← Alle dagbøker
diarist.Alias

Niki

53 år164 cm101 innlegg 2002 0 følgere

Start90,5 kg
Sist77,3 kg
Endring−13,2 kg
BMI nå28,7
📉 Ned 10+ kg📓 100+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
10. mars 200223. august 2002
😊77,3 kg

Snakk om overraskelse!

Så var ferien over :-(
Vel, litt deilig å komme hjem også. Spesielt etter en slik ferie hvor man farter rundt fra sted til sted.

Har spist akkurat det jeg har hatt lyst på under ferien. Egg og bacon til frokost så og si hver dag. Sjokoladekjeks, pizza og cola har det også blitt. Var i tillegg i noen store middagsselskaper hvor jeg spiste litt mer enn det jeg egentlig følte magen maktet, men man må jo spise opp, og spesielt når maten er helt himmelsk, selv om det blir mageknip dagen etter.
Det eneste jeg har vært forsiktig med er hvit brød.

Hadde bestemt meg for at jeg skulle være svært fornøyd om jeg "bare" hadde gått opp 4 kg (føler liksom at magen har vært rimelig sprengt hele veien). Gjett om det var big surprise når vekten bare viste 0.6 kg oppgang :-)

Hmm, tror kanskje at de siste dagenes shopping maraton har hatt sitt og si. Newcastle er helt topp når det gjelder trimming. Har ikke gått så langt på lenge :-)

Ha en super dag!
Klem fra Niki
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite1. september 2002
Hei kjære slankevenn

Høsttreffet i Oktober

Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.

Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.

I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.

Derfor:

For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.

Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.

Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.

Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.

Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.

Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.

Hilsen nite
😉76,7 kg

Big surprise!

På fredag veide jeg 77.4
Hadde virkelig forventet at jeg skulle veie mer etter helgens hyttetur. Spiste en burger mer enn jeg følte jeg burde sent lørdags kveld og i går ble det is på ferjekaien.

Noe trim har det ikke blitt på en uke nå. Orker rett og slett ikke å tenke på det nå i varmen...

I morgen reiser vi på ferie. Blir spennende å se hvordan det går i forhold til vekt og slikt. Mye god mat skal jeg ihvertfall spise!

Ha en riktig fin dag!
Klem fra Niki
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😉6. august 2002
Hei Niki!

Ønsker deg en riktig god ferie og kos deg. Nyt den så lenge den varer.
Det ER lov til å kose seg litt (med måte) husk det!
Synes du har vært skikkelig flink med vektnedgangen.

Klem fra NameIt
Bilde
😃77,4 kg

Jubel!

Ups, der var delmålet for neste uke allerede passert :-)
Tror ikke jeg skal sette meg nytt før jeg ser hvordan tilstanden er etter at ferien er over...

Spiste kanskje litt vel lite i går. Men hva gjør man når man ikke er sluten?

Vel, vel. I dag skal jeg ihvertfall på en aldri så liten fjelltur, uansett om jeg får noen med meg eller ikke!

Ha en flott søndag!
Klem fra Niki
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😉28. juli 2002
Hello Niki!

Ja, jaggu har du god grunn til jubel!! Skal si det går unna nå, altså. Blir nesten litt misunnelig, jeg. Neida, jeg har jo meg selv å takke. Har nettopp hatt ei helg med masse utskeielser. Har antakelig skeiet ut for resten av sommeren med alt det jeg inntok i går, både av flytende og fast føde, he he. Men, det er en dag i morgen også.
Det har ikke blitt noe trimming etter at vi kom hjem. Været har vært så varierende, med bøttevis av regn, og da er det så lite trivelig å gå ute. Får håpe det "blir likar i morra".
Jeg trenger nok å ta meg selv litt i nakken.
Gi meg en skjennepreken, så jeg fatter alvoret, he he. Det kan nok trenges.

Ha en kjempefin dag!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias Monica12328. juli 2002
Er det ikkke deilig når man når målet før tiden? Er man ikke sulten, så er man ikke det! Skulle ikke være noen grunn til å spise da, eller... Fortsatt go feri!
😀78,0 kg

Er så fornøyd om dagen :-)

78 blank! Yes, yes, yes!

Er rimelig slapp med trimmingen for tiden (er et litt vel stort ork å komme seg ut på tur alene), så jeg er like overrasket hver morgen når vekten viser mindre enn dagen før. Blir like glad hver gang jeg :-)

Nå er det nesten bare en uke til vi reiser på ferie igjen. Da skal vi bl.a. i en del store middager med herlig gourmet-mat. Er litt spent på hvordan det skal gå. Vel, jeg har jo gjort litt plass til det som måtte komme i det siste, og har bestemt meg for å nyte maten i fulle drag :-) Forhåpentligvis blir det en del gåing også slik at det kan gå litt opp i opp.

Ha en fin fin helg alle sammen!
Klem fra Niki


😉78,1 kg

Hu hei :-)

Er svært fornøyd med hvordan vekten oppfører seg for tiden :-)

😉78,4 kg

Noen små forandringer i opplegget.

Har nå kuttet ut de vanlige skivene og gått over til mer pålegg (røkt laks og kalkun) og fiberrik + sånt helt mørkt tyskt brød (det må vel være bedre enn vanlig brød?).
Til frokost spiser jeg stort sett nestlé fitness and fruits med biola yougurth (noen som aner GI''en til denne?).

Magen min har krympet betraktelig i det siste. Den var liksom så oppblåst før men nå har på en måte luften gått ut av den. Aner at jeg kan takke melkesyrebakteriene i biolaen for det. Buksen som jeg så vidt fikk på meg for ca 6 uker siden begynner nå å bli litt vel romslige.

Har ikke vært ute på tur siden søndag så det er jo litt slapt. Får ta meg selv i nakken i dag...

Ha en fortsatt fin dag!
Klem fra Niki
😉78,7 kg

Ikke mer enn 15 kg på et år?

Jeg leste en gang at man ikke bør gå ned mer enn 15 kg på et år (mer kunne være helseskadelig). Noen som vet noe fornuftig om dette? Jeg mener, jeg går jo ikke akkurat ned med rakketfart men mer enn 15 kg hadde jeg da håpet å kunne klare før året var omme...

Ellers har min kjære bestemt seg for at han også skal slanke seg. Veldig greit, spesielt nå når alle tur-venninnen mine er på ferie. Spørs bare hvor lenge det holder....

Ha en fin dag!
Klem fra Niki
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Molla😌22. juli 2002
Heipådeg!
Jeg leste også det om 15 kg på et år, men fester ikke så mye tillit til det. Har selv gått ned 20 kg på 9 måneder (inkl. 2-3 måneders slankepause), men mange her inne har gått ned mye mer mye fortere. Jeg tror at hvis man lytter til kroppen og tar pauser for å stabilisere seg når den sier i fra om det, så spiller det ingen rolle om hvor mye du går ned. Og det viktigste kommer jo når du er ferdig med slankingen, at du klarer å stabilisere deg på den vekten du forhåpentligvis skal ha resten av livet.
Anbefaler deg å slanke deg i ditt eget tempo, ikke tenk altfor mye på hva "ekspertene" sier om dette. Så lenge du trener litt for å unngå tap av muskelmasse så tror jeg det går bra.
Lykke til videre!
Slankeklem fra Molla
😉79,0 kg

Kun vektreg.

😉79,5 kg

Kun vektreg.

😉80,0 kg

Tilbake igjen

Sånn, da var ferien over for denne gang. 3 uker til det er på''an igjen :-)

Svigermor har servert mye god mat men jeg synes jeg har vært rimelig flink. Selv om alle kommenterte hvor flink jeg hadde vært til å slanke meg var det hele tiden et evindelig mas om at "du spiser så lite, ta nå litt mer". Men jeg klarte stort sett å stå i mot. At jeg har gått opp litt siden sist har nok like mye å gjøre med at det er den tiden i måneden hvor jeg vanligvis veier litt mer....

Kunne nok blitt mer turgåing men jeg er egentlig rimelig fornøyd når det gjelder den biten også; tilsammen ca 8 timer.
Klarte til slutt til og med å få med meg min kjære gjennom 6km løypen :-)

Ha en strålende dag!
Klem fra Niki


1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit18. juli 2002
Hei Niki!

Velkommen tilbake fra ferie igjen. Selv er jeg i Danmark nå, har 6 dager igjen til vi er hjemme igjen.
Jeg skulle bare ønske at jeg var like flink som du har vært i ferien. Men det er nok å håpe på altfor mye, slik som jeg har spist og kost meg. Har dessverre ikke tenkt særlig mye på slanking, nei. Men derimot så har jeg gått noe aldeles vanvittig mye, og svømt 4-500 meter hver gang vi har vært i badeanlegg. Så jeg tror nok at jeg har klart å holde meg rimelig bra med trim, men det har vært verre med matinntaket/godterisuget. Det kommer en hverdag etter ferien også, og da er det tilbake til det gamle igjen.

Ønsker deg fortsatt lykke til videre med flott nedgang.

Stor ferieklem fra NameIt
😀79,1 kg

Nesten 2 uker til neste gang.

Er som fortest innom for å registrere dagens vekt. Utrolig nok var den enda litt lavere enn gårsdagens :-)

Reiser på en liten ferie i dag så det blir ca 2 uker til neste gang jeg skal veie meg. Blir spennende. Viser vekten da like mye som nå tror jeg at jeg skal være fornøyd. Det får være målet tror jeg.

Vel, mye styr i dag. Har ikke begynt å pakke enda.

God sommer!
Klem fra Niki
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pernilla2. juli 2002
Hei!!
Jeg har endelig kommet meg ned på 7-tallet og har med dette gleden å starte opp ny - 5kg-konkurranse for OSS i 70-kg-klassen. Meld deg på hos meg hvis du har lyst å delta.
Konkurransestart førstkommende torsdag, med løpende oppdatering på torsdager.

Klem, Pernilla


😃79,2 kg

Amazing!!!

Ok, dette er nok bare en flopp fra vekten sin siden. Men fy for en herlig en! :-)

Målet jeg satte meg for flere måneder siden var 80 blank innen 1. juli. Snakk om måloppnåelse! Og jeg som trodde jeg ikke skulle fikse dette å gå ned i vekt :-)

Nå er nok vekten i dag litt vel lav (gjett om jeg måtte sjekke flere ganger da :-) ), og jeg vet nok hvorfor; eier ikke matlyst for tiden og har heller ikke vært spesielt tørst. I går glemte jeg rett og slett å drikke. I ni tiden slo det meg at hei, jeg har ikke drukket noen ting i dag. I tillegg svettet jeg som en gris. Ble ikke mye mat heller:
Frokostblanding med youghurt, en ostegrill i pølsebrød, 2 nektariner og en liten youghurt.

Men, men, nå må jeg ihvertfall sette meg et nytt delmål.
Regner med at når kroppen får i seg litt mer veske de neste dagene så vil vekten gå litt opp igjen. Tror derfor jeg skal regne 80 kg som utgangspunkt når jeg setter meg neste delmål.
6. august begynner den "ordentlige" ferien vår. Det er 5 uker til. Noe mer enn 0.5 kg i uken klarer jeg nok ikke, og med ferie og greier innimellom blir nok ikke det så helt enkelt heller. Men jeg SKAL klare det! Neste delmål blir m.a.o. 77.5 kg innen 6. august.

Huff, dette er ikke noe ferievær. Hører bare at det plasker på taket nå. Håper virkelig ikke hele sommeren skal bli sånn som dette....

Ha en riktig fin dag!
Klem fra Niki

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😀2. juli 2002
Hei Niki!

Så flott at du er kommet under 80 kg nå! Kjempebra!!!!!!
Skulle så gjerne ha vært der jeg også, men det kommer nok.
I det siste har det vært altfor mye kos og fest på meg.
I dag har vi hatt bursdagsfeiring på forskudd da ene jenta vår har bursdag i fellesferien, og ho så gjerne ville feire med vennene fra klassen før de dro på ferie. Det ble litt ekstra på meg også, ja. Gruer meg til vekta i morgen. Sukk!
Lite trim har det også blitt siden fredag.
I morgen er det atter en ny fristelse; ut og spise pizza og drikke rødvin med klubben. Men da er det jaggu stopp til vi drar på ferie. Skal prøve å være forsiktig i matveien samtidig som jeg skal gå maaaassssse.

Tvi tvi for vekta i morgen!

Klem fra NameIt
Bilde
😀80,2 kg

Tilbake til all time low!

Sånn, nå får vi håpe at ting bare går nedover fra her.

Må innrømme at det ble litt lite mat i går:
Frokostblanding med youghurt, en kalkunpanett uten noen ting til, en nektarin og en liten youghurt.
I tillegg gikk jeg bort over 600 kcal.
Gikk ikke inn for å spise lite, det bare ble sånn. I dag våknet jeg imidlertid sulten som bare det (klokken 7 - på en søndag!!!! :-(

Legen har rådet meg til å drikke biola for å få orden på magen. Går ut i fra at biola youghurt gir samme virkning så jeg får prøve det en stund.

Ser at ting stort sett går rett vei de dagene jeg går på tur (så lenge turen ikke blir alt for lang). Får legge i vei i dag også så klarer jeg kanskje 1. juli målet mitt :-)

Ha en strålende søndag!
Klem fra Niki
😉80,9 kg

Vektis turbulentus

Her går det litt opp og litt ned hele tiden uten at jeg helt forstår hvorfor. Men, men, ikke så mye å gjøre med det.
Kanskje det kan ha noe å gjøre med det at jeg har rimelig vondt i magen i dag...

Må vel begynne å rydde hus og vaske klær snart. Vi skal 1-2 uker på besøk til svigers på østlandet (hvor lenge vi blir kommer litt an på hvor lenge jeg orker å være i samme hus som svigermor. Synes fort det blir litt strevsomt).
Hadde egentlig tenkt å dra i dag men jeg har en del ting jeg ikke har fått ferdig på jobben enda så det blir vel ikke til at vi drar før tirsdag eller noe i den duren.

Ha en riktig god helg!
Klem fra Niki
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias fluffa😀29. juni 2002
Hei!
Vekten vil gå nedover igjen, garantert! Hvis du kjører samme løpet som før så vil den røre på seg nedover.
God tur til svigers på østlandet! Håper dere får en fin tur! I dag er i hvertfall været bra her!
Klem fluffa
Bilde
c.AuthorAlias Solsikke29. juni 2002
God morgen NIki.
Ja det er noe med den veten. Den går litt opp og litt ned, men så lenge man holder stø kurs får en satse på at det går riktig vei. Ja det er noe med å være i samme hus som svigermor i lang tid. Tiden kan bli litt lang av og til!!!!
Jeg er ganske fersk på disse sidene, har nettopp kommet i gang, men det er gøy å se i slankedagbøkene deres, og se hvor flinke dere er, og hente inspirasjon...
Lykke til videre, og god ferie.

Klem fra Solsikke
c.AuthorAlias Solsikke29. juni 2002
God morgen NIki.
Ja det er noe med den veten. Den går litt opp og litt ned, men så lenge man holder stø kurs får en satse på at det går riktig vei. Ja det er noe med å være i samme hus som svigermor i lang tid. Tiden kan bli litt lang av og til!!!!
Jeg er ganske fersk på disse sidene, har nettopp kommet i gang, men det er gøy å se i slankedagbøkene deres, og se hvor flinke dere er, og hente inspirasjon...
Lykke til videre, og god ferie.

Klem fra Solsikke
😉80,6 kg

Æsj!!

Hadde skrevet masse men så bare forsvant alt da jeg skulle lagre. Tror ikke jeg skal forsøke å skrive på nytt. Har så vondt i armene for tiden at jeg bør spare de få tastetrykkene jeg klarer å prestere til jobben. (Noen som vet om smertestillende (brexidol) binder vann i kroppen etc? Kanksje finnes der en forklaring på den noe turbulent vektkurven min...)

Ha en riktig fin dag og nyt helgen!!!
Klem fra Niki
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias fluffa😀28. juni 2002
Hei Niki!
En god helg til deg også! Håper at du blir bedre i armene snart*S*
Klem fluffa
Bilde
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.