← Alle dagbøker
Nunnen
71 år168 cm26 innlegg
2002
0 følgere
Start85,8 kg
Sist82,5 kg
Endring−3,3 kg
BMI nå29,2
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Vektreg. til 80-klubben
Bedre enn ventet
Skjer ting her!
Tror jeg vet hvorfor vekten stagnerte/stagnerer. Jeg bygger muskler!!!! Trener 2 dager i uken på Sats med apparater, to dager er det vann-aerobic og så blir det noen gode turer i helgene.
Tenkte ikke så mye over det, men Gubben kommenterte her om dagen at jeg var blitt mye tynnere. Så i går prøvde jeg den nye buksen som jeg skulle bruke til påske hvis jeg fulgte vektplanen min. Jeg ligger tre kilo over estimatet, men buksen sitter som et skudd!!!! Det er jo kroppen som teller, ikke vekten!
Jeg skal ha vennelag i helgen med tilhørende mat og drikke. Skal være forsiktig med maten, og holde meg borte fra snacksen. Eller lover jeg meg ingenting.Ha en strålende helg!
Vektreg
Mye trening og lite mat
Vektregistrering for 80-klubben
Bom fast!!!
Mayday, mayday!
Vekten står bom fast. Nå blir jeg snart deprimert istedet for forbannet, noe som er ulikt meg!
Kanskje det ikke var så lurt å slutte med Xenical selv om det var dyrt og ikke syntes å virke så fantastisk da jeg holdt på med det de første ukene. Men her håper jeg fra innspill fra dere andre som sikkert har vært borti det samme. Vær så snill, kom med gode råd for å få forbrenningen igang igjen! Daglig inntak er 3 måltider med Noka-diett, samt tilnærmet normal middag (uten saus etc.) Tror jeg skal gå over på en annen diett siden denne ikke virker på meg. Er det noen som har oppskrift på slankebrød?
Trimmer og trener mye, så det er nok noe på matfronten som er galt. Har til og med begynt å smårøyke igjen (på kveldetid)Jeg la på meg 13 kilo ved røyeslutt, men har klart å ta av fem. Resten av vektøkninen skyldes nok at jeg har velutviklede smaksløker som ikke lar seg lure til å tro at gulrøtter er mye bedre enn søtsaker.
Vektreg for 80-klubben
Håper dere andre har gjort det bedre enn meg. Akkurat nå er jeg litt oppgitt. Men det er ikke det samme som å gi opp, ikke f......!
Sikkert bare kroppen som er treg
Den skjønner sikkert ikke at den var på by''n i går. Valgte breiflabb til middag mens alle andre spiste kjøtt. Og så ble det jo en del vinglass og noen gin/tonic''er. Holdt meg konsekvent borte fra øl stod over cognac (første gang på ørten år).
Vektreg
lørdag og vennelag. Vi får se hvordan det slår ut!
Har vært off-line
Det går rette vien, men det går saaaaaakte
Oppigjen
Typisk mandagsvekt. Trimmet kraftig i går og forbrente nok en del kalorier der! Har spist litt ufornuftig, men har ikke skeiet mye ut. Vekten er nok bare litt for høy pga. uregelmessig døgnrytme, for lite vanndrikking, og litt vannansamling i skrotten. Pizzastykket smakte nyyydelig på lørdag. Vinen likeså, men det var sikkert hull i glasset for jeg mått fylle på flere ganger.....
At jeg nå veier over 83 er bare forbigående. I dag sier jeg bye, bye til 83 tallet. Vil aldri se det igjen på vekten min!!!
Vektreg
kun vekt
Kun vekt
vektreg
Hjeeeelp!
Dette kan ikke være sant! Føler meg veldig kvapsete i dag etter stort saltinntak i går og håper at det er grunnen til at jeg ikke er nede på målvekt som i dag skulle vært 83,1. Har også vært dørgande lat de siste to dagene og har knapt reist meg fra sofaen etter jobb. Så jeg får igrunnen som fortjent! Har veiedag med 80-klubben onsdag 6.mars. Skal da, ifølge min egen vektnedgangs-plan, veie maks 82,5. Jeg skal være flink i helgen, unne meg litt ekstra rødvin og spise 200g hjemmelaget pizza (m/lite ost) på lørdagskvelden hvis jeg først har vært på god trim-tur. Snop og bakverk skal jeg holde meg langt unna!!
Dagene er blitt mye lysere og våren er rett rundt hjørnet. Vår nye vår!
Ha en fin og koselig helg alle sammen.
Sammen er vi sterke
Har hatt en del prøving og feiling siden dagbok-starten.
Tabbe 1 (eller ønskedrøm) var at Xenical skulle gi meg mulighet til å gå ned i vekt samtidig som jeg kunne spise maten som jeg var glad i. Glem det!!!
Tabbe nr. 2 var at å innbille meg at det som ble stappet i munnen i helgen liksom ikke telte. Men gjett om de viste på vekten om mandagen!
Tabbe nr. 3 (brukt gjennom hele livet) Det som spises fort, utenom måltid og uten vitner teller ikke. Tabbe nr. 3 har gitt meg maaaaange ekstrakilo. Når jeg tenker på det nå så er jo tabbe nr. 3 et bevis på at jeg ikke kan være særlig smart....
Tabbe nr. 4 er at jeg går på limpinna hver gang Gubben sier at jeg kan (les MÅ) spise litt av disse rettene som han tryller frem og som inneholder store mengder smør og fløte.
Jeg har vært flink etter helgen og tenkt på meg selv i et par størrelser mindre enn nå, og jeg liker tanken!
Disse sidene er supre og til uvurderlig hjelp. Det gir meg håp om å lykkes denne ganger. Har meldt meg på konkurransen for oss over 80 kilo som Kamilla arrangerer. Gleder meg til å se hektoene forsvinne. Det kan bli mange kilo til ST. Hans!!
Holder dietten
frokost: Noka (2 dl)
lunsj: tomatsuppe m/egg, ananas m/cottage cheese.
Kaffe spesial og te m/melk
middag: Pasta m/magert tilbehør, tomatsalat og parmesan
kvelds: 1 knekkebrød m/light Philadelphia og kalkunpålegg
halv banan og halv kiwi
Trim: Halv time aktiv
Du er klar for å spasere galant ned til 70-tallet om ikke så alt for lenge eller?
Ha en fin uke!
Klem
Takk for at du stakk innom! Ja, nå reiser jeg herfra og hjem til mor. Det er sinnsykt dyrt å reise fra nord til sør, men jeg får gå blakk denne måneden heller. Jeg er fortsatt i live, selv om jeg eldri har følt meg så liten og sårbar som nå. Jeg forstår fortsatt ikke åssen jeg er havna i denne situasjonen, men forhåpentligvis vil tida med familien gi meg tilbake gamle sterke meg. Jeg skal prøve å oppdatere boka sjøl om jeg er bortreist. Jeg tenker på alle sammen her. Jeg kommer til å savne all oppmuntring og kloke råd! Vi "snakkes" etterhvert igjen!
Klem fra lille Bunny