Onsdag...
I dag er det onsdag, midt i uka.
Jeg sitter nå på jobb, og skal straks løpe ut døra og sette meg i bilen for å dra til Oslo på jobbintervju. Føler meg veldig flink i dag, har spist 2 brødskiver med tynne "Onsalakorvskiver" på (ikke akkurat slankemat med godt...) til frokost, og det samme til lunsj. Må prøve å holde meg sterk på turen i ettermiddag, og ikke falle for fristelsen til å kjøpe meg pølse på Shell når jeg skal fylle bensin!
Vekta er StandBy, men den går ihvertfall ikke oppover.....
Fristelser på fristelser...
Spist i dag:
2 knekkebrød med mager prim
1 bolle pastasalat
1 banan
litt honningmelon
masse gulrøtter
2 stk Vestlandslefse
1 kokosbolle
Drakk 1 stort 0,33 l glass vann til frokost, og har drukket 0,5 l TAB X-tra på jobb.
Jeg ser sjøl at denne lista ikke er den aller mest optimale, men.... og det er viktig.... Jeg har greid å motstå sjokoladehylla i kantina i dag! Kokosbollen hadde jeg i kjøleskapet mitt hjemme, etter en Sverigetur forrige helg. Og når man først skal spise søtsaker så innbiller jeg meg at en kokosbolle ikke er verdens undergang.
Skulle så gjerne vært motivert til å trene/gå tur også, men... Jeg har det sp innmari travelt akkurat nå. Sitter fortsatt på jobb, klokka er snart 1800. Hjemme er det masse husarbeid som må gjøres, klesvask som må settes på og pakking som venter. Jeg skal nemlig til Oslo på jobbintervju i morgen ettermiddag, og kommer ikke hjem igjen før på torsdagsmorgenen (rett på jobb) og drar på langweekendbesøk til ei venninne på Sørlandet torsdagsettermiddag. *puh* STRESS!!!!!!!!!!!! Det er nå jeg kjenner at det hadde vært godt med et marsipanbrød eller Troika for å få opp igjen blodsukkeret... Men.... Nei... Jeg er sterk.... Gleder meg heller til middagen jeg.
Er det forresten noen av dere der ute som har forslag til gode, enkle og raske middager for 1????????
Alle slankekurer begynner på mandager....
Hei!
Dette er den første dagen i mitt "nye" liv... Nå er jeg bare nødt til å ta meg sammen, nå trives jeg ikke med meg selv lenger!
Jeg har tidligere vært gjennom flere varianter av slankeopplegg, de fleste har virket og hatt god effekt, men som så mange andre så faller jeg tilbake til gamle vaner og kiloene renner på en stund etter avsluttet "Bli-ny-prosess". Nå prøver jeg på''n igjen, og tar i bruk denne slankedagboka for å se om jeg greier å disiplinere meg nok til å nå mine mål denne gangen!
Det passer vel egentlig aldri å begynne med en slankekur, og denne gangen har jeg faktisk ikke tenkt å følge slavisk noen kur heller! Jeg tenkte at jeg rett og slett bare skal prøve å tenke fornuftig på hva jeg putter i munnen, og prøve å bevege meg litt mer. For jeg er lat, fryktelig lat! ;-)
I dag har jeg spist:
2 brødskiver med rekesalat
1 kyllingpølse med brød
1 "Te-briks" med ost og skinke
I tillegg så har jeg tenkt å spise litt "middag" i kveld, når jeg kommer hjem fra jobb.
Dagen i dag har ikke vært den "sunneste", men det skyldes jobbintervju og mange timer i bil, og dårlig planlegging av måltider.
I morgen skal jeg finne frem igjen min gamle "Grethe Roede bok"....
Mitt mål er nå at jeg skal komme ned i 75 kilo, i løpet av 2002. Jeg veit det er mulig, jeg har greid det før, og jeg trives godt med den vekta!
kokkosbolle er ingen undergang,har du forreste smakt den gammeldagse de har "over there"Den er god og myk og "kalorisnål" som de sier der borte.
Håper du får en "hemskt mycke" fin helg selv om det innebærer litt stress i forkant.
Pulverkur ja.HM.Har enda ikke fått begynt.Når jeg tenker etter så blir det hipp som happ,men hva kjøper man ikke i depressive tider?min plan var jo å helle i meg dette på dagen og innta middag og helgemat med familien.Men hver porsjon pulver inneholder 225 kcal.Det er f.eks.3 ryvita med magert pålegg,1 dl sk.melk.og ca.2 appelsiner det.Det er jo et godt måltid i seg selv.Så da får vi ta det som det kommer.Det går da den riktige veien nå.Pakken får ligge enn så lenge,den går jo ikke ut på dato før uti 2003.Ha det så godt på deg!
Du er herved påmeldt.
Lykke til!
Hilsen Mary