← Alle dagbøker
diarist.Alias

Ninni

55 år160 cm4 innlegg 2002 0 følgere

Start130,0 kg
Sist130,0 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå50,8
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
12. juli 200225. august 2002
130,0 kg

En noe snublete start

Onsdag kom jeg meg endelig på trening, så nå er jeg i gang igjen etter sommerferien (som forøvrig har medført en alt for lang og unødvendig pause)... Trener på helsestudio, og føler at det fungerer fint for meg akkurat nå. Har et trøblete kne som gjør at jeg ikke kan trene aerobic, og det er kjempedumt. Skal prøve å trene 2-3 ganger i uka på helsestudio, og så prøver jeg å rekke en og annen gåtur innimellom. Det er travle dager med full jobb og to små barn, men man må bare prøve å finn litt tid til seg selv.
Har så smått kommet i gang med et sunnere kosthold også, og nå har jeg spist frokost hver dag. Det går mye i Ryvita knekkebrød med ost, og så spiser jeg det samme som de andre til middag. Selvfølgelig i mindre posjoner enn før..! Spiser frokost, lunch, middag og kvelds.
Har ikke fått kjøpt meg vekt ennå, og har derfor ikke en eksakt utgangsvekt. Jeg var 129 før ferien, og det er godt mulig at jeg har lagt på meg mer enn 1 kg. Men, jeg tar 130 kg som et utgangspunkt, og så får vi se når jeg kommer så langt at jeg får veid meg.
Ser at det er veldig mange som er kjempeflinke her inne, og etterhvert skal jeg prøve å skrive litt kommentarer i andres dagbøker. Forløpig har jeg liksom hatt nok med å gjøre meg litt kjent her inne.
Klem fra meg
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite1. september 2002
Hei kjære slankevenn

Høsttreffet i Oktober

Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.

Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.

I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.

Derfor:

For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.

Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.

Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.

Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.

Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.

Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.

Hilsen nite
c.AuthorAlias Mah😌28. august 2002
Hei.

Her kommer en noe forsinket velkomsthilsen. Jeg synes dette er et fint sted, hvor det er mye motivasjon å hente. Ser at du allerede har fått mange gode tips i dagboken din. Jeg tror at man nødvendigvis må bruke litt tid på å legge om kostholdet sitt. Det er ofte at vi sliter med dårlige matvaner, og de vil vi jo bli kvitt? Ser at du spiser fire måltider om dagen, og det er fint. Det er nok lett å faktisk spise for lite, fordi man gjerne vil raske ned i vekt, men hvis man spiser for lite så setter kroppen seg på sparebluss, og man kan i verste fall legge på seg. Jeg må selv konsentrere meg om å spise 4 måltider om dagen, for kveldsmat har jeg aldri vært vant til å spise, men jeg forstår nå at det er viktig.

Det er supert at du nå er igang, og jeg ønsker lykke til videre.

Klem fra Mah
c.AuthorAlias Trulte😌27. august 2002
Takk for hyggelig hilsen i dagboka mi.Ja jeg er stolt av meg selv og hva jeg har klart...og jeg er ikke ferdig enda *ss* 20-25 kilo til skal bort....det har jeg lovet meg selv . Jeg har kuttet karbohydrater og kombinert det med trening. Set er nøkkelen til min suksess . Det har fungert for meg, og jeg kan bare anbefale det til andre !! Du vil nok se at knærne blir bedre etter hvert så du kan svinge deg i aerobicen du også....ellers så finnes det mange former for aerobic...bare pass på å ta timer uten for mye hopp og sprett *ss*
Lykke til Ninni, det skal bli moro å følge med deg nedover

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias boggi-😄26. august 2002
Hei Ninni!
Jeg skulle ønske at jeg også fikk ut finger og begynte på trenigns studio....men (det er faktisk ganske langt unna der jeg bor da). Jeg syns det høres hærlig ut - å få jobbe og svette skikkelig ... men men jeg får holde meg til gå turene mine (kondisen er faktisk ganske bånn- så det er fin trim..).

Har du ikke bade vekt.. Jeg er helt avhengig - men faktisk er det utrolig motiverende å veie seg hver dag. Har jeg gått opp en dag- så blir det litt tøffere neste dag for å komme ned igjen.. Også vet jeg jo at jeg må inn her og skrive vekta og være 100% ærlig - det hjelper..
Knekke brød er kjempe bra forresten...
Lykke til videre
c.AuthorAlias Jojoen😃25. august 2002
Hei Ninni :-)

Tusen takk for koselig hilsen med masse gode ord..

Det er vanskelig å legge om og snu opp-ned på alt mulig. Det vet jeg! Den 28-dagers planen f.eks... jeg brukte en god stund på å lese den og grue meg for å begynne. Det må også til. Og den er ikke så ille. Det er ganske lettvint mat.
Middag f.eks. Det er enkelt. Hvis du lager fisk eller stekt kjøtt eller noe til familien, så gi dem poteter og saus, mens du bare koser deg med fisken/kjøttet og en dose grønnsaker :-) Det er ikke nødvendig å lage dobbelt kosthold.

At du er glad i brød, poteter osv. det skjønner jeg også veldig godt. Det er jeg også. Men etter en stund så minker dette gnaget. Det er jo nettopp dette som gjør at du kanskje lider av insulinresistens.. at det virker omtrent som narkotika. Etter en stund trenger du påfyll og spiser mer brød, det hjelper, en stund, du vil ha mer og mer av alt. Jeg har vært der ja.

Bare huske på at ting kan ta tid (tenke nøye og godt igjennom før du legger om) og at en utskeielse ikke er noen skandale. Vi skal jo leve også! Og det er mulig å trives med et slikt kosthold. I alle fall når klærne blir løsere og kroppen går opp trappene til 4. etasje nesten av seg selv :-)

Jeg unner deg virkelig å oppleve slike vidunderlige oppdagelser. De kommer fortere enn du tror.

Klem fra Jojoen
😃130,0 kg

Motivasjonen kommer og går...

I dag føler jeg endelig at jeg er kommet litt i gang. Det er så fint vær for tiden, og dermed frister det ekstra med grillmat, is, brus osv. Men i dag føltes buksa litt for trang, og dermed kjente jeg at nå er det nok. Blir veldig inspirert av alle dere andre som er så flinke her inne. Prøver å lese litt om dette med glycemisk index, men vet ennå ikke nok til at jeg er kommet i gang.

I dag har jeg spist frokost ( 2 Ryvita med ost + 2 klibrød ) samt lunch ( 3 ryvita med ost ). Og så har jeg drukket masse vann, og det metter. Jeg skal dessuten ut for å kjøpe meg vekt, trenger nemllig den motivasjonen det er å veie seg en gang i uka, uansett om det går opp eller ned. Men nå skal jeg ned!!!
Klem fra meg :-)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Molla😌20. august 2002
Heipådeg!
Godt å se at du henger med! Svingende motivasjon er ekle greier, man føler seg helt på topp en dag, den neste langt nede. Dette tror jeg alle slankere sliter med, så vi må bare bite tenna sammen og holde ut. Det er ihvertfall viktig å ikke gi seg, for da vet vi hvordan det går! Oppover på vekta... :(

Er du godt i gang med treningen? Å gå i skog og mark er den beste trimmen jeg vet, føler at jeg får brukt hele kroppen. Men liker også å bruke treningsvideo på stuegolvet for å svette litt ekstra + få styrketrening. Hva er din "trimfavoritt"?

Ser du er litt usikker i forhold til dette med GI. Jeg begynte med å ta utgangspunkt i den maten jeg liker best, og fant ut at de var masse jeg kunne spise. Her er noen eksempeler:
Frokost: Havregryn (store) med skummet melk og fruktose.
Til brødmåltid:
Pålegg: egg, laks, reker, makrell i tomat, kjøttpålegg
Jeg bruker ganske mye pålegg på en skive rug-/surdeigsbrød (jo grovere dess bedre) eller et par skiver Rugsprø knekkebrød. I tillegg spiser jeg alltid masse tomat og/eller agurk til.
Middag: Kylling, fisk, karbonadedeig, rent kjøtt. Jeg bruker masse grønnsaker, også grønnsaker "på boks", selv om disse antakelig ikke er fullt så bra m.h.p. GI som ferske. Jeg har kuttet helt ut poteter og ris, men hvis du synes det er vanskelig, så hjelper det jo å redusere mengden gradvis også.
Løk er kjempebra og kan brukes til det meste. Bruk også litt sitron på maten/grønnsakene, det senker GI i hele måltidet.
Som mellommåltid spiser jeg ofte et eple eller en kiwi, gjerne noen cashewnøtter også (rå u/salt). Jeg prøver å starte et måltid med proteinter, dvs. et par biter egg, en skinkeskive el.l. før jeg begynner på det som inneholder karbohydrater.

Dette var litt av min meny, bla rundt i dagbøker så finner du masse andre tips også. Og husk: Variasjon er viktig. Ikke spis det samme hver dag, men prøv å variere maten.

Lykke til, nå er du på tur nedover! ;D

Slankeklem fra Molla
130,0 kg

Klar-ferdig-gå!!!!

Hei alle sammen.
Nå er det nøysktig en måned siden jeg kikket på disse sidene, og ferien er over. Takk til dere som har skrevet innelegg til meg, veldig koselig og oppmuntrende.
Jeg har ennå ikke fått veid meg etter ferien (har ikke vekt selv), men jeg skal få gjort det så snart som mulig.
Nå er det igang igjen, trening og sunt kosthold er oppskriften. Er litt interessert i å høre litt om dette med insulinresistens, og hvilken mat man da skal spise / ikke spise. Vet at dette blir knalltøft, men nå skal jeg virkelig prøve. Hverdagen er travel, og jeg rekker nok ikke innom her daglig. Men, jeg skal prøve så ofte jeg kan..
Klem fra meg ;-)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Morgengry😌13. august 2002
Hei, og velkommen tilbake. Fint at du ikke har forlatt oss.
Du spør ang. insulinresistens. Dette er noe du kan få sjekket hos legen. Jeg har ikke gjort det, men har alikevel valgt å gå over til kosthold med lav GI (som man da anbefaler). Det er mange som har gått over på dette, her inne. På 'Oppskrifter' finner du også en 28-dagers kostholdveiledning. Jeg har funnet noen linker til deg:

http://www.iform.no/kosthold/glykemiskeindex.shtml
http://overvektige.no/dokumenter/Glykemisk%20indeks%20i%20praksis.htm
http://www.lommelegen.no/overvekt/glykemiskindeks.htm
http://www.nrk.no/distrikt/rogaland/lokalen_pa_nett/1659373.html
http://www.mozon.no/Publish/iFrontInfo.asp?UID=907

Håper du finner ut av det. Det er veldig spennende, synes jeg. Etter at jeg la om kostholdet så er jeg ikke lenger godte-sjuk, og det er stort for meg. Godteri har alltid vært min største fiende. Jeg har også begynt på krom, som skal hjelpe mot dette.

Lykke til.

Klem fra Morgengry
🐷130,0 kg

Nå vil jeg ha tilbake "livet" mitt

Hei alle sammen.
Nå må vekta ned. Har over en periode prøvd å motivere meg for en total omlegging av matvaner og livsstil. Det er jammen ikke lett...Men nå er jeg lei av at alt er tungt, lei av alle begrensningene som vekta medfører. Jeg vil finne en trivselsvekt, tørre å være med barna på stranda, orke å være med på skitur, føle meg vel når jeg er ute blant folk osv. Jeg har hatt mange oppturer og nedturer før, og nå er jeg tyngre enn noen gang. Denne gange har jeg derfor startet med treningen først. Så er målet at kostholdet skal endres. Men for å greie dette trenger jeg hjelp, støtte og oppmuntring. Kanskje er denne dagboken nettop det jeg trenger.....? Nå er det ferie, og i August når jeg er tilbake, skal jeg gå inn her og prøve å finne gode råd, oppmuntring og små spark bak som kan hjelpe meg i gang. I mellomtiden - GOD SOMMER til dere alle :-)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Vestlandet😉15. juli 2002
Hei Ninni.

Synes det er flott at du også er kommmet inn på disse sidene for og få hjelp.

Jeg har ikke vært her lenger en et par ukers tid selv, men støtten er til og ta pusten av deg.

Jeg veide selv 105 kilo på det meste. Klarte og gå ned noen få kilo på egenhånd, men innså at når jeg hadde så mye og gå ned så trengte jeg hjelp utenom.
Gikk til legen min og forklarte han problemet, og han sa at når det var såpass mange kilo overvekt,så kunne han forstå at det var lett og miste motet underveis, og foreslo Xenical slankepille som drahjelp på veien. Og det har virkelig hjulpet meg mye.
Ingenting er mer frustrerende en når du har mange kilo og ta av og nåla på vekta ikke beveger seg nedover.

Hvis du eventuellt vil vite mer om denne pillen
kan du sende meg en mail på: geirrive@frisurf.no

Skal følge med deg hvordan det går de neste dagene.

Klem fra Karmøynå
c.AuthorAlias Jojoen😃13. juli 2002
Hei Ninni :-)

Velkommen hit. Jeg henger meg på velkomstkomiteen og heier på deg. Du har tatt det første steget og nå kommer snart fortsettelsen.

Det er tungt å være hemmet av altfor mange kilo og det påvirker jo hele livet vårt.. med alle mulige begrensninger fysisk og psykisk. Jeg har gitt opp mange ganger og følt at alt har gått meg i mot. Men denne gangen går det faktisk ganske så bra med meg, mye takket være støtten jeg får her inne.

Lykke til :-) Vi "sees" etter ferien din da :-)

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias NasseNøff😃12. juli 2002
Hei Ninni ! Først vil jeg bare få si VELKOMMEN til oss *s* Det er alltid hyggelig å 'se nye fjes' her inne, og jeg kan fortelle deg at du har kommet til HELT rett plass *s* Her inne er vi som en eneste stor familie og vi er der for hverandre i både 'gode og dårlige tider' for å bruke en klisjé. Vi er mange her inne som har slitt med overvekt i mange år, og som kjemper en innbitt kamp mot vekten, så her vil du finne likesinnede som vet hva du går igjennom. Du vil også kunne se at det er fullt mulig å klare det - her inne finner du folk som har gått ned 20-30 kg og mer. Det er mange, så det er kanskje farlig å nevne noen spesielt, men f.eks Trulte, Jojoen, Elisabeth og Bamse har alle klart å gå ned utrolig mye. Ved å lese deres dagbøker kan du kanskje finne noen gode tips og råd. Og vi vil gjøre vårt ytterste for å støtte og hjelpe deg på veien mot en slankere tilværelse !

Inntil du er tilbake i august ønsker jeg deg en kjempefin ferie og en god sommer, og så 'sees vi' i august !

Sommerklem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias Molla😄12. juli 2002
Heipådeg!
Gratulerer med avgjørelsen om et bedre liv! Du har tatt første steget, nå er det bare resten igjen... ;)
Kjempesmart å begynne med treningen først, spesiellt nå som det er sommer. Da er det lettere å komme seg ut og i aktivitet, og ikke alltid så lett å passe et sunt og fornuftig kosthold... Det høres ut som du har et fornuftig opplegg klart, og jeg er helt sikker på at du vil lykkes!!! Ha en strålende ferie så lenge, det skal bli spennende å høre fra deg i august!
Slankeklem fra Molla
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.