26. februar 2002
131,0 kgDet går bra...
Hei...
I dag har ting gått helt greit... Jeg føler meg faktisk bedre allerede - selv om jeg nok ikke har gått ned noe ennå. Søndag morgen er veietidspunktet, så svaret får vi vite først da. Men bare tanken på at nå er jeg i gang hjelper på humøret.
---------------------------------------------------------------
I dag har jeg spist:
* Frokost kl. 0730 (på jobben)
1/2 skive grovt brød (hjemmebakt)m/ leverpostei
1/2 skive grovt brød m/ Philadelphia-ost
1 kopp sitronte (Herbalife) uten sukker
Vitaminer og mineraler
* Mellommåltid kl. 1100
1 skogsbæryoughurt (fra 4-pack)
* Lunsj kl. 1300
Stekt ris m/ grønnsaker og reker (ca. 11/2 dl ferdig rett)
* Middag kl. 1800
2 små poteter (kokte)
kokte grønnsaker (blomkål, gulrøtter og rosenkål)
reinsdyrkjøtt
litt viltsaus og tytebærsyltetøy
* Kvelds kl. 2130
1 banan
I dag har jeg ikke vært så flink til å drikke vann. Totalt (inkl. til måltidene) har jeg vel fått i meg i underkant av 1 liter.
---------------------------------------------------------------
Jeg har trimmet i dag også. Jeg gikk den samme turen som i går, og det var en oppfriskende tur. Ute var det nemlig skikkelig vinter - snøen falt i store mengder. Så nå skal jeg ta meg en dusj og deretter krype under dyna. Jeg kommer til å sove som et barn...
25. februar 2002
131,0 kgDen første dagen en unnagjort...
Hei...
Så er jeg tilbake igjen for å fortelle om den første dagen i mitt nye liv. Den har gått forbausende greit, selv om jeg har måttet foreta noen justeringer av planene.
Når jeg skulle ta den første shaken i morges, så kom jeg på hvorfor jeg ga opp forrige gang - og jeg skal ikke gjøre den samme feilen igjen. Jeg ble nemlig dritlei pulver til slutt. Så planen en nå at jeg skal bruke en blanding av pulvermåltider og vanlige måltider. Dette håper jeg skal bli en løsning som gjør at jeg ikke går lei sånn som forrige gang. Man lærer jo av sine feil...( eller hva? ) Men for sikkerhets skyld har jeg alliert meg med arbeidskollegaen min -slik at hun skal passe litt på hva jeg forsøker å dytte i meg. Jeg har en ganske stillesittende jobb, og i rolige perioder er det lett å ty til snacks når man kjeder seg.... Da kan det være greit å ha en ekstra samvittighet sittende ved sin side !!
---------------------------------------------------------------
I dag har jeg spist:
* Frokost:
1 Herbalife shake m/ vaniljesmak blandet med 11/2 dl eplejuice og 1 dl vann
* Lunsj:
1 skive grovt brød m/ magerost (skinkesmak)
* Middag:
11/2 kokt potet
1 liten svinekotelett
surkål og tyttebærsyltetøy
* Kveldsmat:
1 banan
I tillegg har jeg drukket ca. 2 liter vann og tatt vitaminer og mineraler.
---------------------------------------------------------------
I dag har jeg trimmet for første gang på utrolig lenge. Jeg gikk en tur i moderat tempo i 35 minutter. (Tempoet kunne
kanskje vært større, men det er jo en fordel om jeg får med meg alle kiloene hele turen rundt.) Men det var utrolig hvor mye en drøy halvtime kan gjøre for psyken. Jeg følte meg 1000 ganger bedre etter turen.
Til slutt må jeg få skryte litt av meg selv. Jeg har ikke utbasunert til hele verden at jeg atter en gang skal slanke meg.
De eneste som vet det er familien og den ene arbeidskollegaen min. Dserfor var fristelsen stor da jeg i kveld var på besøk hos noen venner, og det ble satt frem både snop og potetgull i store mengder. Men jeg klarte å motstå begge bollene helt og holdent. Den stolthetsfølelsen jeg satt igjen med etterpå skal jeg ta godt vare på. Den kan komme godt med som en påminnelse på en regnværsdag...
Til slutt vil jeg bare få takke for alle velkomsthilsenene. De varmer skikkelig.
Til alle: God natt og lykke til i morgen !!
24. februar 2002
131,0 kgDenne gangen skal jeg klare det !!
Hei..
I dag (vel egentlig i går - siden vi nå har passert midnatt med litt over 1 time) har jeg tatt beslutningen om at nå får det være nok. Dagen i dag skal være en ny start på mitt nye liv. Jeg surfet på nettet etter gode råd, og kom tilfeldigvis over denne siden. Etter å ha lest litt av de andre dagbøkene måtte jeg bare skrive en selv. Det kan jo ikke skade !!
Da jeg veide meg i går viste vekten hele 131 kg, og jeg fikk sjokk. Jeg blir bare mer og mer misfornøyd med meg selv, og slik vil jeg ikke ha det lenger. Jeg har prøvd mange ganger tidligere, men denne gangen skal jeg klare det !! Bare vent og se...
Målet er å komme ned i ca. 70 kg, og å forbli der. Det betyr at jeg skal slanke bort omtrent halve meg. Men jeg har forstått at det er viktig å sette seg delmål, og mitt første delmål er å oppnå en vekt som kun inneholder to tall foran komma - altså under 100 kg. Tenk om jeg hadde klart dette til bursdagen min !
Jeg har tenkt å starte hardt og brutalt med pulver. Jeg har en del Herbalife-pulver igjen fra forrige forsøk og skal nå bruke opp dette for å forhåpentligvis få en "flying start". Deretter vil jeg gradvis gå over til små og magre måltid med vanlig mat - for jeg vil jo ikke leve på pulver resten av livet...
Dessuten må jeg bli flinkere til å trimme. Jeg er en kløpper med fjernkontrollen foran TV''n, men det teller jo ikke mye i denne sammenhengen.
Nå må jeg komme meg i seng skal jeg komme meg på jobb til riktig tid. Jeg kommer tilbake med oppdatering om hvordan den første dagen har gått senere i dag.
Vennlig hilsen Mary
Ser ut til at du har kommet inn i et bra gjenge!!! Gleder meg til å se oppdateringen din!!! Du har sikkert gått ned ;)
Fortsatt lykke til med slankingen.
Klem Måne
Det ser ut som det går fint med deg. Synes dagens diett virket veldig fornuftig, og flott at du allerede er igang med mosjon.
Blir artig å følge med deg videre - lykke til!
:-)Ella
Når du har lagt om kosten og begynt å trimme er det nødt til å skje noe med vekten etter hvert. Det er mange som anbefaler en halv time trim hver dag.
Det jeg synes er det beste ved å trimme er at jeg får et større overskudd med alt annet jeg gjør samt at varmen som brer seg i kroppen når økten er over er så utrolig behagelig.
Lykke til videre hilsen Lonelyboy
Kjekt å sjå att det går bra med deg, det er ofte dei to første vekene som er tøffast.
Stå på videre, dette klarer du :)
Pingo