Nå er det på tide å gjøre noe…..
Føler meg ille uopplagt, absolutt ikke i form. Har ikke trent på evigheter!
Men nå er det slutt på det!!
Lørdag:
Frokost: 1 skive m kaviar + agurk, 1 egg, kaffe
Lunsj; cornflakes+frokostgryn+litt melk
Kvelds/middag; biff, soppstuing, bakte potetbåter, fylt tomat med sopp og ost
Martini
Rødvin
Øl
Snaps
Kaffe + cognac
Og huff – noen sjokoladebiter....
Ikke en veldig god dag – lørdag....
Feil:
Burde ha droppet fløte-soppen, vekk med sjokoladen!
For mye øl!!
Når skal jeg klare å starte opp treningen igjen!?
Søndag:
Frokost;2 skiver supergrovt brød m kyllingost (lavkalori), kaffe
Lunsj; 1 eple
Middag; Grønnsaksgryte (squash, avocado, løk, chili, hvitløk) 2 skiver supergrovt m lettost og tomat
M.m; 3 vingummi...hvorfor i all verden puttet jeg de inn i munnen?! 3 ryvita uten noe på
1 kopp te
Kvelds; 1 stooor kopp kaffe latte m sukker....
3 knekkebrød m hvitløksost, blåskimmer og urteost
noen taffelsticks...
Feil:
Vingummi: fyser på noe...taffelsticks... Hva bør jeg gjøre isteden? Gumle agurk eller gulrot...har liksom ikke lyst på det!
Caffe latte m sukker – fordi jeg var på kafe med noen venner...klarte ikke å velge en eller annen sunn te!! Hvorfor?!
For mye ost på kvelden – hvorfor? Fysen! Og ikke fysen på gulrot!!!
Hjelp!
Ingen trening i dag heller.
Vekt: 70,5
Mandag:
Frokost; zero – forsov meg fikk ikke tid å spise før til lunsj
Lunsj; 1 diger baguette uten noe på + salat m bittelitt ost + 1 ts dressing, kaffe
After eight (fikk i gave på jobben...)
M.m; mer After eight – klarte ikke å la være – har i grunn gumlet på de i hele dag!!!
Kaffe og After eight - hjelp!!!
Middag; en fryktelig sunn fiske form – zero fett – masse grønnsaker!!!!
Kvelds; pasta m laks og creme fraiche, bittelitt eplepai, vann
Feil:
Ikke frokost – huff
Kunne droppet den ene ts med dressing
After Eight – hva gjør man når man får en gave?! Spiser den opp??! Huff, håpløst! Eier ikke selvdisiplin!
Kveldsmaten burde vært byttet ut med noe mer slankende, men jeg var på besøk – og da spiser man det man får...dessuten var det kjempegodt!!!
Trening: JAAAAAA!!!!!!!!!!
Endelig! Spilte squash for første gang på mange, mange måneder!!!!
Det var bare så utrolig deilig!!!
Nå er jeg i gang!!!!
Tirsdag:
Frokost; 1 skive m lettost, kaffe
Altså: Kostholdet mitt er ikke slankende – og det er absolutt ikke rart at jeg IKKE har gått ned noe denne uken! Vekten er 70,5 kg.
Lurt å skrive ned alt man putter i seg, da blir en klar over litt av hvert... Hmmm
Dagens ordtak er av Anthelme Brillat-Savarin:
”Si meg hva du spiser, og jeg skal si deg hvem du er.”
Akkurat – vel det vat ikke så positivt for meg kanskje...men jeg kan jo selvsagt gjøre noe med det!!!
Skal bare hente opp litt selvdisiplin fra et eller annet sted!
Men – jeg har trent!
Ha en riktig god slankeuke alle sammen!
25. september 2001
70,5 kgHar hatt en strålende helg!
Yesss!
Var uten mann og barn i helgen, og det var bare utrolig skjønt!
Fikk hentet masse krefter, og er nå i gang med en slitsom - men kreativ ny uke! Energien er på topp!
Fredag ble en skikkelig lat -kveld med video, rødvin og god mat + godter!!! (Ikke sjokolade!) Var også en liten tur på "chatten" fredag kveld - kjempehyggelig å "snakke" med noen av dere der!
Sov lenge på lørdag - deretter var det ut å shoppe nye klær!! Kjøpte en ny buksedrakt + kjole i samme stil - kan kombinere litt! En rå-rå bukse - som nok krever at jeg heiser rumpen et par hakk, men akk....har ikke begynt å trene enda...
...og et par ettersittende gensere....har brukt opp budsjettet for denne - og neste måned, men pytt....hm....
Deretter var det på kafe med deilig mat og rødvin - nydelig! På lørdagskvelden ble det stille og rolig med mer rødvin og gode venner!
Søndag: Sov lenge, vasket og ryddet, og danset med skurekosten (det er sikkert derfor jeg har gått ned 0,5 kg!) Spiste middag hos foreldrene mine - uten å forspise meg - SEIER!!!!
Yepp - en fantastisk helg! Kan anbefales på det varmeste!
Var jo noe skeptisk da jeg gikk på vekten i dag morges! Men veide altså 70,5 kg, er superfornøyd!
Har klart å moderere meg litt i forhold til mat-inntaket - klarer å stoppe i tide!!
Dagens sitat er av Tore Wretman:
"Man blir lettest kvitt kiloene hvis man lar dem ligge igjen på tallerkenen."
Ja - ikke sant!?
Dagens rasjon:
Frokost; 2 skiver supergrovt m lettost og tomat, 1 glass juice, kaffe
M.m; 1 gulrot
Lunsj;
M.m;
Middag;
Kvelds;
Har planer om å oppdatere det her utover dagen!
Jeg er i gang!!!!!!!
Trening: ....nei - ikke enda!
Ha en fantastisk slankende uke alle sammen!
18. september 2001
71,0 kgHar faktisk gått ned 1 kg….
....uten å gjøre noe annet enn å tenke!!!!
Men jeg har vært kraftig forkjølet en ukes tid, det har kanskje litt med saken å gjøre!
Jeg jobber dessverre alt for mye, og har derfor liten tid til å skrive i dagboken. Skulle ønske at døgnet hadde flere timer!
Det har noe med prioritering å gjøre kanskje. Men når jeg er ferdig på jobb, så er det unger, middagslaging, diverse aktiviteter som familien deltar på, leggetid for den minste, litt husarbeid, og deretter setter jeg meg ned for å jobbe litt igjen, blir det noe tid til overs – så går den tiden til min kjære mann! Det er situasjonen for meg akkurat nå!
Tenkte at jeg skulle lure inn litt dagbokskriving på jobben, men det er søren ikke et minutt ekstra tid til det!!!
Det samme gjelder hjemme – har ingen ekstra tid – må si det er litt frustrerende, og selvsagt en tankevekker; har jeg egentlig noe tid til MEG selv – og kun meg selv!?
Hm, det er dessverre et faktum at det har jeg ikke!!
Jeg har tatt konsekvensene av denne ettertanken – og har faktisk ordnet med en ”deportasjon” av mann og unger til helgen!!! Slik at jeg bare kan gjøre akkurat det jeg vil!!! Om det er å sove eller trene eller se på tv eller besøke venner eller gå ut å ta meg en øl ELLER hva som helst – det bestemmer jeg faktisk selv!!!!
OJ, jeg gleder meg allerede hemningsløst!!!
Mmmm, det var deilig å skrive ned litt gruff + noen gleder!! Det er det jeg har sagt tidligere også – i denne dagboken kan man tillate seg å skrive om litt av hvert!!
Klarer meg fortsatt uten sjokolade, men har ikke holdt igjen på noe særlig annet. Problemet er stort i forhold til inntak av absolutt alt som er fordøyelig – spesielt når jeg har satt meg ned for å jobbe sent på kvelden – da bare må jeg ha!!!!
Rødvin er utrolig godt nå når høsten nærmer seg med stormskritt – det er et must! Det er bare så fordømt dumt at rødvin inneholder en del kalorier!!!
Vet ikke helt når jeg får til å starte opp treningen igjen, men jeg må i alle fall bli frisk først!
Jeg tror det er lurt å velge/starte med aktiviteter som jeg synes er gøy – så det blir nok oppstart med squash-spilling! Gleder meg allerede!
Ok – alt i alt er jeg fornøyd med å ha gått ned 1 kg!!!
OG – jeg ser lyst på tilværelsen – tross alt!
Dagens motto:
”Begeistring og optimisme er de to føttene som får livet til å gå videre!”
YESSSS!!!!
Ha en fantastisk uke alle sammen!
Oppdatering:
Dagens rasjon:
Frokost; 1 skive uten smør! rekeost, juice
Lunsj; 2 skiver m leverpostei og tomat, kaffe
M.m; 1 bolle m kornbl. + youghurt
Middag: 2 skiver supergrovt brød m lettost og tomat, kaffe (litt av en middag.....overtid....)
Kvelds; 1 kopp te
Føler at jeg er i gang - motivasjonen er et hakk bedre! Gleder meg til å virkelig gå i gang med konkurransen!
Nin
4. september 2001
72,0 kgHar ikke godt ned et mikrogram.....
Vel, kanskje ikke så rart:
- Har ikke kommet i gang med trening
- Spist alt for mye greier
- Vært på jentetur i helgen.....
- Dyrket sofaen litt vel mye....
- For mye rødvins-kos!
- Fått totalt dilla på eplekake!!
- +++++++
MEN:
JEG HAR IKKE SPIST SJOKOLADE!!!
Håpet er der fortsatt. Jeg må rett og slett bruke litt mer tid her i denne dagboken, blir jo ganske inpirert da!!!
Skeia totalt ut i helgen med jentefest både fredag og lørdag med både alkohol og masse "gæsje-mat"!
Prøver å ta meg inn igjen! Klarer heller ikke å droppe smør på skiva. Når jeg ikke klarer det, så føler jeg at det går rett vest...
Skjerpe, skerpe, skjerpe, skjerpe, skjerpe, skjerpe.......
OK - nå er jeg klar!
Dagens motto:
"Bra gjort er bedre enn bra sagt!"
Det betyr at jeg må begynne å gjennomføre det jeg sier!!
Dagens rasjon:
Frokost: 1 skive m smør og brunost, 1 glass juice, kaffe
M.m;
Lunsj;
M.m;
Middag;
Kvelds;
Trening: Tvilsomt......
Ha en fortreffelig dag alle sammen!
Motivasjonen er et hakk bedre i dag!
Takket være dere her – så er jeg i alle fall litt bedre til mote! Jeg satte meg ned i går og fikk lest en del av dagbøkene, og det var absolutt inspirerende, for ikke å snakke om de meget hyggelige kommentarene dere gav meg! Tusen, tusen, tusen takk!!
Fikk ikke trent i går, men satser på en liten treningsøkt i lunsjen i dag, håper jeg får det til!
Det går jo ganske greit da, sånn i løpet av dagen, men så er det den tiden på kvelden hvor du setter deg ned for å slappe av...må liksom bare ha noe å gumle på!
Det samme gjelder når jeg sitter hjemme og jobber på kvelden – bare må ha noe godis!
Kunne godt tenke meg å fjerne akkurat det genet der som har med kveldsgodter å gjøre..hm....*ler*
Vel, vel...
I dag håper jeg på en skikkelig flott dag med et sunt og magert kosthold, og her er planen for hvordan jeg vil spise i dag:
Frokost; 1 skive m leverpostei, juice, kaffe
M.m; 1 gulrot, vann, kaffe
Lunsj; cottage cheese m bringebær, 1 knekkebrød, vann
M.m; 1 eple
Middag; ørret (stekt i folie m urter og sitron) poteter, råkost, 1 bitteliten dæsj rømme
Kvelds; vet ikke helt... skal på besøk, vet jeg får noe god mat der....søren og!! *ler*
Dette må jeg da klare å holde!
Skal ikke spise sjokolade før i uke 40!!!
Målet er å komme ned igjen til 68 kg, fort som bare fy!!!
(Hm, får vel bruke noen uker da…*ler*) Og deretter er det endelige målet mitt 64 kg!!! Det er den vekten som passer best for meg og alt som henger i klesskapet mitt! Oppps…det vil jo si at jeg alt i alt skal ned 8 kg! Det var mye...
Vel 1 kg av gangen! Det første delmålet er nå å komme meg under 70 igjen! Det bør jeg klare på 3 uker! Altså onsdag 18.09 bør jeg veie bittelitt under 70 kg! Og det skal jeg bare klare!!!
Er fortsatt preget av alle de gode ord jeg fikk av dere i går! Derfor et sitat av Mahatma Gandhi:
”De vennlige ordene som sies i dag kan bære frukt i morgen.”
Dette stemmer jo så utrolig godt – jeg er super-inspirert av deres ord til meg, og deres flotte dagbøker!
Ha en super-duper dag!
Klarer ikke å skjerpe meg!!!
Huff og huff - det går ikke å skjerpe seg!! Jeg putter ned på alt som er! Både av godterier og mat!
Hva i hule heiteste skal jeg gjøre for å finne tilbake motivasjonen fra i våres!?
Ikke har jeg overskudd og gidd til å begynne å trene igjen....den flotte sprettrompa fra i våres har nå falt ned et par-tre hakk, og magen som var forholdsvis grei - er absolutt ikke grei lenger!!!! (AAARRRRRGGGGGHHHHHHHH)
Det burde vel være motivasjon nok når jeg ser meg selv i speilet.....men det er en eller annen kortslutning i hjernen min...tror jeg *ler*
Men jeg får vel bare gå igang på en eller annen måte...Håpet er jo der!!!
Jeg vil, jeg vil, jeg vil!!!
Hjalp det?!
Kanskje......
Dagens sitat er av Alf Larsen:
"Menneskets sterkeste egenskap er evig å håpe."
Dagens rasjon;
Frokost; 1 skive m litt smør (hjelp) + bringebærsyltetøy, juice, kaffe
M.m; 1 knekkebrød
Lunsj; cottage cheese m bringebær, knekkebrød
M.m; 1 banan
Middag;Pannekaker....
Kvelds;1/2 Snickers...argh...
Trening: Tvilsomt...... (Er selvfølgelig i gang igjen med alt for mye jobb - det er rett og slett ikke tid til overs!)
Oppdaterer i kveld!
Ha en fin vektreduserende dag alle sammen!
Har gått opp noen kilo etter sommeren!
Hei alle sammen!
Måtte bare innom en liten tur....
Har begynt i ny jobb! Artig, men mye å gjøre.....
Sommeren har vært fantastisk flott!! Og lang - utrolig deilig!! Har fullt opp med krefter igjen, men har ikke tid til å trene...enda, håper å komme i gang med det igjen til neste uke!!
Jeg har som dere ser gått opp 4 kg i løpet av sommeren - det er bare ikke festlig, men av skal de samme søren!!! Brukte 10-11 uker å legge de kiloene på kroppen, så jeg må vel regne med å bruke noen uker på å få dem av igjen!! Tenker jeg setter en frist på 8 uker!! Dvs. torsdag 18 oktober - da skal jeg veie 68 kg!!! (igjen....he, he)
Så flott tiltak Victoria og Nicky - Tr.heim i oktober!!!!!
Det er bare det at den helgen er jeg i London - f....!!!
Det var noe skikkelig herk!!!! Jeg vil jeg og!!!!!! snufs....
OK - det var fint å skrive bitte-litt her igjen, men må nå ile videre.....
Dagens gode råd:
Stopp opp midt i den travle hverdagen - Len deg godt tilbake i stolen, lukk øynene, og tenk bare på gode og hyggelige ting!
Ha en fortreffelig dag alle sammen!
Bare hjemom en liten tur....
....for å vaske klær...
Herregud!!! Må si at jeg har savnet siden her!!! Og dere!!! Hvordan har alle sammen det!!?? Det er jo søren meg 4 uker siden jeg skrev noe her sist! Men jeg har altså vært på ferie hele tiden (på hytta) og har ikke hatt noen muligheter til å skrive!
Reiser igjen i morgen tidlig!!
Når det gjelder slanking, så er det et fremmedord for meg for tiden!! Om vekten på 68 kg som jeg har skrevet ned stemmer - aner jeg ingenting om - har ikke tenkt til å gå på vekten før ca 12 august!!!! Tror nok jeg har gått opp et par kilo - føles sånn, men er ikke helt sikker!!
Jeg spiser og drikker det jeg har lyst på! Og det er jo en kjennsgjerning at sjøluft og bading gir voldsom appetitt!!!! Det kan i hvert fall jeg skrive under på!!! *ler*
Holder ikke igjen på noe , bortsett fra sjokolade - det har jeg klart meg uten!! Men øl er ike akkurat slankende...og det er jo så godt!!! Hjelp!! Når jeg nå tenker på, og skriver om det jeg har puttet i meg, så får jeg litt hetta!!!
Jammen var det lurt at jeg skrev litt her....Det får meg til å bli litt bevisst på hva jeg driver med i forhold til alt som går inn - midt i ansiktet.....*ler*
Kan ikke akkurat skryte av for mye trim heller!! Joggeskoene mine har fått ligge helt i fred!!!! Har svømt og dykket, men ikke alt for mye....*ler*
Ser jo nå at det nok blir litt tøft å komme i gang igjen til høsten...men den tid - den sorg!!!
Hmmm - hvilket sitat skal passe denne dagen....
JO - jeg har et som kan passe:
"Samvittighet: Det eneste som føles ubehagelig når alt annet føles behagelig."
(Anonym)
Passer jo veldig bra nå i disse sommer/ferie-dager!!!!
Men, jeg skal ikke dyrke den dårlige samvittigheten min, jeg får heller bare putte den langt inn i kottet!!! *ler*
Det er nok ingen vits i å skrive ned det jeg spiser...da blir dere bare så sultne....*ler*
Det er heller ingen vits i å skrive opp noen plan for hva jeg skal trene denne uken - det opplegget vil allikevel gå skeis - og det igjen vil jo bare gi meg enda mer dårlig samvittighet...og det vil jeg jo ikke ha!!! *ler*
Derfor - ha fortsatt en riktig god ferie alle sammen!!! Kos dere masse MED god samvittighet!!!
Nin
Tilbake fra Roma!!
Jeg har hatt det utrolig morsomt!!! Kjempegøy å møte gamle kollegaer igjen – artig å se hvor forandret man kan bli på 13 år!!!
Kjolen passet helt glimrende!!! Deilig å tenke på at det ikke buler ut her og der!!!
Fikk absolutt bekreftet selvfølelsen min!
Føler meg helt på topp for tiden!
Reiser på ferie igjen i morgen (hytta), der skal jeg leve forholdsvis sunt, men allikevel kose meg! Kose meg – vil si: Rødvin til maten, cognac etter maten, øl på brygga...men ellers – ikke sjokolade, masse frukt og grønt, jogge , gå turer, svømme (Hadde forresten mitt første sommer-bad i pinsen – utrolig kaldt!!!),
høres dette sunt ut!?
Hmmmm, vel – det er i hvert fall forholdsvis greit, men ikke vektreduserende!! Men det er i orden – får bare prøve å holde den vekten jeg har!!!
Målet mitt for denne sommeren var å gå ned til 64 kg, det har jeg ikke klart, men jeg synes det er bra det jeg har klart – altså gått ned til 68 kg!!!!
Så får vi se litt ut på seinsommeren om jeg starter påan igjen!!!
Men det kan være tøft nok å holde på vekten – vet jo at det blir mye kos!!
Så målet for de neste ukene er altså å holde vekten!!
Dagens sitat er av Inayat Khan:
"Et menneske uten karakter, er som en blomst uten duft."
Jeg hadde lyst til å ta med dette , fordi jeg tror at de som holder til på disse sidene, har en sterk blomsterduft!!!!! Jeg vet dere vil lykkes med deres mål!!!
Jeg kommer innom med jevne mellomrom og oppdaterer om hvordan det ligger an.... Vil ikke "kutte" ut denne siden...selv om jeg har klart å gå ned noen kilo!!!
Denne siden har blitt en "nyttig" dagbok-side for meg – ikke bare når det gjelder slanking, men også andre ting – får liksom ut litt gruff her – og ikke minst: gleder – som kan deles med dere!!
Har faktisk holdt til her siden oktober...wowww!!!!
Håper alle har det riktig så bra – og at alle går sommeren i møte med entusiasme og glede!!!!
Det er ikke mulig!!!
Av en eller annen grunn viste vekten 68 kg i dag!!! Kan det ha noe med den sjokoladen jeg spiste i går morges!!! *ler*
Tenk – 68 kg!!! Ypppiiiieeeeee!!!!! Oj, jeg skal ut å jogge i lunsjpausen min i dag!!!! Jeg skal rett og slett legge igjen 1 kg i veikanten!!! *ler*
Jeg tror jeg har drømt meg lettere...har kavet voldsomt i natt....har sikkert brukt vanvittig med energi – kaloriene bare strøymer bort...hmmm – *ler*
Det ble ingen treningstur på meg i går – men det ble skikkelig "hagedans" med naboene – det var nok det som gjorde susen – danset ut i de små timer...og full rulle på jobb i dag – forsov meg ikke engang!!! Det er nesten ikke mulig å forsove seg på sommeren!!! Er ikke det merkelig – at vi får et sånt vanvittig overskudd når det er sommer!!!??? Jeg tror jeg kan klare alt jeg!!!! *ler*
Joda, det er ille å tenke så mye slanking og kropp som enkelte av oss jenter gjør. Men samme hvor mye jeg snur og vender på det temaet der, så ender det alltid opp med at jeg rett og slett VIL være slank – jeg føler meg jo så mye bedre da – alt er liksom så mye enklere!!!!!
Det evige spørsmål og tema....
Klart man må være som man er – så lenge man føler seg vel med den tilstanden man er i!
Dagens sitat er av Henrik Ibsen:
"Hva er lykken annet enn det å være i overensstemmelse med seg selv?
Krever ørnen gullfjær? Ønsker løven seg klør av sølv?"
Hmmm.... til ettertanke!??
Gårsdagen var greit nok i forhold til frukt og grønt...nesten greit da – det ble litt cognac til kaffen, og en liten dæsj rødvin til grønnsaksgryta mi...*ler*
Men man skal jo nyte litt og...(oj, for en dårlig unnskyldning – er det ikke alltid det vi sier når vi "unner" oss litt...)
3 dager igjen på jobb så er det ferie!!!!!!
Gjett om jeg skal kose meg!!! Jeg skal trene masse (tror jeg...), i hvert fall ta noen joggeturer, og så skal jeg svømme masse – jeg elsker å svømme!!! Jeg skal spise mengder med vannmelon....kanskje det finnes en vannmelonkur!!?? *ler*
Og så skal jeg bli super-brun! (Blir heldigvis fort brun!) Ny bikini!? JA!!!!
Nå tenker jeg at jeg har gjort dere litt misunnelige....
He, he.....
Ha en fantastisk fin dag!!!
Tross alt...
...jeg har gått ned igjen til 69 kg!
Jeg har jobbet fryktelig mye (igjen), og kostholdet blir preget av hastverk og mye reising. Har heller ikke trent. Men vekten i dag morges viste 69 kg, og det er etter en helg med mye godterispising!
Jeg har ikke klart å starte med ny sjokoladestopp etter 17.mai, for å være helt ærlig har jeg akkurat dyttet i meg en porøs melkesjokolade til kaffen – hjelp!!!
Nå er det under 2 uker til jeg skal føle meg vel i en nyinnkjøpt rålekker kjole – ettersittende – avslører alt!!! Hvis jeg kunne gått ned 2 kg fram til da, så hadde det vært supert!!!
Det blir nok noen "helvetes-dager" for meg i løpet av disse dagene før 9/6!! *ler*
Jeg er glad for at jeg har trent så mye som jeg har gjort i vinter – sprettrumpa er fortsatt der og magen er ikke så verst den heller!
Opplegget mitt fram til 9/6:
29/5: Frukt og grønt-dag
30/5: Bursdagsfeiring her hjemme med kaker...
31/5: Vanvittig 18-timers-jobbedag! Trenger litt ekstra energi denne dagen!
1/6: Frukt og grønt – dag
2/6: Gourmethelg...
3/6: Gourmethelg
4/6: Gourmethelg
5/6: Frukt og grønt-dag
6/6: Fastedag
7/6: Fastedag
8/6: Frukt og grønt-dag
9/6: Finale!!!! *ler*
Oj, blir ikke akkurat noe tynn av det her!!!
Får nok velge blant de magreste gourmetrettene – og ikke alt for mye rødvin.
Når det gjelder bursdagen så kan jeg jo spise frukt og grønt før og etter kakene...(eller bare kaker... *ler*)
Tar forresten ferie nå etter denne uken – gleder meg vilt – skal være mye på hytta, sole og bade!!! Masse god vin! Gode bøker!! Kald øl på brygga i solsteken....mmmmmm...Skal feriere til langt ut i august!!!! (Det er derfor jeg har jobbet så sinnsykt mye i lengre tid!)
Jeg føler at alt er så fint for tiden, det har sikkert noe å gjøre med det at jeg straks tar ferie, alt er så vakkert nå!! Det er grønt og friskt ute, det er sol og det er sommer!!!
Det er rett og slett godt å leve!!!
Dagens sitat handler om dette, sitatet er av Christian Morgenstern:
"Egentlig er alt man betrakter med kjærlighet, vakkert. Jo mer man elsker verden, desto skjønnere synes man den er."
Er ikke dette sitatet helt herlig!!!??
Skal forresten prøve å trene i kveld, hvis jeg rekker, må jobbe en del...
Ellers – alle herlige medslankere – ha en fantastisk fin uke!!!!
Motivasjonen burde være til stede...
....men det er den ikke!!!
Sommeren er her (nesten), klærne skal av – alt burde egentlig ligge til rette for at motivasjonen burde være på topp, men jeg klarer ikke å "hente" meg inn igjen. Jeg fortsetter med alt det som er feil; smør på skiva, godterier hver kveld, sauser og stekt mat, dressinger og suffleer, spekemat og rømme....ja, det er bare å fortsette – jeg gjør absolutt ingen ting for å klare å gå ned et par kilo!!!
Ingen trening heller.....
Huff, så dum jeg er!!!
Tenk alt det slitet mitt – til ingen nytte!!! Tragisk!!
Dagens sitat dreier seg om nettopp hvor dum jeg har vært, sitatet er av Gabriel Laub:
"Det er ufornuftig alltid å være fornuftig. Men det skal ikke være en rettferdiggjørelse for dumheten."
Vel, det var litt sånn jeg begynte å skeie ut med å si til meg selv at; ja, ja jeg må jo unne meg noe, kan ikke være like fornuftig hele tiden, men så bare fortsatte jeg – og det er dumhet!!!
Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre for å finne tilbake den gode motivasjonen jeg hadde. Fortsatt så kommer jeg til å jobbe en god del, og det blir jo litt vanskelig å få til å spise riktig, og det med trening kommer til å bli håpløst fram til jeg tar ferie – om tre uker tar jeg ferie!!!!! Lenge!!!!!!!!
Jeg hadde et håp om å bli litt slankere til 9/6, da må jeg nemlig "vise" meg fram litt!
Hvis jeg tenker veldig mye på den datoen – så blir jeg kanskje motivert!!
Skal jobbe hjemme i dag, så jeg skal prøve å lese gjennom dagbøkene og skrive ned noen kommentarer i løpet av dagen, det er lenge siden sist!!
Dagens rasjon:
Frokost; 1 skive m leverpostei og tomat (uten smør!), kaffe, juice
M.m; 1 eple
Lunsj; litt cottage cheese, tomat, knekkebrød, grønn te
M.m; Sjoko-vanilje-kaffe....Hvorfor i hule heiteste trøkte jeg innpå det der!!!??? 1 banan
Middag;
Kvelds;
Trening: Tvilsomt (Har ikke lyst, selv om jeg sikkert hadde fått tid til det i dag!)
OK, håper det går bra med dere alle sammen!!??
Ha en strålende slanke-uke!!!
Et vanvittig styr!
Takk alle sammen som har "etterlyst" meg!! Hyggelig å vite at man ikke er "glemt"! Jeg har heller ikke glemt dere, men det har vært et vanvittig styr med jobb og reiser og div. andre ting!
Jeg var nødt til å reise på et hasteoppdrag til London, deretter var det et oppdrag i Stockholm, hvor det igjen ble erstattet av nok en tur til London. Har jobbet fra 09.00 til ca. 24.00 nå i et par uker – er passe gåen!!!! Er bare hjemmom noen dager for å ta del i en konfirmasjon + at jeg må vise mitt blide oppsyn til min kjære familie!!!
Reiser nok en gang til Stockholm i morgen for så å komme hjem til nok en konfirmasjon på søndag. Grunnen til at jeg jobber så mye nå er fordi jeg har planer om å ta en sinnsyk lang sommerferie – og derfor må jeg gjøre unna et par – tre måneders arbeid på noen hektiske få uker!
Dagens sitat handler om tid, sitatet er av K.K. Steincke:
"De fleste ville hatt mye å glede seg over, hvis de bare hadde hatt tid."
Det er klart jeg gleder meg over ulike ting i hverdagen, selv om tiden er fyllt....men jeg skal virkelig ta meg en super-lang sommerferie og nyte det meste!!!
Dette stresset er selvfølgelig ikke så bra verken for familie eller slanking... Har gått opp noen kilo...Hotellmat og representasjonsmiddager er IKKE slankende, i tillegg blir det en del småspising i pauser (rettelse; taxi-turer fram og tilbake til møter)....
Jeg har gått opp til 71 kg igjen, og føler meg ganske "blubbete"! Da jeg skulle ta på meg bunaden på søndag, tøyt det liksom ut alle steder!!! Hjelp!!! Føler et visst ubehag ved tanken på at jeg skal ha på meg bikini, men jeg må prøve å gå ned et par-tre kilo innen 9/6!!! Oj, det er jo ikke lenge til!!!! Huff og huff , er redd det da må bli litt uvettig slankin fremover...
Etter "helvetes-uken" var jeg faktisk nede i 68 kg – det var en god følelse, men gikk jo fort opp igjen da.... Orker ikke en sånn uke til, tror jeg...
Så hva er planen!?
Jeg vet faktisk ikke!!!
Tips??!!!
Jeg har selvsagt heller ikke fått trent noe særlig, for å være ærlig; ZERO!!!!!
Har lest gjennom noen av dagbøkene her – og det virker som om det går veldig bra med de fleste her!!! Det er jo fantastisk!!! Gratulerer!!!
Nå håper jeg på å bli smittet av deres entusiasme og motivasjon!!!!
Vel, dagens rasjon :
Frokost; 1 eple, vann, kaffe
M.m;
Lunsj;
M.m;
Middag;
Kvelds;
Ja, ja – det er godt å skrive litt her igjen!!!
Fortsatt masse lykke til med vektredusering!!!
"Helvetes-dagen"
Ja, i dag er den virkelige store prøvelsen – en dag uten å tygge!!
Jeg skal kun drikke i dag, og for å komme meg gjennom denne dagen, så tror jeg det er veldig viktig å tenke at dette er kun for en dag!!! Jeg må fokusere på det at det er denne dagen og så er det over, i morgen kan jeg tygge igjen!! *ler*
Tror det er viktig å ta det litt med ro denne dagen, hvis jeg får det til, så skal jeg prøve å få tatt meg en hvil etter lunsj, og en hvil etter "middag".
Gårsdagen gikk helt etter planen det var frukt og grønt – dagen.
Gårsdagens rasjon:
Frokost; 1 grapefrukt, kaffe, vann
M.m; 1 eple, vann
Lunsj; salat m forskjellige grønnsaker, grønn te, vann
M.m; kålrotskiver, vann
Middag; grønnsaksuppe, vann
Kvelds; 1 kopp sjokodrikk (lavkalori), 1 eple, vann, Farris
Gårsdagens trening:
60 min aerobic
Jeg var ikke sulten i går, jeg tror mye av cluet ligger i det å fordele maten utover dagen, og selvfølgelig det å spise nok. Det er ille å gå med tom mage – da blir alt ekstra slitsomt!
Dagens sitat er av Cristoph Martin Wieland:
"På tom mage er alle onder dobbelt så store."
Altså det gjelder å få i seg nok mat, og da må man jo velge i de matvarene som gir lite energi....hvis man skal ha noe håp om å gå ned i vekt.
Dagens rasjon:
Frokost; 1 glass appelsinjuice, 1 kopp grønn te, 1 glass tomatjuice, vann
M.m; 1 kopp grønn te, 1 glass gulrotjuice, vann
M.m; 1 kopp grønn te, 1 kopp urte te, vann
Lunsj; 3 dl suppekraft, vann
M.m; 1 kopp urtete
M.m; 1 kopp grønnte, 1 glass eplejuice
Middag; 3 dl grønnsaksbuljong, vann, 1 kopp varm saft... (dessert)
M.m;
Kvelds;
Mellom alle disse "måltidene" drikker jeg vann og Farris.
Håper denne dagen går bra!!!
Hvis jeg klarer å gjennomføre denne dagen har jeg oppnådd å spare en del kalorier i løpet av ukens totale energitilførsel. Jeg har fått renset kroppen – noe som vil føre til at jeg får mer energi resten av uken! Og jeg har klart noe som jeg har satt meg som et mål og en utfordring – og det er med på å gi selvfølelsen et kick!!! Sikkert flere fordeler med å fikse denne dagen også....
Dagens trening:
Viktig å ikke ta i for hardt denne dagen, men jeg skal prøve meg på en rolig sykkeltime i kveld!!
Kjøpte meg en vanvittig stilig/rå bukse i går!!! Måtte ha en premie, synes jeg fortjente det!!!
Ha en flott slankedag alle sammen!
Gleder!?
Jeg spør meg selv til stadighet; glemmer jeg gledene over de dgligdagse ting!?
Grunnen til at jeg spør meg selv om dette er fordi man til stadighet blir påminnet, på forskjellige måter, om at det er verre ting enn å veie 5 kg for mye! (Og klart det er det!)
Men svaret mitt var og er; nei, jeg glemmer absolutt ikke å glede meg over de små ting!!!
Hva er gleder?!
Sauser med smør og fløte
ostesuffle
osteanretninger
Rødvin, øl, cognac, +++
Kjøttsaus + spaghetti
SJOKOLADE i alle varianter
Skillingsboller og andre boller...
Sjokoladekake
ALLE slags desserter
ALL slags smågodt
Potetgull, ostepopp, maisitos, peanøtter...
Stekt egg og bacon
Ostesmørbrød
Pizza
Marsipan
Peanøttsmør på loffskiva!
Lakris
Ligge på sofaen og lese og spise godterier!
Se på TV.........................
Flere gleder!?
Hjemmelaget super-grovt brød
Kyllingfilet
Fisk m urter og tomatsaus
Cottagecheese m bringebær
Salater
Brun ris stekt med karri...
Appelsiner, epler, kiwi,
Reker, kreps, hummer og muslinger
Bønnesuppe
Elgstek
Fruktsalat
Omelett m purre
Iskaldt vann
Grønn te
Sjokoladedrikk – lavkalori!!!
Grønnsaks-wok/gryte
Bakte grønnsaker
Knekkebrød
Riskaker
Kyllingsuppe
Trene
Gå tur
Veltrent kropp
Kjøpe nye klær som passer, og er stilige!
Bevege seg med letthet
Frisk
Vel, jeg kunne vel fortsatt i evigheter!
Alt dette er gleder + mye, mye mer!!!
Men det som forundrer meg en del, er at vi ikke er flinke nok til å glede oss nok over det som faktisk er bra for oss!!!
Er det ikke en herlig følelse når man klarer å svømme 1000 m uten å være totalt utslitt!!??
Er det ikke vanvittig deilig å legge seg om kvelden og virkelig føle seg trøtt fysisk!!!
Er det ikke godt når man kjenner at kroppen funker; tarmsystemet er i orden, galleblæren jobber normalt, huden ser ok ut, osv ??!!
Er det ikke nydelig å kjøpe seg en fin kjole som man trives i !?
Er det ikke vanvittig godt å sette tennene i et saftig grønt eple!?
Klart det er deilig å gumle sjokolade når man ligger i sofaen og ser på TV – jeg digger det!!!!
Det var den gyldne middelveien da!!! Og – alt til sin tid!!!
Dagens sitat har jeg tatt med en gang tidligere, men kan ikke gjentaes for ofte!! Sitatet er av Carmen Sylva:
"Glede er å se livet gjennom en solstråle."
Dette sitatet er et av mine yndlingsitater!!!
Alle herlige medslankere, ta med dere dette i dagliglivet – bruk det!!
Ok, nok av mine betraktninger om dagliglivet!
Gårsdagen gikk bra – "helvetesuken" er godt i gang!! Og det går slettes ikke væst!!
Må innrømme at jeg spiste litt popkorn fredag kveld...
Trente 90 min aerobic i går ettermiddag – deilig!
Gårsdagens rasjon:
Frokost; 1 skive supergrovt m tomat og urtekrydder, 1 glass juice, kaffe
M.m; 1 kiwi, vann
Lunsj; 1 gulrot, noen skiver m kålrot og 1 appelsin, grønn te, vann
M.m; 1 eple
Middag; kyllingfilet m løk, paprika, brun ris + div. krydderier, vann
Kvelds; vann, 1 kopp lavkalori sjokodrikk
Dette gikk veldig greit!!
Dagens rasjon:
Frokost; 1 grapefrukt, kaffe, vann
M.m; 1 gulrot
Lunsj; 2 knekkebrød m lettost, grønn te, vann
M.m; noen skiver kålrot
Middag; fersk suppe, elgstek m masse deilige grønnsaker, poteter, litt sursøt saus (uten fett)
Kvelds;
Dagens trening:
Vet ikke om det blir noe trening på meg i dag – er passe snørrete!!!
Ha en flott søndag!!!
Det var en gledelig overraskelse. Synd at du ikke kan være med oss her da, kanskje litt av og til? Savner deg.....
Har ikke vært her hele tiden jeg heller, bare når det røyner på som verst...he-he.
Men det ser ut som DU greier deg bra likevel. Pass på blodpumpa da!!!!! God sommer.
-klem, Tarangai-
Bare innom en liten tur for å "hilse på"! Blir nesten litt trist av å gå inn på disse sidene, føler jeg har "falt ut" noe helt vanvittig. Jeg mener, selv om jeg prøver å ikke tenke så mye på mat og slanking nå som før, så tenker jeg jo på dere!!!!!
Skal begynne å skrive igjen. Må bare komme over denne kneika først.
Klem fra Ingrid.
Klem, Viola.
Ser ut og kanskje høres ut som om du stangerer litt for tiden, men vekten går jo rette veien og det er jo det viktigste! Du er jo snart i mål og det er bare og bite tenna sammen og jobbe videre. Har massevis av motivasjon til over så jeg sender over litt til deg! :-)
Stå på og ha en kjempe fin slankekveld!
Klem RH
Takk for hyggelig kommentar! Tror vi er skikkelig på gang her nå! Du spør om trening. Etter en ytterst lazy periode begynner jeg pent med å gå tur på skauen i morgen + drar og svømmer på torsdag.
Fortsatt god og motivert uke til deg!
lala
Så godt å se deg tilbake ! Ja, er det ikke deilig å komme seg på trening ? Alt blir så mye bedre bare man kommer seg dit !!
Jeg har ikke spist så veldig sunt i helga jeg heller, og det ble litt smågodt i går også..Føler at jeg trenger å krype under et teppe i soffan å trøste spise litt snop i disse dager. Men jeg trener like mye, så det letter litt på samvittigheten da. Du er ihvertfall i gang nå, og da vet vi jo hvordan det går! Du er jo rene trnings maskinen når du begynner !! hehe..Bare husk å få i deg nok mat da !! En kan nesten ikke spise for mye (sunn mat) når en trener mye !
Jeg har aldri prøvd Squash, er det slitsomt ? "Min" sats har ikke det, men håper det kommer :)
Sender deg masse motivasjon ~~~~~~~~~~~~~jippi~~~~~~~~~~~~~~
Kjempe synd at du ikke kan bli med på treffet! Det hadde vært SÅÅÅÅ koselig å treffe deg !! Bor du så lagt unna da ? Kanskje jeg kan komme å hente deg ? hehehe.. Ha en flott dag Nin !!Stor klem fra Ingvild
Ser du henger med og er inne i slankedagboka sånn i rykk og napp du også. Jeg er også på jakt etter selvdisiplinen, vi får se om jeg finner den snart!
Prøver å se for meg julebord, lekker (ny) kjole etc. og håper det skal gi litt pågangsmot og motivasjon. Stå på videre du også!
Pipp
I dag greide jeg ikke å holde meg vekk fra dagboka lenger, måtte ihvertfall se om du hadde vært her inne siden sist. Takk for hyggelig hilsen i min dagbok forresten, føler meg riktig priviligert, jeg!!!
Så du holder på å komme frem igjen? Det er bra for det er så hyggelig å ha deg her. (Misforstå meg rett da....)Men vi vet jo hva vi må gjøre, det er bare litt vanskelig å gjøre det.
Jeg er forresten overtrent for tiden. Var 5 ganger på 3T forrige uke, og drev meg litt i hardeste laget. Så lørdagkveld var "Gluteus Maksimus" i ulage. Greide nesten ikke å gå. Men i dag skal jeg prøve litt forsiktig med 1 time styrke igjen. Bedre når man kan regulere intensiteten selv.
Her kommer enda en skuffe motivasjon for å øke selvdisiplinen: Jeg greide meg veldig bra gjennom en frukt & grøntdag i går, -og jeg fortsetter i dag!!!
Er litt sulten, men ikke så ille som man kunne tro. Dette blir masse selvskryt *ler* men jeg har jo vært litt flink også da....
Så kom igjen, Nin, jeg vet du har en vilje av stål. Sender over masse selvdisiplin~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ kjente du det?
Håper du kommer innom litt oftere. Tipper jeg kommer tilbake i løpet av uka jeg også.
Ha en fin-fin dag, med eller uten slanking.
Tarangai