunne ikke dy meg vet dere. Måtte opp på vekta i dag, "følte" meg liksom lettere, *glise*. Og der lyste 69 tallet mot meg. Nå er ikke offisiell veiedag før på onsdag, men jeg skriver det inn alikevel jeg. Nå gjelder det bare å henge i stroppen, for på onsdag vil jeg veie 69 blank!
Ha en flott slankedag!
Klem, Pookie
Wooohooo
Hei slankevenner!
Kunne ikke dy meg, måtte gå på vekta i morges. 70kg!!! Er virkelig inne i en stim! Snart ser jeg 69 tallet. Bare jeg overlever helga...
Klem Pookie
Nesten....
Hei Slankevenner!
Vel, det var ikke så ille som jeg frykta. Hadde faktisk gått ned 300 gram og det er ikke så ille til tross for mensen og en helg som var annet enn slankevennlig. Nå SKAL jeg ned på 69kg neste onsdag!!!
Mat: 6 knekkebrød med gulost og sennep (er liksom favoritten det da hehe) 1 eple, 1 appelsin, 1 lite pitabrød med skinke og ost, 1 bolle hjemmelaget kyllingsuppe
Trening: 1 time High Intensity Vekttrening
Ha en fin slankedag
Klemmis fra Pookie
Veiedag i mårra...
Gruer meg til i morgen tidlig, VEIEDAG!!! Har mest lyst til å utsette det, for jeg har ikke vært på do på 3 dager. Forhåpentlig greier jeg å få slutt på forstoppelsen før det, har spist en masse fiber i dag. Skulle gjerne ha vært nede på 70kg i morra, vi får se...
Mat i dag:
Frokost: 2 knekkebrød med gulost og sennep
Lunsj: Det samme
Mellommåltid: 1 eple
Middag: 5 fiskepinner, 2 kopper ris og litt ketchup
2 fibertabletter til hvert måltid
4l vann
Trening: 45 min intervall, makspuls 180 min 150
Alkohol....
Urgh, endelig hjemme etter hotellturen. Var flink bortsett fra fredag og lørdagskvelden da det ble noen øller + drinker. Spiste alt jeg kom over også... Jeg har ikke vært på vekta, tviler på at den viser 70.5, men etter den helga og mensen i dag tror jeg at jeg skal vente til onsdag, som er veiedag i allefall. Noen gode nyheter er det i allefall, målte meg i dag og har blitt 0.5 til 1cm mindre over det hele. Så jeg bruker det som inspirasjon og haler meg opp etter nakkehårene *smile*
I morgen er en ny slankedag!!
Masse klemmer fra Pookie
Nervøst!
Var riktig så flink i går, og det synes på vekta. Nå gjelder det bare å holde fingrene unna (mat)fatet i fire dager, for jeg skal reise bort i forbindelse med jobben og bo på hotell. Forhåpentlig har de et vektrom på hotellet så jeg kan få pumpet litt jern *glise*
Gårsdagen så slik ut
2 knekkebrød med gulost og sennep
2 små pita med skinke og agurk (lettmargarin)
3 skiver grovt brød med leverpostei og agurk
2 poteter og 4 fiskepinner
Trening ; 45 min løpetur/intervall trening med makspuls på 180, min puls på 150
Skal prøve å få logget meg på i løpet av helga hvis jeg finner en internett cafe, ellers prates vi på mandag. Ha en god slankehelg alle sammen!
Fett nok!
Endelig har jeg fått somla meg til å registrere meg. Jeg er veldig glad jeg fant denne siden, for jeg har brukt opp all viljestyrken min på å slutte å røyke. Har vært røykfri i et halvt år nå og har lagt på meg 5 kilo. Jeg var ingen sylfide mens jeg røyka heller ;-) men nå er det nok! Har satt meg som første delmål å komme ned på 69 om to uker, nærmere bestemt onsdag (veiedag) den 22 august
Mat for dagen:
Frokost; 2 knekkebrød med gulost, sennep og agurk
1 eple
Lunsj; 3 mini-pitabrød (under halvparten så stort som et vanlig pitabrød) med skinke, lettmargarin, agurk og sennep
En appelsin
4 kopper te med lettmelk og suketter
3l vann
vitaminer
eplesider eddik
Middag; Vet ikke enda, skal oppdatere senere
Trening; Niks, har sent kveldsarrangement på jobben :-(
Ok, hjemme fra jobb nå. Middagen ble så som så, spiste et rundstykke med gulost og en panini med skinke. Ikke det sunneste man skulle ønske seg, men, men. Ny dag i morgen!
Tusen takk for hyggelige ord i dagboka mi! Er veldig hyggelig at du setter pris på mine kommentarer også...da blir det morsommere å følge opp!
Ja, jeg håper det 3-tallet endelig er forbigående, synes jeg har stått og stampet her lenge nok! Ha! Ser jo at du er i akkurat samme situasjon! En liiiten trøst er det i alle fall at vi er flere. Og det er slettes ikke sikkert at vi gjør noe galt heller. Kroppen bare liksom vil ikke forandre seg, eller vekta rettere sagt. Måler du deg? Da ser du jo lettere om du blir mindre, for det er jo det som er det viktigste, ikke noen tall på en vekt! Sist uke gikk jeg ikke ned noe omtrent, men minsket mange centimetre! Håper det gjentar seg denne uka her!
Og du, all treningen gir faktisk muskler, selv om det er mye utholdenhetstrening! Kanskje vi må trene litt mindre i noen dager? Ser ikke ut som kostholdet er noe unormalt i alle fall!
Eller i verste fall, ta tiden til hjelp. Vekta skal ikke få knekke oss denne gangen!
Klem fra Minelli