← Alle dagbøker
PETTER
64 år176 cm19 innlegg
2002
0 følgere
Start91,0 kg
Sist81,3 kg
Endring−9,7 kg
BMI nå26,2
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Henger forsatt med
Tenker ikke slanking i det hele tatt lengere. Spiser normalt og trener av og til.Nærmer meg nå 10 kg og tar dette veeeedig langsomt. Det skal jo vare en stund - så derfor. Hadde som første mål å komme under 85 kg før ferien og 81,3 er definitivt under.
Ukens veiedag
Lenge siden jeg har sett 84 tallet. 10-12 år siden minst. Nå går det rette veien i allefall. Dette er første gang jeg slanker meg - og synes det går helt fint. Har hatt som målsetning å gå ned ca 1/2 kg i uka. ligger 2 kg foran planen nå. Tja 6.6 kg på 2 mnd.klarer jeg det samme i løpet av de neste 2 mnd så er jeg i mål og vel så det.
2. delmål er nådd.
2.. delmål var å komme under 85 kg i løpet av sommeren. Vel, nå er jeg der.
Driver fortsatt på
Synes fortsatt dette går helt greit. Tar det langsomt pg maser ikke med vekta. Endringene i kosten og mer aktivitet hjelper. Jeg hadde som målsetting da jeg startet for 2 mnd siden at vekta skulle under 85 i løpet av sommer en. Ser ut for at jeg klarer det i lpet av nonen få dager nå. Har et veldig avslappet forhold til dette.
fortsatt med
på vekta i dag det går rette vein
Har ikke vært her på en stund
Ligger fortsatt foran den planen som jeg selv har satt opp. Har vært noen turbulente uker med mye holtellmat stillesitting og sene kveldsmøter. Påsken ble heller ikke så aktiv som jeg hadde planlagt. Nå går det mot mer hjemme og mindre borte og da har man bedre kontroll på trim og kan lage maten selv. Går på og fortsetter med min slankeplan.
Oppdatering i -5 konkuransen
Fortsetter på samme måte som før. Mye trim og magrere kost. Synes det går bra og har ikke hatt motivasjonssvikt. Det går raskere enn jeg regnet med. Skal på jobb i London og Edinburgh i en uke. Litt vanskelig å holde på med dette på reiser - vi får se hvordan det går. Etter påske er det nye reiser igjen så det vil vel stagner litt nå. I alle fall synes jeg 4.3 kg er mer enn forventet på 3 uker.
Veiedag i -5 kg konkuransen
Dette går helt fint. Er kommet inn i en rytme og spiser riktig + mye trim. Føler meg bedre og er optimist.
Veiedag
Omlegging i kosten - og spaserturene til og fra jobb gir uttelling. Jeg har foresten aldri spist så mye som jeg gjør nå. Er alrdi sulten. Det gjelder å spise til riktig tid - og riktig mengde + mye aktivitet. 2.2 kg på de første 11 dagene er raskere enn jeg regnet med. Satser fortsatt på 1/2 kg i uka.
Konkuranse start i 5 kg klubben
Måtte på vekta i dag tidlig. Konkuransestart i 5 kg klubben. 9 dager med trim og endret kosthold har gitt -1,8 kg. Det er jeg mer enn fornøyd med. Har lagt opp til ca 1/2 kg i uka. Jeg er forberet på at det ikke vil fortsette i samme tempo som nå. men 1/2 kg pr uke i snitt vil gå bra. Dette betyr bare at jeg ligger litt forran sjema.
Frokost: frokost blanding.
Mellom:banan og eple
Lunch: 2 grove rundstykker m mager ost
mellom: 1 youghurt
Middag: Kyllingfilet m/wookggrønnsaker og ris (spiste vel mye)
Kvelds: 3 stk små fiberbrød m CC chilli/purre og tomat
synes jeg er godt i gang
Omleggingen av kosten har vært uproblematisk. Nå har jeg kommet i gang med trimmingen også. HAr brukt beina til og fra jobb tre dager på rad. Skal trene på Sats 2 - 4 ganger i uken i tillegg. Har ikke vært på vekta siden jeg startet med dette. synes ikke det er noe vits i å veie seg mer en toppen 1 gang i uken. Ser at flere hær inne veier seg svært ofte. Jeg tror
imidlertid at vekta har en naturlig variasjon som alt annet. Det viktigste er at man har en trend over tid som går nedover.Har man flippa ut i spisinga, så vet man ganske sikkert at det går ut over vekta, like greit å veie seg med ukes eller 2 ukes intervaller. Ingen grunn til å bli hysterisk fom vekta går opp 2 - 300 gram en dag. Det vil jeg tolke som en naturlig variasjon.
SPIST
07:30: yoghurt musli
10:00: eple
14:00: Frukt og youghurtmusli
17:00: 2 pitabrød med magert kjøtt og salat
22:00 eple til kvelds
TRENING
Morgen: 50 min spasertur til jobb
50 min spasertur fra jobb
30 min spasertur til sats
60 min styrketrening på sats
30 min spasertur fra sats
Ny uke - dette går bra.
Frokost: egen blanding av musli youghurt og sk melk.
Gikk til jobben i dag. det er 50 min med god trim, og siden bilen ikke er her, blir det 50 nye min på veg hjem.
Ser det er mange som er svært strenge med seg selv hær. En del stramme dietter. Noen har imponerende resultater - store vekt tap på kort tid. Jeg tar ikke vekta så alvorlig nå. Det viktigste er å få til omleggingen av kosten og å komme inn i en rytme med mye mosjon, da er vekta nødt til å komme etter.
Ut på tur
Frokost: 1 egg + 2. sponplater m CC. te og melk
Gikk en times tur i finværet.
Mellomåltid: Juce og hjemmelagent musli m youghurt og sk. melk
En times styrketrening på SATS
Middag: Biffwok med gulrøtter,brocoli,kålrot+pasta
Ut å kjøpe vekt.
Spiste god frokost blandt venner - overnattet på gården.Fikk servert solid frokost med egg og nybakte rundstykker. spiste moderat - synes nå jeg da. Artig fest var det iallefall.
Middag: 2.små hamburgere + masse salat.
Var på fest i dag igjenn - 0 -alkohol - 1 bolle - litt nøtter.
Kvelds mat: 2 sponplater m/CC
Køpte ny vekt - digitalvekt - har bare testet vekta - ingen offisiell veing før neste fredag det er da veiedagen er.
Veiedag, men æ drit i det - må kjøpe ny vekt
Første 5 dager en unnagjort - med entusiasme, må si denne dagboka er med på å motivere - pussig.
Kostholdet er radikalt endret, treningen er i gang
føler meg lettere i kroppen allerede - er ikke så stinn
I dag gikk jeg til jobben - 5-6 km og skal gå hjem igjen også.
frokost: kornblanding m sk. melk
2 mellommåltider med eple og banan
fikk ikke tid til luch før kl 1400 tok en youghurt m musli
skal gå hjem fra jobben i dag
mellommåltid 4 sponplater m/Cott.cheese
Fest på kvelden med stor ake konkuranse - mye aktivitet ute fra 19.00 - 23.00. Drakk litt øl vin. Sen middag - spiste rikelig med salat - og lasagne. Festet bra utover natta - i seng kl 04.00
Godt å se at det er aktivitet i 'herreavdelingen' i klubben! Det er flott at du klarte ditt mål og til og med er godt forbi det!
Er selv rett så ny her - kom med bare noen få dager før ferien, men er nu klar til å 'ta fatt' igjen.
Beste ønsker fra
Augusta