← Alle dagbøker
diarist.Alias

Pelikan

54 år177 cm18 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start131,4 kg
Sist129,1 kg
Endring−2,3 kg
BMI nå41,2
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
16. september 200129. januar 2002
129,1 kg

Slapp helg, men ny uke (oppdateres stadig)

Fredagen reiste vi på besøk til venner et stykke unna, dermed ble det litt "unntakstilstand" den helga. Kjørte bil store deler av dagen. Det ble en hamburger og en vaffel, og da vi kom frem, hadde de lagd fajitas. Men kjempemengder var det ikke, og jeg klarte å ligge unna snop og brus, så jeg får trøst meg med det.

Lørdagen var det dårlig vær og med små babyer ble vi innendørs hele dagen. Spiste:
2 skiver med jordbærsyltetøy
2 skiver med salami
1 stykke sjokoladekake
1 grillspidd med div kjøtt, ris og masse salat.

I tillegg ble det både noe rødvin og et par drinker, så det var ikke helt etter boka. Men jeg holdt meg unna godteri og brus også i dag, og det var uansett en spesiell anledning.

Søndag var det atter mange timers bilkjøring. Slik så menyen ut denne dagen:
1 stekt egg, 2 tynne baconskiver, 1 skive grovt brød
1 skive med jordbærsyltetøy
1 stykke sjokoladekake
1 hamburger med salat og dressing

Heller ikke noen premiemeny, men sånn får det heller være.

Mandagens meny:
Frokost: 1 pose knaskegulerøtter
Lunsj: 1 skive m/leverpostei, 2 knekkebrød m/brunost
Mellommåltid: 1/2 nutrilett-bar
Middag: wok m kyllingfilet, paprika, purre, ananas og sursøt saus, pluss ris

Jeg drakk masse vann, Farris og grønn te.

Tirsdagens meny:
Frokost: 2 knekkebrød med gulost & kaviar
Lunsj: 2 rugsprø med brunost
Middag: 1 bolle grønnssakssuppe med hvitløksbrød

Dagen er ikke riktig over ennå, så det blir nok noe mer å spise på meg: Ananas eller appelsin, og kanskje en kopp confecta eller lignende.
129,1 kg

Ny uke - menyer & sånt (oppdateres hele uka)

En ny uke står på trappene og jeg er fortsatt motivert og glad. Drikker masse vann, tar eplecidereddik og i dag brukte jeg trappene på jobben i stedet for heisen. Alle monner drar... Har fortsatt ikke veid meg, det akter jeg å vente med.

Merker at jeg spiser greit: Ikke for mange kalorier, men regelmessig, variert og nok til at jeg er god og mett.

Mandagens meny:
08.00 - frokost: 1 god morgen-yoghurt
11.30 - lunsj: 1 skive m/leverpostei, 2 knekkebrød m/brunost
14.00 - mellommåltid: 1 pære
17.00 - middag: wok med masse grønnsaker og ris
21.00 - kvelds: 1 nutrilett-bar

Tirsdagens meny:
Frokost: 1 Nutrilett-bar
Lunsj: 2 skiver grovbrød m/leverpostei
Mellommåltid: pære & knaskegulerøtter
Middag: kyllingfilet og masse salat (med litt ranchdressing...)
Kvelds: 2 rugsprø med brunost

Skulle trene i dag, men så hadde de endret timeplanen, hulk! Heldigivs er det en time i morgen jeg kan gå på! Dessuten gjorde jeg husarbeid i stedet. God trening det også?

Onsdagens meny:
Frokost: 1 nutrilett-bar
Lunsj: 1 horn med ost & skinke
Mellommåltid: knaskegulerøtter
Middag: wok med kyllingfilet og masse grønnsaker

I dag fikk jeg kommet meg på trening, og tok meg skikkelig ut i løpet av den timen. Herlig!

Torsdagens meny:
Frokost: 1 rundstykke med ost & paprika
Lunsj: 1 rundstykke med ost, agurk og salat
Middag: indisk kylling med koriander, yoghurt og cashewnøtter pluss ris
...og så ble det en del øl om kvelden (så det går nok opp i opp med treningen)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Molla23. januar 2002
Heipådeg!
Jeg er forholdsvis fersk her ennå, men jeg har lest dagboka di og sett at du er på nett igjen etter en liten pause. Det er sikkert lurt å vente litt med å veie seg nå, ihvertfall hvis man frykter at man har lagt på seg... Jeg er dessverre en fullstendig slave av badevekta mi, den står foran kjøleskapet til og med! Men jeg klarer ikke å la være å veie meg hver morgen... Men akkurat nå er motivasjonen min på topp, så da får det bare være slik! Ser at du er kjempeflink til å trene, er det ikke deilig? Det er veldig viktig at treningen er lystbetont, hvis ikke så orker man ikke så lenge. Gleder meg til å følge med deg videre, får litt ekstra motivasjon av å lese det du skriver. Stå på!
Slankehilsen fra Molla
c.AuthorAlias Jenta*S*22. januar 2002
Hei Pelikan!
Godt å se at det går bra med deg og at du er motivert som bare det!!:0) Eplecidereddik ja? Jeg har lurt litt på det selv innimellom...tar du kapsler? Prøvde det her for en stund siden i vann...men det smaker jo..*ærk*..hihi...
Menyen din ser kjempefin ut! Bare et bittelite tips kanskje...God Morgen yoghurt har masse sukker i seg og dermed mye flere kcal enn f.eks Yoplait 0.1 % med musli:0) I den er det bare 120 kcal og i GodMorgen tror jeg det er iallefall det dobbelte. Men hvis du syns GM er mye bedre,så hold deg til det.Bare et lite tips på veien:0)...kom til å tenke på det her jeg satt...fikk det tipset selv nemlig for jeg pleide å spise endel GM. Og Yoplait er helt ok!
Men hva er det neste delmålet ditt nå? Og innen når skal du klare det?:0)
FLINK er du!
Stå på videre!
Klem fra Jenta*S*
129,1 kg

Litt kos i helgen, men jeg holder stand...

Fredagen begynte prikkfritt, med mager mat, masse vann og en tur på SATS, hvor jeg fikk svettet godt i en time. Fine greier! Om kvelden reiste vi imidlertid hjem til foreldrene mine, og ble der til i dag - og da blir det litt ekstra..Dermed tok jeg noen glass rødvin fredagskvelden. Hadde imidlertid spist såpass sunt og trent så godt at det gikk nok opp i opp.

Lørdag:

2 rundstykker med gulost og paprika
1 pølse med lompe
4 skiver svinestek med 1 potet, litt surkål og litt saus
1 skål druer
...og litt rødvin og øl, da.

Søndag:

2 rugsprø med brunost
3 vaffelplater med syltetøy
1 pølse i lompe
1 kyllingbryst med salat og vinaigrette

Nå er helgen over, og jeg gleder meg til å ta fatt på en ny, sunn uke. Merker at det ikke er noe problem å holde seg i skinnet i uka, det er helger (når det skjer noe spesielt) som er utfordrende.

Gode punkter: Jeg klarte å holde meg unna snacks og sjokolade, selv om de andre spiste det.
Jeg holdt meg også unna brus.

Forbedringspotensiale: Absolutt. Det er greit å skeie ut i helga, men det bør begrenses til én dag, ikke hele helga.

God ny uke! :o))

129,1 kg

Meny & tanker

Det er deilig å ha funnet tilbake hit! Jeg har enda ikke falt for fristelsen til å veie meg, det vil jeg ikke før det har gått litt lenger tid. Jeg blir så tallfiksert hvis jeg gjør det med en gang. Men det er desto viktigere at jeg skriver ned det jeg spiser!

Tirsdagens meny:

08.00 - Frokost: melonyoghurt
11.30 - Lunsj: 1 grovbrødskive m/leverpostei&grønt, 2 knekkebrød m/ brunost
15.00 - Mellommåltid: 1 pære
17.00 - Middag:grønnsakssuppe med ekstra grønnsaker, hvitløksbrød
21.00 - Kvelds: 2 rugsprø med brunost
22.30 - Kos: 1 stor appelsin

Onsdag 16.januar:

I dag har jeg vært syk og stort sett sovet. Dermed har det blitt mindre mat også, men jeg har drukket mye.
Grønnssakssuppe m/ekstra løk og paprika
Hvitløksbrød
2 store appelsiner
2 knekkebrød

Torsdag 17.januar:
Syk & sovet mye i dag også. Drukket mye vann, da.
1 Nutrilet-bar (220 kcal)
1 liten hjemmelaget pizza med grov bunn & grønnsaker
1 yoghurt
2 rugsprø med brunost
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Emma6618. januar 2002
Hei og velkommen tilbake ! Lurte litt på hvor det ble av deg da ... ikke greit å starte på'n igjen med sykdom - men lite å gjøre med det, annet enn å sove da :-) Skal bli spennende å følge med deg etterhvert !

God bedring !

Emma66
c.AuthorAlias Nedivekt16. januar 2002
Hei Pelikan!

En stor fanfare for deg som holder ut. Kjempestolt av deg! Jeg kan bare innrømme at jeg har ramlet HELT av. Jeg tror trening er alfa og omega når du slanker deg. Flott med turene på SATS!

Lykke til videre, og krysser fingrene for deg på vekta om lenge. Jeg skal prøve å komme innom iblant for å rapportere om ståa.

*Nede-av-vekta*
129,1 kg

Jeg har ikke sluttet...

Det er en evighet siden jeg var her inne, men det betyr ikke at jeg har gitt hele sunnhetslinja på båten. Maskinen min var i ustand en periode, og så kom jeg liksom ut av vanen med å gå inn her - det hadde jo ikke vart så lenge.

Heldigvis kom jeg _ikke_ ut av vanen med å trene. Jeg har gått jevnt og trutt til SATS 2 ganger i uka siden den gang, noe som merkes på formen.

I løpet av jula ble det imidlertid litt vel mye utskeielser på matfronten, noe som gjør at jeg kvir meg litt for å gå på vekta nå...Må nok innrømme at juleferien varte nesten en måned også. *kremt*

Nå er jeg "back on track" med den gamle, sunne tralten, og så kom jeg plutselig på slankere.com, da! Skal prøve å bruke disse sidene mer aktivt igjen, det er jo godt å ha et sted å gå.

MEN hva veiing angår, har jeg faktisk tenkt å vente 1 måned med å gå på vekta. Jeg skriver ned hva jeg spiser, og trener trutt, men drøyer den store sannhetens time 4 uker fremover. Da klarer jeg å komme inn i det gode mønsteret igjen uten å bli fullstendig fiksert på et tall.

Dagens meny:

Frokost: 1 melonyoghurt
Lunsj: 1 grovbr.skive m leverpostei, 2 kn.brød med brunost
Mellommåltid: 1 pære
Middag: wok med lime-marinert svinefilet og _masse_ grønnsaker
Kvelds: 2 Ryvita med brunost, 1/2 appelsin
129,1 kg

Back in business!

Etter en noe utsvevende forrige uke (men allikevel mye mindre utsvevende enn om jeg ikke hadde slanket meg) er jeg skikkelig tilbake i sporet igjen denne uka - og det føles deilig!

Skrev sist at jeg hadde som delmål å komme meg på kveldstrening i løpet av uka, og det klarte jeg i går. Det var kjempedeilig, og jeg skal klare å komme meg dit minst 2 ganger i uka. Det er ikke selve treningsviljen det står på, men timeplanen: Det er jammen mye som skal gå opp med full jobb, lite barn og 2 voksne mennesker som skal få trent 2 ganger hver i uka....Mannen min har trent basket i mange år på man og tors, derfor må mine treningsdager bli tirs og fre - med mulig "bonusdag" i helga, hvis jeg vil gå en tredje gang. Tror den timeplanen vil fungere greit for hele familien.

Men jammen var det mer trengsel og kav på SATS om kvelden enn det pleier på dagtid...og ingen som prater med hverandre sånn som om dagen. Jaja - jeg går jo ikke dit for å se folk, sånn som jeg tildels gjorde under permisjonen.... ;o)

I morgen skal jeg ut med jobben, så da blir det nok noen glass vin, men det har jeg innkalkulert i regnestykket mitt. Jeg skal spare inn med mager mat den dagen, og drikke mye, mye vann underveis, så går det nok bra.

Jeg fikk ikke veid meg i dag tidlig, så jeg aner ikke hvordan det er der, men jeg føler meg både lett og glad, og vet at jeg har spist sunt & fornuftig, så da er det nok greit så lenge.


3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nedivekt11. november 2001
Hei Pelikan!

Hvor har det blitt av deg da? Håper du fortsatt er "on track" da. Jeg har lest igjennom dagboka di og du er jo kjempeflink! Håper du er tilbake her snart. Spennende hvordan det går med deg vet du.

Masse klemmer fra Nedivekt
c.AuthorAlias Jenta*S*17. oktober 2001
Ville bare si lykke til videre og at jeg er glad på dine vegne at du er "tilbake på rett spor!"...jeg er ikke helt i det rette sporet om dagen, så hvis du har noen gode råd så er jeg veldig takknemlig*S*;0)...skal prøve å manne meg veldig opp i kveld da for å fortsette skikkelig i morra igjen.Hjelper liksom ikke å utsette det heller...enig?*S*
SATS ja...jeg er også medlem og har vært flink å gå inntil nå de siste dagene! Men jeg stortrivdes og skal tilbake igjen! 4 ganger i uka!
Stå på videre,oki?*S*
SAMMEN ER VI STERKE!!
Klem Jenta*S*
c.AuthorAlias Minelli17. oktober 2001
Hei Pelikan!

Så fint at du er back on track igjen, da. Det er så mye bedre når man kommer i gang skikkelig igjen etter en litt dårlig slankeperiode. Og så bra å komme igang og trene da! Det setter jo fart i forbrenningen, og det er jo minst like viktig som å være flink med maten. Husk at jo mer du trener, desto mindre flink kan du være med maten og fortsatt gå ned i vekt!

Prate på SATS? Det har jeg aldri opplevd...men så trener jeg jo på kveldstid, foruten morgenspinningen da!

Ha en fin dag, Pelikan!

Klem fra Minelli
129,1 kg

Menyer

Mandag:
1 melonyoghurt
2 skiver m leverpostei
2 knekkebrød m brunost
grønnsakssuppe, grovt rundstykke
1 pære

Tirsdag:
1 banan
2 skiver m leverpostei
2 knekkebrød m brunost
woket kyllingfilet og salat
2 ryvita med gulost & litt kaviar

Drikker ellers masse, masse vann og tar eplecidereddik.
Går snaue 20 min i godt tempo fra jobben hver dag.
129,1 kg

Syk - og ikke lenger husmor

En stund siden sist, men jeg har IKKE falt av, bare vært litt forhindret.

Jeg må være det eneste mennesket i verden som går OPP i vekt av å ligge syk og svak. Alle andre blir tynne og skrantne - ikke denne jenta, nei!

Hele forrige uke lå jeg som sagt syk, og denne uka var det tilbake i jobb etter nesten ett års svangerskapspermisjon. Det er godt å være i jobb igjen, selv om den første uka er preget av mange og lange lunsjer på restaurant med kolleger og kontakter. Heldigvis er det tilbake til den gode, gamle kantinelunsjen med grovbrød, knekkebrød og grønnsaker neste uke.

Jeg har som sagt gått opp litt igjen, men tar det ikke tungt. Vet at disse to ukene har vært spesielle, og gjentar til det kjedsommelige: Dersom jeg ikke hadde begynt å slanke meg, ville jeg vært enda tyngre nå. Det går nedover, sakte men sikkert.

10 kilo før jul er fortsatt innen rekkevidde - det er jo ca 12 uker til?

Den største utfordringen nå er å begynne å trene på kveldstid etter en lang dag på jobben. Hittils har jeg kost meg på SATS på dagtid, nå blir det andre boller.

Delmål: Jeg skal klare å begynne kveldstreningen i løpet av neste uke.

Håper det står bra til med dere andre. Skal kikke litt på andres dagbøker i kveld, nå er jeg på jobb og må avslutte før noen kommer og leser over skuldrene mine...

;o)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*15. oktober 2001
Hei!*S*
Vi begynner en ny konkurranse i morra tirsdag 16 okt;0)..håper du er med?? Vi deler det opp denne gangen, jeg har ansvaret for de som er på 90 og 100 tallet ,RH 80 tallet, og lene 60 og 70 tallet.Så gi meg et vink da!!!
HIV DEG PÅ!! Oki?*S*
Det bli en -5 konkurranse:0)
Håper å høre fra deg i dag da listen blir oppdatert i morra!
Klem Jenta*S*
c.AuthorAlias Emma6611. oktober 2001
Hei !
Så morsomt at du er tilbake! Trodde du hadde forlatt sidene for godt..... Har vært tilbake på ditt tidligere innlegg flere ganger og lest de ti grunnenen for å gå ned i vekt - kunne ikke sagt det bedre selv. Håper du er frisk og rask igjen - og at tilværelsen som arbeidende ute mamma ikke blir _for_ heftig. For meg funker det faktisk bedre å være i jobb - kommer i bedre dagsrytme som regel.
Emma66
c.AuthorAlias Minelli11. oktober 2001
Hei Pelikan!

Ja, å være syk kan gjøre så mangt med kroppen. Jeg er nesten aldri syk, men de gangene jeg virkelig er det, så går ikke jeg heller ned, snarere tvert om!

Det skal nok bli godt å komme inn i vanlig rytme igjen, men det er viktig å ha en liten plan for hvordan man skal forholde seg i alle situasjoner, enten det er uke med sunt kosthold, forretningslunsjer, med eller uten trening. Mye er gjort skjønner du, når du har tenkt ut hva du skal klare i løpet av en uke. Og så er det så deilig etterpå!

Det ER tiltak å trene etter jobben, men tenk så nyttig! Da får du jo fin kropp i tillegg til at den blir tynnere!

Kom igjen nå, Pelikan, nå er du igang igjen!

Ha en super-duper dag!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Tavannda11. oktober 2001
Du det er helt sant: dersom du ikke haddde begynt nå kunne det hende du hadde lagt på deg og da blir differansen stor. Synes du er skikkelig tøff som går på SATS, jeg får litt hetta av å trene sammen med andre, men det er målet mitt når jeg har kommet meg i litt bedre form. Håper det går greit denne første uka på jobben og lykke til på veien mot målet ditt!
127,8 kg

Pizza og sykdom...

Huffameg: Etter en fortreffelig slankeuke havnet jeg på pizzakjøret i går ettermiddag, jeg bare _måtte_ ha noen stykker med kjøpepizza. Godt var det, men usunt som bare fy, selvsagt.

Trøstet meg med at jeg skulle ta den helt ut treningsmessig på SATS i dag, men slik skulle det ikke bli: Jeg våknet med en hals så sår at jeg gruer meg til å svelge, og et feberhode fylt med bomull. Så her ligger jeg, da...prøver å drikke mest mulig vann, sove litt og innta solhattdråper.

Men dette betyr en aldri så liten setback for slankinga - jeg må nok regne med å bli litt forsinka i ytterligere vektnedgang. Nok en gang får jeg trøste meg med at det kunne vært verre: Dersom jeg ikke hadde satt igang, ville jeg trøstespist meg ut av skydommen og endt opp enda tyngre. Den tanken trøster litt.

Men jeg gruer meg nok litt til veiing i morgen...

Håper dere andre har det bra!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias lene4. oktober 2001
Heisann. Stakkar deg - får håpe du blir fort frisk igjen da.
Jeg har nettopp lest gjennom dagboken din og jeg må bare si at den lyser av pågangsmot og motivasjon. Og du har vært kjempeflink til nå. Jeg er sikker på at du vil lykkes med delmålet ditt minus 10 kg frem til jul. Jeg vil følge spent med deg videre.
GOD BEDRING!
Hilsen Lene
c.AuthorAlias Emma661. oktober 2001
Uff og æsj og dobbelt æsj ! Det var leit at det skulle kuliminere slik .. Du får bruke tiden på sofaen til mentale forberedelser .. Og kanskje går det ikke så ille likevel i morgen ? God bedring !

Hilsen Emma66
127,8 kg

Ju-huuuu!!!!

Jeg svever...all denne gåingen har jammen gitt uttelling!

Det var skikkelig deilig å gå på vekta i dag tidlig, og jeg har bare ventet på å komme inn på nettet for å notere det herlige resultatet( det er noe galt med min nett-oppkobling, så jeg må bruke mannens bærbare PC).

Skriver mer senere. Nå skal jeg kose meg med fredagsmaten: Grovbunnet pizza med kylling og grønnsaksfyll - og yoghurtdressing til. Mmmm...

P.S. Var flink hos mamma i går, enda hun hadde lagd min absolutte favoritt: Vafler. Jeg nøyde meg med halvannen plate - det er ny rekord i vaffelmåtehold!

;o)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Emma6628. september 2001
Fabelaktig ! En god start er halveis endt er det ett ordtak som sier. Kanskje litt i overkant - men i allefall så gjør det godt. Gleder meg over å lese at du koser deg på fredagskvelden .. selv er jeg veldig opptatt av å leve så normalt som mulig og ikke kutte ut den sosiale delen av livet. Det krever litt "øvelse" inni hodet - men over tid så har man igjen for å hygge seg uten å ha dårlig samvittighet. Livet er for kort til å gremmes ! Gå på videre du - bokstavlig talt !
c.AuthorAlias RH28. september 2001
Ja det må jeg si! Det var jo ett kjempe hopp det her, gratulerer så masse!

Stå på masse og ha en kjempe fin slankehelg!

Klem RH
130,0 kg

Mine vage tanker om delmål - og ellers sludder

Jeg har ikke veid meg i dag heller, har satt veiedag til fredag igjen. Max 2 ganger i uka skal jeg veie meg, fortrinnsvis fredag og tirsdag - har jeg bestemt. Så har jeg kontroll, men slipper å bli hekta på vekta (thi-hi, rim).

I dag har jeg spasert en times tur med vogn - mye bakker og svette valker i dag også. Deilig!

Eplecidereddik er i hus, og jeg har hylt ned det første glasset. Synes det smaker ganske godt, faktisk, men så har jeg alltid likt eddikbaserte ting.

Delmål er blitt et stadig hetere tema her inne, og jeg har vel innsett at jeg må sette meg noen, jeg også. Så langt har jeg bare hatt 2 tanker om saken:
1)at jeg skal ned 10 kilo før jul
2)at jeg skal beregne meg ett år på å komme ned i brukbar vekt.
Da blir 30-årsdagen min i september neste år en slags "D-dag". Fikk forøvrig nettopp presset mannen min til å love meg tur til Roma i belønning neste høst, dersom jeg er flink jente. Ju-huu - det er en liflig og motiverende tanke.

Men delmål, ja...jeg skal sette meg ned og pønske ut noen smarte mål i kveld, så kommer jeg tilbake til saken senere.

Dagens meny:
Frokost: 2 ryvita med brunost
Lunsj: 1 skive med leverpostei
1 ryvita med brunost
Middag: Fiskeboller, lett hvit saus,
poteter og revet gulrot
Kvelds: Q-yog med mangosmak
1 neve druer
1 confecta sjokodrikk

I morgen må jeg stålsette meg, for da skal jeg hjem til mamman min, og hun eeelsker å servere meg _alle_ livrettene mine i løpet av ett besøk. Sukk..er det rart man blir tjukk? Men mor er advart, så det blir forhåpentligvis litt lettere oppdekning enn vanlig.

Ønsker alle en fantastisk uke videre - jeg er nok tilbake her på fredag.

;o)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Fugleskremsel27. september 2001
Hei! Blir spennende å se hvor mye du har gått ned på fredag da!
Jeg er også veldig glad i å spasere, og det er så deilig når man kjenner at de verste oppoverbakkene blir litt lettere for hver gang! 10 kg før jul er jeg helt sikker på at du greier!
Når man er såpass stor går man gjerne ned veldig fort i begynnelsen, og når du trener på SATS og det hele, så er det nok ikke lenge til du er -10! Lykke til!
c.AuthorAlias Oriane26. september 2001
Hei Pelikan
10 kilo før jul er ingen umulighet, det vil tilsvare omtrent en kilo pr uke, og det er et perfekt vekttap. Går man ned mer enn det, er det lett at man mister muskler og bare vann, og det er vi jo slett ikke intr i!
Ut fra det du spiser er jeg sikker på at du kommer til å gå ganske raskt og trygt ned.
Når det gjelder mødre, så er min mor godt orientert, og er stolt over vektnedgangen min, men det hindrer jo ikke henne i å ville presse i meg alskens godsaker når jeg dukker opp på besøk *s* Jeg står i mot for det meste da..men litt snadder skal man unne seg!
Oriane
c.AuthorAlias skilpadda26. september 2001
Hei pelikan, takk for hilsen i dagboken min! 10 kilo før jul hos deg også ja - da kan vi følge med hverandre og konkurrere litt! :-) I dag ser jeg du har vært veldig flink, både med mat og gå-tur. Vi satser på en flink dag til i morgen, begge to, ja? God natt og stå på!

hilsen skilpadda
130,0 kg

Centimetermål , ukesnitt - og takksigelser

I går kveld var det frem med målebåndet, og jeg har gått ned 1 cm rundt hhv. halsen(!), brystet, livet og overarmene. Rompe og lår er som før, men ettersom jeg har den klassiske pæreformen av natur, er det ikke overraskende at det er oventil det renner fortest av. Moro å se at det minsker i antall cm også, ikke bare kilo.

Jeg har blitt flink til å gå tur: I dag var det tredje dagen på rad jeg gikk en laaang runde på 1,5 time med masse bakker og tung barnevogn. Spasertur er jo strålende for fettforbrenning, i tillegg til at det er hyggelig for lillemann å være med på trilletur i det fine været.

Jeg har skrevet ned cirkaantall kalorier pr.dag i permen min, og nå er forrige ukes kalorisnitt pr. dag regnet ut: Ukesnittet var 1540 kcal/dag.
Bittelitt i overkant, men det er bursdagsfeiringen min som trekker opp en del. Jeg er dessuten så stor at jeg godt kan ligge litt over GR-snittet pr dag de første ukene.

Takk til de som svarte meg ang eplecidereddik - jeg skal sporenstreks begynne med det. Vet at jeg klarer det, for jeg er så sær at jeg synes eddikbaserte ting er kjempegodt...

Dagens meny:
Frokost: 1 banan
Lunsj: 2 ryvita knekkebrød med brunost
Mellom: 1 digestive-kjeks
Middag: pasta med svin, champignon & hjemmelagd tomatsaus
Kvelds: 1 Q-yog med mangosmak
TV-Kos: 1 confekta sjokodrikk
1 neve druer

...og sist, men slett ikke minst: TUSEN TAKK for kjempehyggelige og oppmuntrende kommentarer. Dere er helt suverene!!!!
Jeg har litt problemer med nett-oppkoblingen min for tiden, så jeg vet ikke hvor ofte jeg får kommet inn hit de nærmeste dagene, men jeg prøver hele tiden.

4 i heiagjengen
c.AuthorAlias knotten26. september 2001
Hei !
Ser det går bra med deg og at du er spesielt flink å gå tur.. det er kjempe flott med turer på 1,5 time.. selv er jeg ikke så flink .. men prøver da å komme meg ut på tur.

Ønsker deg en fin slanke dag videre!
c.AuthorAlias skilpadda26. september 2001
Hei pelikan, tenkte bare å si så flink du har vært hittil, og lykke til videre! Gå tur er kjempebra vet du, og 1540 kcal/dag er slett ikke for mye når man har en del å ta av... vi forbrenner jo mange flere kalorier på å gå rundt omkring enn ei tynn lita flis på 55 kilo! Stå på videre!

hilsen fra en annen med "dyre-nick"...
c.AuthorAlias cola light26. september 2001
Hei, og takk for kommentar i den lille "private"!
Det er artig å følge med målene - jeg har også krympet en cm rundt halsen(!) på en uke! Det har gitt meg visse forhåpninger om at en av dobbelthakene kan settes til livs!
Jeg har også blitt hekta på trilleturer i masse motbakker, det er helt suverent. I dag har jeg tatt på meg en "førgravid" bukse, og skal nå avsted i barseltreff. Herlig...
Jeg er imponert overat du får til så lange turer hver dag, selv har jeg ambisjoner om en slik langtur en gang i uka, men en eller flere små turer hver dag ellers. Datteren min på 21 mnd liker slettes ikke å sitte på vogn, og datteren min på 4 mnd vil slettes ikke sove i vogn... Synes jeg har vært uheldig sånn, men-men.
Ha en fin-fin slankeuke!
hilsen cola light
c.AuthorAlias RH25. september 2001
Flink er du! Stå på som du gjør så skal du se at det går nedover. Kjempe fint at du har gått sånne fine lange turer, det hjelper som du sier på fettforbrenningen!

Håper du får en strålende slankeuke!

Klem RH
130,0 kg

To hekto - men riktig vei...

Puh - det var med bange anelser jeg gikk på vekta (jfr gårsdagens innlegg), men resultatet var heldigvis ikke så galt. Tror dessuten at jeg har en del vann i kroppen akkurat nå, så jeg skal nok snikveie meg en gang til i løpet av uka.

Veldig, veldig tidlig opp i dag (med en våken liten gutt), så dagen blir lang. Så langt har jeg spist en banan, jeg må begynne mykt da jeg sliter med å spise så tidlig om morgenen. Da er frukt geniale greier.

Gjespende hilsen fra pelikan

Dagens meny:
Frokost: 1 banan
Lunsj: Liten wok med svin& grønnsaker
Middag: Pytt-i-panne med lammeboller, potet & grønt
Kvelds/snacks: 1 Q-yog med mangosmak
1 neve druer
1 confecta sjokodrikk (39 kcal)
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*25. september 2001

Hei der!*S*
FLOTT å se at det går bra med deg! Dette klarer du!! Vi skal støtte hverandre på vei nedover,avtale??*S*
Hva er hovedmålet? Delmål? Veldig viktig med delmål! Det har vært veldig viktig for meg også, i og med at når jeg begynte skulle jeg ned 56 kilo,nå er det 35 igjen og jeg VET at det skal gå! Alt er mulig vet du!*S*
Så hold ut, vær flink ,og kiloene vil rase av deg!!
Jeg følger med og ønsker deg all mulig lykke til!!!

Stor klem
Jenta*S*
c.AuthorAlias knotten25. september 2001
Hei ! Jeg ønsker deg en flott slanke uke med en fin vektnedgang ! :-) samtidig så håper jeg minste mann sover litt lenger i morgen tidlig... også her i huset! :-)
c.AuthorAlias Oriane24. september 2001
Heia Pelikan!
Frukt om morgenen er lurt og godt!
Så du spurte om eplecider eddik. Jeg kjøpte eddik og skulle begynne å drikke dette, men jeg fiksa det ikke, lukt og smak ble for voldsom, og det endte med at jeg rett og slett holdt på å kaste opp hver gang jeg prøvde.
Jeg har derimot ei venninne som prøvde dette, noen spise skjeer i vann før hvert måltid, og på henne så virka det flott, og hun gikk ned i vekt. Så om du klarer lukt og smak så er det jo bare å prøve, det er jo et naturlig produkt da, og er iallefall ikke skadelig for kroppen. Fortell hva du finner ut da!
Oriane
c.AuthorAlias emma6624. september 2001
Først av alt vil jeg ta av meg hatten for pågangsmot og innstilling - jeg har lest innleggene dine flere ganger og venter i spenning på fortsettelsen. Eplecidereddik er ett gammelt kjerringråd som visstnok skal være bra for så mangt. I sammenhengen slanking skal den virke appetitthemmende samt at en mener forbrenningen øker. Jeg tar ett par gode spiseskjeer i et glass vann hver morgen enten jeg slanker meg eller ikke - jeg synes å merke at apetitten dempes - forbrenningen er jo vanskelig å måle. Nå har jeg brukt det så lenge at jeg nesten savner det når jeg ikke tar det :-) En annen ting som er fint for å regulere appetitten er ett naturpreparat (kosttilskudd) som heter Spirulina - jeg får problemer med blodsukkeret når jeg slanker meg, spesielt mellom lunsj og middag - da har dette vært til uvurderlig hjelp. Ønsker deg lykke til videre - som sagt: jeg venter i spenning !
c.AuthorAlias Amorica24. september 2001
Heisann og god mandag!

Så fint at vekta gikk den rette veien i dag da! Har du vann i kroppen og det setter fart nå, så blir det nok en hyggelig uke med en flott nedgang tenker jeg!

Så minsten var tidlig oppe i dag ja...*s* Det er sånn som skjer det:) Her trodde minsten at det var langt på dag da kl. var litt over 5 i morges....Mor var ikke så klar for det da! Men men!

Ønsker deg en fin slankeuke! Stå på!

Klem fra amorica
130,2 kg

Om utskeielser, botsgang - og eplecidereddik

Det har vært en litt usunn helg, men det var planlagt: Jeg feiret bursdagen min med stor fest og da ble det selvsagt både litt god middag, et kakestykke og ganske mye vin. Men i forkant av festen spiste jeg veeeldig sunt, og i dag har jeg vært ute og gått tur i drøye 2 timer - prøvde å spasere av meg den dårlige samvittigheten, hihi.

Har med vilje ikke gått på vekta i helga, det skal jeg spare til imorgen tidlig, så får vi se om det er bursdagen eller sunnheten som har vunnet...Nå drikker jeg vann for harde livet for å kompensere litt for væsketap og saltinnhold, så får vi krysse fingrene.

Uansett vet jeg jo at dersom jeg _ikke_ hadde vært bevisst på hva jeg spiste, ville denne helga sett mye, mye verre ut, derfor har jeg jo tjent allikevel på omleggingen min.

Jeg er ved godt mot, for vanligvis begynner jeg på denne tiden å miste tiltaket litt og tenke på hva jeg går glipp av - mens nå er jeg veldig klar for å komme i den nye, sunne hverdagsmodusen igjen.

Er det forresten noen som har gode erfaringer med eplecidereddik? Har hørt at det kan gi litt bonuseffekt å drikke noen klunker av det i vannet hver dag?
130,2 kg

Klarte ikke å dy meg...pluss MASSE syting

...nå som jeg hadde fått ny vekt og attpåtil har vært så flink, kunne jeg ikke dy meg - jeg måtte prøve i dag. Det ble en drøy kilo ned, og det er fint - men jeg vil egentlig ikke juble før det gir resultater etter omlag en uke.

Har det bra med kostholdet, men _skikkelig kjip_ dag for øvrig. Sov dårlig i natt, og sønnen min våknet gryyytidlig, så jeg har bare fått noen få timers søvn.
Det er bursdagen min i dag - men jeg fikk ikke pakke av mannen min i dag tidlig for han hadde "glemt å pakke den inn". Hmph. Da jeg endelig hadde fått puttet en grinete unge til sengs for en formiddagslur, la jeg meg nedpå litt selv for en høneblund - men da ringe gjøken av en mann for å unnskylde at han hadde glemt gaven. Resultatet var en våken og enda mer gretten baby og en mamma som synes så synd på seg selv at det er kvalmende.
Resten av dagen skal jeg bruke på en klesvaskhaug høyere enn Himalaya og rydding generelt.
Det regner ute, jeg er blakk og ingen har gratulert meg med dagen. Sukk. Ikke kan jeg trøstespise heller...så jeg får vel trøstedrikke vann, da....

Selvsentrert og sytende hilsen fra pelikan

Kl. 22.30: Dagen tok seg opp, heldigvis!
Mannen min hadde så dårlig samvittighet at han kom hjem etter halv dag på jobben. Da fikk jeg sove litt mens han ryddet og lekte med lillemann - og så lagde han deilig, sunn bursdagsmiddag til meg!

Menyen i dag:
1 banan
3 gulrøtter
1 youghurt
1 stor porsjon kalkunpølsegryte med deilige grønnsaker, ruccolasalat og youghurtdressing m hvitløk. Nam! Nam!
1 Confecta sjoko-appelsindrikk

..og hvis menyen virker litt rar, skyldes det at jeg sov middag før middag, og dermed "mistet" et mellommåltid. Men jeg er nok oppe i ca 1200 kcal allikevel, takket være en raus
middag.

Takk for oppmuntrende meldinger, dere! ;o)
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias knotten20. september 2001
Litt mer om Xenical: Jeg opplever ingen bivirkninger av Xenical sånn til vanlig. Men om du spiser noe som er veldig rikt på fett som feks svinestek med hjemmelaget brun saus, eller passe potetsalat så er dette så fettrikt at når Xenical tar opp 1/3 av fettet, så får en en slags oljeaktig avføring, omtent som "matolje". Denne oljen er vanskelig å holde igjen når en må på do. Oljen gjør også at en får mer luft i tarmene og da kan det bli lekkasje når en "fiser". Sorry forklaringen. Jeg har opplevd denne bivirkningen bare 3 ganger siden mai, man vet jo om at det kommer til å skje når man spiser fettrik mat, så derfor tenker en nøye hva en putter i munnen. Så i dagliglivet merker jeg ingenting til Xenical bortsett fra at jeg unngår ting med masse fett i. Man skal ta Xenical til de 3 hovedmåltidene. Dersom en synes det er dyrt - kan en spise veldig magert til frokost og lunsj og evt bare ta Xenixal til middag. Man kan bruke Xenical over flere år, det er den eneste slankepillen man kan ta over lengre perioder. Men Xenical lærer deg å legge om kostholdet - så kanskje man ikke trenger den etter en tid. I allefall kan man også bruke Xenical i en periode når man er ferdig å slanke seg - slik at man ikke fyker opp igjen i vekt, til vekten har stabilisert seg.

Det beste synes jeg er at ernæringsfysiologer ringer til deg og spør hvordan det går og om det er noe du lurer på sånn 1 gang pr mnd. Dette er frivillig. Man har også anledning til å ringe dem hver dag dersom det er noe man lurer på.
c.AuthorAlias Tarangai20. september 2001
Hei.
Vil bare gratulere med gårdagen, jeg. -og si at mannen din er da ikke så verst likevel?
Flott at han disket opp!
Dette klarer du fint. Er sikker på at du går ned som bare det. Skal følge med deg.
Tarangai
c.AuthorAlias knotten19. september 2001
Grattulerer med dagen !! Det var godt å høre at mannen din til slutt tok seg ekstra godt av deg og gav deg et skikkelig bursdagsmåltid.

Det ser jo ikke så værst ut med vektnedgangen din da :) Bare pass på å ikke gå for fort ned i vekt. En vektnedgang på 0,5 til 1 kg i uken er anbefalt for at kroppen skal henge med. Du burde kanskje ligge på 1500 kcal nå i begynnelsen - for en stor kropp trenger mer kalorier enn en mindre kropp - så kan du heller gå ned til 1200 kcal når du blir to-siffret. Husk at du skal bruke lang tid på denne vektnedgangen og da må du leve slik at du blir mett ellers så bare gir du opp etter en stund.

Selv bruker jeg legemiddelet Xenical som jeg får hos legen min - jeg går til legen hver mnd for å veie meg - slik at jeg har noen som holder meg i ørene :) Xenical koster 700 kr i mnd, man får tilbud om gratis veiledning og oppfølging av ernæringsfysiolog fra legemiddelfirmaet. Man regner med en vektnedgang på 10-15 % i året som følge av Xenical. Xenical tar opp 1/3 av fettet man spiser og det skilles ut i avføringen, dermed "tvinges" du til å spise fettfattig mat.

Lykketil videre - jeg kommer nok til å følge med på hvordan det går med deg! :-)
c.AuthorAlias cola light19. september 2001
De hjerteligste gratulasjoner fra meg i alle fall!!
Jeg har ennå ikke opplevd at mannen min har glemt bursdagen min, men foreldrene mine gjorde det en gang. Jeg ble 17 år den dagen, befant meg i Tyskland på utvekslingsopphold, og ringte selv hjem etter at dagen hadde gått uten en telefon fra de der hjemme. Tror du de sa et ord? Neida, DET var sårt det. Kjempefin vektnedgang forøvrig, og her inne holder vi sammen - så noe snakk om å gi opp ligger langt unna vårt konsept. Enig?;-) Ha en trivelig feiring!
Hilsen cola light
c.AuthorAlias to look19. september 2001
Hei og gratulerer med dagen.

Håper dagen blir bedre etter hvert.

Stå på, dette klarer du.

Hilsen To look
c.AuthorAlias RH19. september 2001
Gratulerer med dagen!!! Og gratulerer med så bra vekttap!

Huff så trist at han glemte bursdagen din, men ikke vær trist. Han kommer nok med en overraskelse når han kommer hjem igjen.

Håper iallefall du får en bedre bursdag utover dagen, det fortjener du så flink som du har vært med vekten og alt mulig!

Ha en super bursdag og slankedag!

Masse bursdagsklemmer til deg fra meg (RH)
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.