← Alle dagbøker
diarist.Alias

Nemi

54 år170 cm17 innlegg 2001–2015 0 følgere

Start71,5 kg
Sist115,0 kg
Endring+43,5 kg
Mål70,0 kg
BMI nå39,8
Framgang mot målet0 %
📓 10+ innlegg🕰️ 10+ år i dagboka
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
4. september 200125. desember 2015
115,0 kg

Et år

Er litt all time high nå, så nå hsr jeg satt av et år til dette prosjektet. Ned 45 kg og det blir 3,75 kg pr måned. Det blir ca 867 gram i uka.

Får prøve å bevege meg litt mer og bytte latte ut med te og en del sånne små ting. 3 til 4 grønnsaker og 1 til 2 frukter pr dag. Altså 5 om dagen.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias greteroede😉15. januar 2016
Jeg går på Grete Roede-kurs ja, det funker veldig fint for meg :)
c.AuthorAlias Anna28. desember 2015
Så koselig at du har vært innom dagboka mi :-) Og at jeg kan være med på å inspirere. Det høres ut som du har en god og realistisk plan nå!
Ønsker deg masse lykke til. Dette er beinhard jobbing, men vi vet at det er verd det!
109,9 kg

Lørdag

I dag ble det også fullkorns polarbrød med ost og paprika. Nå har jeg virkelig kommet i gjenget paprika og greier. Dette blir bra.

Har også gått en lang tur i dag med oppover og nedover bakker. Litt flink eller?

Jeg fikk litt gotteri av ungene, men jeg kjøpte bare til dem ikke til meg selv. Tenker at lørdag er lørdag, men lørdag er bare på lørdag. Så ikke noe godteri andre dager.

Glemte å veie meg i dag, men på en annen side så er det vel like greit å ikke veie seg hver dag.
😊109,9 kg

Det ble mat til frokost i dag.

Ble polar brød, fullkorn, med hvit ost til frokost i dag. Og det er jo en forbedring fra sjokolade. Faktisk ble lunsjen lik frokosten, og til middag ble det tomatsuppe.

Turen jeg skulle på ble litt sabotert, men jeg har en tur avtale i morgentidlig i stedet, så det er jo positivt.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skalklaredet10. juli 2015
Bra jobba:) lykke til:)
☹️110,8 kg

Ny start

Har fått en del slag i trynet den siste tiden.

Så i dag gikk jeg til legen og skal få en second pinion så få vi se om nervene blir roet ned.

I morgen skal jeg starte med mat til frokost. Det er faktisk målet for hele uka. Jepp, så langt nede er jeg at det er ukens mål.
😵110,4 kg

Ny dag, nye muligheter

Nå skal jeg få meg forsikring, og da må vekta ned.
😄103,0 kg

Nytt fokus

Jeg har hørt på Knut Holmann og har nå fått et nytt fokus.

Hvis han etter å ha tapt finalen med 3 tiendedeler klarer å straks fokusere på neste OL, og gjennomføre det, så kan jeg som dame klare å fokusere på riktig kosthold i 4 år. Så ingen raske løsninger, bare fornuftig mat jevnt gjennom hele dagen!!! Og fiber!!! Skulle hatt bil som går på bio-gass.......da hadde jeg vært selvforsynt!!!
😛104,3 kg

Bare registrering

Skal ta meg i nakken nå.

Skal ned 14,2 kg, og det målet er satt fordi jeg bestemte meg for å gå ned like mye som min datter veier.

Klarer jeg det til 1 januar 2015?
😵103,6 kg

Ny dag

Nå går det bra
😌106,5 kg

Grete, Astrid og meg!!

Tror jeg må til legen på mandag.....må få noe for overbelastning av kjeven. Herregud, jeg spiser og spiser og spiser og drikker vann, og spiser og drikker vann. Blir jo helt gåen av all spisingen, og enda klarer jeg ikke å få i meg alle kaloriene jeg skal.

I dag hev jeg litt avokado på det ene knekkebrødet da ble Grete glad og jeg fikk et hjerte. En skal ha to hjerter hver dag, så da tok jeg litt avokado til middagen også. Masse kalorier, så plutselig var jeg kommet et godt stykke videre mot mitt Grete-mål når det gjelder antall kalorier ;-)

Cherry tomater går det også en del av, veldig sunt!!!!
😌106,5 kg

Grete og meg!!

Nå har jeg og Grete og Astrid hatt første møtet vårt!

Vi fikk en haug med bøker av Grete-damen, Grete var der ikke selv. Etter Grete møtet var ferdig gikk jeg og Astrid til KIWI og gjorde innkjøp etter Grete sin Produktguid versjon 2014.

Så nå er det agurk, paprika, cherry tomater, pærer, kyllingpålegg, mager smørost, knekkebrød som er sunne, asparges og melon i huset. Så i morgen er det bare å spise Grete-mat hele dagen og drikke vann.

Startet litt på forhånd i kveld, og tok noen sukkererter til kvelds!!!
😊108,6 kg

Meg og Grete

Nå har jeg blitt venner med Grete. Vi skal begynne å treffes neste torsdag, blir sikkert gøy det! Har fått med, meg ei til så egentlig er det meg, Astrid og Grete. Håper det blir et vakkert vennskap!!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias medas😉7. mars 2014
BLir sikkert bra det :)
😟108,8 kg

Ekle albuer

Nå har vekta gått opp og jeg har funnet ut at jeg har verdens ekleste albuer. Så nå ha jeg bestemt meg for å få vekk de ekle albuene.

Tok en liten runde med strikken før jeg satte meg ned for å skrive et innlegg.

Nå har jeg gitt mannen min beskjed om å være med meg på å tenke sunnere og dermed også spise sunnere.

Får håpe det går denne gangen.

Lykke til til meg selv!!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias medas😃5. mars 2014
Den følelsen er ikke noe god, nei. Man skal jo ikke gå rundt og synes seg selv er ekkel. Ønsker dere lykke til med sunnere kosthold :)
😌104,6 kg

Klarte ikke å la være!!

Jeg bare måtte en tur opp på vekta, klarte bare ikke å la være. Det var nå litt ned så det er jo bra.

Holder på å spise disse helsekli-brødene, heretter kalt sponplater, til alle måltid. Så nå kjenner jeg at jeg er lenger mett og det er jo bra. Spiser mer etter klokka nå. Spiser hver 3. time. Leste at det skulle være gode greier. Også har jeg funnet frem skolekjøkkenbøkene mine og der er det jo nøye forklart hvordan måltidene skal settes sammen. Gammel lærdom kommer til nytte ;-)

I dag er det fisk og grønnsaker til middag!! Og litt ris.
😊105,5 kg

Ingen veiing denne uka!

Det blir ingen veiing denne uka grunnet mensen. Kan virkelig ikke se for meg at det ha noe for seg å veie seg i en sådan stund.

Har da begynt meg fiber til alle måltid, har kun spist et måltid etter jeg fikk denne strålende ideen, og drikker mye vann. Satser på at dette er begynnelsen på en suksess!! Har også funnet ut at ved å spise asparges så forbrenner du flere kalorier på å fordøye aspargesen enn det er i selve aspargesen. Så det kommer til å bli en del asparges fremover.

Har forøvrig vært ute i blåsten og samlet inn leker, stoler og bordet for at ikke vinden skal ta det med seg over til naboen. Trampolina havnet der for noen år tilbake, var ikke noe særlig akkurat det!

I dag blir det forøvrig ikke asparges, men pasta bolognese til middag. Eldste gutten så på barnas restaurant i går og var imponert, når jeg spurte om han ville lage sånn til middag var det ikke nei i hans munn.

Nå er det 3 timer siden forrige måltid, så nå er det på tide med et til! Det blir havregrøt med litt melk oppå, samt et egg.

Ha en fin dag folkens!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pepsi😃12. november 2013
Hei! Har du virkelig lest hele dagboka mi? DET er imponerende! Jeg har gått ned en del kilo, ja, men jeg stresser ikke så mye med det; jeg synes det er viktigere å lære seg en sunnere livsstil enn å skulle være på "slankekur". Det funker ikke for meg. Asparges? Det har jeg ikke hørt om. Jeg vet at epler har samme effekt.

Det er lurt å legge en slagplan; sunnere kosthold og gjerne mer mosjon er det som gjelder. Har man lyst på pasta bolognese, så bør man spise det, bare i mindre mengde! :-) Lykke til! Hvor mye skal du ned?
😉105,5 kg

En plan

Fiber må jo være tingen!! Skal kjøpe noe fiber greier i morgen som jeg spiser til hvert måltid. Fiber skal jo mette og det ikke så mye kalorier, også må jeg drikke mye vann, så da skulle jo det være en begynnelse.

Jeg skal også bytte ut middagstallerkenen med frokost tallerkenene som er mindre. Det blir bra på flere måter; jeg tar mindre på tallerkenen og spiser da mindre, og ungene tar mindre på tallerkenen og det er bra for de legger alltid igjen så mye.

Har forøvrig gått mye i dag, så det er jo bra!!!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.