← Alle dagbøker
diarist.Alias

NasseNøff

51 år163 cm36 innlegg 2002 0 følgere

Start116,1 kg
Sist115,1 kg
Endring−1,0 kg
BMI nå43,3
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
9. juni 200225. august 2002
115,1 kg

Kjapp vektregistrering

Til mine trofaste følgesvenner - dere vet hvem dere er. 'Ingen nevnt,ingen glemt' heter det. Dere vil få en personlig hilsen fra meg i løpet av søndagen/mandagen.

Til alle dere andre: Lykke til med vektnedgang og alt annet.

NasseNøff tar en kort pause, men kommer sterkere tilbake.

Stor klem
11 i heiagjengen
c.AuthorAlias juliane😃8. september 2002
Hei NasseNøff.

Tusen takk for kjempe koselig komentar for veldig lenge siden.

Det stemmer det du spurte om ang. faren til barna mine, vi bor ikke sammen lenger. Har egentlig vært alene med barna siden de to minste var nyfødte.

Synes du har vært flink på slankefronten, skal sette meg ned en dag og lese hele slankedaboka di.

Håper du snart kommer med et inlegg igjen.

Klem fra Juliane.
Bilde
c.AuthorAlias fluffa❤️5. september 2002
Hei vennen!
Måtte bare innom for å si at: Håper du snart kommer tilbake! Savner deg slik vet du! Men jeg skjønner jo at du heller vil bruke tiden på kjærligheten! Håper dere koser dere!
Klem fluffa
Bilde
c.AuthorAlias albundy😉3. september 2002
Pausenuss håper det ikke blir så lenge, jeg er ny her og vi nye trenger dere veteraner så ikke forsvinn mer enn du har gjordt (tenker på kiloene). Håper jeg hører fra deg og tusen takk for velkomsten.

Tillykke
Albundy
c.AuthorAlias ABBA❤️31. august 2002
ABBA savner Nassen. Håper det går bra med deg Nassemor. La meg høre fra deg snart. HÅPE, HÅPE

Kjempegodlørdagsklem fra ABBA
c.AuthorAlias sef❤️28. august 2002
hei nassenøff! Det var godt å høre at alt står bra til :) Vil bare si at jeg håper du koser deg kjeeeeempemasse med ferien og kjærligheten! Du er nok en person som gir veldig masse av deg selv, har jeg forstått, og da må man passe på at man ikke mister seg selv i det hele. Så ta godt vare på deg selv, nasse og nyt som sagt kjærleika- med nybarberte legger og alt som hører med ;o) klem fra sef
c.AuthorAlias Trulte❤️28. august 2002
Lykke til med pausen...så håper jeg vi sees igjen. Du er så godt i gang og det er så koelig å ha deg her....og jeg er garantert her selv om du tar en laaaaaaaaaaaaaaang pause....jeg har langt igjen til endestasjonen.

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias fluffa❤️27. august 2002
Hei Nassevennen!
Håper du ikke blir så lenge borte fra oss da. Kommer til å savne deg vet du. Men jeg forstår "problemet" ditt. Uansett, håper at du og kjæresten din får det kjempefint den tiden dere skal tilbringe sammen. Det er hardt med slike avstandsforhold, det er så vondt når man skilles... det vet jeg alt om. Klarte ikke å nyte tiden vi hadde sammen for jeg bare grudde meg til vi skulle skilles igjen. Men det var meg, det er ikke sikkert du har det slik.
Håper du snart er tilbake hos oss igjen!
Kos dere masse!
Stor klem fra fluffa
Bilde
c.AuthorAlias Jenta*S*🐷27. august 2002
Tusen takk,Nasse...for en kjempefin hilsen.Ble helt rørt jeg!
Håper du koser deg glugg ihjel med typen din! Og at du snart kommer tilbake til oss!:0)....vet ikke helt hva det gjelder når dere snakker om kjekling her inne,tror ikke jeg er helt oppdatert på det,gitt.Men det er heller ingenting å gå videre på sikkert:0)...så nok om det!
Kos deg masse,masse!!
Stor klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Jojoen😃25. august 2002
"Når du teller dine venner - glem da ei å telle meg" sto det et sted i min gamle minnebok..

NasseNøffen vår har sikkert masse grunner til å ta en liten pause, håper bare at det ikke er noe alvorlig? Jobbeting og tang og sånt?

Ønsker deg masse lykke til, uansett hva du har på gang.

Klemm fra Jojoen
c.AuthorAlias boggi-❤️25. august 2002
Pause... nei ikke du også. Jeg syns da "alle" forsvinner herifra akuratt nå. Håper absolutt at du kommer tilbake igjen -savner deg allerede jeg....

Boggi
Bilde
c.AuthorAlias nite❤️25. august 2002
Denne har jeg ventet lenge på, men vet jo og at selv med ditt lille fravær her, allikevel er med i gruppen.
Nå skal du jo gå inn i en fin uke, med mye herlig, men du varmer vel opp på tirsdag, denne gang kl. 18:00, ikke sant?

Klem fra nite
Bilde
😉115,7 kg

Jaja....

Her kommer en kjapp hilsen fra ei som har verdens dårligste samvittighet... Ikke pga vektoppgangen som mange kanskje vil tro, men pga at jeg ikke har vært flink til å svare alle dere som har vært inne og lagt inn hilsen til meg... Jeg prøver alltid å få svart dere alle, og gjerne legge inn en hilsen til ennå flere, men denne uken har jeg rett og slett knapt vært inne her på dagboka... Jeg håper dere kan tilgi meg, og vit at det kommer en hilsen fra meg i løpet av i dag ! *ss* Tusen takk for at dere er så gode !!

Ang vektoppgangen min, så har jeg bare ett å si: Det er denne FORBASKEDE varmen som gjør det....!! Jeg vet jeg ikke burde klage på varmen, men den begynner ærlig talt å bli RIMELIG slitsom syns jeg....!! Den gjør seg utslag på vekta fordi:

1) Kroppen tviholder på alt vannet den kan tviholde på.
2) Jeg sover ikke ordentlig pga varmen.
3) Apetitten er på bånn, så det blir SVÆRT uregelmessige måltider.
4) Pga punkt 3 blir det krøll i forbrenninga, som sikkert er nede på sparetempo akkurat nå.
5) Jeg drikker ikke nok vann.

Så alt i alt så gidder jeg ikke å deppe over at vekta viser 1 kg mer enn forrige helg, for det er ikke fett det er snakk om her. Dette er en midlertidig oppgang som blir borte igjen så snart det norske været finner tilbake til normalen, og slutter å oppføre seg som om det hører hjemme i sydligere strøk *ler* Nå må dere misforstå meg riktig - det er jo godt med flott vær, men jeg hadde klart meg lenge med temperaturer på rundt 20-22 grader jeg - jeg trenger ikke at gradestokken kryper faretruende nærme 30.... I går måtte jeg gi tapt og dra ut for å investere i en vifte til heimen. Har tenkt at det er så sent på sommeren, at det er tåpelig å gå til innkjøp av en sånn nå, men i går var altså slaget tapt. Så i natt har jeg sovet MYE bedre, bare pga en sånn vifte som blåser litt på meg - så der har jeg igjen for å ha vært sta de siste to ukene *ler*

Ellers gleder jeg meg nå bare til ferie, og til at kjæresten kommer - JIPPI !!! Gleder meg derimot ikke til i morgen, for da kommer sjefen min tilbake, og hun og jeg er ikke direkte på bølgelengde for å si det sånn... Jeg tror nok generelt at Nasse er ei veldig snill jente som vil gjøre alt for sine medmennesker. MEN når Nasse skjønner at folk rundt henne velger å utnytte dette istedenfor å sette pris på det, da blir Nasse skikkelig GODZILLAsint !!! *ler* Så derav er Nasse og Nasse´s sjef ikke direkte på bølgelengde for tiden...

Men nå skal jeg slutte å skravle her hos meg selv, og heller skravle rundt omkring i deres dagbøker ! Takk for at dere er til ! Og dere, helt til slutt - jeg syns vi alle skal gi vår kjære Nite en stående applaus for de flotte innsatsen hun har gjort i forhold til dette oktober treffet, og fordi hun er så tøff at hun tør å snakke høyt om det vi andre bare tenker !

Ha en strålende søndag alle sammen !!

Stor klem fra NasseNøff
15 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aasalill21. august 2002
Kjære deg da Nasse,

Det går bra, din unnskyldning er mottatt. Jeg ser at du har skrevet med litt harde ord om meg rundt om på andres sider her, og det synes jeg heller ikke er så veldig pent gjort. Men nå begynner dette å gå over til å være noe helt annet enn utgangspunktet. Så da håper jeg vi heller kan gå tilbake til å være litt saklige her, og ikke henge igjen i fortiden. Altså; vi må godta at alle som en kan skriver inn her, unge som gamle, overvektige som normale. Og så får vi selv bestemme hvem vi vil gi hjelp til, og også takke for all den hjelp og støtte som vi får, for det er faktisk godt ment!

Mvh

Aasalill! =)
c.AuthorAlias Aasalill😵21. august 2002
Kjære NasseNøff!

Tusen takk for strenge innlegg i dagboka mi. Jeg har vel landa siden det jeg også, så du skal slippe å få en "stygg" en tilbake ;o). Du kan jo lese min lille unnskyldning på siden til nite. Innlegget du skrev til meg var helt greit det, og jeg tar kritikken. Men jeg er ikke helt sikker på om jeg liker holdningen din (men det kan jeg kansje skylde meg selv). Synes uansett at jeg må nevne at du skriver at jeg er "en person som viser seg særdeles lite voksen og saklig," på siden til nite. Er dette nødvendig da? Hvis det er det du virkelig mener, må du vite at slike ting tar man seg faktisk nær av, enten det stemmer eller ikke. Det blir en "oven-fra-og-ned-holdning" som jeg ber meg frabedt! Da dreier det seg ikke lenger om sak, men om person.

For å gjøre en liten oppklaring har jeg lagt inn et lite skriv i DB´min for onsdag. Hvis du er interessert, håper jeg du leser der...

Så håper jeg du fortsetter med ditt gode humør og tilstedeværelse, og at du klarer målene dine!

Slankeklem fra Aasalill!
c.AuthorAlias Bamse😃20. august 2002
Hei NasseNøff!
Tak for at du heier på meg! Jeg trenger det virkelig nå som jeg er nødt til å ta disse feriekilene om igjen. Men det går da framover - og det er det viktigste.

Lykke til videre - jeg heier på deg også!
Klem fra Bamse
c.AuthorAlias Keyz19. august 2002
Hvorfor det?
Hvorfor var nite sitt innlegg så fryktelig mye mer saklig enn fx aasalill sitt? Dama sa jo selv at det ikke var så farlig at vi kanskje syntes hun var'stygg mot' noen. Dette er våre personlige dagbøker, jeg er enig i det. Men man kan ikke forvente å ikke få reaksjoner på det man skriver her inne. Da kan man i grunnen gå over til papir..

Jeg har dårlige sider (mange! en ting er vel å legge meg opp i ting jeg ikke har noe med..) og det har alle andre og. Jeg er uenig med deg angående 'feiden' med fx nite og aasalill, og ber deg om å ikke sluke alt 'de gode' sier rått.

Det ER sårende med kommentarer om å spise mindre og mosjonere mer, men om man ser litt dypere greier man fort å se forskjellen på de seriøse og de useriøse. Hvorfor skal bare de overvektige gi råd til de overvektige? Kanskje sitter det en der ute på 62 kg som har rådet om søthunger som funker på akkurat deg? Å si at ikke overvektige og normalvektige kan gi råd til og hjelpe hverandre, er som å si at afrikanere og kinesere ikke kan hjelpe hverandre med å bygge en bro.

Nå får jeg vel deg på nakken, men vit at mine intensjoner med å si dette er bare gode. Vi har forskjellig syn på en sak, bare.

Klem fra Keyz
c.AuthorAlias nite❤️19. august 2002
Nudelige lille nasse. GODZILLAsint, ha ha, det er bare et nasseutrykk.

Så du holder på vannet i kroppen, ok vi svømmer rundt sognsvann imorgen. Spennede å se om det er noen som tør å møte to sluggere som holder et satansk leven rundt vannet. Tar med bånd til deg i morgen, slik at jeg vet hvor jeg har deg, litt redd for at du plutselig starter med lett spring etter gutta med vaskebrett..... ha ha, nasse skal nok spare på hormonene hun, til den hun holder av står på Gardemoen, med kjeven oppe og han utbryter, Where are my nasseoink. Oh.... there you are. I didnt see you because you have become so small, my darling.
Come on, take me home and show me rest of my nasseoink.

Dette var sikkert en engelsk som noen grøsser av, men ikke kjeft på meg for det da.

Ser deg vennen, og du englen er bare til deg.
Bilde
c.AuthorAlias fluffa😌19. august 2002
Hei igjen!
Tusen takk for varme og koselige kommntarer i boka mi! Har lest igjennom dagboka di, og jeg lo da jeg leste fra turen rundt Sognsvann. Dere må ha hatt det utrolig gøy! Skulle ønske jeg bodde i Oslo........:)

Jeg ser at du plages med varmen, og det er du ikke alene om! Jeg ser fram til et normalt norsk høstvær. Da førstes kan jeg fungere. Håper det blir litt kjøligere snart slik at jeg kan starte opp treninga igjen. Orker ikke når det er så varmt.

Skal du på treff på Lillehammer? Hadde vært gøy å treffes, men jeg føler at jeg trenger anonymiteten litt til. Kanskje en annen gang. Når jeg blir litt modigere...:) hihi.

Ha en fin kveld!
Klem fluffa
Bilde
c.AuthorAlias Lakki😉19. august 2002
Hei igjen du Nasse! Høres ut som om du har god grunn til å være sinna på den sjefen din, og da SKAL man være sinna! Ellers kan du bare glede deg til kjæresten din kommer, har nemlig "fått tilbake" mannen min etter noen måneders - eh skal vi si tørke? Og jeg lover deg Nasse: Det er så masse deilig man kan finne på når det er en stund siden sist! *ssss - fnis*

Det "triste" er at jeg ikke kommer til å få råd til å møte dere på Lillehammer. Det er dessuten i oktober, og vi vet ennå ikke når i oktober vi skal flytte, så jeg kan nok ikke love meg bort en helg. Når det gjelder mannen min *sss*, jobber han overtid i dag, og det vil ikke forundre meg om han gjør det i morgen også. Så kos dere på Sognsvanntur, regner ikke med at jeg kan komme...

Forresten er vi visst flere som sloss mot vekta i denne varmen. Men jeg må bare si: Jeg elsker det!

Klem fra Lakki

PS! Ikke ha dårlig samvittighet Nasse, det er ikke bra for oss!
c.AuthorAlias ivalodia😊19. august 2002
Hallo Nasse :-)

For det første, ikke gå rundt med dårlig samvittighet, det hjelper jo så lite, muligheten til å oppdatere hos andre kommer vel? ;-)
Der er virkelig varmt og ikke så lett å forholde seg til varmen, man blir i ulage med alt ,men så vil man jo gjerne ha litt fin sol også :-) Å kjøpe vifte var veldig lurt, har selv en vifte på rommet og den brukes hver natt? Vurderer nå å kjøpe flere, plutselig vil alle barna sove i mammas seng og da legger pappa seg på sofaen... Og du vet at selv om det er sent på sommeren/snart start på høsten så kan jo viften være til hjelp neste år og året etter ..osv..... Et røverkjøp mener jeg :)

SNart er det kjærestetid for deg :-) Skal be tiden gå litt ekstra fort så står din kjære på døra før du vet ordet av det;-)

Nå tusler jeg tbk i seng... Ha en ny og fin dag Nasse :)
c.AuthorAlias Morgengry😌19. august 2002
Hei på deg.
Ja den varmen kan ta lurven fra flere enn bare deg. Det er så varmt at trening er ikke akkurat det jeg har lyst til om dagen. Og fornuftig mat blir lett erstattet av is. Men dette vil vel ikke vare evig (håper jeg). Gleder meg til vi får norskt vær igjen. Med mine ekstra kilo og denne varmen blir det litt pes.

Lo godt da jeg leste referat fra turen til deg og Nite. Håper jeg får meg barnevakt en tirsdag så skal jeg gi meg med. Hadde vært gøy.

Ha en flott uke.

Morgengery
c.AuthorAlias iset😃19. august 2002
Hei vennen:)

nei vet du hva? jeg ble skikkelig sinna da jeg leste at Fedon Lindberg hadde sagt det ikke var poeng i å være vegetarianer, fordi vi ikke er SKAPT til det... HVA I HULESTE VET HAN OM DET??? ååå hehe jeg tenner i bånn av sånne usaklige kommentarer som det der. herregud, mennesker har faktisk mye mer likt tarmsystem som planteetende dyr enn kjøttetende. og når man tenker på at animalsk fett gir hjerteproblemer, er vi virkelig skapt til å spise det da? OG at kjøtt bruker ca 30 timer på å bli fordøyd, mens grønnsaker og annen mat bruker noen timer. jeg blir så sint.....
Lindberg skulle hatt et skikkelig spark i baken!!!

jeg har vært vegetarianer i over 5 år jeg, så bare spør meg om tips:) jeg har masse oppskrifter (har lagt ut en her, på OVNSBAKTE TORTILLAS. de er kjempegode:)

du må ikke tenke på at du skriver for langt i dagboken min:) jeg blir kjempeglad når jeg får laaange svar, det er så koselig:) så bare skriv langt du, jeg blir kjempeglad:)

hmmm oktobertreff i Oslo? det tror jeg desverre ike jeg har råd til nei, da er det både fly til et par tusen og hotell til enda et par tusen, da bruker jeg heller de 1000lappene (som jeg ikke har) på en 2-ukers ferie til syden, ikke til Oslo hehehehe. men dere får kose dere, hadde vært kjempehyggelig å treffe dere:(

nei nå må jeg legge meg, skal på jobb i morgen. vi snakkes:)

klemmer fra Iset
c.AuthorAlias måne😌18. august 2002
Jeg har nå tenkt å begynne med fysisk avstraffelse av vekta mi, etter oppfordring fra deg!! Hi hi!!! Du er kul!!

Klem Måne
c.AuthorAlias Jojoen😃18. august 2002
Hei igjen NasseNøff :-)

Tusen takk for kjempekoselig hilsen :-) Vekter kan vel få hikke akkurat som andre dyr..? Sikkert lurt å låse den inn i skapet til temperaturen utenfor blir til å holde ut igjen, puh.. det er altfor varmt både ute og inne (fy meg, klage på det fine været, men jeg svetter sånn). Alt kan skje i denne heten. Vannspøkelser osv.

Den diskusjonen om normalvektige og oss andre.. det eneste jeg mente var jo at jeg ikke unner andre å bli som meg selv og er glad om jeg kan bidra med mitt når de spør. Dessuten er jeg glad for alle hilsener. Og en ting til vet du.. de som aldri har følt på sin egen kropp hvordan det er å ha 50-60-100 kg for mye å dra på, de aner jo ikke hvordan det er. Hvordan skal de kunne vite det hvis de ikke får noen kommunikasjon med oss som vet? Nå lytter de til oss, er interessert i oss og våre problemer, de lærer og blir mer forståelsesfulle. Dessuten tror jeg på det gode i folk, jeg tror de mener det godt :-)

Det er flott at vi kan lufte meningene våre om både det ene og det andre. Det setter jeg utrolig stor pris på :-) Den kjenner best hvor skoen trykker, den som har den på.. eller noe, og her er det mange som kjenner akkurat det samme. Jeg er så glad for å lese alt sammen.

Egentlig er jeg veldig misunnelig på dere som skal på treff, men jeg skal tenke masse på dere og tenke masse koselige tanker om dere mens dere er der :-) Ære være Nite for at hun dro dette i gang. Det kommer til å glede mange, inkl. meg og de andre som ikke kommer. Vi må jo få høre litt om hvordan dere hadde det osv. etter at dere kommer hjem igjen? Det håper jeg virkelig.

Ellers kjenner jeg jo et par-tre andre her ganske bra etterhvert, mer eller mindre pr mail, og det er kjempemange jeg gjerne skulle ha møtt i virkeligheten. Det kommer!!

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias bompi😉18. august 2002
Hei på deg NasseNøff, som ikke må bli for GODZILLAsint da :) Eller kanskje du er av de som er søte når de er sinte? hehe

Jeg fikk fiksa datatrøbbelet mitt fort jeg gitt, så jeg måtte oppdatere dagboken med en gang hehe :)

Varmen er ganske irriterende om dagen ja... holder meg mest inne jeg, der er det jo mye mer behagelig enn ute. Jeg prøver å få i meg masse vann, men det er ikke alltid like lett, spesielt ikke i helga :)

Leste om gåturen til deg og Nite også :) Hørtes ut som en spennende opplevelse... Nå flytter jeg til oslo-området snart, så kanskje jeg skulle bli med dere en gang :) Hvem vet hva jeg finner på *smiler*

Lykke til på jobb i morra da! Ikke bli for sint :)
c.AuthorAlias Big118. august 2002
Morsomt å lese om "vifte-problematikken" din, har svetta som bare det i hele sommer sjøl, men sist helg var jeg nødt til å krype til korset og anskaffe meg ei vifte - "selv om sommern snart er over". (Det fine med sånne vifter er jo at de faktisk virker neste sommer også ;-)

God søndag,
Big1
c.AuthorAlias Keyz18. august 2002
God morgen :o)
Nuvel.. klokka er jo halv tre snart, men jeg har ikke sovet mer enn åtte timer fordi.. *ler* I helgene legger jeg meg SEINT! :p
Det er knallvær ute og jeg skal nyte det, for i morgen blir det regn visstnok. Jeg skal sole og bade og grille og everything! :o)
Midlertidig vektoppgang skal du, som du sier, ikke bekymre deg over i det hele tatt. Selv er jeg i knallhumør fordi kroppen endelig har gitt tapt på et kilo.
Ha en fin søndag Nasse! Vi 'sees'.. :o)

Klem fra Keyz
😄114,7 kg

"Fjellgeitene" og de andre dyra

Hei og hopp !

Til dere som allerede har vært inne hos Nite for å få referat fra gårsdagens Sognsvannsrunde med "Fjellgeitene", så har jeg bare ett å si - er ikke den dama herlig ?? Hun har en egen evne til å få oss til å le, og jeg kan garantere dere at det gjelder ikke bare når hun skriver *ss* Og nei, kjære Nite - du skravlet ikke hull i hodet på meg *ler* Tusen takk for de vidunderlig flotte ordene du sier om meg - du vet jo nå hvordan jeg ser ut når jeg får ros som det der, så nå sitter jeg her og rødmer da *rødme-rødme*, men med en fantastisk god følelse inni meg. Takk skal du ha ! Og for at de andre ikke skal være i tvil, så kan jeg fortelle dem også at Nite er MINST like herlig 'live' som hun er her inne på slankere *ss* Et fyrverkeri av en dame - jeg gleder meg allerede STORT til neste tirsdag !

OK - nå er dere vel spent på hvordan "Fjellgeit"-turen igår egentlig gikk ? Vel - jeg kan si dere såpass - dere gikk VIRKELIG glipp av noe... Mye... Lekkert !! *ler*

Det begynte med at undertegnede var NOE for tidlig ute, da jeg var litt usikker både på veien og på hvor lang tid jeg brukte opp dit. Så undertegnede var på stedet sånn ca 18.35. Men det hører også med til historien at NasseNøff ikke akkurat var kledd for anledningen sånn i utgangspunktet... Langt lyst syrinfarget linskjørt, hvit topp og hvite sandaler - praktisk turutstyr ikke sant ?? Vel - heldigvis - så hadde jeg i bagasjerommet en bag med treningstøy som ligger der ifall jeg skulle få lyst til å dra og spinne rett etter jobb for eksempel. Så på parkeringsplassen på Sognsvann - der sto NasseNøff og skiftet (glemte å fortelle deg dette Nite...), og det var litt av en seanse i seg selv. Vi overvektige er jo ikke direkte glad i å vise frem flesket vårt, så det var nok et fornøyelig syn å se meg der jeg sto halvveis krøket sammen mellom to biler med døren åpen for å skifte *ler* Og så var det å stille seg ved bommen og vente. Jeg forstår så godt hva Nite mente da hun sto der alene forrige torsdag. Det ser jo ikke direkte ut som mesteparten av de som passerer forbi den bommen har så mye i "Fjellgeitene" å gjøre liksom.... *ler* Så sto jeg der da, og begynte å lese på oppslagstavlen, for å se litt mindre 'jeg står virkelig og venter på noen altså' ut. Da jeg hadde lest over alt som sto der 3 ganger begynte det å bli litt pinlig... Litt sånn - 'det er slik jeg trimmer nemlig, står ved bommen på Sognsvann, leser på oppslagstavla, drikker vann og ser på alle som jogger forbi' *ler* Så vandret jeg litt målløst rundt ved området der, og plutselig fikk jeg øye på en jente som kom gående mot meg og jeg tenkte at DER er Nite ! Og akkurat i det jeg tenkte det, så vinket hun til meg. Det ble et hjertelig første møte med en, nei flere lange gode klemmer. Og etter å ha skravlet litt, og ventet noen minutter i fall det dukket opp flere, så begynte vi friskt på runden rundt Sognsvann. Der trippet to ganger flotte fjellgeiter avgårde bortetter stien, skravlende, leende, og baklengs... Dvs - vi gikk ikke baklengs hele tiden, men det ble noen korte strekninger med baklengsgåing og x antall piruetter. Det har seg nemlig sånn at når man tripper denne runden, så er det ikke så reint få skikkelige lekkerbiskener av noen mannfolk som kommer joggende forbi, med nakne solbrune overkropper som glinser av svette, flotte muskler og vaskebrettmager... *sukk* Det er vel ikke fritt for at hormonene da løper litt løpsk hos både den ene og den andre. Nå skal det vel innrømmes at det var vel kanskje NasseNøffs hormoner som hadde det verst, men så må dere huske på at det er 3mnd siden jeg så kjæresten sist også da... *ler* Men jeg lo godt da jeg gikk og fortalte Nite noe og plutselig sier hun "Hysj". Jeg titter forundret på henne, men når jeg ser blikket hennes følger en mann som løper forbi skjønner jeg tegninga. Det er da Nite ser på meg og sier: "40-åringer har også hormoner !" *ler* Så disse to hormonspekkede fjellgeitene gikk og gikk og gikk og gikk og fikk trimmet alle de muskler som var, inklusive lattermusklene. Hvem hadde ant at det kunne være så morsomt å gå tur ?? Vel som sagt så travet vi avgårde, og plutselig var vi tilbake til utgangspunktet. Vi gikk tilbake til bommen og skulle til å si hadet når NasseNøff sier kjekt 'Jeg tror jammen jeg kunne gått en runde til jeg' hvorpå Nite svarer - 'Jeg har tid - har du ?'. Og tror dere ikke de to halvgale fjellgeitene satte i gang med nok en runde rundt Sognsvann ?? JODA !! Og hvor var dere ?? *erte-erte* Dere var med oss i tanker, sinn og samtaler ! Og Augusta - hun gikk midt i mellom oss (kanskje det var HUN som slo vannflaskene våre sammen Nite - det tenkte vi ikke på *ler*) og der var det søtten ikke store plassen å gå på *ler* Så da var det runde nr 2 og det var fremdeles en del lekkerbiskener ute og løp... Si meg - er det normalt å være stiv i nakken etter å ha vært ute og gått tur ?? *ler* Og bare så dere vet - så er det minst 3,5 km rundt Sognsvann, så vi gikk iallfall 7 km tilsammen i går !! Ikke verst eller ??? Og selv om vi skravlet absolutt hele veien, så var ikke det nok vet dere. Dere kan vel tenke dere to personer som meg og Nite som ALDRI blir ferdige med å skrive... Vel - vi blir ALDRI ferdige med å skravle heller *ler* Så vi sto vel en times tid på parkeringsplassen og trimmet kjevemusklene også etter 2 runder rundt vannet *ss* Og nå tror jeg vel at jeg har glemt halvparten av alt det jeg skulle skrive, men det håper jeg du tilgir meg Nite ?! Jeg vil iallfall si at for alle som bor i nærheten, så anbefales det på det sterkeste å møte opp på Sognsvann førstkommende tirsdag kl 19. Jeg kan love to artige turkamerater, en fin tur'løype' og ikke minst - flott 'utsikt' !! *ss*

Forresten - da vi sto på parkeringsplassen og skravlet hadde Nite et par premiekommentarer til forbigående statister *ler* Den første var en fyr som visstnok sto knapt en halvmeter fra meg (bak ryggen min så jeg så ham ikke) og rettet på utstyret sitt - hvorpå Nite spør høyt: "Finner du'n ??" Ganske fornøyelig i grunnen *ler* Så hadde du unggutten som startet opp musikkanlegget i bilen sin og tydeligvis hadde fått for seg at han var diskjockey på parkeringsdiscoen. Han hadde spilt musikk for full guffe ganske lenge når Nite smått irritert utbrøt " Nei men se nå å få dempet den musikken litt da gutt ! " Og sånn ca 20 sekunder etterpå bøyde han seg inn i bilen, skrudde av musikken og lukket bildøra ! Den dama har skikkelig dreisen på det *ler* Jeg lo relativt godt da ja !

Åja - Nite - jeg så ikke med en gang at det var deg jeg kjørte forbi på Ring 3 på vei hjem. Og da jeg så denne hvite bilen jeg hadde kjørt forbi trå på for å komme opp på siden av meg tenkte jeg - hva er det denne driver med da ? Og DA først så jeg ditt blide ansikt og at du vinket til meg *ss* Kjører fort sier du - hvem ? Ikke jeg iallfall *rødme-rødme*

Så kjære venner, dette var referatet fra turen vår i går. Jeg synes å huske at jeg hadde en atskillig mer morsom vinkling på det hele da Nite og jeg sto på Sognsvann og skravlet, men nå ble det nå som det ble. Så da håper jeg at det dukker opp flere geiter neste tirsdag - bare se etter to råflotte damer med hodet på dreieskive - THAT´S US !! *ler*

Kjempeklem til dere alle fra NasseNøff (som er stiv i nakken i dag...*ler*)
13 i heiagjengen
c.AuthorAlias Keyz15. august 2002
Hei :o)
Vært litt slapp med å skrive kommentarer i det siste jeg. Beklager virkelig mye. Men vit at jeg alltid leser det du skriver da :o) Du er en av de jeg virkelig følger med på her inne.
Akkurat nå er jeg igjen litt sånn småslapp, så jeg skal gå og legge meg (trenger visst myyye søvn for tida..).
Kos deg i helga!

Klem fra Keyz
c.AuthorAlias boggi-😄15. august 2002
Så trivelig dere har det !!! Skulle ønske jeg kunne bli med dere. SKal tenke på dere neste tirsdag. Tenke jeg kunne gå en tur kl 1900, også sender jeg dere noen tanker ned til "Tigerstaden" - sender dere noen tilbake også....
BOGGI
c.AuthorAlias ivalodia😌15. august 2002
Hallo kjære Nasse nøff :-)

Så gøy å lese loggen din, denne turen må ha vært et syn for guder og jeg skulle ønske jeg var med, derfor så stiller jeg nok opp ved Sognsvann neste tirsdag kl 19 :-) Gleder meg allerede. Lufte tanker, skravle og være i aktivitet :-)

Starten går tirsdag kl 19 !!!!
Bilde
c.AuthorAlias Ally😄15. august 2002
Kjempebra! Hvis jeg er i Oslo en tirsdag kveld skal jeg bli med!

Ally
c.AuthorAlias hecatee😃15. august 2002
hei, friskis!! :-)

åååååå skulle gjerne vært med. synd jeg bor så langt unna!! du burde krive kåserier!!!! ler så jeg blir støl i magen!! du er så utrolig flink til å skrive!! du oser av glede, iver, humor, motivasjon og POSITIVITET!! inspirasjonskilde!!

STÅ PÅ!! :-)

klem hecatee
c.AuthorAlias nataja14. august 2002
Artig å lese om turen deres, dere hadde det skikkelig gøy:-)
*klem*
c.AuthorAlias Molla😌14. august 2002
Heipådeg!
Herlig referat!!! Jeg sitter her på jobben og ler, heldigvis er jeg alene på kontoret! Jeg er sikker på at dere neste uke før følge av flere "geiter", hvis jeg hadde bodd i nærheten av Oslo hadde ihvertfall jeg vært der! Men nå får jeg nøye meg med å tenke på dere. Skulle ønske jeg også hadde hatt så fin "utsikt" på spaserturene mine, men her er det heller labert... *ler*.
Lev lurt!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias iset14. august 2002
å herregud, UNNSKYLD det var virkelig ikke meningen. det var noe feil på siden, så jeg kunne ikke sende meldingen. da det endelig gikk kom det 4 stk???? aner ikke hva som har skjedd:(
uff nå blir du sikkert kjempeglad når du ser at du har fått mange svar, så er 5 av dem fra meg...UNNSKYLD:((((
c.AuthorAlias iset🐷14. august 2002
Hei Nasse:)

c.AuthorAlias iset🐷14. august 2002
Hei Nasse:)

c.AuthorAlias iset🐷14. august 2002
Hei Nasse:)

c.AuthorAlias iset🐷14. august 2002
Hei Nasse:)

åååååå jeg har så lyst å bli med dere....men jeg har nok desverre ikke råd til flyturen fra stavanger frem og tilbake;)
søren også da! hehe du skriver så stilig. både du og Nite er så utrolig stilige damer!!! hadde vært så gøy å treffe dere i virkeligheten. er dere millionærer så må dere bare komme til stavanger og gå rundt Mosvannet hver dag:) hihi.
Motet mitt er like høyt oppe, om ikke enda høyere. kan ikke huske at jeg noengang har hatt det slik, ikke engang i januar da jeg meldte meg inn her første gangen.... er det ikke gøy med motivasjon dere? :)
har sittet og spist den evinnelige frokostblandingen min igjen, er litt lei nå. tror jeg skal lage meg en omelett i morgen. eggehviteomelett. det er jo bra:) får jo ikke så mye proteiner i meg ellers da jeg er vegetarianer.
ha en flott dag du utrolig stilige dame:)
klemmer fra Iset
c.AuthorAlias ABBA❤️14. august 2002
Hei Nasse-mor!

Ler meg skakk av tur loggen deres, synd jeg bor så langt unna.
Men det var kjempegøy å høre hvordan dere hadde det på turen. Fint at dere fant tonen også. Du vet en god latter forlenger livet. Hils nite jeg må løpe til jobben.

Klem fra ABBA
😄114,7 kg

Tji-hi *ss*

Bare kjapt innom mine kjære venner, for å fortelle noe morsomt ! For det første så var vekta jeg la inn på lørdag feil - den skulle vært 200 g mindre, så det er den nå ! For det andre, så har jeg nettopp opplevd at noen bemerket at jeg har blitt tynnere ! *tji-hi* Dette var en person som ikke har sett meg på ganske lenge, som så på meg, la hodet på skakke og sa med spørrende tone: "Har du blitt tynnere eller ??" JJJJJAAAAAAAAA !!!!!!!!!!!! DET HAR JEG !!!!!!!!!!!!!!!!!! JJIIIIPPPPIIIIIII - noen legger merke til det *ler* Åh - lite jeg er spent nå da, på om kjæresten min ser det når han kommer !! Uuuæææhhh - så spent jeg er !!

Takk for all respons fra dere - jeg lover å svare så fort jeg kan ! Og til slutt vil jeg bare be om at dere alle sender kjære NameIt noen ekstra varme og gode tanker. Hun har det ikke godt for tiden, og har dessverre valgt å forlate oss inntil videre. Men hun trenger nok all den støtten hun kan få, så hvis vi alle fokuserer på å sende henne noen postivite tanker, så håper jeg at hun kjenner det.

Stoooor klem fra NasseNøff
11 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trulte14. august 2002
ÅÅå ja det er deilig når omgivelsene registrerer og kommenterer hvor flinke vi er. Egentlig skulle en ha hatt en liten god fe som satt på skulderen og hvisket inn i øret hvor flott og flink en er....*ler*
Når noen spør meg hvor mye jeg har tatt av...sier jeg bare : LITT...de skulle bare visst at dette litt er nærmere 30 kilo !! Men det rare er de som later som om de ikke merker no...det er snodig. Men jeg trøster meg med at det er foirdi de ser MEG og ikke alt dette jeg har hatt rundt forbi...
Dette går veien Nasse

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias Bamse😄13. august 2002
Heisann - og takk for melding i dagboka mi. Jeg har hatt en kjempefin ferie, selv om vektresultatet var rystende!!! Jeg har nok ikke bare kost meg "litt" i ferien!. Nå er det bare å samle motivasjon og krefter til å fortsette. Jeg ser at du han kommet under 115 - gratulerer! Du har vært kjempeflink!
Vi får stå sammen i tykt og tynt (bra uttrykk forresten!) utover høsten og vinteren. Lykke til videre!
Klem fra Bamse
c.AuthorAlias HelenaX😄13. august 2002
Er det ikke verdens beste kommentar å få når man slanker seg??? Skjønner godt at du blir helt i fistel, da er slankingen verdt "alt"! Blir spennende å se om kjæresten din også ser det, men det gjør han helt sikkert! Han kjenner deg nok bedre enn de fleste på mange måter :-)

Lykke til videre, NasseNøff!!! Keep Up the Good Work :-)
c.AuthorAlias ABBA❤️13. august 2002
Takk for hilsen. ja *s* jag fikk meg en kjempe god latter. Synes jeg ser deg brytes ut av vogna.
Flott at nedgangen fortsetter nedover. Flink er du.
Det er så godt å høre at du har det bedre, da er alt lettere .

Skulle gjærne blitt med å gå rundt Sognsvann i dag, men jeg bor for langt unna ca 13 mil nord for Oslo. Synd synes jeg, for det er så koselig å trimme sammen med andre. Mem håper dere får en kjempe fin tur.

Det er sant at man får en deilig følelse av at andre ser forandringene. *SS* smiler sammen med deg.

Til våren må vi prøve å få med flest mulig av slankedagboka, å være med i Grete Waitz. Det hadde vært gøy det. Du blir vel med på det Nasse-mor?
I kveld skal jeg jobbe, må prøve å jobbe litt overtid også. Neste uke skal ungene begynne på skolen igjen, det skal bli deilig å få dem i gang etter ferien. Da får mor litt mer tid for seg selv.

Ha en fin tur og kveld. Kos fra ABBA
c.AuthorAlias Lakki😉13. august 2002
Heisann - og så flott at du kom deg så raskt ut av nedturen! Og så flott at nedturen fortsetter når det gjelder vekta! Kjempeflink er du - godt å se at noen klarer det når jeg sjøl har hatt det litt vanskelig. Da vet jeg at det går an.

Det blir desverre ingen Sognsvanntur på meg i kveld - mannen jobber overtid. Han er midt inne i den verste perioden på jobben (som varer fram til jul...)! Håper jeg klarer å komme en annen gang!

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias Morgengry😉13. august 2002
Så fint at du har kommet deg "opp" igjen. Det finnes vel ikke en værre følelse enn å være deppa og ikke hvite hvorfor. Når man klarer å sette fingeren på problemet så pleier det å løse seg.
Morsomt at de legger merke til at vekta de har gått ned!! Det er jo så morsomt og ikke minst - inspirerende. Lykke til videre på veien nedover, NasseNøff.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias ivalodia😉12. august 2002
Hei på deg du :-)

Takk for at du la igjen en liten hilsen i dagboka mi, det er så koselig å lese at noen legger igjen en liten hilsen der.. :-) Litt søvn har det blitt,men ikke mer enn en halvtime, de små sov til nesten barnetv og da våknet de og lurte på om de kunne få frokost, he he, ikke bare bare å være døgnvill! Er nok det selv også, kjenner at kroppen raser litt og jeg er veldig uggen, orket såvidt litt middag i dag og ble kvalm etter å ha spist den..må nok se og få snudd tilbake til normale døgn.. Mine små pursler litt nå, klokken er jo 22 så de skal snart i seng,men i grunn så har de jo sovet lenge og jeg hadde ikkke hjerte til å vekke de.. Snart skal de få seg et avslappende bad, så er det natta... Burde nok komme meg i seng jeg også,men det er litt godt å sitte oppe å lese andres innlegg når man sitter i ro :-)

Kommer nok ikke til Sognsvann i morgen, men blir gjerne med en annen gang :-) Bare komme litt til hektene etter turen!

Du skal vite at det er så koselig når du dukker opp på privaten med et smil eller en klem, det varmer det :-) Håper vi snart får muligheten til å møtes og slå av en prat...

Takk for hilsen fra deg i dag - klem :-)
c.AuthorAlias Sussi❤️12. august 2002
Så herlig at folk merker du har tatt av. ER glad på dine vegne og håper du fortsatt går nedover.
Nå har jeg ferie og kommer nok til å spise litt usunt, is er det beste jeg vet og det skal jeg nyte i ferien uten dårlig samvittighet, men ikke hver dag, i alle fall bare en gang om dagen (Ikke si det til noen!)
Ha fortsatt en god sommer!
Slankehilsen fra Sussi
Bilde
c.AuthorAlias Monica12312. august 2002
Hei og takk for kommentar. Ja er det ikke flott når andre kommenterer at du har blitt tynnere! Nesten så man får lyst til å si: si det en gang til da!
Varme tanker til NameIt er oversendt.
c.AuthorAlias juliane😄12. august 2002
Hei Nassenøff!

Gratulerer med kjempe fin vektnedgang, må virkelig få si at du har vært flink. Nå kan du være stolt av deg selv, at du har kommet så godt igang!!

Ja, er det ikke morsomt når andre ser det på en, at man har gått ned i vekt. Det føles som om man flyr bort på en rosa sky, helt vidunderlig!!!

Igjen gratulerer masse med flott vektnedgang, og ha en fortryllende mandagskveld.

Hilsen Juliane
c.AuthorAlias iset❤️12. august 2002
heisann Nassenøff:)

tusen takk for varmende hilsen i dagboken min:)
jeg er i kjempehumør for tiden, føler liver VIRKELIG går min vei. har full kontroll over spisevanene mine, suget etter godteri og usunn mat er HELT borte:) men jeg tror nok det kommer dager der jeg sliter, men da håper og ber jeg bare om viljestyrke nok til å klare brasene, og heller ta meg litt frukt eller en brødskive:)

du er jo SUPER flink, du har gått ned mange kilo, og klart folk ser det på deg:) er det ikke deilig vel? husker selv en gang jeg hadde gått ned mye, og jeg gråt nesten av glede da folk bemerket det. nå er det motsatt, ser jeg noen jeg ikke har snakket med på leeenge, prøver jeg å gjemme meg. det er IKKE noe gøy. men om noen måneder har eg gått ned en del kg så da blir det lettere. jeg gjør iallefall mitt beste, og ingen kan gjøre mer enn det:)

ha en fabelaktig deilig dag, nasse.
skal tenke masse på nameit. håper det går bra!

klemmer fra Iset



😄114,9 kg

NasseNøff fant oppskriften….

…..med god hjelp av sine kjære venner her inne på slankere.com og av sin kjære lege. Jeg må bare nok en gang få si tusen takk for all støtte – dere skulle bare ane hvor mye det betyr for meg *stor klem* Med veldig god hjelp fra dere og fra min kjære kloke lege, så fant jeg oppskriften på hvordan jeg skulle finne igjen meg selv – jeg mener – den GLADE NasseNøff. Det var faktisk veldig enkelt ! Jeg måtte bare gi meg selv lov til å kjenne på de vonde følelsene, på det som gjorde meg trist, la følelsene og tårene få fritt utløp, og faktisk i løpet av en times tid, så kjente NasseNøff at den gamle gnisten var på vei tilbake ! Nå føler jeg meg fullt ’restituert’, og det er fantastisk godt. Nå gjelder det bare å huske denne enkle oppskriften neste gang jeg blir lei meg for noe, såret, forbannet, frustrert eller hva jeg nå blir. Jeg kan gjerne bite tennene sammen akkurat der og da, men når jeg nå får litt tid for meg selv så skal jeg la de vonde og negative følelsene også få lov til å slippe til. For når de ikke får lov til det, og isteden blir låst inne et eller annet sted langt inni NasseNøff, vel da blir de tilslutt så voldsomme og sterke at de brøyter seg vei ut og skaper masse problemer… Jeg tror jammen at jeg også fant årsaken til HVORFOR NasseNøff gjemmer disse følelsene inni seg istedenfor å slippe de løs, og jeg er overbevist om at det er noe av grunnen til at jeg nå føler meg så mye bedre. Og det er så GODT !! *ss*

Tenk at alle dere her inne som ikke engang kjenner meg bryr dere så mye om meg… Det er ikke til å tro…! Men gudene skal vite at det varmer. På den tiden jeg har vært her inne, så må jeg si at jeg har lært veldig mye. Masse om slanking selvfølgelig, men ikke minst om mennesker. Det er så mange fantastiske mennesker her inne på slankere.com, og jeg føler meg virkelig priveligert som får lov til å bli kjent med dere. Og jeg gleder meg veldig til å møte de av dere som har mulighet og vil være med på oktobertreffet som Nite tok initiativet til ! Hun kom inn her på slankere.com som en virvelvind og et utrolig friskt pust – en skikkelig gledesspreder og ei herlig dame ! Takk skal du ha kjære Nite !

Nå som NasseNøff er tilbake som den glade NasseNøff hun liker å være, så håper jeg at jeg klarer å følge dere opp som før. Det er dessverre ikke alltid at tiden strekker til, men dere er alltid i tankene mine !! *s*

Ønsker dere alle en fortsatt strålende helg, og sender dere masse varme tanker.

Noen som har lyst på en real klem fra NasseNøff ??? Hvis ikke – dukk unna nå !! *MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM*

-----------------------------------------------------------
Har forresten gått ned 200 g siden forrige veiing. Ikke mye, men det er da noe *ss* Har også tatt noen få mål i dag, og det var oppløftende. Blant annet har jeg tatt av 2 cm i midjen, 3 cm rundt lårene og 1 cm hver rundt håndleddene og under bysten. Det siste er jeg litt usikker på da, for det kan jo fort bare være feilmåling fra sist gang. Men 2 og 3 cm tar jeg iallfall med meg *ler* Merker det jo også på klærne, så det stemmer nok *ss*
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias bompi😉11. august 2002
Godt å høre at du er på bedringens vei NasseNøff. Det har sikkert noe med at du var såpass rask til å stikke til legen... det hjelper som regel bare å få lufta problemene litt, og ikke minst gråte mange tårer :) Hadde det sånn selv veldig lenge, og utsatte det med å gå til legen altfor lenge... men skjer det igjen så har jeg jo lært noe av det, og det er å ikke skyve problemene unna, men ta dem når dem kommer :)

Oktobertreff hørtes jo litt gøy ut, men vet ikke om jeg tør (sånn som boggi skrev over her), jeg er også nemlig veldig sjenert :) Også er jeg jo så liten (ikke i størrelse, men i alder) i forhold til dere andre her :) *redd* hehe neida :)

Gratulerer med oppløftende mål også, tror jeg snart skal teste målebåndet selv :)

Klem fra bompi
c.AuthorAlias mailen11. august 2002
Så flink du er NasseNøff! Har funnet igjen humøret og har gått ned i vekt og cm. Selv er jeg kun innom som "gjesteleser" denne gangen. Forhåpentligvis er jeg sterkere tilbake om ikke så lenge. Akkurat nå holder jeg på med flytting i forbindelse med skolegang. Klem tilbake! Stå på!
c.AuthorAlias boggi-❤️10. august 2002
ÅÅÅÅÅÅÅ så hærlig å høre at du er tilbake i ditt gamle gode humør. Syns jo liksom litt synn på deg da (veldig synn). Ønsker deg en fortsatt kos helg.
Oktobertreff ja - hjelp -jeg vet ikke om jeg tørr jeg......
BOGGI (som er kjempe sjenert)
c.AuthorAlias iset❤️10. august 2002
hei:)

jeg fant vårrullene på Brits helsekost (jobber selv i helsekost, men jeg kan ikke finne dem hos noen av våre leverandører) og på Maxi Storsenter i Sandnes, de har ALT det går an å ha:)

ellers kan sikkert en helsekost i nærheten av deg ta dem inn. bor du i Stavanger? Jeg jobber på Vitamina Helse og Velvære i Torgterassen i Stavanger. Bare kom innom, vi har et kjempeutvalg i vegetarmat, både pølser, burgere, scnitzler, nuggets, falafel, soyais, "biffstrimler" og "kjøttkaker". mm.

tuusen takk for det fine svaret ditt i dagboken min. finmt å møte andre vet hvordan jeg har hatt det. vi kan gjerne mailes ja, jeg sender deg nok en mail enten i kveld eller i morgen.

ha en flott dag nasse:)

klemmer fra Iset
c.AuthorAlias augusta❤️10. august 2002

Kjære NasseNøff!

- og nå er det virkelig på tide, at jeg får svaret på det kjempekoselige og gode brevet, som du sendte til meg!

Du er på vei mot stor livsvisdom – og bare i en alder av 27 år!

Du kommer til å gå gjennom det voksne livet ditt, som en rank, slank dame – med en strålende selvtillit. Nå har du kommet deg forbi det verste hinder av alle:


Du lar deg ikke lenger skremme av deg SELV.


Av dine egne følelser. Du forstår nå, at en følelse, ja, det er bare en følelse,

om den er en negativ eller en positiv følelse – ja, så er den dog bare en følelse – og den er DIN.

Og følelser, ja, de skal bare føles – de skal hverken bedøves med sukker, junk food, kaker, nikotin, alkoholl eller alle disse nye oppfinnelser med 3-4 bokstaver, TNT, DDT, VXQW eller hva det nå er for noe – nei, følelser de skal bare føles.

De negative følelser, kan saktens være så vonde, at vi må ta oss en skikkelig gråt – men så er de FØLT og FERDIGE – og gjør oss sterkere:

En ny liten ekstra styrke, som er EKTE og er vår EGEN for resten av livet.

Og de positive følelser, ja, de er jo ikke så vanskelige, for de gjør oss jo glade.

For at mannen min ikke skal bli skremt, når det hender for meg, så sier jeg til han:

”Å, dette her er ikke noe å bry seg med – det er bare en følelse, som jeg har inne i meg selv og som jeg skal få ut – ikke noe farlig det. Du forstår, at for kvinner, så er en dag uten en liten tåre – ikke HELT 100% fullkommen.”

Ja, som du selv sier, senest en time etter, er alt godt igjen. Og vi lærer, at alle de ting vi opplevde som vondt mens vekten gikk opp – ja de må bearbeides NÅ mens vekten går ned. Det sikrer, at vekten BLIR nede.

Så kjære NasseNøff takk for alle disse vise ord, takk for all din godhet, som vi finner ut over den ganske klubben og ha en riktig god helg,

Din Augusta
c.AuthorAlias iset❤️10. august 2002
heisann nassenøff:)
ja det var å få ut følelsene da, jeg er ikke noe flink til det. kan godt gråte åpenlyst når det skjer noe fælt eller når det er noe trist på tv, men når det er personlige ting, da sier det stopp hos meg. pappa døde i juni-2000, jeg har ennå ikke fått gråte skikkelig ut. kjenner at jeg bærer på så ufattelig mye vonde følelser, også fra barndommen min som var preget av alkoholmisbruk og vold.
men dagene går, og jeg har det jo forsåvidt godt. har en flott forlovede som jeg elsker og som elsker meg, mange gode venner osv. og nå er jeg skikkelig i gang med vektproblemet mitt!

neste sommer skal vi på stranden og gå i bikini, ikke sant? gleder meg allerede jeg:) skal kjøpe den flotteste mest sexy bikinien de har, og gå i den og FØLE meg sexy!

ha en flott dag nasse.

klemmer fra Iset
c.AuthorAlias Monica12310. august 2002
Hei!
Så fint da at du er på bedringens vei! Huff. det hørtes dum ut, akkurat som om du har vært kjempesyk, men du skjønner sikkert hva jeg mener.
Jeg er helt enig med deg, de på slankere.com gjør livet lettere å leve - bokstavlig talt.

Så fint da at cm går nedover. Bare vent til de går enda litt mere nedover, da kan du gå i nye klær...
❤️115,1 kg

NasseNøff og Doktor Dyregod

Aller først vil NasseNøff sende en stor takk og varme tanker til sine kjære venner her inne på dagboka som trøster, oppmuntrer og bryr seg om. Dette betyr så enormt mye !
Så til en liten historie:

Det var en gang en NasseNøff. NasseNøff var så å si ALLTID glad og fornøyd, og selv om NasseNøff hadde opplevd en del motgang i livet så var dette noe NasseNøff alltid hadde taklet. Man kan si det sånn at NasseNøff hadde et motto som sa: Kom til meg motgang, for her skal du optimisme finne ! Så NasseNøff var ikke spesielt godt kjent med dette som gjerne kalles depresjon da hun aldri selv hadde opplevd det. Men så en dag, helt ut av det blå, opplevde NasseNøff noe hun aldri hadde opplevd før. Hun var deppa... Virkelig deppa... Hun tenkte at dette går da vel over, prøvde som før å tenke optimistisk og finne det positive i tilværelsen, men denne gangen fungerte det ikke. Så da NasseNøff hadde vært deprimert i tre hele dager til ende og tidligere virkefulle teknikker for å ikke være deprimert hadde feilet fullstendig, ringte NasseNøff til Doktor Dyregod som sa at hun skulle komme og hilse på ham så fort som mulig. Så NasseNøff bega seg ut på den tunge veien til Doktor Dyregod, for NasseNøff syns det var litt flaut å gå til doktoren fordi hun var nedfor. Men Doktor Dyregod kalte, og NasseNøff kom. Så snakket Doktor Dyregod og NasseNøff leeeenge sammen, og Doktor Dyregod sa til NasseNøff: Vet du NasseNøff, i alle de årene jeg har kjent deg har jeg aldri sett deg slik som dette. Her er det noe som er alvorlig galt. Av alt det du har fortalt meg om din livssituasjon akkurat nå, så er det noen elementer jeg vil ta tak i. For det første NasseNøff, så er det helt tydelig at denne kjæresten du har fått er bra for deg ! Det er ikke tvil i mitt doktorhjerte om at han gjør deg lykkelig, og at den delen av livet ditt er svært bra. Så det er veldig positivt ! Det er også veldig positivt at du har lagt om din livsstil som du har gjort og at du sakte men sikkert går nedover i vekt. Denne slankedagboken på nettet som du snakker om høres ut som fantastisk terapi - den skal jeg anbefale til andre pasienter med overvektsproblemer. (Hørte dere det, mine venner ??) Det som IKKE er positivt i NasseNøff sitt liv for tiden dreier seg i aller høyeste grad om arbeidssituasjonen din. Du synes kanskje det er rart at du kan bli så deprimert av en vanskelig arbeidssituasjon, men ta i betraktning at den har vært vanskelig lenge, og at den har blitt forverret siste tiden, så er det ikke så veldig rart. Du skjønner det kjære NasseNøff at det er grenser selv for hva en sterk og flott NasseNøff kan klare. Du er utrolig sterk og har taklet mye motgang i livet ditt, men du må ikke se det som noe nederlag at du for en gangs skyld ikke takler motgang like godt. Kanskje du til og med trenger dette NasseNøff. Det jeg anbefaler er at du lar deg selv få være litt tungsinnet uten å være redd for at noe er galt med deg, og uten å ha dårlig samvittighet, og lar de vonde følelsene rundt jobben din få slippe til og frem. Og så tar du deg selv i nakken, søker på nye jobber, og kommer deg til h........ vekk derfra ! (Han SA faktisk det...!!) For en som NasseNøff fortjener å bli satt pris på og behandlet med respekt av sin arbeidsgiver, og den arbeidsgiveren som ikke forstår det, fortjener ingen NasseNøff ! Så sa Doktor Dyregod at nå skal NasseNøff gå hjem og banne, sverte, gråte, kaste ting rundt seg, skrike og alt annet som trengs for å få ut den innestengte frustrasjonen, så skal hun aktivt begynne å lete etter ny jobb, og så kan NasseNøff leve lykkelig alle sine dager sammen med kjæresten sin. Men husk NasseNøff, at også DU har lov til å ha dårlige dager sa Doktor Dyregod, ga NasseNøff en god klem, en resept på frustrasjonsterapi (beskrevet rett ovenfor her), et stort smil og sa at neste gang jeg ser deg NasseNøff, så er jeg sikker på at du er ditt vanlige strålende glade og sjarmerende deg. Og NasseNøff gikk ut av kontoret til Doktor Dyregod med fornyet selvtillit i lomma, og med det mål for øyet at NÅ er det f....imeg nok depping ! *s*
Så enden på historien er at nå er NasseNøff i atskillig bedre humør *ler* NasseNøff ser at et par ukers ferie nærmer seg relativt raskt, og at da kommer kjæresten på besøk. NasseNøff ser også at hun skal begynne å gå tur sammen med Nite rundt Sognsvann og at klærne vokser. Hun ser også at hun skal søke på nye jobber for å følge Doktor Dyregods anbefalinger, og ikke minst så ser NasseNøff at hun her inne på slankere.com har så mange gode venner at hun har slettes ingen grunn til å deppe !! *ss*

Så la meg nok en gang få takke dere alle sammen for gode ord med trøst, oppmuntring og varme - det var utrolig godt å lese, og jeg må innrømme at det var mange tårer som trillet da jeg leste de omtenksomme innleggene deres...! Tusen takk for at dere fins - skulle ønske jeg kunne gi dere alle en skikkelig stor og varm klem. Så hvis dere lukker øynene nå og kjenner ordentlig godt etter, så kjenner dere at jeg tar rundt dere og gir dere en real BAMSEgo'klem ! *s*

KJEMPEKLEM fra NasseNøff, som snart er sitt 'gamle' jeg *s*
10 i heiagjengen
c.AuthorAlias Keyz10. august 2002
Hei :o)
Håper alt går så meget bedre med deg i dag?
Beklager, men jeg har ikke de helt mange ordene inni meg akkurat nå. Jeg våkna for en time siden omtrent, etter et halvt døgn på øret etter en slitsom jobbuke. Jeg løy og sa jeg hadde planer og, da en fra jobben spurte om jeg kunne jobbe for han hadde blitt syk. Men hodet er ikke innstilt på jobbing akkurat nå. Ikke kroppen heller. Meningen er jo at vi skal bade og grille om været blir bra. Jeg skal i alle fall ikke spise ned denne dårlige samvittigheten - jeg skal spise sunn frokost og trene! :o)

Ha en flott helg!

Klem fra Keyz
c.AuthorAlias Lakki❤️10. august 2002
Godt at du er tilbake! Ikke greit med en ugrei arbeidssituasjon - det vet jeg alt (vel - nesten alt tror jeg)om! Finn deg en jobb gvor du blir respektert og satt pris på, det fortjener du!

Blir gjerne med på noen turer rundt Sognsvann jeg også, elsker å gå! Trenger å bevege meg nå som kroppen krever litt mere mat i en periode. Si fra i litt god tid da, for jeg må avtale med mannen i mitt liv at han er hjemme når jeg skal ut!

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias ABBA❤️9. august 2002
Tusen takk for kjempe hyggelig inlegg. Det varmer når man vet at andre tenker og bryr seg. (Det er ikke vi normenn flinke nok til.)

Fikk en vond klump i meg da jeg leste innlegget ditt i dag. For det vekket meg, det er ikke mer enn 1,5 år siden jeg opplevde det samme som deg. Alt var trist, vanskelig og smertefult. Men jeg var nok ikke like våken som deg. Satt på jobb, hva skjedde, jo der kom tårene og de ville ikke stoppe. Så den morgenen dette hente, reiste jeg meg å gikk hjem. Snakket ikke med noen. Begynte å jobbe intens etter en ny jobb. Etter 3 uker var den nye jobben i boks. Der begynte jeg 1mnd. senere. Nå har jeg det som plommen i egget, å kan ikke skjønne at jeg holdt ut alle de årene. Nok er nok kjære Nasse-mor. Tvil ikke du må kun tenke på deg sev og din helse.Det er det viktigste som fins. For det er ikke tvil om annet en at det går ut over helsen.
Men jeg lover deg, man vokser og blir sterkere av å gå andre veier.
STOR VARM KLEM TIL NASSE-MOR

-Jett om jeg tror deg, når det gjelder vektoppgangen min. I dag har jeg løpt på do hele tiden. Så mye at de andre har kommentert det.*SS* flaut da.
Men nå gleder jeg meg til i morgen, da skal jeg veie meg.

Dette ble bare rot!

Men det betyr faktisk mye for meg at DU har det bra.

Følelseskaoset tok overhånd og måtte skrives ned.

Håper du forstår noe av dette her, vis ikke må du spørre.

Glad i deg klem fra ABBA
Bilde
c.AuthorAlias Molla❤️9. august 2002
Heipådeg!
Å, så godt at det finnes sånne som Doktor Dyregod som kan hjelpe små nøffer i nød! Og så herlig å høre at du takler problemene dine på en slik positiv måte, i stedet for å grave deg ned i depresjon og selvmedlidenhet (Oooops, jeg har nok noe å lære der, ja...). Du høres ut som ei herlig jente og jeg tror du har fått akkurat den kjæresten du fortjener! ;)
Kast deg rundt og finn en ny jobb, det gjorde jeg en gang jeg var i en "møkkajobb" som jeg vantrivdes utrolig med. Det var en utrolig deilig følelse den dagen jeg gikk ut dørene der for siste gang...
Ha en deilig helg!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias Monica1239. august 2002
Det er vondt å høre at du har det så leit! Så fint at du har en doktor som du kan snakke ordentlig med!! Syntes han sa mye fornuftlig. Det er ikke lett når man mistrives på jobb, det påvirker hele livet liksom.

Jeg håper virkelig at du kommer deg ovenpå igjen. Kanskje ny jobb og greier.
De beste ønsker om en lykkelig fortsettelse
fra Monica
c.AuthorAlias Mah😌9. august 2002
Kjære Nasse Nøff.
Det er leit at ting er litt vanskelig nå, det å ikke trives i jobb vet jeg alt om. Var så heldig at jeg byttet jobb for ca 6 mnd siden, nettopp fordi jeg ikke trivdes i den gamle. Var heldig å fikk ny jobb før jeg sluttet, så der hadde jeg flaks.
Min mann er ikke like heldig, men det er en annen sak.
Håper tingene løsner for deg til slutt. Det er viktig å ta livet litt med ro, og huske at man faktisk er verd en hel masse. Husk det.....

Oppmuntringsklem fra Mah
c.AuthorAlias sef❤️9. august 2002
Hei nasse! Det var trist å høre at du har en lei jobbsituasjon. Men du er jo heldig som tydelighvis har en forståelsesfull lege. Jeg er spesiellt enig med han når det gjelder at det er lov å ha dårlige dager. Man må godta også den "aggressive" siden ved seg selv. Det tar litt tid å venne seg til det, men det er faktisk ganske tilfredstillende å få lov til å være sinna og sur innomellom.....thihi....Det som ikke er bra, er å stnge alt inni seg. Sef vet et og annet om depresjon, og det er ikke gøy, og tar veldig lang tid å komme ut av. Så det bør man jo unngå :) Så her er det bare å stå på, nasseNøff, se fram mot ferie og kjæreste og kanskje en ny jobb! Skal sende deg positive vibber, slik at drømmejobben merker at den skal komme og hente deg! Kos deg masse i helgen! klem fra sef
c.AuthorAlias Jojoen😃9. august 2002
Hei NasseNøff :-)

Men kjære deg, dette var ille. Det var godt å høre at du traff en forståelsesfull og fornuftig doktor som skjønte alvoret. Det går ikke an å finne seg i alt, det er klart det går, noen måneder, noen år, kanskje mer, men da er man så nedpsyket og nedbrutt på alle måter at det blir som en avgrunn å komme opp fra.

Ble du sykemeldt nå da? Til du finner noe annet å gjøre? Kan du slippe å gå tilbake til den fæle jobben nå?

Vær glad for ditt gode humør. Det holder deg oppe når tingene raser rundt deg. Lykke til med jobbetingene dine!!

Så koselig at du og Nite skal begynne å gå tur :-) Da har dere sikkert masse å prate om og turen går helt av seg selv. Det høres så koselig ut at jeg kunne tenkt meg å flyttet hele Sognsvannet til sørlandet....

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias bompi😃9. august 2002
Dakal lille søte snille omtenksomme NasseJenta vår... ikke helt i toppform om dagen? Been there done that... og som din gode doktor sa, du må gjøre noe med det som gjør deg deppa, ergo jobbsituasjonen... synd å høre at det er sånn da, men en ny jobb skal vel ikke være SÅ vanskelig å finne :) Det kan jeg si da... som enda ikke har begynt å søke jobber... hihi. Skal begynne å søke etter en liten kveldsjobb i tillegg til studiene fra høsten da, så vet du om en fin sånn jobb i oslo/bærum-området så si ifra da :)

Ellers så tror jeg at jeg må låne med meg deg på shoppingtur en dag. Husker fortsatt dine fine historier om en slags for pruting i møbelbutikkene. Det har seg nemlig sånn, at bompi må ha seg en sovesofa... det stod en sovesofa på min hybel, men den knirket, den var liten, og slettes ikke god å ligge på. (Jeg våknet kl. 06.00 om morran og var lys våken, det har ikke skjedd meg på... eh.. 10 år?) Og da kan jeg trenge en god pruter, fordi lommeboken min er ganske så tynn om dagen gitt...

Håper du finner deg en ny flott jobb, med en arbeidsgiver som setter pris på deg! :) I mens kan du jo glede deg til besøk av kjæresten *sukk* :)

*bompi bomper videre til neste dagbok
c.AuthorAlias nite😌9. august 2002
Det er så godt å "se deg" igjen. Det som ikke var så allright var å se hvor vondt nasse har det med jobbsituasjonen sin. Du hørru her nasse, nite har et lite eventyr å fortelle nassevennen sin, når det gjelder jobb. Nite har litt erfaring der sjønner du, men den tar vi på privaten.

Vil bare gi deg en god nite klem, og ja, vi skal ut å gå. Tenkte på deg i går når jeg sto der oppe på Sognsvann i.
Ja, nasse og nite skal trimme fettet og det mentale de, ikke sant.

Sender deg en mail.

Stordigertrøsteoptimismeklemfranite
😟115,1 kg

HJELP !! NasseNøff er deppa i dag....

....skikkelig ordentlig inderlig deppa.... Aner ikke hvorfor, føler meg bare så fryktelig nedfor og utafor. Det har ikke skjedd noe spesielt, og jeg har ingenting å være lei meg for. Men det er jeg altså. Skikkelig.... *sukk*
Og så er det så UTROLIG varmt for tiden. Burde vel ikke klage på det, men det er faktisk relativt plagsomt. Sover ikke ordentlig om natten, matlysten er på bånn, og svettekjertlene på topp. *blæh* Selv SOLA svetter, det er jeg sikker på *ler*

Kanskje dumt å ''spy ut'' alt dette her inne, men et eller annet sted må det ut. Akkurat nå vil jeg bare legge meg til å sove og ikke våkne igjen før jeg er glad *flirer oppgitt*

Jeg lover å ikke komme tilbake før jeg er glad igjen, for dette var da et særdeles depressivt innlegg....! *skammer meg litt da*

Klem fra uforståelig deppa NasseNøff
10 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lakki🙁8. august 2002
Nasse hvor er du??? *Trøste, trøste, trøste* Du må da ikke tro at du må holde deg borte fordi du ikke er i toppers humør i en periode! Vi vil ha deg her inne uansett vi! Åsså kanskje vi kan muntre deg litt oppdaa vet du. Men ellers er det fullstendig lov å være deppa - bare se på dagboka mi for i dag! Jeg savner deg - kom tilbake!

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias nite8. august 2002
HVOR I SVARTEN ER DU. HARRU TATT HELT PAUSE NÅ'DA. HER KOMMER JEG Å TILBYR DEG EN FORFRISKENE TUR, OG SÅ ER DU IKKE INNOM ENGANG (BUHUHUHU)

Nasse, jeg venter og savner dine kommentarer, selv en liten trist hilsen fra en liten nasse, er bedre enn ingen kommentar.

Hilsen "ventern"
c.AuthorAlias nameit❤️8. august 2002
Hei vennen!

Nei, men kjære snille deg, er du fortsatt deppa? Ser at du lover å ikke komme tilbake før det er over, og nå er det torsdag. Det er ikke særlig morsomt når man har det slik du har (hatt) det. Når man ikke finner NOEN som helst grunn til at man er slik, det bare skjer. Men, du skal vite at det går over før eller siden. Kanskje ikke rare opppmuntringen akkurat nå, men sånn er det nå bare. Selv positive mennesker som deg må ha lov til å være litt nedfor av og til. Det trengs vel litt balansering mellom glede og tristhet.
Jeg synes jo den kommentaren du ga meg hvor du fortalte hva din kjære ville ha skrevet på kortet; den var bare HELT herlig. Skikkelig romantisk, spør du meg. OG det fortjener du så inderlig! Hadde min gubbe vært slik, så hadde jeg fått vinger, men sånn er han nå ikke, og derfor står jeg godt plantet på jorda *ler*. Du må ha en drømmemann som kan si og gjøre slikt. Etter 20 år ilag med samme "gubben" så kan jeg jo ikke akkurat si at romantikken står i høysetet, men vi har noe inderlig godt imellom oss allikevel.

Jeg HÅÅÅPER at vår kjære NasseNøff har kommet seg opp av hengemyra nå, og kommer innom dagboka og forteller hvordan det går med ho. Jeg er nemlig spent på å høre hvordan det står til.

Forresten, du spurte meg om jeg skulle være med på det planlagte treffet som Nite har tatt initiativ til, og til det kan jeg svare at hadde jeg bodd nærmere så hadde jeg ikke vært i tvil. Men jeg er nordfra, og det er DYRT å reise mellom nord og sør/øst. Så i denne omgang blir det nok ikke noe av det, dessverre. Skulle så gjerne ha møtt dere alle, men i og med at jeg er hjemme i ulønnet permisjon, så er det ikke akkurt flust med penger hos meg. Sånn er det bare.
Jeg håper allikevel at dere andre som treffes, får det topp!

Husk nå bare på til slutt at du steller godt med deg selv i disse dagene hvor du er litt deppa.

God bedring og STOOOOOOOR bamseklem fra meg til deg.

NameIt




















Bilde
c.AuthorAlias Keyz7. august 2002
Hola Senorita!!

Du.. jeg tror deppedagen din er over jeg, så da sprudler jeg litt på deg istedet for å si at det er synd på deg :o) Jeg har oppdaget gledene ved å bade serru, så nå er ikke varmen fullt så plagsom lenger. Nuvel. Jeg kan jo ikke bade hele tida. På barnehagen har vi et kar som er tja.. en og en halv meter i diameter? Nei mindre. I alle fall. Vi fyller det opp med ti cm vann ca. Digg å plaske føttene i. Men det er biiittelitte grann for lite til hele meg. Ikke mye selvfølgelig :o)
I morgen skal jeg og en venninne reise ut til en øy eller hva hun nå sa og plaske i sjøen. Gleder meg. Og tenk! Jeg bader i bikini, soler i bikini, sitter i bikini, står og går i bikini. Jeg gir blanke, jeg HAR kjæreste jeg. Og til neste sommer skal jeg vifte litt ekstra med rompa og rekke tunge til guttene som vil bite i den. Nuvel, ingenting på forskudd.
Jeg aner ikke hvor jeg vil med dette innlegget. Smil og vær glad? :o)

Klem fra Keyz
c.AuthorAlias elisacat7. august 2002
Stakkar liten.
Alle har nedfor-dager innimellom, og hvorfor skal du ikke skrive om det her? Det beste med å være deppa er jo å få oppmuntring og trøst fra mennesker som bryr seg, og det er jo ganske tydelig at folk gjør her...

Nyt deppadagen din du, og ta litt ekstra godt vare på deg selv. Det kommer bedre tider...

-elisacat
c.AuthorAlias Jenta*S*🐷7. august 2002
Hei lille venn!
Det er ikke uforståelig at du har en liten "nedfor og drittlei" dag! Det er faktisk HELT normalt! Her kan og skal du bare skrive uansett om du lei deg,sint,glad eller hva som helst! Ikke tenk på at du bare må skrive her når du er glad og motivert! Du er jo en utrolig gledesspreder som gir masse støtte,og det er jo bare godt å kunne gi litt tilbake når du kanskje ikke har det så lett.For sånne dager har vi jo alle og vet veldig godt hvordan det er!
Skjønner at du syns det er varmt ja...ikke så kult å sprade rundt i bikini heller,nei...husker at jeg skrev i dagboka sist sommer at det var helt for jæv...! MEN nå til lyspunktene:
DETTE BLIR BEDRE!
For hvert gram og hver kilo,og etterhvert som du klarer å kjempe deg nedover,så blir det bedre og selvtilliten øker!
Ikke minst;
Du virker som ei herlig jente! Dette har DU fortjent å klare!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias boggi-😉6. august 2002
Stakkars liten nasse ! Jeg tror nok vi alle har slike dager inni mellom (jeg har det ofte). Som nite skriver - vi som bestandig liksom er så blide og glade - vi kan ha noen deppa dager vi også (selv om ikke andre tror det).
Du kommer deg nok fort over kneika igjen du lille venn.
Sender deg noen gode klemmer gjennom lufta - håper de kommer frem............. koz fra BOGGI
c.AuthorAlias nite😉6. august 2002
Hva er dette for noe da? Se på blomstene dine du og se hvor flotte de er (ja, for de står vel ennå?)
Kjære nasse, Nite vet hvordan du har det nå.
Du vet, nasse, slike som oss som er sånne morroklumper, vi skal liksom aldri være nede vi.
Men det er vi altså. Og det har ikke noe med vekta å gjøre, det er bare det at vi simpelthen har en pyton dag. Så reflekterer vi litt over vår tilværelse, så ser man alle lykkelige par rundt seg som er sammen hver dag hele året, og så og så og så......... Og vennen, kjenner så godt til hvordan du har det i dag. Du sier du ikke vet hvorfor, og det vet du nok heller ikke. Skulle vel nå hatt han ved sammen med deg som kunne trøstet deg bitte litt, men stopp og kjenn etter...... kjenner du? Han tenker på deg, gir deg en kos, stryker deg over ryggen og sier "jenta mi, vi har det egentlig bra vi.
Hvertfall så gir nite deg en kjempeklem, og skulle gjerne rivd deg litt i øra og sagt, Nei du nasse, nå tar du vann i ansiktet, trekker masse god luft ned i magen (ja jeg sa masse ikke sant!!!!) så stikker du og jeg ned til byen og tar en gulrot (les: en alkoholfri ø....) og ser på alle de rare menneskene, eller du hadde blitt med meg på en sykkeltur.
Tenker på deg vennen, så sender du en på privaten, om du føler for det. Jeg er også en god lytter, og ei som ikke bare bestandig er gøyal.....
Big bearhug fra Nite
c.AuthorAlias bompi😃6. august 2002
Sånne dager er kjipe.. alt er liksom bare depressivt... eneste man vil er å sove.. sånn er jeg også i blant. Ingenting som hjelper egentlig, men det går som regel over dagen etter. Takk for oppmuntrende hilsen i dagboka mi i går i alle fall... jeg er ikke i så dårlig humør i dag :) faktisk fått gjort endel i dag.. selv om det ikke er nok er jeg redd for...

Stå på NasseNøff, i morra er du nok i god-humør igjen :)
c.AuthorAlias Mah6. august 2002
Kjære Nasse Nøff.
Det er trist å høre at du er deppa og alt er bare varmt og leit. Vi kjøpte takvifte for noen år siden, og selv om den ikke brukes så flittig (sommeren i Norge er tross alt ikke SÅ varm), så er det utrolig deilig å ha når luften er klam, varm og fuktig. Synes det var en veldig god ting med rosene - tror jeg skal ta opp den ideen. Hadde bursdag siste uka i juli, men fikk verken blomster eller presang av min kjære (han er nå litt distrè, men han husket i hvert fall at jeg hadde bursdag, og det er jo noe - sukk...)

Husk at det er lov til å ha noen dager hvor ting går litt tregere. Fordi om du har hatt en uke med diverse utskeielser, så må du ikke gi opp... Ta en titt innom dagbøkene her, så hjelper kanskje det på humøret?? Det er i hvert fall mange her som får meg til å trekke på smilebåndet når jeg leser om små og store hendelser.....

Lykke til - hilsen Mah
😄115,1 kg

Ny uke, nye kilo....ned !! *ss*

Heisann - jammen er det mandag igjen ! Tida flyr kjappere enn heksa på sopelimen, og NasseNøff - hun henger igjen i forrige uke et eller annet sted, er jo ikke mulig å henge med på dette tempoet her !! *ler*

Har hatt en travel helg med barnepass og besøk, og så har været bare vært helt fantastisk. Det er det forresten i dag også, men siden jeg er på jobb så prøver jeg å la være å tenke på det *ler*

Tror jeg 'lovte' noe forrige gang om å fortelle om forrige uke som var en eneste sammenhengende utskeielse... Vel, jeg skal ikke kjede dere med masse detaljer (for en gangs skyld *ler*) så jeg kan bare fortelle at pizza, potetgull, sjokolade og snop fikk lov til å krype ned i magen min ved gjentatte anledninger forrige uke. Pga den trykkende varmen var appetitten helt i bånn, så normal mat derimot krøp det ikke stort av ned i magen i forrige uke... Jeg skammer meg, men nå gjelder det å følge mine egne velmenende, men akk så irriterende råd - spist er spist og gjort er gjort, nå gjelder det å se fremover ! *ler* Så nå er det slutt på utskeielsene og frem med innstramningene og opp på spinningsykkelen og slutt på tullet ! *ler*

Nå har jeg forresten fått svar på hvor GodBamsen vår er - han er jo på ferie. Syns liksom det er evigheter siden han dro avgårde på ferie, men han må jo få lov til å ta seg skikkelig ferie han også *ss* Selv skal jeg ikke ha ferie før i slutten av august.... Sukk - DET er lenge til det.... *ss* Det bringer meg forresten frem til dette 'noe mer' som jeg har å se frem til (ref. forrige innlegg). For i slutten av august kommer nemlig ENDELIG kjæresten min på besøk igjen - GJETT OM JEG GLEDER MEG !!????? Han var forresten kjemperomantisk på fredag. Jeg gikk forbi blomsterbutikken, og der var det sånn derre 'ta 3 betal for 2' salg på roser, og da sendte han meg en telepatisk tanke om at jeg skulle kjøpe meg noen roser fra ham *ler* Så nå har jeg en nydelig bukett med 30 dyprøde roser stående på stuebordet - er han ikke fantastisk ?? *ler* Da jeg fortalte ham dette begynte han å le og spurte hva han hadde skrevet på kortet *ler* Joda, NasseNøff er nok litt (eller veldig mye) småsprø *s*

Men nå må jeg jobbe videre. Kikker innom dere sånn innimellom andre ting jeg driver med og skriver noen ord. Jeg setter sånn pris på dere - skulle bare ønske dere visste hvor mye...

Ha en flott ettermiddag alle sammen !

Kjempeklem fra NasseNøff
PS: Skal spinne på onsdag - uten Bambi... *snufs*
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica1236. august 2002
Hei!
Tusen takk for kommenar i dagboka mi. Ja det med utskeielser er ikke lett. Jeg hadde mine runder forrige uke. Trodde det var bare jeg i hele verden som hadde det sånn....
Sjokolademonsteret har nok ikke forsvunnet helt, hører det er noe som romsterer inne i en skap her. Spørs om det kommer fram igjen i kveld. Men da skal jeg jage det på dør!!!
c.AuthorAlias Trulte6. august 2002
ha ha ha ha....herlig !!! Skulle ønske jeg også fikk slike telepatiske tanker *ler*Så deilig du sprer humør inni mitt lille vakuum i dag Nasse....Takk !!
Nå er min dag snart slutt heldigvis...og Jojoen venter ved grillen eller noe, så egentlig alt i alt er det en deilig dag *ss*

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias nameit❤️6. august 2002
Hei vennen!

Ja, er det noe som flyr så er det tiden.
Vet du hva NameIt har bedrevet med de to siste dagene? Jo, ho har nemlig rota seg opp i skogen og høstet av naturens skattkammer, les: blåbær! Åh du, noe så deilig, både blåbæra og selve turene. Kjempeflott vær, den flotte utsikten, helt herlig. Er blitt helt hekta på å komme meg til skogs nå. Bare været holder, så drar vi igjen på torsdag.
Jeg måtte le da jeg leste om utskeielsene dine forrige helg. Jeg er nemlig også sånn når det er varmt, da spiser jeg minimalt av det "sunne" og maksimalt av det motsatte. Så greit å kunne si at jeg har spist lite mat (men ingenting om alt det andre jeg tyller i meg...).
Den rosebuketten fortjente du virkelig. Så flott at telepati fungerer for dere. :-) og så 3 buketter da! Ja, han er raus din kjære motpart. Jeg lurer forresten også på hva han "skrev" på kortet ditt.
Vet du, jeg er nesten misunnelig på deg som har ferien din tilgode! Tenk på alle oss som er ferdige med den, og så har du hele herligheten foran deg! Gled deg og ha nedtelling til dagen kommer. Da kan du nyte ferien med din kjære med friske roser hver dag. Du, er han norsk (jobber utenlands) eller er han utlending, han kjæresten din? Er bare nysgjerrig jeg, kan godt hende du har skrevet det tidligere i dagboka di, men jeg begynner å bli gammel, vet du, så da er det så som så med hukommelsen. *ler* Vel, jeg FØLER meg iallfall ikke gammel, selv om de små grå svikter meg av og til.
Men nå er det nok røre for i kveld.

Ha det alle tiders i dag!

Stor klem fra NameIt

Bilde
c.AuthorAlias sef😄5. august 2002
Hehe! Den rose-historien likte jeg!*s* ! Og hva skrev du (han) egentlig på kortet?!*sss* ! Alltid morsomt å lese i boka di! Vel, jeg må innrømme at min uke har bestått av div. utskeielserogså...pizza...kake...kake...kake...pølser..skrik! - så du er ikke alene..! Menmen, som du sier så er det bare å se framover. Du er jo veldig flink som går på spinning da. Drev litt med det for et par år siden, svetten drev og jeg ble veldig støl både her og der...hm. Satser på at oppussning teller det og. Takk for koselig hilsen, håper du får kost deg litt i den deilige solen selv om du jobber :) klem fra sef
😉115,1 kg

Travel lørdag *s*

Men vektregistrering må til ! Vel - nå er jeg altså 100 små gram unna det første delmålet mitt *ler* Og jeg har gitt meg selv løfter om en skikkelig belønning når jeg når det - jeg skal nemlig unne meg en real........... ............. .............. MILKSHAKE !! *ler* Hva syns dere om det - litt av en belønning, ikke sant ?? *ler* Neida, det er mest for å gi meg selv noe jeg vanligvis ikke unner meg, selv om jeg da bare har nådd nærmest et juksemål, i og med at jeg bare hadde igjen under en halv kilo da jeg satte meg det målet *s*
Når jeg havner på to-sifra skal jeg gi meg selv en belønning i form av 1 ny bukse og 1 ny genser/bluse - så det er noe å se frem til. Har mer å se frem til, men det må jeg fortelle om senere - må løpe nå !

Tenker på dere alle - dere er så herlige !!

Kjempeklem fra NasseNøff
PS: Er fornøyd med vekta - hele uka har nemlig vært en sammenhengende utskeielse - forteller senere *ss*
PS2: Er det forresten noen som vet hvor det har blitt av Bamsen vår - han er dypt savnet....
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃4. august 2002
Gratulerer med første delmål :-) Spiller vel ikke noen rolle om du kaller det juksemål vel.. mål er mål.

Milkshake er godt.. åå, det er det lenge siden jeg har smakt... hmm.. finne på en måte..

Kanskje Bamsen har tusta seg litt bort på ferie nå, slik at han ikke har noen PC og internett i nærheten.. stakkars ham. Han kommer sikkert snart tilbake.

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias nite4. august 2002
Heisann nasse. Du får si fra om du ikke liker forkortelsen jeg har på aliaset ditt.

Jeg sendte deg en liten privat på hotmailen din. Har du fått den?
Grattis med nedgangen du og, og særlig etter en uke med utskeielser. Det er gøy å se at man faktisk kan "ta'n litt ut" og allikevel ikke bli straffet for det.

Nite er nå kommet fra Stockholm, og har vært så flink, men det kan du få lov til å lese i dagboka mi.

Ser du etterlyser en eller annen bamse...... hmmmm menn her inne, som blir lagt merke til....... spennende. Har altid likt bamser, og særlig når de er kose i tillegg.

Første jeg gjorde når jeg kom hjem nå var å sprette opp på vekta. Kan ikke helt si hvordan dette gikk, men er ikke så helt gæli, med tanke på at kroppen er flysvett og det er bøtter og spann med vann i kroppen, det er så sinnsykt varmt, og sælig for meg som er over bikinitiden. Tenk deg jeg i små (små ha ha) tekstiler hvelver meg ut på et pledd uten for blokka hvor jeg bor. Da hadde sikkert sønnen blitt stolt over opphavet, tror du ikke. VARSKO HER, HVAL PÅ LAND........

Neste jeg gjorde var å sette meg til her, så jeg venter til kroppen har slått seg til ro, og kan kanskje vekta vise et mere realistisk tall.

Skal også i dagens dagbok registrere målene mine, og ser ut til at vi to er like aerodynamiske. Det er greit å være trill rund, det er ikke så mye kanter som stopper for luftstrømmen rundt oss, og det er dermed lettere å bevege seg fremover. Du vet alt er relativt, foruten lyset som er konstant. Ble jeg dyp nå?
Det kan nok være helgens enetilværelse (ref. hotmail jeg sendte deg)har rotet til hjernen min *S*

Nå er det en ny uke foran oss, nasse, og du og jeg skal nå for full fart ned i vekt. For to tøffe damer som oss vil vel ikke tape ansikt, vil vi vel?

Klem fra Nite


c.AuthorAlias ivalodia😌3. august 2002
Hei på deg :-)

Takk for hilsen i dagboka mi :-) Da jeg skulle komme tbk etter å ha lagt unga,gjett hvem som sovnet først? hehe

Gratulerer med nedgang også :-)

Hva er egentlig lavglykemisk kost? Forteller du noen ord om det? Du skal vite at råd kan gies på mange måter, ved å komme med råd så viser du at du bryr deg :-)

Når det gjelder bamsem vår, tror han er på ferie, minnes¨å ha lest det.. Kanskje bamse soler seg på stranden,, bader i sjøen eller bassenget med alle badelekene sine? Håper han koser seg..

Klem og fortsatt god helg t deg..
😃115,3 kg

Målebånd, lakris og andre rariteter *ss*

Hei og hopp alle sammen !

Nå har jeg da endelig gått til innkjøp av målebånd, og på lørdag måtte både det og kroppen til pers - litt av en seanse må jeg si *ler* Måle byste og under byste og midje og armer og lår og hofter og så glemte vi magen ja og så hva var det for noe mer, og så *ler* Moro var det iallfall, og jeg håper på at det blir mer moro etterhvert når jeg kan se resultater *s*

*ler* jeg har forresten mensmonsteret på besøk - det kom igår - og det er et svare strev å stritte imot det enorme kravet dette monsteret stiller til å bli foret med alskens søtsaker, snacks og heller usunn mat... Når nå Vår Herre først skulle la oss plages med dette greiene med (altfor) jevne mellomrom, så kunne han vel i det minste latt monsteret være grønnsakshungrig istedenfor godtehungrig ??!!?? Det er liksom ikke måte på til prøvelser vi kvinner skal bli utsatt for - og allikevel er det OSS de kaller det svake kjønn... (Og akk så rett de har når det gjelder motstandsdyktighet mot alskens usunne greier som bare roper etter oss og trygler oss om å spise dem...*ler*) Hm - hva er det for noe med alt dette usunne og fristende som hele tiden roper og lokker på oss og lurer oss til å gafle det i oss mens derimot alt det sunne lekre bare hvisker sånn at det høres ut som sus fra radioen ? *ler* Jeg spiste faktisk lakris i går, men jeg hadde en ''god unnskyldning''. Fordøyelsen min har kranglet en stund nå, og lakris skal jo være så fint for sånt, så jeg stappet i meg lakris til jeg ble kvalm... Men så hjalp det jammen meg også, uten at jeg skal utdype det noe mer *ler*

Men - over til målene - hold dere fast, for dette er sterke saker !!! *ler*

Overarmer: 43,5
Underarmer: 29
Håndledd: 17,5
Byste: 122
Under byste: 104,5 (Hvorfor bruker jeg da bare 85 i BH? )
Midje: 113
Mage: 140,5 (?? vanskelig å måle syns jeg)
Hofter: 130,5
Rumpe: 136,5
Lår: 76,5

Ser dere dette for dere eller ??? Snakk om deformert timeglass da !! *ler* Vel - nå er det iallfall på papiret, så får vi se hvordan det går fremover.

Har også satt meg opp mål i forhold til å gå ned i vekt, der det første målet er 115 *ler* Må ha et virkelig oppnåelig mål som det første nemlig *ler* Og så er delmålene etter det i grunnen 5 kg i slengen, helt til jeg er nede på sånn ca rundt omkring 65 kg eller noe - det er iallfall drømmen *s* Første jeg virkelig ser frem til nå er når jeg ikke lenger ser tre tall foran kommaet på vekta !! *s* Og for å komme dit trenger jeg all den peptalken jeg kan få - så takk for at dere følger med meg *ss*

Det var alt for i dag (og jammen holder det *ler*), så jeg ønsker dere bare en fortsatt god uke og sender dere alle kjempestore sommerklemmer fra NasseNøff


12 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*🐷3. august 2002
Heyyy!
Takk for kommentar og oppmuntring! Ble helt glad inni meg,jeg av å lese kommentaren din! Og Casper..joda,han blir godt tatt vare på:0)..Du får min spesialutsendte lykkegris! Only for you!..hihi..du er morsom! Og drømmen din om 65 kilo,den kan og SKAL bli virkelighet ikke sant da?? Joda,nå skal jeg følge deg med haukeblikk fremover og slakker du av så finner jeg ut hvor du bor og kommer og rister deg litt*S*..*ler*..
Foreløpig ser jeg jo at det ikke er nødvendig da,stå på videre da!!
Husk dette:
DU HAR FORTJENT Å KLARE DET!! EN GANG FOR ALLE!!!
Stor klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias boggi-😄2. august 2002
takk for oppmuntrende ord (igjen)..... Ja vi skal klare dette - jeg vil ikke gi opp (selv om jeg har utrolig lyst til å bare gi f....... i alt - men jeg vil jo ikke ha det sånn resten av livet.........). Måle bånd ja - litt "bal" ja, men jeg håper vi snart får se litt resultater.
BOGGI
c.AuthorAlias Monica1231. august 2002
Adressen til Linberg er info@ibalanse.com
Tusen takk for ord i dag, torsdag. Skal se om jeg ikke får snudd den matpyramiden snart,,,,
c.AuthorAlias nite1. august 2002
Hei nasse. Takk for mange herlige ord du gir meg i dagboka mi. Du vet, slike som oss, digre jenter med så galgenhumor som vi har, skremmer jo vettet av mange menn. Det er liksom noe eget over så slagkraftige jenter som oss da.
I går den 31/7 hadde jeg virkelig en skikkelig tøff dag, og hadde det ikke vært for dere her inne, så hadde jeg virkelig gitt fa.... for lenge siden. I morgen er det jo veiedag, så får jeg bare se da hvor mye den har rørt seg.

I dag kjøpte jeg kokeboka til Fendon, og skal nå bruke en kokebok som lektyre. Det har jeg aldri gjort før, å bruke kokebok som sengelektyre, så får jeg se om jeg blir noe klokere da.

I dag hadde jeg også mitt første møte med ikke spisende materiale, men kan jo lokke deg til dagboka mi så du kan lese det der.

Du nasse, stå på, vi klarer dette, og prøver å få til et treff i oktober.
Har sendt mail til webmaster og bedt om å få lagt inn et rom hvor bl.a. vi brukere kan legge inn fellesinfo om bl.a treff. og annen felles info.
Så får vi bare se hvor villig web master er til dette da.

Stå på du morsomme motiverene jente, så skal jeg gjøre mitt.

Klem Nite
c.AuthorAlias Jojoen😉31. juli 2002
Hei Nasse Nøff :-)

Tusen takk for alle de koselige kommentarene dine hos meg :-) Jeg har vært litt slapp her inne den siste uka, men så koser jeg meg jo i dag da..

Gøy å lese ditt innlegg med alle de rare tankene dine. Jo, det BHgreiene skjønner jeg meg ikke på.. Jeg er litt mindre enn deg, men BHene mine er på 100 eller 105, da jeg begynte her så måtte jeg ha forlengere på ca 15-20 cm på dem, nå bruker jeg innerste hekte, men 85??? skjønner ikke no..
men jeg hater at det klemmer for mye, så jeg liker at det slarker litt og ellers slenger jeg dem helst av meg så fort jeg er hjemme :-)

Lakris?? mmm.. kanskje det neste gang.. Jeg har hatt litt problemer til og fra. Egentlig så vil jeg helst ikke drikke/spise melkeprodukter, men det hjelper faktisk litt det også. Når jeg bytter ut middagen en dag med en boks cottagecheese eller når jeg drikker lett syrnet Biolamelk til måltidene så hjelper det litt. Når ikke det opplegget fungerer som det skal så ødelegger det på alle områder.

65 kilo drømmer jeg også om i det fjerne, men foreløpig virker det altfor fjernt. Holder vi oss her inne et års tid til og står på som de flinke jentene vi er, så kommer vi dit vi vil :-)

Koselig å lese innleggene dine, de er så gode og glade .

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias Trulte😉31. juli 2002
Ja de målingene er ikke enkle gitt...og det spørsmålet du stiller er ganske essensielt. Hvordan i huleste får en 85 rundt noe som er over 100?? Det er noe som ikke stemmer her!!!
Selv bruker jeg også 85...jeg merker nå at det er slakkere...men selv på mitt største brukte jeg 85...så enten er BH produsentene snille eller målbåndet viser alt for mye når vi måler oss *ler*
Uansett ...om en måned så passer nok 85 enda bedre...og dine strategiske mål er anderledes....det er odt å være på vei...selv om vi gleder oss til målet også!!

Stå på

Klem fra
Trulte
Bilde
c.AuthorAlias nameit❤️30. juli 2002
Hei igjen!

Måtte bare si at det var SÅ SØTT det bamsebildet du la ved kommentaren til meg. Kjempefint var det.

Klemmer fra NameIt
c.AuthorAlias nameit😃30. juli 2002
Hei på deg!

Ja, du Nasse du Nøff! *ler* Du har det med å skrive DE herlige kommentarene, både til oss andre og i dagboka. Det er en glede og en fryd å lese det du skriver.
Flott at du har fått ned de strategiske målene dine. Jeg skulle gjort det samme selv, men så har jeg ikke kommet så langt ennå *ler*. Jeg skrev de nemlig opp på en liiten lapp, som jeg har forlagt. Hmm, det rimet jo nesten.
En ting skal jeg være enig i. Lakris (som avføringsmiddel) er MYYYE bedre enn disse frukt og fiber tabl. som jeg spiser/prøver å tygge med fortennene. De setter seg så fast i tennene at æsj. Men jaggu blir det bæsj ut av det etter ei stund.
*leer* Nei, nå går jeg visst altfor langt. He he. Må bare ha ut litt f..skap.
Apropos det derre mensmonsteret; hvorfor kunne vi ikke bare blitt utstyrt med en av/på-knapp? Når vi ønsket å bli gravid, så slo vi PÅ. Ellers var den AV. Regner med at hvis GUD hadde vært kvinne, så hadde det blitt andre boller. Da hadde det vært mannen som hadde våre problemer. Nei, jeg skal være forsiktig med å blande GUD inn i problematikken vår. Vi får vel heller akseptere at sånn er det.

Det blir spennende å følge med deg.

Ha en kjempefin dag, solstrålen vår!!
Klem fra NameIt
Bilde
c.AuthorAlias måne😉30. juli 2002
Heisann!!!

Du er så kul, jeg sitter her og flirer meg ihjel av innlegget ditt!!! Tror nok at mensmonsteret kommer til å ha problemer med å ta knekken på deg, hi hi!!!!

Er enig at det er altfor jevne mellom rom mellom hver gang mensmonsteret kommer på besøk. En til to ganger i året burde vært mer enn nok!!!

Klem Måne
c.AuthorAlias Keyz30. juli 2002
Hei :o)
Takk for hyggelig kommentar! Jeg har hatt en virkelig bra dag i dag. Ikke godtesyk heller. Og bedre skal den bli, for jeg skal dra på trening etter at jeg er ferdig med å titte i noen dagbøker. Rakk ikke TrippTrappen da, for jeg tok konsekvensen av i går og spiste middag før jeg ble for sulten. Men styrke gir da litt forbrenning det og. Og det gir muskler som forbrenner enda mer :o)

Håper magen din ble bra og sånn da - og at du når målene dine!
Ha en fin dag videre :o)

Klem fra Keyz
c.AuthorAlias bompi😃30. juli 2002
Gøy med målebånd ja! Husker den seansen jeg hadde selv... måle litt her og litt der, prøve å få målt overarmer osv, med en hånd... ikke lett :) Men, det er gøy når en kan se forskjellen etterhvert, kan jeg tenke meg :)

Det som er godt er usunt, det som ikke er godt er sunt... hvorfor er det sånn? Vel... den som visste det... må være noe med at det farlige alltid tiltrekker oss, sånn er det jo som regel med mye annet også :) Vi får vel bare prøve å kjempe i mot så lenge vi kan! Husk, sammen er vi sterke :) Jeg syns i alle fall du er kjempeflink NasseNøff, og til stor inspirasjon for oss andre :) Og ditt gode humør er jo alltid smittende :)

Ha en fin slankeuke du også NasseNøff!!

bompi bomper videre...
c.AuthorAlias Monica12330. juli 2002
Hei! Tusen takk for gode ord til meg. De varmet. Humøret og pågangsmotet er som en berg- og dalbane for tiden. Varierer fra time til time. Akkurat nå lurer jeg på om det var noen god ide å sy inn buka. Tror ikke jeg skal skrive mer om meg nå, da smitter jeg bare dårlige viberasjoner over på dere andre.

Men det ser derimot ut til at du gjør det bra også. Det med å måle kroppen sin er en fin ting skjønner du. Da kommer framgangen tydelig fram. Helt enig med deg ang. det du skriver om mensen. PYTON!!!

Her er det 28 grader for tiden. Tror jeg går og legger meg i fryseren litt...
😊115,3 kg

Kun raskt innom med vektreg.

Helgen er hektisk. Fordøyelsen er dårlig. Men selv etter bursdagsselskap i går, hvor jeg spiste gelé, sjokoladekake og drakk pepsi, har vekta likevel gått litt ned. Generelt fornøyd. Kjøpt inn målebånd. Målene kommer senere.

Ha en fin søndag - kikker innom dere alle i morgen.

Klem, NasseNøff
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias mah29. juli 2002
Hei.

Høres ut som om tidene er travle ja. Kan anbefale målebånd jeg også - der vises i hvert fall resultatene selv om vekta står stille, og det gir ekstra motivasjon. Jeg hadde bursdagsselskap i går og må bare innrømme at det ble spist diverse kaker og drukket brus. Dette står nok i stil med resten av de to foregående "usunne" ukene, men idag er det hjemmelagede kjøttkaker og grønnsaker som står på menyen. Kakene blir sendt hjem med min mor......
Er spent på testen din om insulinresistens. Jeg føler selv at jeg er slik som legger på meg bare av å se på en kake, men har aldri sjekket opp dette. Håper ellers spinningen går bra, og at du får en fin uke videre.

Klem fra Mah

Klem fra Mah
c.AuthorAlias Masti29. juli 2002
Hei og hopp!

Målebånd er en fantastisk oppfinnelse! Har nemlig oppdaget at selv om ikke vekta endrer seg så mye, så har jeg gått inn utrolig mange cm siden jeg startet, og det er en helt fantastisk motivasjon! (OK, siden sist jeg målte har jeg vel lagt meg ut noen cm igjen, og det er jo NOE demotiverende da...)

Masti
c.AuthorAlias iset😉29. juli 2002
heisann:)

så gøy med nedgang tross alt:) og detmed målebånd er ikke dumt, skal kjøpe meg et sånt. veldig greit å ha da vekten står stille, selv om man blir slankere. da ser man det jo:)
ha en flott dag i morgen:)

klem Iset
c.AuthorAlias sef😌28. juli 2002
Hei og gratulerer med videre nedgang! Dette går jo veien! Nå er jeg fedig med PMS for denne gang, men skal følge ditt råd og gå til innkjøp av nattlysolje! Håper du får roet litt ned etter en travel helg da :) klem fra sef
🐷115,5 kg

Ooppssss... Der var reversen ja... *s*

...men det visste jeg jo egentlig etter denne helgen. Har slettes ikke vært flink i det hele tatt. Men som jeg skrev i går, jeg syns det var verdt det, for jeg hadde en flott helg. Så får kilo være kilo *ler* Dessuten så trøster jeg meg litt med at tante jammen meg er rett rundt hjørnet IGJEN (hun kommer da så ofte....), så kroppen min tviholder på vannet og gjør meg oppblåst og ekkel... Så jeg tror at noe av den kiloen er tante sin feil også, så får vi dele på skylda jeg og ho tante *ler*

Ellers så har Bambi nå etter mange forsøk endelig overbevist meg om at jeg også kanskje lider av insulinresistens, så nå skal jeg få sjekket dette. Jeg har nok strittet ''litt'' imot (bare spør Bambi), rett og slett fordi jeg er redd for at det vil gjøre hverdagen min så veldig komplisert hvis det stemmer. *bekymret* I og med at jeg er vegetarianer, så er jo pasta, poteter og ris en relativt stor del av mitt kosthold i tillegg til grønnsaker. Derfor er jeg redd for at jeg vil få et veldig kjedelig og ''fattig'' kosthold hvis jeg også må kutte ut disse tingene... *feig som få* Men det er vel bare en vanesak. Det betyr jo ikke nødvendigvis at jeg må slutte helt å spise pasta osv *håpe-håpe*, men at jeg må spise veldig lite av det, og passe på at jeg spiser masse grønnsaker ved siden av for å veie opp for de karbohydratene som er i pastaen og det andre... Hm... Det blir litt rart for pasta har liksom nærmest blitt ''basisen'' for meg når jeg lager middag nå. Jeg spiser selvfølgelig ikke BARE pasta, men det blir en del av det. Ja, ja... *sukk* Jeg får nå ikke ta sorgene på forskudd, det er jo ikke SIKKERT at jeg har insulinresistens !!?? *håpefullt smil*
Inntil jeg får tatt test og sjekket dette, så skal jeg prøve en ukes tid (holder det tro ??) å spise lavglykemisk. Spiser fiberrik istedenfor brød, passer på å få i meg masse proteiner, holde meg i størst mulig grad unna pasta og lignende, så får vi se *s* Og så skal jeg PRØVE å spise iallfall 5 ganger i løpet av dagen, men det er søtten ikke enkelt... *ler*

I morgen skal jeg spinne igjen - mitt foreløpige mål er å spinne onsdager og søndager. Det blir spennende å se om jeg fortsetter å være like flink mens Bambi er på ferie i nesten en måned da.... *ler* Dere får passe på meg dere andre her inne, sånn at jeg ikke sklir ut *ler*

Da ''snakkes'' vi senere - ha en herlig dag alle sammen.
Varme klemmer til dere alle fra NasseNøff
9 i heiagjengen
c.AuthorAlias chipsjenten😊1. august 2002
heihei!

Tusen takk for koselig innlegg! Du må være det mest omtenksomme og positive mennesket på denne jord, det er eg sikker på!:)
Insulinresistens? Hmm, ja det høres slitsomt ut.. Jeg er også veldig glad i ris og pasta og sånt, så eg hadde slitt veldig hvis eg hadde hatt insulinresistens. Men du klarer nok det meste, det kommer bare an på motivasjon og vilje!

Spinningen går nok bra, bare stå på!

Stor klem fra Chipsjenten!
c.AuthorAlias nite😉28. juli 2002
meldingen min kom inn 2 ganger, så den ene her har jeg tatt bort. Vet ikke hvordan jeg sletter medling, derfor bare denne unskylningen for at mitt alias kommer opp 2 ganger
c.AuthorAlias nite😉28. juli 2002
Heisan. Ser du klokkeslettet. Det er ingen normale mennesker som sitter å sier "heisan" kl. 02:30 en lørdagskveld vettu, og så en lørdagsnatt da.
Vel så er jeg ikke helt normal heller da. Hverfall ikke akkurat nå. Har vært hos en tidligere kollega og hatt det hyggelig. Har kjørt så det var ikke inntak av annet en COCA COLA, og jeg som ikke er så glad i cola en gang da. Men hadde vel ikke lyst til å proklamere at jeg er på slankern, så jeg viste mine til slett spill, og drakk med.

Er nå natt sulten, men har forbannet meg på at jeg har i løpet av siste timene brukt opp kalorikvoten min for lang tid fremover, og når man er på slankern, og det er natt og sulten kommer hva gjør man så. Jo man fyller opp et litersglass med vann og bruker all energi på denne siden er da.
Hvis du ser under min profil, er jeg ferskis her inne, men absolutt ingen ferskis med problemus fettus. Er egentlig ikke en jojo slanker, og mangler som regel denne motivasjonsfaktoren som mange med meg mangler. Vel er nå i gang.

Har lest gjennom store deler av dagboka di, og du virker som meg, å være ei morsom jente. Men vi er vel det betegnene for ordspillet "rund og trivelig".
Likte historien din om senga, og yes dette vet jeg alt om. Men med årene blir man en mester i å "lappe-snekre" senger.
Må jo i den forbindelse fortelle at gubben og jeg rett før jul i fjor la oss inn på fint hotell for å lukke ute juleforbredelser litt ute, og bare kose oss. Derfor hotell.
Vel, kom inn på rommet og der var det 2 kjempestore gode enkeltsenger, og jeg falt for fristelsen (tenke kan man gjøre etterpå) tok rennafart fra døra og stupte oppi den ene sengen.
KNAAAAAAAAAAK. Gubben så på meg og spurte hva fa...... jeg dreiv med. Hva kunne jeg si..... "Trodde de skulle tåle såpass da" pep jeg.
Han har levd så mange år med meg at han bare ristet på hodet, og ga melding om at jeg IKKE fikk senga hans.
Vel senga fikk seg en real knekk, hadde litt slagside bittelitt)og jeg sov veldig lett. Turte ikke puste for tungt, og turte hverfall ikke risikere å snorke.
Vel det er mange historier med senger, men som sagt det er blitt mye hobbysnekring gjennom årene.

Så leste jeg ditt innlegg om din nye vekt. Ja disse badevektene kan være til besvær. Du kan jo lese i min dagbok mitt innkjøp av en slik helvetets maskin for bare 1 1/2 døgn siden.
Jeg leser her inne forskjellige erfaringer med dette å veie seg hver dag. For mitt vedkomne har jeg samme erfaring som deg når det gjelder variabler på flere hundre gram hver dag.
For noen år siden var jeg så oppsatt på dette med vekta, at det ble et veldig psykisk problem. Badevektens tall styrte så stor del av dagen min, at den måtte ut. Det var lett å velge den bort, da den sluttet å virke (game over). Vet hvertfall at skal jeg ha denne i hus, skal den inn i et skap (har lagt den bort nå ja) og tas fram hver fredag eller lørdag morgen.

Vel både du og jeg ser ut til å renne over når vi setter oss til å skrive, så her var bare mitt "lille" bidrag til å si at jeg vil følge med deg, og heie på deg fra sidelinja.
Og du, synes du er kjempeflink til å bevege deg og trene. Heia Heia Heia Heia.
Klem fra Nite

c.AuthorAlias nameit😀26. juli 2002
Hei igjen NasseNøff!

Og tusen takk for koselig kommentar. Jeg er nå endelig kommet hjem igjen, og det føles GODT. Det er nemlig ikke bare bare å dra på ferie med 3 små og store barn. Ganske slitsomt til tider, men vi har hatt det fint, bevares. Skal ikke klage *ler* selv om det kanskje høres slik ut.
Det skal tross alt noe til når 5 mennesker skal pakke kofferten for ferie i flere uker. Spesielt med en liten på året. Vel, gubben var pakk-esel enten han likte det eller ei.
*ler* du skulle sett ham, nedlesset til tusen. He he.
Gjett om vi hadde med en del som ikke ble brukt i ferien? Joda, i år som i fjor og alle andre år.
Nok om det, ferien er et tilbakelagt kapittel.
Ser at du skal testes for insulinresistens. Kanskje et dumt spørsmål, men hvor tar de slike tester? er det legekontorer eller andre? er nysgjerrig, jeg, ser du, har nemlig selv tenkt i de baner, men så er det dette med alle forsakelsene som holder meg fra det. Jeg er jo så glad i god mat og alt som smaker søtt og godt. Huff, smekk på fingrene, for slikt er jo ikke hverdagsmat. Men godt er det.
Du får ha det godt så lenge, så snakkes vi mere etterhvert.

Klem fra NameIt
Bilde
c.AuthorAlias Lakki❤️25. juli 2002
Hei på deg!

Er en liten tur innom noen av dere, minstejenta leker for seg sjøl for en gangs skyld. Får nyte det så lenge det varer!

Jeg ville også blitt rimelig desperat hvis jeg måtte slutte med pasta. Det sammen med ris, poteter og brød er nå liksom grunnpilarene da! Jeg er ikke vegetarianer, men tror nok Jojoens tips er gode. jeg spiser mindre og mindre kjøtt, men fisk og melkeprodukter derimot - det er godt det! Jeg krysser fingrene for deg, og håper at du slipper å legge om kostholdet radikalt. men hvis det nå skulle være så ille at du har insulinresistens, er jeg sikker på at du får det bedre når du får gjort noe med det.

Takk forresten for all omtanke i dagboka mi! Alltid hyggelig å høre fra deg - og like sikkert som banken, så står det Nasse Nøff under kommentarer i dagboka!

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias bompi😉23. juli 2002
Bra at du hadde en flott helg! :) Godt å legge slankinga litt bort og bare hygge seg litt iblant også... Det har du bare godt av, og dessuten fortjent! :)

Bambi reiser på ferie ja... da får du nok passe på å komme deg ned på spinninga selv :) Men det går nok bare bra det veit du... spesielt så lenge du syns det er gøy :)

Du er bare så god å ha NasseNøff! :) Alltid noen hyggelige og varme ord på lur du... skriver lange og flotte kommentarer gjør du og :) Når det tikker inn sms om en melding fra deg i dagboka mi, så må jeg bare innom nettet å sjekke så fort som mulig :) Fortsett sånn, så skal jeg også bli flinkere til å skrive hilsener :)

God og varm klem fra bompi! :)
c.AuthorAlias mailen23. juli 2002
Hei igjen! Takk for hilsen i dagboka mi. Mye å tenke på for tiden og jeg er sliten, men jeg har det bra. Tusen takk for omtanken! Jeg tenker hver dag at "I morgen skal jeg begynne å slanke meg igjen.", men kommer ikke i gang. Nå skal jeg sette meg ned å lage meny for i morgen. Starter dagen med å veie meg. Lover å komme med oppdatering på vekten i morgen kveld.
c.AuthorAlias boggi-❤️23. juli 2002
Takk og takk og takk og takk for et (igjen) super koselig og laaangt innlegg (du får bare frem så utrolig mye gjennom denne maskina..): Jeg setter utrolig stor pris på deg og de snille og oppmuntrende ordene dine (tror nok du har et hjerte av gull - det har du nok hørt før tenker jeg..)..

Insulin resistens... spennede saker egentlig. Jeg må nok innrømme at jeg har litt tro på det (spiser betydelig mye mindre poteter ris brød og pasta nå). Vegetarianer ja... jeg kunne nok også greid meg bra uten kjøtt - går for det meste på kylling til oss. Familien til samboern min er også vegetarianere - så det smitter da en del over.

Ønsker deg en fortsatt fin uke - ja klart jeg skal ha det trivelig i kveld (håper bare værgudene er med oss.. vi blir ca 100 stk og vi skal feire utendørs..). Skal også prøve å holde meg litt unna samboern i kveld (jeg er så sint på`n at.. fyyy)
Klem fra BOGGI
c.AuthorAlias Jojoen😃23. juli 2002
Hei igjen :-)

Tusen takk for koselig hilsen. Det gjør så godt at noen følger med meg og bryr seg om meg :-)

Vet du, jeg kom på at det er flere ting som kan være greit å spise for å få i seg proteiner. Bønnespirer er veldig godt og enkelt å lage, det er få kalorier og masse protein og vitaminer i slike. Til middag kan du jo prøve noen bønne- og linsemenyer. Slike er anbefalt flere steder i boka til dr. Lindberg. De ser riktig gode ut, jeg vil prøve.

Du har jo en ekstra utfordring der, finne sunn og spennende vegetarmat..

En kilo i revers er pyton, men det kan like gjerne være fordøyelsen som tøyser litt. Ellers kan det vel være ferien? Jeg regner med litt både ned og opp i disse 3 ukene :-)

Lykke til i massevis.

Klem fra Jojoen
Bilde
😄114,5 kg

Mandag og regnvær, men livet er herlig *s*

Denne jenta har IKKE vært på vekta i helga som hun skulle vært, men jeg har en ''god'' unnskyldning *ler* Jeg har hatt venninnebesøk hele helgen, og da var det ikke akkurat veiing som sto øverst på aktivitetslisten *ler* Det er derimot ingen unnskyldning for at jeg ikke gikk på vekten i morges isteden. Men dere skjønner det atte jeg har vel ikke levd veldig sunt i helgen heller da, så frøken feig i meg har våknet til liv kan man si *flau* Men jeg skal veie meg i morgen - jeg lover...!!! *ler*

Det jeg kan si med en gang er at for alle dere som sier at dere har lyst til å trimme, men ikke vil på helsestudio eller trimme hjemme - i helgen fant vi løsningen ! Det var meg, Bambi og en felles venninne av oss som gikk på byen på lørdag kveld og danset SALSA *s* For det første var det fantastisk morsomt, og for det andre var det MINST like effektivt som en spinningtime *ler* Svetten rant og jeg er støl i kroppen i dag, så det tok på det gitt *s* Det hører med til historien at det var fryktsommelig varmt på det første stedet vi var, sånn at svetten rant selv når man sto rolig, men allikevel *ler* Hadde en fantastisk morsom kveld. Dere skulle bare sett oss - vi var tre skikkelige ''babes'' på byen *ler* Og det var skikkelig koselig, absolutt !!

Som sagt så har kanskje ikke kostholdet vært det helt sunneste i helgen, selv om vi også har spist sunt. På lørdag f.eks spiste vi en aldeles nydelig ratatouille og champignon- og løkstuing, og de to andre spiste kyllingfilet også. VELDIG godt og sunt !! Hun som var på besøk hos meg er nemlig utrolig flink til å lage mat, så det var en skikkelig gourmet middag *s* Men fredag kveld og i går ble det ''utespising'' og jeg vet ikke hvor sunt det var. Og så ble det en pommes frites og en brus på lørdags natta, og så ble det noe potetgull og snop og greier - fysj og fy, skamme seg og dask på lanken !!! *flau* Men som sagt så har jeg kost meg ''glugg i hjel'' i helgen, så den oppgangen jeg garantert har fått, var det vel i grunnen verdt. Det er jo ikke akkurat noe som skjer veldig ofte, så jeg syns at det får være ok... Men samvittigheten gnager nå litt allikevel da, det er rart med det... *ler*

Nå skal jeg hjem, har migrene i dag og burde dratt hjem for lenge siden men... Hjem og ta en tablett og sove litt tenker jeg. Og hvis jeg føler meg fin igjen etterpå, så kan jeg kanskje danse litt salsa *ler* Jeg skulle nemlig egentlig spinne i dag, men tror ikke migrenen min ville blitt så glad for det akkurat...

Vi snakkes senere folkens - ha en fin ettermiddag !

Stoooooooooooooooooooooooooooooooooooooor klem fra NasseNøff
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias fluffa❤️22. juli 2002
Hei NasseNøff!
Ja visst er det hyggelig med venninner på besøk! Åsså salsa da gitt! Tror ikke jeg har selvtillit til å drive med det ute på byen. Men regner med at den kommer etterhvert. Hvordan går det med Kari og strikkene? Synes du det fungerer? Jeg merket ikke så mye i starten, men du verden som jeg merker det nå da teknikken kanskje er litt mer inne. Synes faktisk det blir litt hardere for hver gang jeg. Nå kjører jeg dobbelt på noe da.
Lykke til med veiinga i morra!
Klem fra fluffa
Bilde
c.AuthorAlias Bamse😄22. juli 2002
Hei NasseNøff!
Tusen takk for hilsen i boka mi. Det er hyggelig nå noen har sånn klokketro på en. Jeg ser du har kost deg i helgen du også, men det er jo bare å stramme inn igjen i neste omgang - det er ikke noe annet å gjøre med det .... dessverre.

Det føles deilig å skulle begynne på andre halvdel av slankeprogrammet - håper bare at jeg klarer det like fint som jeg har klart det til nå. Vi får prøve å utveksle erfaringer og tips underveis som gjør det lettere å nå målene våre. Jeg for min del gleder meg til å komme igang med aerobicen etter ferien.
Ha ei fin slankuke, NasseNøff - vi "prekæs" etter hvert!
Superslankemotivasjonsklem fra Bamse
Bilde
c.AuthorAlias Jojoen😃22. juli 2002
Hei igjen og tusen takk for superkoselig hilsen :-)

God bedring med migrenen.. huff, det høres fælt ut.

Du spurte om jeg visste noe du kunne bruke i stedet for kjøtt.... spiser du ikke fisk, skalldyr eller kylling heller? For det kan du bruke i stedet for annet kjøtt. Ellers.. hm.. egg og egg og egg.. og cottagecheese. Du kan lage mye godt av egg: kokt, stekt, eggerøre, omelett med og uten masse gressløk, tomat osv. All slags eggemat er greit å ha på matpakka også.

Middag med egg kan f.eks være en stor, tynn omelett som du bretter dobbelt over en haug med salat. Eller eggerøre og stekt champignon.

Cottagecheese er så godt. Det tar jeg av og til en hel boks av til middag, sammen med en tomat i skiver, løk og oliven.

Jeg skal se om jeg kan finne andre saker som kan brukes i stedet for kjøtt, av hensyn til de proteinene.

Stor klem tilbake til Nassenøff, og så skal jeg hilse fra Casper :-)

Hilsen Jojoen
Bilde
😊114,5 kg

Ikke like ''blue'' lenger....

....heldigvis ! *s* For i helgen sleit jeg virkelig... Savnet etter kjæresten var stort og sterkt. Men nå går det bedre *s*

I går var jeg og spinnet sammen med Bambi igjen - hun er bare helt RÅ !!! *s* Det var en virkelig KNALLTØFF time i går, og vi lurte en stund på om instruktøren trodde hun hadde en Sykkel 2 gjeng foran seg istedenfor en Sykkel 1 gjeng - FYTTIKATTA så hardt det var !!! Jeg vurderte virkelig seriøst et par ganger i løpet av timen å rett og slett gå av sykkelen og gi opp. Jeg trodde virkelig ikke at jeg skulle holde ut. Men - jeg klarte det, og da var jeg stolt. Og dere skulle bare sett Bambi, som hun tråkket i vei og sto på - en enorm inspirasjon for lille NasseNøff *stort smil* Og i morgen er det jammen meg på´n igjen - phui ! *ler*

Denne gangen holdt jeg meg i nakkeskinnet og lot være å veie meg i morges. Mer spennende å se til lørdagen igjen hvordan det ser ut da *s*

Ønsker alle en knallfin tirsdag ettermiddag og kveld ! Her er det strålende sol og godt og varmt, så nå skal jeg snart pakke sammen og gå hjem for dagen *s*

Sommerklem fra NasseNøff
16 i heiagjengen
c.AuthorAlias mailen19. juli 2002
Jeg er kun innom en liten tur for å se hvordan det går med dere. Slanking, vekt og trening har jeg tenkt lite på i det siste. Det er så mye for tiden. Jobben (som holder på å ta livet av meg!), ungen har hatt bursdag, jeg og kjæresten har gått fra hverandre(Igjen!). Men på mandag skal jeg innom min egen dagbok å oppdatere. Da begynner slankingen igjen.

Du har vært kjempeflink og jeg beundrer virkelig at du spinnet ut hele timen. Jeg hadde sikkert gitt opp med en gang jeg kjente at det svei litt i halsen og leggene var bittelitt vonde.
c.AuthorAlias mah19. juli 2002
Hei på deg.

Takker for hyggelige hilsner i dagboken min. Jeg er dessverre ikke tilkoblet internett hver dag nå i ferien, så det blir litt frem og tilbake. Må si at du kjører litt av et tempo. Forstår at helgen var ganske morsom og begivenhetsrik. Må gratulere med nye innkjøp. Ellers høres det ut som om du er svært så effektiv på spinning. Jeg har aldri forsøkt det, men fra høsten av er kanskje tingen å melde seg inn på helsestudio og prøve?

Ønsker lykke til videre i uka.
Hilsner fra Mah
c.AuthorAlias nameit😀18. juli 2002
Heia NasseNøff!

Tusen takk for hyggelig kommentar mens jeg er fraværende.
Er innom et bibliotek her ved hotellet vårt som har internett.
Måtte selvfølgelig stikke innom slankedagbøkene deres og se hvordan det går mens jeg er borte. *ler* Ser ut til at det går rette veien med de fleste, og det er jo kjempeflott.
Kan vel ikke akkurat si det samme for mitt vedkommende. Det blir mye bøf og kartofler her i Danmark. Mye god drikke også, for ikke å snakke om snacks. *ler* Vel, det kommer en annen hverdag i neste uke en gang. Vi er tilbake fra ferie neste onsdag kveld, så da er det "striskjorta og havrelefsa" for min del. Men nå skal det sies at vi har trasket og gått noe aldeles her i ferien. Regner med det har blitt atskillige mil hvis jeg hadde kilometerteller på skoene. *ler* En god ide, kanskje? Vi var i Legoland med ungene her en dag. Hele 9 timer holdt vi ut, før ho mor sjøl fant ut at nå fikk det være nok.
Jaggu var vi sliten alle 5 da vi kom til hotellet. Sovnet i 22-tida hele gjengen. Det tar på å være ute så lenge.
Alt i alt har vi hatt et kjempeflott ferieopphold så langt.
Men sannelig gleder jeg meg ikke så rent lite til vi er hjemme igjen. Borte bra, men hjemme best, er det noe som heter, og det stemmer for min del.

Nok om meg og mitt!
Ser at du spinner til tusen! Kjempeflott. Og ned i vekt har du også gått. Det er topp!!! Spinning er skikkelig fin mosjon når man har hatt noen timer og kommet inn i det. Det er verst til å begynne med, så går det heldigvis bedre etterhvert som kondisen begynner å komme. Synes du er kjempeflink, jeg.
Skjønner egentlig godt at du holdt på å hoppe av i timen, for det ER djevelsk tungt mens det står på, men så er det så deilig når man er ferdig. DEN gode samvittigheten som kommer.
Lykke til videre, og gi ikke opp spinningen. Det er morsomt når man er kommet i gang. Håper de spiller knallbra musikk for dere, for da går det så mye bedre.

Vi "snakkes" mere en gang i neste uke.

Stor ferieklem fra NameIt
c.AuthorAlias nameit😀18. juli 2002
Heia NasseNøff!
c.AuthorAlias sunn😃18. juli 2002
spinning kan väre töft gitt! Tusen takk for kommentaren du skrev i dagboka mi, var veldig interessant det du skrev, og jeg er veldig takknemlig for all hjelp jeg kan fä fra alle her pä slankere.com.
Pröver ogsä ä veie meg 1 gang i uka, men det er ikke alltid jeg klarer det.. og hvis jeg da blir deppa av tallet jeg ser pä vekta, gjör jeg de jo bare enda verre..=/
Ha en kjempefin dag!
c.AuthorAlias chipsjenten😊17. juli 2002
Takk for koselig kommentar:)
Eg har ikke tenkt å spise mindre enn det jeg spiste igår, jeg pleier til vanlig å spise dobbelt så mye:( Så nedgangen er gjort.
Så flink du er, spinning og greier! Også to dager på rad!!!
Tror du vil få en nedgang til lørdag!
Stå på!
c.AuthorAlias Lakki❤️17. juli 2002
Håper kjæresten din kommer en tur snart - ellers går du vel helt i spinn (eller var det spinning?) ***ssssssssssssss***

Alltid så koselig å høre fra deg! Vi hadde megler her i går, og ting virker positivt. Vi sikter mot visning i slutten av august. Mor har rydda og vaska til den store gullmedalje, med god hjelp av mannen i huset. Jeg satt bare og så på - hadde aldri trodd det skulle være så frustrerende å ikke få vaske - jeg som HATER å vaske! Men det var fryktelig å ikke få gjøre sitt!

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias Trulte17. juli 2002
Way to go girl....
Livet e en herlig ting ikke sant ??? Den spiniingen din høres så gøy ut..spesielt når en går sammen med none. Jeg må visst få kommet meg på trening igjen jeg også.......

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias Bamse😄17. juli 2002
Hei NasseNøff -og takk for inspirerende innlegg i dagboka mi.
Ser du har begynt med spinning - det er sikkert effektivt! Jeg hadde store planer om å sykle igår og i forgårs. Istedet ble det én times roing igår, men det er vel ikke værst det heller....
Lykke til med spinningen - det kan ikke gå annet enn én vei: NEDOVER!
Klem fra Bamse
Bilde
c.AuthorAlias Keyz17. juli 2002
Hei :o)
Jeg er ikke her så ofte for tiden. Ferie and all. Men en hilsen til deg må til :o) Du er kjempeflink med den spinninga di! Stå på!
Jeg blir sikkert borte nå en uke i alle fall, så god sommer!

Ferieklem fra Keyz
c.AuthorAlias ABBA😊16. juli 2002
Hei NASSE NØFF!
Takk for varmende ord i d-boka mi.
Du får nok en kjempenedgang snart, leste en stand at vann kan ta over plassen til fettet som er brukt opp, intil 1-2 uker. Så stå på du jinta mi, Dette klarer du strålende. Denna spinningen høres, ja helt råååå ut.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ slankevibber til deg.

Klem fra ABBA
c.AuthorAlias Jojoen😃16. juli 2002
Hei Nassenøff :-)
Tusen takk for koselig hilsen og takk for lånet av Casper, han er god å ha, så kan jeg låne ham litt til?

Jeg synes forresten at du og Bambi er like råe begge to :-)

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias Monica12316. juli 2002
Hi!
Flink til å trimme du! Det er jo noe som virkelig setter fart på slankinga. Mulig jeg har spurt deg før; men hva slags strategi bruker du for å gå ned i vekt?
Å si at jeg har sluttet med sjokolade er vel ikke helt sant, hver dag er en kamp. Forskjellen fra før er at nå er det JEG som vinner og ikke sjokoladen. Uka før jeg får mensen pleier jeg å bli helt manisk etter all slags mat, og spesielt gotteri. Så det vil vise seg hvem som vinner da...
c.AuthorAlias boggi-❤️16. juli 2002
Forresten så er jeg nesten litt missunnelig for at du får være så forelsket.... Du kan trøste deg med det at det blir ikke det samme når man treffes hver dag. (ja jeg vet det er mager trøst...) Jeg har selv opplevd det samme. Jeg jobbet i et annet land i 1 år, mens kjæresten min bodde i norge (det var så pyton inni mellom - jeg gråt mange bitre tårer - mest fordi jeg aldri visste når jeg fikk se ham igjen når vi skiltes..)
c.AuthorAlias boggi-❤️16. juli 2002
Denne spinningen høres jo helt " rå " ut. Skulle ønske jeg kunne være med på no sånt (men det er for langt unna her hvor jeg bor...).Du kommer nok til å bli super sprek hvis du fortsetter slik. Heldig som har trenings kompis er du også...
Stå på du lille nasse..
KOZ Boggi
c.AuthorAlias fluffa❤️16. juli 2002
Så fint at humøret er litt bedre da. Jeg vet alt om det å ha et avstandsforhold. Hadde det selv en stund, men det er lenge siden nå. Nå er det ny mann i bildet.*S*

Synes du er flink som trener. Har selv spinnet en del og synes faktisk det er den treningsformen jeg klarer best. Tenker jeg starter igjen til høsten. Sammen men vanlig aerobic. Orker ikke å trene noe særlig på sommeren, har aldri gjort det. Men høsten og vinteren er jeg flink.

Ha en fin kveld du også!
Klem fra fluffa
☹️114,5 kg

Hm…. Dårlig gjort…

…men jeg burde jo ha skjønt at det hoppet vekta gjorde etter spinningen bare var en rein sjokkreaksjon *ler* Neida, det er jo ikke så ille da – jeg har jo ikke gått opp igjen alt sammen iallfall. Og jeg skal spinne igjen både i morgen og på onsdag, og så kjører jeg med Kari sånn innimellom, så det blir vel noe mer resultater etterhvert får jeg håpe *s* Jeg kjørte strikkprogrammet i går, men er ikke det minste støl i dag, så jeg lurer litt på om jeg ikke gjorde ting riktig… For hun sier på videoen at man skal bli så støl, og jeg syns å huske at fluffa skrev at hun merket det godt i kroppen ’dagen derpå’… Jeg gjør sikkert noe galt… Pytt – prøver igjen så får vi se *s*

Sånn ellers så har dette vært en grei nok helg, men jeg savner kjæresten min så fryktelig…! Jeg prøver å være sterk, og stort sett så fikser jeg dette avstandsforholdsgreiene ganske bra, men denne helgen må jeg innrømme at det har vært tungt. Ingen spesiell grunn egentlig, annet enn at det er tyngre enkelte dager enn andre… Men det hjelper jo litt at jeg vet at han savner meg også *tappert smil* Og så har vi snakket om at han kanskje kan komme en tur om et par uker, og det hjelper også på. Er bare så redd for at jeg skal begynne å glede meg og så at han ikke kan komme allikevel… *et enda taprere smil* Dere skulle bare vite for et fantastisk menneske han er – jeg trodde ikke det fantes menn som han der ute…. *tårer i øynene* Men så måtte jeg jo utafor landet for å finne ham også da *ler* Jeg føler meg så priveligert og heldig, og så forstår jeg liksom ikke riktig at dette skjer meg – jeg fortjener da ikke en mann som han !? Tenk at han virkelig elsker MEG !?! *forundret* Men jeg grubler ikke så altfor mye over det – jeg bare tar imot ham og all hans kjærlighet med åpne armer *smiler gjennom tårer*
Men nå ble jeg da fryktelig dyp, alvorlig og gråtkvalt her – det var jo ikke meningen *s* Men samtidig var det godt å dele også dette med dere. Det er så godt å ha venner som dere – vet dere det ??? *takknemlig*

Ha en fortsatt god søndag da kjære venner ! Og så vil jeg få gratulere Trulte med dagen *stort smil* - jeg sender masse gode klemmer !

Og selvfølgelig sender jeg masse gode klemmer til alle dere andre også. Takk for at dere fins ! Varme hilsener fra NasseNøff

PS: For de som vil ha meg med på handletur – send en mail til lilletater@hotmail.com *ler* Du er også velkommen til å sende mail hvis du bare vil si hei... ! *s*



4 i heiagjengen
c.AuthorAlias måne❤️16. juli 2002
Når du skal trene til videoer og slikt, kan det være lurt å ha et stort speil tilgjengelig, for da kan du se i speilet om du gjør riktig. Det er en grunn til at aerobic saler har speil, og det er ikke bare for at enkelte liker å speile seg. Bare et forslag fra meg!!

Er ikke avstandsforhold grusomme??? JEg gleder meg til høsten, for da er jeg ferdig med det!!!!

Klem Måne
c.AuthorAlias måne❤️16. juli 2002
Når du skal trene til videoer og slikt, kan det være lurt å ha et stort speil tilgjengelig, for da kan du se i speilet om du gjør riktig. Det er en grunn til at aerobic saler har speil, og det er ikke bare for at enkelte liker å speile seg. Bare et forslag fra meg!!

Er ikke avstandsforhold grusomme??? Jeg gleder meg til høsten, for da er jeg ferdig med det!!!!

Klem Måne
c.AuthorAlias Jojoen😀14. juli 2002
Hei igjen :-)

Sitter her og smiler og prøver å mimre litt om sånn forelsket rus, hihi.. og savn og alt.. som hører med :-) Håper han snart kommer hjem til deg nå da.

Lykke til med både treninga og alt det andre :-)

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias bompi😉14. juli 2002
Hei NasseNøff! :)

Savn er nok ikke greit nei...men du får prøve å tenke på hvor heldig du er som faktisk har noen :) *prøve å muntre opp*

Jeg vet ikke helt hvordan det er med de Kari-videoene og stølhet, men det kan jo godt hende at du bare bruker disse musklene ellers også, og at det er derfor du ikke blir så støl? Uansett, så kan det jo hende at du kjenner stølheten i morra da... ofte kan det ta litt tid før den kommer :)

Ha en fin slankeuke! og ellers også da...

Klem bompi :)
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.