Tillbaka igen...
Hej allesamman
Nu har jag haft en god sommar och gått upp ca tre kilo i vikt. Det är inte lika kul...
Men nu får det vara slut på godisorgierna! Jag vill ju inte bli tjockare men ändå så fortsätter jag med mitt gamla liv, i stället för att göra något nytt. Var på butiken i går ochköpte mig ett par promenadskor, som jag ju måste använda eftersom de kostade en bra slant. Så kanske det kan gå vägen den här gången?!
Jag är inte på humör i dag, så jag tror att det får räcka med den här informationen för nu. Ska försöka komma mig ut nu.
Hilsen,
Camilla
Nästan stillastående
Hej
Skulle bara notera vikten. Det ser inte helt bra ut men jag har inte den rätta motivationen just nu. Det ska bli bättre. Åt en pizza i söndags och den står för en god del av uppsvinget... Nåväl, kan väl inte skylla på den hur länge som helst *s*. Det är mig själv det kommer an på. Ska skärpa mig!
Camilla
Nu går det bättre!
Äntligen börjar det gå neråt. Jag har slitit så med detta, men nu verkar det som att det ska gå.
Skulle bara notera vikten. Ha en fortsatt fin slankeuke!
Camilla
Neråt igen
Hejsan
Ska bara notera vikten nu. Har gått ner allt det jag fick i påsk, så nu ska jag bara surfa på vågen och fortsätta neråt!
Hilsen,
Camilla
Så var påsken över!
Ja det gick inte så bra som jag hade hoppats, men heller inte så dåligt som jag fruktade... Gick upp ett och ett halvt kilo i Sverige. Men då hade jag varit på två festeroch ätit mycket god mat, plus en massa godis. Så egentligen är jag inte missnöjd, fast man vill ju alltid att det ska gå neråt...
Ja, nu är det bara att ta nya tag igen. Jag sade före påsk att jag skulle ta en Nutrilettkur. Jag har inte börjat på den ännu, men det SKA bli. Behöver bara en puff till så ska det ske.
Har suttit framför datorn i två timmar nu, så jag ska ta och sluta här, men skriver mer i morgon.
God fortsättning på vårt slankeliv!
Hilsen, Camilla
Upp igen
Det här ser inte bra ut. Jag har inte ätit det jag har planerat, utan har frossat i rostat bröd med ost. Det ger inte några fina resultat. Jag ska ta och skärpa mig, för det här vill jag inte vara med på.
Annars vill jag bara säga att jag reser till Sverige i morgon onsdag, och då blir det inte någon uppdatering på vikten, eftersom jag inte gärna släpar med mig den på flyget... Jag ska se om jag får skriva några rader ändå. Jag har ju tillgång till internet så det skulle gå.
Men jag ska se till att det inte blir någon mer uppgång nu. Det är ju NER i vikt jag vill. Varför ska det vara så motigt?
Kom gärna med goda förslag! Jag vill inte förlora min motivation redan...
Hilsen fra Camilla
Nedåt igen!
Ja, så ger det resultat, att avhålla sig från godis... Hade flera möjligheter i går söndag att äta choklad, men lyckades hålla mig i från det. Så det var ner 8 hekto på vågen i dag. I dag har jag haft lite märkliga matordningar, men har hållt nere intaget så att jag förhoppningsvis fortsätter att minska i vikt.
Nu har jag i alla fall köpt en liten kur med Nutrilett, som jag tänkte jag skulle sätta i gång med efter påsk, bara för att få igång viktminskningen rejält. Det blir väl en del festmat i påsk, och för att komma igång igen så tar jag tre dagar på Nutrilett. Men sedan ska jag fortsätta med vanlig diet-mat igen.
Har varit lite dålig på att kommentera andras dagböcker, men ska skärpa mig nu. Jag vet ju hur trevligt det är att få kommentarer till min egen dagbok!
Så får vi stå på den här veckan också!
Camilla
Ny, dyr och exakt våg
Ja, så har man varit på butiken och köpt en ny våg/vekt. Den är så exakt man kan tänka sig, men tyvärr var det inget uppmuntrande besked jag fick på morgonen idag. Men det är väl bättre i längden att ha en exakt våg, så slipper man undra om den visar riktigt eller inte. En del av uppgången kan nog skyllas på den gamla vågen, som antaglien visade ett par kilo för lite hela tiden, jag får trösta mig med det!
Nu är det bara att ta nya tag igen. Har varit ute på tur idag, en och en halv timme gick jag. Det var väldigt skönt att komma hem igen efter den, så har jag en bättre självkänsla resten av dagen, och mer motivation att äta nyttigt. Det hjälper på! Så har jag hällt i mig nästan en liter vatten efter turen också.
Annars var jag på födelsedagskalas igår, och det blev alltför mycket mat, men lite godis. Det är jag glad för idag när jag vägde mig för första gången på över en månad, så blev inte uppgången så stor.
Men nu ska här minskas i vikt. Med min nya utgångsvikt så ska jag sätta mitt första mål på under 105 kilo till 17. mai. Det är realistiskt med tanke på att jag vill behålla min nya vikt länge. När jag har nått det målet, får jag se hur lång tid det tog och sätta det nya målet efter det. Det kan ju hända det går fort ner, och det hoppas jag att det gör, och då blir nästa delmål under 100 kilo.
Tänk att väga ett tvåsiffrigt tal! Det vill jag gärna göra före sommaren. Så jag får ta utgångspunkt i min önskan om att gå ner i vikt, och handla utifrån det önskemålet.
Det blev en massa prat, men jag vill gärna dela med mig av mina tankar, för att få en bättre diskussion med alla er andra här inne.
Så önskar jag alla en god slankeuke!
Hilsen fra Camilla
Bättre och bättre dag för dag...
Hejsan!
Nu har jag gjort det värsta, jag har kommit igång med smaltänkandet. Nu tror jag att det går bättre för varje dag, i alla fall hoppas jag det!
I går var jag ensam hemma hela kvällen, något som vanligtvis brukar innebära mycket mat, fet/söt mat. Igår var det första undantaget mot den regeln. Jag tog en rett i koppen-suppe och ett par skiver med ost, och så gick jag tur i en timme, en tur som tar en dryg halvannan timme om jag går samman med kjæresten, så det var ett fint tempo där, tror jag. Sedan åt jag ett par skivor till med ost, (jag är väldigt svag för ost...) och inget mer den kvällen. Det är en enorm framgång för mig.
Dessutom har jag inte köpt eller ätit godteri sedan söndagen, och det ärockså en framgång för mig. Dock har jag ätit några skivor sockerkaka /sukkerbrød/ som jag har i frysen, tror jag ger bort dessa till någon som har mer glädje av dem än jag! Jag kan ju inte bara kasta det?! Eller kan jag det?
Nåväl. Det är snart dags för *Påsketur* till Sverige, och där har de fina 10% feta vitostar, som jag ska privatimportera ett par kilo av hit till Norge. Då kan jag äta ost utan så väldigt dåligt samvete i alla fall... I Sverige finns det en massa fina mejeriprodukter med lite fett, som inte kan köpas här i Norge, vilket är synd för oss som tänker på vad vi äter...
Nåväl. Jag har egentligen ingen aning om vad jag väger eftersom vågen är så snäll och visar minst tio kilo för lite, så jag satsar på att jag får en ny våg snart och kan bli med på konkurranser och annat som kan hjälpa på den långsiktiga motivationen.
Så jag SKA ner i vikt nu. Jag vill inte ha så många flera somrar till med det här utseendet.
Ha en fortsatt fin dag allesamman!
Hilsen,
Camilla
Ännu en dag
Hejsan
Igår gick det ganska bra, men jag föll för frestelsen att äta en liten bit av den marsipantårtan som var kvar sedan måndagen, men förutom det så åt jag mest nyttiga saker igår. Och inget godis!!! Det är verkligen en sak att vara stolt över för mig. Jag har ätit godis dagligen i flera år, med små korta uppehåll ibland. Dessa har alltid avslutats med att jag har fallit för frestelsen att köpa godis i en affär, eller smakat godis hos några vänner. Men nu ska jag hålla mig borta från godis/godteri/snop, helt och hållet.
Jag vill ha tips om vad jag kan äta istället, inte bara gulrøtter och sånt, för det vet jag, men andra saker som är nästan lika goda som godis, fast gärna utan en massa socker.
Så kom med förslag!
Annars har dagen idag gått riktigt bra. Åt en stadig frukost och sedan en lång lunch, men nyttiga saker, och till middag blir det en minestronesoppa som jag fann oppskrift på hos Grete Roede. Jag plockar lite här och var, så det blir lite omväxling.
Vi får fortsätta kämpa tillsammans!
Hilsen,
Camilla
Första dagen på mitt nya liv...
Hej allesamman
Nu har den här dagen gått och jag har tänkt på vad jag har ätit nästan hela tiden, och har inte ätit något godis, en framgång för min del! Det hoppas jag ger resultat med tiden.
Just nu känns det lite märkligt utan våg, får väl ta en tur till IKEA och köpa våg... Har ju alltid ägt en fungerande våg, och står plötsligt helt utan! Men jag tror att majoriteten av jordens befolkning inte äger en våg, och de verkar klara sig bra ändå! Skämt åsido.
Har inte ätit så väldigt nyttigt, och kanske lite för många karbohyrater, får bättra på det till i morgon. Ska försöka ta varje slankedag för sig, och tänka som många andra här gör, "idag slankar jag mig, i morgon får ta hand om sig själv".
Massor av hilsener fra en nybliven tante (igen),
Nebbisen
Tillbaka igen
Hej
Nu har det gått nästan en månad sedan jag skrev något sist och jag har haft det jobbig med min vikt och småätande av diverse godis och kakor och annat.
Jag har också gått upp en del, hur mycket vet jag inte eftersom vår våg/vekt ger oss gladmeldingar varje gång vi stiger upp på den. Jag skulle enligt den ha tatt av ca 14 kilo över natten, något som jag vägrar tro är sant, även om jag många gånger har önskat mig en Supermann-effekt! Så vikten som står idag är mer en uppskattning än en exakt återgivning av verkligheten.
Jag vill tacka jättemycket för kommentarerna som ni har skrivit, de gav mig nytt mod att fortsätta kampen mot kilona.
Nu ska det bli bättre ordning på maten, och slut på godisätandet i första hand. Våren kommer snart och en ny sommar på badstranden är inte att tänka på för min del, känner mig mer som ett utställningsföremål än en människa i den situationen. Det är en stor orsak till att jag vill minska i vikt. En annan grund är den handleturen jag tog i torsdags, att köpa kläder är inte det billigaste för oss stora kvinnor, det menar jag är ren och skär diskriminering. Att betala över 1500 kroner för en helt vanlig dressjacka är stöld! För det tredje så är det inte bra för min hälsa att väga så mycket som jag gör.
Men jag tror inte att jag kan delta i minusfem-konkurranse förrän vågen är hel igen...
Hilsen,
Nebbisen
Det går så långsamt
Hej alle samman!
Idag var jag på hälsokontroll på bedriftshelsetjenesten och fick veta att jag sedan sist har fått bättre värden i blodet, och det är ju glädjande.
Dock går det lite trögt just nu. Jag reser till Sverige i kväll och kommer hem igen på måndag. Jag gläder mig till den resan, men samtidigt vet jag att det blir svårare att hålla nere matintaget när jag är där. Nu är det ju jag själv som ska äta, men frestelserna blir nog många...
Men jag har verkligen inte gett upp. Jag vill fortfarande gå ner i vikt, men min motivation kunde gott varit lite mer framträdande. Jag har svårt att se sammanhanget mellan onyttig mat och viktökning. Eller, jag vet att det finns ett sammanhang men jag tror att jag är ett undantag och att det inte gäller för mig... Det är en minst sagt märklig föreställning att jag inte kan erkänna för mig själv att det är det som jag äter som gör att jag har den vikten jag har. Framför allt som det har gått lite trögt nu och jag har haft svårt att hålla en sund diet.
Tips om hur jag kan komma mig ur det här mottages tacksamt!
Hilsen,
Nebbisen
Mycket fest i helgen ger utslag på vikten...
Hejsan allesamman!
Nu har jag kommit tillbaka med full kraft, hoppas jag i alla fall. Det blev två kvällar med fest i helgen och det har gett ett litet utslag på vågen. Men det är ju så lite att det tar jag igen till nästa vecka.
Jag har dock kommit ifrån min sunda diet något, var på kafé idag och pöste på med både solskinnsbolle och brownie. Men det ska INTE bli en vana, hellre då något nyttigare. Men jag försöker att äta en ganska stor frukost, har märkt att jag inte blir så hungrig resten av dagen om jag äter mycket på morgonen. De dagarna jag inte äter frukost blir det otroligt mycket snopande... Så det bästa är en tallrik gröt på morgonen, men en skiva bredvid, och juice. Då blir jag inte hungrig förrän till tolvtiden på dagen. Så där ger jag alla "experterna" rätt, att det är viktigt med frukost.
Nog om det. Jag var ändå ganska tillfredsställd i går efter att ha gått en halvannan timmes tur till trots för en förhållandevis "blöt" fest på lördagskvällen. Så det satte väl igång förbränningen. Men det ska inte bli så många flera utav de festerna. Då går det ju bara uppåt, och jag vill ju neråt!
Så nu tar jag nya tag. Jag kan ju inte kalla den här dagen för förstörd bara för att jag åt lite mycket sötsaker på förmiddagen. Det är ju trots allt flera timmar kvar att förhålla sig till, och där kan jag ta goda val. Har upptäckt att jag inte tjänar på att tänka svart eller vitt, antingen eller, utan att ta varje stund för vad den är, och erkänna att jag kan spricka vid ett tillfälle, men ändå fortsätta med god diet resten av dagen/veckan/månaden/livet...
Så nu tar vi nya tag, och jag ska vara med i minus fem kilo konkurransen, så där har jag ännu en grund till att skärpa mig!
Ha en god vecka allesamman!
Neråt igen!
Hejsan alla glada slankere!
För vi är väl det, glada alltså?! Vi håller ju på att genomföra det vi har mest lust till, för att nå våra mål om att se bättre ut, och komma i gamla krympta kläder. Då måste vi väl vara glada!
Jag är på så bra humör idag, Vikten pekade neråt och snart är jag under 105 kilo för första gången på nästan tre år. Jag har mål om att vara under 100 till påsk, så att jag kan ha mina gamla kläder från tre år sedan, som jag bara använde en sommar. Det känns så dumt att inte kunna ha sina kläder längre än så, och nu medan det går ner så vill jag inte köpa så mycket nya, dyra kläder.
Och jag som var på fest igår, och ska på fest ikväll. Men bara jag håller mig en bit från godisskålarna så går det ganska bra viktmässigt, har jag märkt. Så jag hoppas att det verkligen har börjat gå neråt nu, och inte stoppar upp igen, eller går upp. Då vet jag inte hur jag ska få motivationen tillbaka.
Men just nu är allt bra, och jag är stolt att jag inte köpte en enda godis- eller chokladbit när jag vara och handlade idag, utan höll mig till den "tillåtna" maten.
Har lite dåligt med tid idag, men ska ta och skriva upp det jag äter ett par dagar i veckan åtminstone, det kan vara nyttigt att få respons på min självkomponerade diet.
Ha en fin helg allesamman!
Hilsen, Nebben
Det er "godt" å se at det er flere enn meg som har tatt ferie fra slankingen og nå er tilbake igjen. Har lagt på meg igjen ca 3 kg. siden midten av juni, og nå skal de og mange til av! Bobler nesten over av motivasjon i dag *sender deg litt*, vi får håpe det holder seg! Lykke til med høstens slankeutfordringer!
Mvh
Masti
skjønner hur du har det! har selv fråtset skikkelig nå i sommerferien. Var nettopp i Gøteborg, og kjøpte med meg masse brus, bla Fanta med Mango-smak. måtte jo smake den liksom;)
jaja nå er det slutt!i morgen begynner jeg et nytt og bedre liv!
ha en fin dag i morgen.
krammar fra Iset:)