← Alle dagbøker
Olga
56 år172 cm8 innlegg
2002
0 følgere
Start86,5 kg
Sist84,0 kg
Endring−2,5 kg
BMI nå28,4
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Trøtt og sliten
Har nå begynt å gå tur hver kveld før jeg legger meg. Det er utrolig deilig, jeg går fort rundt i nabolaget i en halv times tid. Klarer jeg å fortsette med det hver dag, så er jeg stolt av meg selv.
Har også kuttet ut alkohol i helgene, mest fordi vi også ønsker å bli gravide. Det værste er å kutte røyken, synes det har påført meg noen ekstra kilo de siste ukene, men de forsvinner også.
Regnvær og ville køer
Finnes det noe mer deprimerende enn regnvær og vekt som øker. I dag tok jeg en hard treningstime og koste meg lenge i badstu etterpå, bare for å komme ut og se at Oslo svømmer over. Den ene veien etter den andre var stengt, jeg var sulten og køene var værre enn rushtiden...
Grrr......
Så deilig med sommer
Selv om det gjør ta kroppen min lagrer vann nok til et helt svømmebasseng. Det at mens nærmer seg gjør jo heller ikke saken bedre.
Kveldene brukes mye ute nå, og ikke foran datamaskinen, men jeg henger med fremdeles. Har nettopp fått meg ny bok: Veien til sunnhet. Håper å få noen gode tips her også.
Var innom www.vektibalanse.no og oppdaget at kokte gulrøtter hadde utrolig høy GI.... Og jeg som synes det virker så sundt... Vel, litt skader nok ikke.
Lykke til videre alle sammen, når høsten kommer så regner jeg med å være oftere innom. Men akkurart nå nyter jeg sommeren og kommer meg på trening et par ganger i uka.
Ha en fortsatt fin dag alle sammen.
Lange, lyse kvelder
Endelig går det ann å sitte ute til langt på kveld uten å kle på seg ullgenser i ni-tiden. Denne uken har jeg vært flink, gått på trening, passet på maten og vært mye ute. Det står litt stille på vekten men jeg føler selv at jeg er på riktig spor.
Nå skal jeg og en venninne snart begynne med Powerwalking også, det skal nok få fart på formen.
Ha en fortsatt strålende slankedag alle sammen.
Solen titter frem
Og jeg skal ut og spise middag med kjæresten min, tenkte å gå en tur nedover mot Grünerløkka og finne et sted med gode salater eller tapas. Delikatessen er ikke så værst. Og når vi går nedover, får vi trim samtidig.
Ha en riktig god helg alle sammen.
Kari og jeg...
Etter gårsdagens trimming foran TV er jeg temmelig støl i muskelen mellom skulderbladene. Men, i stedet for å sette meg ned foran TV og sture tok "Olga med ny viljestyke" frem video nummer 2 med Kari. Etter 35 minutter med tøying, strekking, løfting og andre øvelser føler jeg meg mye bedre. Tar nok de siste 15 minuttene når jeg har lagt meg. Litt lår og mageøvelser i sengen skader ikke.
Nå ser jeg bare frem til helgen, her _skal_ det bli fint vær og jeg _skal_ på Aker Brygge og spise biff med kjæresten min som nettopp fylte 30 år.
Det minner meg om en ting... hvordan i svarte får denne tjenesten meg til å bli 32 år?!? Jeg er da bare 30 (eller 29 for andre gang)
Lykke til alle sammen.
Nå skal sommeren komme til Østlandet også
Lover ihvertfall VG/Dagbladet. Her i Oslo regner det igjen, og jeg skal ut en tur. Har bestemt meg for å gå en tur på kvelden de dagene jeg ikke drar på trening, men det frister ikke å gå tur i regnet. Får bite tenna sammen og komme meg ut, det er deilig etterpå og ikke så ille mens jeg går heller. Det værste tidspunktet er rett før du går ut døra, det er et skikkelig ork. Men, nye Olga har viljestyrke... ut av døra med meg.
Liten oppdatering: Jeg slo heller på VideoVitamin... en time med Kari føltes også deilig. Og ikke trengte jeg å gå ut heller. Kanskje jeg skal ta meg en liten halvtime i morgen tidlig også, for å komme igang....
Ny dag - nye muligheter
Hmmm, sommeren har ikke vært så snill med kroppen min. Lurer på hvordan jeg klarer å legge på meg så mye på så kort tid. Hva gjør at jeg stapper så mye mat inn i munnen min?
Hvorfor kan jeg ikke bare spise normalt, og stoppe før magen kjennes ut som om den sprekker?
Jeg bør gå ned 15 kilo, da er jeg tilbake på den vekten jeg var når jeg følte meg vel. Den gangen jeg var flink til å drikke mye vann, trene og fulgte med på hva hendene mine stappet inn i munnen min, og ikke minst fulgte med på hva munnen min aksepterte at hendene fylte den opp med.
Nei, på tide å finne tilbake til denne tankemåten.
I dag har jeg spist frukt til frokost, salat til lunsj, banan til mellommåltid og slo til med en Cambridge jordbær milkshake til middag.
Og, jeg var på trening for første gang siden i vår.
Så se opp, her kommer en ny Olga, en Olga med viljestyrke og snart god form......
Her går det nedover ser jeg! Gratulerer med vektnedgang.
Så koselig at dere prøver å få barn. Lykke til med både det og veien videre nedover på vekta.
Gooooklem fra Texas!!