← Alle dagbøker
diarist.Alias

Oriane

57 år169 cm86 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start116,9 kg
Sist88,5 kg
Endring−28,4 kg
BMI nå31,0
📉 Ned 20+ kg📓 50+ innlegg🕰️ 1+ år i dagboka
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
15. februar 20018. august 2002
😀88,5 kg

I motvind!

Føles virkelig som jeg kjemper i motvind! Har vært nokså flink med maten og superflink med trening, men det slipper liksom ikke taket. Har vært på flere spinningtimer, gåturer, spilt tennis og trent styrke. Mulig at det er røykeslutt kiloene som vil på?
Føler meg likevel lett i kroppen og nokså vel om dagen, og det MÅ da begynne å vises på vekta etter hvert?

Nå er det nesten ett år siden jeg først kom inn på disse sidene..og da veide jeg 102. Det er en utrolig forskjell på kroppen min fra i fjor på denne tiden, det viser bilder. Så når de 14 kiloene har utgjort en så stor forskjell, er jeg virkelig spent på hvordan jeg ser ut når de neste 14 er borte!

Jeg holder stand selv om jeg ikke ser ut til å klare å oppdatere dagboka så ofte. Jeg skal nedover, uansett hvor mye kjemping i motvind det blir!

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias klar-ferdig-gå😄9. august 2002
Hei Oriane.

Snart går du nedover vet du. Det er bare å ikke gi opp. Kroppen gjør slike stunt innimellom. Stå på. Jeg kommer tilbake for fullt om en 9 mnd tid. Da er nok du ferdig tenker jeg. Prøver bare å begrense oppgangen jeg nå. Med et lite barn i magen.

Stå på. Du er kjempeflink.

Klem fra KFG
Bilde
c.AuthorAlias Monica1238. august 2002
Du har rette holdningen, det gjelder å ikke gi opp. Du har jo slanket deg mye før og vet at det går an. Det kan bare ta litt tid iblandt.
Så flink du er til å trimme!! Kjempebra altså. Det gjør susen. Hold stand og så skal du se at vekta begynner å gå nedover igjen..
Lykke til
😃88,6 kg

Røykfri og klar for resten!

Etter en riktig så lang slankepause er jeg nå mer enn motivert for å ta siste rest av kiloene. Jeg skal ned til 75 kilo, som etter vurdering fra lege og ei Bailine dame er den rette ideal vekt for meg. Har altså 13.6 kilo som skal vekk, og dette skal være borte før 25. januar, for da drar jeg på 14 dagers tur til Puerto Rico.

Jeg har spist godt i hele vår og sommer, syns ikke det er rart at vekta har gått litt opp. Har hatt slanking i tankene ofte, men likevel spist loff, potetsalat og kaker. Men nå er det slutt, tilbake til rugbrød og det som hører med der. Ønsker at disse kiloene bare skal renne av meg, men jeg antar at de kommer til å sitte godt, og at jeg dermed må slite litt. Spesielt fordi jeg også har sluttet å røyke!!!!!! Uansett, dette er jo bare en drøy tredjedel av det jeg skal til sammen ned i vekt, de to første tredjedelene er allerede av! Jeg vet jo hva som må til, jeg har fått det til å virke før, så nå er det full fart fremover!

De første målene er: Ned til 86,9, da har jeg gått ned 30 kilo, og så er 85 kilo, da skifter jeg kategori til overvekt.

Mat i dag:
Frokost: 3 tynne små rugbrød skiver med lett syltetøy
Lunsj: salat med reker, 2 små rugbrødskiver
Mellom. Vannmelon
Middag: Kyllingbryst i wok, uten ris el. Annen karbo
Kvelds: Jeg kjøpte noe nutrilett på tilbud pga dato…og tenkte at det kan være kvelds fremover en stund..

Og så er det jo så morsomt å se at det er så mange nye her! Skal ta meg tid til å få lest flere dagbøker.

Ha en flott mandag alle sammen!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Morgengry😌30. juli 2002
Hei, og takk for oppmuntrende ord i dagboka mi. Du har jo vært kjempeflink! Så mange kilo ned!! Da klarer du helt sikker å ta de siste også.
Hyggelig å se at så mange her inne holder seg til lav GI-mat. Det ser ut som det virker på de fleste.

Lykke til!

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias nameit😀29. juli 2002
Hei igjen Oriane!

Lenge siden sist nå. Men så har du jo klart en kjempebragd den tiden du har vært borte: røykekutt. Kan ikke si det samme om meg selv. Jeg røyker "bare" i sommersesongen, som strekker seg fra tidlig vår til nyttårsaften (som regel) he he.
Jeg synes nå du har klart å holde vekta utrolig bra med tanke på at du har stumpet røyken. Fortsetter det slik, så er du jo bare megaflink!
Tvi tvi videre med både røykekutten og slankingen.

Ha en fin kveld

NameIt
Kan ikke si annet enn at jeg har verdens dårligste samvittighet for det jeg gjør, men når vettet er fraværende, hva gjør man da?

c.AuthorAlias Jannicke😉29. juli 2002
Takk for hilsen i dagboka mi. Du har jo slanket deg SÅ bra da. Jeg er helt sikker på at du klarer målene dine. I januar kan du springe rundt på sandstrendene i ny, lekker bikini.(*Misunnelse...*)Bare tenk så deilig. Og når du først har kommet deg ned i vekt er det vel helst det å ha kontrollen/ passe på som er viktig? Og du klarte deg jo ganske bra i den perioden du har hatt nå- særlig hvis du har sluttet å røyke (personlig la jeg på meg ganske mye da jeg sluttet).
87,5 kg

Squash!

Søren heller, ikke et eneste lite fille gram ned på ei hel uka! Dette er da for dårlig! Fy meg! Ikke noe lange unnskyldinger på at jeg ikke vet hva det skyldes heller, for det vet jeg nok, som vanlig for mye rødvin og pizza. Var mett og brisen hele helga. Jaja, sånt skjer, jeg har tiden på min side, nedover går det jo til slutt jeg vet jo hva som må til! Så er det bare å få det ut i praksis da.

Og så må jeg fortelle om min nye oppdagelse, nemlig squash. En grønnsak som jeg alltid har oversett, men nå har fått øynene opp for. Den har bare 18 kcal pr 100 gram og smaker ypperlig sammen med løk og paprika i wok. Helt utrolig at jeg ikke har oppdaget denne før! Og nå har jeg helt dilla, putter squash i nesten alt. For de av dere som ikke har prøvd..det anbefales på det sterkeste!

Mat i går
Frokost: nutribar
Lunsj: 4 ryvita med lett prim og en appelsin
Mellom: 0,1 yoplait
Middag: svinebiff og grønnsaker ( squash!)
Kvelds. Et rundstykke med skinke og mozzarella i toast-jernet (snadder!)
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias pERNILLA11. april 2002
HEISANN!

VIL DU VÆRE MED EN NY RUNDE MED -5KG KONKURANSSEN I 80-KLASSEN KAN DU MELDE DEG PÅ HOS MEG.
STARTER I LØP AV FREDAGEN!

KLEM, PERNILLA
c.AuthorAlias Litago11. april 2002
Hei Oriane.
Jeg bruker squash i nesten alt! Den er utrolig god å wooke. Vær bare forsiktig med oljen, - den har lett for å suge til seg mye.
Ikke bry deg om at vekta ikke har vært på din side denne uka. Kanskje du bare samler enn vin? Ouuups, mente vann! :-)

Klem fra Litago
c.AuthorAlias Annie10. april 2002
Hei Oriana!
Takk for kommentaren i dagboka mi, det varmer. Jeg føler det slik du skriver, jeg har tatt makt over mitt eget liv.

Jeg ser at du tenker på Bailine. Jeg jobber med en som har gått der uten de helt store resultatene. Jeg sier som de andre, bruk heller pengene på klær. Det må være skikkelig opptur å prøve klær etter at du har tatt av så mye som du har gjort.

Håper vekta skjerper seg snart og gir deg bedre siffer!

Klem fra Annie
c.AuthorAlias laika10. april 2002
Hei, og takk for innlegget i dagboka mi. Det var koselige.
Ser at du er jo kjempeflinkt. Så mange kilo som du har gått ned!! Slik er veldig motiverende for andre. Ser at det går ann. Hvordan klarer du å holde motivasjonen oppe så lenge? Jeg beundrer deg virkelig.

Ha en god slankedag.

Klem fra laika
c.AuthorAlias snirkeline10. april 2002
Oi - nå ble jeg sulten gitt - og jeg har nettopp gått fra lunsjbordet.....

Hadde det ikke vært for at jeg er så innmari blakk hadde jeg nok handlet inn litt squash - har faktisk aldri spist det før en gang får være den først :)

Takk for tipset
Klem fra snirkeline
c.AuthorAlias AM10. april 2002
Heisann Oriane!!

Takk for innlegg i dagboka mi! :)

Squash er en flott grønnsak, og jeg er helt enig at den passer ypperlig til wok!! Men jeg hadde ikke anelse om at det var så få kalorier i den!! Den skal jeg bruke oftere nå ja :)hehe...

Det som også er godt er å dele en squash på langs, ta ut litt av innmaten så det blir en liten dump. Så blander du det du gravde ut sammen med f.eks. litt kjøttdeig, mais, løk og paprika + noe godt krydder! Legger det oppi "dumpen" i squashen, og strør litt ost over. Stek dette i ovnen og det smaker....mmmmmmmmmm !!!!
Når en ser på innholdet så er det vel ganske slankende også :)

Ha en fortsatt fin slankedag!!
Klem fra AM
Ha en fortsatt fin dag!!!

87,5 kg

Hmm...Bailine...

Var altså på en prøvetime på Bailine i går. Vel, for å ta en kjapp oppsummering, jeg ble målt og veid og dama kløp meg overalt for å finne fett prosenten min. Deretter blei jeg reima fast med disse elektropadsene. Etterpå kunne hun fortelle meg at jeg minst trengte 20 behandlinger til en pris av 4500 kr, og deretter oppfølging ( i all evighet). Det hun kunne si om kroppen min var at jeg hadde mye å vinne på Bailine spesielt rundt magen og hoftene, rundt armer og bein var det svært lite å hente, bare 2 til 6 cm. Utfra fett prosent og jeg vet ikke hva, sa hun at min idealvekt 76 kilo. Jeg må ha ufattelig mye muskler, alt fettet som jeg bærer på har jeg tydeligvis rundt magen, jeg har sagt det før, og sier det igjen, jeg føler meg som et eple med 4 fyrstikker i.

Så spørsmålet er jo hvor desperat er jeg for å bli kvitt magefettet? Vil jeg betalte minimum 4500 kr for det? Hun kunne garantere resultater. Og det jeg har kommet til i dag, er at det ønsker jeg ikke å bruke penger på ennå, jeg satser på at noe av dette må forsvinne etter hvert som kiloene ruller av. Og det må da hjelpe med vanlig trening. Men det aller aller værste, var at på den vekta på Bailine, var jeg søren meg 93,5 kilo!! Det var 6 kilo mer enn vekta hjemme hadde vist om morgenen! Unnlater å kommentere det noe mer…

Mat i går:
Frokost: nutribar
Mellom: et eple
Lunsj: 0.1 yoplait og fitness
Middag: biff, brekkbønner, løk, paprika og 100 gram kokt ris
Kvelds: 3 ryvita og lettost med purre

Ingen trening i går, men i dag blir det stram opp!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lakki7. april 2002
Wow!!!

Blir både imponert og inspirert av å lese om deg! Dette klarer du jo åpenbart på egenhånd, uten Bailine, sier nå jeg. Bruk pengene på klær - som flere før meg har foreslått.

Har også det meste rundt magen, selv om jeg ennå ikke kan si at jeg ser ut som et eple med fire fyrstikker. Sier som så: Den magen har jo kommet PÅ, så det må da være mulig å få den AV også! Den var jo ikke der før når jeg var tynnere...

Fortsatt god slanking!

Hilsen Lakki
c.AuthorAlias Minelli5. april 2002
Hei, hei Oriane!

Må bare si at jeg var kjempefornøyd med Bailine den gangen jeg gikk på det - dyrt ble det, selv om jeg det på den tiden synes det var verdt å betale så mange tusen for å gå ned 15 kilo. Dessuten, den gangen hadde jeg aldri trodd at jeg skulle begynne å trene 3-5 timer i uka. Sannsynligvis er det det+bra kosthold som har gjort at jeg nå har gått ned 23 kilo!

Bailine ER effektivt, men ikke det alene. Man må også passe kostholdet! Jeg synes du gjør rett i å bruke 4500 kr på noe annet og heller fortsette å trene og spise fornuftig. Selv om det er aldri så vanskelig og tar mye lengre tid. Du kan jo bruke pengene til klesbelønning?? Det ville jeg gjort!

Hva vektforskjellen angår, stol på din egen vekt, du!

Ha en fin-fin helg!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias snirkeline5. april 2002
Det kostet såpass ja.... Tror jeg kanskje må si meg litt enig med de andre her inne - sus på sats istendefor å bruke penger på bailine.

Ha en super helg!
Stor klem fra snirkeline
c.AuthorAlias nameit4. april 2002
Hei Oriane!

Du har jo vært kjempeflink og gått ned masse kilo!!!!
Var jeg deg ville jeg ha spart de 4500,- og heller brukt de til å fornye garderoben etter flere kilo vekttap. Fortsett heller med vanlig trening, tror det er mye bedre, og mere varig. Den karakteristikken med et eple og 4 fyrstikker var jammen meg god. Ha ha. Du skal se at det forandre seg etterhvert. Er det ikke urettferdig at det meste skal legge seg rundt magen og hoftene??
Vel, vi må vel bare være flinke og trene de rette muskelgruppene.

Ha en fin dag.

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias cat744. april 2002
Haha - du bør jo vite at en slankers første bud er:
"Du skal ikke ha andre vekter enn din egen." ;)
De er alltid feil - enten viser de mer eller så viser de mindre... Vekter på _sånne_ steder tjener jo inn mer penger om de viser noen kilo mer også da...
Med hensyn til bailine aner jeg ingenting om det. Har sett at enkelte her inne synes det funker - som et tillegg til omlegging av kosthold og mosjon. _det_ er man jo iallfall sikker på at virker. Du har jo kommet skikkelig langt allerede. Men du kan jo ev. prøve et par-tre ganger for å se om det kan være noe for deg? Sånne ting (kroppspleie av ymse slag) bruker uansett å virke positivt på motivasjonen... så kanskje du kan "spare" et forsøk til en dag da verden er ekkel?
Klem og lykke til.
87,5 kg

Ups..så fort dagene har gått!

Visste at det var en stund siden jeg hadde oppdatert, men at det var sååå lenge siden, ja det trodde jeg ikke. Har hatt en rolig periode på slankefronten, og har egentlig følt meg ganske så fin. Men nå er tiden inne for å ta resten av kiloene, jeg skal ned i første omgang til 75 kg, det som legen min mente var min idealvekt. Så får vi se hvordan jeg ser ut og føler meg da.
Mulig at disse kiloene kommer til å sitte hardt, men vil virkelig bli kvitt dem, og når jeg nesten har gått ned 30 kilo fra før, så er jo drøye 12 bare blåbær!

Jeg forsetter som før, med en egen kombinert meny, basert på GI og litt kalori telling, samt trening. Skal planlegge maten og menyene godt, for om jeg ikke gjør det, så er det der jeg ryker ut. Jeg skal også koste på meg Bailine, skal i dag på en prøvetime. Har jo skjønt at dette virker, og nå føler jeg at jeg trenger dette.

Ukas kupp gjorde jeg på Rimi i går, de hadde nutribars til halv pris!! Så jeg kjøpte like godt 12 pakker, og angrer i dag på at jeg ikke kjøpte flere. Trodde at det var noe galt med datoen på dem, men nei da, de er holdbare til i juni.

Var på sykkel 2 i går, herlig!

Mat i går:
Frokost: 0,1% yoplait og en neve med kellogs spesial K
Lunsj: 4 ryvita og kalkun og purre
Middag: 200 gram entrecote, løk, brekkbønner, paprika og 110 gram kokt ris
Kvelds: 3 rugsprø med brunost

Burde ha vært et mellom måltid her, men dagen var så travel at det ble faktisk glemt!

Ja nå er jeg i alle fall tilbake, og her skal det kjempes!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias lilje3. april 2002
Hei! Så flink du har vært! Helt imponerende å se nedgangen du har hatt! (*trekker pusten dypt og tenker at slik skal min slankedagbok også se ut om en stund* :o)

Ha en riktig fin dag!
c.AuthorAlias Bonita3. april 2002
Hei, og velkommen tilbake!!
Du har jo allerede vært kjempeflink, og jeg er sikker på at du når målene dine ;-)
Lykke til,
klem fra Bonita
c.AuthorAlias snirkeline3. april 2002
Har også vært på Rimi kupp.... Kjøpte bare 3, tror kanskje jeg skal investere i flere i ettermiddag.

Fortell om hva som skjer på Bailine, om det hjelper og om det er verdt det.

Jeg har også hatt meg en laaang pause nå, men nå er vi klar igjen!!! Kjæresten min reiser til Bergen i dag så da får jeg "fred" til å slanke meg igjen. Det blir mye kosespising når han er hjemme... Blir du med i en godteristoppgjeng? Jeg har planer om å ikke spise godteri på lenge, men har ikke helt funnet ut hvor lenge...

Klem fra snirkeline
c.AuthorAlias to look3. april 2002
Hei.
Du har jo vært kjempeflink. Stå på, dette klarer du fint.
Ha en fin dag.

hilsen to look
87,1 kg

Prioriteringer

Den siste tiden har ikke dagboka blitt prioritert, og slik vil det nok bli en stund fremover. Det er andre ting i livet mitt som er viktigere nå. Selv om jeg ikke oppdaterer spesielt ofte, betyr det likevel ikke at jeg har mistet fokus eller interesse for å gå videre ned i vekt. Jeg forsetter omtrent som før.

Jeg skal iallefall få oppdatert omtrent en gang i uka, slik at jeg ikke mister dette "ankeret", det er godt å se på trykk at det går nedover, sakte men sikkert.

Stå på alle sammen!

Mange hilsner fra Oriane i et snøfyllt Tromsø
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla28. februar 2002
NB!
- 5 kg konkurransen er nullstillt fra og med onsdag 27.02.
Oppdatering neste onsdag. Er du med?

Kamilla
87,9 kg

Små gleder for store jenter

Jeg ble så glad! En halv kilo ned, og plutselig var det 87 som sto først! Det har stått tilnærmet stille lenge, og jeg har heller ikke vært så innmari super flink heller. Det har vært en del resturantmat, godis og vin i det siste. Men det viser seg vel at det er den store helheten som teller, og der har jeg tydeligvis vært flink nok! Flott for meg!

Har ikke trent hittil denne uka, det har vært alt for mange møter på kveldstid, men i kveld blir det stramopp sammen med Beate29. Og jeg må få trent på lørdag også, 2 ganger i uka er minimum.

Jeg har planlagt maten godt i dag, og starta dagen med special K og yoghurt, lunsj er ryvita og pesto skinke, middag blir biff i wok, så da vil jeg anta at det blir en slanke dag jeg er fornøyd med..selv om jeg vet at jeg har nonstop i ei skål på bordet hjemme og dream is i frysen….
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trultemor17. februar 2002
Gratulerer med nedgangen!!!!!

Nå er det ikke langt igjen før det vil stå "overvekt" istedenfor "fedme" ved siden av din BMI!!!
Stå på så kommer det snart.

Masse lykkeønskninger fra Trultemor :o)
88,4 kg

Full fart....

Det går litt i full fart om dagen, både på jobb og i privat livet. Prøver så godt jeg kan å holde fokus på slankinga, og det går forsåvidt nokså greit, om enn noe tregt.

Det som gjør mest inntrykk om dagen er at jeg faktisk får så mange kommentarer, jeg treffer folk jeg ikke har sett på lenge og uttrykket i ansiktet deres sier sitt, jeg er blit atskilling mindre. Det ble tatt noen bilder i helga, og jeg ser jo på disse bildene at jeg er blitt mye mindre. Enda er det nok litt igjen før det fysiske og pyskiske bildet stemmer overens oppe i hodet mitt. Likevel ser og føler jeg jo nå at når jeg treffer nye mennesker er ikke det første de tenker " Å herregud så diger og feit hun er!!!"

Vel 14 kilo til, så tror jeg at jeg er i mål, og de kommer ikke til å gli av, de kommer til å sitte nokså fast tror jeg, men av skal de!!

Både i kveld og ondsdagen er jeg opptatt, men torsdagskvelden, da MÅ det bli trening!
Maten i dag er som vanlig blant annet ryvita, kalkun, 0.1 yoghurt.

Jeg suser videre, men skal prøve få kommentert noen dagbøker senere i dag...
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias beate2912. februar 2002
Heisann!

Håper du har hatt en spennende helg, om det ikke akkurat ble som forventa. Gleder meg til litt "sladder" fra deg!!! :)

Jeg er sykemeldt til og med 19. februar så jeg har tid i massevis til å trene. Bare si ifra når det passer for deg. Skal vi ta en ny stram opp time?

Du vet at jeg har savna deg!!?? :)
Klemmer fra Beate
c.AuthorAlias iset12. februar 2002
heisann:)
kjempeflott:)
det gjelder å tenke på hvor mye vi egentlig har gått ned, når motivasjonen svikter:)
ha en flott dag.
hilsen Iset.
c.AuthorAlias Minelli12. februar 2002
Hei Oriane!

Vel, du er i alle fall heldig som kan skilte med et privatliv i det hele tatt! Mitt liv består bare av jobb om dagen...

Det er helt sikkert at man lever lenge på å få så mange positive kommentarer om at man har gått ned i vekt. Det er bare så utrolig vanskelig å tro på det selv noen ganger. Først nå synes jeg at jeg begynner å bli ganske normal. Da jeg veide ti kilo mer var det akkurat som jeg ikke hadde gått ned i det hele tatt. Folk så det jo og kommenterte det, men jeg fikk meg ikke til å tro på det selv. Det er nok psyken som spiller deg samme puss!

Fortsatt har jeg ikke klart å venne meg til at folk ikke ser meg som "tjukk". Det overrasker meg fortsatt at folk synes jeg er "normal"! Jeg tror det e rganske vanlig når man går ned mange kilo, det vil si flere klesstørrelser! Det viktigste er at vi ikke mister fokus men klarer å holde motivasjonen oppe helt til målene våre er nådd
...og fortsetter med det sunne kostholdet og vår nye livsstil!

Om det går aldri så sakte, så skal kiloene til pers!!

Ha en fin-fin dag, Oriane!

Klem fra Minelli
88,5 kg

Den største konkurrenten

På en måte mangler jeg motivasjon, jeg er lei av å bare tenke på slanking, alt går tregt, og vekta rører seg nesten ikke. Jeg er sulten og har lyst på mat, og ikke potetgull og sånt, bare rett og slett vanlig mat. For å ikke sprekke totalt tror jeg at jeg må ta det litt rolig en stund, jeg vil jo videre ned i vekt. Det er nå det virkelig har begynt å synes, og jeg får mye kommentarer på at jeg har gått ned i vekt.
Jeg ser at jeg kan gå i litt andre klær enn jeg gjorde før, kortere og trangere topper, jeg trenger ikke gjemme meg i store telt gensre lenger ( som om akkurat det hjalp før da!) Så sånn sett burde det være mer enn nok motivasjon. Men det er rett og slett ikke så lett å holde fokus hele tiden! Det er mye annet som opptar tankene mine nå om dagen.

Jaja, jeg skal i allefall ikke gi opp, det er helt sikkert! Jeg holder ut, men i mitt egent tempo, for den største og viktigste konkurrenten, det er jo meg selv!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias beate298. februar 2002
Hei Vennen!

Ville bare ønske deg lykke til så mye i dag!!!

Klemmer fra Beate
c.AuthorAlias beate296. februar 2002
Heisann, vennen!

Ja, jeg er ennå litt sår i rumpa. Hehe. Jeg bantes bra inni meg skal du tro mens jeg satt der og lurte på hva i all verden du hadde dratt meg med på! Men plutselig var det over, og jeg angra litt at jeg ikke hadde tatt meg mere ut. Du var skikkelig dreven og flink!

Jeg tror samtalen vår hjalp i går! :) Jeg fikk ut litt aggresjon og frustrasjon. Når jeg kom hjem så tok jeg meg en storopprydding i klesskapet. Jeg fant flere klesplagg som jeg ikke har passet på minst et år! Dessuten kastet jeg en del klær som var for store. Så fikk jeg besøk av et par venninner. Den ene venninna mi holder på å slanke seg, men hun hadde gitt opp. De hadde med sjokolade, potetgull og brus. Mens jeg satt der og gumla i meg, så slo det meg: Jeg har ikke lyst til dette! Jeg vil ikke gi opp! Dessuten satt jeg å spiste godter og drømte om knekkebrød med kylling og ost! Jeg er rar! Hehe.

Sånn var det jeg fant motivasonen tilbake. Jeg tror også det hjalp en del å få trene. Det må vi ikke slutte med! Det er utrolig bra å ha deg å trene sammen med! Selskapet etterpå er også kjempebra! Torsdag skal jeg forsøke meg på aerobic 1, og lørdag tar jeg stram opp time. Hvis du får skviset inn tid, så vet du hvor du finner meg. :)

Mange klemmer fra Beate
c.AuthorAlias Jenta*S*5. februar 2002
Heiii!
Du..vil du ikke bli med på 80 tallets konkurranse denne gangen?:0)...pliiiis bli med da!
Si fra til meg i morgen ok? Håper du bli med!Selv om du vil ta det litt rolig,og i ditt eget tempo,noe som sikkert er lurt hvis du er litt lei.Har også hatt sånne perioder,og selv om man ikke vil gi opp,så er det lurt å ta det litt rolig:0)...
Forresten lenge siden jeg har fått skrevet kommentar til deg nå! Men jeg følger med da:0)!
Ønsker deg masse lykke til videre,Oriane!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias cat745. februar 2002
Hei! Jeg synes du har en fin innstilling, jeg. Ta det med ro, spis sunt, mosjoner litt og konsentrer deg om å stå stille en stund og kose deg med det du har oppnådd. Så kommer nok motivasjon og slankelyst tilbake igjen. Dersom du greier å stå stille har du ikke så mye igjen til ny bmi-klasse når du trår til igjen. Klem.
88,5 kg

Hmm...ostekake...

Her sliter man og er kjempeflink med rett mat og ikke for mye, og vekta rører seg nesten ikke. Og så, i går, da jeg trykker i meg ikke mindre enn to stykker med ostekake og en 300 gram frossenpizza, hva skjer da når jeg går på vekta morgenen etter? Hva?? Joda, da har jeg gått ned! Jeg må nesten le, det er jo ikke sammenheng på noe her.

Det som jeg derimot må innse, er at målet mitt om å nå 85 kilo til 15 februar er så godt som borte. Det er 3,5 kilo på 2 uker, og det lar seg ikke gjøre med mindre jeg bare spiser pulver, og det er fullstendig uaktuelt. Dessuten vet jeg at neste helg blir en eneste lang fest, store planer både fredag og lørdag, (kommer sikkert tilbake til dette senere) Jaja, jeg er jo i alle fall på rett vei, selv om ting tar atskilling lenger tid enn det jeg ønsker da.

I dag begynner stølheta så smått å gi seg, den stramopp timen på tirsdagen satt jammen sine spor, nesten pinlig å bli sååå støl! Og det var aller verst i går faktisk, da var det nøye planlegging før jeg orket å gå i trappa på jobben. Det bli spinning i ettermiddag sammen med Beate29, flott måte å starte helga på!

Har forresten på en svært så kort og nokså så trang genser i dag, ( og føler meg helt ok og flott) og en av mine 48 kilos kollegaer kommenterte at ”Du må da ha gått ned mye?!” Joda, sa jeg, 28 kilo. hehe..dere skulle ha sett det ansikts utrykket! Mulig det var tøft å få vi at jeg i prisnippet hadde slanket vekk over halve henne!
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias beate294. februar 2002
Hei Oriane!

Selvfølgelig skal vi trene videre! Det har vært kjempegøy! Har ingen planer om å slutte med det! Jeg føler bare at jeg trenger en pause fra slankinga og all fokuseringa på mat. Jeg har jo tatt av meg nesten 10 kilo, så jeg satser på å ikke gå så alt for mye opp i vekt i slankepausen min. Jeg føler at jeg må prioritere kreftene mine på jobben og få ordnet opp i en del ting først. Siden kan jeg hente fram motivasjonen igjen og starte på ny frisk.

Jeg fikk heldigvis ikke gangsperre etter gårsdagens trening. :) Er litt støl i armene, med det overlever jeg.

Du får kose deg masse til helga! Vi sees om litt over en uke!
Lykke til!!!!

Klemmer fra Beate
c.AuthorAlias Kamilla2. februar 2002
Skjebnens ironi... eller kanskje kroppens? Eller kanskje kroppen din forteller deg at du innimellom kan ta deg litt "fri"?

Flink er du i alle fall, og det må være herlig å kle seg i noe litt "frekt"! Gleder meg til det blir min tur!

Kamilla
c.AuthorAlias beate291. februar 2002
Heihei!

JEG MÅ BARE SI DET EN GANG TIL: UNDSKYLD SÅ MASSE!!!!

Det var ikke meninga å sove fra hele greia! Jeg har kjempedårlig samvittighet for det! Jeg hadde virkelig lyst å trene. Tror jeg er i søvnmangel og er kjempesliten pga. alt stresset på jobben. Lover at det ikke skal skje igjen!

Håper du fikk en bra økt i dag på spinniga, og at du er klar i morgen. :)

Klem fra Beate
c.AuthorAlias Bamse1. februar 2002
Det går sakte , men sikkert nedover med vekta ser jeg! Du er kjempeflink. Hva gjør du for å holde
motivasjonen oppe? Jeg har vært utsatt for gedigene fristelser de siste dagene, men har greid å styre
meg i siste liten riktignok. Håper du får en fin helg. Selv skal jeg i selskap i morgen, så jeg er spent på
hva vekta viser på mandag morgen.
Hilsen Bamse
c.AuthorAlias savanna1. februar 2002
Heisann Oriane!

Kjenner til det der...hadde en periode jeg spise cheeseburger til middag hver eneste dag og noen ganger t.o.m til kvelds, og gikk likevel ned i vekt!
Utrolig men sant! Og nå som jeg er noenlunde flink med maten, hva skjer? Jo jeg går opp i vekt!

Kroppen trenger vel litt fett likevel tenker jeg!
uansett lykke til med slanking i helga, skal prøve å ikke skeie ut altfor mye selv!

Klem fra Savanna
c.AuthorAlias HelenaX1. februar 2002
Vekt dagen etter en utskeielse sier ikke så mye om utskeielsen! Fordi kroppen bruker tid på omdanne ekstra kalorier til fett (noe kroppen også bruker energi på) vil ikke en vektøkning ved inntak av for mange kcal vises umiddelbart. Men ostekaken kvitter du deg fort med, ser at du har begynt å trene sammen med Beate29. Kjempelurt å trene sammen med noen! går var jeg så trøtt når jeg kom hjem fra jobben, men i og med at jeg hadde en avtale om å trene kunne jeg ikke droppe ut. Det reddet gårsdagens treningsøkt :-)
Skulle sett ansiktsuttrykket til kollegaen din når du fortalte om din vektnedgang! Men så har du vært utrolig flink, og jeg er sikker på at du er flott i den genseren. God helg og lykke til på spinning sammen med Beate i kveld :-))
88,9 kg

Stiv og støl? Bare litt....

Oppdatering i full fart, plutselig dukket det opp et par møter jeg nesten hadde glemt….

I går kom jeg meg endelig på trening, og akkurat det merkes i dag. Sjelden har bakken opp til jobb vært tyngre å gå, er nemlig en smule støl i lårene. Tydelig at her trengs det flere "stamopp" timer! Treninga var skikkelig morsom og tung, men det aller beste var selskapet! Beate29 og jeg trente sammen, og fredagen har vi avtalt sykkeltime.

Maten i dag er godt planlagt, så der bør det gå greit, ryvita, 0,1 yoghurt og kylling, ris og tikka masala til middag (samme som i går, men jeg syns det er sååå godt!)

Ha en riktig så god dag alle sammen, en sånn dag av den slanke sorten!

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias beate2930. januar 2002
Heisann!

Vet du, det var virkelig artig å treffe deg i går og trene! Føltes nesten ut som om vi hadde kjent hverandre lenge.

Er du bare litt støl i dag? Hehe. Jeg har hatt litt problemer med trappene i dag. :) Lårene vil liksom ikke være med. Men jeg har iallefall GOOOD samvittighet! Godt at jeg har 2 dager å kome meg på. Spinning på fredag blir bra. Jeg er like grønn på det, men jeg satser på at det går bra i hyggelig selskap.

Ha en fortsatt flott dag. Og som du vet... oppoverbakke til jobben betyr nedoverbakke hjemover.

Klem fra Beate
88,9 kg

Delmål i kø (snart iallefall!)

Nå står delmålene i kø snart, bare to små lusne kilo til, så runder jeg minus 30 kg, og så, 1,9 ned etter det, så er det ny kategori. Men så tregt det har gått i det siste, så kan vel dette ta tid.....

I dag er siste dagen av et ufrivillig treningsforbud, i mårra er jeg på SATS! Siden operasjonssåret ikke er grodd helt ennå kan jeg ikke sykle, det kommer til å gnage for mye, så jeg tenkte jeg skulle hive meg på en Stramopp time, jeg er jo talentløs når det gjelder koordinasjon, men det skader ikke å prøve i allefall. For å få rørt meg litt i dag gikk jeg til jobb, kaldt men herlig!

Planla maten godt i helga, og skeia heller ikke ut med rødvin, og det har virka. Har planlagt middager for hele denne uka, for jeg har jo for lengst skjønt at når det gjelder meg og mat, er planlegging over halve jobben. Uten planlegging blir alt bare tull og jeg spiser ting jeg ikke skal. I dag blir det omelett med purre, løk og tomat og litt lett ost til middag, starta dagen med 0,1 yoghurt og Spesial K, lunsj er rugbrød med sennep og kalkun. Kveldsen blir rugbrød eller ryvita.

Mandagene er travle dager her hos meg, så før jeg nå dukker tilbake i papirbunkene ønsker jeg alle en strålende dag av den slanke typen!

4 i heiagjengen
c.AuthorAlias beate2929. januar 2002
Heisann!

Så flott vektnedgang du har hatt! Kjempebra!!! Og tusen takk for bursdagshilsen! Jeg var litt deppa i kveld, så det varma virkelig!

Ja jeg er klar i morgen. Vi møtes i kafeen klokken 5. Jeg har på meg en sort skinnjakke og sort bukse. Jeg har mørkt, kort hår med røde striper i. Jeg gleder meg! :) Men jeg har aldri vært på stram opp time før, så jeg satser på at du vet hva du drar meg med på. Hehe.

Kos deg videre.
Klem fra Beate
c.AuthorAlias Nebbisen28. januar 2002
Hej Oriane!

Tack för din kommentar, det är alltid gott att veta att någon följer med en i det som sker.

Och så vill jag gratulera till en snart 30 kilo stor viktminskning. Du är jätteduktig som har klarat dig så bra så länge. Det är inte lätt men du har gjort det! Stå på vidare!

Hilsen fra Nebbisen
c.AuthorAlias savanna28. januar 2002
Heisann Oriane!
Tilbake var jeg ja...
Glemte i grunn å si ifra jeg kom til å bli borte noen dager her... Men nå får vi forhåpentligvis internett hjem snart så da blir det mulig å holde kontakten med dere selv når jeg er hjemme........chatte litt med dere også!

Fant ut at det var best å gå ned det jeg ønsker og holde vekten 4-5 måneder hvertfall før jeg ble gravid, så da får vi se..
Så føltes det annerledes når det hvar helt opp til meg......
Uansett nå skal jeg være flink fremover slik at du ikke drar altfor raskt fra meg!
Klem fra Savanna
c.AuthorAlias HelenaX28. januar 2002
Lykke til med papirbunkene som har hopet seg opp hos deg :-) Alltid slik når man har vært borte fra jobben, men det er kanskje litt lettere å gyve løs på bunken når du har vært på en inspirerende kurs og er full av energi og pågangsmot?!

Planlegging av mat er alfa og omega for meg også. Nå har jeg fått "dilla" på Nutribar, og i helgen var det Nutribar og banan til lunsj :-) Skulle ikke tro at en ble mett av en slik Nutribar, men de funker kjempefint. Lurt å ha i skapet!

Lykke til mot neste delmål. minus 30 kilo er kjempeflott :-))
89,5 kg

Hva kalles dette? Ikke slanking i alle fall!

*dunk-dunk-dunk* hører dere det? Det er jeg som dunker hodet i veggen over egen innsats den siste tiden.
Flere dager med hotellmat har gjort sitt, og null trening i lange tider har heller ikke hjulpet på.
Fikk tatt stingene i dag, og vil sannsynligvis være klar for trening over helga.

Og så er det rett tilbake i jobb igjen, tredagers fravær setter preg på papirbunker. Jeg har vært på et utrolig bra lederutviklingskurs, og strutter av energi og pågangsmot…men så var det bare motivasjonen for slankinga da….som dessverre er nokså fraværende…tydeligvis…

Men jeg har vært flink så langt i dag med maten, og har planlagt kylling middag og en mager kvelds! Så må jo ting gå seg til etter hvert!

5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla26. januar 2002
Du har jo vært kjempeflink og slanket deg mye!!! Så da kan du vel de fleste triksene også...? Har du slanket bort alt på egenhånd, eller har du gått på kurs?

Kjempeinnsats i alle fall! Det er flott med noen forbilder her inne!!!

Kamilla
c.AuthorAlias beate2926. januar 2002
Heisann!

Godt å se at du er oppe og i form igjen! Jeg er ennå litt tufsen. Skal feire bursdagen min i helga, så da blir det full utskeielse! Det skal jeg gjøre med god samvittighet! Vi skal spise på 1001 natt (Iransk restaurant) og ut på byen etterpå. Det blir sikkert Companiet som vanlig. Etter helga er jeg klar til en tur på SATS. Mandag har jeg senvakt, men tirsdagen skal jeg å trene. Har du treningsforbud da?

Du får kose deg i helga!
Klem fra Beate
c.AuthorAlias Klar-Ferdig-Gå25. januar 2002
Hei Oriane!

Synes du er kjempeflink jeg!! Ikke dårlig opp etter 3 dager på helg!! De renner av igjen.

Masse klemmer fra KFG
c.AuthorAlias Nebbisen24. januar 2002
Hej Oriane

Tycker du har varit flink som inte har gått upp mer än 200 gram på hotell, själv skulle jag väl ha landat flera kilo upp. Och nu är vardagen tillbaka så det är bara att börja planera middagar igen, som du ju gjorde idag!

Tänk på att målet är närmre nu än vad det var när du började! Stå på, jenta mi!

Hilsen fra Nebbisen
c.AuthorAlias Trultemor24. januar 2002
Hei Oriane!
Jeg synes du har vært flink jeg. Flere dager med hotellmat, og du har ikke gått oppover med stått stille på vekta. Det er flott det! Særlig med tanke på at du ikke har kunnet trene på en stund.

Nei, opp med hodet! Dette skal gå bra.....nå er du tilbake til hverdagen. Og du har allerede gjort noe veldig viktig. PLANLAGT MIDDAGEN. Jeg ser det selv at det er mye lettere å få til slankingen når jeg planlegger dagens mat på forhånd. For da er det mye lettere å ikke bare ta noe fordi en er sulten når en kommer hjem fra jobb.

Lykke til videre.
Hilsen Trultemor.
89,3 kg

246600 kalorier

Jepp, der rørte det seg litt! Men bare litt, så får vi se om det holder seg over helga!

Jeg har jo sett at mange andre har regna på dager og antall gram som de må ned for å nå målene sine. Jeg fant ut at jeg heller skulle se litt tilbake, for å event finne mer motivasjon på den måten. Jeg vet jo at en kilo utgjør 9000 kcal, og jeg har i dag gått ned 27,6 kilo, det utgjør 246600 kcal! Hehe….jeg har altså forbrent 246600 kcal mer enn det jeg har tilført kroppen! Så kan man jo selvsagt begynne å regne på hvor mye mat man kan få utav 246600 kcal…helt vanvitting, det blir for eksempel 2466 store potetgullposer!

Dagen i dag er som vanlig travel på jobb, jeg må få unna en hel masse, for neste uke er jeg på kurs man, tirs, og onsdag. Har fått plass på et lederutviklingsprogram og har selvsagt takket ja til dette, det var kjempelange dager fra 9 til kl 21, og det betyr jo at jeg sliter litt , ikke får jeg oppdatert dagboka og ikke får jeg ”vanlig” mat, det blir hotell mat i tre hele dager! Egentlig er det bare tull å klage, jeg vet jo så inderlig godt hva jeg kan spise av f.eks et koldtbord og hva jeg ikke skal røre!

I ettermiddag kommer ei venninne på besøk, vi skal spise middag sammen, og senere skal vi ut på byen. Jeg serverer en wok med biff, grønnsaker og nudler. Sunt, godt og slett ikke så ille kalorimessig!

Utover det, sånn matmessig i dag, blir det ryvita, yoghurt og alkohol tenker jeg!

Ha ei riktig god helg alle sammen!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias beate2922. januar 2002
ORIAAAAAANEEEEE!!!!!!

Hvor blir du av? Du må ikke glemme oss selv om du er syk, vennen!

Håper det går bedre med deg! Er det ennå vondt? Det er fint at du slapper av etter operasjonen. Men etter 28. januar er du klar?!!!

Kos deg videre.
Klem fra Beate
c.AuthorAlias Bamse22. januar 2002
Jeg må si jeg bøyer meg i støvet for din utholdenhet! Du er kjempeflink - er du klar over det?
Jeg ønsker deg all lykke til videre med videre vekttap! Ha en kjempefin uke!
Hilsen Bamse
c.AuthorAlias snirkeline18. januar 2002
Oi så gøy da!!! Lederutviklingskurs! Bare sånn til inspirasjon. Etter en uke med restaurantbesøk, MYE jobbing, og lange kvelder (og relativt usunn mat), gikk jeg likevel ned!! Det klarer du også!

Tenk 2466 store potetgullposer... Det er masse masse det! Kjempeflink er du!

Kom igjen! God helg, og kos deg på kurs!
Klem fra snirkeline
89,5 kg

Selvmedlidenhet.....

Har ligget to dager hjemme og veltet meg i selvmedlidenhet. Et lite kirurgisk inngrep som har etterlatt 5 sting, var nok for meg. Riktig nok har jeg faktisk fått 14 dagers treningsforbud, for å ikke rive opp stingene da. Selvmedlidenheten antok patetiske høyder da jeg ringte min mor og ba henne komme med mat for jeg hadde jo ”ingenting” i kjøleskapet. Hvilken mor kan motstå nødskrik fra barnet sitt, joda så mamma kom med pizza, brus og peanøtter.

Så uten trening, og fremdeles et lite snev av selvmedlidenhet, joda, det skal bli noen spennende dager fremover. Jeg vet så inderlig godt hva som må til for at jeg skal gå ned i vekt, men akkurat nå sliter jeg rett og slett. Jeg har innerst inne en liten tro om at de neste kiloene bare skal renne av, uten at jeg behøver å gjøre så mye for det, og det er jo bare tull. Grunnen til at vekta knapt har rørt seg de siste ukene vet jeg jo godt. Enkelte dager er jeg knall flink, men når disse dagene er i mindre tall, så nytter det ikke. Det handler heller ikke om motivasjon, for den er der, jeg vil jo ned i vekt!

Uansett, hver dag gir nye muligheter! Og i dag skal bli en bra dag! Helt sikkert!

Frokosten var 2 ryvita med smøreost
Lunsj. 4 ryvita og kalkunpålegg
Mellom. 0,1 yoghurt
Middag har jeg ikke bestemt ennå, og det er en tabbe..det er ofte da det skjærer seg.

Og med det.. så hiver jeg meg rundt her, og prøver å ta igjen to dagers tapt arbeid!
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Klar-Ferdig-Gå17. januar 2002
Hei Oriane!!

Du må tenke på at du ikke har langt opp igjen til 90-grensa, og den vil du vel aldri skride over igjen!!!

Ha kyllingfilet til middag i dag. Det er godt!! Og magert. Det vil jeg ha.

Nå har jeg blitt flink til og regne kcal på hva jeg spiser, og det fungerer. Nærmer meg 80-tallet med stormskritt nå. Regner med at det snart vil stoppe litt opp, men da må jeg ikke miste motivasjonen!!

Masse lykkeønskninger fra KFG
c.AuthorAlias aas17. januar 2002
Velkommen i klubben!
Jeg også har hatt en periode der de gode slankedagene har vært i mindretall. Da står det stille! (eller verre: går rett og slett opp igjen!)

Nå ser jeg for meg bikinisesongen i det fjerne, og for mitt indre blikk ser jeg meg selv i en flott bikini på stranda, og jeg kan være stolt av kroppen min, fordi jeg har gått ned de ekstra kiloene!(Det er en liten stund siden jeg har trivdes i bikini)

Dette greier vi!
Slankevibber fra aas ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~¨
c.AuthorAlias skilpadda17. januar 2002
Hei Oriane! Uff stakkar deg, det er klart du har lov til å synes litt synd på deg selv nå og bli stelt med av mamma. Vi trenger alle det innimellom! Så får du heller samle inspirasjon til å gyve løs på trening og de neste kiloene når du føler deg "fit for fight" igjen. :-)

Du spurte om kaoset på soverommet - det er ikke bare klær nei, det er utrolige mengder papirer og skrot, to store bokhyller og et digert skrivebord fullt av GREIER, og skap langs hele veggen som er overfylt både av klær, kofferter, bagger, gamle plakater, poser og esker og kasser og skrot. Og alt sammen grundig innsatt med usannsynlige mengder støv, selvsagt! *nyse*

Håper stingene dine gror bra og at du finner igjen lysten til å gjøre noe med kiloene. Det nytter ikke bare å være motivert til å være slank, nei, man må være motivert til å slanke seg også... ;-)

Klem fra skilpadda!
c.AuthorAlias Minelli16. januar 2002
Hei Oriane!

Har du fjernet føflekk eller? Da har jeg et forslag...slapp av en masse nå mens du likevel ikke kan trene, og så samler d en masse styrke og vilje til å trene når du får lov igjen!

Jeg vet imidlertid hvordan du har det. Nå har jeg holdt på så lenge at jeg vet at det med å renne av stemmer ikke, men fortsatt innbiller jeg meg også sånne ting! Er det ikke rart?

Og ja, det med middagen gjelder meg også - jeg tror ikke du er unik der altså!

Kom igjen nå, Oriane. Sysselsett deg på en eller annen måte, så går dagene fort og så tenker du kanskje ikke like mye på mat. Sånn prøver jeg å tenke!

Under 85 NÅ, Oriane!!!

Stooor klem fra Minelli
c.AuthorAlias beate2916. januar 2002
Heisann Oriane!
Bare vær snill med deg selv nå. Det gjør jo litt vondt de første dagene etter en operasjon, men det går over etterhvert. Jeg tenkte nok at du ville få treningsforbud i et par uker.

Jeg har endelig meldt meg inn på SATS, så når du er frisk og opplagt, så er jeg klar!

Ønsker deg masse god bedring! Vær snill med deg selv!
Klem fra Beate
c.AuthorAlias Elisabeth16. januar 2002
Huffda,Oriane..høres ut som du egentlig har all grunn til å synes synd på deg selv,bare ikke tro at mat er en god trøst! For det vet vi jo at det ikke er. Jeg har et forslag: Lag en bolle med deilig salat ig sett i kjøleskapet,ha gjerne oppi litt frukt også og en yoghurtdressing. Denne kan du kose deg med hver gang du føler for å putte noe i munnen, og i tillegg kan du ha kjempegod samvittighet :) Ønsker deg masse god bedring,nå må du ikke jobbe for mye da,vær snill med Oriane så er nok Oriane snill tilbake :)
c.AuthorAlias snirkeline16. januar 2002
Huff! Føler med deg. Men du har LOV å synes synd på deg selv. Det er bare sunt innimellom!!! Velt deg i selvmedlidenheten en liten stund, og så reiser du deg opp etter en liten stund! Det fungerer for meg ihvertfall. De gangene det skjer meg, synes jeg det er forferderlig å måtte ta meg sammen mens det står på, da varer det så himla lenge . Det er bedre da å synes synd på seg selv en stund, for så å trå til, på alle områder (jobb, slanking, husvask osv.)

God bedring i allefall!

Klem fra snirkeline
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.