I dag begynner jeg!!!!
Nok får være nok!
De siste fire årene har vekta bare gått en vei. Jeg må bare innse realiteten.....jeg har virkelig lagt på meg ca.25 KILO!
Hvorfor vil jeg meg selv så vondt? Alle de fine klærne som finnes i butikkne, og ingen som passer meg. Jeg blir flau når jeg treffer folk jeg f.eks. gikk på skolen med tidligere. Og som om det ikke var nok har jeg fått mange helseplager, null sexlyst (stakkar mannen min!) og utrolig dårlig kondisjon!
Vi har svært lyst på barn, men jeg har store problemer med å bli gravid pga. lavt stoffskifte og PCO. Legen har bekreftet at jeg er insulinresistent.
Så.... hva er opplegget???
Jeg har blitt anbefalt å begynne på Dr.Lindbergs opplegg med mat som har lav GI. Har blitt fortalt jeg kan bli kvitt symptomene på mine helseplager. Jeg har tro på at opplegget virker.
Da jeg skal ha eksamen om to uker, har jeg mye å gjøre fremover. Derfor konsentrerer jeg meg i første omgang om å spise riktig. Når jeg er ferdig med eksamen får jeg ta å begynne med trening. Da jeg dessuten streber med å bli gravid har jeg ingen planer om å gå ekstremt til verks.
Jeg vil prøve å legge om kostholdet mitt. Ikke bare nå mens jeg prøver å gå ned i vekt, men for resten av livet!!! :-) I dag består kostholdet mitt i stor grad av snop og ferdiglagte middager...... Det burde ihvertfall ikke være så vanskelig å gjøre visse endringer med det.... :-/
Målet mitt i første omgang er å nå 79 kilo. Men på litt lengre sikt er det å bli mellom 60 og 65 kilo, samt bedre kondisjonen min (det trengs!).
Da jeg ikke har prøvd å leve etter kost i balanse-prinsippet tidligere, lurer jeg på om det er noen som har tips til meg.... gjerne eksempler på hva andre spiser. Jeg har kjøpt boken, men synes det er så mange "rare" matvarer som er satt opp i ukeplanene.
Tvi,tvi....tilbake til eksamenslesing!
De siste fire årene har vekta bare gått en vei. Jeg må bare innse realiteten.....jeg har virkelig lagt på meg ca.25 KILO!
Hvorfor vil jeg meg selv så vondt? Alle de fine klærne som finnes i butikkne, og ingen som passer meg. Jeg blir flau når jeg treffer folk jeg f.eks. gikk på skolen med tidligere. Og som om det ikke var nok har jeg fått mange helseplager, null sexlyst (stakkar mannen min!) og utrolig dårlig kondisjon!
Vi har svært lyst på barn, men jeg har store problemer med å bli gravid pga. lavt stoffskifte og PCO. Legen har bekreftet at jeg er insulinresistent.
Så.... hva er opplegget???
Jeg har blitt anbefalt å begynne på Dr.Lindbergs opplegg med mat som har lav GI. Har blitt fortalt jeg kan bli kvitt symptomene på mine helseplager. Jeg har tro på at opplegget virker.
Da jeg skal ha eksamen om to uker, har jeg mye å gjøre fremover. Derfor konsentrerer jeg meg i første omgang om å spise riktig. Når jeg er ferdig med eksamen får jeg ta å begynne med trening. Da jeg dessuten streber med å bli gravid har jeg ingen planer om å gå ekstremt til verks.
Jeg vil prøve å legge om kostholdet mitt. Ikke bare nå mens jeg prøver å gå ned i vekt, men for resten av livet!!! :-) I dag består kostholdet mitt i stor grad av snop og ferdiglagte middager...... Det burde ihvertfall ikke være så vanskelig å gjøre visse endringer med det.... :-/
Målet mitt i første omgang er å nå 79 kilo. Men på litt lengre sikt er det å bli mellom 60 og 65 kilo, samt bedre kondisjonen min (det trengs!).
Da jeg ikke har prøvd å leve etter kost i balanse-prinsippet tidligere, lurer jeg på om det er noen som har tips til meg.... gjerne eksempler på hva andre spiser. Jeg har kjøpt boken, men synes det er så mange "rare" matvarer som er satt opp i ukeplanene.
Tvi,tvi....tilbake til eksamenslesing!
Ser du har samme vekt som jeg hadde da jeg starta her og nå nærmer jeg meg nesten -10kg, så det er absolutt mulig.
Bare tenk deg hvor stort det er å oppnå å bli "overvektig" og komme deg ned på 7-tallet. det var iallfall stort for meg. Jeg håper jeg får se mere til deg, da skal jeg følge deg på veien og glede meg sammen med deg for hver kg du tar av!
Lykke til videre med slankinga og velkommmen skal du være her hos oss!!
Klem, Pernilla
Klem Helena
Så godt å se at du har fått en skikkelig diagnose på dine problemer! Og her inne vil du finne masse tips om kosthold som du kan prøve ut. Jeg vil spesielt anbefale at du leser dagbøkene til Jojoen og Augusta, men også flere andre her inne skriver om sine erfaringer med GI. Jeg har hørt at Lindberg har en del "rare" matvarer i sine oppskrifter, jeg tar utgangspunkt i den maten jeg liker og prøver å finne ut GI-innholdet i den. Det går mest i kylling, laks, egg og masse grønnsaker, og jeg har kuttet ut poteter, ris og vanlig brød. Men jeg er fremdeles på lærestadiet, så en del prøving og feiling blir det nok. Jeg har ikke fått påvist insulinresistens, men føler meg mye bedre både i kroppen og hodet av å leve på et slikt kosthold. Håper du får den samme opplevelsen!
Når det gjelder trening: Ta deg en spasertur hver kveld nå i eksamenstiden også. En halvtime i frisk luft klarner hjernen din til du skal inn og lese igjen. Og så føler du at du er litt igang allerede. ;)
Lykke til med eksamen!
Slankeklem fra Molla
Jeg er en av de som går på diett med lav GI her inne. Vi er blitt ganske mange. Jeg har prøvd noen av rettene i boka til dr. Lindberg, og de er helt fantastiske. Mye fremmede ingredienser, men når man først har det i huset så går det jo greit. Jojoen (tror jeg det er) har lagt ut en kostplan under oppskrifter. Se der.
Lykke til. Skal følge med deg.