← Alle dagbøker
diarist.Alias

Nefele

62 år168 cm82 innlegg 2002 0 følgere

Start76,5 kg
Sist70,5 kg
Endring−6,0 kg
BMI nå25,0
📉 Ned 5+ kg📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
17. januar 200225. juli 2002
😌70,5 kg

Et livstegn

Heisann alle!
Nå er det lenge siden jeg har vært her ja! Jeg har fortsatt pause i slankingen, men som dere ser har jeg ihvertfall ikke lagt på meg noe (en halvkilo regner jeg ikke med). Jeg veier meg fortsatt jevnlig for å kontrollere at vekta ikke raser oppover, og jeg ligger sånn ca rundt 71 kilo +/-.

Nå har jeg ferie og storkoser meg med det. Har akkurat kommet hjem etter en uke ved sjøen. Lånte hytta til søsteren min, og ungene og jeg har storkost oss!

Har tenkt å starte opp med slankingen igjen, men har ikke bestemt meg for når det blir. Akkurat nå er det fortsatt deilig å ikke slanke seg, og så lenge jeg ikke legger på meg så har jeg det ikke travelt. Men, jeg skal starte opp igjen snart. Har jo fortsatt noen kilo til som skal av....

Ha det fint alle sammen! Jeg kommer sterkere tilbake etterhvert.

Nefele
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally❤️16. august 2002
Heisan, hyggelig at du har vært innom igjen! Jeg synes det er et utrolig godt tegn at du greier å holde vekta når du ikke slanker deg. Det må bety at du har det bra med deg selv. Inntil du bestemmer deg for om du vil slanke deg mer, kan du jo la meg og Beatmik være forsøkskaniner på GI-kosthold. Hvis vi lykkes, vil vi ha mange enkle og gratis råd etterpå! Det skal lite til for å øke forbrenningen på denne måten. Man trenger ikke å bli helt frelst.

Ha en god helg, håper du stikker innom igjen, om du slanker deg eller ikke!

Litt tynnere klem fra Ally
c.AuthorAlias Beatmik😄26. juli 2002
Heisann Nefele!

Ja nå er det en stund siden sist. GOdt å høre at du har det fint med ferie for tida. Slankeinnstillingen din er meget sunn og riktig. Du starter opp igjen når DU er klar for det! Håper helsa di er bra også (med tanke på uhellet du hadde - huff, stakkars deg).

KJempebra at vekta di holder seg stabil i disse ferietider! Du er fornuftig, Nefele.

Ha det fint så lenge, du også. Kanskje vi ses snart igjen her inne!?

Klem fra Beatmik
c.AuthorAlias Ally😄25. juli 2002
Hei! Godt å høre fra deg igjen! Bra at du har det bra!

ALly
🙂71,0 kg

Pause?

Jeg har vel pause enda tror jeg? Prøver å være snill med kroppen (Snill-klubben), men greier det ikke helt. Det går sånn rimelig bra med spising. Har ikke mye fokus på det, så det blir litt sånn opp og ned. Tror ikke det er helt på jordet ihvertfall.

På treningsfronten kunne jeg helt klart ha vært mer i aktivitet. Jeg er en gjennomført lat person tror jeg. Får ikke til å synes at trening er noe artig, selv om det er godt etterpå....

Men, jeg tok fram sykkelen fra kjelleren i går. Det var faktisk ikke så verst å sykle seg en tur i finværet. Ikke var det langt og ikke syklet jeg fort (hadde med datteren), men det var deilig å være ute ihvertfall.

Jeg har ikke helt funnet ut hvordan jeg skal klare å starte opp igjen, uten å gå i "slankefella". Telling og måling og veiing orker jeg ikke igjen. Jeg blir stressa av det.

Planen tror jeg er å spise sånn rimelig fornuftig som jeg gjør nå, samt å komme meg mer i aktivitet. Det må da vel bli bra på sikt?
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally❤️23. juli 2002
Neffie, min venn, jeg mener ikke å mase altså. Det er helt greit hvis du ikke vil bruke dagboka for tiden, og ikke vil slanke deg. Jeg blir bare bekymra for deg da vettu. Vil bare vite at du ikke sitter hjemme og er lei deg eller noe. Jeg tror du fremdeles får sms om at jeg skriver til deg?!? Kanskje du er på ferie. Jeg er ihvertfall tilbake i dagboka mi med ny giv!

Håper du har det fint?!?

Allyklem
c.AuthorAlias Ally😐12. juli 2002
Hei Nefele, hvordan går det med deg? Har du det bra i det rare sommerværet?

Ally
c.AuthorAlias Ally😢29. mai 2002
Huff, så forferdelig! Ser i avisa nå. Ikke rart at du sover dårlig og gir katta i slanking for tida! Du må ha fått vondt både her og der etter den smellen der. Hadde du ungene med deg også? Veldig bra at det ikke gikk verre, huff huff.
Jeg ser også nedbemannings-trenden på nært hold for tiden, om enn ikke i min bedrift. Veldig rart å være usikker på om man får beholde jobben eller ikke. Tror noen og enhver opplever at det er tungt å oppsøke aetat med lua i hånda. Noen har riktignok godt av det, fordi de har gått rundt og trodd at arbeidsledige er noen late slubberter som snylter på oss som har moral. Men jeg har ihvertfall ikke lyst til å kjenne på det selvbildet man får når man mister jobben. Lurer på hva alle de Braathens-ansatte skal ta seg til.

Men når du blir friskere i kroppen har jeg et forslag til deg. Du som ikke liker å trene kan jo heller begynne med yoga? Eller tai chi? Det er bare tull at man trenger å springe eller hoppe eller lignende for å trene opp kroppen sin. Madonna har jo som kjent slutta å jogge for mange år siden, og driver bare med yoga. Får muskler og alt. Kommer nok til å begynne med det jeg også.

God bedring ihvertfall, håper du føler deg bedre snart!

Klem, Ally
c.AuthorAlias Ally😟27. mai 2002
Hei Nefele, der er du, ja. Synes det høres greit ut med den pausen, jeg. Har det selv også, men er nok ikke så fornuftig i matveien som du. Tror jeg bare er sliten og lei av alt og at kroppen har tatt ferie fra alle krav. Men tankene surrer og går, så før eller senere finner jeg nok ut av det. Det gjør nok du også! Ta ferie inntil motivasjonen evt. kommer tilbake. Kanskje det er pollensesongen som gjør deg tiltaksløs også? Den virker ihvertfall på meg.

Vi snakkes!

Klem, Ally
c.AuthorAlias Sola😃22. mai 2002
Hei.

Kjenner meg igjen det du skriver. Man blir skikkelig gørr-lei av alt som har med slanking - sunn mat - pass opp på nei-mat. Og så har vi treninga da.... Tror både kropp og sjel har godt av å ta en pause fra alt dette. Men et lite tips, er at man skal fokusere bare litt fremover ikke at man skal rase ned i vekt, men kanskje et par gram bare!! Det gjør jeg nå - eller har begynt med det igjen. har hatt en laaaang pause jeg. Og det gikk rett vest for meg. Etter en stund så tror jeg at man kommer inn i en rytme så man blir mindre stresset, men ikke slutt med å bruke disse sidene fordi du har en pause, du trenger ikke å veie deg eller veie maten og sånn men benytt deg av sidene for det. Tips fra meg - skulle ha gjort det jeg også.... men -men.
Og spis 5 måltider hver dag. Men det visste du vel. *S*S*
Ønsker deg lykke til og håper du får en fin dag.

Klem fra Sola, som skal titte innom deg senere også.
70,5 kg

Tilbake etter en pause

Nå er jeg tilbake etter en pause, både fra slanking og slankedagbok.

Ally og jeg har i dag startet Snill-klubben :-) og starter opp igjen her inne. I Snill-klubben skal vi fokusere på det positive og være snille mot oss selv. Vi har funnet ut at veiing og telling og treningspes ikke er veien vi vil gå mot et lettere liv. Jeg vil ikke gå rundt med dårlig samvittighet fordi jeg ikke "flink nok". Første mål for meg nå er å komme mer i aktivitet. Men det skal være lystbetont, eller er det dødfødt for min del!

Jeg har sluttet å skrive ned hva jeg spiser. Jeg har kommet inn i gode spisevaner etter at jeg startet med slankingen, og tror at de har fått "satt seg". Har stor tro på at jeg klarer å leve med det berømte måteholdet nå. "Jeg kan spise alt jeg vil, men ikke hele tiden" var det noen som skrev her inne en gang.

Jeg kommer ikke til å kaste vekta mi, men skal prøve å glemme den i størst mulig grad. Det blir for min del en utfordring. Men, jeg føler at det trengs hvis jeg ikke skal begynne å stresse med slanking igjen.

Vel, det var alt for i dag. Nå skal jeg lese litt i andres dagbøker.

Nef
Bilde
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally14. mai 2002
Go girl! Vi er bra snille, vi!

KLem Snille snile..øh
😄70,0 kg

<--- Veiedag. Ny BMI-kategori!

Ja, der var dagen kommet. BMI skal nå være såkalt Normalvekt. Det er selvfølgelig hyggelig!

Jeg har fundert et par dager og kommet fram til:
- Jeg raser ikke ned i vekt slik som enkelte andre her inne. Pytt, pytt, jeg gjør det på min måte. Det går jo rette veien!
- Jeg tror jeg kan kutte ut å skrive opp alt jeg spiser. Føler at jeg har kommet inn i en god vane. Så får jeg heller begynne igjen hvis jeg føler at jeg sklir ut.
- Jeg skal fortsatt ned i vekt, men jeg er ikke på slanke_KUR_. Jeg har lagt om kostholdet mitt ;-). Forhåpentligvis er dette nok hvis jeg tar tiden til hjelp. Dvs. at jeg ikke skal fokusere så voldsomt på dette nå. Jeg blir stressa og misfornøyd av at jeg ikke får hurtige resultater. Jeg liker ikke å være stressa og misfornøyd.
- Jeg skal prøve å slutte å gi meg selv dårlig samvittighet for at jeg ikke trener særlig mye. Dårlig samvittighet er unyttig. Derfor skal jeg trene når jeg har lyst. Så får jeg bare håpe at lysten øker ;-).

I går var jeg i bursdagsselskap. Det gikk fint. Spiste to kakestykker og noen seigmenn uten dårlig samvittighet. Fikk kommentar på at rompa mi var borte :-). Det var koselig, for jeg har ikke fått noen kommentarer før, og jeg har tatt av masse synes jeg! Buksene henger og slenger på meg!

OK, det var alt for i dag. Ha en fin mai-dag!

Nef
11 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally10. mai 2002
Tirsdag klokka ti går fint- da har vi en deal!
God helg!
Ally
c.AuthorAlias Ally10. mai 2002
Hei Nef! Foreslår en liten chat enten i ettermiddag klokka fem omtrent (skal ha vorspiel etter det...), lørdag i seks-tiden eller tirsdag på jobb (anytime)?!?!? Du kan velge?!? Har også tid i dag på jobb, hvis du plutselig har fått bedre tid..

Ally
c.AuthorAlias Ally8. mai 2002
Hei igjen, så fint å høre fra deg! Jeg er ikke sykmeldt denne uka, er litt bedre nå. Men jeg aner jo fremdeles ikke hva som feiler meg. Sjefen mener det er friksjonsvarme i hjernen pga for mye tenking.
Jeg er enig i alle lei-tankene dine, og også i alt det andre du skriver! Skummelt hvor lett det er å miste kontrollen og havne i slankefella, selv om vi hele tiden har presisert at vi nettopp IKKE er på slankekur.
Kan vi ikke møtes på chat igjen - kanskje avtale et tidspunkt? Et ti-minutt i arbeidstiden?

Ally
c.AuthorAlias Ally8. mai 2002
Hei lille venn, hvordan går det med deg? Har du klart å kvitte deg med den dårlige samvittigheten? Har du dagbok-pause? Long time, no see...

Ally
c.AuthorAlias LenaM3. mai 2002
Gratulerer med vektnedgang og ny kategori! Normal du...tenk det ;-)

Åj, som jeg kjenner meg igjen i det du har fundert på de siste dagene. At andre raser ned i vekt mens det går sakte med oss. Men som du sier, det går jo rette veien, tross alt! Og jo saktere ned, jo varigere vekttap *trøster meg selv vel så mye som Nefele*

Jeg har også hatt noen runder med meg selv med hensyn til å ikke la dette gå utover humøret. Det er nesten ikke verdt det hvis det er slik det skal være. Men så har man jo disse enkeltdagene på vekta som gjør at man stråler resten av dagen. Man får jojo-humør vel så mye som jojo-vekt.

Er også helt enig i at trening SKAL være lystbetont! Så får jeg bare håpe at lysta kommer til deg *S* Og husk at trening ikke nødvendigvis er 1 times slit på SATS med blodsmak i kjeften! Trening er vel så mye de korte spaserturene, trappegåinga og husvasken *S*

Let's hang in there! Jeg har utsatt "hovedmålet" på ubestemt tid, jeg. Sånn ved juletider en gang, kanskje? Da har jeg gooood tid og trenger ikke stresse :-)

Ha en fin helg!
c.AuthorAlias trixi😌2. mai 2002
Grattis med NORMALVEKT!
Det må føles godt!
Ha en flott dag!
Klem fra trixi
c.AuthorAlias aha😄2. mai 2002
Heisann

Grattis med ny vektkategori!! "klapper lystig i hendene".

Fornuftige tanker du har skrevet ned. Jeg er heller ikke på en direkte slankekur, men heller en radikal livsstilsendring. Ikke noe jeg skal gjøre bare en kort periode, men som jeg skal følge livet ut.(er ønsket mitt hvertfall). Derfor synes jeg det er viktig å finne en god rutine i både mat og bevegelse, som man trives med.
Selvsagt ønsker jeg å gå ned noen kilo litt raskt, for så å stabilisere meg for livstid.
Jeg peser litt med vektreduksjon nå, for å komme til vektklassen jeg ønsker å være i. Men hovedmålet mitt er å få et fornuftig og naturlig forhold til sunt kosthold og bevegelse. Time ut og time inn på et treningssenter er ikke noe for meg.
Stå på, dette klarer vi fint.
Grattis med "ny" rompe. :-)Koselig når kommentarene kommer. Og det kommer nok flere.
Ha en fin dag.
Klem fra aha
c.AuthorAlias Ally2. mai 2002
Hei Nefele, og gratulerer med normalvekten!
Jeg ser av dagboka de de siste dagene at vi tenkt litt på de samme tingene for tiden. Jeg blir også litt stressa av å se hvor flinke de andre er, og vil absolutt ikke være på noen KUR. Spørsmålet er hva jeg da skal gjøre. Dårlig samvittighet er som du sier unyttig, og direkte destruktiv, vil jeg si. Og det trist å være misfornøyd med seg selv. Vi må vel heller finner ut hva VI vil, og hva som motiverer oss.

Jeg tror dessverre jeg har ramla inn i slankekur-psykologien likevel i en periode, og det er ikke sunt for meg. Derfor har jeg en dagbok-pause nå. Og har kjøpt meg klær som jeg føler meg ca tre kilo tynnere i!

Jeg kommer tilbake til saken.

Ally
PS Har du fantom-smerter i rompa, eller?!?!? Hvis den er borte...
c.AuthorAlias maia😄2. mai 2002
Hei!
Gratulerer med normalvekt!
Er veldig enig med det du skriver! Nå blir det viktig å ikke hvile på laurbærene, men satse på stabilisering eller svak, fornuftig nedgang. (Er akkurat i samme situasjon selv.)
Lykke til. Hilsen maia
c.AuthorAlias AM😄2. mai 2002
Gratulerer med ny kategori!! Er det ikke en herlig følelse å vite at du er NORMAL????
hehe ... jeg gleder til jeg er der.. er enda en god del kilo.. men jeg satser på lett overvekt i begynnelsen av juni.. 4 - 5 kilo til :)
Klem fra AM
c.AuthorAlias tøysa😄2. mai 2002
Hei,hei....Gratulere med ny kategori du.
Helt enig med deg i tankene dine.Tror det er lurt å ikke bruke så mye tid og energi på "negative tanker"

Gøy med komentarer er det jo.Et bevis utenfra om at du har vært flink.(fin rumpe!)

Ha en topp dag i ny "tankeverden".
Klem fra tøysa
☹️70,5 kg

Blir "stressa" av dette

Hmm, jeg merker at jeg blir lettere stressa av å lese andres dagbøker. Ser at mange som startet etter meg allerede feirer 10-kg-jubileum. Folk er så flinke! Og meg går det liksom ikke så fort med da.

Samtidig har jeg lyst å gjøre dette på min måte og ikke skule for mye til andres resultater. Jeg har slanket meg en gang før og da tok jeg av 13 kilo. Den gangen brukte jeg også lang tid, men vekta holdt seg (helt til jeg ble gravid igjen).

Men det er ikke enkelt når andre bare raser ned i vekt. Det er selvfølgelig fordi de er "flinkere" enn meg. Jeg vil egentlig ikke la meg påvirke av det, men jeg merker at jeg blir misfornøyd med mitt eget opplegg og innsats. Jeg liker ikke å være misfornøyd med meg selv.

Jeg prøver å si til meg selv at jeg ihvertfall har fått et mye sunnere kosthold. Blant annet har jeg begynt å spise frokost, og det er jo veldig gunstig sånn helse- og kostholdsmessig sett. Jeg har så smått begynt å bevege meg. Også en gevinst på helsesiden.... Andre her inne trener som besatt. Sånn kommer jeg aldri til å bli. Men jeg kan med fordel bevege meg mer, og jeg er på vei.

Jeg ønsker ikke å gå på slankeKUR. Det passer ikke for meg det. Jeg må bare finne meg i at dette kommer til å ta tid. Jeg har vurdert å skrive her inne sjeldnere. Ikke fordi jeg ikke trives her, men for å dempe "slankestresset" mitt. Jeg får så dårlig samvittighet og blir "deppa" når jeg ser hvor flinke "alle" andre er. Jeg har ikke bestemt meg ennå for hva jeg gjør med skrivingen. Uansett kommer jeg til å skrive av og til ihvertall, men kanskje ikke hver dag. Jeg får se....

Hmm, det var rotete fra min side. Men, jeg er litt rotete i hodet for tiden..... *S*

Enn så lenge, ha en strålende 1. mai!

Nefele
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias aha💔1. mai 2002
Heisann

Ikke gå i fella nå. Du klarer deg jo så fint. Ta det i ditt tempo, for det er din kropp og ditt liv. Leser også i andres dagbøker om jogging, sats, aerobic i mange timer. Ikke noe for meg. Liker å gjøre noe jeg kan gjøre sammen med andre, gjerne min datter.
Ser det er mange som har gått mye ned på kort tid. Flott for dem, unner dem det. Men jeg tar det rimelig rolig, som du. Ingen vinner og ingen taper. Jo taperen er kiloene. :) Og de liker vi å vinner over, eller?
Stå på, og ikke gi opp. Vi er her med deg og for deg.
Klem fra aha
c.AuthorAlias Bamse😃1. mai 2002
Du må ikke gi opp, Nefele! Du nevnte dette med å bevege seg. det tror jeg er alfa og omega. Jeg har stort sett sittet meg gjennom de siste årene, og det har satt sine tydelige spor. Jeg finnes ikke interessert i idrett av noe slag, og har heller aldri drevet aktivt noe form for sportslig aktivitet. Allikevel - jeg liker godt å være i vannet og å svømme (kanskje fordi oppdriften fører til at jeg ikke kjenner meg så tung :-)). Derfor har jeg begynt å svømme et par ganger i uken. Det er deilig å få litt tid for seg selv på denne måten, samtidig som alt stress forsvinner som dugg for solen i badstua etterpå. Jeg tror det gjelder å finne en treningsform som man synes er morsom. Jeg gjorde en kjempebommert sist søndag: Jeg skulle GÅ en tur, men var utålmodig og begynte å jogge. Når man veier over 120 kilo gjør man ikke det ustraffet. Først idag har stølheten sluppet. Jeg lærte at det er like langt å GA 9 kilometer som å LØPE dem... det tar bare noen minutter lengre tid.

Fortsett som du stevner, og finn som sagt noe å gjøre som du synes er morsomt, så skal du se at det sakte men sikkert "går nedover" med deg også! Lykke til videre og stå på!
Klem fra Bamse
Bilde
😐70,5 kg

Ei helt grei helg

Helga har vel stort sett vært grei tror jeg. Hadde min planlagte utskeielse på lørdag med gummigodt og popcorn. Spiste litt for mye til søndagsmiddag, men tror ikke det var noen katastrofe. Var godtsjuk i går, så det ble noen tørkede aprikoser på kvelden. De er gode de! Og kalorimessig er de nok mye bedre enn godteri (håper jeg!).

Syklet 30 min på ergosykkelen på lørdag. Da hadde jeg så vondt i rumpa at jeg ikke klarte å sitte mer! Hvis ikke hadde jeg kunnet syklet en time tror jeg. Jeg trodde jeg var godt "polstret" i rumpa, men tydeligvis ikke godt nok *S*. Jeg blir vel vant det etterhvert.

I kveld er det ølklubb. Jeg skal kjøre, så slipper jeg å falle for pilsfristelsen *S*. Skjerpings nå!
Bilde
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat74😌29. april 2002
Takk for katten!
Den var kjempesøt...
Se på denne: http://www.ia-stud.hiof.no/~selmamgj/which-cat-stole-my-drugs2.jpg
Klem - og lykke til videre med ditt nye bekjentskap. Jeg regner med rumpa di vil komme overens med det etterhvert. ;)
c.AuthorAlias trixi😄29. april 2002
Hei hei, nå er det jamen ikke lenge til du ser 60 tallet!
Blir ikke det deilig??
Synes og du har klart deg bra i helga!
Ha en flott dag som sjåfør da! :)
Klem fra trixi
c.AuthorAlias aha😊29. april 2002
Heisann

Hvor flink du har vært i helga. *klapper i hendene* All grunn til å være stolt for helger er tøffe altså, ikke sant?
Var ute på årets første sykkeltur i går, og kjenner igjen det med vondt i rumpa. huhu :) Var også sikker på at der bak er polstringen god, men dengang ei. Et sunnhetstegn? Tolker det så.. hihi
Det blir vel bedre etterhvert..?
Ha en fin dag
Klem fra aha
😃70,5 kg

Blomkålsuppe!

I går "forlangte" ungene pannekaker til middag. Ikke akkurat magert og heller ikke min yndlingsmiddag akkurat..... Så jeg plukket med meg en pose med min barndoms yndlingssuppe som jeg ikke har spist på årevis; blomkålsuppe. Kokte suppa med et ekstra blomkålhode i buketter. Det var godt det! Og det gledeligste - nesten ikke kalorier i det hele tatt: 30kcal i ferdig suppe :-) Jeg spiste 2 porsjoner og unnet meg en pannekake til dessert!

I går var det også debut på ergometersykkelen. Gammel sak, men det fungerer. Syklet i ca 25 minutter. Får ta det litt rolig til å begynne med...

Mat i går:
Frokost: Brødskive m/fiskepudding
MM: Eple
Lunsj: 1 brødskive m/egg og tomat, 1 brødskive m/makrell i tomat
Før middag: 4 tørkede aprikoser (nesten som godteri det!)
Middag: Blomkålsuppe, 1 pannekake m/lettsyltetøy
Kveld: Halv tallerken blomkålsuppe (måtte bare, det var så godt!)

Nå er det helg igjen folkens! Denne helga skal jeg ikke spise for mye, men litt kos skal det bli. Planlegger popcorn, litt gummigodt og Pepsi Max på lørdag. Såpass synes jeg er lov.

Ha det fint alle slankevenner!
Bilde
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bamse😌27. april 2002
Takk for hilsen i dagboka mi! Det var hyggelig på indisk reastaurant igår, og jeg klarte det uten å forspise meg. For første gang lå det mat igjen da jeg var ferdig. Jeg ser det går nedover med vekta di også. Det er bra!! Det hjalp å "skjerpe seg"!Vi får stå på videre. Ha en god helg.
Klem fra Bamse
c.AuthorAlias Beatmik😉26. april 2002
Hei Nefele!

Pannekaker er fast innom middagsmenyen hos oss også. Det er ungene bare så glad i, gjerne med tomatsuppe til. Jeg forsøker da å spe på med en salat e.l. for ikke å spise så alltfor mange pannekaker :) prøver å holde meg til én.

Jeg skal ha overnattingsgjester i helgen, og planlegger også litt popcorn og gummigodteri. Vi må kose oss litt også, og til og med være sosiale iblandt!

Ha en fortreffelig helg, Nefele!

Klem fra Beatmik

c.AuthorAlias cat74😃26. april 2002
Gjett hva som blir søndagsmiddagen min nå da.... Når du skriver så lyrisk. Min barndoms blomkålsuppe hadde både fløte og en klatt smør den (sikle), men den går nesten an å få like god bare med litt helmelk. ;)
Og så blir det nok pannekaker til frokost, kanskje? Nei... slutt med matfantasiene ellers så kommer jeg til å legge på meg av bare drømmene.
Klem.
c.AuthorAlias Lakki😄26. april 2002
Joda - hehe - blomkålsuppe er godt det. Kokte den også med mye blomkål, og spiste masse med god samvittighet! Men så var det den grøten da - med SUKKER og SMØRØYE - snufs...

Jobben min? Ingen skal si at det er kjedelig å være sosialarbeider! Selv om det er skjelden det er så dramatisk da. Egentlig gikk det greit for seg, satt trygt i en politibil mens politiet gjorde jobben sin. Åsså var det ingen hjemme, og vi hadde lagd en hel masse røre og oppstyr for ingenting... Har jobba i mange år nå, og det har aldri skjedd noe sånt før, og det blir nok lenge til neste gang også!

Klem fra en suppeelsker!
c.AuthorAlias Lakki😄26. april 2002
Joda - hehe - blomkålsuppe er godt det. Kokte den også med mye blomkål, og spiste masse med god samvittighet! Men så var det den grøten da - med SUKKER og SMØRØYE - snufs...

Jobben min? Ingen skal si at det er kjedelig å være sosialarbeider! Selv om det er skjelden det er så dramatisk da. Egentlig gikk det greit for seg, satt trygt i en politibil mens politiet gjorde jobben sin. Åsså var det ingen hjemme, og vi hadde lagd en hel masse røre og oppstyr for ingenting... Har jobba i mange år nå, og det har aldri skjedd noe sånt før, og det blir nok lenge til neste gang også!

Klem fra en suppeelsker!
😊70,5 kg

<--- Veiedag - Berg- og dalbanehumør

Jeg skulle egentlig ikke veie meg før neste uke (sorry LenaM), men jeg bare MÅTTE på vekta i dag. Kjente det liksom på meg.... Og da ble jeg glad da. I går var jeg deppa, i dag er jeg glad. Nå skal jeg virkelig ikke veie meg før neste uke!

I går kveld kom ergometersykkelen i hus, så nå skal det sykles! Fikk ikke syklet noe i går da, fordi jeg kom så sent hjem. I dag er det kjempefint vær igjen, så i kveld skal det bli en eller annen form for aktivitet. Helst ute hvis været holder seg.

Mat i går:
Frokost: Brødskive m/fiskepudding
Lunsj: 2 brødskiver m/makrell i tomat og leverpostei m/rødbeter
MM: Eple
Middag: Pasta m/kjøttsaus

Spiste to store porsjoner av den pastaen i går, så jeg droppet kveldsmat. Det kjente jeg i morges. Var vargsulten når jeg våknet. Kanskje derfor jeg følte meg så lett og måtte på vekta?
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Litago25. april 2002
Grattis med ergometersykkel!
Go girl!

Klemz fra Litago
c.AuthorAlias LenaM25. april 2002
Hehe, helt i orden, snuppa! Gratulerer med nedgangen! *S* Jeg venter nok til neste fredag uansett. Føler meg nemlig oppblåst og blubbete. Men innen neste fredag burde menshelvete ha kommet og gått igjen ;-)

Grattis med ny sykkel også! Tenker det er noen som blir småsåre i sittemuskelen etterhvert, jeg *ler*

Ha en fin dag *S*
☹️71,5 kg

Her må det skjerping til!

Synes jeg har vært flink i det siste, helt til jeg kikket litt bakover i dagboka mi. Fant ut at jeg har ligget og surfet +/- på denne vekta siden 28. mars! HVA!? Her må det skjerping til. OK, jeg er rimelig flink med mat, tror jeg. Men skeier ut med "usunne" middager når jeg har ungene. Tror jeg... (ihvertfall i går). Det blir kanskje litt for ofte? Jeg vet ikke...

Og så er det trening da. Der er jeg absolutt IKKE flink. Finner alle mulige unnskyldninger for ikke å gå tur. Nå MÅ jeg prøve å få tak i den ergometersykkelen. Har ventet på den siden februar. Må purre søsteren min igjen, men hun har jo aldri tid! Vil ikke mase for mye heller. Må få henne til å forstå at "det står om liv" *S*

Mat i går:
Frokost: Spesial K m/ekstra lettmelk
MM: Eple
Lunsj: Salat m/skinke, ost og en brødskive
MM: Klementin
Middag: Pizza (fy - spiste for mye også, var veldig sulten...)
Kveld: 3 Finn Crisp m/magerost

Egentlig synes jeg at jeg er rimelig flink med maten. Spiser veldig sjelden godter og snacks nå, kun litt i helgene. Aldri på hverdager! Det må da være lov? Eller er det sånn fatt med kroppen min at jeg ikke kan unne meg det heller? Hmm.... Ikke lovende.

Huff, nå ble jeg litt deppa. Jeg som trodde at jeg har vært så flink og så har jeg stått stand-by i en måned snart! Nå skal det sendes mail til søstra mi!

Nef

----------------------------------------------
Oppdatering:
Hi hi, har fått svar fra søstra mi. Vi skal hente sykkelen i kveld! Jippi! Nå MÅ det jo bli bedre?!?!
Bilde
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias fett nok.😄24. april 2002
Hei!

Har ikke så god tid, men ville bare innom de for å takke for innlegg i boka mi. Godt det ble en løsning på siden.
Lykke til med syklingen!

Klem fra Rita
c.AuthorAlias LenaM24. april 2002
Akk ja. Skulle tro det var min dagbok du skrev *sukk* Her er det også temmelig standby for tiden (siden slutten av mars, ja). Synes også jeg har gjort mitt for at det skal gå nedover, men det er visst ikke Frøken Kropp helt enig i. Det må da være en forbipasserende periode? Rett og slett "Store, stygge stagnasjon" som har kommet på besøk. Schju! Bort! Besøket har vart lenge nok nå!

Men sykkelen din gjør sikkert susen! *ser vennlig, men bestemt på Nefele-kroppen*

Lykke til!
c.AuthorAlias Ally24. april 2002
Haha, får vel prøve å bryte meg inn i rekka til cat her...
Jeg tror du kommer til å få pangresultater når du begynner å trene! Og det ER lov med litt godis i helgene, så lenge de bare er to dager... Jeg tøyer jo litt for mye der.

Ally
c.AuthorAlias cat74😵24. april 2002
Det er siste du hører fra meg i dag - jeg lover!
c.AuthorAlias cat74😵24. april 2002
...som du ser...
c.AuthorAlias cat74😵24. april 2002
Trykka vilt - sorry!
c.AuthorAlias cat74😵24. april 2002
Sånn er det med meg også...
Jeg trøster meg med at det snart blir finere vær ut (= mer aktivitet, mindre tv og mindre sofamat). Jeg tror nok også kroppene våre har slike sta perioder. Håper det går over.
Klem og lykke til.
😑71,5 kg

Kjedelig...

Ja, her skjer det ikke mye gitt! Den ene dagen er den andre lik for tiden. Så i dag får jeg sprite opp boka med et bilde tror jeg....

Mat i går:
Frokost: Ingenting! (forsov meg og hadde ikke tid)
MM: Kaffe og en klementin (veldig dårlig start i går....!)
Lunsj: Salat m/reker, ost og litt egg. Litt dressing og brød til
MM: Banan
Middag: 2 fiskekaker, potet og ertestuing
Kveld: 3 Finn Crisp m/skinkeost, kålrot

Det positive i går var at jeg ikke skeiet totalt ut på kvelden selv om jeg ikke fikk en god start på dagen. Var ikke spesielt kveldssulten, men veldig sugen på no'' godt. Fornøyd med den fornuftige løsningen!

Æsj, i dag er det skikkelig trøndertrist vær. Blæh....
Bilde
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lakki😄24. april 2002
Fatt mot! Det kommer dager med bedre vær og vektnedgang - helt sikkert!!!

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias aha😉23. april 2002
Heisann

Morsomt bilde du har lagt ved... Ligner på meg...? Ikke så mye nå lengre... :)

Synes du er flink, og spesielt med tanke på at du ikke fikk i deg en skikkelig frokost. Dette gir nok resultater..

Stå på.
Klem fra aha
c.AuthorAlias iset😄23. april 2002
det var nå voldsomt så flott slankere har blitt siden jeg forsvant hehe. takk for hyggelig kommentar i dagboken min, jeg kommer til å bli værende nå, siden det fortsatt er gratis:)
ha en flott dag:)

Hilsen Iset.
c.AuthorAlias LenaM23. april 2002
Heia og takk for kommentarer *S* Kjenner meg igjen i det med at lite skjer, ja. Men det er sikkert lurt å skrive inn allikevel bare for kontinuiteten sin skyld. Synd med dårlig vær. Her er det strålende i dag (Oslo), men det bør jeg kanskje ikke si? Fnis. Vel, hvis det er noen trøst kjeder jeg meg dobbelt så mye om våren som ellers. Der andre blir våryre, blir jeg gjerne vårsur, fordi jeg blir så rastløs og hele tiden vil at det skal skje mye mer enn det som faktisk skjer.

Så du hadde en strålende jentehyttetur i hvert fall. Bra! *S*

Lykke til videre og måtte de trønderske værguder oppføre seg bedre snarlig!
c.AuthorAlias Ally23. april 2002
Hmja, enten virker været på meg, eller så virker jeg på været.
Synes du hentet deg inn ganska bra i går. Men sånn starter jo jeg omtrent hver dag...ops.

Følger med deg!
Allypally
c.AuthorAlias Bonita😀23. april 2002
Hei på deg, og takk for oppmuntring i dagboka mi! Flott bilde du har lagt inn idag :-).
Synes du er flink - og kjempefornuftig!! Det er godt gjort å klare å stå imot når man kjenner at man bare MÅ ha noe!!
Jeg kjenner på meg at idag har jeg bare lyst til å drite i alt og spise alt jeg kommer over.. Men skal jeg det? NEI!! Får håpe at du har rett - at det må være noe galt og at vekta går nedover igjen i uka..
Stå på videre Nefele - jeg heier på deg - og i sommer SKAL vi være slanke og fine ;o))
Klem fra Bonita
😃71,5 kg

Slankefri helg....

I helga har jeg vært på jentehyttetur, helt uten slanketanker... Hadde en utrolig koselig tur med 4 venninner. Været var helt topp! Var på fjellet og det var helt vindstille på lørdag. Faktisk så varmt at vi satt ute og solte til kl 18. Så i morges oppdaget jeg at jeg faktisk har fått farge i ansiktet! Deilig å bli kvitt litt vinterblek hud.

Det ble selvfølgelig masse øl, vin og god mat i helga. Klarte å utvise måtehold i godte og snacksskåla, og spiste bare bittelitt av dette. Det er jeg fornøyd med.

Vinglevekta mi viste en halvkilo opp igjen i dag. Det var helt som forventet, og det bekymrer meg ikke. Regner med at jeg er nede på 71 igjen til neste veiedag som er torsdag.

I dag forsov jeg meg, igjen.... Rakk derfor ikke frokost :(... Merker det godt nå, har bare spist en klementin og drukket kaffe. Ingen bra start på dagen. Får passe på å spise en god og sunn lunsj ihvertfall, hvis ikke ligger jeg tynt an til kvelden.

Ha en fin uke alle sammen!

Hilsen en fornøyd Nefele
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias aha22. april 2002
Heisann

Er det ikke deilig med en helg uteom det vanlige. Hørtes kjempekos ut å dra på hytta.

Halvkiloen opp skal du ikke bekymre deg for. Den går nok av.

Ha en fortsatt fin dag

Klem fra aha
c.AuthorAlias Beatmik😌22. april 2002
Hallo fornøyde Nefele!
Ja - helt enig med deg, den halvkiloen din skal du ikke ta høytidelig. Det gjør ikke jeg heller! Jeg misunner deg den hytteturen - så flink du var som var måteholden da :)

Forklaringen til mine 600 gram fra Ally var så god at jeg satt her og lo for meg selv lenge! Godt at jeg ikke sitter på jobben, og kan le uforstyrret! Den teorien skal jeg ta vare på - tenk på den du også ;)

Klem, Beatmik
c.AuthorAlias ANNE💔22. april 2002
Hei, det er jeg som har den andre + på lista. Dessuten er du fremdeles foran meg, 71,5 kilo, mens jeg er 72,3 kilo. Likevel fikk jeg en kjempeoverraskelse i dag, målte meg ,og fant ut at jeg er 173-174 cm, og ikke 170 som jeg trodde. Det betyr litt vet du. Jeg tar deg snart igjen.HEHEHE ANNE
c.AuthorAlias Baby😃22. april 2002
Hei Nefele!

Tenker du hadde en morsom hyttetur. 4 sprudlende venninner sammen...klart det blir gøy!
De 500 grammene tar raskt av deg igjen, men frokost er viktig.

Som skuespiller Joan Collins sier: Spis frokost som en konge, middag som en greve, og kvelds som en fattiglus....

Baby :)
c.AuthorAlias Ally🐷22. april 2002
Hei fornøyde Nefele! Ikke ta grise-smiley'n mitt som et hint, jeg måtte bare se hvordan den tok seg ut...

Jeg er så fornøyd med at vi får beholde siden vår! Tror det er et skikkelig langtids-prosjekt å bli slankere, så det er godt å vite at siden har en fremtid!
Leste at gutta i Mr fin kropp hadde gitt seg selv et år, og at de bare veier seg hvert kvartal. Det var ikke så dumt. Om de klarer det er en annen sak.

Er på jobb i dag, får se om legen sykmelder meg. Føles litt teit, jeg er jo ikke sååå syk....

Ta en god lunsj, du, det skal jeg også! Snakkes!

Ally
71,0 kg

Vinglevekta mi!

Ja da, jeg har veid meg i dag også, selv om det ikke er veiedag. Måtte bare pga nedturen i går. I dag vingla den mellom 70.5 og 71.5, så 71 er vel sånn noenlunde riktig.

Nå er det helg igjen. Og hvilken helg det skal bli! Skal på hyttetur med 4 venninner. Det blir bare helt knallartig. Gleder meg som bare det! Skal prøve å ikke spise helt bort i staur og vegger, men alkoholen skal få flyte fritt *SSS*. Det får være måte på slanking....

Jeg har ikke fått noe svar fra webmaster på min mail. Så, da regner jeg nesten med at det ikke er noe vi brukere kan gjøre. Trøsten er at HelenaX har vært inne på Slankenett.no og spurt om når de kommer med slankedagbok. Svaret er at de regner med å være klare i løpet av en uke! Så det er håp for oss allikevel. Nå håper jeg bare inderlig at de legger inn muligheten til å kommentere hverandres dagbøker. Det er jo hele vitsen! Tror jaggu jeg må inn dit og spørre om det....

Mat i går:
Frokost: et knekkebrød m/kyllingkjøttpudding
Lunsj: Salat m/ost og skinke. Liten baguette til
MM: 1/2 eple (begynner å bli lei av frukt....)
Middag: Fiskekake, potet, raspet gulrot, litt mager karrisaus
Kveld: 2 knekkebrød m/kyllingkjøttpudding

Jeg synes virkelig at jeg er flink med maten for tiden. Det er lenge siden jeg skeiet ut nå altså! (hvis ikke korttidsminnet mitt er usedvanlig dårlig da....) Håper det varer!

Nå er det helg snart. JIPPI JIPPI JIPPI!

God helg til alle her inne. Dere er supre!
Bilde
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ronja20. april 2002
heisann:) slankedagboka skal bestå:)))) fint og lese at det går så fint med maten:) forsett sånn så skal du se at resultatene lar ikke vente på seg:)
forsatt god helg til deg:)
klem fra Ronja
c.AuthorAlias Baby19. april 2002
Hei Nefele!

Ikke fortvil, vi har mottatt både din og drøssevis med mail fra andre her inne.
Vi ønsker selvsagt at sidene skal fortsette, og prøver å finne en løsning som er god for dere.
Vi vil gi dere mer info på sidene her i løpet av helgen!

Ha en riktig god helg på hyttetur!

Hilsen fra Baby :-)
c.AuthorAlias LenaM19. april 2002
Heia *S* Ville bare spinne inn og ønske deg en strålende helg på jentehyttetur, jeg! Har ikke så mye fornuftig å si i dag, men føler jeg må si NOE siden vi risikerer å miste muligheten snart...*urk* Men la oss håpe det ordner seg på slankenett!

God helg og klem fra LenaM *S*
c.AuthorAlias HelenaX19. april 2002
Hei Nefele!

Jeg ser det er flere som gleder seg til helgen *s* Blir misunnelig når jeg leser om dine planer for helgen, hyttetur med gode venninner er alltid gøy! Håper du får en kjempekos helg!

Takk for gratulasjonene med vektnedgangen :-) Det er ikke rart at jeg har gått ned mer enn deg selv om vi startet samtidig, jeg hadde jo litt mer å ta av! Merker jo nå at det går tregere etterhvert som vekten har gått ned, men det gjør ingenting så lenge pila går nedover de fleste gangene...

Og en kommentar til maten din; du har virkelig vært flink! Skjønner at du blir lei frukt. Selv er jeg lei mager yoghurt, fiskepudding på brødskiva, magert kjøttpålegg på brødskvia og tomat på brødskiva :-) Har du noen gode påleggstips så kom med dem!!!

Ha en strålende helg og kos deg glugg ihjel på hytta!

Helena
c.AuthorAlias Ally19. april 2002
Åh, den hytteturen høres råartig ut! Ingenting er som en skikkelig jentetur!
Har helt glemt vekta mi, jeg. Tør ikke med den trommeskinnsmagen her. Var dessuten i et prøverom i går (dumdumdumdumdum), og så alle kiloene med røntgensyn og blinkende tall i synsfeltet. Kjøpte selvbruningskrem istedet.

Menyen din ser knallbra ut! Ta helg med god samvittighet!
Ally
c.AuthorAlias cat7419. april 2002
Takk Nef. Det var ikke så seint det måltidet... Men jeg er litt deppa for tiden. Det er bare snørr overalt. ;( OG så har jeg "stått stille" så lenge. Men... jeg gir meg vel ikke.... ikke riktig ennå iallfall. Må jo se an det neste mandag iallfall.
Jeg skrev også til webmaster... og heller ikke jeg har hørt noe. Regna nesten med at de kom til å legge ut noe info på forsiden, men... Det kan vel hende at de er lei av driften og økonomien også. Men... kommer slankenett med en tilsvarende tjeneste så får vi flytte. (Om enn litt motivillig - den siden virker mer "kommers"...)
Klem og god helg fra litt oppmuntret "drukna katte"
c.AuthorAlias Bonita19. april 2002
Hei Nefele,
hvis du leser innlegget til Vendy idag, så vil du se at hun har vært i kontakt med slankenett.no. Det ser ut som vi vil få mulighet til å legge inn kommentarer til hverandre..
Ønsker deg en kjempefin hyttetur i helgen,
god klem fra Bonita ;o)
71,5 kg

Hva kan vi gjøre?

Hei,
Som veldig mange andre er jeg skikkelig lei meg for at sidene ikke kan drives mer. Jeg forstår jo at Ken & Baby ikke kan drive med underskudd! Det får jo være måte på veldedighet.

Jeg har sendt en mail til webmaster med spørsmål om det er noe vi som brukere kan gjøre. Jeg tror f.eks. det er mange her som er villige til å betale _noe_ for å få være bruker. Spørsmålet er hvor mye som trengs. Jeg kommer tilbake hvis jeg hører noe fra webmaster. Det er ihvertfall verd et forsøk!

I dag var det veiedag igjen, og vekta viste et halvkilo opp - igjen. Fram og tilbake er like langt.... Jeg har begynt å venne meg til dene vinglingen. Enten så er kroppen min veldig rar, eller så er vekta mi enda rarere. Jeg depper ikke over dette, jeg går jo nedover på en måte.

Gidder ikke skrive matinntak i går. Det var helt greit, med vanlig grei mat. Ingen utskeielser av noe slag.

Hilsen Nefele, som ikke har gitt opp troen på disse sidene...
Jeg gir meg ikke med en gang!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Beatmik18. april 2002
Følger spent med på om du får svar fra Webmaster. Vurderer å skrive til dem selv... Jeg sponser gjerne med SMS hvis det hjelper.. Når det gjelder vekta di; det svinger innimellom for oss alle! Ikke gi opp, du holder deg til maten din og det er en stor fordel!

Klem, Beatmik
c.AuthorAlias Bonita18. april 2002
Hei Nefele,
nei, vi må ikke gi opp - dersom du har noen lure tips om hva vi brukere kan gjøre så si fra, jeg er med!!
Håper du får en fin dag idag,
klem fra Bonita
c.AuthorAlias Ally18. april 2002
Hei og takk for chatten i går! Gir meg ikke jeg heller! Håper du får svar fra Ken eller Baby, de leser vel også hva vi skriver her.

Jeg har greid å holde meg unna vekta, heldigvis, ikke noe vanskelig så oppblåst som jeg føler meg! Rart at det går sånn opp og ned med deg! Om hundre år skriver de historiebøker om hvor lite vi visste om slanking i vår tid...

KLem, Ally
71,0 kg

Seier over latmarken

Var på jentekveld i går, og måtehold ble utøvd. Venninna mi hadde satt fram brød og masse deilig pålegg så vi kunne smøre selv. Jeg spiste bare magert kjøttpålegg, kokt egg og tomat, agurk etc. Hoppet elegant over de deilige, fete salatene, majonesen osv osv. Og, jeg spiste ikke en eneste bit sjokolade eller snacks som også sto på bordet. I tillegg drakk jeg farris i stedet for brus. Så, jeg er veldig fornøyd med gårdagens måtehold altså!

Og ikke nok med det, men i går tok jeg tak i latmarken i meg også. Hadde lovt meg selv tidligere på dagen at jeg skulle gå tur før jentetreffet. Så, hva gjør jeg? Jo, spiser middag og skal slappe av på soffan en liten halvtime før jeg går ut. En halvtime går og jeg slapper av litt til..... Ser på klokka. "Nei, nå er det bare litt over en time til jeg må begynne og dusje og fikse meg." Slapper av i 10 minutter til. "Hva i all verden er det du ligger der for? Se nå å kom det UT!" Som sagt så gjort. Jeg sprang ut som om jeg hadde en viss en i hælene. Tok en 45-minutters gåtur i høyt tempo. Var skikkelig varm og anpusten når jeg kom hjem. Tok et lite kvarter med mage og ryggøvelser før jeg hoppet i dusjen. HA HA! Seier over latmarken! *S*

Mat i går:
Frokost: Spesial K m/ekstra lettmelk
MM: Gulrot
Lunsj: Salat m/ost og skinke. Brød til.
MM: Gulrot
Middag: Kyllingfilet m/karri og eple. Salat og ris til
Kveld: 3 brødskiver m/div magert pålegg, farris


Huff, nå har jeg bablet masse igjen. Hvor kommer alle disse ordene fra?
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally17. april 2002
Fikk sms om at du hadde svart... Vet ikke hva vi skal gjøre, men stemmer for å berge siden! Finnes ikke noe annet! Lurer på hvor mange som må abonnere på sms for at det skal monne?! Eller er det også for sent, tro? Burde vi ta en chat?

Ally igjen
c.AuthorAlias Ally17. april 2002
KRISEKRISEKRISE! Legge ned slankere.com???!? Hva i hule heite gjør vi da? Det går jo ikke an! Hvorfor er det ikke flere som bruker sms-tjenesten?!?!? Auauauauauauauauauauauau!!!!!!!!!!!!!!!

ALLY!
c.AuthorAlias LenaM17. april 2002
Klart du skal "bable" vel, snuppa! Når den gode selvfølelsen bobler over og man bare føler seg som super-woman, da er det ingenting som er bedre enn å få lov til å skryte av seg selv! Og hva er vel da bedre enn en dagbok? Som i tillegg leses av andre?!

Kjempeflink var du! *S* Man er mektig imponert ;-)
c.AuthorAlias Ally17. april 2002
Veldig, veldig, veldig bra! Her hopper du over det ene hinderet etter det andre, jeg er veldig imponert!

Tusen takk for oppmuntrende ord til meg også, får se om jeg skriver litt i boka mi igjen snart.
Ally
c.AuthorAlias Bonita17. april 2002
Du er jo bare kjempeflink!!! Godt gjort både ang. mat og trim, nå skal du se det går nedover ;-)
Klem fra Bonita
71,0 kg

Ølklubb i går...

Jada, jeg er fortsatt medlem og jeg drikker fortsatt øl. Kan ikke forkaste alle sosiale happeninger fordi jeg slanker meg. Jeg gikk til ølklubben i går. Ca 1 times gange, så jeg håper det forebygger litt....

Mat i går:
Frokost: Spesial K m/ekstra lettmelk
Lunsj: Brødskive m/leverpostei, brødskive m/makrell i tomat
MM: Banan
MM2: Gulrot
Middag: Minipepperbiff m/salat og pommes frites
Kveld: 3 øl. 3 rugsprø m/lett gulost når jeg kom hjem.

Middagen i går ble fortært ute, derfor pommes frites. Ja, ja, det VAR godt :-)

I kveld skal jeg på jentekveld. Det blir jo en utfordring....
Skal prøve å få gått meg en skikkelig tur først. Det er så fint vært i Trondheim for tiden.

Til helga skal jeg på jentehyttetur. Det blir en enda større utfordring *S*.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias LenaM16. april 2002
Heia *S* Flink jente som gikk hele veien til ølklubben, det! Har dessuten lest at alkohol ikke legger seg på sidebeina i samme grad som mat. Men at kaloriene brukes til noe annet. Om dette er sant eller ikke, er jeg usikker på. Men jeg velger å tro det *gliser*

Ser du skal være voldsomt sosial denne uken (og bra er det), men enkelte ganger (under slanking) er et sosialt nettverk noe herk, assa *flirer* Men heller lubben og sosial, enn slank og ensom *gammelt jungelord* Øh....nå babler jeg!

Ha en hyggelig jentekveld!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.