← Alle dagbøker
diarist.Alias

Nunnen

71 år168 cm26 innlegg 2002 0 følgere

Start85,8 kg
Sist82,5 kg
Endring−3,3 kg
BMI nå29,2
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
12. februar 20023. april 2002
82,5 kg

Vektreg. til 80-klubben

Bedre enn ventet
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi3. april 2002
hei hei...
Du er klar for å spasere galant ned til 70-tallet om ikke så alt for lenge eller?
Ha en fin uke!
Klem
c.AuthorAlias Bunny3. april 2002
Hei Nunnen!

Takk for at du stakk innom! Ja, nå reiser jeg herfra og hjem til mor. Det er sinnsykt dyrt å reise fra nord til sør, men jeg får gå blakk denne måneden heller. Jeg er fortsatt i live, selv om jeg eldri har følt meg så liten og sårbar som nå. Jeg forstår fortsatt ikke åssen jeg er havna i denne situasjonen, men forhåpentligvis vil tida med familien gi meg tilbake gamle sterke meg. Jeg skal prøve å oppdatere boka sjøl om jeg er bortreist. Jeg tenker på alle sammen her. Jeg kommer til å savne all oppmuntring og kloke råd! Vi "snakkes" etterhvert igjen!

Klem fra lille Bunny
82,1 kg

Skjer ting her!

Tror jeg vet hvorfor vekten stagnerte/stagnerer. Jeg bygger muskler!!!! Trener 2 dager i uken på Sats med apparater, to dager er det vann-aerobic og så blir det noen gode turer i helgene.
Tenkte ikke så mye over det, men Gubben kommenterte her om dagen at jeg var blitt mye tynnere. Så i går prøvde jeg den nye buksen som jeg skulle bruke til påske hvis jeg fulgte vektplanen min. Jeg ligger tre kilo over estimatet, men buksen sitter som et skudd!!!! Det er jo kroppen som teller, ikke vekten!
Jeg skal ha vennelag i helgen med tilhørende mat og drikke. Skal være forsiktig med maten, og holde meg borte fra snacksen. Eller lover jeg meg ingenting.Ha en strålende helg!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat7422. mars 2002
Så fint! Og muskler er sexy...
Ha en glitrende påske i den nye buksa!
Klem.
82,1 kg

Vektreg

Mye trening og lite mat
82,6 kg

Vektregistrering for 80-klubben

Bom fast!!!
82,5 kg

Mayday, mayday!

Vekten står bom fast. Nå blir jeg snart deprimert istedet for forbannet, noe som er ulikt meg!
Kanskje det ikke var så lurt å slutte med Xenical selv om det var dyrt og ikke syntes å virke så fantastisk da jeg holdt på med det de første ukene. Men her håper jeg fra innspill fra dere andre som sikkert har vært borti det samme. Vær så snill, kom med gode råd for å få forbrenningen igang igjen! Daglig inntak er 3 måltider med Noka-diett, samt tilnærmet normal middag (uten saus etc.) Tror jeg skal gå over på en annen diett siden denne ikke virker på meg. Er det noen som har oppskrift på slankebrød?
Trimmer og trener mye, så det er nok noe på matfronten som er galt. Har til og med begynt å smårøyke igjen (på kveldetid)Jeg la på meg 13 kilo ved røyeslutt, men har klart å ta av fem. Resten av vektøkninen skyldes nok at jeg har velutviklede smaksløker som ikke lar seg lure til å tro at gulrøtter er mye bedre enn søtsaker.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias pæreformen19. mars 2002
Hei Nunnen !
Det kan føles som man står bom stille, men du har gått ned 800 gram på en uke da. Det kan være ulike grunner til at det stopper opp innimellom. Feks. Litt vann i kroppen eller at kroppen Prøver å stabilisere det du allerede har gått ned.
Jeg vet ikke hva som er vanlig å gå ned på Nokia dietten, det må nok noen andre svare på.
Lykke til videre :-)
82,5 kg

Vektreg for 80-klubben

Håper dere andre har gjort det bedre enn meg. Akkurat nå er jeg litt oppgitt. Men det er ikke det samme som å gi opp, ikke f......!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bunny14. mars 2002
Knert en god flaske vin, ta ett eneste glass og skål med deg sjøl og si: "I morra skal jeg jammen meg overvinne dette!!!" Nyt hver eneste dråpe, smak vinen ordentlig i munnen, også går du og legger deg. Våkn opp neste dag, og nynn din yndlings melodi i dusjen og hele tida tenke: "I dag skal jeg gjøre bare gode gjerninger, både overfor andre, men først og fremst meg sjøl." Da begynner du med maten, og eventuelt med fysisk aktivitet utover dagen. Vi må være snille med oss skøl først!!!

Vet ikke om dette hjalp noe. Men jeg prøver å tenke slik hver dag nå for tida. Jeg må jo utnytte alene-tilværelsen!!! Håper du kan bruke noen av de tingene her da:)

Vi høres igjen,
Bunny
c.AuthorAlias Ariana13. mars 2002
Hei på deg nunnen!

Takk for kommentar i dagboka mi:o) Ser du har en vanskelig dag og de kommer og går!! Hadde en sånn dag på mandag og på tirsdag var humøret og motivasjonen tilbake:o)

Så i morgen har du det nok mye bedre skal du se!!

Klem fra Ariana c",)
c.AuthorAlias Lonelyboy13. mars 2002
Hei Nu, og takk for komentar i boka mi.
Ikke gi opp selv om du er litt oppgitt nå. Etter hvert så vil det gå bedre.
Og Nu, jeg føler meg så vel i klær som henger og slenger at jeg tror jeg beholder dem en stund til :-))
Slankehilsen fra Lonelyboy
c.AuthorAlias cat7413. mars 2002
Ikke gi deg. Før eller siden kommer du, kroppen og vekta til enighet om hvordan du skal gå fram. Så går det bra.
Klem.
82,2 kg

Sikkert bare kroppen som er treg

Den skjønner sikkert ikke at den var på by''n i går. Valgte breiflabb til middag mens alle andre spiste kjøtt. Og så ble det jo en del vinglass og noen gin/tonic''er. Holdt meg konsekvent borte fra øl stod over cognac (første gang på ørten år).
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bunny12. mars 2002
Heia Nunnen!

Det var virkelig et svært spark i ræ.. -hilsenen du skrev til mitt siste innlegg! Den har virkelig inspirert meg! Jeg tror jeg trenger å omringes sterke kvinner akkurat nå, ettersom jeg tidligere virkelig ikke har vært den sterkeste og selvstendigste du har møtt. Liker tanken på å være fandenivolsk, egoistisk, slank og lekker. Skulle ønske jeg kunne være en av de fire jentene i "sex og singelliv" serien. Ikke avhengig av noen menn! Men jeg kan ikke forandre meg over natta. Hele livet mitt er jo blitt omvelta! Well well, jeg skal holde dere oppdatert! Kanskje jeg kan være litt småslem for a change? Skulle forresten ønske jeg kunne dele en gin tonic med deg. Jeg elsker alt som har med gin å gjøre!

klemmer fra Bunny
82,7 kg

Vektreg

lørdag og vennelag. Vi får se hvordan det slår ut!
82,9 kg

Har vært off-line

Det går rette vien, men det går saaaaaakte
83,3 kg

Oppigjen

Typisk mandagsvekt. Trimmet kraftig i går og forbrente nok en del kalorier der! Har spist litt ufornuftig, men har ikke skeiet mye ut. Vekten er nok bare litt for høy pga. uregelmessig døgnrytme, for lite vanndrikking, og litt vannansamling i skrotten. Pizzastykket smakte nyyydelig på lørdag. Vinen likeså, men det var sikkert hull i glasset for jeg mått fylle på flere ganger.....
At jeg nå veier over 83 er bare forbigående. I dag sier jeg bye, bye til 83 tallet. Vil aldri se det igjen på vekten min!!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias April5. mars 2002
Morsom beskrivelse av alle "tabbene" våre.
Tror mange kjenner seg igjen, men når man først er klar over at de er der og lurer hele tiden, er det kanskje et skritt på vei i riktig retning. Jeg synes du er flink jeg!!!!
Stå på videre, hilsen April
82,7 kg

Vektreg

kun vekt
83,2 kg

Kun vekt

vektreg
83,7 kg

Hjeeeelp!

Dette kan ikke være sant! Føler meg veldig kvapsete i dag etter stort saltinntak i går og håper at det er grunnen til at jeg ikke er nede på målvekt som i dag skulle vært 83,1. Har også vært dørgande lat de siste to dagene og har knapt reist meg fra sofaen etter jobb. Så jeg får igrunnen som fortjent! Har veiedag med 80-klubben onsdag 6.mars. Skal da, ifølge min egen vektnedgangs-plan, veie maks 82,5. Jeg skal være flink i helgen, unne meg litt ekstra rødvin og spise 200g hjemmelaget pizza (m/lite ost) på lørdagskvelden hvis jeg først har vært på god trim-tur. Snop og bakverk skal jeg holde meg langt unna!!
Dagene er blitt mye lysere og våren er rett rundt hjørnet. Vår nye vår!
Ha en fin og koselig helg alle sammen.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla1. mars 2002
Den der salte maten er ikke grei mot vekten, nei. Men saltet henger i alle fall ikke så lenge i!

God helg fra Kamilla
c.AuthorAlias Lonelyboy1. mars 2002
Hei Nunnen og takk for kommentar i dagboka mi. Det som er fint etter et stort saltinntak er at det vannet som bindes forsvinner forholdsvis fort og enkelt og gir flotte utslag på vekta. Liker sånt jeg. Og du, selv om jeg nyter min stadig bedre utsikt så er jeg ikke sikker på om andre deler min oppfatning om dette så buksene blir til stadighet dratt opp :-))Jeg er nøye på det ja!
Få deg en god trimtur og kos deg med rødvin og pizza du. Det er deg sikkert vel forunt.
Slankehilsen, Fremdeles lykkelig Lonelyboy
83,8 kg

Sammen er vi sterke

Har hatt en del prøving og feiling siden dagbok-starten.
Tabbe 1 (eller ønskedrøm) var at Xenical skulle gi meg mulighet til å gå ned i vekt samtidig som jeg kunne spise maten som jeg var glad i. Glem det!!!
Tabbe nr. 2 var at å innbille meg at det som ble stappet i munnen i helgen liksom ikke telte. Men gjett om de viste på vekten om mandagen!
Tabbe nr. 3 (brukt gjennom hele livet) Det som spises fort, utenom måltid og uten vitner teller ikke. Tabbe nr. 3 har gitt meg maaaaange ekstrakilo. Når jeg tenker på det nå så er jo tabbe nr. 3 et bevis på at jeg ikke kan være særlig smart....
Tabbe nr. 4 er at jeg går på limpinna hver gang Gubben sier at jeg kan (les MÅ) spise litt av disse rettene som han tryller frem og som inneholder store mengder smør og fløte.
Jeg har vært flink etter helgen og tenkt på meg selv i et par størrelser mindre enn nå, og jeg liker tanken!
Disse sidene er supre og til uvurderlig hjelp. Det gir meg håp om å lykkes denne ganger. Har meldt meg på konkurransen for oss over 80 kilo som Kamilla arrangerer. Gleder meg til å se hektoene forsvinne. Det kan bli mange kilo til ST. Hans!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias asta1. mars 2002
Hei!

Må si jeg måtte humre litt av gjenkjennelse. Særlig av tabbe nr. 3.........Den har også gitt meg mange kilo. Det var en lykke når det var tomt i huset, da var det å finne frem godsaker og trø innpå. Men jeg har også innsett at det er de godsakene som VIRKELIG teller, ikke de forsiktige bitene jeg tar i godt selskap!

Stå på videre!

Hilsen ¤asta¤
c.AuthorAlias cat7428. februar 2002
Ja... det er vel der vi trenger alle sammen... selvinnsikt og selvkontroll. Du er på rett vei.
Klem og lykke til.
83,8 kg

Holder dietten

frokost: Noka (2 dl)
lunsj: tomatsuppe m/egg, ananas m/cottage cheese.
Kaffe spesial og te m/melk
middag: Pasta m/magert tilbehør, tomatsalat og parmesan
kvelds: 1 knekkebrød m/light Philadelphia og kalkunpålegg
halv banan og halv kiwi
Trim: Halv time aktiv
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla28. februar 2002
Hei!
Om du er av den konkurranselystne typen, så har vi en liten uhøytidlig vektnedgangskonkurranse (pjuh) gående for oss som veier 80 og noe. Dersom du har lyst til å være med, kan du ikke gi meg et ord, og notere vekten du hadde onsdag 27.02..?

Det blir oppdatering neste onsdag

Kamilla
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.