Det rusler og går
Har ikke så mye å fortelle, det går helt greit med matinntaket. Ingen kan påstå at jeg raser ned i vekt, men det går da jevnt og trutt nedover. Har sett at dere som følger dette lav Glykemiske opplegget går nokså raskt nedover. Men jeg tror ikke det passer for meg, jeg må ha mine vanlige to brødskiver til lunsj, og jeg spiser pasta og ris nesten hver dag. Jeg synes det er helt greit å gå sakte nedover, jeg har det ikke travelt. Drømmen er å veie ca 65 -70 kilo i februar /mars 2003.
Ellers idag har jeg bakt supergrove brød og grove baguetter - mmmmmmm !
Jaja, ha en fortsatt fin uke alle sammen !
Ferieslutt og slankeoppstart
Jeg er egentlig ganske fornøyd med min egen innsats i ferien. Et kilo ned er da tross alt mye bedre enn mange kilo opp... Men merkelig hvordan dette med slanking sitter i hodet - jeg har ikke vært på vekta siden sist jeg skrev i dagboka, og var sikker på at nå hadde jeg lagt på meg 3, 4 kilo. Jeg syntes alle klærne strammet igjen, syntes dobblthaka hadde fordoblet seg osv osv... Men heldigvis, jeg har klart meg bra ! Jeg er lykkelig for det, og nå er det to små kilo til jeg er bare "overvektig" - herregud det skal bli en lykkelig dag, håper og tror at den inntreffer i slutten av september.
Forresten, jeg har kjøpt meg et nytt kombiskap og en ny vaskemaskin, deilig å ha noe som ikke er blitt kjøpt på garasjesalg. (Kjøpte brukt da jeg var fattig student). Jeg vasker klær så det ryker etter idag, selv om jeg ikke har så mange klær igjen som passer...
Til alle ferske slankere, stå på - det å bli slank(ere) er 150 % verdt slitet !!!
"Yes, that var that", lykke til videre alle sammen !
Tjo og hei, her er jeg !
Jeg har allerede gått ned 16 kilo i løpet av 7 mnd., og vil gjerne gå ned ca 10 -15 kilo til. Det har gått greit så langt, nå er det bare resten igjen... Men jeg er optimist, jeg er allerede over halveis !
Det har gått bra stort sett, men søtsuget blir jeg visst aldri kvitt, uansett hvor mye krom jeg spiser... Har dere andre flinke slankere noen gode råd når det gjelder å bekjempe søtsug ? Jeg har et vilt begjær etter Dajm, Stratos, Melkesjokolade, Fruktnøtt og M for tiden !
Mine kroppsmål er:
Byste: 106 cm
Midje: 94 cm
Hofte: 111 cm
Rumpe:112 cm
Det har vært mye verre enn dette ! Da jeg startet var jeg faktisk 124 cm over rumpa...
Ok, heisann og hopsann for idag !
Hilsen Pippi
Jeg så du etterlyste hva man kan gjøre for å stille søthungeren. På Grete Roede sidene foreslår de å spise frokostblandinger som snacks:
HAVREFRAS
Små havreputer med god smak.
2 dl havrefras gir 112 kcal.
WEETOS
Små, søte og porøse sjokoladeringer. Disse er laget av grov hvete.
2 dl gir 128 kcal.
CHEERIOS
Små, søte ringer med mais, havre, ris og hvete. Sett gjerne frem en skål av disse også på familiens lørdagskveld.
2 dl gir 104 kcal.
NESQUICK FROKOSTBLANDING
Små, porøse kuler av ris og mais med kakao. En utmerket og lett erstatning for sjokolade når du får lyst på noe godt.
2 dl gir 144 kcal.
Til sammenligning:
En 100 g sjokolade har ca 500 kcal.
100 g potetgull over 550 kcal.
Jeg har ikke prøvet selv enda, men har tenkt til å unne meg litt til helgen!
Lykke til videre.
-Kikki-
Tusen takk for koselig hilsen. Jeg har visst ikke hilst på deg før. Ser at du har gått ned en hel masse. Gratulerer!! og nå er det full fart bort fra "fedme"-kategorien. Så deilig. Dette klarer du snart.
Ha ha, du har rett i det med klesstørrelser. Jeg blir fortsatt forskrekket over at klærne går rundt og helt forvirret når de er for store. Det med å velge det aller største er visst programmert i hodet. Nå trenger jeg bare en av X ene, XL er sånn noenlunde meg nå. Når jeg kommer ned på 80 så kan jeg kanskje smugkikke etter noe i str. 44. Gleder meg utrolig til det.
Verd det? Å ja, helt enig. Det er herlig.
Ønsker deg lykke til i massevis.
Klem fra Jojoen