← Alle dagbøker
diarist.Alias

Pernilla

48 år162 cm162 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start86,0 kg
Sist77,9 kg
Endring−8,1 kg
BMI nå29,7
📉 Ned 5+ kg📓 100+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
30. november 200129. august 2002
77,9 kg

GI kuren som gikk til helvete...+ Oppdatering

Vel, vel, vel. Ikke overraskende med sprekk på dag en når deg gjelder meg....

Begynte så bra med en 55gr pumpanikkel med agurk og pepper til frokost. Til lunch er det kantinemat og derimot litt vanskeligere, fordi det ikke er salat på onsdager. Men jeg
kjøpte to smørbrød med rikelig av oppskåret kyllingbryst, med salat og persille til pynt.Av det tok jeg pålegget av brødskivene, og spiste kun det, og det ble en liten kyllingsalat.
Etter jobb trente jeg i halvanna time, og var så langt fornøyd med innsatsen min.
MEN, etter trening skulle jeg møte noen venner i byn, og skulle bare innom å ta ut penger for å kjøpe meg noe frukt i butikken, men - jeg hadde glemt VISA`n hjemme.. Morro, og i cash hadde jeg 22kr... Vel det får jeg spare til en kaffe, tenkte jeg og møtte en av venninne mine. Hun var forøvrig veldig sulten (noe jeg selvfølgelig også var), og vi dro på BURGER KING!! (lånte penger av venninna mi), og ikke nok med det, etter det ble det to øl sammen med vennegjengen....

Jaja, gir ikke opp for det, prøver å holde meg til lave GI produkter så sant som jeg har mulighet.

Nå kommer konkurransen:

***************UKE1***UKE2***UKE3***<+/->
Ally---------------71,5---70,5---70,5---<-1,0>
Anne---------------73,5---72,9--- <-0,6>
Augusta------------72,4---71,8---71---<-1,4>
Bitten-------------73,8---72,6--- <-1,2>
Bonita-------------73,0---73,0---72,2---<-0,8>
Dahlia-------------75,0---74,5---73,5---<-1,5>
Elefanten selv-----76,5---76,5--- <0,0>
Helena X-----------75,8---75,6---74,4---<-1,4>
-Kikki-------------74,5---74,4---74,0---<-0,5>
Marikken-----------73,0---69,8--- <-3,2>
Monica123----------70,8---70,7---69,7---<-1,1>
Pernilla-----------78,8---78,0---77,9---<-0,9>
Pink---------------74,5---74,3---73,6---<-0,9>
Snuppedutten-------71,0---70,0--- <-1,0>
Svime--------------72,1---71,2---70,8---<-1,3>
Tarangai-----------74,0---73,8--- <-0,2>
Texas--------------75,3---74,5---73,6---<-1,7>
Yasmina------------79,8---78,4--- <-1,4>
**********************************************************
Stikker innom å ser hva resultat dere leverer i dag, selv var det ikke store avviket for meg.... men men.

Ha en fin dag da..

Klem, Pernilla
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias prestige😄29. august 2002
heia :))
wwwweeeeeeeee...-10 kg jubileum nesten :)) lenge siden jeg har hørt noe fra deg, håper alt står bra til med deg..*masse kos*
c.AuthorAlias Monica12329. august 2002
Hei!
Jeg har å (endelig) kommet under 70 kg. Er jeg ute av konkurransen da?
c.AuthorAlias Dahlia😉29. august 2002
Heisann Pernilla :)

Her er dagens vekt :) nemlig 73,5 og er fornøyd med det *s*

Og du.. en liten sprekke innimellom er ikke det man legger på seg av.. det er sprekker på dager, uker og måneder som er skumle *ler* Sett det på tabbekontoen og i dag er det en ny dag med nye muligheter :)

Klemz fra Dahlia
c.AuthorAlias HelenaX😃29. august 2002
Hei Pernilla!

Innom for å levere resultatet fra siste ukes slankeprosjekt; nemlig minus 1.2 kg! Kjempefornøyd med det etter forrige ukes "dramatiske" (hihi) nedgang.

Når det gjelder sprekken i går så er det sånn som skjer! Ta det ikke så tungt, det viktigste er at du er i gang igjen i dag :-) Slanking er tidkrevende, og jeg var før av typen som kastet hele slankekuren på båten etter en sprekk. Ikke rart jeg aldri klarte å fullføre en kur, man klarer jo ikke å leve som fullstendig asket i flere måneder :-)

Stå på videre, og lykke til med GI-kosten din!
😃77,8 kg

- Dag 1 med lav GI kost.

Hei på dere!

Nå begynner jeg altså kuren min med lav GI kost. Fant ut at det med 0-karbo ikke helt var det for meg så jeg konsentrerer meg om å holde en GI-verdi på under 55 på samtlige matvarer, og så skal jeg prøve å følge Elisacat sitt råd om å prøve å holde meg under 40gr karbohydrater pr dag.

Pumpanikkelbrødet kunne jeg bare kaste sa hun, men jeg fikk allerede i meg en skive til frokost før jeg fikk lest hva hun skrev.

Til middag skal jeg inntill jeg får noen andre råd bare spise grønskaer til kjøttet. Jeg leste om håndflateregelen som sier at man ikke skal ha mere kjøtt en min egen håndflate(uten fingre da) så jeg skal prøve dette.

GårsDagens var siste dag med "normal" kost, så det ble ikke helt slankemat da...
Frokost:Dobbel brunostskive+ et halvt rundsk med brunost
Lunch:En skive med roastbeef og løk, en med kylling og ananas
Middag:Kylling,pasta og hvitløksaus, pepsi twist.
*********************************************************

Maten til tross, jeg karret meg ned på 77-tallet i dag, og er veldig fornøyd med det. Blir spennende å se hvordan det går i morgen og i tiden framover med GI kosten min, og hva det kan resultere i.

Tar fremdeles i mot gode råd, for jeg er helt fersk på dette.

I morgen er det konkurranse, og da håper jeg alle leverer et godt resultat. Thihi!!

ha det godt så lenge da!

Klem, Pernilla
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12328. august 2002
I dagboka mi har jeg skrevet en ukesmeny hentet fra boka til dr Lindberg.
Tror overskriften var 0 karbohydrater + meny.
Du kan jo se om du finner noen tips der!
c.AuthorAlias elisacat😉28. august 2002
Hei Pernilla!
Pumpernikkelen har GI på 50, så det kan du spise så lenge du ikke planlegger å være i ketose. Det er gode karbiser i det, så når du nå har bestemt deg for å følge lav-GI, er pumpernikkel helt OK. Er enig i at det ikke er kjempegodt akkurat, jeg holder meg til fiberknekkebrød. Fiber+ (tror det er det de heter) fra Wasa er kjempegode, og de er anbefalt å spise.

Ved siden av kjøttet til middag spiser jeg mye ratatouille (grønnsaksrøre med olje og hvitløk i), det er kjempegodt. Lager en kjempegryte når jeg først er i gang, den passer til de fleste grønnsaksretter. Den siste delen av middagstallerkenen fyller jeg ofte med linsestuing, hummus eller noe annet bønneaktig. Men ofte dropper jeg det og spiser ekstra mye grønnsaker - er ingen bønnefrik akkurat. Det kan bli for mye av det gode også...

Ellers er jeg veldig glad i chili con carne, det er det greit å lage mye av og putte i boks til senere. Legger ut oppskriften i Oppskrifter, så kan du sjekke den ut der.

Ha en riktig god GI-dag, og spør i vei hvis du lurer på andre ting!

elisacat
😃78,1 kg

GI og 0-karbo og sånn

Hei på dere.

Jeg begynner å snuse meg inn på lav GI-dietter, og 0-karbo, og den duren der, og tenkte jeg skulle forsøke meg litt på dette. På internett har jeg funnet noen lister om lav GI, samt endelig fant jeg en fyldig kaloritabell
(forøvrig på side http://www.iform.no/kosthold/n%E6ringstabell.shtml ) så nå tenker jeg jeg prøver en 0-karbo dag i morge.

Men jeg trenger litt tips fra dem som har litt erfaring med dette, for det er noe jeg ikke skjønner. Det står jo at man ikke bør spise pasta og kokte poteter og sånn, men når jeg leser om anbefalte retter skriver de at man skal ha litt pasta som basis... Noen som vet hva jeg helst bør bruke til basis.

Kokte grønsaker skal som sagt ikke være bra, men hva med kokt brokkoli, er det galt?
Kjøpte i går et fullkornsbrød, altså pumpanikkel. En skive er på 55gr, med hele rugkorn. Er det lov å spise på en sånn kur?

Ellers skal jeg holde meg unna karbohydtrater og matvarer med over 55 i GI. Siden gubben jobber kveldskift er det lett for meg å lage de måltidene jeg vil ha. Iallfall denne uka, så jeg får iallfall prøvd meg nå.

Ellers så lå jeg og koste meg alene på sofaen i hele går, noe jeg ikke har gjort på lenge. Etter en deilig middag, og med vann som kos, så jeg Ringenes Herre på DVD, og derretter koste meg med bok av samme navn, men dog den siste av triologien. Og det er bare sååååå spennende!!!!

GårsDagens:
Frokost:To halve rundstk med ost
Lunch. Skinkesalat
Middag:Kyllingfilet(liten)litt pasta, litt hvitløksaus, masse agurk, og en kvart baguette.

Det var alt for i dag. Sees i mårra da.

Klem, pernilla
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias elisacat27. august 2002
Hei!
Jeg har gått en del på lite karbohydrater, men har aldri hørt at det skal være bra å ikke spise karbiser i det hele tatt... Går jevnlig til ernæringsfysiolog, og hun sier at du ikke skal gå på 0 karbohydrater om dagen, da får ikke hjernen din nok energi. Dessuten bør du ikke kutte ut karbohydrater med mindre du er insulinresistent, for det kan ta hardt på nyrene dine. Og dessuten vil det ikke hjelpe deg hvis du ikke har problemer med blodsukkeret, og da sliter du deg gjennom enda en diett som ikke har noen virkning...

Hvis du legger på deg mest rundt magen, er det en stor sjanse for at du kan ha nytte av å være i ketose (som det heter når kosten mangler karbohydrater) i noen dager. Men for all del, ikke gå lenge på det, for oss som har diagnose på sånt sier de max fire uker før man går over på lavglykemisk kost.

Men nok advarsler. HVis du virkelig ønsker å prøve dette, kan du bare kaste pumpernikkelen. Du skal ikke spise kornprodukter i det hele tatt, det eneste du kan legge pålegget ditt på er Fiberrik.
Du skal spise proteinrik mat (kylling, magert kjøtt, fisk, egg), men det er ikke noe poeng i å spise mer enn 30g pr måltid, for det er alt kroppen din greier å ta opp. Resten blir visst omdannet til fett...>:-(
Et vanlig kyllingbryst inneholder vel ca 30g proteiner. Et egg inneholder 7g protein.

Du skal spise mindre enn 40g karbiser om dagen. Dvs ikke noe brød, ikke pasta, ikke ris, ikke poteter, lite mais, ingen bønner. Grønnsaker kan du spise nesten ubegrenset av, bortsett fra rotgrønnsaker, men begrens inntaket av løk og tomat.
Hold deg unna meieriprodukter.

Det tar en tre-fire dager før det virker ordentlig, du kan kjøpe keto-stix på apoteket for å sjekke om du er i ketose. Men som sagt, vær forsiktig! Dette er IKKE en universalkur!!!

Vanskelig kost, men hvis du er insulinresistent vil du gå ned i vekt. Hvis ikke, kommer du like langt ved å holde deg til mat som ligger under GI 55. Faktisk!

Lykke til uansett hva du gjør!

elisacat - hobbyernæringsfysiolog med moralsk pekefinger
c.AuthorAlias svime😉27. august 2002
Heisann!!!
Ser du lurer på dette GI-greiene du også, det hadde vært litt moro å prøve...., så jeg skal følge med på hvilke svar du får på spørsmålene dine. Har sett litt på det, og lurer på om det er så sundt med så mye egg????? er vel det, men tror ikke det er noe man kan holde på med resten av livet, til det er jeg for glad i poteter og pasta, men det er kanskje mest vaner det også..... Ønsker deg ihvertfall lykke til med GI kosten, og kos deg videre med EGO-kveldene dine :-)

Klem fra Svime
c.AuthorAlias HelenaX😌27. august 2002
Jeg vil også se Ringenes Herre på DVD!!!!!!!!!!!!!!! Har ikke sett filmen ennå, men boken er lest ferdig :-) Og den kan anbefales til alle som liker å lese bøker, en bok så fjernt fra det virkelige liv at man virkelig kobler av.

Kan dessverre ikke hjelpe deg så mye med GI-indeks, men har noen linker på lur;
http://www.ibalanse.no/
http://www.roli.no/om.htm
Blir spennende å høre hvordan det går med din 0-karbo dag, mange føler seg jo mye piggere når de dropper karbohydrater1

Lykke til :-)

Helena
🐷78,2 kg

Hos Svigers med fett på kroppen...

Hei hei!
NÅ er jeg kommet hjem fra en alle tiders hyttetur med sambo og svigers! Vi har kost oss såå mye og bare slappet, dratt på båttur, spist god mat, og badet....
Ja- akkurat ang de to siste tingene, spise og bade...
Jeg blir plustelig så veldig mer oppmerksom på mine ekstra kg når jeg er med folk jeg ikke pleier å møte til daglig.

Ikke tør jeg spise noe særlig av det de byr på,(for all del, jeg spiser), men unngår kanskje usunne ting, mer enn jeg ville unnet meg i en helg. Og så badinga da, anført bikinki på en holme på svigers... Sukk, følte meg ikke særlig vel da. Men jeg har likevel aldri latt de ekstra kg jeg har hinre meg til å få sol eller vann på kroppen om sommeren.

MEN- poenget mitt er: NÅ ER JEG MER MOTIVERT ENN PÅ LENGE. Jeg VIL ikke skamme meg lenger over kroppen min!!

I helgen har jeg spist:

Fredag:
Frokost:To halve rundstk med ost
Lunch: Grøt
Middag: To grilla kyllingpølser i brød

Lørdag:
Frokost: To brødskiver med skinke
Lunch: To brødskiver med dansk salami
Middag:Nakkekotelett, tre poteter, peppersaus og salat
Dessert:Liten porsj is

Søndag:
Frokost:To skiver med salami
Middag:Kylling, ris og salat
Kvelds:Halv baguette med skinke,salat, ost, agurk

***********************************************************
Kom meg gjennom helga verken i + eller - og er stort sett fornyd med det. Dessverre har jeg ennå ikke fått gjort noe med den pungterte sykkelen min, men Må få gjort noe til uka.
Får se om det blir trening med kollegaene mine i dag. Det er faktisk dem som har backa ut de siste gangene.

Har faktiks vurdert å begynne å jogge rundt songsvann... dvs gå og jogge etter som, selv om sykkelformen min er på topp, er IKKE joggeformen min det samme, men kanskje jeg skulle gjøre noe med det? Etter som det er gruelig mange år siden jeg jogget, kan noen fortelle meg om man kommer fort i form med joggnig, eller tar det lang tid før man orker å jogge lange strekninger?

Elles er denne uka den jeg har ventet på leeenge...
Besøket som jeg hadde i tre uker er reist, og gubben har kvedskift denne uka, og jeg skal være helt for meg selv, -hvis jeg skulle ønkse det, eller treffe venninner.
En kveld alene har jeg ikke hatt på så legne jeg kan huske. Nå er det iallfall 6 uker siden vi dro på interail og levde tett, og etter det har vi vært tre i leiligheten, så dette har jeg virkelig sett fram til.

Vel, håper dere har hatt en flott helg dere også. Ha en fin dag da jaffal.

Klem, pernilla
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Marikken😊27. august 2002
Kjære Pernilla !

Synes det er helt naturlig at vi blir mer bevist på kroppen vår når vi er sammen med folk vi ikker ser til vanlig. Spesielt når man ikke er fornøyd med kroppen sin selv. Selv om jeg ligger en del under deg i vekt kunne jeg aldri ha kledd av meg til bikini hvis vi var sammen med f.eks min manns familie. Forhåpentligvis kan vi begge neste sommer omså kle oss nakne (ikke helt, men ihvertfall i bikini) for hvem som helst neste sommer ! Det får være et av målene, hva ?

Lykke til videre !

Klem, Marikken
c.AuthorAlias Mammatil3😄26. august 2002
Hei Pernilla.
Jøss, skal si det har skjedd forandringer med vekta di siden sist jeg var innom her!!!! GRATULERER!

Så morsomt å lese om dine erfaringer med badeferie med svigers. Kjenner meg jo ufattelig godt igjen, må innrømme det. Det er litt dumt å bare oppsøke øde badeplasser der det absolutt er INGEN som kan se en, slik har stort sett sommeren vært for oss... Men det skal det bli forandring på til neste sommer!
Det er bra motivasjonen er på topp. Og du er jo virkelig på god vei i riktig retning. Lykke til videre i uka.
Klem fra M.
c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
Hei!
Takk for kommentar på fredag. Helgen min gikk utmerket. Fint å høre at din gikk bra også.
Så flott da at du får litt tid for deg selv! Tror det er bra jeg. Allefall trenger jeg litt tid sånn bare helt for meg selv av og til.
Nå er det ny uke og nye sjanser, og så motivert som du ser ut til å være skulle vel ikke det by på problemer, Lykke til.
😄78,2 kg

Jipp! Helg!

Kl 2215 i går kveld, senket stillheten seg i stua vår. Det var akkurat som en langvarig storm akkurat hadde stilnet.
-Jeg og min kjæreste hadde ENDELIG leiligheta VÅR for oss selv, alle besøk som nå har foregått i 5 uker mens vi har vært boende der, er nå historie. - Og takk og pris for det!!!

Det var en fryd å sprade naken inn på mitt eget bad i dagmårres og bråke litt, og snakke høyt til katten uten å ta hensyn til at det ligger noen i stua. ENDELIG!

Nå er det helg, og vi reiser på hytta til svigers rett etter jobb, og det skal være deilig å kjenne følelsen av å VÆRE en gjest, for engangskyld, må innrømme det.

Fikk lønn i går etter å ha vært blakk siden ferien, så det måtte feires med en sjokolade og is...uff uff, det straffes med opp 200 gr, men men, neste uke skal jeg se 77-tallet, jeg skal!

Gårsdagens:
Frokost:frokostbrød med ost og skinke
Lunch:To brødskiver med kjøttpålegg
Lønningskick:Snikkersis+en sjokolade
Middag:Grillet kotelett(liten), litt potetsalat og 1/2hvitløksbaguette.
Kafè:Kaffemocca

*****************************************************

HA EN VELSIGNA GOD HELG DA KJÆRE VENNER!

Klem, Pernilla
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lille Trille🐷24. august 2002
Hei Pernilla!

Bra å se at du er fornøyd med tilværelsen, og at det går nedover med vekta. Jeg er bare innom for å fortelle at jeg melder meg av konkurransen i denne omgang. Føler at jeg har "slanket" meg for lenge. Det er jo bare tull, for jeg har jo ikke vært flink i det hele tatt i det siste, men jeg føler for å kunne tenke at jeg ikke slanker meg en stund. Jeg håper å komme sterkere igjen etter ferien. Regner med å være tilbake på slankere i beg. av oktober, med godt mot. Håper bare å unngå oppgang. Ellers vil jeg bare si lykke til videre.

Klem, Lille Trille
c.AuthorAlias Yasminah😉23. august 2002
Hei på deg!!!
Jeg vil gjerne bli med i "70kg-klubben". Jeg er kjempe-glad for å endelig ha kreket meg under 80-streken.
Vekt pr 23 aug 78,4kg
Ha en SUPER helg , Pernilla !
Yasminah
c.AuthorAlias prestige😊23. august 2002
Hei Pernilla :))
Ha en god tur i helga da, håper du får slappet skikkelig av..Slankinga di går jo flott :)) *masse kos*
c.AuthorAlias svime😌23. august 2002
Se der ja, nok en med helgehumøret på plass!!!
Det må være deilig å kunne BO endelig, det blir nok mase kos tenker jeg.
Ha en riktig god helg på hytta, og kos deg med å bli tatt litt vare på :)
Glad helgeklem fra Svime
78,0 kg

Oppdatering nr 1 av konkurransen!

God morgen og velkommen til vår første oppdatering av konkurransen.

Den kommer liksågodt her med en gang:


***************UKE1***UKE2***<+/->
Ally---------------71,5---70,5---<-1,0>
Anne---------------73,5---72,9---<-0,6>
Augusta------------72,4---71,8---<-0,6>
Bitten-------------73,8---72,6---<-1,2>
Bonita-------------73,0---73,0---<0,0>
Dahlia-------------75,0---74,5---<-0,5>
Elefanten selv-----76,5---76,5---<0,0>
Helena X-----------75,8---75,6---<-0,2>
-Kikki-------------74,5---74,4---<-0,1>
Lille Trille---------77,2---77,2---<0,0>
Marikken-----------73,0---69,8---<-3,2>
Monica123----------70,8---70,7---<-0,1>
Pernilla-----------78,8---78,0---<-0,8>
Pink---------------74,5---74,3---<-0,2>
Snuppedutten-------71,0---70,0---<-1,0>
Svime--------------72,1---71,2---<0,9>
Tarangai-----------74,0---73,8---<-0,2>
Texas--------------75,3---74,5---<-0,8>
Yasmina------------79,8---78,4---<-1,4>
**********************************************************

Faktisk ganske fornøyd med vektnedgangen denne uka, trodde det det gikk ganske sakte jeg.
Gårsdagens
Frokost:Tre knekkebrød med brunost, sk melk
Lunch:Baguette + vaffel med brunost
Mellom: Yoghurt
Middag:Rester fra dagen før

Trim:Gikk vel en times tid, + svømming i songsvann.
Sykkelen min pungterte i går, buhuuu, må fikse den snarest.

**********************************************************

I dag reiser venninna mi som har vært hos oss nå i nesten tre uker. Og jeg MÅ innrømme at jeg gleder meg til å ha leiligheten for alene sammen med min kjære.
Det gikk jo bra å ha henne der, jeg fikk letta samvittigheten min etterhvert som vi gjorde flere ting sammen og det gikk jo greit.

Neste uke skal sambo ha kveldskift så da skal jeg endelig faktisk ha 5 hele dager bare for meg selv og gjøre akkurat det jeg vil. Gleder meg kjempemasse!!!

Til helga blir det hyttetur hos svigers i Fredrikstad, og en harry-tur til Sverige for å handle kjøtt og vin. Endelig skal vi få fylle opp en tom fryser.

Ha det veldig godt til vi sees i mårra.

Klem, Pernilla

6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bitten😊22. august 2002
Hei Pernilla :)
Takk for gratulasjonen :) Dere andre er hakk i hel :) Nå MÅ eg være flink i syden for å klare å kjempe ilag med dere :)
Går ut fra at ingen når 5 kg`merke på 14 dager, så eg skal kjempe til siste slutt :)
Har jodlet så lenge på 73 tallet, så det var deilig å sjå 72 tallet :)
Ha en flott dag videre, klem fra Bitten :)
Bilde
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
Hei igjen Pernilla!
Takk for at du stakk innom.
Det er nok min egen skyld at vekta er seig. Jeg vet at mat med hvetemel gjør at jeg går fort opp i vekt, og forrige uke ble det nok litt for mye av sådan. Det er vel det som henger igjen enda. Men jeg har ikke tenkt å gi meg. Er for nærme målet til det ja.
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
Mitt begredelige ukesresultat er allerede lagt inn her ser jeg. Men jeg gir meg ikke, ikkke f....
c.AuthorAlias Aasalill😄22. august 2002
Hei igjen Pernilla!

Det er lenge siden jeg har vært inne på siden din nå, og jeg må si det har skjedd mye! Så ut som om du hadde hatt en herlig ferie...

Ellers dette med spiseforstyrrelsen din, har du fått snakket med kjæresten din om det ennå? Jeg måtte jo lese meg "i kapp" her, så mye du har fortalt i dett siste så tok det litt tid. Vil bare si at jeg synes du er utrolig tøff som tørr å komme inn her å fortelle om det. Jeg har ikke erfaring fra samme lidelse selv (heldigvis..), men det er godt å se at du har fått mange andres gode tanker og råd.

Ønsker deg masse lykke til videre Pernilla!

Stor klem Aasalill! =)
c.AuthorAlias Dahlia😉22. august 2002
Dahlia rapporterer om en nedgang på 500 gram og er fornøyd med det :)

Det koker på jobben i dag.. så nøyer meg med en rask hilsen og løper ut igjen med tunga på 4de knapphullet :)

Ha en fin dag :)
c.AuthorAlias HelenaX22. august 2002
Hei Pernilla!

Det er bare rakettslankeren Helena som er inne for å rapportere om den fantastiske nedgangen på hele 200 gram denne uka :-) Jeg er IKKE fornøyd, men får heller ta det til etterretning. Nå er det slutt på å slankeskulk på søndager!!! BASTA! (og så tenker dere vel, har hun ikke sagt det før *hihi*) Håper å melde et bedre resultat neste torsdag!

Ellers synes jeg det er fint å høre at dere nå får leiligheten for dere selv. En ting skal du ihvertfall vite, jeg synes du har strukket deg mer enn langt nok og vært en virkelig god venninne! Nå kan du kose deg med lite alene-tid hele neste uke! Hvordan går det med Ringens Herre forresten? Ferdig?

God tur til Harry-land til helgen :-) Jeg vil også være harry!

Harry-klem fra Helena
☹️78,2 kg

problemer med vekta....

og denne gangen mener jeg bade vekta som vist alt fra 77,9 til 79,1, så jeg dropper vektregistreringa i dag, og håper på at den vil vise noe mer korrekt i morgen. Mulig jeg gikk litt opp for gårsDagens ble som følger:

Frokost: To knekkebrød med smøreost og agurk, et med brunost
Mellom:Pære
Lunch; baguette og yoghurt
Middag:Grønsakswok med litt pølser og kjøtt i
Besøks kos: En plate vaffel, blomkål og gulrot med dip, og tre sjokoladekjeks, te.... (kremt, burde vel ungått en del der)

Sees under oppdateringen i morgen.

Pernilla
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias ANNE❤️22. august 2002
Hei,vi har vel fremdeles en konkurranse på gang? Er bare kort innom for å si at vekten min er 72,9 i dag. Håper det går bra med deg! ANNE
c.AuthorAlias RH😄21. august 2002
Hei på deg!

Vel syntes nå ikke kosten din i går var så gal, så det er nok et positivt syn du ser på vekten din i morgen! Kanskje på tide og bytte batterier i vekten evnt kjøpe en ny?

Jeg syntes du gjør en kjempe bra jobb med slankingen, stå på!

Mange gode stå på klemmer fra Rikke
c.AuthorAlias Dahlia😀21. august 2002
Bare innom for å legg igjen noen heia-rop og pågangsmot :)

Stå på

Klemz fra Dahlia ...
78,2 kg

Ingen ting å klage på i dag....

Hei hei!

Godt humør i dag, ingen ting å klage på, tilogmed vekta smiler til meg i dag, og det gjør også sola, og da skulle vel alt være bra.

Takk for all omtenskomhet i går. La meg bare avlive et rykte med en gang; jeg er IKKE gravid, og Prøver ikke å bli det heller. det var bare det at jeg begynte å lure på hva i all verden som skjedde med de smertene jeg aldri før har kjent.
Men, det ser ut som det er i orden nå. Skulle det komme igjen, går jeg til legen med en gang.

Gårsdagen:
Frokost:To knekkebrød med brunost, et med agurk
Mellom:1 mandarin
Lunch:Skinkesalat, halvt rundstk
Mellom:Epleyoghurt
Middag:kotelett, hvitløksbaguette og litt potetsalat

Trim: Styrke og kondisjon 1 1/2time

*****************************************************

I dag skal jeg kanskje ut å spille volleyball i frognerparken. har vært en aktiv spiller i mange år, men det har liksom dabba ut de siste åra, selv om jeg ennå elsker idretten.

Ellers alt bra, hvis jeg er like flink som jeg planlegger å være, håper jeg jeg snart ser 77-tallet, det hadde vært godt med en liten forandring nå. kanskje allerede til torsdag??



Ha en flott dag da!

Klem, Pernilla
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias svime😉21. august 2002
Hei på deg Pernilla!!

Ville bare innom og si hei, og ønske lykke til i konkurransen på torsdag!!!

Klem fra Svime
c.AuthorAlias pink😊20. august 2002
kan du ikke bare bruke gårsdagens vekt ? så blir jeg "likestilt" med resten selv om jeg sikkert går ned mindre til neste veiing!
c.AuthorAlias Monica12320. august 2002
Hei!
Så flott at det går bra ang. det styret forleden.
Jeg stikker innom på torsdag med dagens vekt.
c.AuthorAlias freya20. august 2002
Heisann Pernilla!
Gratulerer med at du fortsatt henger med på disse sidene!
Så godt å se at det finnes mennesker som klarer å kjøre løpet ut, det fortjener du masse ros for!
Selv har jeg akkurat kommet tilbake, etter en alt annet enn fettfattig sommer.
Gikk på vekta etter å ha skrevet i dag, Herregud: 74 kg, mer enn jeg kunne ha forestilt meg i mine verste mareritt. Jeg har lagt på meg 9 kg siden sist! Nå skal det slankes på harde livet!
Klem fra Freya
🌙78,4 kg

En jævlig natt.....

Ikke mye søvn å skryte på meg inatt. har hatt de værste magesmerter noen sinne. At smertene kom fra livmoren eller rundt omkring der, og at det ikke hadde påvirkning på avføring gjorde ikke saken mer beroligende. Besvimte to ganger på do i natt av smerte og har ligget og vridd meg fram til kl 4 i natt. Det var helt forjævlig, og jeg satt bare å ventet på at et dødt foster skulle ramle ut mellom beina mine, men det skjedde ikke det heller, så jeg sitter fremdeles i uvitenhet. Er på jobb i dag, for det går mye bedre, men er litt medtatt etter en sånn hard natt...

Kom meg godt gjennom helgen med vektnedgang, og nå skal det bare gå denne veien.

I helgen har jeg spist:
Fredag:
Frokost:Et halvt rundtk med brunost, et med salami
Lunch: Grøt
Middag: Salat med makaroni og to brødskiver
Kvelds:Litt popcorn og pepsi twist

Lørdag:
Frokost:To brødskiver med skinke og rødbette
Lunch:Nudler
Mellom: Nybakt urtebrød med ost, to skiver + en skalk
Middag: To tortillalefser med innhold, litt chips, pepsi max

Søndag:
Frokost: Toast med ost og skinke
Mellom:Pepsi twist
Middag: italiensk pizza

*********************************************************

I dag begynner jeg for ALVOR med fredagens matplan, så i dag blir det knekkebrød til frokost, salat til lunch og trening etter jobb. Vet ikke hvor hardt jeg kommer til å trene mtp det som skjedde i natt, men litt skal jeg iallfall bevege kroppen min, bare for å holde regelen med å trene mand-ons-tords.

Ellers alt vel. Har hatt en super helg, bada på gressholmen i går, og var hundepasser på fredag.
Ingen alkoholinntak denne helgen, men det var kanskje like greit.

Ha det godt så lenge da.

Klem, Pernilla
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias pink19. august 2002
hei,
selv om jeg er litt for sen, kan jeg også få være med på denne konkurransen? har ikke hatt tid til internett før i dag!
c.AuthorAlias Monica12319. august 2002
Hei!
Huff....dette hørtes ikke bra ut med dem smertene. Helt enig i at en tur til legen hadde gjort seg. Kanskje du er/ var gravid?
c.AuthorAlias Ally19. august 2002
Huff så jævlig! Gå til legen! Smertene hørtes ut som en stein av noe slag (nyre, galle), men får det ikke til å stemme med området smerten satt i. Har hatt gallesteinsanfall selv, har aldri vært så rasende og hjelpeløs.

De sier det eneste som er vondere enn en fødsel, er gallestein og nyrestein.

Var det sånn at du prøver å bli gravid?

Vel, både jeg og Beatmik har også vært våken store deler av natten, men ikke av så fæle årsaker. Mange trøtte slankere i dag!

Håper du aldri får et sånt anfall igjen!

Ally
c.AuthorAlias svime🙁19. august 2002
Hei Pernilla!!
Ville bare gratulere med nedgangen, men mer viktig er å si meg helt enig med forrige kommentar: dette som skjedde i natt bør undersøkes!!!!
Ta vare på deg selv, og ha en god dag!!!
Litt bekymret klem fra Svime
c.AuthorAlias Dahlia😐19. august 2002
Hei og god morgen Pernilla :)

Kjipt å høre om magesmertene... du burde absolutt ta deg en tur til legen.. slik skal det jo ikke være... Og om du tror du kanskje kan være gravid.. og har slike smerter.. så bør du absolutt omgående ringe legen din...

Men sender en trøst og håper det bare var forbigående tull og tøys fra kroppen!!

Klem fra Dahlia
😄79,1 kg

SE, jeg smiler!!

Endelig, nå kommer humøret seg!!!
Og mye har jeg DERE å takke for dette.
Nå er det tross alt fredag, og forrige helg gikk til bare depping, så jeg ser meg ut en ny helg i vente med solskinn og morro!

Gårsdagens:
Frokost:Frokostbrød med ost og skinke, sk melk
Lunch: Horn med ost og skinke, yoghurt, vann, kaffa
Mellom: Snikkersis
Middag: Salat med macaroni og hvitløksbaguette.
********************************************************

Etter å ha prøvd regelemessig mat, men kanskje ikke den store slankekosten, bestemmer jeg meg for i dag å legge totalt om kostholdet neste uke.

Jeg har jo to ganger tidligere erfart at etter jojo kommer ruchet, og det er det jeg tar sikte på no, for jeg har jojoa godt siden jeg kom fra ferie, og nå er det konkurranse og jeg har delmål jeg skal nå osv, så her kommer følgende hvajeg skal spise i mandag til fredag framover:

Frokost:Tre knekkebrød, to med brunost, et med agurk
Mellom:Frukt
Lunch:mand-tirs-tors:salat, ons-baguette med ost og skine, fre-grøt
Mellom:Yoghurt
Middag: Aldri senere enn kl 18.00 borstett fra helger
**********************************************************

Etter ferien ligger jeg litt etter med måltid og sånt, for da spiste vi gjerne ikke før kl 22. på de varmeste plassene i spania osv, så jeg har en tendes til å bli sulten på kvelden, men nå skal jeg prøve å vende det om med å spise mye, men magert om dagen, og bare ett måltid etter kl 16.

Når det gjelder trim:
Mandag-onsdag-torsdag blir det ca 1 1/2time trening, altså 4-5 timer uka, + sykling til jobb blir MINST 4 mil pr uke.
Det bare MÅ gjøre utslag på vekta.

Ønsker dere alle sammen en hjertelig god helg, så sees vi på mandag!!!!!

Stoor klem ;pernilla
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias prestige😊16. august 2002
Heia vennen ;)
Du skal begynne neste uke? Da henger jeg meg på. Er på tide og komme inn i slankingen igjen, før vekta stiger tilværs!! *ler* Kos deg masse i helga :)) *stor klem*
c.AuthorAlias Monica12316. august 2002
Hei igjen!
Takk for koselig hilsen.
Ha en superduper helg!
c.AuthorAlias Dahlia😊16. august 2002
Stikker innom for å ønske deg en glimrende helg :)

Klemz fra Dahlia
c.AuthorAlias Lille Trille😉16. august 2002
Hei Pernilla!

Bra du er i bedre humør. Det er jeg også. Veide meg i dag og vekta viste 77.2, så det startvekta på konkurransen. Jeg får vel være med selv om jeg er litt sent ute?

Håper du får en fin helg.

Klem, Lille Trille
c.AuthorAlias Monica12316. august 2002
Hei!
ser du har bestemt deg. Blir spennende å følge med. DETTE må da gjøre susen på vekta di, kan da ikke skjønne annet. Lykke til.
c.AuthorAlias svime😌16. august 2002
Heisann!!
Ja er det ikke deilig at humøret kommer, har hatt en litt laber uke selv, men nå kommer det seg for flere av oss ser jeg.
Skal si du har tenkt ut en fornuftig plan for tiden som kommer, dette er jo nødt til å lykkes!!!!!

Ha en kjempehelg :-)
Klem fra Svime
78,8 kg

Konkurransestart:

Hei og velkommen til ny konkurranse for oss i 70-kg klassen.
Nå er det tid for å kvitte seg med noen kg etter sommeren, og her håper jeg dere finner en liten inspirasjonskilde som kan hjelpe dere med det. For vi vil vel alle vinne, vil vi ikke???

Hittil har vi følgende påmeldte:

UKE1
Ally---------------71,5
Anne---------------73,5
Augusta------------72,4
Bitten-------------73,8
Bonita-------------73,0
Dahlia-------------75,0
Elefanten selv-----76,5
Helena X-----------75,8
-Kikki-------------74,5
Lille Trille-------77,2
Marikken-----------73,0
Monica123----------70,8
Pernilla-----------78,8
Pink---------------74,5
Snuppedutten-------71,0
Svime--------------72,1
Tarangai-----------74,0
Texas--------------75,3
******************************************************

Jeg oppdaterer etterhvert som dere logger dere på i dag, og det er for all del ikke for sent å melde seg på ennå. Vi holder det gående hele dagen.
*******************************************************

GårsDagens:
Frokost:Frokostbrød med ost og skinke, sk melk
Lunch:Frokostbrød og epleyoghurt
Glipp: Skolebolle og 40gr sjokolade (sukk)
Kvelds:Halv grandi (sukk*2)

Trening: Sykkel 4 km+ styrke og kondisjon 1 1/2 time


Sukk, hadde noen glipp i går, etter treningen var jeg så sulten og jeg skulle møte en venninne etterpå, og jeg dro omveier for å finne en butikk for å kjøpe noe sunt, istedet fro å gå til nærmeste 7/11, men dog, da jeg gikk til brødhyllen var de utsolgt for rundstk, og istedet for å kjøpe noe frukt eller en yoghurt så ble det en skolebolle og en sjokolade... Snakk og glipp.. der gikk hele den treningsøkta til helvete. Og ikke nok med det, da jeg kom hjem var kl blitt 21 uten noe skikkelig mat siden lunch, og sulten og sliten som jeg var, ble grandiosan til sambo som lå i fryseren den letteste utveien... Sambo tok heldigvis halvdelen(hadde aldri klart å spise mer uansett) men likevel. Straff på vekta, men nå som konkr er igang er det bare å henge på i igjen.

Ønsker alle deltakerne lykke til med konkurranse og alle sammen en riktig strålendes dag!

Klem, Pernilla
11 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lille Trille❤️15. august 2002
Kjære Pernilla!

Som du kanskje har lagt merke til så har jeg vært veldig fraværende i det siste. Sliter med alt som heter slanking, men nå må jeg bare skjerpe meg. Melder meg derfor på igjen. Vet ikke hva jeg veier, men jeg frykter for at det er mer enn ved forrige konkurransestart. Skal veie meg i morgen, og det kan være startvekta mi. Har hatt dårlig rygg i en uke nå, og det kjennes ut som om jeg har lagt på meg 3 kilo bare på den uken.
Ble veldig lei meg på dine vegne når jeg leste om dine problemer. Vet veldig lite om disse tingene, men jeg tenker ihvertfall på deg, og håper ting ordner seg for deg. Du ser ihvertfall ut til å være på rett vei, og det er jo bra. Skulle ønske jeg kunne bidratt med litt positivitet om slanking, men det er mangelvare for tiden. Vet ikke hvordan jeg skal komme på sporet igjen. Er litt fortvilt. Viser seg jo gang på gang at konkurransene ikke hjelper meg noe særlig. Gleder meg bare til ryggen blir bra slik at jeg kan trimme.

Ha en god dag Pernilla! Jeg skal prøve å samle litt positivitet til neste gang jeg besøker deg her.

Klem og varme tanker fra Lille Trille
c.AuthorAlias Bitten😌15. august 2002
Heisann :) Har ikke fått med meg at det starter ny konkurranse idag, så visst det ikke er forsent, melder eg meg på :) Må ha noe sånn på nakken for ikke å flippe helt ut :) Så visst det ikke er forsent, så er dagens vekt 73,8 kg.
Ha en fortsatt flott kveld og uke :)
Klem fra Bitten :)
Bilde
c.AuthorAlias nite15. august 2002
Hei pernilla. Takk for din hilsen tilbake i min DB.

Jeg forstår så godt at du holder igjen å fortelle dette. Jeg husker særs godt at jeg kviet meg lenge med å fortelle. Særlig fordi det er snakk om det det faktisk er. Det er tross alt mellom to mennesker intim kontakt, og hvordan vil noen kunne kysse en som har et slikt ekkelt problem.
Etter jeg fortalte dette til han, har det ikke vært noen forandring i vår intimkontakt. Jeg var veldig nøye med munnhygiene etterpå, og det virker som om han overhodet ikke har problemer med kyssing, selv etter at jeg har hatt et raid.
Det er heller jeg som unngår dette, da jeg synes det er ekkelt.

Det jeg prøver å si, kjære du, er at det du frykter mest kan være bare være en frykt du selv kreerer.
Men helt klart, jeg har bare min historie å berette. Men husk ikke bus ut med det. Finn akkurat "tiden for en alvorsprat".

Lykke til, og klem fra Nite
c.AuthorAlias Snuppedutten😌15. august 2002
Jeg vil gjerne være med her. Veier nå 71 kg og trenger en liten puff for å komme videre.
Spiser sunt,men glapp på en sjokis i stad. Skal trene 1t og 45 min etterpå. Det blir deilig.

Lykke til med konkurransen alle sammen.
c.AuthorAlias augustina15. august 2002
Hei,

Jeg er, utrolig men sant, kommet over i ny vektklasse. Måtte jeg aldri mer se 80-tallet på vekten!!!!!
Lykke til alle sammen!

hilsen Tina, 78.9 kg
c.AuthorAlias ANNE🐷15. august 2002
Hei,jeg har ikke gjort det så særlig bra i de tidligere konkurransene, men jeg gir ikke opp så lett!!!!!
Jeg er med igjen, og dagens vekt er 73,5 kilo, og skal være under 70 streken før jul i hvertfall, så her er det bare å stå på !!! ANNE
c.AuthorAlias Ally15. august 2002
Ja nå kan det bare gå en vei: NED! Burde nesten ha meldt på kjæresten min, han befinner seg også på 70-tallet og går visst ned mer enn meg etter at jeg la om kostholdet vårt...

Skjønner godt glippen din i går, du hadde nok skikkelig lavt blodsukker. Da MÅ man ha noe, kjapt! Ikke lett å unngå de situasjonene alltid.

Da er det ny veiing om en uke?
c.AuthorAlias HelenaX😌15. august 2002
Rotteracet er igang igjen på jobben så jeg glemte helt av at jeg skulle inn og legge inn ny vekt. Men her kommer den; 75.8 kg. Er klar for konkurranse, nå skal vi gi full gass :-)
c.AuthorAlias Tarangai15. august 2002
Hei, hei.
Jeg vil VELDIG gjerne være med på konkurransen. Det er akkurat hva jeg trenger etter ferien........Startvekt: 74 blank!!!
Ha en fin dag.
Klem Tarangai
c.AuthorAlias Dahlia😉15. august 2002
Veiedag!!! og den viste det samme som den har gjort i det siste *lite hjertezukk* nemlig 75 blank!!

Og pernilla :) tilgi deg selv for glippen, vi har alle slike og selv har jeg opprettet en romslig tabbekontor for slike glipper... Rom ble ikke bygd på den dag :)

Ha en glimrende dag og håper du har like mye sol som jeg har her :)
c.AuthorAlias svime😊15. august 2002
Heisann!!!
Ja da er vi i gang igjen.
Ser ut til at vi er flere som har hatt et litt traumatisk møte med vekten i dag....???? Ja, ja det er som du sier, bare å henge seg i stroppen!!!!
Ha en strålende dag :)
Klem fra Svime
😑78,4 kg

-Litt om det ene og det andre, og litt slankeprat.

I dag begynner jeg med gårsDagens:

Frokost:To knekkebrød med brunost, et med agurk, sk.melk, kakao
Lunch:Frokostbrød med ost og skinke, vann
Middag:Rester fra gårsdagen;potetgrateng, og grønsaker,vann
Kvelds:Banan og 0,5 pepsi twist

Trim:Sykkel 4km oppover, gåtur i 2 1/2time
********************************************************

Vekta gav gode resultater både etter mat og trim, men jeg er ennå ikke fornøyd før jeg ser 77-tallet, for jeg hopper og svinger så mye mellom 78-79, det har jeg gjort siden før ferien, så nå er det på tide med nye tall her.

I dag går det ellers betraktelig bedre. Alle innleggene jeg får fra dere er så vanvittig gode å lese. Takker spesielt for innlegget til Nite. Jeg leste historien din, og skal innom deg å lese dagboka di når jeg får tid.

I dag skal jeg forøvrig trene...-haha, sier nok noen som er kjent med mine uendelige utsettelser, men i dag skal jeg faktisk trene på trimrommet på jobben, sammen med to kollegaer, så da MÅ jeg jo fullføre det. Tenkte å trene der 2-3ganger i uka inntil jeg får nytt semesterkort på det gamle treningsenteret (og nå er jeg temmelig blakk etter ferien!)

Gikk en deilig lang tur med kjæresten min i går helt ned til byn langs akerselva, og det gjorde nok godt for kropp og sjel. Forelskelsen vår er så utrolig sterk, og begge er overbevist at vi aldri vil finne noen som passer så perfekt til hverandre som vi gjør. Jeg føler jeg virkelig har truffet mannen jeg vil gifte meg med, men ettersom vi bare har vært sammen i litt over ett år, og ingen har hastverk, lar det nok seg vente en del år til. Har litt med noia å gjøre også, synes det holder som samboer i en god del år til jeg.....

Besøket mitt tynger nok en god del ennå på meg.
Min kjære sier jeg må slutte å tenke så masse på andre, han sier han kjenner ingen som tenker mer andre enn det jeg gjør. Vel, jeg vet jeg tenker på andre framfor meg selv, men så lever jeg også etter mottoet "gjør for andre det du vil andre skal gjøre for deg", og når kanskje jeg føler andre ikke gjør for meg det jeg ønsker de skulle, så yter jeg bare enda mer, så de skal legge merke til det....

men jeg synes det er så trist at det har blitt som det har. Min venninne er nemlig en av mine bestevenninner. Vi ble kjent som 5-åringer, og har gått i samme klasse helt opp til 3.på videregående. Med fellesinteresse i volleyball og hester, og alt anna som opptok både barn-og ungdomstia, har vi holdt et godt og trofast vennskap. Ting endra seg nok da jeg dro til Oslo. Jeg reiste/flykta da sammen en annen venninne fra hjemstedet vårt for to år sia inn til Oslo, og på de årene har nok hele vennekretsen utvikla seg. Vi som dro til Oslo på en måte, de som ble studerende i Bergen på en annen måte, og der tror jeg det skjedde noe som gjorde at vi rettogslett gled litt fra hverandre. Problemet ligger vel at man tviholder likevel på det gamle, nekter å godta hva som har skjedd, man jeg jo selvfølgelig like glad i vedkommende, det er bare det at man begynner å bli så ulike hverandre....

Vel, jeg biter tenna i sammen, en uke igjen nå, det som virkelig har kommet godt ut av dette er at kjæresten min har gitt meg en så sterk støtte oppi dette, og det er derfor jeg nå vurderer å fortelle han andre ting som gnager, for jeg vet at han stiller opp 100% for meg.

Nok om det! I morgen er det konkurranse start igjen, og jeg har fått en god del påmeldigner, men det er ikke forsent å melde seg på ennå.

ha en flott slankedag. I dag skal jeg stikke innom dere å sende dere roser og takk for den støtten dere har gitt meg fordi i dag er humøret betraktelig bedre!

Stor klem, Pernilla
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bonita😉15. august 2002
Jeg vil gjerne være med!
Motivasjonen er så som så for tiden, så kanskje det er bra for meg å ha noe som "holder meg i ørene"..
Vekta mi idag er 73.0 kg..
Klem, Bonita
c.AuthorAlias Marikken😉15. august 2002
Hei, Pernilla !

Høres ut som du har en fornuftig tankegang og et realistisk syn på tingene. Det kommer nok til å hjelpe deg mye i fremtiden. Håper du har det bra, stå på !

Klem, Marikken
c.AuthorAlias svime😌14. august 2002
haisan!
Dette har vært litt av en periode for deg, ser jeg!!!!
Ville bare stikke innom minne deg på at det kun er kort tid igjen til du får litt fred, og å si til deg, at så reflektert og klarsynt som du later til å være, vil du nå dine mål, og du vil få et godt liv!!!!
Selvom det ikke virker som om du får så mye igjen for insatsen du gjør for dine venner nå, er jeg sikker på at de vil stille opp dersom du en gang vil trenge hjelp og støtte!!! Stå på videre, det er ikke feil og stille opp, men man må også ta hensyn til seg selv!!!

Gleder meg til konkuranse-start i morgen :)

Klem fra Svime
☹️79,3 kg

Mange tanker.....

.....har kretset rundt her de siste dagene på sidene mine. I dag tror jeg jeg skal være litt mer ordknapp. Tankene plager meg fremdeles, men nå tror jeg snart tiden er inne for å PRATE med kjæresten, istedet for å skrive alt ned her.

Det går greit med meg, -har hatt det bedre,-(og det er det ikke ofte jeg sier), men mange nye tanker ha blusset opp etter jeg kom med den bekjennelsen fredag. Ikke noen sprekk eller noe sånt, faktisk en mnd siden sist nå. Men, off ja, jeg orker ikke gå lenger inn på denne saken akkurat nå. 9 år med spiseforstyrrelser har medført mye vondt i disse tidene, og det er vel det som plager meg nå, at jeg kunne gjøre meg selv så vondt. Ok, nok om det.

SLANKING!

Slankeerklæringen jeg skrev i går, funka faktisk bedre enn teorien om :"ikke spis ditt, ikke spis datt,osv" Teorien ble liksom litt vridd, og det gjorde at jeg klarte motstå diverse fristelser, og skal prøve å holde samme motto i mnd framover.

Gårsdagen ble det:
Frokost:Tre knekkebrød, to med brunost, et med agurk,sk melk
Lunch: Liten baguette med ost og skinke, epleyoghurt, kaffe, vann
Middag:Gratinerte poteter med skinke og bacon, woka aubergine, squash, løk, mais og purre, og salat. (spiste mest av det grønne selvfølgelig!!), vann
Kvelds:To brødskiver med skinke, rødbette og ruccolasalat, skummetmelk.

Trim:sykkel 4 km.(nedoverbakke, turde ikke sykle hjem fra jobb i går for det lyna og tordna sånn og jeg er liivredd!)
**********************************************************
Men hva sa vekta i dag, usj-opp 500gr. Vel, jeg har mensen, så jeg regner med det har en medvirkende faktor. Heldigvis lar jeg ikke vekta styre humøret mitt, det er det nok av andre ting som gjør. Så lenge jeg er under 80, så er det ikke den værste krisen. Nå skal jeg jobbe mot vekta, og så får det gå som det går, mer krefter enn den viljen jeg har nå, klarer jeg ikke hente fram akkurat nå.

Jeg takker nok en gang for alle de utrolig hyggelige meldingene jeg får fra dere. Selv om jeg setter umåtelig pris på den, har jeg ikke orket å svare så mange av dere. Føler jeg alt for lite av oppmuntring å gi men jeg lover å komme sterkere tilbake, når ting bare får summet seg litt her.

Stor klem, pernilla

That was all from me today...
10 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️14. august 2002
Kjære Pernilla!

Blir med på 5-kilo-konkurransen. Trenger følgeskap for å bli ferdig med 7-tallet.

Er sikker på det går fremad for deg for alvor - ofte er de første fremskritt så små, at de neppe er synlige, men de er der.

Kjærlig hilsen
Din Augusta
c.AuthorAlias Carinato😑13. august 2002
Hei, jeg er ny her, og skulle så gjerne kommet i kontakt med flere her inne for å kunne få den motiavsjonen som skal til for å klare å gå ned mine 10 kilo...*S*

Ser at det stadig arrangeres 5 kilos konkurranser, kan du fortelle litt hvordan det foregår, kunne tenkt meg å bli med*S*

c.AuthorAlias texas13. august 2002
Hei på deg!

Takk for kommentar i dagboken min, jeg blir gjerne med på 5-kilos konk.
Jeg har ikke vært innom dagboken din før, og vet ikke helt hva du "sliter med", men jeg håper at alt går bra med deg!!
Skal ta meg tid til å lese litt i morgen.
Ha en god kveld og natt!!
Stoooor klem fra Texas!!
c.AuthorAlias nite13. august 2002
Hei Pernilla

Jeg tror ikke jeg har "snakket" med deg tidligere, og ble opperksom på deg inne hos Augusta.

I dagboka di i dag skriver du at du:
Men, off ja, jeg orker ikke gå lenger inn på denne saken akkurat nå. 9 år med spiseforstyrrelser har medført mye vondt i disse tidene, og det er vel det som plager meg nå, at jeg kunne gjøre meg selv så vondt. Ok, nok om det.

Allikevel vil jeg svare deg. Jeg leste hva du har skrevet om spiseforstyrrelsen.
Etter lenge overveining valgte jeg i helgen å legge min historie, ja akkruat under "min historie".
Der snakker jeg for første gang om min bulemi. En tilstand jeg har vært i siden tidlig på 80 tallet.
En redning når jeg stappet i meg, en unnskyldning ovenfor min mann når jeg ikke klarte å stoppe og spise, med ordene: "Men skal bare levere etterpå, så det er ikke så farlig".
Min mann har overhodet ikke hatt problemer med min bulemi, da han er en veldig forståelsesfull mann. Men han er den eneste i hele denne hverden som har visst om problemet mitt.
Når man har anorexia synes det på vedkommne.
En bulemetiker lever i sin ensomhet. Man lærer å "levere" så lydløst at ingen merker noe til dette.

Å innrømme at man har bulemi, er nok noe av det tøffeste man gjør. Man kaster tross opp, og dette er avskylig. Man er redd for at folk tar avstand, fordi man faktisk gjør noe grisete.

Nå tramper jeg kanskje langt over streken her, ettersom du har gitt signaler at du ikke orker å snakke om det.
Men er så freidig at jeg sier når du har "kommet ut av skapet" skal du vite at det er så mange av oss. Hvor mange her inne tror du ikke som har gjort det samme som oss, men ikke er klar for å avsløre dette.

Augusta er en helt spesiell dame. En dame som gjennom det skrevne ord oser av trygghet og medmenneskelighet.
Brev til datter fra mor, fikk jeg også en verson av når jeg åpnet meg og brettet ut mitt innerste på min historie.
Du sier du snakket med din mor i etterkant. Du er heldig som har mor. Min døde i 1990, og når jeg leste brevet til Augusta, trodde jeg at det skulle rakne fullstendig. Det var godt og sinnsykt vondt på en gang. Augusta rørte på strenger jeg ikke trodde jeg hadde. Så vær så indelig glad du fremdeles har din mor.

Jeg ønsker deg en masse lykke til. Du er tøff, du er modig og du har valgt å være åpen. Lykke til med samtalen med kjæresten.

Hilsen Nite
c.AuthorAlias Blondie78😃13. august 2002
Hei Pernilla.
Så flink du var i går! Burde satt opp en slanke erklæring sånn at jeg ikke skeier ut flere ganger slik jeg gjorde i helgen som var...
Det vil sikkert hjelpe om du snakker med typen din om det som har skjedd. Han vil sikkert hjelpe deg, og støtte deg! Er sikker på at du vil føle deg bedre etter å ha snakket med han...
Lykke til uansett hva du bestemmer deg for å gjøre!
Straks drar jeg på ferie! :) Bare noen dager igjen nå... Håper at jeg kanskje skal touche 7-tallet en gang til før jeg reiser... Vil jo gjerne være med i "70-talls klubben".... :)
Hehe...
Stor klem Monica
c.AuthorAlias -kikki-❤️13. august 2002
Jeg vil gjerne være med i konkurransen. Jeg kan trenge den motivasjonen det er å konkurrere litt.

Håper det går bedre med deg. Jeg sender ihvertfall min oppmuntring, håper det hjelper litt.

Kikki
c.AuthorAlias Dahlia😊13. august 2002
Melder meg helt klart inn i - 5 klubben for 70 kilos klassen (uten at jeg helt aner hva det dreier seg om *ler*) mottar gjerne informasjon.. og deler absolutt min motivasjon som er usedvanelig høy i dag :) :)
c.AuthorAlias Ally13. august 2002
Hei kjære Pernilla! Ser du har tatt mot til deg og kommet med noen bekjennelser i det siste. Håper og tror at det hjelper deg - min erfaring er ihvertfall at den mørkeste delen av spiseforstyrrelsen er hemmeligholdet. Det fører til mye skyld og skam, og gjør det umulig å bli frisk. Derfor er jeg veldig glad for at du fortalte dette til oss!

Jeg er jo litt skeptisk til veiing og sånt, men ser at disse 5 kilos-konkene er passe uformelle slik at prestasjonsangsten ikke kommer styrtende... Jeg hiver meg med!

Ha en fin dag lille venn!

Klem, Ally
c.AuthorAlias Elefanten selv😊13. august 2002
Fikke øynene opp da jeg leste om "problemet " ditt.
Snakk med kjæresten din, du vil sikekrt finne like mye støtte der som her i disse sidene.

Melder meg også på konkurransen

KLem fra Elefanten
c.AuthorAlias HelenaX❤️13. august 2002
Hei Pernilla!

Det er sikkert fornuftig av deg å snakke med kjæresten din snart, å bære på så mange tunge tanker alene er ikke lett. Det sliter på! Utover å lufte tankene dine tror jeg bare du skal fokusere på å få litt mer energi. Bli litt flinkere til å ta vare på deg selv! Men du er godt i gang siden du har holdt deg frisk og ikke sprukket på en måndet. Det er bra, husk at hver dag er en seier!

Og at vekta går opp under mensen, det må du ikke bekymre deg for! Det er bare vann som forsvinner igjen når perioden er over!

Klem fra Helena
❤️78,8 kg

Jeg er målløs!!

Kjære venner! Jeg vil takke dere for en enorm støtte dere gav meg umiddelbart, det var utrolig rørende og sterkt å vite at man har en vanvittit støtte der "rundtomkring" av folk jeg aldri har møtt. Det var mye kloke ord som stod skrevet der, og jeg lover å ta de med videre i livet! TUSEN TAKK FOR EN ENESTÅENDE SAMMENSETNING AV MENNESKER DERE ER HER INNE!!!!
*************************************************************

Vel, når dette er kommet fram i lyset så har jeg ikke tenkt å prege sidene mine av dette for det. Jeg skal nå prøve å fokusere på den sunnere typen av slanking her inne, men skulle behovet være ute for å skrive noen ord om dette, så vet jeg iallfall at jeg har folk der ute som ønsker å hjelpe, og det er jeg uendelig takknemlig for.
***********************************************

Over til noe annet. Helgen har ikke vært helt topp, jeg har vært utrolig sliten. Det blir forlangt om jeg skal forklare hele greia til dere, men det handler kort fortalt stort sett om besøket jeg ennå har, min anstrengthet for å stille opp 200% for denne jenta for å prøve å gjøre bot for at jeg ikke stilte godt nok opp for henne da moren hennes døde. At jeg ikke gjorde det, er noe jeg er svært svært lei meg for, men da dette skjedde hadde jeg akkurat "flyktet" fra hjemstedet mitt og alle problemene, inn til Oslo, og starta et helt nytt liv, hvor jeg desverre fikk problemer med å ha for mye kontakt med de der hjemme. Jeg dro hjem til morens begravelse, og prøvde å ringe ofte for å høre hvordan det gikk, men etter en skikkelig prat med henne var ikke dette godt nok for henne i denne vanskelige tiden, - og det har jeg full forståelse for, og tilgir meg aldri nok for at jeg ikke dro hjem oftere, og hadde enda bedre kontakt med henne i denne tiden.
Vel, iallfall, etter dette føler jeg en viss anstrengen het for å gjøre hun tilfreds når jeg nå gjør henne den tjenesten å la henne bo hos oss i tre uker mens hun går på et forkurs i Oslo. Men det har blitt vanskelig, for det er mange meninger ute å går, om hva man skal gjøre i helgen f.x. Den ene vil grille den ene dagen, med flere, noen vil drikke, noen vil gjøre samtlige, og når man prøver å strekke seg, så vil vedkommende bare bli hjemme og slappe av+++og ja selve dilemmaet er så komplisert at jeg klarer ikke skrive det engang, men hvis dere skjønner, så har gjærne jeg også en mening oppi det hele. Aller helst skulle jeg ønske å tilbragt en kveld for meg selv ene og alene, for etter å ha reist med kjæresten min i tre uker og hatt overnatninger på sofaen i totalt 2 mnd føler man et hvist behov for å tilbringe litt tid alene. Men dette ønsket foreslår jeg ikke en gang mht mitt besøk og hennes ønsker, men når det til slutt blir henne som ikke orker finne på noe, når jeg allerde har kommet meg på vorspiel og venter på henne, mens HUN slapper av alene i sofaen min, da føler jeg noe er galt. Har snakket med både venner og kjæreste om dette, og de sier jeg må tenke mer på meg selv, men det er bare det jeg ikke klarer å tillate meg å gjøre etter det jeg har gjort mot henne.

Anyway, sammen med PMS har jeg vært veldig sårbar denne helga, og litt for mange tårer ble felt pga denne anstrengelsen (og sikkert en del andre faktorer som spiller inn) Både kjæresten min og andre venninnder har vært kjempe forståelsefulle for meg. Jeg har faktisk vært nære med å fortelle kjæresten min ALT nå, men det ble så vidt lufta i fylla og vi ble begge enige om å ta det en annen gang. Søndag var det den værste fyllesyken på lenge, og det ble ikke stort mer enn en tur til Subway på byporten, og en DVD og noen kapitler i Ringenes Herre.

I natt våkner jeg av et helsikkens tordenbrak (som jeg er LIVREDD) og mensen i ankomst. Rettere sagt...ikke en helt perfekt helg, men jeg håper uka kan rette det opp litt.

Mye syting og lite slankeprat... Men jeg er ikke ferdig ennå..
jeg tror jeg har fått dilla på å skrive lange dagbøker... Litt mye som må luftes kanskje etter ferien.

I helga har jeg spist:

Fredag:
Frokost: Halvt rundsk med brunost, eple, vann
LUnch:Frokostbrød med ost og skinke,epleyoghurt, kaffe, vann
Middag:Pasta bolognese, salat, hvitløksbaguette, cola
Kvelds:Litt smågodt.

Lørdag:
Frokost:To skiver med skinke, rødbette, og ruccolasalat, juice
Middag:Mini samosa med grønnsaksfyll, vann
Fest:Mye sprit, blandevann, litt salt og pepperchips
Nattmat:Kebab i pita, øl....

Søndag:
Frokost:Halv sub med karrykylling, pepsi
Lunch:----------"----------------, cola
Kvelds:Rett i koppen tomatsuppe

**************************************************

SÅ kommer den store ærklæringen:

-JA, JEG SLANKER MEG!
---------------------
-Ja, jeg slanker meg, derfor kan jeg ikke spise alt det jeg har lyst til å spise
-Ja, jeg slanker meg, derfor kan jeg ikke spise godteri og brus hver eneste dag
-Ja, jeg slanker meg, derfor kan jeg si neitakk når noen tilbyr meg noe jeg egentlig ikke burde spise
-Ja, jeg slanker meg, derfor trenger jeg ikke alltid spise det samme som samboeren min gjør, eller like mye
-Ja, jeg slanker meg, derfor har jeg god grunn til å bevege meg ofte for å holde meg i form
-Ja, jeg slanker meg, derfor er det mulig for meg å kose meg like mye på en restaurant, selv om jeg bør velge et magrere måltid
-Ja, jeg slanker meg, og vet at det finnes alternativer selv på McDonalds og andre fast food kjeder, og gjør det ikke det er det ikke langt til en frukthandler.
-Ja, jeg slanker meg, - OG DENNE GANGEN SKAL JEG KLARE DET!!!!
************************************************************

OK, DAH tror jeg at jeg har fått med meg det jeg ville for i dag. Fra i dag av begynner knekkebrød og salatrusjet, og jeg er heldigvis motivert nå.

Takker dere NOK en gang for alle de utrolige vanvittige fantastiske kommentarene dere gav meg på fredag!!!!!! Dere er virkelig unike, denne siden her er unik, og jeg vet virkelig ikke hva jeg skulle gjort uten dere! JEG ER KJEMPE GLAD I DERE!!!


Stor klem, Pernilla
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12312. august 2002
Hei!
Høres ikke ut som du har det så lett for tiden. Selv om du vil være hjelpsom, så husk deg selv oppi dette. Sett grenser!

Så fin slankeerklæring du har! Har du copyright eller kan jeg låne den?? (bare tulla...) Det ser ut som du har tenkt skikkelig igjennom dette med slankinga. Kanskje det hjelper deg med bulimien også?
c.AuthorAlias Minelli❤️12. august 2002
Hei Pernilla!

Hadde jeg vært i din situasjon, hadde det nok klikket helt for meg! Det er greit nok at man skal være snill mot en gjest for liksom å ta igjen ting som er tapt, men det får da være visse grenser. Er man gjest, så får man innrette seg etter det! Det er kanskje bare jeg som er gammeldags, men likevel, om man sier til noen at de skal føle seg som hjemme, så betyr det likevel ikke at de har lov til å overta hele husholdningen!

Synes det var en kjempefin erklæring du hadde om slanking!

Kle fra Minelli
c.AuthorAlias HelenaX12. august 2002
Hei Pernilla!

Jeg må være ganske kort i dag, og det jeg skal si kan egentlig sammenfattes til en setning; "Ta vare på deg selv"! Slutt å ta hensyn til alt og alle hele tiden! Du trenger energi til å slanke deg og til å bli frisk. Om moren til venninnen din er død, så er hun like fullt en GJEST i ditt hus. Jeg får et svakt inntrykk av at hun utnytter din gjestefrihet litt vel mye. En slik situasjon kan fort føre til en alvorlig krangel, jeg har selv en tidligere venninne som jeg nå bare snakker sporadisk med fordi hun utnyttet meg til det ytterst.

Få deg en frikveld i sofaen! Kos deg med Ringens Herre og la tankene fare langt inn i Kløvendal, Lothorien og over Daudemyrene :-) Den boken er bare så bra at man klarer ikke å la være og bli revet med!
c.AuthorAlias svime😉12. august 2002
Heisan!!!
Da var jeg tilbake fra ferie, ser det har skjedd en del her inne mens jeg har vært fraværende (tøft av deg og skrive som du gjorde på fredag, det står det respekt av !!!!!)
Jeg har ingen planer om å gå gjennom alt om har skjedd i de ukene, så jeg bare fortsetter herfra!
Hyggelig og se at så mange fortsatt henger med, og jeg regner med at det blir mange med i konkuransen jeg har forstått at du starter opp igjen på Torsdag?
Da er det bare å stå på videre :)

Lykke til videre-klem fra Svime
💔78,7 kg

En vanskelig bekjennelse......

Kjære Dagbok og gode venner...

Jeg har bestemt meg for å skrive noe som jeg ikke har nevnt før. Ikke bare ønsker jeg det fordi jeg vil være ærlig mot dere, men faktisk først og fremst for å være ærlig for meg selv. Det har jeg nemlig ikke vært før, og det har ført til det værre. Dette er min dagbok, men likevel har jeg en utrolig støtte her inne som jeg kan benytte meg av, og derfor kommer denne bekjennelsen for en dag.

Noen av dere som har fulgt meg fra starten av har kanskje lest det at jeg har tidligere slitt med spiseforstyrrelser, nærere sagt bulimi, siden jeg var 15 år. Det har gått sånn opp og ned, til tider går det stort sett greit, til tider er det fullstendig ut av kontroll, men den meste av tiden har det vært en benektelse for meg selv. Jeg har ikke en gang slanket meg, det har bare blitt en del av min livstil. Å kaste opp maten hver gang jeg spiste. Det ble rettogslett like vanlig for meg å ta opp doringen når jeg gikk på toalettet som for gutter med et helt annet ærend.

Jeg kunne skrevet en hel bok om hvordan det oppleves å ha bulimi, men det er ikke det jeg har tenkt å skrive om nå.

Vel, etter mye av og på i 8 år måtte jeg bare ta meg selv i sammen og bare bestemme meg- nå VIL jeg ikke mer.
Denne bestemmelsen skjedde på flyet hjem til Norge etter 3 uker i USA, den 13.aug 2001.
Med spiseforstyrrelser er det som å slutte å røyke. Det er bare å ville det sterkt nok, så klarer en det. Og denne gangen ville jeg det sterkt nok, jeg klarte det!

Mye annet kom i tankene mine og hjalp meg, en uke etter ble jeg sammen med min nåværende samboer, og den forelskelsen fikk meg til å sveve på skyer i mndsvis, (er der faktisk ennå, om ikke så inntenst da.. :) )
Jeg hadde det bra, spiste godt, begynte på p-piller igjen,og vekta som hadde gått ned etter forrige eksamensperiode eksploderte.

Så begynte jeg å surre meg inn på disse sidene i november, men ble aldri en aktiv slanker før i midten av februar, det er der jeg regner vektnedgangen fra.
I begynnelsen gikk dette greit, jeg konsentrerte meg å spise sundt og holdt meg til dette en god stund, men vekta gikk saaaakte saaaakte...

Etterhvert begynte jeg å gi etter for hva som ikke var sunt å spise også, og den dårlige samvittigheten steg... Ja, en kan kanskje tenke seg hva som skjedde. Det begynte så uskyldig, etter en utskeielse av godteri, is e.l, derretter utviklet det seg til å kaste opp større måltid, vanlige måltid, hvert måltid osv, og oppmuntringen var jo at vekta sank betraktelig. Vekta tok fullstendig kontroll over meg, man blir rett og slett psyk av tanken på vekt,- og likevel lever jeg et helt normalt liv uten å fortelle det til noen, verken min kjæreste, venner, dagbok eller noen som helst. Jeg har rett og slett fortrengt tanken og at noe er galt. For folk som aldri har hatt denne sykdommen vil det høres helt sprøtt og utenkelig ut, men for oss som har hatt det er det bare totalt ut av kontroll.

Likevel våknet vettet i meg igjen, og den dagen jeg dro på ferie i sommer, nok en gang den 13.juli gav jeg meg selv en sjanse. Underveis gikk det veldig greit, jeg hadde ingen vekt som kontrollerte meg, og tankene gikk til helt andre ting!
Jeg følte at jeg hadde lagt på meg litt, for som nevnt tidligere så var ikke maten akkurat slankekost på ferien. Men jeg tenkte som så at jeg ikke ville tenke mer på dette, så fikk heller vekta vise som den viste.

-Og det var vel faktisk resultatet av vekta da jeg kom hjem som fikk meg til å ta den endelige avgjørelsen. Jeg hadde omtrent ikke gått opp på tre uker, selv om jeg hadde beholdt all maten, og den var ikke en gang sunn!

Nå går jeg for en sunnere livstil- atter en gang, vet jeg er sterkere utsatt for å gå i samme felle enn mange andre her inne, men det er igrunn derfor jeg bestemte meg for å stå åpent om dette i dagboka mi nå. Skulle uhellet være ute, har jeg bestemt meg for å være ærlig mot meg selv og skrive det her. Jeg vet jeg kan finne en enorm støtte her inne, og ettersom jeg ikke klarer å prate med noen "der ute" , kan jeg virkelig trenge dere mer enn noen gang nå!!

Men for all del, jeg lider INGEN nød!!!!!! Dette er nytt for dere å høre, men husk dette har angått meg i snart 9 år, og tro meg når jeg sier jeg har det bedre enn noen gang i mitt liv. Jeg har et enormt nettverk rundt meg som jeg VET jeg kan bruke, feilen ligger hos meg at jeg ikke ønsker å belaste de med bekymringer. Både gode venner og familie er klar over hva som har feilt meg, og støttet meg, men de vet ikke om denne siste 4-5mnds glippen som jeg nå arbeider meg gjennom!

Til nå har slankinga gått tregt, en vane som må snus- vanen at jeg faktisk ikke kan spise all slags mat-fordi jeg nå skal beholde alt jeg spiser. Men vekta går iallfall ikke oppover, og etter helga skal jeg prøve alt hva jeg kan å bare konse på de fire sortene av salat jeg har i kjøleskapet... og den slags mat..

Håper jeg ikke har gitt dere et all for stort sjokk nå!
Deilig var det iallfall å få det ut, og jeg LOVER å være ærlige mot både dere og meg selv framover!!!!!

*****************************
Gårsdagens:
Frokost:Halvt rundstk med brunost, banan, sk melk
Lunch:Baguette med ost og skinke, epleyoghurt, kaffe, vann
Mellom: Sjokokick igjen
Middag: Spagetti og squisa kjøttkaker..(litt labert i frysern for tida)
Kvelds: Tre pizzastk, pepsi twist

Trening: Sykla 2 mil
*********************************************

Ha en rikig stråååålendes helg da kjære venner!!!
Jeg er uuuuuutrolig glad i dere!!!!!

Klem, Pernilla
11 i heiagjengen
c.AuthorAlias Prestige❤️11. august 2002
Sollsssttrråållaa mi??? Ååhrr jeg ble utrolig trist når jeg leste hva du slet me..Men jeg vet at du er en sterke jente som vet hva du står for. Håper at det hjelper deg å stå fram her, for nå er jo alle her inne klar over "probleme" dine. Men jeg lover deg, at jeg skal være her for degog støtte deg.
Vet ikke hva mer jeg kan skrive, men du kan få mail adressen min vis du vil..
Håper det går bra med deg da god'jenta mi :)) Masse gla i deg..*sttooorr kos*
c.AuthorAlias augusta❤️9. august 2002
Kjære Pernilla!

Ved motet ditt har du gjort Slankeklubben til en enda flottere plass - for du har vist oss andre, at det går ann å være modig.

Alle andre får mer trygghet etterhvert, som det blir almindelig kjent, at vi ER alle bare små MENNESKER - i dette store Univers. At vi er mennesker betyr, at vi alle har våre svakheter, og Universet forteller oss: Det er plass til oss alle.

Vi vil støtte deg! Nå da du har fortalt om bulimien din, vil det ikke gå en dag eller time, uten at noen av oss har tenkt: "Og hjelp nå vår Pernilla til å være sterk og komme seg godt gjennom denne dagen også!"

Hver dag og hver time!

Så du ser, at dette kommer til å virke, som en sterk og kollektiv og kjærlig BØNN, som bringer deg så mye styrke, at du klarer det!

Du er bekymret for, om du skremmer noen med ærligheten din?

Dette er en klubb med sterke og modige personer - jeg har ennå ikke møtt en eneste feiging. Så kom som du ER. Du viser motet ditt - og blir møtt av forståelse, godtakelse og aksept.

Vi blir ikke skremt av det du skriver!

***

Om DU nå kan vise meg, at du blir ikke skremt av det, som JEG skriver? :-)

For det jeg har tenkt å skrive, er ikke et vanlig brev i Slankeklubben!

Bakgrunnen er den, at jeg tror på, at mange svakheter, som vi har, dårlige vaner og den slags. Det er noe, som vi må takke oss selv for.

Men så er det også noen andre svakheter. Den slags svakheter, som kan plage oss i mange år, og som vi VIRKELIG ikke selv har noe med.

Svikt og påkjenninger, som vi ble utsatt for, når vi ennå var så små, AT NOEN ANDRE HADDE ANSVARET FOR OSS!

Og hvem var det? Vores MOR. (For eksempel)

Så her kommer Augustas brev:

Fra Pernillas Mor til Pernilla:

Min egen kjære Datter!

Hvor jeg tenker på deg i denne tid! Om jeg kunne ha vært hos deg!

Jeg forstår, at du har det vondt, og jeg håper inderlig, at du vil lytte til ordene mine.

Jeg vet, at du alltid så opp til meg som et forbilde. Og jeg vet, at jeg klarte ikke å leve opp til det på den rette måten. Jeg husker, hvordan du ble utsatt for svikt, når jeg, din Mor hadde ansvaret for å beskytte deg mot ALT ondt.

Når du blir litt eldre og får egne barn. Så forstår du, hvordan vi som mødre, alltid ØNSKER å gjøre det beste vi kan. Men du vil også forstå, at vi mødre er bare mennesker, med feil og utilstrekkelighet – også på de dager, hvor vi skulle gjort noe MER.

Min kjære Datter, dette er din Mors bønn om din tilgivelse.

Det viktigste jeg kan få sagt til deg nå er, at du ALLTID må huske på at INTET av det, som hendte var DIN skyld. Det var MITT ansvar – men JEG levde ikke opp til det.

Jeg ser nå, da du har blitt en flott og følsom voksen kvinne, og at du sliter med den følelse av, at du ikke er god NOK. Men DET er du. Du er OK. Du er et fint menneske, og jeg er SÅ stolt av deg!

Det var JEG, som feilet – og jeg vil bli SÅ takknemmelig for å høre fra deg en dag, at du har tilgitt meg dette!

Kjærlig hilsen
Mor

***

Ja, kjære Pernilla dette var brevet til deg. Det er ikke vanskelig for meg å skrive slik til deg – for du er jo bare et par år eldre enn eldste datter min :-)




HUSKETANKE: Men igjen, INTET av det, som hendte deg, var DIN skyld – for det var en VOKSEN person, som hadde ansvaret for deg.




Prøv å kjenn etter om denne husketanken, gjør deg godt å tenke på?

Så bare ’ta den med deg’ og gå videre ut i livet ditt – så er det alt, som skal til.

Jeg tror, du vil bli en god mor. Og jeg tror du er en god venn. Nettopp fordi DU har utviklet evnene dine for å ta vare på andre – DU vet hva trofasthet betyr – DU kommer ALDRI til å svikte – heller ikke din egen kropp.

Du er et flott menneske, og du har kommet langt allerede.

Nå de kjærligste hilsener med ønske om en god helg
Din Augusta
c.AuthorAlias Minelli❤️9. august 2002
Hei Pernilla!

Så modig å stå fram som du har gjort i dag! Selv om det riktignok er overfor mennesker du ikke kjenner så godt eller aldri har møtt, så har du all grunn til å være stolt av deg selv! En innrømmelse overfor andre, er nemlig vel så mye en innrømmelse overfor seg selv!

Jeg kan ikke akkurat uttale meg om bulimi, men for noen år siden misbrukte jeg avføringspiller samtidig som jeg slanket meg. Gikk på et slags kurs, og var virkelig redd for å ikke oppnå resultater, samtidig som jeg for all del ikke måtte ha noen ting i mage og tarmer når det var veiedag...det er jo på en måte litt av samme forstyrrelse som bulimi. Heldigvis har jeg klart å overbevise meg selv om at det er noe av det dummeste jeg noen gang har gjort. Derfor har dette året med slanking virkelig vært en prøvelse. Men jeg kom gjennom det uten tilbakefall, og det håper jeg og tror at du også klager. Som du sier, har man en sterk vilje, så er mye gjort!

Dette skal gå bra Pernilla. Gjør det ikke det, så går det an å henvende seg anonymt på www.doktoronline.no under forum for spiseforstyrrelser...jeg vet hvor vanskelig det er å ta opp slike ting med både familie og profesjonelle!

Ønsker deg en fortreffelig helg, Pernilla!

Diger klem fra Minelli
c.AuthorAlias Molla❤️9. august 2002
Heipådeg!
Jeg må si jeg ble rørt av innlegget ditt. Det at du nå innrømmer problemene både overfor deg selv og oss andre, vitner om at du har kommet langt på vei for å bli frisk igjen. Det er naturligvis hardt å få tilbakefall, men heldigvis tok du til vettet igjen, som du sier. Bruk oss her i klubben, for selv om vi ikke har kunnskaper eller kjennskap til sykdommen din, så kan vi ihvertfall trøste og støtte deg så godt vi kan!
Ha ei deilig helg!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias Helena😃9. august 2002
Hei Pernilla!
Jeg er så utrolig glad på dine vegne, for det virker som om du nå har tatt et veldig stort skritt ved å fortelle om bulimien i dagboken din. Det er vel sånn sett en viss trygghet i å fortelle om det her inne, hvor alle har en viss anonymitet og bare "kjenner" deg på papiret...(skjemren..!) Du skjønner sikkert hva jeg mener. Jeg er sikker på at alle her inne kommer til å gi deg den støtten du trenger, og være her for deg. Dette var bare litt kort oppmuntring, jeg må nesten tilbake til jobben nå! Om to timer skal jeg ut i sola!!

Stor klem fra Helena
c.AuthorAlias Blondie78❤️9. august 2002
Innlegget ditt i dag rørte noe i meg....
Det gjorde sterkt inntrykk på meg. Jeg har ingen erfaring med denne sykdommen selv, men likevel føler jeg med deg. Du var virkelig tøff som sto frem i dagboka di og fortalte om det du har vært gjennom i det siste.
Jeg håper og tror at du å komme deg videre, og at du greier å ikke la vekta styre livet ditt.
:) Lykke til, jeg skal støtte deg videre fremover...
Stor kos Monica
c.AuthorAlias HelenaX❤️9. august 2002
Hei igjen Pernilla!

Selvfølgelig forstår jeg deg :-) Jeg skjønner at du ikke orker haukeøyne hver gang du skal på badet, men siden jeg ikke har hatt spiseforstyrrelser selv så tenkte jeg ikke over det. Uansett, det viktigste er at du blir frisk og det skal vi klare!

Klem fra Helena
c.AuthorAlias Monica1239. august 2002
Hmmm. hva skal jeg si? Høres ut som du ikke har det så lett i støytene. Jeg synes det er fint at du skriver om dette til dagboka di. Kanskje du blir mer bevisst selv også. Jeg har ingen personlig erfaring med bulimi, så så mange kloke ord kan jeg neppe komme med. Men jeg ønsker deg virkelig alt godt og håper du får kontrollen!!
c.AuthorAlias Bonita❤️9. august 2002
Hei Pernilla,
det står respekt av innlegget ditt idag - å være så ærlig overfor oss og ikke minst deg selv gjør at jeg er overbevist om at du klarer deg gjennom denne kneika..
Ønsker deg lykke til, er det ikke godt å vite at denne dagboken finnes?
God klem fra Bonita ;-)
c.AuthorAlias HelenaX❤️9. august 2002
Først vil jeg bare si at jeg er veldig stolt av deg i dag, Pernilla! Jeg synes det er veldig flott at du er så ærlig med oss, og jeg lover at vi skal gi deg all den støtte du kan få her inne! Og enda bedre er det at du nok en gang har tatt opp kampen mot spiseforstyrrelsen!

Som jeg gjorde i noen av mine først innlegg til deg så vil jeg råde deg til å snakke med kjæresten din eller noen andre du stoler 100% på! Alt er lettere når man har noen å betro seg til! Og jeg er sikker på at kjæresten din vil støtte deg på alle mulige måter! Han vil garantert ikke se på det som en belastning, men kanskje heller bli skuffet om han i fremtiden finner ut at du stenger han ute fra en så viktig del av livet ditt. For det er en viktig del når du skal bli frisk igjen!

Det som er flott er at du hadde en positiv opplevelse etter ferien der du så at vekta bare gikk opp 300 gram! Det er jeg glad for! Ta med deg det videre om du skulle bli fristet til å kaste opp igjen.

Nok en gang vil jeg bare si at jeg er kjempestolt av deg! Dette skal du klare, og du skal få masse støtte her inne. Og husk at ingen ser på det å søke hjelp som en belastning, som regel er folk bare glad for å hjelpe andre. Husk det når du føler deg sterk nok til å snakke med noen rundt deg. Du har tatt første steget ved å fortelle oss her inne, neste steg er å fortelle noen som er rundt deg til daglig. Men gjør det ikke før du føler deg klar.

Ønsker deg en strålendes helg! Gla i deg!!!

Superklem fra Helena
c.AuthorAlias Marikken❤️9. august 2002
Kjære Pernilla !

Vil ikke kommentere innlegget ditt i dag så mye, for jeg har ikke kunnskap til det. Synes ihverfall det er flott at du er åpen, i hovedsak mot deg selv !

Stå på, og bruke sidene her inne som støtte hvis du får "gale"tanker !

STOR klem, Marikken

PS; Melder meg herved på i 70 kg's konkuransen igjen !

Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.