I motvind!
Føles virkelig som jeg kjemper i motvind! Har vært nokså flink med maten og superflink med trening, men det slipper liksom ikke taket. Har vært på flere spinningtimer, gåturer, spilt tennis og trent styrke. Mulig at det er røykeslutt kiloene som vil på?
Føler meg likevel lett i kroppen og nokså vel om dagen, og det MÅ da begynne å vises på vekta etter hvert?
Nå er det nesten ett år siden jeg først kom inn på disse sidene..og da veide jeg 102. Det er en utrolig forskjell på kroppen min fra i fjor på denne tiden, det viser bilder. Så når de 14 kiloene har utgjort en så stor forskjell, er jeg virkelig spent på hvordan jeg ser ut når de neste 14 er borte!
Jeg holder stand selv om jeg ikke ser ut til å klare å oppdatere dagboka så ofte. Jeg skal nedover, uansett hvor mye kjemping i motvind det blir!
Røykfri og klar for resten!
Etter en riktig så lang slankepause er jeg nå mer enn motivert for å ta siste rest av kiloene. Jeg skal ned til 75 kilo, som etter vurdering fra lege og ei Bailine dame er den rette ideal vekt for meg. Har altså 13.6 kilo som skal vekk, og dette skal være borte før 25. januar, for da drar jeg på 14 dagers tur til Puerto Rico.
Jeg har spist godt i hele vår og sommer, syns ikke det er rart at vekta har gått litt opp. Har hatt slanking i tankene ofte, men likevel spist loff, potetsalat og kaker. Men nå er det slutt, tilbake til rugbrød og det som hører med der. Ønsker at disse kiloene bare skal renne av meg, men jeg antar at de kommer til å sitte godt, og at jeg dermed må slite litt. Spesielt fordi jeg også har sluttet å røyke!!!!!! Uansett, dette er jo bare en drøy tredjedel av det jeg skal til sammen ned i vekt, de to første tredjedelene er allerede av! Jeg vet jo hva som må til, jeg har fått det til å virke før, så nå er det full fart fremover!
De første målene er: Ned til 86,9, da har jeg gått ned 30 kilo, og så er 85 kilo, da skifter jeg kategori til overvekt.
Mat i dag:
Frokost: 3 tynne små rugbrød skiver med lett syltetøy
Lunsj: salat med reker, 2 små rugbrødskiver
Mellom. Vannmelon
Middag: Kyllingbryst i wok, uten ris el. Annen karbo
Kvelds: Jeg kjøpte noe nutrilett på tilbud pga dato…og tenkte at det kan være kvelds fremover en stund..
Og så er det jo så morsomt å se at det er så mange nye her! Skal ta meg tid til å få lest flere dagbøker.
Ha en flott mandag alle sammen!
Squash!
Søren heller, ikke et eneste lite fille gram ned på ei hel uka! Dette er da for dårlig! Fy meg! Ikke noe lange unnskyldinger på at jeg ikke vet hva det skyldes heller, for det vet jeg nok, som vanlig for mye rødvin og pizza. Var mett og brisen hele helga. Jaja, sånt skjer, jeg har tiden på min side, nedover går det jo til slutt jeg vet jo hva som må til! Så er det bare å få det ut i praksis da.
Og så må jeg fortelle om min nye oppdagelse, nemlig squash. En grønnsak som jeg alltid har oversett, men nå har fått øynene opp for. Den har bare 18 kcal pr 100 gram og smaker ypperlig sammen med løk og paprika i wok. Helt utrolig at jeg ikke har oppdaget denne før! Og nå har jeg helt dilla, putter squash i nesten alt. For de av dere som ikke har prøvd..det anbefales på det sterkeste!
Mat i går
Frokost: nutribar
Lunsj: 4 ryvita med lett prim og en appelsin
Mellom: 0,1 yoplait
Middag: svinebiff og grønnsaker ( squash!)
Kvelds. Et rundstykke med skinke og mozzarella i toast-jernet (snadder!)
Hmm...Bailine...
Var altså på en prøvetime på Bailine i går. Vel, for å ta en kjapp oppsummering, jeg ble målt og veid og dama kløp meg overalt for å finne fett prosenten min. Deretter blei jeg reima fast med disse elektropadsene. Etterpå kunne hun fortelle meg at jeg minst trengte 20 behandlinger til en pris av 4500 kr, og deretter oppfølging ( i all evighet). Det hun kunne si om kroppen min var at jeg hadde mye å vinne på Bailine spesielt rundt magen og hoftene, rundt armer og bein var det svært lite å hente, bare 2 til 6 cm. Utfra fett prosent og jeg vet ikke hva, sa hun at min idealvekt 76 kilo. Jeg må ha ufattelig mye muskler, alt fettet som jeg bærer på har jeg tydeligvis rundt magen, jeg har sagt det før, og sier det igjen, jeg føler meg som et eple med 4 fyrstikker i.
Så spørsmålet er jo hvor desperat er jeg for å bli kvitt magefettet? Vil jeg betalte minimum 4500 kr for det? Hun kunne garantere resultater. Og det jeg har kommet til i dag, er at det ønsker jeg ikke å bruke penger på ennå, jeg satser på at noe av dette må forsvinne etter hvert som kiloene ruller av. Og det må da hjelpe med vanlig trening. Men det aller aller værste, var at på den vekta på Bailine, var jeg søren meg 93,5 kilo!! Det var 6 kilo mer enn vekta hjemme hadde vist om morgenen! Unnlater å kommentere det noe mer…
Mat i går:
Frokost: nutribar
Mellom: et eple
Lunsj: 0.1 yoplait og fitness
Middag: biff, brekkbønner, løk, paprika og 100 gram kokt ris
Kvelds: 3 ryvita og lettost med purre
Ingen trening i går, men i dag blir det stram opp!
Ups..så fort dagene har gått!
Visste at det var en stund siden jeg hadde oppdatert, men at det var sååå lenge siden, ja det trodde jeg ikke. Har hatt en rolig periode på slankefronten, og har egentlig følt meg ganske så fin. Men nå er tiden inne for å ta resten av kiloene, jeg skal ned i første omgang til 75 kg, det som legen min mente var min idealvekt. Så får vi se hvordan jeg ser ut og føler meg da.
Mulig at disse kiloene kommer til å sitte hardt, men vil virkelig bli kvitt dem, og når jeg nesten har gått ned 30 kilo fra før, så er jo drøye 12 bare blåbær!
Jeg forsetter som før, med en egen kombinert meny, basert på GI og litt kalori telling, samt trening. Skal planlegge maten og menyene godt, for om jeg ikke gjør det, så er det der jeg ryker ut. Jeg skal også koste på meg Bailine, skal i dag på en prøvetime. Har jo skjønt at dette virker, og nå føler jeg at jeg trenger dette.
Ukas kupp gjorde jeg på Rimi i går, de hadde nutribars til halv pris!! Så jeg kjøpte like godt 12 pakker, og angrer i dag på at jeg ikke kjøpte flere. Trodde at det var noe galt med datoen på dem, men nei da, de er holdbare til i juni.
Var på sykkel 2 i går, herlig!
Mat i går:
Frokost: 0,1% yoplait og en neve med kellogs spesial K
Lunsj: 4 ryvita og kalkun og purre
Middag: 200 gram entrecote, løk, brekkbønner, paprika og 110 gram kokt ris
Kvelds: 3 rugsprø med brunost
Burde ha vært et mellom måltid her, men dagen var så travel at det ble faktisk glemt!
Ja nå er jeg i alle fall tilbake, og her skal det kjempes!
Prioriteringer
Den siste tiden har ikke dagboka blitt prioritert, og slik vil det nok bli en stund fremover. Det er andre ting i livet mitt som er viktigere nå. Selv om jeg ikke oppdaterer spesielt ofte, betyr det likevel ikke at jeg har mistet fokus eller interesse for å gå videre ned i vekt. Jeg forsetter omtrent som før.
Jeg skal iallefall få oppdatert omtrent en gang i uka, slik at jeg ikke mister dette "ankeret", det er godt å se på trykk at det går nedover, sakte men sikkert.
Stå på alle sammen!
Mange hilsner fra Oriane i et snøfyllt Tromsø
Små gleder for store jenter
Jeg ble så glad! En halv kilo ned, og plutselig var det 87 som sto først! Det har stått tilnærmet stille lenge, og jeg har heller ikke vært så innmari super flink heller. Det har vært en del resturantmat, godis og vin i det siste. Men det viser seg vel at det er den store helheten som teller, og der har jeg tydeligvis vært flink nok! Flott for meg!
Har ikke trent hittil denne uka, det har vært alt for mange møter på kveldstid, men i kveld blir det stramopp sammen med Beate29. Og jeg må få trent på lørdag også, 2 ganger i uka er minimum.
Jeg har planlagt maten godt i dag, og starta dagen med special K og yoghurt, lunsj er ryvita og pesto skinke, middag blir biff i wok, så da vil jeg anta at det blir en slanke dag jeg er fornøyd med..selv om jeg vet at jeg har nonstop i ei skål på bordet hjemme og dream is i frysen….
Full fart....
Det går litt i full fart om dagen, både på jobb og i privat livet. Prøver så godt jeg kan å holde fokus på slankinga, og det går forsåvidt nokså greit, om enn noe tregt.
Det som gjør mest inntrykk om dagen er at jeg faktisk får så mange kommentarer, jeg treffer folk jeg ikke har sett på lenge og uttrykket i ansiktet deres sier sitt, jeg er blit atskilling mindre. Det ble tatt noen bilder i helga, og jeg ser jo på disse bildene at jeg er blitt mye mindre. Enda er det nok litt igjen før det fysiske og pyskiske bildet stemmer overens oppe i hodet mitt. Likevel ser og føler jeg jo nå at når jeg treffer nye mennesker er ikke det første de tenker " Å herregud så diger og feit hun er!!!"
Vel 14 kilo til, så tror jeg at jeg er i mål, og de kommer ikke til å gli av, de kommer til å sitte nokså fast tror jeg, men av skal de!!
Både i kveld og ondsdagen er jeg opptatt, men torsdagskvelden, da MÅ det bli trening!
Maten i dag er som vanlig blant annet ryvita, kalkun, 0.1 yoghurt.
Jeg suser videre, men skal prøve få kommentert noen dagbøker senere i dag...
Den største konkurrenten
På en måte mangler jeg motivasjon, jeg er lei av å bare tenke på slanking, alt går tregt, og vekta rører seg nesten ikke. Jeg er sulten og har lyst på mat, og ikke potetgull og sånt, bare rett og slett vanlig mat. For å ikke sprekke totalt tror jeg at jeg må ta det litt rolig en stund, jeg vil jo videre ned i vekt. Det er nå det virkelig har begynt å synes, og jeg får mye kommentarer på at jeg har gått ned i vekt.
Jeg ser at jeg kan gå i litt andre klær enn jeg gjorde før, kortere og trangere topper, jeg trenger ikke gjemme meg i store telt gensre lenger ( som om akkurat det hjalp før da!) Så sånn sett burde det være mer enn nok motivasjon. Men det er rett og slett ikke så lett å holde fokus hele tiden! Det er mye annet som opptar tankene mine nå om dagen.
Jaja, jeg skal i allefall ikke gi opp, det er helt sikkert! Jeg holder ut, men i mitt egent tempo, for den største og viktigste konkurrenten, det er jo meg selv!
Hmm...ostekake...
Her sliter man og er kjempeflink med rett mat og ikke for mye, og vekta rører seg nesten ikke. Og så, i går, da jeg trykker i meg ikke mindre enn to stykker med ostekake og en 300 gram frossenpizza, hva skjer da når jeg går på vekta morgenen etter? Hva?? Joda, da har jeg gått ned! Jeg må nesten le, det er jo ikke sammenheng på noe her.
Det som jeg derimot må innse, er at målet mitt om å nå 85 kilo til 15 februar er så godt som borte. Det er 3,5 kilo på 2 uker, og det lar seg ikke gjøre med mindre jeg bare spiser pulver, og det er fullstendig uaktuelt. Dessuten vet jeg at neste helg blir en eneste lang fest, store planer både fredag og lørdag, (kommer sikkert tilbake til dette senere) Jaja, jeg er jo i alle fall på rett vei, selv om ting tar atskilling lenger tid enn det jeg ønsker da.
I dag begynner stølheta så smått å gi seg, den stramopp timen på tirsdagen satt jammen sine spor, nesten pinlig å bli sååå støl! Og det var aller verst i går faktisk, da var det nøye planlegging før jeg orket å gå i trappa på jobben. Det bli spinning i ettermiddag sammen med Beate29, flott måte å starte helga på!
Har forresten på en svært så kort og nokså så trang genser i dag, ( og føler meg helt ok og flott) og en av mine 48 kilos kollegaer kommenterte at ”Du må da ha gått ned mye?!” Joda, sa jeg, 28 kilo. hehe..dere skulle ha sett det ansikts utrykket! Mulig det var tøft å få vi at jeg i prisnippet hadde slanket vekk over halve henne!
Stiv og støl? Bare litt....
Oppdatering i full fart, plutselig dukket det opp et par møter jeg nesten hadde glemt….
I går kom jeg meg endelig på trening, og akkurat det merkes i dag. Sjelden har bakken opp til jobb vært tyngre å gå, er nemlig en smule støl i lårene. Tydelig at her trengs det flere "stamopp" timer! Treninga var skikkelig morsom og tung, men det aller beste var selskapet! Beate29 og jeg trente sammen, og fredagen har vi avtalt sykkeltime.
Maten i dag er godt planlagt, så der bør det gå greit, ryvita, 0,1 yoghurt og kylling, ris og tikka masala til middag (samme som i går, men jeg syns det er sååå godt!)
Ha en riktig så god dag alle sammen, en sånn dag av den slanke sorten!
Delmål i kø (snart iallefall!)
Nå står delmålene i kø snart, bare to små lusne kilo til, så runder jeg minus 30 kg, og så, 1,9 ned etter det, så er det ny kategori. Men så tregt det har gått i det siste, så kan vel dette ta tid.....
I dag er siste dagen av et ufrivillig treningsforbud, i mårra er jeg på SATS! Siden operasjonssåret ikke er grodd helt ennå kan jeg ikke sykle, det kommer til å gnage for mye, så jeg tenkte jeg skulle hive meg på en Stramopp time, jeg er jo talentløs når det gjelder koordinasjon, men det skader ikke å prøve i allefall. For å få rørt meg litt i dag gikk jeg til jobb, kaldt men herlig!
Planla maten godt i helga, og skeia heller ikke ut med rødvin, og det har virka. Har planlagt middager for hele denne uka, for jeg har jo for lengst skjønt at når det gjelder meg og mat, er planlegging over halve jobben. Uten planlegging blir alt bare tull og jeg spiser ting jeg ikke skal. I dag blir det omelett med purre, løk og tomat og litt lett ost til middag, starta dagen med 0,1 yoghurt og Spesial K, lunsj er rugbrød med sennep og kalkun. Kveldsen blir rugbrød eller ryvita.
Mandagene er travle dager her hos meg, så før jeg nå dukker tilbake i papirbunkene ønsker jeg alle en strålende dag av den slanke typen!
Hva kalles dette? Ikke slanking i alle fall!
*dunk-dunk-dunk* hører dere det? Det er jeg som dunker hodet i veggen over egen innsats den siste tiden.
Flere dager med hotellmat har gjort sitt, og null trening i lange tider har heller ikke hjulpet på.
Fikk tatt stingene i dag, og vil sannsynligvis være klar for trening over helga.
Og så er det rett tilbake i jobb igjen, tredagers fravær setter preg på papirbunker. Jeg har vært på et utrolig bra lederutviklingskurs, og strutter av energi og pågangsmot…men så var det bare motivasjonen for slankinga da….som dessverre er nokså fraværende…tydeligvis…
Men jeg har vært flink så langt i dag med maten, og har planlagt kylling middag og en mager kvelds! Så må jo ting gå seg til etter hvert!
246600 kalorier
Jepp, der rørte det seg litt! Men bare litt, så får vi se om det holder seg over helga!
Jeg har jo sett at mange andre har regna på dager og antall gram som de må ned for å nå målene sine. Jeg fant ut at jeg heller skulle se litt tilbake, for å event finne mer motivasjon på den måten. Jeg vet jo at en kilo utgjør 9000 kcal, og jeg har i dag gått ned 27,6 kilo, det utgjør 246600 kcal! Hehe….jeg har altså forbrent 246600 kcal mer enn det jeg har tilført kroppen! Så kan man jo selvsagt begynne å regne på hvor mye mat man kan få utav 246600 kcal…helt vanvitting, det blir for eksempel 2466 store potetgullposer!
Dagen i dag er som vanlig travel på jobb, jeg må få unna en hel masse, for neste uke er jeg på kurs man, tirs, og onsdag. Har fått plass på et lederutviklingsprogram og har selvsagt takket ja til dette, det var kjempelange dager fra 9 til kl 21, og det betyr jo at jeg sliter litt , ikke får jeg oppdatert dagboka og ikke får jeg ”vanlig” mat, det blir hotell mat i tre hele dager! Egentlig er det bare tull å klage, jeg vet jo så inderlig godt hva jeg kan spise av f.eks et koldtbord og hva jeg ikke skal røre!
I ettermiddag kommer ei venninne på besøk, vi skal spise middag sammen, og senere skal vi ut på byen. Jeg serverer en wok med biff, grønnsaker og nudler. Sunt, godt og slett ikke så ille kalorimessig!
Utover det, sånn matmessig i dag, blir det ryvita, yoghurt og alkohol tenker jeg!
Ha ei riktig god helg alle sammen!
Selvmedlidenhet.....
Har ligget to dager hjemme og veltet meg i selvmedlidenhet. Et lite kirurgisk inngrep som har etterlatt 5 sting, var nok for meg. Riktig nok har jeg faktisk fått 14 dagers treningsforbud, for å ikke rive opp stingene da. Selvmedlidenheten antok patetiske høyder da jeg ringte min mor og ba henne komme med mat for jeg hadde jo ”ingenting” i kjøleskapet. Hvilken mor kan motstå nødskrik fra barnet sitt, joda så mamma kom med pizza, brus og peanøtter.
Så uten trening, og fremdeles et lite snev av selvmedlidenhet, joda, det skal bli noen spennende dager fremover. Jeg vet så inderlig godt hva som må til for at jeg skal gå ned i vekt, men akkurat nå sliter jeg rett og slett. Jeg har innerst inne en liten tro om at de neste kiloene bare skal renne av, uten at jeg behøver å gjøre så mye for det, og det er jo bare tull. Grunnen til at vekta knapt har rørt seg de siste ukene vet jeg jo godt. Enkelte dager er jeg knall flink, men når disse dagene er i mindre tall, så nytter det ikke. Det handler heller ikke om motivasjon, for den er der, jeg vil jo ned i vekt!
Uansett, hver dag gir nye muligheter! Og i dag skal bli en bra dag! Helt sikkert!
Frokosten var 2 ryvita med smøreost
Lunsj. 4 ryvita og kalkunpålegg
Mellom. 0,1 yoghurt
Middag har jeg ikke bestemt ennå, og det er en tabbe..det er ofte da det skjærer seg.
Og med det.. så hiver jeg meg rundt her, og prøver å ta igjen to dagers tapt arbeid!
Snart går du nedover vet du. Det er bare å ikke gi opp. Kroppen gjør slike stunt innimellom. Stå på. Jeg kommer tilbake for fullt om en 9 mnd tid. Da er nok du ferdig tenker jeg. Prøver bare å begrense oppgangen jeg nå. Med et lite barn i magen.
Stå på. Du er kjempeflink.
Klem fra KFG
Så flink du er til å trimme!! Kjempebra altså. Det gjør susen. Hold stand og så skal du se at vekta begynner å gå nedover igjen..
Lykke til