← Alle dagbøker
diarist.Alias

Pondus

43 år174 cm6 innlegg 2001 0 følgere

Start76,0 kg
Sist73,0 kg
Endring−3,0 kg
BMI nå24,1
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
21. august 20017. september 2001
73,0 kg

Hamburger!!

Åhhh, jeg har så utrolig lyst på en hamburger!!
På en kebab, pizza, biff noe skikke junkfood! Begynner å bli skikkelig lei av nutrilett og pasta eller ris!

Nå kommer jo helga også! uff....
Nei jeg skal spise lett i helga. Skal prøve meg på ingen øl også! Men det snør jo ikke oppover...
Var på spinning i går, skal på spinning i dag også.
Skal prøve å trene lørdag og søndag også. Noe jeg ikke har gjort på lenge. Har slutta å drikke så mye brus også. Får nesten litt nåjja av sukkeret i colan. Ser at dere andre drikker en del cola...

Hamburger!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tavannda7. september 2001
Du raser jo bare nedover du!! Det må jo være kjempe motiverende. Hva slags Nutrilett bruker du? barer eller milkshake? Du det går ann å spise litt pizza dersom du er redd for en sprekk,jeg fant en kjøpepizza som var skikkelig god og lite kalorier i, det var opptur, men nå husker jeg ikke hva den heter (bommer!), ellers er det jo mye godt man kan putte i pitabrød også, kyllingkjøtt er lett og passer bra med meksikansk salsa... haha... jeg tror jeg er litt desperat i kveld for nå bare snakker jeg om mat. Men det er bra at du kutter ut colaen. Jaja, kos deg i helga!!
73,5 kg

Lenge siden sist!

Heisann hoppsann...

Tenkte jeg skulle skrive litt her igjen. Det har blitt en ny måned, en måned med nye mål. Har satt lista til 71 kg. d.v.s. tre kg på en måned. Skal klare dette hvis jeg holder meg "rein" i noen av helgene. Skal på kino på lørdag isteden for å ha i meg øl og sprekke totalt med to kebaber i nattens timer!

Ellers var jeg på rimi igår å kjøpte en god del frukt! Urolig hva som er godt. Har vel egentlig ikke spist så mye frukt før, men har begynt med det nå. NAM!!

Vil også avkrefte det at jeg var syk fordi jeg spiser så uregelmessig... Har gjort dette hele livet mitt. Er alltid frisk. Er kanskje syk to dager på tre år! Jeg er jo i min beste alder! :)

Var å spinna to ganger i går. Hørte faktisk at man forbrenner mer ved å ikke kjøre tempo hele veien, men man skal kjøre litt roligere. Med tempo styrker man kondisen bedre. Kunne vel egentlig trenge det også litt. Tjohei!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tavannda7. september 2001
Så flink du er! Ville lese dagboken din for jeg så at vi hadde lik BMI, men du er jo gutt da, hvor mye skal du ta av? 3 kilo i September klarer du helt sikkert, iallefall når du trener i tillegg, det er helt riktig at fettforbrenninga skjer når pulsen er lavere. Frukt er kjempe godt, grønnsaker også dersom du bruker litt tid på å tilberede de. Lykke til ihvertfall!!
74,0 kg

Livet er herligt dere!

Haleluja...

Det finnes jo tydeligvis positive sider med å være syk også! Man går jo ned... Gikk på vekta i dag, jeg ble helt overasket. 74 kilo!! Har ikke vært der på flere måneder. Har ikke vært der siden mai!!

WWWEEEEEEEEEE!!!!!!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias stella31. august 2001
gratulerer kjempe mye... er det ikke deilig og bli gledelig overasked av vekta om morgenen?

stella
c.AuthorAlias aslaug31. august 2001
Tror du ikke at du har vært syk og slapp og svimme og vondt i hodet som du skriver pga. at du spiser alt for lite og ugregelmessig?

Aslaug
76,0 kg

Syk.....

uff, har vært syk nå i tre dager. Vondt i hodet, slapp, svimmel..... Det er ikke gøy. Orker ikke tanken på å trene en gang.... Uff!!
76,0 kg

Dagen i dag

Vil først takke for komentarer og støtte!!
Det var liksom derfor jeg startet denne dagboka.
Veldig greit med støtte!

Når man er uten jobb, blir det mye sitting i sofaen. Det er det jeg har benyttet dagen i dag til. Vel, jeg har sett etter jobb på internett. Regner og håper at jeg snart får en jobb.
Ingen har noe godt av å sitte hjemme hele tiden.

Så forresten på pressekonferansen i dag også.
Det er godt å se at Mette-Marit er såpass sterk at hun klarer å si det hun sa! Synes Haakon rodde flere mil da han fikk samme spørsmål!

Joda, jeg måtte jo trene i dag også. Tok en spinningtime. Synes det gikk veldig greit idag. Tror jeg skal prøve for vidrekommende neste gang.... Hadde ikke frokost i dag. Gikk å sultet etter mat til klokken fem, da nudler og salat var til middag. Dette var forresten veldig godt og lettvint.

Kveldsen skal være en banan i kveld. Har kjøpt en sånn Nutrilett slankegreie, men det smaker jo hai...

Ellers gleder jeg meg til å trene i morgen. Regner med at jeg går ned nesten en halv kilo til imorgen.
Har hørt at fett som ikke har sitti lenge er veldig lett å slanke av.
????

Skal prøve å legge inn noen komentarer til dere også!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pizza lover1. mars 2002
hey.. du er godt på veg du heldiggrisen !

men d er lurt å spise regelmessig, men lite.. da fungerer fordøyelses systemet bedre .. bare et llite tips.. gjnge på samme tabba sjølv serru .

Lykke til videre
c.AuthorAlias Tavannda23. august 2001
haha! må le når jeg leser dagboka di, det er bra at du har humor!! jo jeg tror det er noe i det med at fett som har kommet lett på går lett av igjen, med meg spørs det helt hvor lang tid det går før jeg begynner å slanke meg etter at jeg har lagt på meg, derfor må jeg ta av nå jeg også for jeg la på meg en del i sommer og det siste året. Du burde nok spise frokost da... regelmessige måltider er jo viktig for å holde forbrenninga i gang, men det her vet du jo like godt som meg ;-) Ønsker deg masse lykke til på veg nedover (i vekt asså).
76,0 kg

Introduksjon

Hei alle sammen,

For en sommer jeg har hatt!!
Det ble slutt med kjæresten min i starten i mai. Dette medførte at jeg sluttet i jobben og bare gikk og deppa i sommer. Sommeren har rett og slett vært elendig. Så jeg gleder meg til høsten, til et ryddigere, slankere og sunnere liv.

Har alltid synes jeg har hatt litt for mye og ta i. Vet at jeg ikke er tjukk, men som sagt litt for mye. Sommeren har jeg som sagt bare sitti på ræva. Deppa over dama og det har blitt mange pils i år. Fikk igjen haugevis med penger på skatten som medførte til at jeg hadde råd til å gjøre hva jeg ville. D.v.s. øl og junkfood var det det gikk i. Har ikke trent på SATS så mye denne sommeren heller.

Jeg gikk opp 10 hele kilo på tre måneder. På fire uker har jeg nå gått ned 4 kilo. Har slappet av litt med slankingen i det siste. Det er ikke gøy med nudler og vann eller Grethe Roede suppe hele tiden. Så de som har noen gode forslag til mat som man får energi av, har å sende meg noen tips!

Prøver og trene hver dag, siden jeg ikke har kommet meg i noen jobb enda. Det går mest i sykling. Har hatt spinning en del ganger og liker det veldig godt. Men det føles så lett noen ganger. En time på 45 min, tilsvarer jo oppvarming på 15 min og tempo i 15 samt uttøying i det siste kvarteret. Men det anbefalles på det sterkeste. For det er veldig gøy!!
Jeg har i det siste syklet på en ergometersykkel (?) i en time istenden.

Som sagt søker jeg en bedre framtid. Dere må bare gratulere meg for at jeg har sluttet og røyke! Vel, har holdt meg i tre dager....

Har hørt at hvis man ikke vil drikke vann kan man blande eplenektar og farris?? Er dette en tynn drikke??

Kommer tilbake i morgen...

Pondus
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias anniken22. august 2001
Heisann pondus.
Jeg er også helt ny her og er her mest fordi jeg har gått opp litt i sommer ferien jeg også. Tar det ikke så tung, men jeg merker jo visse forskjeller. Skal satse på å spise sunt, ofte og trene. trener selv på sats, men trener ikke så mye spinning. trener mest aerobick og litt på apparater. Skal passe meg veldig for alt som er usunt. Er nok litt for glad i alt som heter usunn mat. Du må ha lykke til med slankingen og det er jo allerede flott at du har klart å ta av 4 kg på 4 uker.
c.AuthorAlias Agnes Elisabeth22. august 2001
Hei og velkommen Pondus!

Synd at du ikke har hatt en så fin sommer, men nå er høsten her og nye sjanser! Du har jo kommet et godt stykke på veien, gratulere med 4 kilo av:)

Stå på videre, jeg skal prøve å følge med deg!

mvh
Agnes Elisabeth
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.