GI kuren som gikk til helvete...+ Oppdatering
Vel, vel, vel. Ikke overraskende med sprekk på dag en når deg gjelder meg....
Begynte så bra med en 55gr pumpanikkel med agurk og pepper til frokost. Til lunch er det kantinemat og derimot litt vanskeligere, fordi det ikke er salat på onsdager. Men jeg
kjøpte to smørbrød med rikelig av oppskåret kyllingbryst, med salat og persille til pynt.Av det tok jeg pålegget av brødskivene, og spiste kun det, og det ble en liten kyllingsalat.
Etter jobb trente jeg i halvanna time, og var så langt fornøyd med innsatsen min.
MEN, etter trening skulle jeg møte noen venner i byn, og skulle bare innom å ta ut penger for å kjøpe meg noe frukt i butikken, men - jeg hadde glemt VISA`n hjemme.. Morro, og i cash hadde jeg 22kr... Vel det får jeg spare til en kaffe, tenkte jeg og møtte en av venninne mine. Hun var forøvrig veldig sulten (noe jeg selvfølgelig også var), og vi dro på BURGER KING!! (lånte penger av venninna mi), og ikke nok med det, etter det ble det to øl sammen med vennegjengen....
Jaja, gir ikke opp for det, prøver å holde meg til lave GI produkter så sant som jeg har mulighet.
Nå kommer konkurransen:
***************UKE1***UKE2***UKE3***<+/->
Ally---------------71,5---70,5---70,5---<-1,0>
Anne---------------73,5---72,9--- <-0,6>
Augusta------------72,4---71,8---71---<-1,4>
Bitten-------------73,8---72,6--- <-1,2>
Bonita-------------73,0---73,0---72,2---<-0,8>
Dahlia-------------75,0---74,5---73,5---<-1,5>
Elefanten selv-----76,5---76,5--- <0,0>
Helena X-----------75,8---75,6---74,4---<-1,4>
-Kikki-------------74,5---74,4---74,0---<-0,5>
Marikken-----------73,0---69,8--- <-3,2>
Monica123----------70,8---70,7---69,7---<-1,1>
Pernilla-----------78,8---78,0---77,9---<-0,9>
Pink---------------74,5---74,3---73,6---<-0,9>
Snuppedutten-------71,0---70,0--- <-1,0>
Svime--------------72,1---71,2---70,8---<-1,3>
Tarangai-----------74,0---73,8--- <-0,2>
Texas--------------75,3---74,5---73,6---<-1,7>
Yasmina------------79,8---78,4--- <-1,4>
**********************************************************
Stikker innom å ser hva resultat dere leverer i dag, selv var det ikke store avviket for meg.... men men.
Ha en fin dag da..
Klem, Pernilla
- Dag 1 med lav GI kost.
Hei på dere!
Nå begynner jeg altså kuren min med lav GI kost. Fant ut at det med 0-karbo ikke helt var det for meg så jeg konsentrerer meg om å holde en GI-verdi på under 55 på samtlige matvarer, og så skal jeg prøve å følge Elisacat sitt råd om å prøve å holde meg under 40gr karbohydrater pr dag.
Pumpanikkelbrødet kunne jeg bare kaste sa hun, men jeg fikk allerede i meg en skive til frokost før jeg fikk lest hva hun skrev.
Til middag skal jeg inntill jeg får noen andre råd bare spise grønskaer til kjøttet. Jeg leste om håndflateregelen som sier at man ikke skal ha mere kjøtt en min egen håndflate(uten fingre da) så jeg skal prøve dette.
GårsDagens var siste dag med "normal" kost, så det ble ikke helt slankemat da...
Frokost:Dobbel brunostskive+ et halvt rundsk med brunost
Lunch:En skive med roastbeef og løk, en med kylling og ananas
Middag:Kylling,pasta og hvitløksaus, pepsi twist.
*********************************************************
Maten til tross, jeg karret meg ned på 77-tallet i dag, og er veldig fornøyd med det. Blir spennende å se hvordan det går i morgen og i tiden framover med GI kosten min, og hva det kan resultere i.
Tar fremdeles i mot gode råd, for jeg er helt fersk på dette.
I morgen er det konkurranse, og da håper jeg alle leverer et godt resultat. Thihi!!
ha det godt så lenge da!
Klem, Pernilla
GI og 0-karbo og sånn
Hei på dere.
Jeg begynner å snuse meg inn på lav GI-dietter, og 0-karbo, og den duren der, og tenkte jeg skulle forsøke meg litt på dette. På internett har jeg funnet noen lister om lav GI, samt endelig fant jeg en fyldig kaloritabell
(forøvrig på side http://www.iform.no/kosthold/n%E6ringstabell.shtml ) så nå tenker jeg jeg prøver en 0-karbo dag i morge.
Men jeg trenger litt tips fra dem som har litt erfaring med dette, for det er noe jeg ikke skjønner. Det står jo at man ikke bør spise pasta og kokte poteter og sånn, men når jeg leser om anbefalte retter skriver de at man skal ha litt pasta som basis... Noen som vet hva jeg helst bør bruke til basis.
Kokte grønsaker skal som sagt ikke være bra, men hva med kokt brokkoli, er det galt?
Kjøpte i går et fullkornsbrød, altså pumpanikkel. En skive er på 55gr, med hele rugkorn. Er det lov å spise på en sånn kur?
Ellers skal jeg holde meg unna karbohydtrater og matvarer med over 55 i GI. Siden gubben jobber kveldskift er det lett for meg å lage de måltidene jeg vil ha. Iallfall denne uka, så jeg får iallfall prøvd meg nå.
Ellers så lå jeg og koste meg alene på sofaen i hele går, noe jeg ikke har gjort på lenge. Etter en deilig middag, og med vann som kos, så jeg Ringenes Herre på DVD, og derretter koste meg med bok av samme navn, men dog den siste av triologien. Og det er bare sååååå spennende!!!!
GårsDagens:
Frokost:To halve rundstk med ost
Lunch. Skinkesalat
Middag:Kyllingfilet(liten)litt pasta, litt hvitløksaus, masse agurk, og en kvart baguette.
Det var alt for i dag. Sees i mårra da.
Klem, pernilla
Hos Svigers med fett på kroppen...
Hei hei!
NÅ er jeg kommet hjem fra en alle tiders hyttetur med sambo og svigers! Vi har kost oss såå mye og bare slappet, dratt på båttur, spist god mat, og badet....
Ja- akkurat ang de to siste tingene, spise og bade...
Jeg blir plustelig så veldig mer oppmerksom på mine ekstra kg når jeg er med folk jeg ikke pleier å møte til daglig.
Ikke tør jeg spise noe særlig av det de byr på,(for all del, jeg spiser), men unngår kanskje usunne ting, mer enn jeg ville unnet meg i en helg. Og så badinga da, anført bikinki på en holme på svigers... Sukk, følte meg ikke særlig vel da. Men jeg har likevel aldri latt de ekstra kg jeg har hinre meg til å få sol eller vann på kroppen om sommeren.
MEN- poenget mitt er: NÅ ER JEG MER MOTIVERT ENN PÅ LENGE. Jeg VIL ikke skamme meg lenger over kroppen min!!
I helgen har jeg spist:
Fredag:
Frokost:To halve rundstk med ost
Lunch: Grøt
Middag: To grilla kyllingpølser i brød
Lørdag:
Frokost: To brødskiver med skinke
Lunch: To brødskiver med dansk salami
Middag:Nakkekotelett, tre poteter, peppersaus og salat
Dessert:Liten porsj is
Søndag:
Frokost:To skiver med salami
Middag:Kylling, ris og salat
Kvelds:Halv baguette med skinke,salat, ost, agurk
***********************************************************
Kom meg gjennom helga verken i + eller - og er stort sett fornyd med det. Dessverre har jeg ennå ikke fått gjort noe med den pungterte sykkelen min, men Må få gjort noe til uka.
Får se om det blir trening med kollegaene mine i dag. Det er faktisk dem som har backa ut de siste gangene.
Har faktiks vurdert å begynne å jogge rundt songsvann... dvs gå og jogge etter som, selv om sykkelformen min er på topp, er IKKE joggeformen min det samme, men kanskje jeg skulle gjøre noe med det? Etter som det er gruelig mange år siden jeg jogget, kan noen fortelle meg om man kommer fort i form med joggnig, eller tar det lang tid før man orker å jogge lange strekninger?
Elles er denne uka den jeg har ventet på leeenge...
Besøket som jeg hadde i tre uker er reist, og gubben har kvedskift denne uka, og jeg skal være helt for meg selv, -hvis jeg skulle ønkse det, eller treffe venninner.
En kveld alene har jeg ikke hatt på så legne jeg kan huske. Nå er det iallfall 6 uker siden vi dro på interail og levde tett, og etter det har vi vært tre i leiligheten, så dette har jeg virkelig sett fram til.
Vel, håper dere har hatt en flott helg dere også. Ha en fin dag da jaffal.
Klem, pernilla
Jipp! Helg!
Kl 2215 i går kveld, senket stillheten seg i stua vår. Det var akkurat som en langvarig storm akkurat hadde stilnet.
-Jeg og min kjæreste hadde ENDELIG leiligheta VÅR for oss selv, alle besøk som nå har foregått i 5 uker mens vi har vært boende der, er nå historie. - Og takk og pris for det!!!
Det var en fryd å sprade naken inn på mitt eget bad i dagmårres og bråke litt, og snakke høyt til katten uten å ta hensyn til at det ligger noen i stua. ENDELIG!
Nå er det helg, og vi reiser på hytta til svigers rett etter jobb, og det skal være deilig å kjenne følelsen av å VÆRE en gjest, for engangskyld, må innrømme det.
Fikk lønn i går etter å ha vært blakk siden ferien, så det måtte feires med en sjokolade og is...uff uff, det straffes med opp 200 gr, men men, neste uke skal jeg se 77-tallet, jeg skal!
Gårsdagens:
Frokost:frokostbrød med ost og skinke
Lunch:To brødskiver med kjøttpålegg
Lønningskick:Snikkersis+en sjokolade
Middag:Grillet kotelett(liten), litt potetsalat og 1/2hvitløksbaguette.
Kafè:Kaffemocca
*****************************************************
HA EN VELSIGNA GOD HELG DA KJÆRE VENNER!
Klem, Pernilla
Oppdatering nr 1 av konkurransen!
God morgen og velkommen til vår første oppdatering av konkurransen.
Den kommer liksågodt her med en gang:
***************UKE1***UKE2***<+/->
Ally---------------71,5---70,5---<-1,0>
Anne---------------73,5---72,9---<-0,6>
Augusta------------72,4---71,8---<-0,6>
Bitten-------------73,8---72,6---<-1,2>
Bonita-------------73,0---73,0---<0,0>
Dahlia-------------75,0---74,5---<-0,5>
Elefanten selv-----76,5---76,5---<0,0>
Helena X-----------75,8---75,6---<-0,2>
-Kikki-------------74,5---74,4---<-0,1>
Lille Trille---------77,2---77,2---<0,0>
Marikken-----------73,0---69,8---<-3,2>
Monica123----------70,8---70,7---<-0,1>
Pernilla-----------78,8---78,0---<-0,8>
Pink---------------74,5---74,3---<-0,2>
Snuppedutten-------71,0---70,0---<-1,0>
Svime--------------72,1---71,2---<0,9>
Tarangai-----------74,0---73,8---<-0,2>
Texas--------------75,3---74,5---<-0,8>
Yasmina------------79,8---78,4---<-1,4>
**********************************************************
Faktisk ganske fornøyd med vektnedgangen denne uka, trodde det det gikk ganske sakte jeg.
Gårsdagens
Frokost:Tre knekkebrød med brunost, sk melk
Lunch:Baguette + vaffel med brunost
Mellom: Yoghurt
Middag:Rester fra dagen før
Trim:Gikk vel en times tid, + svømming i songsvann.
Sykkelen min pungterte i går, buhuuu, må fikse den snarest.
**********************************************************
I dag reiser venninna mi som har vært hos oss nå i nesten tre uker. Og jeg MÅ innrømme at jeg gleder meg til å ha leiligheten for alene sammen med min kjære.
Det gikk jo bra å ha henne der, jeg fikk letta samvittigheten min etterhvert som vi gjorde flere ting sammen og det gikk jo greit.
Neste uke skal sambo ha kveldskift så da skal jeg endelig faktisk ha 5 hele dager bare for meg selv og gjøre akkurat det jeg vil. Gleder meg kjempemasse!!!
Til helga blir det hyttetur hos svigers i Fredrikstad, og en harry-tur til Sverige for å handle kjøtt og vin. Endelig skal vi få fylle opp en tom fryser.
Ha det veldig godt til vi sees i mårra.
Klem, Pernilla
21. august 2002
☹️78,2 kgproblemer med vekta....
og denne gangen mener jeg bade vekta som vist alt fra 77,9 til 79,1, så jeg dropper vektregistreringa i dag, og håper på at den vil vise noe mer korrekt i morgen. Mulig jeg gikk litt opp for gårsDagens ble som følger:
Frokost: To knekkebrød med smøreost og agurk, et med brunost
Mellom:Pære
Lunch; baguette og yoghurt
Middag:Grønsakswok med litt pølser og kjøtt i
Besøks kos: En plate vaffel, blomkål og gulrot med dip, og tre sjokoladekjeks, te.... (kremt, burde vel ungått en del der)
Sees under oppdateringen i morgen.
Pernilla
Ingen ting å klage på i dag....
Hei hei!
Godt humør i dag, ingen ting å klage på, tilogmed vekta smiler til meg i dag, og det gjør også sola, og da skulle vel alt være bra.
Takk for all omtenskomhet i går. La meg bare avlive et rykte med en gang; jeg er IKKE gravid, og Prøver ikke å bli det heller. det var bare det at jeg begynte å lure på hva i all verden som skjedde med de smertene jeg aldri før har kjent.
Men, det ser ut som det er i orden nå. Skulle det komme igjen, går jeg til legen med en gang.
Gårsdagen:
Frokost:To knekkebrød med brunost, et med agurk
Mellom:1 mandarin
Lunch:Skinkesalat, halvt rundstk
Mellom:Epleyoghurt
Middag:kotelett, hvitløksbaguette og litt potetsalat
Trim: Styrke og kondisjon 1 1/2time
*****************************************************
I dag skal jeg kanskje ut å spille volleyball i frognerparken. har vært en aktiv spiller i mange år, men det har liksom dabba ut de siste åra, selv om jeg ennå elsker idretten.
Ellers alt bra, hvis jeg er like flink som jeg planlegger å være, håper jeg jeg snart ser 77-tallet, det hadde vært godt med en liten forandring nå. kanskje allerede til torsdag??
Ha en flott dag da!
Klem, Pernilla
En jævlig natt.....
Ikke mye søvn å skryte på meg inatt. har hatt de værste magesmerter noen sinne. At smertene kom fra livmoren eller rundt omkring der, og at det ikke hadde påvirkning på avføring gjorde ikke saken mer beroligende. Besvimte to ganger på do i natt av smerte og har ligget og vridd meg fram til kl 4 i natt. Det var helt forjævlig, og jeg satt bare å ventet på at et dødt foster skulle ramle ut mellom beina mine, men det skjedde ikke det heller, så jeg sitter fremdeles i uvitenhet. Er på jobb i dag, for det går mye bedre, men er litt medtatt etter en sånn hard natt...
Kom meg godt gjennom helgen med vektnedgang, og nå skal det bare gå denne veien.
I helgen har jeg spist:
Fredag:
Frokost:Et halvt rundtk med brunost, et med salami
Lunch: Grøt
Middag: Salat med makaroni og to brødskiver
Kvelds:Litt popcorn og pepsi twist
Lørdag:
Frokost:To brødskiver med skinke og rødbette
Lunch:Nudler
Mellom: Nybakt urtebrød med ost, to skiver + en skalk
Middag: To tortillalefser med innhold, litt chips, pepsi max
Søndag:
Frokost: Toast med ost og skinke
Mellom:Pepsi twist
Middag: italiensk pizza
*********************************************************
I dag begynner jeg for ALVOR med fredagens matplan, så i dag blir det knekkebrød til frokost, salat til lunch og trening etter jobb. Vet ikke hvor hardt jeg kommer til å trene mtp det som skjedde i natt, men litt skal jeg iallfall bevege kroppen min, bare for å holde regelen med å trene mand-ons-tords.
Ellers alt vel. Har hatt en super helg, bada på gressholmen i går, og var hundepasser på fredag.
Ingen alkoholinntak denne helgen, men det var kanskje like greit.
Ha det godt så lenge da.
Klem, Pernilla
SE, jeg smiler!!
Endelig, nå kommer humøret seg!!!
Og mye har jeg DERE å takke for dette.
Nå er det tross alt fredag, og forrige helg gikk til bare depping, så jeg ser meg ut en ny helg i vente med solskinn og morro!
Gårsdagens:
Frokost:Frokostbrød med ost og skinke, sk melk
Lunch: Horn med ost og skinke, yoghurt, vann, kaffa
Mellom: Snikkersis
Middag: Salat med macaroni og hvitløksbaguette.
********************************************************
Etter å ha prøvd regelemessig mat, men kanskje ikke den store slankekosten, bestemmer jeg meg for i dag å legge totalt om kostholdet neste uke.
Jeg har jo to ganger tidligere erfart at etter jojo kommer ruchet, og det er det jeg tar sikte på no, for jeg har jojoa godt siden jeg kom fra ferie, og nå er det konkurranse og jeg har delmål jeg skal nå osv, så her kommer følgende hvajeg skal spise i mandag til fredag framover:
Frokost:Tre knekkebrød, to med brunost, et med agurk
Mellom:Frukt
Lunch:mand-tirs-tors:salat, ons-baguette med ost og skine, fre-grøt
Mellom:Yoghurt
Middag: Aldri senere enn kl 18.00 borstett fra helger
**********************************************************
Etter ferien ligger jeg litt etter med måltid og sånt, for da spiste vi gjerne ikke før kl 22. på de varmeste plassene i spania osv, så jeg har en tendes til å bli sulten på kvelden, men nå skal jeg prøve å vende det om med å spise mye, men magert om dagen, og bare ett måltid etter kl 16.
Når det gjelder trim:
Mandag-onsdag-torsdag blir det ca 1 1/2time trening, altså 4-5 timer uka, + sykling til jobb blir MINST 4 mil pr uke.
Det bare MÅ gjøre utslag på vekta.
Ønsker dere alle sammen en hjertelig god helg, så sees vi på mandag!!!!!
Stoor klem ;pernilla
Konkurransestart:
Hei og velkommen til ny konkurranse for oss i 70-kg klassen.
Nå er det tid for å kvitte seg med noen kg etter sommeren, og her håper jeg dere finner en liten inspirasjonskilde som kan hjelpe dere med det. For vi vil vel alle vinne, vil vi ikke???
Hittil har vi følgende påmeldte:
UKE1
Ally---------------71,5
Anne---------------73,5
Augusta------------72,4
Bitten-------------73,8
Bonita-------------73,0
Dahlia-------------75,0
Elefanten selv-----76,5
Helena X-----------75,8
-Kikki-------------74,5
Lille Trille-------77,2
Marikken-----------73,0
Monica123----------70,8
Pernilla-----------78,8
Pink---------------74,5
Snuppedutten-------71,0
Svime--------------72,1
Tarangai-----------74,0
Texas--------------75,3
******************************************************
Jeg oppdaterer etterhvert som dere logger dere på i dag, og det er for all del ikke for sent å melde seg på ennå. Vi holder det gående hele dagen.
*******************************************************
GårsDagens:
Frokost:Frokostbrød med ost og skinke, sk melk
Lunch:Frokostbrød og epleyoghurt
Glipp: Skolebolle og 40gr sjokolade (sukk)
Kvelds:Halv grandi (sukk*2)
Trening: Sykkel 4 km+ styrke og kondisjon 1 1/2 time
Sukk, hadde noen glipp i går, etter treningen var jeg så sulten og jeg skulle møte en venninne etterpå, og jeg dro omveier for å finne en butikk for å kjøpe noe sunt, istedet fro å gå til nærmeste 7/11, men dog, da jeg gikk til brødhyllen var de utsolgt for rundstk, og istedet for å kjøpe noe frukt eller en yoghurt så ble det en skolebolle og en sjokolade... Snakk og glipp.. der gikk hele den treningsøkta til helvete. Og ikke nok med det, da jeg kom hjem var kl blitt 21 uten noe skikkelig mat siden lunch, og sulten og sliten som jeg var, ble grandiosan til sambo som lå i fryseren den letteste utveien... Sambo tok heldigvis halvdelen(hadde aldri klart å spise mer uansett) men likevel. Straff på vekta, men nå som konkr er igang er det bare å henge på i igjen.
Ønsker alle deltakerne lykke til med konkurranse og alle sammen en riktig strålendes dag!
Klem, Pernilla
-Litt om det ene og det andre, og litt slankeprat.
I dag begynner jeg med gårsDagens:
Frokost:To knekkebrød med brunost, et med agurk, sk.melk, kakao
Lunch:Frokostbrød med ost og skinke, vann
Middag:Rester fra gårsdagen;potetgrateng, og grønsaker,vann
Kvelds:Banan og 0,5 pepsi twist
Trim:Sykkel 4km oppover, gåtur i 2 1/2time
********************************************************
Vekta gav gode resultater både etter mat og trim, men jeg er ennå ikke fornøyd før jeg ser 77-tallet, for jeg hopper og svinger så mye mellom 78-79, det har jeg gjort siden før ferien, så nå er det på tide med nye tall her.
I dag går det ellers betraktelig bedre. Alle innleggene jeg får fra dere er så vanvittig gode å lese. Takker spesielt for innlegget til Nite. Jeg leste historien din, og skal innom deg å lese dagboka di når jeg får tid.
I dag skal jeg forøvrig trene...-haha, sier nok noen som er kjent med mine uendelige utsettelser, men i dag skal jeg faktisk trene på trimrommet på jobben, sammen med to kollegaer, så da MÅ jeg jo fullføre det. Tenkte å trene der 2-3ganger i uka inntil jeg får nytt semesterkort på det gamle treningsenteret (og nå er jeg temmelig blakk etter ferien!)
Gikk en deilig lang tur med kjæresten min i går helt ned til byn langs akerselva, og det gjorde nok godt for kropp og sjel. Forelskelsen vår er så utrolig sterk, og begge er overbevist at vi aldri vil finne noen som passer så perfekt til hverandre som vi gjør. Jeg føler jeg virkelig har truffet mannen jeg vil gifte meg med, men ettersom vi bare har vært sammen i litt over ett år, og ingen har hastverk, lar det nok seg vente en del år til. Har litt med noia å gjøre også, synes det holder som samboer i en god del år til jeg.....
Besøket mitt tynger nok en god del ennå på meg.
Min kjære sier jeg må slutte å tenke så masse på andre, han sier han kjenner ingen som tenker mer andre enn det jeg gjør. Vel, jeg vet jeg tenker på andre framfor meg selv, men så lever jeg også etter mottoet "gjør for andre det du vil andre skal gjøre for deg", og når kanskje jeg føler andre ikke gjør for meg det jeg ønsker de skulle, så yter jeg bare enda mer, så de skal legge merke til det....
men jeg synes det er så trist at det har blitt som det har. Min venninne er nemlig en av mine bestevenninner. Vi ble kjent som 5-åringer, og har gått i samme klasse helt opp til 3.på videregående. Med fellesinteresse i volleyball og hester, og alt anna som opptok både barn-og ungdomstia, har vi holdt et godt og trofast vennskap. Ting endra seg nok da jeg dro til Oslo. Jeg reiste/flykta da sammen en annen venninne fra hjemstedet vårt for to år sia inn til Oslo, og på de årene har nok hele vennekretsen utvikla seg. Vi som dro til Oslo på en måte, de som ble studerende i Bergen på en annen måte, og der tror jeg det skjedde noe som gjorde at vi rettogslett gled litt fra hverandre. Problemet ligger vel at man tviholder likevel på det gamle, nekter å godta hva som har skjedd, man jeg jo selvfølgelig like glad i vedkommende, det er bare det at man begynner å bli så ulike hverandre....
Vel, jeg biter tenna i sammen, en uke igjen nå, det som virkelig har kommet godt ut av dette er at kjæresten min har gitt meg en så sterk støtte oppi dette, og det er derfor jeg nå vurderer å fortelle han andre ting som gnager, for jeg vet at han stiller opp 100% for meg.
Nok om det! I morgen er det konkurranse start igjen, og jeg har fått en god del påmeldigner, men det er ikke forsent å melde seg på ennå.
ha en flott slankedag. I dag skal jeg stikke innom dere å sende dere roser og takk for den støtten dere har gitt meg fordi i dag er humøret betraktelig bedre!
Stor klem, Pernilla
13. august 2002
☹️79,3 kgMange tanker.....
.....har kretset rundt her de siste dagene på sidene mine. I dag tror jeg jeg skal være litt mer ordknapp. Tankene plager meg fremdeles, men nå tror jeg snart tiden er inne for å PRATE med kjæresten, istedet for å skrive alt ned her.
Det går greit med meg, -har hatt det bedre,-(og det er det ikke ofte jeg sier), men mange nye tanker ha blusset opp etter jeg kom med den bekjennelsen fredag. Ikke noen sprekk eller noe sånt, faktisk en mnd siden sist nå. Men, off ja, jeg orker ikke gå lenger inn på denne saken akkurat nå. 9 år med spiseforstyrrelser har medført mye vondt i disse tidene, og det er vel det som plager meg nå, at jeg kunne gjøre meg selv så vondt. Ok, nok om det.
SLANKING!
Slankeerklæringen jeg skrev i går, funka faktisk bedre enn teorien om :"ikke spis ditt, ikke spis datt,osv" Teorien ble liksom litt vridd, og det gjorde at jeg klarte motstå diverse fristelser, og skal prøve å holde samme motto i mnd framover.
Gårsdagen ble det:
Frokost:Tre knekkebrød, to med brunost, et med agurk,sk melk
Lunch: Liten baguette med ost og skinke, epleyoghurt, kaffe, vann
Middag:Gratinerte poteter med skinke og bacon, woka aubergine, squash, løk, mais og purre, og salat. (spiste mest av det grønne selvfølgelig!!), vann
Kvelds:To brødskiver med skinke, rødbette og ruccolasalat, skummetmelk.
Trim:sykkel 4 km.(nedoverbakke, turde ikke sykle hjem fra jobb i går for det lyna og tordna sånn og jeg er liivredd!)
**********************************************************
Men hva sa vekta i dag, usj-opp 500gr. Vel, jeg har mensen, så jeg regner med det har en medvirkende faktor. Heldigvis lar jeg ikke vekta styre humøret mitt, det er det nok av andre ting som gjør. Så lenge jeg er under 80, så er det ikke den værste krisen. Nå skal jeg jobbe mot vekta, og så får det gå som det går, mer krefter enn den viljen jeg har nå, klarer jeg ikke hente fram akkurat nå.
Jeg takker nok en gang for alle de utrolig hyggelige meldingene jeg får fra dere. Selv om jeg setter umåtelig pris på den, har jeg ikke orket å svare så mange av dere. Føler jeg alt for lite av oppmuntring å gi men jeg lover å komme sterkere tilbake, når ting bare får summet seg litt her.
Stor klem, pernilla
That was all from me today...
12. august 2002
❤️78,8 kgJeg er målløs!!
Kjære venner! Jeg vil takke dere for en enorm støtte dere gav meg umiddelbart, det var utrolig rørende og sterkt å vite at man har en vanvittit støtte der "rundtomkring" av folk jeg aldri har møtt. Det var mye kloke ord som stod skrevet der, og jeg lover å ta de med videre i livet! TUSEN TAKK FOR EN ENESTÅENDE SAMMENSETNING AV MENNESKER DERE ER HER INNE!!!!
*************************************************************
Vel, når dette er kommet fram i lyset så har jeg ikke tenkt å prege sidene mine av dette for det. Jeg skal nå prøve å fokusere på den sunnere typen av slanking her inne, men skulle behovet være ute for å skrive noen ord om dette, så vet jeg iallfall at jeg har folk der ute som ønsker å hjelpe, og det er jeg uendelig takknemlig for.
***********************************************
Over til noe annet. Helgen har ikke vært helt topp, jeg har vært utrolig sliten. Det blir forlangt om jeg skal forklare hele greia til dere, men det handler kort fortalt stort sett om besøket jeg ennå har, min anstrengthet for å stille opp 200% for denne jenta for å prøve å gjøre bot for at jeg ikke stilte godt nok opp for henne da moren hennes døde. At jeg ikke gjorde det, er noe jeg er svært svært lei meg for, men da dette skjedde hadde jeg akkurat "flyktet" fra hjemstedet mitt og alle problemene, inn til Oslo, og starta et helt nytt liv, hvor jeg desverre fikk problemer med å ha for mye kontakt med de der hjemme. Jeg dro hjem til morens begravelse, og prøvde å ringe ofte for å høre hvordan det gikk, men etter en skikkelig prat med henne var ikke dette godt nok for henne i denne vanskelige tiden, - og det har jeg full forståelse for, og tilgir meg aldri nok for at jeg ikke dro hjem oftere, og hadde enda bedre kontakt med henne i denne tiden.
Vel, iallfall, etter dette føler jeg en viss anstrengen het for å gjøre hun tilfreds når jeg nå gjør henne den tjenesten å la henne bo hos oss i tre uker mens hun går på et forkurs i Oslo. Men det har blitt vanskelig, for det er mange meninger ute å går, om hva man skal gjøre i helgen f.x. Den ene vil grille den ene dagen, med flere, noen vil drikke, noen vil gjøre samtlige, og når man prøver å strekke seg, så vil vedkommende bare bli hjemme og slappe av+++og ja selve dilemmaet er så komplisert at jeg klarer ikke skrive det engang, men hvis dere skjønner, så har gjærne jeg også en mening oppi det hele. Aller helst skulle jeg ønske å tilbragt en kveld for meg selv ene og alene, for etter å ha reist med kjæresten min i tre uker og hatt overnatninger på sofaen i totalt 2 mnd føler man et hvist behov for å tilbringe litt tid alene. Men dette ønsket foreslår jeg ikke en gang mht mitt besøk og hennes ønsker, men når det til slutt blir henne som ikke orker finne på noe, når jeg allerde har kommet meg på vorspiel og venter på henne, mens HUN slapper av alene i sofaen min, da føler jeg noe er galt. Har snakket med både venner og kjæreste om dette, og de sier jeg må tenke mer på meg selv, men det er bare det jeg ikke klarer å tillate meg å gjøre etter det jeg har gjort mot henne.
Anyway, sammen med PMS har jeg vært veldig sårbar denne helga, og litt for mange tårer ble felt pga denne anstrengelsen (og sikkert en del andre faktorer som spiller inn) Både kjæresten min og andre venninnder har vært kjempe forståelsefulle for meg. Jeg har faktisk vært nære med å fortelle kjæresten min ALT nå, men det ble så vidt lufta i fylla og vi ble begge enige om å ta det en annen gang. Søndag var det den værste fyllesyken på lenge, og det ble ikke stort mer enn en tur til Subway på byporten, og en DVD og noen kapitler i Ringenes Herre.
I natt våkner jeg av et helsikkens tordenbrak (som jeg er LIVREDD) og mensen i ankomst. Rettere sagt...ikke en helt perfekt helg, men jeg håper uka kan rette det opp litt.
Mye syting og lite slankeprat... Men jeg er ikke ferdig ennå..
jeg tror jeg har fått dilla på å skrive lange dagbøker... Litt mye som må luftes kanskje etter ferien.
I helga har jeg spist:
Fredag:
Frokost: Halvt rundsk med brunost, eple, vann
LUnch:Frokostbrød med ost og skinke,epleyoghurt, kaffe, vann
Middag:Pasta bolognese, salat, hvitløksbaguette, cola
Kvelds:Litt smågodt.
Lørdag:
Frokost:To skiver med skinke, rødbette, og ruccolasalat, juice
Middag:Mini samosa med grønnsaksfyll, vann
Fest:Mye sprit, blandevann, litt salt og pepperchips
Nattmat:Kebab i pita, øl....
Søndag:
Frokost:Halv sub med karrykylling, pepsi
Lunch:----------"----------------, cola
Kvelds:Rett i koppen tomatsuppe
**************************************************
SÅ kommer den store ærklæringen:
-JA, JEG SLANKER MEG!
---------------------
-Ja, jeg slanker meg, derfor kan jeg ikke spise alt det jeg har lyst til å spise
-Ja, jeg slanker meg, derfor kan jeg ikke spise godteri og brus hver eneste dag
-Ja, jeg slanker meg, derfor kan jeg si neitakk når noen tilbyr meg noe jeg egentlig ikke burde spise
-Ja, jeg slanker meg, derfor trenger jeg ikke alltid spise det samme som samboeren min gjør, eller like mye
-Ja, jeg slanker meg, derfor har jeg god grunn til å bevege meg ofte for å holde meg i form
-Ja, jeg slanker meg, derfor er det mulig for meg å kose meg like mye på en restaurant, selv om jeg bør velge et magrere måltid
-Ja, jeg slanker meg, og vet at det finnes alternativer selv på McDonalds og andre fast food kjeder, og gjør det ikke det er det ikke langt til en frukthandler.
-Ja, jeg slanker meg, - OG DENNE GANGEN SKAL JEG KLARE DET!!!!
************************************************************
OK, DAH tror jeg at jeg har fått med meg det jeg ville for i dag. Fra i dag av begynner knekkebrød og salatrusjet, og jeg er heldigvis motivert nå.
Takker dere NOK en gang for alle de utrolige vanvittige fantastiske kommentarene dere gav meg på fredag!!!!!! Dere er virkelig unike, denne siden her er unik, og jeg vet virkelig ikke hva jeg skulle gjort uten dere! JEG ER KJEMPE GLAD I DERE!!!
Stor klem, Pernilla
En vanskelig bekjennelse......
Kjære Dagbok og gode venner...
Jeg har bestemt meg for å skrive noe som jeg ikke har nevnt før. Ikke bare ønsker jeg det fordi jeg vil være ærlig mot dere, men faktisk først og fremst for å være ærlig for meg selv. Det har jeg nemlig ikke vært før, og det har ført til det værre. Dette er min dagbok, men likevel har jeg en utrolig støtte her inne som jeg kan benytte meg av, og derfor kommer denne bekjennelsen for en dag.
Noen av dere som har fulgt meg fra starten av har kanskje lest det at jeg har tidligere slitt med spiseforstyrrelser, nærere sagt bulimi, siden jeg var 15 år. Det har gått sånn opp og ned, til tider går det stort sett greit, til tider er det fullstendig ut av kontroll, men den meste av tiden har det vært en benektelse for meg selv. Jeg har ikke en gang slanket meg, det har bare blitt en del av min livstil. Å kaste opp maten hver gang jeg spiste. Det ble rettogslett like vanlig for meg å ta opp doringen når jeg gikk på toalettet som for gutter med et helt annet ærend.
Jeg kunne skrevet en hel bok om hvordan det oppleves å ha bulimi, men det er ikke det jeg har tenkt å skrive om nå.
Vel, etter mye av og på i 8 år måtte jeg bare ta meg selv i sammen og bare bestemme meg- nå VIL jeg ikke mer.
Denne bestemmelsen skjedde på flyet hjem til Norge etter 3 uker i USA, den 13.aug 2001.
Med spiseforstyrrelser er det som å slutte å røyke. Det er bare å ville det sterkt nok, så klarer en det. Og denne gangen ville jeg det sterkt nok, jeg klarte det!
Mye annet kom i tankene mine og hjalp meg, en uke etter ble jeg sammen med min nåværende samboer, og den forelskelsen fikk meg til å sveve på skyer i mndsvis, (er der faktisk ennå, om ikke så inntenst da.. :) )
Jeg hadde det bra, spiste godt, begynte på p-piller igjen,og vekta som hadde gått ned etter forrige eksamensperiode eksploderte.
Så begynte jeg å surre meg inn på disse sidene i november, men ble aldri en aktiv slanker før i midten av februar, det er der jeg regner vektnedgangen fra.
I begynnelsen gikk dette greit, jeg konsentrerte meg å spise sundt og holdt meg til dette en god stund, men vekta gikk saaaakte saaaakte...
Etterhvert begynte jeg å gi etter for hva som ikke var sunt å spise også, og den dårlige samvittigheten steg... Ja, en kan kanskje tenke seg hva som skjedde. Det begynte så uskyldig, etter en utskeielse av godteri, is e.l, derretter utviklet det seg til å kaste opp større måltid, vanlige måltid, hvert måltid osv, og oppmuntringen var jo at vekta sank betraktelig. Vekta tok fullstendig kontroll over meg, man blir rett og slett psyk av tanken på vekt,- og likevel lever jeg et helt normalt liv uten å fortelle det til noen, verken min kjæreste, venner, dagbok eller noen som helst. Jeg har rett og slett fortrengt tanken og at noe er galt. For folk som aldri har hatt denne sykdommen vil det høres helt sprøtt og utenkelig ut, men for oss som har hatt det er det bare totalt ut av kontroll.
Likevel våknet vettet i meg igjen, og den dagen jeg dro på ferie i sommer, nok en gang den 13.juli gav jeg meg selv en sjanse. Underveis gikk det veldig greit, jeg hadde ingen vekt som kontrollerte meg, og tankene gikk til helt andre ting!
Jeg følte at jeg hadde lagt på meg litt, for som nevnt tidligere så var ikke maten akkurat slankekost på ferien. Men jeg tenkte som så at jeg ikke ville tenke mer på dette, så fikk heller vekta vise som den viste.
-Og det var vel faktisk resultatet av vekta da jeg kom hjem som fikk meg til å ta den endelige avgjørelsen. Jeg hadde omtrent ikke gått opp på tre uker, selv om jeg hadde beholdt all maten, og den var ikke en gang sunn!
Nå går jeg for en sunnere livstil- atter en gang, vet jeg er sterkere utsatt for å gå i samme felle enn mange andre her inne, men det er igrunn derfor jeg bestemte meg for å stå åpent om dette i dagboka mi nå. Skulle uhellet være ute, har jeg bestemt meg for å være ærlig mot meg selv og skrive det her. Jeg vet jeg kan finne en enorm støtte her inne, og ettersom jeg ikke klarer å prate med noen "der ute" , kan jeg virkelig trenge dere mer enn noen gang nå!!
Men for all del, jeg lider INGEN nød!!!!!! Dette er nytt for dere å høre, men husk dette har angått meg i snart 9 år, og tro meg når jeg sier jeg har det bedre enn noen gang i mitt liv. Jeg har et enormt nettverk rundt meg som jeg VET jeg kan bruke, feilen ligger hos meg at jeg ikke ønsker å belaste de med bekymringer. Både gode venner og familie er klar over hva som har feilt meg, og støttet meg, men de vet ikke om denne siste 4-5mnds glippen som jeg nå arbeider meg gjennom!
Til nå har slankinga gått tregt, en vane som må snus- vanen at jeg faktisk ikke kan spise all slags mat-fordi jeg nå skal beholde alt jeg spiser. Men vekta går iallfall ikke oppover, og etter helga skal jeg prøve alt hva jeg kan å bare konse på de fire sortene av salat jeg har i kjøleskapet... og den slags mat..
Håper jeg ikke har gitt dere et all for stort sjokk nå!
Deilig var det iallfall å få det ut, og jeg LOVER å være ærlige mot både dere og meg selv framover!!!!!
*****************************
Gårsdagens:
Frokost:Halvt rundstk med brunost, banan, sk melk
Lunch:Baguette med ost og skinke, epleyoghurt, kaffe, vann
Mellom: Sjokokick igjen
Middag: Spagetti og squisa kjøttkaker..(litt labert i frysern for tida)
Kvelds: Tre pizzastk, pepsi twist
Trening: Sykla 2 mil
*********************************************
Ha en rikig stråååålendes helg da kjære venner!!!
Jeg er uuuuuutrolig glad i dere!!!!!
Klem, Pernilla
wwwweeeeeeeee...-10 kg jubileum nesten :)) lenge siden jeg har hørt noe fra deg, håper alt står bra til med deg..*masse kos*
Jeg har å (endelig) kommet under 70 kg. Er jeg ute av konkurransen da?
Her er dagens vekt :) nemlig 73,5 og er fornøyd med det *s*
Og du.. en liten sprekke innimellom er ikke det man legger på seg av.. det er sprekker på dager, uker og måneder som er skumle *ler* Sett det på tabbekontoen og i dag er det en ny dag med nye muligheter :)
Klemz fra Dahlia
Innom for å levere resultatet fra siste ukes slankeprosjekt; nemlig minus 1.2 kg! Kjempefornøyd med det etter forrige ukes "dramatiske" (hihi) nedgang.
Når det gjelder sprekken i går så er det sånn som skjer! Ta det ikke så tungt, det viktigste er at du er i gang igjen i dag :-) Slanking er tidkrevende, og jeg var før av typen som kastet hele slankekuren på båten etter en sprekk. Ikke rart jeg aldri klarte å fullføre en kur, man klarer jo ikke å leve som fullstendig asket i flere måneder :-)
Stå på videre, og lykke til med GI-kosten din!