← Alle dagbøker
diarist.Alias

Piken

49 år160 cm2 innlegg 2002 0 følgere

Start75,0 kg
Sist74,1 kg
Endring−0,9 kg
BMI nå28,9
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
8. april 200221. april 2002
😃74,1 kg

Rotet i begynnelsen, men går bra nå!

Heisann!

Jeg klarte å rote det til ganske kraftig rett etter jeg skrev mitt første innlegg i denne dagboken. Ble bl.a. syk og brukte mat som trøst, fikk litt problemer på jobb og måtte trøste meg selv pga det også osv. Masse unnskyldninger med andre ord!

Men forrige tirsdag tok jeg meg selv skikkelig i tømmene, og skjerpet meg. Siden den gang, altså på under en uke, har jeg gått ned 0,9! Er kjempeglad, og føler at jeg nå har kommet igang, endelig. Dessuten har jeg klart dette uten sulting eller nød av noe slag, jeg har gått litt turer, spist fornuftig og ofte, og drukket masse vann.

Så nå er jeg igang! Regner ikke med ett kilo i uken, det blir urealistisk, men ett par kilo i måneden tror jeg at jeg kan klare. Satser på bunad på 17.mai :-)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ronja😉21. april 2002
se her det går jo strålende dette:) forsett sånn så blir det nok bunad på deg i år:) takk for oppmuntrende komentarer i dagboka mi:)
klem fra Ronja
75,0 kg

Start!

Jeg startet å slanke meg for halvannet år siden. Det gikk bra i begynnelsen og jeg gikk fra 86 kg til 69 kg. Altså 17 kg! På under ett år...Men så kom sommerferien og jeg la på meg ganske mye, startet å slanke meg igjen men så kom julen osv. Jeg kom altså inn i et jojo-mønster. Før påske veide jeg 72 kg men nå veier jeg altså 75 kg. Kjedelig...
Men i dag skal jeg begynne å SKJERPE meg, skal til syden i midten av juni og VIl gå i bikini!
I dag har jeg spist et grovt rundstykke og noen gulrøtter til frokost, i itillegg til appelsinjuice. Spiser vel noe lignende til lunsj tenker jeg, kanskje litt mer, også woker jeg til middag. Til kvelds tror jeg at jeg bare koker meg et egg. Jeg må også bli flinkere til å drikke masse vann, der er jeg ikke så flink til vanlig.
Jeg skal prøve å gå til arbeid hver dag, helst hjem igjen også, det er 30-40 minutter hver vei. Hvis jeg klarer det tror jeg resultatene kommer fort. Men det er lett å la seg friste til å ta bussen...Noen annen trening tror jeg ikke at jeg kommer til drive med, liker det rett og slett ikke, har innsett at det er bortkastede penger å kjøpe kort på studio e.l. for jeg møter bare opp den første uken...Svak!
I tillegg tar jeg CLA. Vet ikke om det funker men det er verdt et forsøk tror jeg. Også bruker jeg masse pepper og sterke kryddere i maten, det skal visstnok øke forbrenningen har jeg hørt.

Jeg er ved godt mot, i dag, den første dagen på starten på et nytt og bedre liv :-)
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias LenaM10. april 2002
Hei, og velkommen :-) Tror det er helt riktig av deg å droppe treningsstudioer som bare gjør vondt i lommeboka og samvittigheten. En tur på 30-40 minutter hver dag er kjempebra! Går du begge veier er det strålende. Det er lavintensivtreninga (gåing) som gir mest fettforbrenning dessuten ;-) Jeg nektet også å sette min fot på noe som helst av organisert trening, og begynte med å gå en 3-4 halvtimesturer i uka. Nå etter nærmere tre måneder er formen blitt såpass bra at jeg nesten vurderer å begynne med noe aerobics eller liknende. Så hvem vet hva som kan skje ;-)

Lykke til videre!
c.AuthorAlias Line M9. april 2002
Hei og velkommen til "oss". Har selv prøvd CLA, men det hjelper ikke bare av seg selv. Dvs i samarbeid med trening men viktigst sunt kosthold hjelper det. Det er jo ihvertfall hvert et forsøk. Prøv fiberrik mat, istendfor krydder til å øke forbrenningen. For mye salt er jo ikke bra !!!

Skal følge med deg...!! Lykke til

Klem fra Line
c.AuthorAlias Ronja8. april 2002
Heisann og velkommen inn hit og takk for koslig komentar i dagboka mi:) Jeg vil råde deg til å kutte ned på krydderet,da de fleste kydder inneholder salt, og salt binder jo vannet i kroppen..og dette blir jo da til ekstra kg.."puh" litt keitete forklart men du forstår sikkert:) Ønsker deg lykke til på veien nedover, dette klarer du fint:) du har jo klart det før;)
skal følge med deg:)
ha en forsatt god uke:)
klem fra Ronja
c.AuthorAlias Maiken8. april 2002
Hei Piken!
Jeg er også ny her og ser etter andre her som er sånn ca som meg selv.Du kan lese om meg under Maiken. Akkurat nå er jeg kjempemotivert til å gå ned. Håper vi klarer det! Skal titte innom i ny og ne. Jeg har også planer om cla, så vi får se. Skulle ønske det fantes en superkur så man sto opp igjen tynn dagen etter.Men sukk. Man får bite i det sure eplet og komme seg ut. Lykke til!
c.AuthorAlias nameit8. april 2002
Hei Piken, og velkommen hit!

Jo-jo slanking er ikke noe morsomt å holde på med. Det er bedre å finne en gylden middelvei som man kan leve med.
Jeg har en god del mer enn deg å ta av, men prøver som deg å ta CLA + forbrenningste. Har minket 1,7 kg på 6 dager, så det er håp i hengende snøre. Har brukt CLA i over 2 mnd nå. Kan ikke si å ha merket det på vekta tidligere, men da var jeg kanskje ikke flink nok med maten og trening. Det sies at trening/raske turer for den saks skyld, er med på å sette fortgang i effekten av CLA.

Lykke til!

Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.