← Alle dagbøker
diarist.Alias

Nin

61 år179 cm103 innlegg 2000–2001 0 følgere

Start75,0 kg
Sist70,5 kg
Endring−4,5 kg
BMI nå22,0
📓 100+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
24. oktober 20009. oktober 2001
70,5 kg

Nå er det på tide å gjøre noe…..

Føler meg ille uopplagt, absolutt ikke i form. Har ikke trent på evigheter!

Men nå er det slutt på det!!

Lørdag:
Frokost: 1 skive m kaviar + agurk, 1 egg, kaffe
Lunsj; cornflakes+frokostgryn+litt melk
Kvelds/middag; biff, soppstuing, bakte potetbåter, fylt tomat med sopp og ost
Martini
Rødvin
Øl
Snaps

Kaffe + cognac
Og huff – noen sjokoladebiter....

Ikke en veldig god dag – lørdag....

Feil:
Burde ha droppet fløte-soppen, vekk med sjokoladen!
For mye øl!!

Når skal jeg klare å starte opp treningen igjen!?

Søndag:
Frokost;2 skiver supergrovt brød m kyllingost (lavkalori), kaffe
Lunsj; 1 eple
Middag; Grønnsaksgryte (squash, avocado, løk, chili, hvitløk) 2 skiver supergrovt m lettost og tomat
M.m; 3 vingummi...hvorfor i all verden puttet jeg de inn i munnen?! 3 ryvita uten noe på
1 kopp te
Kvelds; 1 stooor kopp kaffe latte m sukker....
3 knekkebrød m hvitløksost, blåskimmer og urteost
noen taffelsticks...

Feil:
Vingummi: fyser på noe...taffelsticks... Hva bør jeg gjøre isteden? Gumle agurk eller gulrot...har liksom ikke lyst på det!
Caffe latte m sukker – fordi jeg var på kafe med noen venner...klarte ikke å velge en eller annen sunn te!! Hvorfor?!
For mye ost på kvelden – hvorfor? Fysen! Og ikke fysen på gulrot!!!
Hjelp!

Ingen trening i dag heller.
Vekt: 70,5

Mandag:
Frokost; zero – forsov meg fikk ikke tid å spise før til lunsj
Lunsj; 1 diger baguette uten noe på + salat m bittelitt ost + 1 ts dressing, kaffe
After eight (fikk i gave på jobben...)
M.m; mer After eight – klarte ikke å la være – har i grunn gumlet på de i hele dag!!!
Kaffe og After eight - hjelp!!!
Middag; en fryktelig sunn fiske form – zero fett – masse grønnsaker!!!!
Kvelds; pasta m laks og creme fraiche, bittelitt eplepai, vann

Feil:
Ikke frokost – huff
Kunne droppet den ene ts med dressing
After Eight – hva gjør man når man får en gave?! Spiser den opp??! Huff, håpløst! Eier ikke selvdisiplin!
Kveldsmaten burde vært byttet ut med noe mer slankende, men jeg var på besøk – og da spiser man det man får...dessuten var det kjempegodt!!!

Trening: JAAAAAA!!!!!!!!!!
Endelig! Spilte squash for første gang på mange, mange måneder!!!!
Det var bare så utrolig deilig!!!
Nå er jeg i gang!!!!

Tirsdag:
Frokost; 1 skive m lettost, kaffe


Altså: Kostholdet mitt er ikke slankende – og det er absolutt ikke rart at jeg IKKE har gått ned noe denne uken! Vekten er 70,5 kg.
Lurt å skrive ned alt man putter i seg, da blir en klar over litt av hvert... Hmmm

Dagens ordtak er av Anthelme Brillat-Savarin:
”Si meg hva du spiser, og jeg skal si deg hvem du er.”

Akkurat – vel det vat ikke så positivt for meg kanskje...men jeg kan jo selvsagt gjøre noe med det!!!
Skal bare hente opp litt selvdisiplin fra et eller annet sted!

Men – jeg har trent!

Ha en riktig god slankeuke alle sammen!

8 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarangai😄3. juni 2002
Hei på deg.
Det var en gledelig overraskelse. Synd at du ikke kan være med oss her da, kanskje litt av og til? Savner deg.....
Har ikke vært her hele tiden jeg heller, bare når det røyner på som verst...he-he.
Men det ser ut som DU greier deg bra likevel. Pass på blodpumpa da!!!!! God sommer.
-klem, Tarangai-

c.AuthorAlias ingrid31. oktober 2001
Hei Nin!
Bare innom en liten tur for å "hilse på"! Blir nesten litt trist av å gå inn på disse sidene, føler jeg har "falt ut" noe helt vanvittig. Jeg mener, selv om jeg prøver å ikke tenke så mye på mat og slanking nå som før, så tenker jeg jo på dere!!!!!
Skal begynne å skrive igjen. Må bare komme over denne kneika først.
Klem fra Ingrid.
c.AuthorAlias Viola11. oktober 2001
Oida! det var litt av en menyliste! Kanskje litt ujevn, liksom....(fnis!) Men hyggelig å se deg her igjen, da! Du finner nok den selvdisiplinen igjen, skal du se, den er jo der!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias RH9. oktober 2001
Hei Nin!

Ser ut og kanskje høres ut som om du stangerer litt for tiden, men vekten går jo rette veien og det er jo det viktigste! Du er jo snart i mål og det er bare og bite tenna sammen og jobbe videre. Har massevis av motivasjon til over så jeg sender over litt til deg! :-)

Stå på og ha en kjempe fin slankekveld!

Klem RH
c.AuthorAlias lala9. oktober 2001
Hei Nin!
Takk for hyggelig kommentar! Tror vi er skikkelig på gang her nå! Du spør om trening. Etter en ytterst lazy periode begynner jeg pent med å gå tur på skauen i morgen + drar og svømmer på torsdag.
Fortsatt god og motivert uke til deg!
lala
c.AuthorAlias Ingvild9. oktober 2001
Kjære Nin :)
Så godt å se deg tilbake ! Ja, er det ikke deilig å komme seg på trening ? Alt blir så mye bedre bare man kommer seg dit !!
Jeg har ikke spist så veldig sunt i helga jeg heller, og det ble litt smågodt i går også..Føler at jeg trenger å krype under et teppe i soffan å trøste spise litt snop i disse dager. Men jeg trener like mye, så det letter litt på samvittigheten da. Du er ihvertfall i gang nå, og da vet vi jo hvordan det går! Du er jo rene trnings maskinen når du begynner !! hehe..Bare husk å få i deg nok mat da !! En kan nesten ikke spise for mye (sunn mat) når en trener mye !
Jeg har aldri prøvd Squash, er det slitsomt ? "Min" sats har ikke det, men håper det kommer :)
Sender deg masse motivasjon ~~~~~~~~~~~~~jippi~~~~~~~~~~~~~~
Kjempe synd at du ikke kan bli med på treffet! Det hadde vært SÅÅÅÅ koselig å treffe deg !! Bor du så lagt unna da ? Kanskje jeg kan komme å hente deg ? hehehe.. Ha en flott dag Nin !!Stor klem fra Ingvild
c.AuthorAlias pipp9. oktober 2001
Hei Nin!
Ser du henger med og er inne i slankedagboka sånn i rykk og napp du også. Jeg er også på jakt etter selvdisiplinen, vi får se om jeg finner den snart!
Prøver å se for meg julebord, lekker (ny) kjole etc. og håper det skal gi litt pågangsmot og motivasjon. Stå på videre du også!
Pipp
c.AuthorAlias Tarangai9. oktober 2001
Hallo Nin.
I dag greide jeg ikke å holde meg vekk fra dagboka lenger, måtte ihvertfall se om du hadde vært her inne siden sist. Takk for hyggelig hilsen i min dagbok forresten, føler meg riktig priviligert, jeg!!!
Så du holder på å komme frem igjen? Det er bra for det er så hyggelig å ha deg her. (Misforstå meg rett da....)Men vi vet jo hva vi må gjøre, det er bare litt vanskelig å gjøre det.
Jeg er forresten overtrent for tiden. Var 5 ganger på 3T forrige uke, og drev meg litt i hardeste laget. Så lørdagkveld var "Gluteus Maksimus" i ulage. Greide nesten ikke å gå. Men i dag skal jeg prøve litt forsiktig med 1 time styrke igjen. Bedre når man kan regulere intensiteten selv.
Her kommer enda en skuffe motivasjon for å øke selvdisiplinen: Jeg greide meg veldig bra gjennom en frukt & grøntdag i går, -og jeg fortsetter i dag!!!
Er litt sulten, men ikke så ille som man kunne tro. Dette blir masse selvskryt *ler* men jeg har jo vært litt flink også da....
Så kom igjen, Nin, jeg vet du har en vilje av stål. Sender over masse selvdisiplin~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ kjente du det?
Håper du kommer innom litt oftere. Tipper jeg kommer tilbake i løpet av uka jeg også.
Ha en fin-fin dag, med eller uten slanking.
Tarangai






70,5 kg

Har hatt en strålende helg!

Yesss!
Var uten mann og barn i helgen, og det var bare utrolig skjønt!
Fikk hentet masse krefter, og er nå i gang med en slitsom - men kreativ ny uke! Energien er på topp!
Fredag ble en skikkelig lat -kveld med video, rødvin og god mat + godter!!! (Ikke sjokolade!) Var også en liten tur på "chatten" fredag kveld - kjempehyggelig å "snakke" med noen av dere der!
Sov lenge på lørdag - deretter var det ut å shoppe nye klær!! Kjøpte en ny buksedrakt + kjole i samme stil - kan kombinere litt! En rå-rå bukse - som nok krever at jeg heiser rumpen et par hakk, men akk....har ikke begynt å trene enda...
...og et par ettersittende gensere....har brukt opp budsjettet for denne - og neste måned, men pytt....hm....
Deretter var det på kafe med deilig mat og rødvin - nydelig! På lørdagskvelden ble det stille og rolig med mer rødvin og gode venner!
Søndag: Sov lenge, vasket og ryddet, og danset med skurekosten (det er sikkert derfor jeg har gått ned 0,5 kg!) Spiste middag hos foreldrene mine - uten å forspise meg - SEIER!!!!
Yepp - en fantastisk helg! Kan anbefales på det varmeste!

Var jo noe skeptisk da jeg gikk på vekten i dag morges! Men veide altså 70,5 kg, er superfornøyd!
Har klart å moderere meg litt i forhold til mat-inntaket - klarer å stoppe i tide!!

Dagens sitat er av Tore Wretman:
"Man blir lettest kvitt kiloene hvis man lar dem ligge igjen på tallerkenen."

Ja - ikke sant!?

Dagens rasjon:
Frokost; 2 skiver supergrovt m lettost og tomat, 1 glass juice, kaffe
M.m; 1 gulrot
Lunsj;
M.m;
Middag;
Kvelds;

Har planer om å oppdatere det her utover dagen!

Jeg er i gang!!!!!!!

Trening: ....nei - ikke enda!

Ha en fantastisk slankende uke alle sammen!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias ingrid28. september 2001
Hei Nin!
Måtte bare ha en pause, jeg. Dette er faktisk første gang på flere uker at jeg har vært innom her. Det ble så mye slanking og fokus på nettopp det, at jeg rett og slett ikke greide mer. Har fortsatt tenkt å prøve å få plass på Trondheims-møtet.
Håper å komme sterkere tilbake.
Takk for at du savnet meg!
Klem fra Ingrid.
c.AuthorAlias nicky26. september 2001
Hei nin
Grattis med nedgangen, her tar vi imot hvert et gram
som forsvinner med glede.
Deilig med ei helg uten mann og barn, en trenger det
innimellom for å lade opp batteriene.

Du har ikke kommet igang med treningen du heller, det
er jammen ikke lett, men det kommer etterhvert om
lysten er tilstede.

Ha en fin dag

Klem fra Nicky

c.AuthorAlias Ingvild26. september 2001
Hei Nin :)
Som du sprudler :)) Lett å skjønne at du har hatt en fantastisk helg ja :) Grattis med vekt nedgang :)
Klem fra Ingvild
c.AuthorAlias viola25. september 2001
Supert sitat! Ganske aktuelt for tiden, kan man si...
Høres ut som om du har det bra, og gått ned har du også, flott! her står det stille for øyeblikket, irriterende1 Men det ¨år vel over...
Klem, Viola
c.AuthorAlias Tarangai25. september 2001
Hei Nin.
Så hyggelig å høre fra deg igjen!!!
Flott at du hadde en fin helg uten mann og barn, må si du utnyttet den maksimalt. Hørtes jammen herlig ut.
Førstkommende helg blir jeg + mann uten barn. Gleder meg til det, har planlagt å gå i byen, på kafè / pub el, kino +++ Får se hva vi finner på.
I dag må jeg si jeg likte sitatet ditt spesielt godt. Har alt skrevet det ned på en lapp og klistret det opp over skrivepulten på kontoret. Har forøvrig notert det bak øret og lagt meg det på minnet!!!
Ellers: Gratulerer med minus 1/2 kilo siden sist. Du er igang !!!
Tarangai
71,0 kg

Har faktisk gått ned 1 kg….

....uten å gjøre noe annet enn å tenke!!!!

Men jeg har vært kraftig forkjølet en ukes tid, det har kanskje litt med saken å gjøre!

Jeg jobber dessverre alt for mye, og har derfor liten tid til å skrive i dagboken. Skulle ønske at døgnet hadde flere timer!
Det har noe med prioritering å gjøre kanskje. Men når jeg er ferdig på jobb, så er det unger, middagslaging, diverse aktiviteter som familien deltar på, leggetid for den minste, litt husarbeid, og deretter setter jeg meg ned for å jobbe litt igjen, blir det noe tid til overs – så går den tiden til min kjære mann! Det er situasjonen for meg akkurat nå!
Tenkte at jeg skulle lure inn litt dagbokskriving på jobben, men det er søren ikke et minutt ekstra tid til det!!!
Det samme gjelder hjemme – har ingen ekstra tid – må si det er litt frustrerende, og selvsagt en tankevekker; har jeg egentlig noe tid til MEG selv – og kun meg selv!?
Hm, det er dessverre et faktum at det har jeg ikke!!
Jeg har tatt konsekvensene av denne ettertanken – og har faktisk ordnet med en ”deportasjon” av mann og unger til helgen!!! Slik at jeg bare kan gjøre akkurat det jeg vil!!! Om det er å sove eller trene eller se på tv eller besøke venner eller gå ut å ta meg en øl ELLER hva som helst – det bestemmer jeg faktisk selv!!!!
OJ, jeg gleder meg allerede hemningsløst!!!

Mmmm, det var deilig å skrive ned litt gruff + noen gleder!! Det er det jeg har sagt tidligere også – i denne dagboken kan man tillate seg å skrive om litt av hvert!!

Klarer meg fortsatt uten sjokolade, men har ikke holdt igjen på noe særlig annet. Problemet er stort i forhold til inntak av absolutt alt som er fordøyelig – spesielt når jeg har satt meg ned for å jobbe sent på kvelden – da bare må jeg ha!!!!
Rødvin er utrolig godt nå når høsten nærmer seg med stormskritt – det er et must! Det er bare så fordømt dumt at rødvin inneholder en del kalorier!!!

Vet ikke helt når jeg får til å starte opp treningen igjen, men jeg må i alle fall bli frisk først!
Jeg tror det er lurt å velge/starte med aktiviteter som jeg synes er gøy – så det blir nok oppstart med squash-spilling! Gleder meg allerede!

Ok – alt i alt er jeg fornøyd med å ha gått ned 1 kg!!!
OG – jeg ser lyst på tilværelsen – tross alt!

Dagens motto:

”Begeistring og optimisme er de to føttene som får livet til å gå videre!”

YESSSS!!!!

Ha en fantastisk uke alle sammen!

Oppdatering:
Dagens rasjon:
Frokost; 1 skive uten smør! rekeost, juice
Lunsj; 2 skiver m leverpostei og tomat, kaffe
M.m; 1 bolle m kornbl. + youghurt
Middag: 2 skiver supergrovt brød m lettost og tomat, kaffe (litt av en middag.....overtid....)
Kvelds; 1 kopp te

Føler at jeg er i gang - motivasjonen er et hakk bedre! Gleder meg til å virkelig gå i gang med konkurransen!

Nin
10 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarangai20. september 2001
Heia Nin.
Så hyggelig å få deg tilbake ;-) Må si du er opptatt for tiden. Jeg får si som Sola: Pass på blodpumpa!!!
Fint at du får tid for deg selv til helga. Er spent på hva du vil finne på. Tipper det blir squash, venner og rødvin. Apropos rødvin, jeg er også altfor glad i rødvin. Og du har rett - 3 litrene er skumle. Det er så altfor lett å bare fylle opp glass etter glass, og plutselig er dunken kjempelett.....Men gud så GODT. Farlig godt. Det passer vel heller ikke så bra inn i en slankekur, så her har vi et problem !!!
Du er jo på rett vei nå, du sverger til "supergrovt" fortsastt ser jeg. Sikkert ikke dumt. Skal vi satse på frukt & grønt-dag på tirsdager? Skal vi bli med på minus 5 konkurransen, eller blir det for mye stress?
Jeg har kjempelyst til å gå ned 5 kg (minst)men jeg greier ikke 500 gram engang. Du tar helt sikkert igjen meg snart. (snufs) Men når du blir med, MÅ jeg også...

Her kommer svar på spørsmålene dine: Solhatt i cola = pyton. Men litt bedre enn i vann tross alt.
Legumsuppe = fra "legumes" på engelsk = belgfrukter. Så jeg pleier å legge i bløt div. bønner, linser, erter, byggryn som jeg koker til en herlig blanding iblant. I buljong + div. krydder -og av og til gulrot & kålrot sammen med. Jeg synes det er kjempegodt + at det får fart på saker og ting.

Ha en strålende slankeuke. "Ser" deg på tirsdag?
Tarangai
c.AuthorAlias Sola19. september 2001
Hei
Solhatt ja, det må jeg ha når jeg kjenner at jeg hangler. 20 dråper av solhatt + 2-3 peppermyntedråper, det gjør susen for meg, og så er dette fint for bihulene, tettner ikke til.
Det virker som du er skikkelig motivert med å være med på konkurransen, herlig. det blir jo ganske spennende dette da.
Men du pass på blodpumpa da, og ikke stress for mye. *S*
Ønsker deg en herlig dag og uke. Skal du på Trondheimstreffet eller??
En liten hilsen fra Sola
c.AuthorAlias aas19. september 2001
Hei!
Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi!
I går unnet jeg meg faktisk Toblerone (men kun 50 gr. = ca. 225 kcal). Men det er av sjeldenhetene (kun fordi jeg var litt premenstruell og utafor)...
Jeg unner meg ellers innimellom et lite kakestykke (kun ett lite et!) eller crüsli bar som står i kjekshyllene på butikken. Det er en slags sjokoladeerstatning, både søtt og naturlig smak (synes ikke Nutrilettbar er godt). Innhold: 150 kcal. Heldigvis er jeg ikke så veldig plaget av søthunger, men jeg synes det er viktig å unne seg litt av og til!

Jeg synes det er lurt av deg å få til litt tid for deg selv! Særlig når det er mye stress og du må prioritere hele tida. Jeg synes det går lettere å legge om kostholdet og motivere meg når jeg prøver å være litt snill mot meg selv (gjøre lystbetonte ting, massasje, egenpleie, osv.) Sett av litt egentid innimellom!

Det er også fornuftig å begynne med lystbetont trening, da det er hardt nok å komme i gang. Du er inne på et bra spor!

Lykke til med fritiden din og konkurransen!

klem, aas
c.AuthorAlias Minelli19. september 2001
Hei Nin!

Tusen takk for kommentar i dagboka mi!

Jeg liker de nutrilettbarene ihvertfall, så lenge jeg ikke ser på dem som "sjokolade" så er det OK å spise dem. Det er 210-220 kalorier i en bar, så derfor bruker jeg dem nå som mellommåltid. Av den grunn at det er så enkelt å få til. Man trenger ikke sette av tid til å spise omtrent, og den kan spises hvor som helst. Ellers blir det til at jeg dropper mellommåltidet og ender med å overspise ved neste måltid. Men jeg prøver å slutte med de barene da.

Gratulerer med 1 kilo ned da! OG mens du har vært syk i tillegg!

Kjenner meg igjen i det å ha tid til seg selv! Før jeg ble single i fjor høst, synes jeg at jeg ikke fikk tid for meg selv i det hele tatt, så nå er jeg faktisk litt opptatt av å gjøre ting jeg trives med samtidig som jeg slanker meg. Har ikke noe behov for å treffe DEN RETTE på en stund ennå, bare nyte frihetsfølelsen så lenge. Tenker du gleder deg til helgen, jeg! Nyt den!

Jeg har samme "rødvinsproblem". Ikke det at jeg drikker så mye, men jeg vil kunne unne meg et glass nå og da, så det gjør jeg! Uansett kalorier! Jeg må bare være litt ekstra flink i ukedagene før helgen, så får jeg ikke dårlig samvittighet! Gjør det sånn du også!

Ønsker deg en super-duper dag!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Ingvild19. september 2001
Hei du vennen :)
Ja du er en travel dame får en si...
Du får kose deg skikkelig i helgen da..Spent på hva du kommer til å finne på..? hehe..
Stor klem fra Ingvild (som bare trener og trener:)
c.AuthorAlias Amorica19. september 2001
Heissan!

Phu....jeg ble rent svett da jeg leste dagboken din i dag:) Skal si at du er en travel dame!!! Må jo innrømme at jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver da...Sånn er det jo når man har mann, hus, barn, jobb osv osv...men helst skulle man jo får tid til å ha et "eget liv" også. Håper du får en herlig helg når den nå endelig kommer etterhvert! :) Da må du nyte det i fulle drag, samle overskudd og gjøre noe som du har veldig lyst til! Akk, så godt med noen dager av den typen nå!!

Gratulerer med et flott kilo mindre:) Du skriver det så godt; bare ved å tenke er det blitt borte. Det er jo der det ligger, ikke sant? I hodet? Er helt sikker på det jeg. Klarer man å tenke seg om, bestemme seg for hvordan man ønsker at dagen skal være, så går det så fint så. Det er min erfaring også.

Stå på Nin! Nyt dagen, livet og alt!!!

Klemmer og gode tanker fra amorica
c.AuthorAlias muriel19. september 2001
Hei!
Takk for en flott kommetar, det var kjekt å lese. Ja, jeg har allered plukket ut kjole, det er fotsid gallakjole som jeg kan bruke ved senere anledninger også. Det er en virkelig vakker kjole i lys gul og den var drittdyr. Så vi får håpe jeg blir fin, skal spare litt hår nå, så kan jeg kanskje få det satt opp. Tror det kan bli fint, men jeg håper å bli kvitt litt fett også. Det ville garantert kledd meg.
Vet hvordan det er å ha liten tid til seg selv, det er dessverre ett kvinneproblem. Det er alltid noen som synest vi bør bidra med litt mer, og til slutt går en bare rundt og løper for andre. Viktig og sette foten ned av og til, og rett og slett kreve tid. Selv om det kan være vansklig, men det er viktig dersom en ikke skal bli helt utslitt.
Ha en strålende uke du også!
Klem Muriel
c.AuthorAlias Oriane18. september 2001
Hei Nin!
Ja det virker som du er en temmelig opptatt dame. Tror du gjør rett i å få litt tid til bare deg selv. Det lader batterier, og dermed har du litt ekstra krefter til mann og barn og jobb.

Du lurte på hva familien min spiser...vel nå har det seg sånn at jeg er min egen familie *s*, jeg bor alene og har ikke barn. Egentlig forenkler det slankinga mye, jeg kan lage akkurat den maten jeg vil, og som jeg liker, som i tillegg er sunn, uten at noen maser om biff eller pannekaker ( Selv om jeg innrømmer glatt at jeg nok skulle ønske det var slik noen ganger!)
mvh
Oriane
c.AuthorAlias RH18. september 2001
Selvfølgelig skal du få være med i konkurransen! Legger deg inn her nå! Oppdatering skjer hver mandag, så det hadde vært fint om du kunne skrevet inn vekten din da, men selvfølgelig ingen must!

Gratulerer så masse med vektnedgangen! og du en ting til, ikke jobb deg ihjel er du snill. Det finnes så mye annet som er mye mer viktig enn jobb. Jobber mye selv, men har tatt det i meg at jeg ikke skal kaste bort privatlivet mitt pga en jobb.

Vel lykketil i -5!

Masse klemmer fra RH
c.AuthorAlias Viola18. september 2001
Fint å se deg igjen! Også et kilo mindre, flott!
Jo, rødvin er godt om høsten. Og om Vinteren, våren og sommeren , om kvelden og om dagen...Det er en flott regel som sier at man bare skal drikke alkohol de dagene som har R i seg. Sånn som f. eks. sørndag, marndag og ornsdag, ikke sant? Også har vi jo alltid Hvitvinskuren da, vet du...
Takk for fint motto igjen, forresten!
Klem, Viola.
72,0 kg

Har ikke godt ned et mikrogram.....

Vel, kanskje ikke så rart:
- Har ikke kommet i gang med trening
- Spist alt for mye greier
- Vært på jentetur i helgen.....
- Dyrket sofaen litt vel mye....
- For mye rødvins-kos!
- Fått totalt dilla på eplekake!!
- +++++++

MEN:
JEG HAR IKKE SPIST SJOKOLADE!!!

Håpet er der fortsatt. Jeg må rett og slett bruke litt mer tid her i denne dagboken, blir jo ganske inpirert da!!!

Skeia totalt ut i helgen med jentefest både fredag og lørdag med både alkohol og masse "gæsje-mat"!

Prøver å ta meg inn igjen! Klarer heller ikke å droppe smør på skiva. Når jeg ikke klarer det, så føler jeg at det går rett vest...

Skjerpe, skerpe, skjerpe, skjerpe, skjerpe, skjerpe.......

OK - nå er jeg klar!

Dagens motto:
"Bra gjort er bedre enn bra sagt!"

Det betyr at jeg må begynne å gjennomføre det jeg sier!!

Dagens rasjon:
Frokost: 1 skive m smør og brunost, 1 glass juice, kaffe
M.m;
Lunsj;
M.m;
Middag;
Kvelds;

Trening: Tvilsomt......

Ha en fortreffelig dag alle sammen!
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola13. september 2001
Takk for hyggelig hilsen i dagboka! Det hadde vært gøy å treffes i London, men vet du at jeg kommer faktisk ikke dit før den 22., altså når du drar. så der røyk den. Kanskje en annen gang...
God tur ihvertfall.
Klem, Viola.
c.AuthorAlias Tarangai12. september 2001
Heia Nin.
Jeg bare lurer på hvor du er blit av???? Driver du og smugslanker deg, for å komme tilbake her og veie 50 kilo????
Tarangai
c.AuthorAlias jojo4. september 2001
Hei på deg.
Jasså. Flere som sliter med å komme i gang? Vi får prøve sammen! Det hjalp meg godt å være med her på sida i våres, så vi får se om høsten også er en god årstid å slanke seg på!
Vi "snakkes"
c.AuthorAlias pipp4. september 2001
Du ligner på meg for tida. Skjeier ut uten at det liksom gjør noe der og da (men etterpå er det værre...). - Men gurimeg så flink vi er som ikke spiser sjokolade!!!
Ha en fin dag du også!
Pipp
c.AuthorAlias Becky4. september 2001
Ser at du jobber med motivasjonen! Og det er jo bra!
Dessuten var dwet nå bra at du heller ikke har gått opp!!!!
Du klarer det nok skal du se! Hva er målet ditt forresten og har du itlfelle delmål?
Klem fra Becky
c.AuthorAlias lene4. september 2001
Heisann. Vel du er ikke alene om å slite for tiden. Vekten står bom stille hos meg også. Men det er jo i det minste bedre enn at den går oppover. Men nå synes jeg at både du, Isa og meg skal ta oss i nakken og virkelig skjerpe oss - hvilket betyr som du sier å gjennomføre det vi sier. Enig?
Hilsen Lene
c.AuthorAlias Tarangai4. september 2001
Heia Nin.
Jeg vet at du klarer det, hvis du vil. Men da må du love meg å oppsøke oss her inne litt oftere. Det hjelper masse. You know? YESSSS!
Kan du ikke prøve med 3% lettost i stedet for smør? Passer vel ikke spesielt godt under brunost, men ellers er det et godt alernativ!
Ellers sender jeg over det jeg har av motivasjon og livsgnist i bøtter og spann. Og det er ikke lite akkurat nå ;-)))
Ha en flott tirsdag.
Tipper du kommer til å trene i dag!
Klem fra Tarangai
c.AuthorAlias Isa4. september 2001
Bra gjort er bedre enn bra sagt ! Det var et passende motto for meg akkurat nå gitt ! Mye bra planer, men så er det altfor lett å sprekke.
Jeg har spist sjokolade - helt til sjokolade egentlig er noe godt mer, men jeg har fortsatt lyst på ! Uffameg !
Men i dag har jeg lagt planer så jeg har noe å gjøre hele tiden, kanskje jeg glemmer å tenke på sjokolade da ???

Lykke til ! Dette greier vi. OK ?

Isa
72,0 kg

Motivasjonen er et hakk bedre i dag!

Takket være dere her – så er jeg i alle fall litt bedre til mote! Jeg satte meg ned i går og fikk lest en del av dagbøkene, og det var absolutt inspirerende, for ikke å snakke om de meget hyggelige kommentarene dere gav meg! Tusen, tusen, tusen takk!!

Fikk ikke trent i går, men satser på en liten treningsøkt i lunsjen i dag, håper jeg får det til!

Det går jo ganske greit da, sånn i løpet av dagen, men så er det den tiden på kvelden hvor du setter deg ned for å slappe av...må liksom bare ha noe å gumle på!
Det samme gjelder når jeg sitter hjemme og jobber på kvelden – bare må ha noe godis!
Kunne godt tenke meg å fjerne akkurat det genet der som har med kveldsgodter å gjøre..hm....*ler*

Vel, vel...

I dag håper jeg på en skikkelig flott dag med et sunt og magert kosthold, og her er planen for hvordan jeg vil spise i dag:

Frokost; 1 skive m leverpostei, juice, kaffe
M.m; 1 gulrot, vann, kaffe
Lunsj; cottage cheese m bringebær, 1 knekkebrød, vann
M.m; 1 eple
Middag; ørret (stekt i folie m urter og sitron) poteter, råkost, 1 bitteliten dæsj rømme
Kvelds; vet ikke helt... skal på besøk, vet jeg får noe god mat der....søren og!! *ler*

Dette må jeg da klare å holde!
Skal ikke spise sjokolade før i uke 40!!!

Målet er å komme ned igjen til 68 kg, fort som bare fy!!!
(Hm, får vel bruke noen uker da…*ler*) Og deretter er det endelige målet mitt 64 kg!!! Det er den vekten som passer best for meg og alt som henger i klesskapet mitt! Oppps…det vil jo si at jeg alt i alt skal ned 8 kg! Det var mye...
Vel 1 kg av gangen! Det første delmålet er nå å komme meg under 70 igjen! Det bør jeg klare på 3 uker! Altså onsdag 18.09 bør jeg veie bittelitt under 70 kg! Og det skal jeg bare klare!!!

Er fortsatt preget av alle de gode ord jeg fikk av dere i går! Derfor et sitat av Mahatma Gandhi:
”De vennlige ordene som sies i dag kan bære frukt i morgen.”

Dette stemmer jo så utrolig godt – jeg er super-inspirert av deres ord til meg, og deres flotte dagbøker!

Ha en super-duper dag!
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola3. september 2001
Hei igjen, Nin, lenge siden sist! Forresten gikk jeg også opp 4 i sommerferien...og så ned igjen, og så opp....for noe tull!
Men nå er det strake veien igjen!
Jeg kan heller ikke dra til Trondheim, gjett hvor jeg skal? London! Bl. a. Husker ikke om det var akkurat i helgen, men ihvertfall i løpet av den uka, skal til noen andre byer i England også. Kanskje vi går på hverandre på Oxford Street?
Klem Viola
c.AuthorAlias Josefine31. august 2001
Jeg er med på sjokeladefrien din. Ikke noe goddis før i uke 40. Dette klarer du det er helt sikkert. Bruker du forresten krom? Det har iallefall hjulpet meg med søtbehovet. Måtte riktignok spise det i 3 mnd før det begynnte å virke men jeg merker det nå. Feilen de fleste gjør er at de slutter etter en mnd.
Stå på
jeg henger med
Josefine
c.AuthorAlias Becky30. august 2001
Tusen takk for hyggelig kommentar i dagboka mi. jeg har vært så travel at jeg har ikke hatt tid til å være her inne-og det viste dessverre 400 opp i dag. men, men.jeg var forberedt på det. Ikke pga av godteri og slikt, men uregelmessige måltider. Og så har jeg hatt en falsk sult....iblant. Litt vondt i magen-som lurer meg til å tro at jeg er sulten!
Fint at motivasjonen din er blitt bedre. Du er nede i 68 igjen før du aner! Skal følge med deg jeg!
Ha en fin-fin dag!
Klem fra Becky
c.AuthorAlias Tarangai30. august 2001
Hallo Nin.
Du har klart det før, og du klarer det garantert igjen. Jeg ønsker også å gå ned ca 8 kg. Vi starter i dag!!!
Tenk deg hvor lekre vi blir til julebordsesongen; vi kan sprader rundt i de lekreste kreasjoner og være kjempestolt.
Har du funnet veien til teningsstudioet? Det har jeg etter et laaaaangt opphold i sommer. Grudde meg fælt til å begynne igjen, men det er jo fantastisk herlig når man kommer i siget.
Sett i gang Nin, det er bare DU som kan gjøre noe med situasjonen!
Lykke til.
Kjempeklem fra Tarangai
c.AuthorAlias Ingvild29. august 2001
Hei vennen :)
Jeg blir med deg på de åtte kiloene !!
Ja jeg også sliter på kveldene, da er jeg så snavelsyk..
Ser TV og MÅ ha noe godt å gomle på..hehe..
Jeg kommer meg ikke i gang med treningen før til helgen, eller kanskje i morgen... Da blir det litt lettere for meg å motivere deg :) hehe.. Men jeg VET jo at du er flink da, så du kommer nok inn i de gamle rutinene dine snart tenker jeg :))
STOR klem Ingvild
c.AuthorAlias Isa29. august 2001
Takk for kommentar i dagboken min ! Så bra at motivasjonen er på vei tilbake ! Ingenting er bedre enn det !

Lykke til i kveld - det går nok bra !

Isa
c.AuthorAlias abelone29. august 2001
Hallo!!

Dette kommer du til å klare. Du har den rette innstillingen nå og virker motivert. Da kan det bare gå en vei, nedover.
Stå på!!

Abelone
c.AuthorAlias pipp29. august 2001
Takk for hyggelige ord i dagboka mi. Du har jo vært kjempeflink tidligere, så dette kommer du til å klare, vet du!
Har tenkt litt og funnet ut at jeg kanskje ikke trenger å stresse så veldig med å gå ned fort. Når jeg målet mitt til julebordstider, burde det egentlig være bra nok. Da blir det kanskje lettere å holde vekta også.
Ha en fortsatt fin dag!
Pipp
72,0 kg

Klarer ikke å skjerpe meg!!!

Huff og huff - det går ikke å skjerpe seg!! Jeg putter ned på alt som er! Både av godterier og mat!
Hva i hule heiteste skal jeg gjøre for å finne tilbake motivasjonen fra i våres!?
Ikke har jeg overskudd og gidd til å begynne å trene igjen....den flotte sprettrompa fra i våres har nå falt ned et par-tre hakk, og magen som var forholdsvis grei - er absolutt ikke grei lenger!!!! (AAARRRRRGGGGGHHHHHHHH)
Det burde vel være motivasjon nok når jeg ser meg selv i speilet.....men det er en eller annen kortslutning i hjernen min...tror jeg *ler*

Men jeg får vel bare gå igang på en eller annen måte...Håpet er jo der!!!
Jeg vil, jeg vil, jeg vil!!!
Hjalp det?!
Kanskje......

Dagens sitat er av Alf Larsen:
"Menneskets sterkeste egenskap er evig å håpe."


Dagens rasjon;
Frokost; 1 skive m litt smør (hjelp) + bringebærsyltetøy, juice, kaffe
M.m; 1 knekkebrød
Lunsj; cottage cheese m bringebær, knekkebrød
M.m; 1 banan
Middag;Pannekaker....
Kvelds;1/2 Snickers...argh...

Trening: Tvilsomt...... (Er selvfølgelig i gang igjen med alt for mye jobb - det er rett og slett ikke tid til overs!)

Oppdaterer i kveld!

Ha en fin vektreduserende dag alle sammen!
14 i heiagjengen
c.AuthorAlias ingrid28. august 2001
Hei Nin!
Det er bare å sette seg ned og vente på motivasjonen... Den kommer helt sikkert tilbake etter hvert. En morgen når du våkner er du "fit for fight" igjen. Men denne årstiden, høst, kulde, regn, vind osv, er ikke akkurat den mest energi-givende... Dessverre!
Stå på, kjære!!!!
Klem fra ingrid.
c.AuthorAlias Amorica28. august 2001
Hei Nin!

Det er mange kloke ord som har blitt skrevet til deg her i dag:) Håper du får noe ut av dem. Jeg slenger meg på det de andre sier og tillegger;

DU klarer ALT DU vil!!!!! Det er helt sikkert!

Gode tanker fra Amorica
c.AuthorAlias pipp28. august 2001
Kjenner meg så godt igjen! Sliter også med motivasjonen for tida. Det holder fram til sent på ettermiddagen - så sprekker jeg. Vi får prøve å motivere hverandre og komme inn i det gode siget igjen!
Pipp
c.AuthorAlias Minelli28. august 2001
Tusen takk for gratulassjoner, Nin!

Det motiverer meg veldig at noen følger med meg. Da MÅ jeg liksom skjerpe meg! Litt trist å høre at du er litt lite motivert om dagen. Et lite råd; vær ekstra flink i et par dager, så du ser at vekta går noen gram nedover, da er det lettere å komme i gang igjen, for da VET du at du kan gå ned igjen. Eller gjør som meg, finn deg en eller flere konkurrenter, dvs andre slankere som ligger i nærheten av deg vektmessig! Jeg har noen som ligger både litt foran og litt bak, og synes det er utrolig motiverende! Må jo holde de unna og samtidig prøve å ta igjen de som er foran.

Kan du ikke gi deg selv en belønning når du har gått ned bare en kilo da? Noe som du virkelig ønsker deg, men som du ikke synes du har råd til å bruke penger på nå!

En annen ting. LITT smør på knekkebrødet gjør ikke noe. Kroppen trenger nemlig litt fett hver dag for å kunne klare å kvitte seg med sitt eget fett!

Uansett, ikke gi opp, Nin! Les dagbøker og la deg inspirere!

Klem fra Minelli

c.AuthorAlias aas28. august 2001
Den 10 august (så vidt jeg husker) begynte flere med en "først -7 kilo" konkurranse. Skal du være med? En ekstra motviasjon....KOM IGJEN!
Dette greier du.

klem, aas :)
c.AuthorAlias abelone28. august 2001
Hei!!!

Du må bare bestemme deg! Jeg vet at det høres lett ut, men motivasjonen kommer tilbake veldig fort hvis du har klart en eller to perfekte dager.
Ta frem blyant og papir og skriv ned hvorfor du vil bli tynnere og hvordan du skal gjøre det. Mål omkretsen rundt stretegiske pungter på kroppen og noter dem! Det pleier å hjelpe!
Så nå er det full skjerpings!!!

Abelone
c.AuthorAlias Sola28. august 2001
Hei Nin

Takk for at du har skrevet i dagboka mi. Koselig at du gjør det.
Tips til kvelden når magen knurrer?? Tja jeg pleier å spise litt sein middag, og så drikker jeg masse vann og spis gjerne noe frukt eller grønnsaker, og ikke vent helt til du blir kjempesulten, for da spiser man jo mer enn hva man har godt av!! Sånn et par timer etter middag spiser du en frukt og litt seinere kan du jo spise en gulrot eller et knekkebrød uten smør og bare pålegg!!!! Og hvis ikke det hjelper så kan du sitte foran data'n og chatte litt, for da går tida !!!

Ønsker deg en fin-fin dag også håper jeg at motivasjonen kommer tilbake. Men egentlig så vet jeg at det gjør den. Og husk vi er mange her som kan stille opp litt vet du!!

En liten hilsen fra Sola
c.AuthorAlias Tavannda28. august 2001
For en forfriskende dagbok du har! Du virker som en meget sprek og oppegående kvinne. Jeg er sikker på at du ser like lett og fin ut som du høres ut jeg, 4 kg til du er nede på 68 kg igjen, det er jo bare en 4-5 uker det! Det greier du helt sikkert!
c.AuthorAlias aslaug28. august 2001
Hei.
Ikke så lett å komme ut av sommerens spor, men nå når jeg har gjort det føler jeg allerede at jeg er blitt tynnere. Ren og skjær innbilning, men når jeg er sunn føler jeg meg også mye mer vel. Du kan umulig være så veldig pløsete med den bmi-en, men det er vel mer følesen av å spise/leve usunt som ikke er så god. Det viktigste for å greie å styre unna snop og potetgull er vel å ha et stabilt blodsukker gjennom dagen. Selv har jeg vært i kantinen og riktig hamstret av fruktfatet. Har tatt en nektarin, et eple og en banan, så da skal jeg vel greie å holde ut til middag.

Hva er målet ditt?

Dette skal vi greie. Potetgull er ikke så godt vet du ;~))

Klem fra Aslaug
c.AuthorAlias ceci28. august 2001
Hei !

Så bra at du følger med ! Det er deilig å vite at noen ser på dagboka mi :)

Vel, jeg kan vel ikke si annet enn FY ! Du må slutte med det smøret ! Det er ikke lov å spise smør hvis du skal slanke deg, det ville vært mye bedre for deg om du kanskje spiste 1 skive brød og 1 knekkebrød med sunt pålegg til frokost i stedet for bare en skive med smør. Du må ikke glemme at du er ei ganske lang jente som sikkert trenger litt mat for å ikke bli alvorlig sulten mellom måltidene ! Derfor: Bort med smør og bort med dårlig samvittighet for å spise brød til frokost !

Jeg har klart å slutte med kveldsmaten mer eller mindre, men skal si at det tok tid. Hvis du ser tidligere ble jeg skikkelig sulten utpå kvelden, og syntes jeg var flink som tok meg en yoghurt med litt bran flakes. Det var nødvendig da, men nå klarer jeg meg ofte med frukt i stedet, og tror jeg ikke re så dumt tips. Prøv å spise f. eks. to frukter før du blir sulten på ordentlig, så skal du se at du faktisk holder resten av kvelden hvis du slapper av hjemme og ser på tv eller noe sånt.

Vel - jeg er jo ikke verdens mest vellykkete slanker, men håper jeg klarer å piffe deg opp litt !

Lykke til ! Skal følge med deg jeg også !

ceci
c.AuthorAlias Jenta*S*28. august 2001
Hey!
Hmmm...jeg har tenkt litt på dette med motivasjon i det siste.Og ALT tyder på at det er en helt naturlig prosess å svinge litt opp og ned!:0)...jeg tror heller ikke at noen som helst går rundt og er supermotivert hele tida.
Men så merker man etterhvert at det går bedre,at motivasjonen er tilbake.Og det er DA det gjelder å utnytte den,helt til neste "drittlei" periode kommer...hi hi....måtte motivasjonsperioden vare leeeenge da*S*!
Men du? Jeg VET at du klarer dette her! Og du kan absolutt alt du vil! Husk det!
Det er bare DU som bestemmer om du skal klare det eller ikke!!!

Lykke til!

Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Tarangai28. august 2001
Kjære deg Nin.
Skjønner akkurat hvordan du har det, det er beinhardt å komme igang igjen. Særlig når man har skiftet jobb; da tar det uker, ja kanskje måneder før man har overskudd til så mye annet.
Det er ikke lett for meg heller, sommeren har vært totalt ustrukturert mht til trening. Det er først nå de to siste ukene jeg begynner å få tilbake litt av gnisten. Måtte til og med ut å kjøpe nye høstklær èn størrelse opp!!! Faktisk lar jeg det ikke gå innpå meg så mye, for jeg vet at jeg skal "krympe" igjen. Og klærne var jo fine, så jeg føler meg vel!
Kjempedumt at du ikke kan være med til Trondheim, for jeg føler også at vi virkelig har funnet tonen!!! Hadde vært gøy å treffes.
Sender over masse motivasjon til deg, du greier helt sikkert å komme igang igjen.;-) Det tar bare litt tid.
Klem fra Tarangai
c.AuthorAlias Isa28. august 2001
Åh ! jeg vet akkurat hvordan du har det ! Og jeg har det på akkurat samme måte ! Men jeg har greid meg bra i 1 og en halv dag, og har bestemt meg for at dette skal jeg greie !
Men lysten til å skeie ut er farlig nærme, og det skal ikke mye til før jeg tipper over !

Ta 1 minutt av gangen - det gjør jeg nå !

Lykke til ! Tenker på deg ! :)

Isa
c.AuthorAlias Victoria28. august 2001
Hei Nin :-)

Det er hardt å komme i gang igjen, jeg bruker alltid litt tid på å bli mentalt klar tror jeg.. Det blir noen dager med prøving og feiling, og så plutselig er motivasjonen der igjen. Ofte er det bare 1 liten treningstime som skal til... ;-)

Det er så synd du ikke kan være med til Trondheim.. Men det er jo også Københavntur i mai! Og sikkert et treff i Oslo til våren også, du kan jo henge deg på der!!

Klem fra Victoria
72,0 kg

Har gått opp noen kilo etter sommeren!

Hei alle sammen!

Måtte bare innom en liten tur....
Har begynt i ny jobb! Artig, men mye å gjøre.....

Sommeren har vært fantastisk flott!! Og lang - utrolig deilig!! Har fullt opp med krefter igjen, men har ikke tid til å trene...enda, håper å komme i gang med det igjen til neste uke!!

Jeg har som dere ser gått opp 4 kg i løpet av sommeren - det er bare ikke festlig, men av skal de samme søren!!! Brukte 10-11 uker å legge de kiloene på kroppen, så jeg må vel regne med å bruke noen uker på å få dem av igjen!! Tenker jeg setter en frist på 8 uker!! Dvs. torsdag 18 oktober - da skal jeg veie 68 kg!!! (igjen....he, he)

Så flott tiltak Victoria og Nicky - Tr.heim i oktober!!!!!
Det er bare det at den helgen er jeg i London - f....!!!
Det var noe skikkelig herk!!!! Jeg vil jeg og!!!!!! snufs....

OK - det var fint å skrive bitte-litt her igjen, men må nå ile videre.....

Dagens gode råd:
Stopp opp midt i den travle hverdagen - Len deg godt tilbake i stolen, lukk øynene, og tenk bare på gode og hyggelige ting!

Ha en fortreffelig dag alle sammen!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Amorica25. august 2001
Hei!

Takk for hyggelig kommentar i boka mi! :))

Du har kost deg veldig i sommer du :)) Ingen fare. Det er ikke det man spiser iløpet av en lang deilig sommerferie som gjør en tykk. Kom tilbake til gode matvaner og begynn å trimme igjen, så er du nede på ønsket vekt fortere enn du aner!

Er veldig enig med deg når det gjelder filosofien; når man har brukt endel uker på å få kiloene på, så får man bruke noen uker på å få dem av igjen. Det er jo bare det som holder i lengden!

Du klarer alt du vil! Stå på!
Klem fra Amorica
c.AuthorAlias Maple24. august 2001
Hei Nin!
Velkommen tilbake frå ferie!!
Eg gjekk også opp litt iferien, men det er neste borte no. Du får ha lykke til med dine, eg trur nok du greier det fint!!

-Maple
c.AuthorAlias Ingvild24. august 2001
Heisann Nin ;)
Artig å se deg her igjen - du er dypt savnet :))
Synd at du ikke kommer til Tr.heim ja. Det hadde vært artig å møtt deg. En annen gang kanskje ?
De kiloene du har lagt på deg i sommer, går nok fort av, kjenner jeg deg rett :) Ha en deilig dag du også. Her i Trondheim er det knall vær :))
Klem Ingvild
c.AuthorAlias Victoria23. august 2001
NIIIN!!! Hei!

Jeg har nesten ikke rukket å lese meldingen din, for jeg ville forte meg å sende kommentar til deg! hehe.. Som du ser skiftet jeg navn -tilbake! (lettere forvirret ja!) Håper du har hatt en deilig sommmer, det er godt å ha deg tilbake her! Neimen Nin da, du må jo være med på treff.. Den London-turen kan du vel flytte!! ;-) Vi vil ha deg med Nin, tenkte senest i dag tidlig at jeg håpet du ville komme innom her så du så invitasjonen.. Flott å ha deg tilbake, og de 4 kiloene får du nok jaget bort!

Stor klem fra Victoria :-)
c.AuthorAlias Tarangai23. august 2001
Hallo Nin.

Velkommen tilbake. Du aner ikke hvor jeg har savnet deg!!!!!!!!
Men nå er du her igjen -hurra! Jeg har sjekket lista om du hadde kommet tilbake omtrent hver dag den siste tiden.

Dropp Londonturen. Kom til Trondheim, det er mye viktigere. Jeg bor jo der, så jeg har møteplikt!
Flott at du har hatt en fin sommer med mye kos. Slanke blir vi vel igjen...... Har lagt på meg jeg også, men begynner heldigvis å få motivasjonen tilbake.
Ha en fin-fin dag, -og ikke forsvinn herfra igjen da.
Tarangai
68,0 kg

Bare hjemom en liten tur....

....for å vaske klær...

Herregud!!! Må si at jeg har savnet siden her!!! Og dere!!! Hvordan har alle sammen det!!?? Det er jo søren meg 4 uker siden jeg skrev noe her sist! Men jeg har altså vært på ferie hele tiden (på hytta) og har ikke hatt noen muligheter til å skrive!
Reiser igjen i morgen tidlig!!

Når det gjelder slanking, så er det et fremmedord for meg for tiden!! Om vekten på 68 kg som jeg har skrevet ned stemmer - aner jeg ingenting om - har ikke tenkt til å gå på vekten før ca 12 august!!!! Tror nok jeg har gått opp et par kilo - føles sånn, men er ikke helt sikker!!
Jeg spiser og drikker det jeg har lyst på! Og det er jo en kjennsgjerning at sjøluft og bading gir voldsom appetitt!!!! Det kan i hvert fall jeg skrive under på!!! *ler*
Holder ikke igjen på noe , bortsett fra sjokolade - det har jeg klart meg uten!! Men øl er ike akkurat slankende...og det er jo så godt!!! Hjelp!! Når jeg nå tenker på, og skriver om det jeg har puttet i meg, så får jeg litt hetta!!!
Jammen var det lurt at jeg skrev litt her....Det får meg til å bli litt bevisst på hva jeg driver med i forhold til alt som går inn - midt i ansiktet.....*ler*

Kan ikke akkurat skryte av for mye trim heller!! Joggeskoene mine har fått ligge helt i fred!!!! Har svømt og dykket, men ikke alt for mye....*ler*
Ser jo nå at det nok blir litt tøft å komme i gang igjen til høsten...men den tid - den sorg!!!

Hmmm - hvilket sitat skal passe denne dagen....
JO - jeg har et som kan passe:

"Samvittighet: Det eneste som føles ubehagelig når alt annet føles behagelig."
(Anonym)

Passer jo veldig bra nå i disse sommer/ferie-dager!!!!

Men, jeg skal ikke dyrke den dårlige samvittigheten min, jeg får heller bare putte den langt inn i kottet!!! *ler*

Det er nok ingen vits i å skrive ned det jeg spiser...da blir dere bare så sultne....*ler*
Det er heller ingen vits i å skrive opp noen plan for hva jeg skal trene denne uken - det opplegget vil allikevel gå skeis - og det igjen vil jo bare gi meg enda mer dårlig samvittighet...og det vil jeg jo ikke ha!!! *ler*

Derfor - ha fortsatt en riktig god ferie alle sammen!!! Kos dere masse MED god samvittighet!!!

Nin
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
c.AuthorAlias nicky21. juli 2001
Heisann nin
Du koser deg, og det skal du virkelig unne deg. Sommeren er så kort og en skal ikke tenke bare slanking hele tiden. En skal nyte livet.
Høsten og vinteren er lang og da er tid nok til å drive slanking frem til neste sommer!!! Jeg har heller ikke vært på vekta, sist var den 68 men jeg lurer nå virkelig nå hva den står på??? venter til etter sommeren med å veie meg, men da er det slutt på kosen, da blir det vann og brød og full trening.

Ha en fin sommer Nin
Klem fra Nicky
c.AuthorAlias Ingrid12. juli 2001
Hei Nin!
Kjempekjempekoselig å se deg på disse sidene igjen! Og takk for kommentar! Som alltid er du en gledesspreder av de helt stoore!!!! Takk for at du er den du er!!
Kos deg på hytta, så "ser" vi deg kanskje og forhåpenltigvis mer på disse sidene etter at ferien er over!
Klemmmmmmmm fra Ingrid.
c.AuthorAlias windsochange10. juli 2001
Hei Nin,
Så fint å se deg! Og for en herlig sommerferie det høres ut for at du har - NYT DEN!!!! Kikk innom igjen når du kan, og du har rett: den tid den sorg, kos deg du!
-sommerklem fra winds-
c.AuthorAlias Tarangai10. juli 2001
Hei Nin.
Så herlig å se at du har vært innom. -og hvilket innlegg!!! Jeg ble glad da jeg leste om samvittigheten ;-) ......min ble litt mindre dårlig!
Som du ser så sliter jeg fælt for tida. Derfor fant jeg ut at det var bedre å starte på nytt (Ble deppa av å se at jeg hadde vært nede på 68 kg)
Det må være herlig å ha så laaaang ferie som du har!!!! Kos deg.
Solfylt hilsen fra Tarangai
c.AuthorAlias Ingvild9. juli 2001
HEEEEEEEI NIN :)))))))))
KJEMPE HERLIG Å HØRE FRA DEG, HAR SAVNET DEG MASSE, Å TENKT MYE PÅ DEG. GODT Å HØRE AT DU KOSER DEG PÅ HYTTA !
JEG SKAL FLYTTE PÅ MEG I SOMMER, Å ELLERS SLITER JEG MED SLANKINGA(LETTERE Å SLANKE SEG NÅR DET IKKE ER FERIE), OG SÅ SKAL JEG BESØKE MÅNESTRÅLE (VICTORIA) IGJEN NESTE UKE :)
DET BLIR ARTIG, HAR IKKE SETT HENNE SIDEN FEBRUAR :)
MISUNNER DEG DEN HYTTA, JEG ER SIKKER PÅ AT DU STORKOSER DEG !
MANGE SOMMERKLEMMER FRA INGVILD
c.AuthorAlias pipp9. juli 2001
Koselig at du tittet innom her igjen. Høres ut som om du har en fortreffelig, aldeles herlig sommer!!! Nyt sommeren, solen og livet. Kos deg! Det faktisk såpass sundt å kose seg og ha det bra, at det er ikke engang sikkert det vises på vekta når du tar den fram igjen en eller annen gang etter ferien.
God sommer fortsatt!
Pipp
c.AuthorAlias Maple9. juli 2001
Takk for kommentar i boka mi! Kjekt at du stikk innom av og til. For min del er det snart ferie, begynner på fredag.
Ja det blir mindre trening når det er så fint ver, men for min del bruker eg då gjerne sykkelen til byen i staden for bilen, så det blir ikkje såå ille!!

God sommer.
-Maple
68,0 kg

Tilbake fra Roma!!

Jeg har hatt det utrolig morsomt!!! Kjempegøy å møte gamle kollegaer igjen – artig å se hvor forandret man kan bli på 13 år!!!
Kjolen passet helt glimrende!!! Deilig å tenke på at det ikke buler ut her og der!!!
Fikk absolutt bekreftet selvfølelsen min!

Føler meg helt på topp for tiden!

Reiser på ferie igjen i morgen (hytta), der skal jeg leve forholdsvis sunt, men allikevel kose meg! Kose meg – vil si: Rødvin til maten, cognac etter maten, øl på brygga...men ellers – ikke sjokolade, masse frukt og grønt, jogge , gå turer, svømme (Hadde forresten mitt første sommer-bad i pinsen – utrolig kaldt!!!),
høres dette sunt ut!?

Hmmmm, vel – det er i hvert fall forholdsvis greit, men ikke vektreduserende!! Men det er i orden – får bare prøve å holde den vekten jeg har!!!
Målet mitt for denne sommeren var å gå ned til 64 kg, det har jeg ikke klart, men jeg synes det er bra det jeg har klart – altså gått ned til 68 kg!!!!
Så får vi se litt ut på seinsommeren om jeg starter påan igjen!!!
Men det kan være tøft nok å holde på vekten – vet jo at det blir mye kos!!
Så målet for de neste ukene er altså å holde vekten!!

Dagens sitat er av Inayat Khan:
"Et menneske uten karakter, er som en blomst uten duft."

Jeg hadde lyst til å ta med dette , fordi jeg tror at de som holder til på disse sidene, har en sterk blomsterduft!!!!! Jeg vet dere vil lykkes med deres mål!!!

Jeg kommer innom med jevne mellomrom og oppdaterer om hvordan det ligger an.... Vil ikke "kutte" ut denne siden...selv om jeg har klart å gå ned noen kilo!!!
Denne siden har blitt en "nyttig" dagbok-side for meg – ikke bare når det gjelder slanking, men også andre ting – får liksom ut litt gruff her – og ikke minst: gleder – som kan deles med dere!!
Har faktisk holdt til her siden oktober...wowww!!!!

Håper alle har det riktig så bra – og at alle går sommeren i møte med entusiasme og glede!!!!
9 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarangai14. juni 2001
Hei Nin.
Skal bare si at det er hyggelig at du stikker innom mellom slagene!
Jo, Jentebølgen gikk fint, selv om regnet høljet ned. Fikk jo medalje da........og vi varmet oss på deilig rødvin etterpå.
Gleder meg til du kommer tilbake for fullt.
Tarangai
c.AuthorAlias månestråle13. juni 2001
Hei Nin :-)

Fint at du henger deg på snacks-stoppen :-) Hva som er utskeiing bestemmer du selv! (Det du ikke hadde planlagt å tillate deg eller noe sånt :-) Du har vært kjempeflink som som har kommet ned til 68!! Husker du vi hadde veddemål om først til 70? Og her er jeg på 75 enda.. Men jeg kommer snart!! ;-) Håper du forblir her leeeenge enda Nin! (uten å gå opp selvsagt!)

Stor klem fra Månestråle
(Vic ;-)
c.AuthorAlias vår13. juni 2001
Nin
Takk for inspirasjon! Dette var vakkert. Blomsterduft er ikke det jeg forbinder med meg slv her jeg svetter og strever og går på tur med alle mine kilo på slep ...

Hilsen Vår
c.AuthorAlias Kanutten13. juni 2001
Hei Nin!
Og gratulerer med slankinga, du nådde jo nesten målet ditt da? Så jeg er enig med deg, vær fornøyd med det du har nå å sats på å holde den utover året. Du var jo svært fornøyd selv også, i Roma, så da må alt være på topp. Kos deg i resten av ferien din da, så håper vi at du stikker innom oss innimellom JEg har ikke tenkt å slappe av ennå, minst 5 kilo igjen til det!
Hilsen fra Kanutten. God sommer!!
c.AuthorAlias lala13. juni 2001
Hei Nin!
Hyggelig å se deg her igjen!
Ha en skikkelig fin sommer, og kos deg både til lands og til vanns! Får håpe vi får masse sol- og badevær utover nå!
Klem fra lala
c.AuthorAlias Viola12. juni 2001
Jeg er en blomst uten duft, hulk! (Har sprukket idag)
Ellers takk for hyggelig kommentar, fint å se deg her igjen, i strålende humør!
Ser ut som om du går sommeren i møte med flagget til topps, ja! Det er tross alt det viktigste, ikke om man har gått ned 3 eller 6 kilo...
Herlig å være i Roma, hva? Var der for knapt to uker siden jeg også.
Klem, Viola.
c.AuthorAlias Isa12. juni 2001
Synes du har vært flink jeg !! Og tenk så moro det må være å gå med kjole man føler seg vel i!

Du får ha god ferie - kos deg ( med måte...)

Isa
c.AuthorAlias Gunilla12. juni 2001
Jeg skal forsøke 22.juli, men jeg blir ikke skuffet om jeg ikke får det til. Håpet er at etter all denne spisingen har forbrenningen tatt litt av, og dermed økt...? :-) Det er iallefall lov å håpe. Begynner å bli rimelig lei nå, men gubben fikk tak i ikke mindre enn 70 mp3-plater med svært god musikk på, så i kveld blir det rockering og sykling til den store gullmedalje... og taco til middag...
Hva er egentlig best? Youghurt naturell eller biola naturell?

Ha en flott dag!
c.AuthorAlias Maple12. juni 2001
Heisann Nin!
Eg er heilt enig med deg i at dette er litt meir enn slanking. Ein får ut litt gruff, meir enn med ein kopp kaffe!!! :-) Det er også å halde vekta stabil, å ikkje gå opp att. Eg har heller ikkje nådd måla mine, men har nå gått ned litt, og er absolutt ikkje misfornøgd. Og du har heilt rett i at det er ein del fargerike personer her, deg sjølv blant dei! Ha ein finfin ferie vidare!
68,0 kg

Det er ikke mulig!!!

Av en eller annen grunn viste vekten 68 kg i dag!!! Kan det ha noe med den sjokoladen jeg spiste i går morges!!! *ler*
Tenk – 68 kg!!! Ypppiiiieeeeee!!!!! Oj, jeg skal ut å jogge i lunsjpausen min i dag!!!! Jeg skal rett og slett legge igjen 1 kg i veikanten!!! *ler*

Jeg tror jeg har drømt meg lettere...har kavet voldsomt i natt....har sikkert brukt vanvittig med energi – kaloriene bare strøymer bort...hmmm – *ler*

Det ble ingen treningstur på meg i går – men det ble skikkelig "hagedans" med naboene – det var nok det som gjorde susen – danset ut i de små timer...og full rulle på jobb i dag – forsov meg ikke engang!!! Det er nesten ikke mulig å forsove seg på sommeren!!! Er ikke det merkelig – at vi får et sånt vanvittig overskudd når det er sommer!!!??? Jeg tror jeg kan klare alt jeg!!!! *ler*

Joda, det er ille å tenke så mye slanking og kropp som enkelte av oss jenter gjør. Men samme hvor mye jeg snur og vender på det temaet der, så ender det alltid opp med at jeg rett og slett VIL være slank – jeg føler meg jo så mye bedre da – alt er liksom så mye enklere!!!!!
Det evige spørsmål og tema....
Klart man må være som man er – så lenge man føler seg vel med den tilstanden man er i!

Dagens sitat er av Henrik Ibsen:
"Hva er lykken annet enn det å være i overensstemmelse med seg selv?
Krever ørnen gullfjær? Ønsker løven seg klør av sølv?"

Hmmm.... til ettertanke!??

Gårsdagen var greit nok i forhold til frukt og grønt...nesten greit da – det ble litt cognac til kaffen, og en liten dæsj rødvin til grønnsaksgryta mi...*ler*
Men man skal jo nyte litt og...(oj, for en dårlig unnskyldning – er det ikke alltid det vi sier når vi "unner" oss litt...)

3 dager igjen på jobb så er det ferie!!!!!!
Gjett om jeg skal kose meg!!! Jeg skal trene masse (tror jeg...), i hvert fall ta noen joggeturer, og så skal jeg svømme masse – jeg elsker å svømme!!! Jeg skal spise mengder med vannmelon....kanskje det finnes en vannmelonkur!!?? *ler*
Og så skal jeg bli super-brun! (Blir heldigvis fort brun!) Ny bikini!? JA!!!!
Nå tenker jeg at jeg har gjort dere litt misunnelige....
He, he.....

Ha en fantastisk fin dag!!!


11 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bitten1. juni 2001
Hei Nin. Det høres fantastisk ut :)))))))) Klem fra Bitten.
c.AuthorAlias månestråle31. mai 2001
Hei Sprudle! :-)

Dette er jo kjempeflott!! Du har jo gått ned 7 kilo her nå, IMPONERENDE! Skal jammen prøve sjokolade til frokost jeg også.. hehe.. Blir så godt humør og motivert av å lese sånne innlegg som dette! Du må kose deg masse i ferien!

Klem, månestråle ;-)
p.s. Ble misunnelig på hagedansen deres jeg, det hørtes så gøy ut! Aldri noe hagedans her jeg bor.. Kanskje fordi jeg ikke har hage.. hmm.. :-)
c.AuthorAlias lene31. mai 2001
Flott at du har funnet tilbake til det sprudlende og smittende humøret ditt. Og grattis med en kilo ned - hagedans gjør susen. Du blir nok flott i ny bikini. Dersom jeg klarer å komme meg ned til 70 kg innen 1. juli så skal jammen med jeg også kjøpe meg en ny flott bikini. Åååååå jeg drømmer og håper....
Hilsen Lene
c.AuthorAlias Muriel31. mai 2001
Hei!
Så deilig å våkne opp en kilo mindre, og ikke forstå hvorfor. Det er jo super fint altså. Det er nok sikkert dansingen, da forbrenner en supermasse.
Godt med ferie snart, du fortjener det jo virkelig. Det virker som du jobber mye?
Ha en fin dag!
Klem Muriel
c.AuthorAlias Ingvild30. mai 2001
Hei !!
Gratulerer kjempe mye :))))
Dette fortjener du virkelig :)
Mange klemmer fra Ingvild
c.AuthorAlias Isa30. mai 2001
Gratulerer - og takk for det sprudlende innlegget ! Jeg ble jo motivert bare av å lese det !!!

Hva er forresten målet ditt ? Eller er du i mål allerede ?

Isa
c.AuthorAlias bloody mary30. mai 2001
gratulerer med ett kilo mindre.. tror det må være sjokoladen du spiste.. he-he.. jeg ble skikelig oppmuntert da jeg leste innlegget ditt, men misunnelig? NEI!!! for jeg har nemlig bestilt meg sydentur 5.juli, så jeg skal også ha meg ny bikini.. så det så!! he-he..

ja, ja.. du får ha en fin kveld!!
klemmer fra meg..

c.AuthorAlias nicky30. mai 2001
Heisann nin og grattis med kiloen
Vi er vel ikke misunnelige! for vi vet hvor lett det er å bli kvitt en kilo, he,he. Deilig tid vi har foran oss, vi må nyte den i fullt drag. Ha en fin ferie med masse kos og fin brunfarge. Heldig du som kommer inn i bikini.
Klem fra Nicky
c.AuthorAlias ingrid30. mai 2001
Heeey! Er det noen som virkelig har funnet tilbake til motivasjonen her, eller!!! :-D
Godt å se/lese at du er i så godt humør, Nin!! En kio ned er superdeilig! Kanskje du har funnet den hemmelige formelen, en sjokolade om dagen, så går vi ned en kilo pr. døgn!! (I wish... Sukk.)
...Forresten, misunnelige, nei??? Vi nei??? Aldri! (hehe...)
Klem fra Ingrid.
c.AuthorAlias Tarangai30. mai 2001
God morgen Nin.
Gratulerer så mye med vektnedgangen. Dette fortjener du virkelig for jammen har du stått på.
Det var nok konjakken og sjokoladen som gjorde utslaget !!!
Jeg er enig i at man må trives med seg selv, og da hjelper det ikke at andre sier at man ikke trenger å slanke seg.
"Skal DU slanke deg? -du som er så tynn...." Man kjenner seg selv best, nemlig!

Du får kjøpe deg en rå-lekker bikini og riktig nyte ferien din, heldiggris !!! Du får svippe innom her også da, hvis du har anledning.
Hva med en bærbar PC på hytta??????
Ha en herlig dag.
Klem fra Tarangai
c.AuthorAlias Mulle30. mai 2001
Ja, jeg er misunnelig på kiloen din! Men gleder meg veldig på dine vegne og ble i mye mye bedre humør av å lese boka di i dag! Så takk for det! Skal også prøve å trene litt i syden, tar med joggesko og har en visjon om å jogge om morgenen før ungene våkner, + svømme og bade masse. Jeg fikk virkelig inspirasjon av deg i dag Nin!
Mulle
69,0 kg

Tross alt...

...jeg har gått ned igjen til 69 kg!
Jeg har jobbet fryktelig mye (igjen), og kostholdet blir preget av hastverk og mye reising. Har heller ikke trent. Men vekten i dag morges viste 69 kg, og det er etter en helg med mye godterispising!
Jeg har ikke klart å starte med ny sjokoladestopp etter 17.mai, for å være helt ærlig har jeg akkurat dyttet i meg en porøs melkesjokolade til kaffen – hjelp!!!

Nå er det under 2 uker til jeg skal føle meg vel i en nyinnkjøpt rålekker kjole – ettersittende – avslører alt!!! Hvis jeg kunne gått ned 2 kg fram til da, så hadde det vært supert!!!
Det blir nok noen "helvetes-dager" for meg i løpet av disse dagene før 9/6!! *ler*
Jeg er glad for at jeg har trent så mye som jeg har gjort i vinter – sprettrumpa er fortsatt der og magen er ikke så verst den heller!

Opplegget mitt fram til 9/6:
29/5: Frukt og grønt-dag
30/5: Bursdagsfeiring her hjemme med kaker...
31/5: Vanvittig 18-timers-jobbedag! Trenger litt ekstra energi denne dagen!
1/6: Frukt og grønt – dag
2/6: Gourmethelg...
3/6: Gourmethelg
4/6: Gourmethelg
5/6: Frukt og grønt-dag
6/6: Fastedag
7/6: Fastedag
8/6: Frukt og grønt-dag
9/6: Finale!!!! *ler*

Oj, blir ikke akkurat noe tynn av det her!!!
Får nok velge blant de magreste gourmetrettene – og ikke alt for mye rødvin.
Når det gjelder bursdagen så kan jeg jo spise frukt og grønt før og etter kakene...(eller bare kaker... *ler*)

Tar forresten ferie nå etter denne uken – gleder meg vilt – skal være mye på hytta, sole og bade!!! Masse god vin! Gode bøker!! Kald øl på brygga i solsteken....mmmmmm...Skal feriere til langt ut i august!!!! (Det er derfor jeg har jobbet så sinnsykt mye i lengre tid!)

Jeg føler at alt er så fint for tiden, det har sikkert noe å gjøre med det at jeg straks tar ferie, alt er så vakkert nå!! Det er grønt og friskt ute, det er sol og det er sommer!!!
Det er rett og slett godt å leve!!!

Dagens sitat handler om dette, sitatet er av Christian Morgenstern:
"Egentlig er alt man betrakter med kjærlighet, vakkert. Jo mer man elsker verden, desto skjønnere synes man den er."

Er ikke dette sitatet helt herlig!!!??

Skal forresten prøve å trene i kveld, hvis jeg rekker, må jobbe en del...

Ellers – alle herlige medslankere – ha en fantastisk fin uke!!!!
11 i heiagjengen
c.AuthorAlias nicky29. mai 2001
Heisann nin og grattis med nedgangen
Du fortjener virkelig en fin og lang ferie nå sånn som du har stått på hele tiden. Kald øl på brygga i solnedgangen,
herlig:-)
Ha en fin ferie
Klem fra Nicky
c.AuthorAlias Muriel29. mai 2001
Hei!
Jeg skulle ønske jeg fikk litt av energien din, jeg blir sliten av å lese alt du rekker. Send litt energi til meg da vel! Du kommer nok til å klare målene dine, så viljesterk som du er!
Klem Muriel
c.AuthorAlias ingrid29. mai 2001
Hei Nin!
Du fornekter deg ikke... Man blir alltid i godt humør av å lese dine innlegg!!! Du må slutte å jobbe så mye - savner deg på disse sidene!!! :)
Det høres utrolig deilig ut å kunne feriere i over en måned... Jeg vil også! På meg blir det bare jobbing, jobbing, jobbing i sommer, bortsett fra ei helg. Da skal jeg bo på hotell, ta aromamassasje, manikyr, pedikyr og you name it!!!
Klem fra Ingrid.
c.AuthorAlias lene29. mai 2001
Grattis med vektnedgangen igjen. Med din energi og ståpåvilje er jeg sikker på at du klarer å gå ned de siste to kiloene. Men uansett er jeg sikker på at du blir dritstilig i den nye kjolen. Å gud som jeg misunner deg den lange ferien. Hva er vel bedre enn en kald øl på brygga i solsteiken???? Lykke til med "helvetes-dagene"!
c.AuthorAlias bloody mary28. mai 2001
det var da voldsomt for et humør!! det smittet fort over.. blir så gla av å se at det går nedover med deg.. og med der opplegget du har planlagt kommer den kjolen til å sitte som støpt.. :o)
misunner deg den lange ferien du skal ha, men det fortjener du som har jobbet å slitt i så lang tid..

ellers ønsker jeg deg en skikkelig fin uke, og ikke slit deg ut i jobben!!

sommerklem fra meg :o)
c.AuthorAlias Isa28. mai 2001
Velkommen tilbake ! Hyggelig å se at vekten har holdt seg ! Høres ut som litt av et race du skal ha framover - det blir spennende å følge med !!

Isa
c.AuthorAlias kitt28. mai 2001
hei på deg Nin!

utrolig koselig å se deg igjen her!

gratulerer med vektnedgang!
dette klarer du strålende!!!!

du kommer til å se rålekker ut i den kjolen!

klem fra kitt
c.AuthorAlias aline28. mai 2001
hei og takk for komentar!

du lurer på om jeg hadde bestemt meg for ikke å drikke pga av slankinga. på en måte. jeg pleier alltid å drikke ganske mye på byturer og fester, så jeg tenkte at jeg skulle prøve å la være på lørdag. det hjalp å regne ut antall kalorier i alkoholen også!!

skummelt at det er så mye kalorier i det!!!

men som jeg skrev i dagboka. neste gang kommer jeg nok til å drikke!!

lykke til med de to kiloene!!
klem aline
c.AuthorAlias Tarangai28. mai 2001
Hei Nin.
Fint at du svipper innom. Ser at du jobber som en hest *ler* Knegg, knegg!
Du må nå ikke slite deg ut helt da, selv om du skal ha ferie. Skulle gjerne hjulpet deg med noen tips, men etter å ha lest planen din fremover, tror jeg at du greier deg utmerket.
Tror jeg må prøve med noen frukt & grønt-dager jeg også. Kjedelig å ese ut igjen etter alle kreftene og forsakelsene man legger i denne slankingen.
Du får ha lykke til, med både det ene og det andre.
HA EN FLOTT DAG. Ikke glem oss helt da. Det er litt kjedelig her uten deg ;-D
Tarangai
c.AuthorAlias Gunilla28. mai 2001
Har du gode rumpeøvelser på lur? :-)
Det hadde jeg trengt... Sykler på ergometersykkel, bruker rocke-ring og går turer med vekter på bena (1 kg på hver fot), men savner litt trening for bakenden...! Tips?

Ha en flott dag!
c.AuthorAlias windsochange28. mai 2001
Hei Nin,
For et herlig positivt og motiverende innlegg Nin! Du formerlig sprudler ut av skjermen her :) Grattis med nedgangen, ser ut for at det "løsner" for oss nå - og det er herrrrrlig! Du kommer til å greie de 2 siste innen 2 uker, det er jeg sikker på! Du er kjempeflink! Lykke til mot målet - det er innen rekkevidde :)
-klem fra winds-
71,0 kg

Motivasjonen burde være til stede...

....men det er den ikke!!!
Sommeren er her (nesten), klærne skal av – alt burde egentlig ligge til rette for at motivasjonen burde være på topp, men jeg klarer ikke å "hente" meg inn igjen. Jeg fortsetter med alt det som er feil; smør på skiva, godterier hver kveld, sauser og stekt mat, dressinger og suffleer, spekemat og rømme....ja, det er bare å fortsette – jeg gjør absolutt ingen ting for å klare å gå ned et par kilo!!!
Ingen trening heller.....
Huff, så dum jeg er!!!
Tenk alt det slitet mitt – til ingen nytte!!! Tragisk!!

Dagens sitat dreier seg om nettopp hvor dum jeg har vært, sitatet er av Gabriel Laub:
"Det er ufornuftig alltid å være fornuftig. Men det skal ikke være en rettferdiggjørelse for dumheten."

Vel, det var litt sånn jeg begynte å skeie ut med å si til meg selv at; ja, ja jeg må jo unne meg noe, kan ikke være like fornuftig hele tiden, men så bare fortsatte jeg – og det er dumhet!!!

Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre for å finne tilbake den gode motivasjonen jeg hadde. Fortsatt så kommer jeg til å jobbe en god del, og det blir jo litt vanskelig å få til å spise riktig, og det med trening kommer til å bli håpløst fram til jeg tar ferie – om tre uker tar jeg ferie!!!!! Lenge!!!!!!!!
Jeg hadde et håp om å bli litt slankere til 9/6, da må jeg nemlig "vise" meg fram litt!
Hvis jeg tenker veldig mye på den datoen – så blir jeg kanskje motivert!!

Skal jobbe hjemme i dag, så jeg skal prøve å lese gjennom dagbøkene og skrive ned noen kommentarer i løpet av dagen, det er lenge siden sist!!

Dagens rasjon:
Frokost; 1 skive m leverpostei og tomat (uten smør!), kaffe, juice
M.m; 1 eple
Lunsj; litt cottage cheese, tomat, knekkebrød, grønn te
M.m; Sjoko-vanilje-kaffe....Hvorfor i hule heiteste trøkte jeg innpå det der!!!??? 1 banan
Middag;
Kvelds;

Trening: Tvilsomt (Har ikke lyst, selv om jeg sikkert hadde fått tid til det i dag!)

OK, håper det går bra med dere alle sammen!!??
Ha en strålende slanke-uke!!!
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias ingrid21. mai 2001
Hei Nin!
Kjenner meg veldig godt igjen i hva du skriver. Har hatt en skikkelig "deppe-periode" nå. Ble bare dritt-lei av å tenke slanking hele tida. Tror ikke det er veien til et slankere liv heller, egentlig. Nå satser jeg på å spise sunt, trene litt, gjemme bort vekta og ellers stort sett bare kose meg. Finne på morsomme ting, holde meg i aktivitet.
Hm... Nå ble jeg nysgjerrig... Hva skal du gjøre niende juni??
Ellers håper jeg du tar hensyn til deg selv nå når du sliter litt. Husk at det er viktigere å ha det bra med seg selv enn å være tynn! Klart det er en viss sammenheng der, men... :)
Selvsikkerhet, et høyt hevet hode og utstråling holder et langt stykke!
Stor klem fra Ingrid.
c.AuthorAlias nicky20. mai 2001
Hei Nin
Skjønner godt hvordan du har det, tror innerst inne at du er ganske fornøyd med kroppen din som den er, og da er det ikke lett å hente frem motivasjon. Det er så mye annet her i verden som er mye morsommere enn å bare tenke slanking hele tiden. Kos deg med god mat og drikke og tenk på noe annet en stund. Får du lyst til å begynne på så kommer motivasjonen sigende senere. Jeg starter opp igjen i morra, men er ikke helt topp motivert, så jeg tar det som det kommer.
Ha en fin dag
Klem fra Nicky
c.AuthorAlias Christina16. mai 2001
Neimen Nin, da!! :)

Hei igjen!!! Lenge siden jeg har fått kommentert her nå, men nå benytter jeg sjansen!

Det med motivasjonssvikt kjenner jeg fryktelig godt til akkurat nå! Er motivert, men tiden går så fryktelig seint, hvis du skjønner.. Får ikke trena heller, men jeg trener det jeg kan, uten å utsette kroppen for noe den ikke er klar for etter div. sykdom. Hadde et lite motivasjonshopp i stad, faktisk. Og gudskjelov for det! Følte eksamen er altfor nær, og at jeg kommer til å stryke med glans - men så satte jeg opp en plan. Riktignok må jeg lese masse hver dag, men det er overkommelig og jeg kommer igjennom alt det jeg må - riktignok bare en gang, og kanskje sitter bare en brøkdel - men jeg får iallfall mulighet til å hente det frem fra langt baki hodet hvis jeg må på eksamen. Og det er kun for litt over ei uke. Om 12 dager er eksamnene mine ferdige, og da skal jeg storkose meg med trening og MASSE bortskjemming av meg selv frem til evt. Befalsskole. Poenget mitt er. Prøv og sett deg opp en liten plan - ikke kilo, og ikke nødvendigvis hva du ikke skal gjøre - men hva du skal gjøre. Og hva du får hvis du gjør det. F.eks. så kan du si at du skal trene 3 timer i uka, men klarer du å trene 4 venter en ekstra belønning. Eks. den buksa du så lenge har ønsket deg, den hårsveisen du aldri har turt eller fullt sett eksklusive kroppspleieprodukter (tro meg - de gjør underverker!! (Anbefaler Shiseido evt. Dior:)) Dette skal du holde i to uker. Minimum 3 timer, maksimum 4 med trening. Så kan du se etter de to ukene, om du har lyst/tid/ork til å trene mer, eller om du bør trene mindre. Glem kiloene en stund, hiv vekta - og konsentrer deg om deg!!

Jeg har fulgt med på dagbøkene så godt jeg kan, og med det hardkjøret ditt skjønner jeg meget godt at både kropp og hjerne er drittlei av alt som heter fornuftig og sunn mat (ehem - ehem!!) og trening.

Det er iallfall mitt råd. Sett opp en liten plan med positive ting du kan gjøre (eks. trene - prøv gjerne yoga eller streching om du vil ha forandring) - også glemmer du de negative ("ikke-tingene" - som ikke spis godteri, ikke spis smør osv.) i et par ukers tid, til du føler deg på topp igjen! Tviler ikke et sekund på at du kommer til å stråle og være ditt sedvanlige sprudlende deg den 9/6, men du skal jo helst opparbeide deg vaner du kan leve med i lengden, vet du:)

Iallfall - Lykke til!!! (og det sier jeg IKKE fordi jeg tror du trenger det!!) - og ha en kjempefin 17. mai i morra!!!!

Kos fra lesehesten Christina!
c.AuthorAlias Muriel14. mai 2001
Hei !
Får bare si at du ikke er den eneste som sliter med motivasjonen for tiden. Det finnest jo så mye god mat, som kroppen slettens ikke trenger. Det er vanklig å få trent innendørs når været er så fint ute. Kankje en tur i parken i stedet ?! Det er jo lov å værer slapp en periode, men da må man spise mindre. Vet ikke om dette var så veldig motiverende, men jeg ønsker deg alt godt. Du finner nok fram superviljen din igjen snart !
Klem Muriel
c.AuthorAlias Isa14. mai 2001
Ta gjerne masse av min motivasjon, akkurat nå har jeg masse ekstra ! Det er veldig rart med den motivasjonen, den kommer og den går og for akkurat 1 år siden skulle jeg slanke meg, men holdt i 2 dager tror jeg...Også plutselig nå i mars kom "ånden" over meg ! Du finner helt sikkert tilbake til motivasjonen, og kommer den ikke med engang så trenger du jo ikke å ta helt av i mellomtiden....ikke sant ?

Dette går så bra, skal tenke på deg !

Isa
c.AuthorAlias Tarangai14. mai 2001
Hallo Nin.
Fikk nesten sjokk jeg av at DU hadde gått opp i vekt! Men det er ikke det minste merkelig med det hardkjøret ditt.
Men du finner nok formen tilbake når ferien kommer. Dropp treningen når du ikke har lyst. Jeg får visst heller ikke trent denne uka; dess lengre man har vært borte fra treningen desto vanskeligere er det å komme igang igjen.
Kanskje vi skal inngå en avtale i dag? Ikke smør eller majones på skiva fram til juni!!! (bortsett fra litt majones til reker da.....) Ingen rømme heller!
Husker du sjokoladestoppen frem til 17. mai?
Jeg spiste 2 karameller på lørdag, 1 is og en dessert på hele sydenferien !!! (Jeg må skryte litt av meg selv nå slik at du får dårlig samvittighet)
Tenk på de deilige salatene som finnes, kylling-wok, knekkebrød m/magerost smaker jo helt himmelsk.......

Så skal vi trøkke i oss 2-3 liter vann hver dag! Vann med lime eller sitron er jo mye bedre enn øl og vin, enig?
Dette går som smurt.
Dessuten får vi helt sikkert en nydelig sommer med sol hver dag, og da skinner de slanke sommerkroppene våre i de lekreste bikinier.
Ha en fin uke; slit deg ikke ut :-)

Klem fra Tarangai
c.AuthorAlias Viola14. mai 2001
Kanskje du rett og slett er lei av å være flink? Ikke rart det, du har jo kjørt et ganske restriktivt løp... også har du jo heller ikke så mange kilo å ta av, skulle jeg tro? Rart det der med motivasjonen, den skrur seg liksom på og av, noen ganger uten at man helt skjønner hvorfor. Har gått rundt og drasset på mine forhatte 10-12 kg for mye i et år, minst, uten å være i stand til å gjøre noe med det. Og så - plutselig...
Men ikke vær fortvilet, Nin! Det er jo ikke akkurat KRISE, er det vel? Og hvis 9/6 er en veldig viktig dato, og det er litt "krise" likevel, så plukker du fram noe bilder (inni hodet ditt, altså) av deg selv uten de kiloene du vil gå ned til da, og bare setter i gang! Det er ikke mange ukene, så du klarer det! Skal nok heie på deg!!!
Klem, Viola.
71,0 kg

Et vanvittig styr!

Takk alle sammen som har "etterlyst" meg!! Hyggelig å vite at man ikke er "glemt"! Jeg har heller ikke glemt dere, men det har vært et vanvittig styr med jobb og reiser og div. andre ting!
Jeg var nødt til å reise på et hasteoppdrag til London, deretter var det et oppdrag i Stockholm, hvor det igjen ble erstattet av nok en tur til London. Har jobbet fra 09.00 til ca. 24.00 nå i et par uker – er passe gåen!!!! Er bare hjemmom noen dager for å ta del i en konfirmasjon + at jeg må vise mitt blide oppsyn til min kjære familie!!!
Reiser nok en gang til Stockholm i morgen for så å komme hjem til nok en konfirmasjon på søndag. Grunnen til at jeg jobber så mye nå er fordi jeg har planer om å ta en sinnsyk lang sommerferie – og derfor må jeg gjøre unna et par – tre måneders arbeid på noen hektiske få uker!

Dagens sitat handler om tid, sitatet er av K.K. Steincke:
"De fleste ville hatt mye å glede seg over, hvis de bare hadde hatt tid."

Det er klart jeg gleder meg over ulike ting i hverdagen, selv om tiden er fyllt....men jeg skal virkelig ta meg en super-lang sommerferie og nyte det meste!!!

Dette stresset er selvfølgelig ikke så bra verken for familie eller slanking... Har gått opp noen kilo...Hotellmat og representasjonsmiddager er IKKE slankende, i tillegg blir det en del småspising i pauser (rettelse; taxi-turer fram og tilbake til møter)....
Jeg har gått opp til 71 kg igjen, og føler meg ganske "blubbete"! Da jeg skulle ta på meg bunaden på søndag, tøyt det liksom ut alle steder!!! Hjelp!!! Føler et visst ubehag ved tanken på at jeg skal ha på meg bikini, men jeg må prøve å gå ned et par-tre kilo innen 9/6!!! Oj, det er jo ikke lenge til!!!! Huff og huff , er redd det da må bli litt uvettig slankin fremover...

Etter "helvetes-uken" var jeg faktisk nede i 68 kg – det var en god følelse, men gikk jo fort opp igjen da.... Orker ikke en sånn uke til, tror jeg...

Så hva er planen!?
Jeg vet faktisk ikke!!!
Tips??!!!

Jeg har selvsagt heller ikke fått trent noe særlig, for å være ærlig; ZERO!!!!!

Har lest gjennom noen av dagbøkene her – og det virker som om det går veldig bra med de fleste her!!! Det er jo fantastisk!!! Gratulerer!!!
Nå håper jeg på å bli smittet av deres entusiasme og motivasjon!!!!

Vel, dagens rasjon :
Frokost; 1 eple, vann, kaffe
M.m;
Lunsj;
M.m;
Middag;
Kvelds;

Ja, ja – det er godt å skrive litt her igjen!!!
Fortsatt masse lykke til med vektredusering!!!

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias kitt10. mai 2001
hei, hei Nin!!

kjempefint å se deg igjen! har savnet deg!

puh...jeg blir sliten av å lese om alt det du driver med!
kan tenke meg at du er passe sliten nå..
men da har du jo en lang og deilig sommerferie å glede deg til!

synd at du har gått opp et par kilo, men så flink som du har vært, tror jeg nok at du vil klare å kaste dem av deg igjen!
du får prøve!

lykke til!

klem fra kitt

c.AuthorAlias MEDUZA10. mai 2001
Det var godt du tok deg tid til og gi et livstegn. Har lurt felt på hvor du var blitt av, men nå er den saken oppklart. Det lille du har gått opp tar du fort av deg igjen når du er tilbake i normalt gjenge. Du har jo en fantastisk selvdisiplin så det blir nok ikke noe stort problem for deg.
Masse hilsen fra Meduza.
c.AuthorAlias Gunilla9. mai 2001
Velkommen tilbake! Har lurt på hvor du har vært - men det er godt å ha både deg og sitatene dine tilbake! :-) Men det er et spørsmål for meg hvordan du kan føle deg "blubbete" med en BMI på 22.2... ;-)

Ha en flott uke!
69,5 kg

"Helvetes-dagen"

Ja, i dag er den virkelige store prøvelsen – en dag uten å tygge!!
Jeg skal kun drikke i dag, og for å komme meg gjennom denne dagen, så tror jeg det er veldig viktig å tenke at dette er kun for en dag!!! Jeg må fokusere på det at det er denne dagen og så er det over, i morgen kan jeg tygge igjen!! *ler*
Tror det er viktig å ta det litt med ro denne dagen, hvis jeg får det til, så skal jeg prøve å få tatt meg en hvil etter lunsj, og en hvil etter "middag".

Gårsdagen gikk helt etter planen det var frukt og grønt – dagen.
Gårsdagens rasjon:
Frokost; 1 grapefrukt, kaffe, vann
M.m; 1 eple, vann
Lunsj; salat m forskjellige grønnsaker, grønn te, vann
M.m; kålrotskiver, vann
Middag; grønnsaksuppe, vann
Kvelds; 1 kopp sjokodrikk (lavkalori), 1 eple, vann, Farris

Gårsdagens trening:
60 min aerobic

Jeg var ikke sulten i går, jeg tror mye av cluet ligger i det å fordele maten utover dagen, og selvfølgelig det å spise nok. Det er ille å gå med tom mage – da blir alt ekstra slitsomt!

Dagens sitat er av Cristoph Martin Wieland:
"På tom mage er alle onder dobbelt så store."

Altså det gjelder å få i seg nok mat, og da må man jo velge i de matvarene som gir lite energi....hvis man skal ha noe håp om å gå ned i vekt.

Dagens rasjon:
Frokost; 1 glass appelsinjuice, 1 kopp grønn te, 1 glass tomatjuice, vann
M.m; 1 kopp grønn te, 1 glass gulrotjuice, vann
M.m; 1 kopp grønn te, 1 kopp urte te, vann
Lunsj; 3 dl suppekraft, vann
M.m; 1 kopp urtete
M.m; 1 kopp grønnte, 1 glass eplejuice
Middag; 3 dl grønnsaksbuljong, vann, 1 kopp varm saft... (dessert)
M.m;
Kvelds;

Mellom alle disse "måltidene" drikker jeg vann og Farris.

Håper denne dagen går bra!!!
Hvis jeg klarer å gjennomføre denne dagen har jeg oppnådd å spare en del kalorier i løpet av ukens totale energitilførsel. Jeg har fått renset kroppen – noe som vil føre til at jeg får mer energi resten av uken! Og jeg har klart noe som jeg har satt meg som et mål og en utfordring – og det er med på å gi selvfølelsen et kick!!! Sikkert flere fordeler med å fikse denne dagen også....

Dagens trening:
Viktig å ikke ta i for hardt denne dagen, men jeg skal prøve meg på en rolig sykkeltime i kveld!!

Kjøpte meg en vanvittig stilig/rå bukse i går!!! Måtte ha en premie, synes jeg fortjente det!!!

Ha en flott slankedag alle sammen!
17 i heiagjengen
c.AuthorAlias mina7. mai 2001
takk for hyggelig kommentar. det er ikke så mange som skriver i dagboka mi, så det er hyggelig med de som kommer. Ellers jo takk, hosten er nesten over og sykkelen er på veien. Det er kjempedeilig å være igang.

Jeg må si du er flink som faster. imponerende. Det blir spennende å se i dag boken din hvordan det gikk. Lykke til videre. mina.
c.AuthorAlias Irene7. mai 2001
Heisann Nin!!!
Lenge siden jeg har skrevet nå...sorry!!
Jeg går nå på Grete Roede-kurs, og det går kjempebra!
- ca. 4 kg hittil...og mer skal det bli!
Ser at du ikke har skrevet på en stund du heller..
Jeg skal snart skrive i boka mi igjen. Ikke bli borte, da!
Jeg lover å skrive SNART!!:-))
Klem fra Irene :)
c.AuthorAlias windsochange5. mai 2001
Nin??? Kom frem! Vi savner deg!!!!!
-klem fra winds-
c.AuthorAlias Viola1. mai 2001
Hvor er du, Nin???!!! Gi lyd fra deg da, så vi slipper å lure på om du har det bra!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias ingrid30. april 2001
Hei Nin!
Hvor er du??? Saaaavner deg!!! Baby come back!
Klem.
c.AuthorAlias Maple30. april 2001
Kor har det blitt av deg Nin? Håper du har det bra!!

Klem frå Maple
c.AuthorAlias mia24. april 2001
Hei til deg Nin!
Du, jeg falt for ditt sitat fra fredag 20. - det om mirakler..
Får sette min lit til mirakler og god drahjelp herfra..
Mitt opplegg går på Grete Roede dvs. 1000 - 1200 kcal + masse vann + mine lange, gode trimturer ! Vet av erfaring at klarer jeg dette - så er måler innen rekkevidde. Men teori og praksis går ikke alltid hånd i hånd. Derfor må en ha litt tro på mirakler også !!!
Ha ei flott slankeuke.
Klem fra Mia
c.AuthorAlias Isa24. april 2001
Snakk om vilje ja !! Du er kjempeflink !!
Det er kjempespennende å følge med, og gratulerer med ny bukse - den har du fortjent !!

Isa
c.AuthorAlias Viola24. april 2001
Du er altså superflink, det vil jeg bare ha sagt! Begynner å lure på om jeg skal prøve noe lignende, får se neste uke. Da har vi en lett uke på jobben. Har fastet før, det lengste er 6 dager, men det fyller meg med angst å tenke på det (skjelv). En dag går vel alltids...
Apropos tygging: Vet du at det er veldig lurt å "tygge" drikken når du faster? Bedre metthetsfølelse, og så er det visst vktig for spyttkjertlene (skjønt det gjelder vel egentlig for lengre fastekurer).
DU er ihvertfall FLINK!!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias nicky24. april 2001
Må si at du har vilje av stål. En hel dag uten å tygge på noe!!
Du har virkelig motivasjonen som skal til, og jeg har fått et kick av deg. Dette skal jeg også klare.
Ønsker deg lykke til i dagene som kommer og grattis med ny bukse, det gjør godt å premiere seg litt og særlig du som har vært så flink.
Slankeklem fra Nicky
c.AuthorAlias Muriel24. april 2001
Hei!
Takker for kommentar. Du har nok helt rett, det er trim i husarbeid men kjedlig er det.
Jeg må si at du har litt av en viljestyrke som klarer å nekte deg selv mat. Jeg har hørt at det skal være sunt med faste,men det må da være pyton ?!
Lykke til videre med helvetesdagen din, men vær nå forsiktig. Du trenger strengt tatt ikke å slanke deg.
Klem Muriel
c.AuthorAlias Tarangai24. april 2001
Hei på deg Nin.
Flott at det går så fint med deg! Tror jeg er litt for stresset til å greie dette programmet akkurat nå, men jeg skal da komme tilbake etter turen...
Av erfaring vet jeg at man kan klare seg utmerket en dag uten å tygge, så dette greier du helt sikkert. Prøver å holde meg på matta jeg også, selv om jeg falt av opplegget.
Smugveide meg i morges, og har iallefall ikke gått opp siden sist.
Ta det pent med syklingen i kveld da. Og nyt den rå buksa di!!! Den fortjener du.
Ha fortsatt en god, flytende dag :-)
Tarangai
c.AuthorAlias lene24. april 2001
Hvor i all verden henter du viljen fra? Jeg nøyer meg i første omgang med å være med på sjokoladestopp frem til 17. mai. Det blir veldig spennende å se hvilke resultater denne helvetesuken gir. Jeg er kjempeimponert og bøyer meg i støvet for deg. Lykke til videre med helvetesuken. Hilsen Lene
c.AuthorAlias vår24. april 2001
Imponerende! Jeg er kjempeimponert. For en jernvilje!
Hilsen Vår
c.AuthorAlias Gunilla24. april 2001
Ja, det føles godt. Det er nok mest sannsynlig masse vann som har forduftet fra legemet, og lite fett - men nåla peker uansett i riktig retning...! Og det kjennes godt!
Håper jeg ikke mister motet underveis, men slankere er et flott nettsted!

Ha det best!
c.AuthorAlias Mulle24. april 2001
Du er virkelig knallhard! Holdt på å overbevise meg selv om at jeg kunne få en yoghurt til lunch men det får bli suppe og juice i stedet etter å ha lest om jernviljen din. Stå på!!
c.AuthorAlias pipp24. april 2001
Jøss, så flink du er for tiden. Jeg datt helt av lasset jeg, småsprekk i helga og helsprekk i går. Er så "sugen" på noe hele tida. Har etterhvert en mistanke om at du klarer å oppfylle dealen vår til 1. mai, men er mere usikker på denne dama... Kos deg med masse god drikke i dag da!
Pipp
69,5 kg

Gleder!?

Jeg spør meg selv til stadighet; glemmer jeg gledene over de dgligdagse ting!?
Grunnen til at jeg spør meg selv om dette er fordi man til stadighet blir påminnet, på forskjellige måter, om at det er verre ting enn å veie 5 kg for mye! (Og klart det er det!)
Men svaret mitt var og er; nei, jeg glemmer absolutt ikke å glede meg over de små ting!!!

Hva er gleder?!

Sauser med smør og fløte
ostesuffle
osteanretninger
Rødvin, øl, cognac, +++
Kjøttsaus + spaghetti
SJOKOLADE i alle varianter
Skillingsboller og andre boller...
Sjokoladekake
ALLE slags desserter
ALL slags smågodt
Potetgull, ostepopp, maisitos, peanøtter...
Stekt egg og bacon
Ostesmørbrød
Pizza
Marsipan
Peanøttsmør på loffskiva!
Lakris

Ligge på sofaen og lese og spise godterier!
Se på TV.........................

Flere gleder!?

Hjemmelaget super-grovt brød
Kyllingfilet
Fisk m urter og tomatsaus
Cottagecheese m bringebær
Salater
Brun ris stekt med karri...
Appelsiner, epler, kiwi,
Reker, kreps, hummer og muslinger
Bønnesuppe
Elgstek
Fruktsalat
Omelett m purre
Iskaldt vann
Grønn te
Sjokoladedrikk – lavkalori!!!
Grønnsaks-wok/gryte
Bakte grønnsaker
Knekkebrød
Riskaker
Kyllingsuppe

Trene
Gå tur
Veltrent kropp
Kjøpe nye klær som passer, og er stilige!
Bevege seg med letthet
Frisk


Vel, jeg kunne vel fortsatt i evigheter!
Alt dette er gleder + mye, mye mer!!!

Men det som forundrer meg en del, er at vi ikke er flinke nok til å glede oss nok over det som faktisk er bra for oss!!!
Er det ikke en herlig følelse når man klarer å svømme 1000 m uten å være totalt utslitt!!??
Er det ikke vanvittig deilig å legge seg om kvelden og virkelig føle seg trøtt fysisk!!!
Er det ikke godt når man kjenner at kroppen funker; tarmsystemet er i orden, galleblæren jobber normalt, huden ser ok ut, osv ??!!
Er det ikke nydelig å kjøpe seg en fin kjole som man trives i !?
Er det ikke vanvittig godt å sette tennene i et saftig grønt eple!?

Klart det er deilig å gumle sjokolade når man ligger i sofaen og ser på TV – jeg digger det!!!!

Det var den gyldne middelveien da!!! Og – alt til sin tid!!!

Dagens sitat har jeg tatt med en gang tidligere, men kan ikke gjentaes for ofte!! Sitatet er av Carmen Sylva:

"Glede er å se livet gjennom en solstråle."

Dette sitatet er et av mine yndlingsitater!!!
Alle herlige medslankere, ta med dere dette i dagliglivet – bruk det!!

Ok, nok av mine betraktninger om dagliglivet!

Gårsdagen gikk bra – "helvetesuken" er godt i gang!! Og det går slettes ikke væst!!
Må innrømme at jeg spiste litt popkorn fredag kveld...
Trente 90 min aerobic i går ettermiddag – deilig!

Gårsdagens rasjon:
Frokost; 1 skive supergrovt m tomat og urtekrydder, 1 glass juice, kaffe
M.m; 1 kiwi, vann
Lunsj; 1 gulrot, noen skiver m kålrot og 1 appelsin, grønn te, vann
M.m; 1 eple
Middag; kyllingfilet m løk, paprika, brun ris + div. krydderier, vann
Kvelds; vann, 1 kopp lavkalori sjokodrikk

Dette gikk veldig greit!!

Dagens rasjon:
Frokost; 1 grapefrukt, kaffe, vann
M.m; 1 gulrot
Lunsj; 2 knekkebrød m lettost, grønn te, vann
M.m; noen skiver kålrot
Middag; fersk suppe, elgstek m masse deilige grønnsaker, poteter, litt sursøt saus (uten fett)
Kvelds;

Dagens trening:
Vet ikke om det blir noe trening på meg i dag – er passe snørrete!!!

Ha en flott søndag!!!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Maple23. april 2001
Litt om sjokoladebehov:
http://www.dagbladet.no/dinside/2001/04/23/253762.html
c.AuthorAlias Gunilla22. april 2001
Hjertelig takk for oppskrift på tomatsaus og på kylling risotto! :-)
Virket kjempegodt. Lover å komme med tilbakemeldinger når jeg har prøvd dem ut...!
Ellers har jeg hatt ei fin fin helg uten de helt store utskeielsene - måtte ha en liten påskehare-sjokolade på lørdagskvelden, men ellers har jeg vært så flink så!
Takk for gode tips om "ufornuftige" gleder og mer "fornuftige" gleder... akkurat den med kjolen var ikke dum!

Takk for inspirasjonen!
c.AuthorAlias ingrid22. april 2001
Hei Nin!
I dag har jeg et sitat, eller et kinesisk ordspråk for å være nøyaktig, som passer til innlegget ditt: "Kunsten å være lykkelig består i å gjøre sine gleder enkle"! Det å glede seg over de små ting i livet er super-viktig!
Deilig å høre at "helvetes-uka" går bra, er ikke helt sikker for mitt vedkommende... Men jeg prøver i alle fall! Og jeg må takke deg og Tarangai for å dra i gang denne uka. Etter påske greide jeg liksom ikke å hente inn meg selv igjen. Men dere hjalp meg der!
Stå på!
Klem fra Ingrid.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.