← Alle dagbøker
diarist.Alias

Nusse

51 år177 cm9 innlegg 2002 0 følgere

Start76,5 kg
Sist75,5 kg
Endring−1,0 kg
BMI nå24,1
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
12. februar 20026. mars 2002
75,5 kg

Opp og ned

Heisann!
Ja nå er helgen over og vel så det. Mye festing og lite mat (kun snop!! FYYY!!!) ble det denne helgen. Ikke trente jeg heller (Kun fredagen i 2 timer). Jeg er på vei til trening nå og gleder meg. Trener ikke hver dag men 3-4 ganger a 2 timer hvertfall. Men jeg liker å trene jeg...får så myyyye bedre humør av det! Jeg spiste dette i går:
2 skiver magerost og kalorilavt syltetøy (man)
fiskegryte (fisk,grønnsaker,reke mm)
halvpotet og halv pølse m råkost
2knekkebrød m hvitost og paprika (har fått dilla på gul paprika...)

Snakkes!!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias savanna11. mars 2002
Heisann og takk for kommentar!
Ble lenge før jeg fikk svart men...fulgte rådet deres og det førte til at jeg ble sykmeldt i halvannen uke... bra jeg ikke ventet lenger ellers kunne det blitt lenger sykmelding.....
Det var et sært virus som det tar tid før stikker av...Men bedre er jeg hvertfall! *s*

Savanna
75,5 kg

Humøret er på topp-herlig

Hei alle sammen
I dag er en kjempegod dag (sikkert fordi det er helg....) Men ikke bare derfor, jeg har trent og spist bra hele uken, så jeg er kjempe stort av meg selv!! Kjenner at det hjelper å ta en dag om gangen!

I går trente jeg 2,5 timer og spiste følgende:
2 knekkebrød med hvitost og paprika
1 pære
2 skiver m/egg og reke1 eple
1yoghurt
1 banan
2 skiver m/kylling pålegg og agurk
Ett par ananas ringer til kos foran Big Brother....(ja jeg følger med!)

Fikk ikke tid til middag siden jeg trente så lenge. Men jeg får i meg mat hele tiden slik at jeg slipper å bli mett og hol. Føler jeg er på rett vei, får håpe jeg klarer å holde meg der....

Da vil jeg ønske alle en Riktig God helg!!
Klemmer fra ei gla Nusse
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias vanja6. mars 2002
Du er kjempe ernergisk, og det skal du være stolt over!! Fortsetter du sånn så komemr du til å krympe ut av klærne dine! *ssss*

selv om du burde fått i deg litt varm mat i dag, så ska der det ikke å skippe det en dag ville jeg tro... og det du spiste i går var jo veldig bra... nå aner jeg ikke hvor mange kalorier det er eller om du har fått i deg for lite av dem... men det ser veldig imponerende ut jaffal! *sss*

Lykke til!

Og ja, jeg følger også med på BB2.. hehe....

klem fra Vanja
c.AuthorAlias laika5. mars 2002
Hei.
Takk for innlegget i dagboka mi. Jeg er sliter veldig for tideen men håper det snart skal være over.
Litt av en trenings-innsats. Det var imponerende. Men spiser du ikke litt lite? Viktig å ikke ødelegge forbrenningen.

Klem fra laika
c.AuthorAlias junijenta1. mars 2002
....trente i 2 1/2 time????? hvordan går det an?? *bøyer meg i støvet*
Du har vært kjempeflink denne uken, gratulerer så masse :-)
Helge-klem fra junijenta
75,5 kg

Føler meg i fin form

Ja i går trente jeg veldig masse og det hjelper alltid på humøret. Jeg fikk i meg følgende:
2 knekkebrøm m/brunost
1 banan
2 skiver med litt egg og reke (IKKE majones!!!)
1 youhurt
1 banan (etter trening)
1 knekkebrød med hvitost og paprika og en skive med kylling pålegg (drikkeyoghurt 1/2 glass)

Det ble ikke noe middag på meg i går ettersom jeg trente, og var hjemme ganske seint. Men jeg spiser så mye at jeg har energi hele dagen. Er ikke slapp eller noe.

Jaja får begynne arbeidsdagen min da jeg.....

Klem til dere alle!!!

Nusse
75,5 kg

Går det egentlig fremover????

Ja så var det en dag til da. Jeg har bestemt meg for å vente med veiingen og heller måle, se om det kan hjelpe. Føler at dette går veeeldig tregt.

I går tykte jeg i meg følgende:
1 knekkebrød m/mager brunost + i grovskive m/kylling pålegg
2 skiver med hvitost
1 eple
2 knekkebrød med roastbeef (4 bit av en banan)
1 potet, 1,5 steinbittkake, grønnsaker
Fitness flakes m/drikkeyoghurt (nammm)

Ja..jeg vet. Jeg er et matvrak, vil spise på noe hele tiden. Men det er jo litt sunt det jeg spiser, ikke noe gåtteri eller feite sauser. Skal trene hver dag frem til helgen, men på fredag eller lørdag vil jeg ut på byen så da skipper jeg det. Trives faktisk med all treninga, så det skal jeg ihvertfall ikke kutte ned på!!!

Ha en forsatt god diett-dag til dere alle!!

klem Nusse
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat7427. februar 2002
Ta fram gamle bukser eller målebåndet når vekta står stille. Dersom du trener og spiser sunt vil det vises.
Klem.
75,5 kg

Maten er sterkere enn meg..

Hei
Ja så var det en ny dag. Ikke turde jeg veie meg i dag heller...er pysete ja...
Maten er sterkere enn meg og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Hater å se ut slik jeg gjør...er sur og deppa....

Spiste kun mange knekkebrød med mager ost i går, bare for å komme i gang igjen. Skal begynne å spise mer når jeg ser at jeg er inne på rett sti igjen. Ellers...kjeder meg på jobb *gjesp*

Skal prøve å ha et bedre humør i morgen..
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias junijenta26. februar 2002
Heisann Nusse :-)

Neida, maten er ikke sterkere enn deg i det hele tatt!! Det er du som er sjefen! Jeg vet akkurat hvordan det er å ha det der suget i magen - som om man er sulten. Det er bare det at det suget er der selv etter at man har bøttet ned på en pakke Maryland Cookies og tre hveteboller, så da er det ikke sult. Vi får prøve å finne ut hva det er og jobbe med det! Det er sikkert ikke lett i begynnelsen men vi får jobbe med saken :-)
Lykke til!!

Klem fra junijenta som også kjeder seg på jobb!
75,5 kg

Jeg klarer det bare ikke...

Off jeg gadd ikke veie meg i dag, for jeg viste at det ikke kom til å bli hyggelig. Jeg har spist og spist hele denne uke (vinterferie) Har såååååå dårlig samvittighet at jeg kunne grine. Forundrer meg ikke om jeg har gått opp lminst 2 kilo. Jeg skal gjemme vekta i 2 uker, klarer jeg ikke å være under 75,5 etter det så gir jeg opp!!! Hvorfor er det så lett for noen å miste, har full motivasjon, mens denne jenta har ingen motivasjon og bare legger på seg (regner med det ihvertfall...) Jeg må få motivasjonen tilbake. Vet ikke hvorfor jeg ikke klarer det, er mye gledere når jeg lever sunt og trener men til tross for dette så klarer jeg det ikke allikevle.....off....

Hvis noen har noen gode tips å komme med takker jeg dypt for de!!!

HJELP


3 i heiagjengen
c.AuthorAlias junijenta25. februar 2002
Hei igjen :-)

Takk for kommentar i dagboken min! Bare en liten ting mht. pulver; jeg tar det ikke for å gå ned, bruker det bare et par dager for å få kontroll over maten igjen. Av erfaring vet jeg at det beste er å gjøre dette et par dager og så normaliserer min "matavhengighet" seg. Dvs. maten står ikke og "skriker" på meg døgnet rundt: "spis meg, spis meg". Hihi, det føles jo nesten sånn :-)
c.AuthorAlias vanja25. februar 2002
slutt å tenke på vekta!!! Det tar laaaang tidd å slanke seg om man gjør det på en måte hvor man har planer om å bli værende der...
Begynn å trene regelmessig, jeg kan garantere deg at du øker motivasjonen med det dobbelte da.. for da merker du at du krymper i cm... og hvis ikke det motvierer å komme oppi gamle stramme bukser, så vet ikke jeg... *sss*
Spis hver tredje time ett eller annet fettfattig... frukt, knekkebrød hva som helst... bare det er smååå måltider... *Sss*
Drikk masse vann, sukekrfri saft o.l.

Lykke til!!!

klem fra Vanja
c.AuthorAlias junijenta25. februar 2002
Kanskje vi kan motivere hverandre?? Du kan skrive en "pro-con-list" (sånn som de gjør på tv), altså en liste med alt som taler mot at du skal slanke deg (vanskelig, kjedelig etc) og alt som taler for (bedre selvtillit, lettere å kjøpe klær, mer opplagt etc). Du vil sannsynligvis få flere punkter på pro-listen enn på den andre. Tenk på dette hver gang motivasjonen svikter. Tenk "klart jeg klarer det når så mange andre klarer det" etc.. jeg prøver dette og syns det fungerer. Det er også viktig å ikke være så streng mot seg selv hele tiden. Ikke kjeft på deg selv inni deg for at du ikke er flink nok, tenk heller på andre situasjoner der du har vært flink (enten det er med jobben, slanking eller hva som helst) og tenk at "jeg klarte nå det, hvorfor skal jeg ikke klare dette?".

lykke til og mange klemmer fra junijenta
75,5 kg

Ny dag

I går fikk jeg i meg følgende:
1 knekkebrød m/cottage cheese/1 knekkebrød m7Brunosk
1 appelsin
2 skiver med 1 egg
1 banan/appelsin
1 pølse m/hjemmelagd potetmos
2 knekkebrød (små) med brunost
1 knekkebrød m/cottage cheese.

Alt fordelt med ca 3 timer (måltidene).
Vekten var den samme, og det føles jo herlig å kunne spise såpass mye og fremdeles slanke seg. I dag skal jeg trene, og det gleder jeg meg til. Ellers så er humøret og formen bra (sikkert fordi det nærmer seg fredag...)

Hei hopp!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias vanja15. februar 2002
Du er jammen flink!!!
ER det ikke herlig å kunne spise masse og ikke være sulten men allikevel være på slank!! *ssss*
Sånn utenom denne uka, så har jeg det likedan, og det er helt uvant å trykke i trynet hele dagen og alikevel gå ned i vekt... *ssss*

Lykke til videre... dette skal vi greie sammen! savvel!!??

klem fra Vanja
75,5 kg

1 kg mindre i dag, det hadde jeg aldri trodd

Jaja det sies jo at det kan gå "Troll i ord" kanskje det var det det gjorde for meg. Jeg var ett kilo lettere i dag, og den oppmuntringen var akkuratt det jeg trengte. Å slanke seg 1 mnd uten at vekten rører seg er ikke kjekt i det hele tatt.
I går fikk jeg i meg
2 knekkebrød til frokost m/brunost
1 baban
2 skiver m/egg
1 pære/1 appelsin
litt pasta og kjøttdeig
2 knekke brød med cottage cheese

Trente 2 timer på SATS på kvelden etter jobb. Er kjempe fornøyd .Solen skinner i dag og det samme gjør jeg....
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias vanja13. februar 2002
jaaaaa....
Hadde så lyst til å skrive så masse til deg!
Men, jeg kom litt for sent.. hehe...
Du spiser ikke nok, og du er flink til å trene....
JEg har samme problem som deg... tror jeg tygger i trynet hele dagen, men så blir det allikevel for lite.. har også hold på over en måned og kun tatt av 3 kilo... det er frustrerende, men jeg jobber med meg selv nå for å få opp matinntaket de dagene jeg trener, og spesiellt veskeinntaket!!

Lykke til!!!

klem fra Vanja
c.AuthorAlias ann-merete13. februar 2002
Hei!
Vet ikke om dagen i dag var representativt for mengden mat du vanligvis spiser, men dersom det stemmer, spiser du alt for lite!!!!!!!!
Dette kan ikke utgjøre stort mer enn en ca 700-800 kcal, og du må altså ikke under 1000 kcal om dagen dersom du ikke skal sette kroppen din på sparebluss.Klart , kroppen går jo ned, men den går også veldig fort opp i vekt igjen den dagen du spiser normalt igjen.Du vil også merke en rask stagnasjon, for kroppen setter ned forbrenningen til et minimum fordi den tror den ikke skal få mat.Dermed vil du raskt oppleve at kroppen ikke så gjerne kvitter seg med ytterligere kilo.Den tror den må spare på kiloene, og dermed får ikke du noen glede av slankekuren din.
Vær også klar over at det at du trener såpass mye, får du jo en del muskler, og muskler veier mer enn fett.Men når du trener, trenger kroppen mer energi, så det sies at man skal spise litt mer på dager hvor man trener.Kroppen er tross alt et fint maskineri, og skal man få den til å spille på lag med en selv, må man også gi den noe å jobbe med.
Det er vel anbefalt et kaloriinntak på ca 1200-1400 kcal hver dag under slanking.Da kan du spise deg mett, og likevel gå ned i vekt.Ikke like raskt som ved allverdens lynkurer, men gevinsten ved en noe tregere vektreduksjon er at det er lettere å holde vekten stabil etter endt mål.

Jeg synes det er strålende at du har en vektnedgang selvsagt, og jeg sier ikke det jeg gjør for å sette en demper på gleden din over vektreduksjonen.Men jeg har slanket meg på alle dumme vis i en årrekke, men alltid erfart at vekten går raskere opp igjen enn ned når jeg endelig hadde nådd målene mine.Snakket derfor med en ernæringsekspert som anbefalte meg et Grete Roede kurs, hvor man lærer sunt kosthold, det å endre en del uvaner, og hvor man tar sikte på slanking på en sunn og naturlig måte.Ikke noe sim sala bim, bare god ,nærningsrik kost .Og nok av den!
Er så leit når man fyker opp i vekt igjen etter endt mål.
Har holdt sluttvekten min i et halvt år etter endt GR kurs, og fant ut at jeg nå hadde ro, energi og lyst til å ta fatt på de siste 5 kiloene.Det går tregt, men det går bra.
Så litt tålmodighet i forhold til slankingen tror jeg er av et gode.Tyner man kroppen, tar den igjen senere- og det til gangs.
Så jeg synes du bør spise litt mer.Du spiser jo allerede sunt, så det er ikke der det skorter.
PÅ GR kurset deler vi dagen inn i 4 måltider + et mellommåltid.
220 kcal til frokost, 220 til lunsj, ca 400 kcal til middag, 100 kcal til kvelds. I tilegg fruktrasjon på 200 kcal og melkerasjon på 200 kcal.Dette blir 1340 kcal.Det er også lagt inn en koserasjon på 50 kcal pe dag, som de fleste samler opp til helgen.Dette er anbefalte verdier, man kan jo sløyfe melkerasjon eller spise noe mindre til ett eller flere måltider, men man går faktisk ned i vekt på 1400 kcal pr dag også.
Jeg gikk i alle fall ned 11 kilo på 16 uker i fjor, så funker gjør det.Og som sagt- du går ikke opp igjen etterpå når du stabiliserer.Det er jeg et bevis på.Venninna mi har heller ikke gått opp etter å ha tatt av 25 kilo på 24 uker, så jeg tror det er et bra opplegg!

Men uansett- lykke til videre!
Fortsett med det gode kostholdet og treninga, og tenk i alle fall over det jeg sier.Ok?
Vil så gjerne at du skal være fornøyd også i tiden etter endt mål!!!!
76,5 kg

Frustrert

Hei
Jeg prøver alt for å gå ned i vekt, men det er ikke noen lett jobb. Har slanket meg i 6 uker og mistet tilsammen 3,5kg. Er ikke fornøyd og frustrasjonen vokser. Spiser fornuftig og sunt, og trener masse, men etter jeg startet å trene har vekten stått stille....
Håper at kilo raset skal komme neste dag...men nei. Føler jeg venter forjeves. Hvorfor skal dette være så innmari vannskelig????
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.