En noe snublete start
Onsdag kom jeg meg endelig på trening, så nå er jeg i gang igjen etter sommerferien (som forøvrig har medført en alt for lang og unødvendig pause)... Trener på helsestudio, og føler at det fungerer fint for meg akkurat nå. Har et trøblete kne som gjør at jeg ikke kan trene aerobic, og det er kjempedumt. Skal prøve å trene 2-3 ganger i uka på helsestudio, og så prøver jeg å rekke en og annen gåtur innimellom. Det er travle dager med full jobb og to små barn, men man må bare prøve å finn litt tid til seg selv.
Har så smått kommet i gang med et sunnere kosthold også, og nå har jeg spist frokost hver dag. Det går mye i Ryvita knekkebrød med ost, og så spiser jeg det samme som de andre til middag. Selvfølgelig i mindre posjoner enn før..! Spiser frokost, lunch, middag og kvelds.
Har ikke fått kjøpt meg vekt ennå, og har derfor ikke en eksakt utgangsvekt. Jeg var 129 før ferien, og det er godt mulig at jeg har lagt på meg mer enn 1 kg. Men, jeg tar 130 kg som et utgangspunkt, og så får vi se når jeg kommer så langt at jeg får veid meg.
Ser at det er veldig mange som er kjempeflinke her inne, og etterhvert skal jeg prøve å skrive litt kommentarer i andres dagbøker. Forløpig har jeg liksom hatt nok med å gjøre meg litt kjent her inne.
Klem fra meg
Har så smått kommet i gang med et sunnere kosthold også, og nå har jeg spist frokost hver dag. Det går mye i Ryvita knekkebrød med ost, og så spiser jeg det samme som de andre til middag. Selvfølgelig i mindre posjoner enn før..! Spiser frokost, lunch, middag og kvelds.
Har ikke fått kjøpt meg vekt ennå, og har derfor ikke en eksakt utgangsvekt. Jeg var 129 før ferien, og det er godt mulig at jeg har lagt på meg mer enn 1 kg. Men, jeg tar 130 kg som et utgangspunkt, og så får vi se når jeg kommer så langt at jeg får veid meg.
Ser at det er veldig mange som er kjempeflinke her inne, og etterhvert skal jeg prøve å skrive litt kommentarer i andres dagbøker. Forløpig har jeg liksom hatt nok med å gjøre meg litt kjent her inne.
Klem fra meg


Høsttreffet i Oktober
Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.
Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.
I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.
Derfor:
For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.
Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.
Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.
Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.
Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.
Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.
Hilsen nite
Her kommer en noe forsinket velkomsthilsen. Jeg synes dette er et fint sted, hvor det er mye motivasjon å hente. Ser at du allerede har fått mange gode tips i dagboken din. Jeg tror at man nødvendigvis må bruke litt tid på å legge om kostholdet sitt. Det er ofte at vi sliter med dårlige matvaner, og de vil vi jo bli kvitt? Ser at du spiser fire måltider om dagen, og det er fint. Det er nok lett å faktisk spise for lite, fordi man gjerne vil raske ned i vekt, men hvis man spiser for lite så setter kroppen seg på sparebluss, og man kan i verste fall legge på seg. Jeg må selv konsentrere meg om å spise 4 måltider om dagen, for kveldsmat har jeg aldri vært vant til å spise, men jeg forstår nå at det er viktig.
Det er supert at du nå er igang, og jeg ønsker lykke til videre.
Klem fra Mah
Lykke til Ninni, det skal bli moro å følge med deg nedover
Klem fra
Trulte
Jeg skulle ønske at jeg også fikk ut finger og begynte på trenigns studio....men (det er faktisk ganske langt unna der jeg bor da). Jeg syns det høres hærlig ut - å få jobbe og svette skikkelig ... men men jeg får holde meg til gå turene mine (kondisen er faktisk ganske bånn- så det er fin trim..).
Har du ikke bade vekt.. Jeg er helt avhengig - men faktisk er det utrolig motiverende å veie seg hver dag. Har jeg gått opp en dag- så blir det litt tøffere neste dag for å komme ned igjen.. Også vet jeg jo at jeg må inn her og skrive vekta og være 100% ærlig - det hjelper..
Knekke brød er kjempe bra forresten...
Lykke til videre
Tusen takk for koselig hilsen med masse gode ord..
Det er vanskelig å legge om og snu opp-ned på alt mulig. Det vet jeg! Den 28-dagers planen f.eks... jeg brukte en god stund på å lese den og grue meg for å begynne. Det må også til. Og den er ikke så ille. Det er ganske lettvint mat.
Middag f.eks. Det er enkelt. Hvis du lager fisk eller stekt kjøtt eller noe til familien, så gi dem poteter og saus, mens du bare koser deg med fisken/kjøttet og en dose grønnsaker :-) Det er ikke nødvendig å lage dobbelt kosthold.
At du er glad i brød, poteter osv. det skjønner jeg også veldig godt. Det er jeg også. Men etter en stund så minker dette gnaget. Det er jo nettopp dette som gjør at du kanskje lider av insulinresistens.. at det virker omtrent som narkotika. Etter en stund trenger du påfyll og spiser mer brød, det hjelper, en stund, du vil ha mer og mer av alt. Jeg har vært der ja.
Bare huske på at ting kan ta tid (tenke nøye og godt igjennom før du legger om) og at en utskeielse ikke er noen skandale. Vi skal jo leve også! Og det er mulig å trives med et slikt kosthold. I alle fall når klærne blir løsere og kroppen går opp trappene til 4. etasje nesten av seg selv :-)
Jeg unner deg virkelig å oppleve slike vidunderlige oppdagelser. De kommer fortere enn du tror.
Klem fra Jojoen