← Alle dagbøker
Pæreformen
56 år162 cm63 innlegg
2002
0 følgere
Start79,0 kg
Sist67,5 kg
Endring−11,5 kg
BMI nå25,7
📉 Ned 10+ kg📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Looong time, no sea !
Jada det er liv i meg...
Var nede i 65.5 kilo, men er på vei opp igjen. Nå er alle de sunne levereglene glemt, så nå må jeg skjerpe meg så jeg ikke blir "fedme" igjen. Mye sol og bading om dagen, svetten renner og jeg begynner å glede meg til høsten........
????
Jeg var flink på utdrikkningslaget, jeg drakk kun et glass pils. Derfor var formen strålende i går. Jeg satt ute å nøt solen her på østlandet. Jeg er til og med blitt solbrendt....
Dagens sjokk er at vekta har nok en gang gått ned, og jeg fatter ikke hvorfor. Jeg var igjen sikker på å ha gått opp, jeg klager og bærer meg for at jeg ikke er flink nok.
Så beynner jeg å tenke på hva spiste jeg før som jeg ikke spiser nå. Den eneste forskjellen er at jeg spiser frokost, litt mindre godis, og velger bort den feteste maten.
Ok, det høres fornuftig ut det da. Tror jeg må gjøre noe med huet istedet for kiloene *S*
Ha en nydelig dag i solen dere :-)
Er her igjen !
Det har vært litt unnasluntring nå, men skal prøve å komme sterkere tilbake. Matinntaket er egentlig ute av kontroll igjen, men jeg er streng med meg selv når det gjelder frokost. Har ikke vært på vekta etter at den viste 10 kilo ned, vet at jeg har gått noe opp igjen. Har spist mye sjokolade, kokosboller, brus, kake og annen mindre slankende mat. For å skylde på noe så må det bli stress. Har ikke tid til å tenke på hva jeg hiver i munnen. Alt går liksom nå ! Men jeg vil jo ikke ødelegge det jeg har gjort, så her må det forandring til. (gjentar jeg meg selv?).
Ha en fin helg alle sammen :-)
Mye å gjøre..........
Full fart i leiern. Har så mye å gjøre om dagen at mye annet må vike plass. Huset ser ikke ut og er ikke vasket på en stund - svinesti. Men i dag skal det skje. Det skal bare bli så vanvittig deilig å få svingt kosten litt igjen. Det er ikke gøy å gjøre det, men deilig etterpå.
Det er jo heller ikke vært tid til å fokusere på slanking, så nå blir det full skjerpings igjen.
Ha en fin dag alle sammen :-)
veninner og besøk
Har lovet å besøke noen veninner i dag, men jag har ikke lyst. Sikkert dårlig gjort, men det får ikke hjelpe. Samvittigheten gnager litt da, men har man ikke lyst, så har man det ikke. Jeg kunne ikke tenke meg å få besøk av noen som ikke har lyst til å komme på besøk. Jeg liker ikke å planlegge besøk eller noe som helst, mens noen av mine veninner er veldig motsatt. Alt skal planlegges til minste detalj. Jeg har bare lyst til å droppe innom for en kopp kaffe og si hei. Ikke noe planlagt. -nok om slanking *S*
Feiret 10 kilos tap med pizza og kokosbolle i går. nam, nam. Har forøverig dilla på begge deler. Ellers lite nytt fra denne siden. Ha en god helg alle sammen :-)
<------ 10 kilo
Det er jo nesten flaut å skrive det for nå har jeg jo klagd til den stor gullmedaljen. Jeg fatter ikke at jeg har gått ned etter det matinntaket som har har vært gjennomgående den siste uka. Kokosboller bare må være slankende !!
Jeg hadde aldrig klart dette uten slankerne.com, takk til alle som har fulgt med meg så langt (litt sentimental).
Klokka er nå 06:55 så jeg må hive i meg litt frokost å rase opp på jobb en tur. Stikker innom å legger inn litt kommentarer når jeg kommer hjem.
Ha en super duper dag alle sammen :-)
Matorientert håntverker
Tirsdagens matinntak:
Frokost: 1 bolle All-brand med melk, rosiner og banan
Lunsj: 2 knekkebrød med magerost
middag: fiskepudding i hvit saus, makaroni og grønnsaker
kvelds: 1 1/2 kokosbolle og cola light (hysj)
natt: skal gå i kjøleskapet og snoke nå - er nemlig veldig sulten.
Ikke så aller værst med maten i dag til å være meg.
Skal veie meg i morgen - regner med å se negative resultater etter uka som har vært. ;Men, men og pytt, pytt. Det finnes da værre ting her i verden veit jeg. Som feks. gå til tannlegen. Ellers så begynner håret og se for jævelig ut, og bør ta seg en tur til noen som gidder og klippe. Er forøverig veldig renslig men ser ut som en dass *S* Sånn er det vel bare når man leker håndtverker i 2 hus om dagen. Jeg pusser, silikonerer, graver stein og grus, maler, sparkler, flislegger, vasker... Den røde neglakken vil da ikke sitte veit jeg *S*
Ha en fin, fin dag alle sammen :-)
matrutiner og trøtt kløne
Jeg klarer ikke å hente meg inn igjen etter påsken, helgen. osv. Føler meg oppblåst og uvel etter mye og feit mat. Men jeg klarer ikke fortelle det lille hodet mitt at jeg må stoppe. Føler at jeg er iferd med å ødelegge alt jeg har jobbet imot lenge = vektreduksjon. Har ikke vært på vekta siden forrige onsdag. hvor galt kan det da bli på en uke ? Det er veldig mye som skjer om dagen, følgene av det er at det bare er så fordømt vanskelig å ha noen matrutiner. Man jobber til man blir så sulten at man bare må ha mat, for så å ty til lettvinte løsninger som pølser og pizza, stekte egg og karbonader, sjokolade... osv.
Det var vel dette som engang gjorde at jeg la på meg, nå er jeg på vei dit igjen.
Tror jeg skal prøve å planlegge og klargjøre morgendagens mat kvelden i før - vel, det er jo verdt et forsøk.
Jeg må bare fortelle om meg på vei til jobb i dag > Har alltid med meg en flaske vann i veska. Måtte stoppe på bensinstasjonen for å kjøpe røyk. Oppi veska lå alt å fløt, vann overalt. Jeg har altså hivd flaska med vann oppi veska uten å sette på korken. Den lå på kjøkkenbenken når jeg kom hjem - Ja, jeg er blond og innimellom litt trøtt :-)
Enda en helg !
Helger passer ikke inn i slankeopplegget mitt. Har spist pizza, ostepølse, winerpølser, sjokolade, kjærlighet på pinne, kick, nox, ..........
I morgen er det heldigvis mandag, og da starter vi atter en gang på ny frisk.
Er foresten overlykkelig for alle de fine løsningene det er blitt på slankerne.com. Topp jobb til dere ildskjeler som driver med dette.
kokosboller er veldig godt !
Eh, ... sitter her å koser meg med kokosboller jeg da. Henning Olsen er grei sånn. Esso stasjonen har ikke giddi å tatt dem inn før de var kvitt påskegodtet. Men i dag, endelig, fikk jeg tekstmelding: Bollene er kommet. Jeg raser jo selvfølgelig rett dit og i rette forstand kjøper et aldrig så lite lager. Det er jo helg å greier tenkte jeg *S* Er iallefall veldig fornøyd akuratt nå. Spørs hva vekta sier i etterkant.Hmm.... Men man skal jo ikke ta sorgene på forskudd.
På jobben i dag målte jeg mitt eget blodsukker, det lå på 2.1, dette var vel lavt. Hadde jo spist knekkebrød til frokost i dag. Raste inn på kjøkkenet å heiv i meg en skive med egg og kaviar, det gjorde nok susen tenker jeg.
Må gå, veninne ringte med startproblemer.....
Skriver mer seinere :-)
---------------------------------------------------------
YIPPI !!! gledeshyl i stua.
Vi skal opprettholdes, fortsette,................
Stor takk til webmaster som løste problemet.
<-------- den beveger seg !
Bare litt fornøyd veit jeg :-)
Snart er jeg den lekre dama, som ikke lenger ser ut som en potetsekk når jeg har kledd på meg *glis*
Også ny vektklasse da, yes ! d er meg.......
Må bare passe meg litt så jeg ikke hopper opp til over 70 igjen.
Ha en fin dag alle sammen :-)
mat inntak:
Akuratt lest at sidene skal legges ned. det er bare kjempesynd for disse sidene er bare helt topp. Kommer til å savne alle "vennene" jeg har fått her inne. Savne det å kunne skrive litt om dagen som har vært. Få små oppmuntringer underveis....... F**n, også da. Fant liksom endelig noe som jeg trives med.
Ang. slanking da:
Frokost: all-brand
Lunsj: 1 brødskive med kaviar
middag: 1 pitabrød med fiskepudding og salat
kvelds: 1 rundstykke med fiskepudding/sjokoladepålegg
mellom: (hysj)....kjærlighet på pinne og 1 lakris bit
nattmat eller kvelds nr.2: 1 knekkebrød eller lettjoghurt.
Ha en fin slankedag alle sammen :-)
Full skjerpings !
F**n også da. Er det mulig. Absolutt ingenting skjer på vekta, - feil jeg går opp. Vet grunnen også. Sjokolade, nystekte rundstykker, brus, øl, deilige middager........
Ok, nå er det slutt. Tror det henger igjen etter påsken. Klarer ikke komme inn igjen etter den gode gamle tralten.
Så alle sammen: min kunngjøring i dag er at nå starter jeg på nytt med blanke ark igjen. Dette vil jeg klare. Drømmen er 65 kilo og det er jo så nært.
Ha en god dag alle sammen :-)
Forbud mot helger !
Disse helgene skulle vært forbudt. Skjønner nå at jeg ikke tåler alkohol. drakk 3 halvlitere og ble veldig full. I dag våkner jeg opp og er fyllesyk............ Av 3 halvlitere !!
Dette spolerer jo også hele søndagen også. Hvorfor gjør jeg dette da.??? Hukommelsen er ikke lang, når jeg tenker tilbake så skjer det samme hver gang. Jeg må da lære snart.
Snart er det utdrikkningslag for veninna mi, håper nesten at jeg har arbeidshelg, så slipper jeg dette her. For all del, det går sikkert ann å gå og være endru også.
Det er jo mange kalorier i øl også, det burde jo få meg til å la være.
Ellers så har jeg spist alt for sundt i helgen, så jeg bestillte sjokolade av gubben. Bare en bitte liten en *S*
Nå gleder jeg meg til å veie 69 kilo, har veiedag på onsdager. Får prøve å holde meg unna vekten til da.
Ha en fin dag alle sammen :-)
Tja !
Hadde skrevet masse, men det ble ikke lagret. VELDIG fornøyd med det. Blæ, på nytt igjen da.
Det er jo ikke så mye nytt å skrive hver dag, det går i den samme tralten.
Det går igjen i All-brand, knekkebrød, brød, frukt, salat, fiskepudding, kylling, sjy saus, ris.......
Prøvde noe nytt til frokost: Nestle fitness & fruits. Æsj, ekle tørka harde fruktklumper, jeg holder meg til all-brand ja.
Nå har jeg vasket bilen inn og utvendig og skiftet til dekk. I dag skal jeg polere gliset. Har nå endelig kjøpt poleringsmarskin, så det skal bli gøy å prøve.
Ha en god helg alle sammen :-)
Ingenting nytt fra meg i grunn, bare innom for å sjekke og for å tillegge meg vanen med å skrive her inne igjen.
Husk å notere deg inn med ny vekt nå da så det ikke blir "juks" , for nå må vi seriøst tenke på "formen" igjen. Den har ligget i vinterdvale den som resten har gjort.
Ikke for det. for alt jeg vet så har du gjort unna en god del allerede du og kikker innom med stort glis.!?
Det får jeg se når tiden kommer.
Igjen hadde det vært "rart" å høre fra deg. Det er da på tide?? er det ikke?
Vi "sees"
Ha det godt!!!!!!!!
det har gått en ukes tid nå?? eeeehhh.......
Tida går så veldig altfor fort gitt.
men,men.sånn er det.vekta går ned.opp.ned.opp,men ender med å stå still.Greit nok det.
Ellers så er det samme stria.og mer stri utover blir det jo.
sjekker innom deg ved anledning.Hei så lenge!!!!!!!!!
NÅ er det lenge siden sist....HM!!!!
Vi har vært uten nett kjeeeempeleenge,så det er litt rart å sitte her igjen.
Vi har jo hatt en strålende sommer og høst....men nå er det vel slutt?
Jeg synes høst er fint jeg da,med frisk vind fra nord,fyr på peis og den sedvanlige vinen som du ikke er så gla`i (eller har det forandret seg?)
Jeg har vært oppe i 80 iløpet av ferien,men nå går det kun Èn vei og det er ned,ned,ned.
Siste tall var 73,9 så dette lover godt til gløgg og marsipantid.Hihi...
Det går fort dit nå.
Det er en del som står på tapetet fremover.
Festligheter og andre koselige gjøremål.
Hvordan er det med Pæra???
Det hadde vært usedvanlige hyggelig å kommunisert med deg igjen...litt oftere får jeg si.
Skal prøve å komme meg innpå i all gjøren i løpet av 1 uke så får vi se om det er noen respons fra deg.
Ha en fin uke inntil videre.
klem fra Tøysemor...