← Alle dagbøker
diarist.Alias

PETTER

64 år176 cm19 innlegg 2002 0 følgere

Start91,0 kg
Sist81,3 kg
Endring−9,7 kg
BMI nå26,2
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
25. februar 200211. juli 2002
😊81,3 kg

Henger forsatt med

Tenker ikke slanking i det hele tatt lengere. Spiser normalt og trener av og til.Nærmer meg nå 10 kg og tar dette veeeedig langsomt. Det skal jo vare en stund - så derfor. Hadde som første mål å komme under 85 kg før ferien og 81,3 er definitivt under.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️19. juli 2002
Kjære PETTER!

Godt å se at det er aktivitet i 'herreavdelingen' i klubben! Det er flott at du klarte ditt mål og til og med er godt forbi det!

Er selv rett så ny her - kom med bare noen få dager før ferien, men er nu klar til å 'ta fatt' igjen.

Beste ønsker fra
Augusta
😌84,4 kg

Ukens veiedag

Lenge siden jeg har sett 84 tallet. 10-12 år siden minst. Nå går det rette veien i allefall. Dette er første gang jeg slanker meg - og synes det går helt fint. Har hatt som målsetning å gå ned ca 1/2 kg i uka. ligger 2 kg foran planen nå. Tja 6.6 kg på 2 mnd.klarer jeg det samme i løpet av de neste 2 mnd så er jeg i mål og vel så det.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ivalodia😊20. mai 2002
Så flink du er da :-)
😊84,5 kg

2. delmål er nådd.

2.. delmål var å komme under 85 kg i løpet av sommeren. Vel, nå er jeg der.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bamse😃1. mai 2002
Kjempebra! Gratulerer!
Dine bestrebelser gir resultater ser jeg, og ingenting er bedre enn nettopp DET!
Hilsen bra Bamse
Bilde
😊85,1 kg

Driver fortsatt på

Synes fortsatt dette går helt greit. Tar det langsomt pg maser ikke med vekta. Endringene i kosten og mer aktivitet hjelper. Jeg hadde som målsetting da jeg startet for 2 mnd siden at vekta skulle under 85 i løpet av sommer en. Ser ut for at jeg klarer det i lpet av nonen få dager nå. Har et veldig avslappet forhold til dette.
85,7 kg

fortsatt med

på vekta i dag det går rette vein
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Baby19. april 2002
Flott!

Baby :)
86,7 kg

Har ikke vært her på en stund

Ligger fortsatt foran den planen som jeg selv har satt opp. Har vært noen turbulente uker med mye holtellmat stillesitting og sene kveldsmøter. Påsken ble heller ikke så aktiv som jeg hadde planlagt. Nå går det mot mer hjemme og mindre borte og da har man bedre kontroll på trim og kan lage maten selv. Går på og fortsetter med min slankeplan.
86,7 kg

Oppdatering i -5 konkuransen

Fortsetter på samme måte som før. Mye trim og magrere kost. Synes det går bra og har ikke hatt motivasjonssvikt. Det går raskere enn jeg regnet med. Skal på jobb i London og Edinburgh i en uke. Litt vanskelig å holde på med dette på reiser - vi får se hvordan det går. Etter påske er det nye reiser igjen så det vil vel stagner litt nå. I alle fall synes jeg 4.3 kg er mer enn forventet på 3 uker.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella20. mars 2002
Hei !
Det går bra her skjønner jeg ! Det må være ok å ha en jobb hvor man får reist litt rundt omkring...God tur, håper du klarer å fortsette med mager kost i det store utland også.

Lykke til videre.
~Ella~
88,0 kg

Veiedag i -5 kg konkuransen

Dette går helt fint. Er kommet inn i en rytme og spiser riktig + mye trim. Føler meg bedre og er optimist.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi13. mars 2002
Jeg er muligens litt treg.. men disse -5kg konkuransene.. hvor melder jeg meg på? Her hos deg? hmmmm
Så flink du er forresten :)
88,8 kg

Veiedag

Omlegging i kosten - og spaserturene til og fra jobb gir uttelling. Jeg har foresten aldri spist så mye som jeg gjør nå. Er alrdi sulten. Det gjelder å spise til riktig tid - og riktig mengde + mye aktivitet. 2.2 kg på de første 11 dagene er raskere enn jeg regnet med. Satser fortsatt på 1/2 kg i uka.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset8. mars 2002
heisann:)
du høres veldig fornuftig ut:) har stor tro på deg:)
hilsen Iset.
c.AuthorAlias cat748. mars 2002
Det ser ut som du har funnet en fin formel. Og bare slapp av, det vil nok gå seinere etterhvert. *sss*
Lykke til.
89,2 kg

Konkuranse start i 5 kg klubben

Måtte på vekta i dag tidlig. Konkuransestart i 5 kg klubben. 9 dager med trim og endret kosthold har gitt -1,8 kg. Det er jeg mer enn fornøyd med. Har lagt opp til ca 1/2 kg i uka. Jeg er forberet på at det ikke vil fortsette i samme tempo som nå. men 1/2 kg pr uke i snitt vil gå bra. Dette betyr bare at jeg ligger litt forran sjema.

Frokost: frokost blanding.
Mellom:banan og eple
Lunch: 2 grove rundstykker m mager ost
mellom: 1 youghurt
Middag: Kyllingfilet m/wookggrønnsaker og ris (spiste vel mye)
Kvelds: 3 stk små fiberbrød m CC chilli/purre og tomat

91,0 kg

synes jeg er godt i gang

Omleggingen av kosten har vært uproblematisk. Nå har jeg kommet i gang med trimmingen også. HAr brukt beina til og fra jobb tre dager på rad. Skal trene på Sats 2 - 4 ganger i uken i tillegg. Har ikke vært på vekta siden jeg startet med dette. synes ikke det er noe vits i å veie seg mer en toppen 1 gang i uken. Ser at flere hær inne veier seg svært ofte. Jeg tror
imidlertid at vekta har en naturlig variasjon som alt annet. Det viktigste er at man har en trend over tid som går nedover.Har man flippa ut i spisinga, så vet man ganske sikkert at det går ut over vekta, like greit å veie seg med ukes eller 2 ukes intervaller. Ingen grunn til å bli hysterisk fom vekta går opp 2 - 300 gram en dag. Det vil jeg tolke som en naturlig variasjon.
SPIST
07:30: yoghurt musli
10:00: eple
14:00: Frukt og youghurtmusli
17:00: 2 pitabrød med magert kjøtt og salat
22:00 eple til kvelds
TRENING
Morgen: 50 min spasertur til jobb
50 min spasertur fra jobb
30 min spasertur til sats
60 min styrketrening på sats
30 min spasertur fra sats


2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mary5. mars 2002
Hei Petter

Da har jeg notert meg at du er med på konkurransen vår.
Lykke til!

Hilsen Mary
c.AuthorAlias Mary5. mars 2002
Har du lyst til å være med på minus-fem-konkurransen vår for de over 90 kg? Den starter førstkommende onsdag. Det er bare en uformell konkurranse for gøy, der vi heier på hverandre, Det kan kanskje være en liten ekstra motivasjon for å være litt ekstra flink? Vil du være med, så legg inn en beskjed i dagboken min før torsdag. (Ta med vekta di i meldingen hvis oppdatert vekt ikke står i dagboka di).

Vennlig hilsen Mary
91,0 kg

Ny uke - dette går bra.

Frokost: egen blanding av musli youghurt og sk melk.

Gikk til jobben i dag. det er 50 min med god trim, og siden bilen ikke er her, blir det 50 nye min på veg hjem.
Ser det er mange som er svært strenge med seg selv hær. En del stramme dietter. Noen har imponerende resultater - store vekt tap på kort tid. Jeg tar ikke vekta så alvorlig nå. Det viktigste er å få til omleggingen av kosten og å komme inn i en rytme med mye mosjon, da er vekta nødt til å komme etter.
91,0 kg

Ut på tur

Frokost: 1 egg + 2. sponplater m CC. te og melk

Gikk en times tur i finværet.

Mellomåltid: Juce og hjemmelagent musli m youghurt og sk. melk

En times styrketrening på SATS

Middag: Biffwok med gulrøtter,brocoli,kålrot+pasta
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Freya3. mars 2002
Heisann Petter!

Koselig at det har dukket opp en ny mann her, jeg tror vi trenger å se slankingen fra et annet synspunkt av og til her.
Jeg er også tilhenger av egg til frokost, ifølge glykemisk indeks dietten skal man ha proteiner til hvert måltid, og da er det greit med egg. Men hva er CC?

Hilsen Freya
c.AuthorAlias ella3. mars 2002
Hei.
Fint at du benytter deg av finværet, godt å gå når været er bra. Du, hva har du i din hjemmelagede musli ? Lykke til videre!
Ella
91,0 kg

Ut å kjøpe vekt.

Spiste god frokost blandt venner - overnattet på gården.Fikk servert solid frokost med egg og nybakte rundstykker. spiste moderat - synes nå jeg da. Artig fest var det iallefall.

Middag: 2.små hamburgere + masse salat.

Var på fest i dag igjenn - 0 -alkohol - 1 bolle - litt nøtter.

Kvelds mat: 2 sponplater m/CC


Køpte ny vekt - digitalvekt - har bare testet vekta - ingen offisiell veing før neste fredag det er da veiedagen er.



91,0 kg

Veiedag, men æ drit i det - må kjøpe ny vekt

Første 5 dager en unnagjort - med entusiasme, må si denne dagboka er med på å motivere - pussig.

Kostholdet er radikalt endret, treningen er i gang
føler meg lettere i kroppen allerede - er ikke så stinn
I dag gikk jeg til jobben - 5-6 km og skal gå hjem igjen også.

frokost: kornblanding m sk. melk
2 mellommåltider med eple og banan
fikk ikke tid til luch før kl 1400 tok en youghurt m musli
skal gå hjem fra jobben i dag
mellommåltid 4 sponplater m/Cott.cheese
Fest på kvelden med stor ake konkuranse - mye aktivitet ute fra 19.00 - 23.00. Drakk litt øl vin. Sen middag - spiste rikelig med salat - og lasagne. Festet bra utover natta - i seng kl 04.00


3 i heiagjengen
c.AuthorAlias :(maria:(2. mars 2002
hei hei!!
godt tips: ikke kjøp deg følsom digitalvekt!!
den lyver sånn
*smil*
hilsen fra Maria
c.AuthorAlias "A_P"2. mars 2002
Hei, du!
Ja, å gå til jobben er kanskje ikke så dumt. Selv har jeg endret kostholdet noe voldsomt.
Brus og snop blir en skjeldenhet. De er erstattet av frukt og grønt.

Lykke til med veiedagen.

A_P
c.AuthorAlias pæreformen1. mars 2002
Hei Petter !
Hvis du ser noe langs veiens som lager bølgen - ja så er det meg...... Kjempebra !
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.