← Alle dagbøker
diarist.Alias

Pepsi

55 år168 cm88 innlegg 2013–2015 0 følgere

Start113,4 kg
Sist105,7 kg
Endring−7,7 kg
Mål65,0 kg
BMI nå37,5
Framgang mot målet15 %
📉 Ned 5+ kg📓 50+ innlegg🕰️ 1+ år i dagboka
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
9. januar 20135. juni 2015
😃105,7 kg

Saaakte...

men det går da nedover, så da er jeg fornøyd!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias medas😄7. juni 2015
Heeei! Så kult bra du er tilbake:) Motiverende for meg altdå :) Må begynne på nytt. 103 er jeg nå :((( Hva skjedde!? nEI, NÅ SKAL VI KLARE DET ALTSÅ! :):) Flink du er som allerede har nedgang ! :)

c.AuthorAlias laila073😌5. juni 2015
Kjør på, du er flink :)

Ser at vi har ganske så lik BMI og vekt, så da blir det kjekt å følge med deg. Dette skal vi klare, ikke sant :) nedgang er positiv, og snart skal vi begge se to siffra tall, det er jeg sikker på :D

Ha en fin fin dag :)
😐106,8 kg

Ny start ...igjen!

Første uke på 5:2. Nå bare SKAL jeg bli tosifra igjen!!!
😌105,0 kg

Veiedag. Feil eller riktig vekt?

Er ikke sikker på om denne vekta er riktig; måtte veie meg på en annen vekt enn jeg pleier. Det er hyggelig om det skulle vise seg at den er riktig; da er nedgangen 900 gram på en uke - og det er jeg svært fornøyd med!

Må for neste uke: Langt nede på 104-tallet!
God helg!
😃105,9 kg

Veiedag

Det går da nedover! Innsatsen ligger dessverre fortsatt bare i kostholdet. Har ikke fått til noe trening denne uka. :-(
😀106,3 kg

Alternativ trening

Gårsdagens treningsøkt ble shopping! Eller rettere sagt, forsøk på shopping. Etter utallige ganger inn og ut av prøverom, endte jeg opp med kun én BH og en ny treningstopp! Hadde store planer om å prøve ut den toppen senere på kvelden, men den planen ble ikke iverksatt, som så veldig ofte skjer. Kanskje i dag, da! I alle fall noen gram ned, som nok skyldes at magen har sluttet å krangle. Fettprosenten på vekta viste jo akkurat det samme som i går.
106,7 kg

På''n igjen!

Den vekta, den vekta! Det er bare å skrive ned tidenes innrømmelse: Jeg er dårlig på slanking! I fjor klarte jeg å komme med ned på tosifret vekt. Det var en stor glede, og jeg lovte meg selv at jeg skulle ha sett tresifret på vekta for aller siste gang. Sånn gikk det ikke; Nå er vekta enda litt høyere enn den var på samme tid i fjor! - Nesten 4 kilo!

Jeg har bevisst ikke veiet meg i ferien, og det var en dårlig løsning! Jeg har kost meg altfor mye! Selv om jeg har kompensert med mange morgen-gåggeturer, var det tydeligvis ikke nok! Nå blir det full skjerpings, og ingen kjære mor. Jeg har allerede innført et sunnere kosthold den siste uka; ingen helgeutskeielser som varer i tre dager. Nå er det bare å rydde plass til noen treningsøkter!
98,8 kg

Tilbake!

Nå er det på tide å ta seg sammen igjen! Vekta er absolutt ikke 98.8, den er tilbake på tresifret, men har ikke fått veid meg konsekvent i det siste, så reell vekt kommer nok først over helga!

Vinteren ble absolutt ikke som planen var i januar; langrennskiene har ikke vært ute av kjeller''n. Det har faktisk ikke blitt noe særlig trening i det hele tatt. Det merkes. Synes hele kroppen bare siger nedover. Det trengs virkelig en oppstramming; både av kroppen og av kostholdet, og slanking må igjen få fokus. Jeg er nok uansett lettere enn for et år siden, men det er jo bare en liten trøst. Å se tresifret igjen er et skikkelig nederlag. Skjerpongs, Pepsi...
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias medas😃23. mai 2014
Vi får skjerpe oss sammen! Aner ikke hva vekta viser, men etter bryllupet dalte liksom motivasjonen litt. I tilegg har jeg klart å ryke noen leddbånd i foten så får ikke trent stor :/
Lykke til med skjerpings! :)
😐98,8 kg

På tide å komme i gang igjen!

Da er januar snart over...hvor ble den måneden av? Jeg har alltid synes at januar er en utrolig lang måned, men nå har disse tre uke gått fortere enn svint. Så fort faktisk at jeg verken har hatt tid til å trene eller tenke på slanking. Eller joda, sånn innimellom tenker jeg litt på å ikke spise FOR MYE usunt. Vekta er fortsatt på desember-stadiet. Jeg har faktisk ikke veid meg stort i jula, siden jeg har veiing kl 06 om morgenen. Ikke for det, jeg har vært på jobb alle jobbedagene i jula, og heller ikke overkost meg. Likevel synes jeg kroppen har blitt slappere og magen strutter mer enn tidligere. Må gjøre noe aktivt snart!

Som disse toppidrettsutøverne sier det; jeg har en skadetilstand de siste to vintersesongene, men denne sesongen er det ingenting i veien med å ta fram langrennskiene igjen. Nå er det imidlertid sykdom i nærmeste familie som okkuperer helgene. Jeg må virkelig bare ta meg sammen og få lagt inn noen treningsøkter her og der på hverdagene. Jeg har jo huset fullt av diverse treningsutstyr, så det mangler ikke på muligheter, bare på vilje! Jeg hadde absolutt trengt å gå ned 10 kilo innen april, men det er nærmest utopisk når man ser på vektkurven min fra i fjor! uansett, jeg er langt flere kilo lettere enn på samme tid i fjor og er kjempefornøyd med det! Men i år skal også kiloene til pers! Tenk om jeg kunne klart å være under 80 kilo innen 2014 er omme! DET hadde vært gøy det!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias medas😃20. januar 2014
80 kg innen året er omme høres ut som en fjern drøm for min del, men du kan klare det! Heia Pepsi!

Er bryllup på gang ja :), men vanskelig å planlegge noe disse dager pga søvnmangel. Føler selv at det kan være fordi jeg ligger med et øye oppe til en hver tid om det skulle være noe. Forloveden sover nemlig så hardt at det nærmest er umulig å vekke han og han våkner heller ikke av minsten om hun gråter. I allefall ikke på lenge, mens jeg våkner ved minste klynk. Jeg klarer bare ikke slappe av. Utrolig slitsomt. Vil så inderlig ned i vekt til bryllupet også, så det er ekstra tungt.

Langrennski høres herlig ut. Håper jeg fåt nyte noe av vinteren mens det fortsatt er snø. Flink er du :)
😃98,8 kg

Snart jul

Kjempelenge siden jeg var innom slankedagboka, og det er slettes ikke bra! De siste par månedene er det ikke akkurat slanking som har stått i fokus. Det har vært oppussing og masse jobbing, så det er et under at julen faktisk ser ut til å komme til meg i morgen! Likevel føles det som at den kom som julekvelden på kjerringa... ihvertfall når det gjelder vekta. Jeg skulle gjerne vært litt lenger vekk fra tresifret - en kilo er liksom ikke mye å gå på, men håper det er nok! Jeg er ikke så glad i julemat, og har ikke fylt opp huset med verken kaker eller godis, så har stor tro på at jeg ikke skal være stort tyngre over nyttår. Det er bare å vise måtehold!

Ønsker alle medslankere en riktig god jul og et godt nytt år! :-)

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias medas😃23. desember 2013
Der var plutselig du. Så koselig å se deg her inne igjen. Ikke at jeg er her noe spes om dagen heller. Synes vekta di er flott jeg. Nå veier vi vel omtrent det samme. Med mindre jeg har gått opp i vekt de siste dagene. Uuups. Har fortsatt ikke en skikkelig vekt så veit faktisk ikke.

Ønsker deg en flott jul og et riktig godt nytt år og håper på å se deg her inne igjen :D
☹️99,7 kg

Saakte

Hvor vanskelig skal det egentlig være å slanke seg når man lever uten kjøkken, egentlig! Skulle tro det ville være kjempeenkelt, men det er heller motsatt! Det ble noen lettvinte middagsløsninger i helgen også, men i alle fall ingen større utskeielser som forrige helg. Ferdigpizza og kinesisk er jo ikke akkurat det som bør stå på en slankers meny, men det var jo enkelt! Innen et par ukers tid, bør hele kjøkkenet være på plass, og DA skal det bli sunnere kosthold igjen!

Ned 100 gram fra fredag er ikke mye å skryte av, men det er da noe. Kanskje jeg klarer 100 gram til innen fredag?! med dette antitempoet her, skal det holde hardt å se 95 innen jul. Og nå begynner julebordsesongen, også. Hjelpe meg...
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias medas😃13. november 2013
Gratulerer så mye med 2-sifra! :)

Er ikke lett uten kjøkken, nei. Blei for mye ferdigmat her også midt i flyttinga, før vi fikk opp ovn og kjøkkenutstyr, men det det blir bedre når ting er på plass :)
c.AuthorAlias Nemi😊12. november 2013
Heisann!!

Joda leste hele dagboka di og ble både imponert og motivert!!!

Joda, asparges er tingen, veldig mye fiber vet du!!!

Har i første omgang satt meg som mål at jeg skal ned på en vekt med bare to siffer. Har liksom ikke satt meg noe mer mål enn det. Burde kanskje gjøre det?

Jeg tenker mer at magen skal vekk, det er det som er målet mitt i det store og hele......

Kjiipt å være uten kjøkken, men desto kjekkere når det nye er på plass. Du får legge ut bilder så vi får se fremgangen på kjøkkenet ;-)
😄99,8 kg

Jaaa! Tosifret! :-)

ENDELIG! Som jeg har ventet på å se dette tallet på vekta! Det begynner å bli så lenge siden jeg var tosifret på vekta... faktisk husker jeg bare at jeg skjerpet meg en periode og gikk ned til 89 kilo. Men så stoppet det opp. Hva som egentlig skjedde i perioden derfra og opp til 114 kilo er jeg neimen ikke sikker på, annet enn at jeg har levd altfor godt!

Det er jo ikke mye å skryte av å ha gått ned 200 gram på ei uke, men forrige helg ble det altfor mye kos; kebab, pizza og øl. Og alt på samme dag! Slettes ikke bra. Det skal ikke forekomme denne helgen. Utskeielsen nå blir som vanlig; et par glass rødvin! Jeg skal virkelig kjempe den neste uka for å nærme meg 99 blank! Jeg vil absolutt ikke se tresifret igjen!

God helg alle medslankere!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nemi😄9. november 2013
Nå har jeg lest hele dagboken din, og jeg tar av meg hatten!!! Du har vært så flink!! Fantastisk vektnedgang, og du har ikke gitt opp!! Kjempe flink!! Gleder meg til å "følge" deg videre!
c.AuthorAlias Charon😃8. november 2013
Gratulerer!
😃100,0 kg

Like før...

Hadde håpet å se et tosifret tall på vekta i dag, men det lar vente på seg. Gleder meg sååå uendelig mye til å bli kvitt 100-tallet, og har laget en avtale med meg selv at når jeg først er kvitt det, skal jeg aldri mer bli tresifret igjen!

I dag er i alle fall status at 14 kilo er slanket bort, og det merkes godt på kroppen. Alt er liksom mye lettere, og enda bedre skal det bli når de neste 14 er borte!

Ha en finfin helg alle sammen!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias medas😃2. november 2013
Nå er det like før ja. Det er kjempebra! Gratulerer så mye med minus 14 :)

En finfin helg til deg også :)
😐100,3 kg

Plutselig tilbake!

Jammen er det ikke 20 dager siden jeg var innom slankedagboka sist! Herremin så fort tida flyr! Jeg har vært på seminarer, og blitt et år eldre også, og vært i utlandet. Ikke en helt heldig kombinasjon de to siste på matfronten. Gratis desserter meg her og der. Var dermed ganske forundret over at vekta pekte nedover da jeg veide meg i dag. Jeg har jo veid meg i mellomtiden siden forrige logging, men det har vært så fullt opp med ting at jeg ikke har fått logget det i slankedagboka. Og bedre blir det ikke med det første! Nytt kjøkken har ankommet, så nå blir det skruing hver kveld fremover!

Jeg har altså ikke tenkt noe særlig aktivt på slanking i det siste, men det ligger litt i underbevisstheten hvor mye jeg kan spise uten å legge på meg. Og trening... ja det er nærmest ikke-eksisterende! Jeg har jo hele tiden forskjøvet vektmålet; mener å huske at det opprinnelige målet var 85 ila oktober, så 95, så under 100, og fortsatt er jeg 100-komma-noe. Det får heller være. Jeg har veldig lyst til å si 90 innen jul, men det er jo en urealistisk drøm. 95 tenker jeg...

Så tilbake til skruinga!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nette28. oktober 2013
Hei! 95 kilo trenger ikke være så langt unna, jeg heier på deg:-)
c.AuthorAlias medas😃28. oktober 2013
Hei på deg!
Så flott at vekta holder seg og i tillegg går litt ned selvom du ikke har fokus på slanking. Det vil jo si at noe har endret seg mentalt hos deg.

Så flott at det nye kjøkkenet har ankommet :)
😃100,9 kg

Bare een kilo igjen

til jeg ikke er tresifret på vekta lenger! Det skal bli deilig, og nesten litt rart, for nå synes jeg at jeg har vært tresifret i flere år. Det var jammen på tide med litt nedgang igjen, og synes riktignok det var fortjent selv om det ble noen små utskeielser i helga. Jeg har jo aldri tenkt at jeg skal avstå fra alt som er godt selv om jeg slanker meg og skal ned mange kilo. Det viktigste er å lære seg balansegangen mellom hverdag og fest, og det føler jeg at jeg mestrer. For det meste :-)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tulip😌9. oktober 2013
Hurra, så bra!!! Du er kjempeflink! Stå på videre :-)
c.AuthorAlias medas😃8. oktober 2013
Se her ja! Gratulerer så mye med nedgang! :)
😀101,3 kg

Hurra! Nedgang!

Litt sarkasme på morgenkvisten... nedgangen denne uka er ikke akkurat mye å skryte av, men det er i alle fall noen ørfå gram ned!

I går var jeg på min første pilatestime... i dag er jeg kjempestøl! Merker det godt overalt i kroppen, spesielt i magen selvfølgelig siden mange av øvelsene var situps i ulike varianter. Ikke tvil om at jeg bør fortsette å gå på denne timen, for å styrke kjernemuskulaturen litt. I tillegg slang jeg meg en halvtime på spinningsykkelen etterpå, bare for å få litt kondisjonstrening også. Det kunne nok vært mer effektivt; var slitsomt bare å holde seg oppe på sykkelen, men forbrukte jo 200 kalorier, så alt i alt var det verdt det!

Har faktisk ingen planer for denne helgen, men er det fint vær, burde jeg få til å gå en tur!

God helg!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias medas😃4. oktober 2013
Flinka! pilates er kjempeålreit trening. Savner å trene altså. 100g ned er 100g ned. Vekta mi viste opp i dag :( Teite vekta!

Ønsker deg en flott helg! :)
c.AuthorAlias mittnyeliv4. oktober 2013
gratulerer så mye, du er super duper flink:) ønsker deg en strålende helg:)
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.