Kjapp vektregistrering
Til mine trofaste følgesvenner - dere vet hvem dere er. 'Ingen nevnt,ingen glemt' heter det. Dere vil få en personlig hilsen fra meg i løpet av søndagen/mandagen.
Til alle dere andre: Lykke til med vektnedgang og alt annet.
NasseNøff tar en kort pause, men kommer sterkere tilbake.
Stor klem
18. august 2002
😉115,7 kgJaja....
Her kommer en kjapp hilsen fra ei som har verdens dårligste samvittighet... Ikke pga vektoppgangen som mange kanskje vil tro, men pga at jeg ikke har vært flink til å svare alle dere som har vært inne og lagt inn hilsen til meg... Jeg prøver alltid å få svart dere alle, og gjerne legge inn en hilsen til ennå flere, men denne uken har jeg rett og slett knapt vært inne her på dagboka... Jeg håper dere kan tilgi meg, og vit at det kommer en hilsen fra meg i løpet av i dag ! *ss* Tusen takk for at dere er så gode !!
Ang vektoppgangen min, så har jeg bare ett å si: Det er denne FORBASKEDE varmen som gjør det....!! Jeg vet jeg ikke burde klage på varmen, men den begynner ærlig talt å bli RIMELIG slitsom syns jeg....!! Den gjør seg utslag på vekta fordi:
1) Kroppen tviholder på alt vannet den kan tviholde på.
2) Jeg sover ikke ordentlig pga varmen.
3) Apetitten er på bånn, så det blir SVÆRT uregelmessige måltider.
4) Pga punkt 3 blir det krøll i forbrenninga, som sikkert er nede på sparetempo akkurat nå.
5) Jeg drikker ikke nok vann.
Så alt i alt så gidder jeg ikke å deppe over at vekta viser 1 kg mer enn forrige helg, for det er ikke fett det er snakk om her. Dette er en midlertidig oppgang som blir borte igjen så snart det norske været finner tilbake til normalen, og slutter å oppføre seg som om det hører hjemme i sydligere strøk *ler* Nå må dere misforstå meg riktig - det er jo godt med flott vær, men jeg hadde klart meg lenge med temperaturer på rundt 20-22 grader jeg - jeg trenger ikke at gradestokken kryper faretruende nærme 30.... I går måtte jeg gi tapt og dra ut for å investere i en vifte til heimen. Har tenkt at det er så sent på sommeren, at det er tåpelig å gå til innkjøp av en sånn nå, men i går var altså slaget tapt. Så i natt har jeg sovet MYE bedre, bare pga en sånn vifte som blåser litt på meg - så der har jeg igjen for å ha vært sta de siste to ukene *ler*
Ellers gleder jeg meg nå bare til ferie, og til at kjæresten kommer - JIPPI !!! Gleder meg derimot ikke til i morgen, for da kommer sjefen min tilbake, og hun og jeg er ikke direkte på bølgelengde for å si det sånn... Jeg tror nok generelt at Nasse er ei veldig snill jente som vil gjøre alt for sine medmennesker. MEN når Nasse skjønner at folk rundt henne velger å utnytte dette istedenfor å sette pris på det, da blir Nasse skikkelig GODZILLAsint !!! *ler* Så derav er Nasse og Nasse´s sjef ikke direkte på bølgelengde for tiden...
Men nå skal jeg slutte å skravle her hos meg selv, og heller skravle rundt omkring i deres dagbøker ! Takk for at dere er til ! Og dere, helt til slutt - jeg syns vi alle skal gi vår kjære Nite en stående applaus for de flotte innsatsen hun har gjort i forhold til dette oktober treffet, og fordi hun er så tøff at hun tør å snakke høyt om det vi andre bare tenker !
Ha en strålende søndag alle sammen !!
Stor klem fra NasseNøff
14. august 2002
😄114,7 kg"Fjellgeitene" og de andre dyra
Hei og hopp !
Til dere som allerede har vært inne hos Nite for å få referat fra gårsdagens Sognsvannsrunde med "Fjellgeitene", så har jeg bare ett å si - er ikke den dama herlig ?? Hun har en egen evne til å få oss til å le, og jeg kan garantere dere at det gjelder ikke bare når hun skriver *ss* Og nei, kjære Nite - du skravlet ikke hull i hodet på meg *ler* Tusen takk for de vidunderlig flotte ordene du sier om meg - du vet jo nå hvordan jeg ser ut når jeg får ros som det der, så nå sitter jeg her og rødmer da *rødme-rødme*, men med en fantastisk god følelse inni meg. Takk skal du ha ! Og for at de andre ikke skal være i tvil, så kan jeg fortelle dem også at Nite er MINST like herlig 'live' som hun er her inne på slankere *ss* Et fyrverkeri av en dame - jeg gleder meg allerede STORT til neste tirsdag !
OK - nå er dere vel spent på hvordan "Fjellgeit"-turen igår egentlig gikk ? Vel - jeg kan si dere såpass - dere gikk VIRKELIG glipp av noe... Mye... Lekkert !! *ler*
Det begynte med at undertegnede var NOE for tidlig ute, da jeg var litt usikker både på veien og på hvor lang tid jeg brukte opp dit. Så undertegnede var på stedet sånn ca 18.35. Men det hører også med til historien at NasseNøff ikke akkurat var kledd for anledningen sånn i utgangspunktet... Langt lyst syrinfarget linskjørt, hvit topp og hvite sandaler - praktisk turutstyr ikke sant ?? Vel - heldigvis - så hadde jeg i bagasjerommet en bag med treningstøy som ligger der ifall jeg skulle få lyst til å dra og spinne rett etter jobb for eksempel. Så på parkeringsplassen på Sognsvann - der sto NasseNøff og skiftet (glemte å fortelle deg dette Nite...), og det var litt av en seanse i seg selv. Vi overvektige er jo ikke direkte glad i å vise frem flesket vårt, så det var nok et fornøyelig syn å se meg der jeg sto halvveis krøket sammen mellom to biler med døren åpen for å skifte *ler* Og så var det å stille seg ved bommen og vente. Jeg forstår så godt hva Nite mente da hun sto der alene forrige torsdag. Det ser jo ikke direkte ut som mesteparten av de som passerer forbi den bommen har så mye i "Fjellgeitene" å gjøre liksom.... *ler* Så sto jeg der da, og begynte å lese på oppslagstavlen, for å se litt mindre 'jeg står virkelig og venter på noen altså' ut. Da jeg hadde lest over alt som sto der 3 ganger begynte det å bli litt pinlig... Litt sånn - 'det er slik jeg trimmer nemlig, står ved bommen på Sognsvann, leser på oppslagstavla, drikker vann og ser på alle som jogger forbi' *ler* Så vandret jeg litt målløst rundt ved området der, og plutselig fikk jeg øye på en jente som kom gående mot meg og jeg tenkte at DER er Nite ! Og akkurat i det jeg tenkte det, så vinket hun til meg. Det ble et hjertelig første møte med en, nei flere lange gode klemmer. Og etter å ha skravlet litt, og ventet noen minutter i fall det dukket opp flere, så begynte vi friskt på runden rundt Sognsvann. Der trippet to ganger flotte fjellgeiter avgårde bortetter stien, skravlende, leende, og baklengs... Dvs - vi gikk ikke baklengs hele tiden, men det ble noen korte strekninger med baklengsgåing og x antall piruetter. Det har seg nemlig sånn at når man tripper denne runden, så er det ikke så reint få skikkelige lekkerbiskener av noen mannfolk som kommer joggende forbi, med nakne solbrune overkropper som glinser av svette, flotte muskler og vaskebrettmager... *sukk* Det er vel ikke fritt for at hormonene da løper litt løpsk hos både den ene og den andre. Nå skal det vel innrømmes at det var vel kanskje NasseNøffs hormoner som hadde det verst, men så må dere huske på at det er 3mnd siden jeg så kjæresten sist også da... *ler* Men jeg lo godt da jeg gikk og fortalte Nite noe og plutselig sier hun "Hysj". Jeg titter forundret på henne, men når jeg ser blikket hennes følger en mann som løper forbi skjønner jeg tegninga. Det er da Nite ser på meg og sier: "40-åringer har også hormoner !" *ler* Så disse to hormonspekkede fjellgeitene gikk og gikk og gikk og gikk og fikk trimmet alle de muskler som var, inklusive lattermusklene. Hvem hadde ant at det kunne være så morsomt å gå tur ?? Vel som sagt så travet vi avgårde, og plutselig var vi tilbake til utgangspunktet. Vi gikk tilbake til bommen og skulle til å si hadet når NasseNøff sier kjekt 'Jeg tror jammen jeg kunne gått en runde til jeg' hvorpå Nite svarer - 'Jeg har tid - har du ?'. Og tror dere ikke de to halvgale fjellgeitene satte i gang med nok en runde rundt Sognsvann ?? JODA !! Og hvor var dere ?? *erte-erte* Dere var med oss i tanker, sinn og samtaler ! Og Augusta - hun gikk midt i mellom oss (kanskje det var HUN som slo vannflaskene våre sammen Nite - det tenkte vi ikke på *ler*) og der var det søtten ikke store plassen å gå på *ler* Så da var det runde nr 2 og det var fremdeles en del lekkerbiskener ute og løp... Si meg - er det normalt å være stiv i nakken etter å ha vært ute og gått tur ?? *ler* Og bare så dere vet - så er det minst 3,5 km rundt Sognsvann, så vi gikk iallfall 7 km tilsammen i går !! Ikke verst eller ??? Og selv om vi skravlet absolutt hele veien, så var ikke det nok vet dere. Dere kan vel tenke dere to personer som meg og Nite som ALDRI blir ferdige med å skrive... Vel - vi blir ALDRI ferdige med å skravle heller *ler* Så vi sto vel en times tid på parkeringsplassen og trimmet kjevemusklene også etter 2 runder rundt vannet *ss* Og nå tror jeg vel at jeg har glemt halvparten av alt det jeg skulle skrive, men det håper jeg du tilgir meg Nite ?! Jeg vil iallfall si at for alle som bor i nærheten, så anbefales det på det sterkeste å møte opp på Sognsvann førstkommende tirsdag kl 19. Jeg kan love to artige turkamerater, en fin tur'løype' og ikke minst - flott 'utsikt' !! *ss*
Forresten - da vi sto på parkeringsplassen og skravlet hadde Nite et par premiekommentarer til forbigående statister *ler* Den første var en fyr som visstnok sto knapt en halvmeter fra meg (bak ryggen min så jeg så ham ikke) og rettet på utstyret sitt - hvorpå Nite spør høyt: "Finner du'n ??" Ganske fornøyelig i grunnen *ler* Så hadde du unggutten som startet opp musikkanlegget i bilen sin og tydeligvis hadde fått for seg at han var diskjockey på parkeringsdiscoen. Han hadde spilt musikk for full guffe ganske lenge når Nite smått irritert utbrøt " Nei men se nå å få dempet den musikken litt da gutt ! " Og sånn ca 20 sekunder etterpå bøyde han seg inn i bilen, skrudde av musikken og lukket bildøra ! Den dama har skikkelig dreisen på det *ler* Jeg lo relativt godt da ja !
Åja - Nite - jeg så ikke med en gang at det var deg jeg kjørte forbi på Ring 3 på vei hjem. Og da jeg så denne hvite bilen jeg hadde kjørt forbi trå på for å komme opp på siden av meg tenkte jeg - hva er det denne driver med da ? Og DA først så jeg ditt blide ansikt og at du vinket til meg *ss* Kjører fort sier du - hvem ? Ikke jeg iallfall *rødme-rødme*
Så kjære venner, dette var referatet fra turen vår i går. Jeg synes å huske at jeg hadde en atskillig mer morsom vinkling på det hele da Nite og jeg sto på Sognsvann og skravlet, men nå ble det nå som det ble. Så da håper jeg at det dukker opp flere geiter neste tirsdag - bare se etter to råflotte damer med hodet på dreieskive - THAT´S US !! *ler*
Kjempeklem til dere alle fra NasseNøff (som er stiv i nakken i dag...*ler*)
12. august 2002
😄114,7 kgTji-hi *ss*
Bare kjapt innom mine kjære venner, for å fortelle noe morsomt ! For det første så var vekta jeg la inn på lørdag feil - den skulle vært 200 g mindre, så det er den nå ! For det andre, så har jeg nettopp opplevd at noen bemerket at jeg har blitt tynnere ! *tji-hi* Dette var en person som ikke har sett meg på ganske lenge, som så på meg, la hodet på skakke og sa med spørrende tone: "Har du blitt tynnere eller ??" JJJJJAAAAAAAAA !!!!!!!!!!!! DET HAR JEG !!!!!!!!!!!!!!!!!! JJIIIIPPPPIIIIIII - noen legger merke til det *ler* Åh - lite jeg er spent nå da, på om kjæresten min ser det når han kommer !! Uuuæææhhh - så spent jeg er !!
Takk for all respons fra dere - jeg lover å svare så fort jeg kan ! Og til slutt vil jeg bare be om at dere alle sender kjære NameIt noen ekstra varme og gode tanker. Hun har det ikke godt for tiden, og har dessverre valgt å forlate oss inntil videre. Men hun trenger nok all den støtten hun kan få, så hvis vi alle fokuserer på å sende henne noen postivite tanker, så håper jeg at hun kjenner det.
Stoooor klem fra NasseNøff
10. august 2002
😄114,9 kgNasseNøff fant oppskriften….
…..med god hjelp av sine kjære venner her inne på slankere.com og av sin kjære lege. Jeg må bare nok en gang få si tusen takk for all støtte – dere skulle bare ane hvor mye det betyr for meg *stor klem* Med veldig god hjelp fra dere og fra min kjære kloke lege, så fant jeg oppskriften på hvordan jeg skulle finne igjen meg selv – jeg mener – den GLADE NasseNøff. Det var faktisk veldig enkelt ! Jeg måtte bare gi meg selv lov til å kjenne på de vonde følelsene, på det som gjorde meg trist, la følelsene og tårene få fritt utløp, og faktisk i løpet av en times tid, så kjente NasseNøff at den gamle gnisten var på vei tilbake ! Nå føler jeg meg fullt ’restituert’, og det er fantastisk godt. Nå gjelder det bare å huske denne enkle oppskriften neste gang jeg blir lei meg for noe, såret, forbannet, frustrert eller hva jeg nå blir. Jeg kan gjerne bite tennene sammen akkurat der og da, men når jeg nå får litt tid for meg selv så skal jeg la de vonde og negative følelsene også få lov til å slippe til. For når de ikke får lov til det, og isteden blir låst inne et eller annet sted langt inni NasseNøff, vel da blir de tilslutt så voldsomme og sterke at de brøyter seg vei ut og skaper masse problemer… Jeg tror jammen at jeg også fant årsaken til HVORFOR NasseNøff gjemmer disse følelsene inni seg istedenfor å slippe de løs, og jeg er overbevist om at det er noe av grunnen til at jeg nå føler meg så mye bedre. Og det er så GODT !! *ss*
Tenk at alle dere her inne som ikke engang kjenner meg bryr dere så mye om meg… Det er ikke til å tro…! Men gudene skal vite at det varmer. På den tiden jeg har vært her inne, så må jeg si at jeg har lært veldig mye. Masse om slanking selvfølgelig, men ikke minst om mennesker. Det er så mange fantastiske mennesker her inne på slankere.com, og jeg føler meg virkelig priveligert som får lov til å bli kjent med dere. Og jeg gleder meg veldig til å møte de av dere som har mulighet og vil være med på oktobertreffet som Nite tok initiativet til ! Hun kom inn her på slankere.com som en virvelvind og et utrolig friskt pust – en skikkelig gledesspreder og ei herlig dame ! Takk skal du ha kjære Nite !
Nå som NasseNøff er tilbake som den glade NasseNøff hun liker å være, så håper jeg at jeg klarer å følge dere opp som før. Det er dessverre ikke alltid at tiden strekker til, men dere er alltid i tankene mine !! *s*
Ønsker dere alle en fortsatt strålende helg, og sender dere masse varme tanker.
Noen som har lyst på en real klem fra NasseNøff ??? Hvis ikke – dukk unna nå !! *MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM*
-----------------------------------------------------------
Har forresten gått ned 200 g siden forrige veiing. Ikke mye, men det er da noe *ss* Har også tatt noen få mål i dag, og det var oppløftende. Blant annet har jeg tatt av 2 cm i midjen, 3 cm rundt lårene og 1 cm hver rundt håndleddene og under bysten. Det siste er jeg litt usikker på da, for det kan jo fort bare være feilmåling fra sist gang. Men 2 og 3 cm tar jeg iallfall med meg *ler* Merker det jo også på klærne, så det stemmer nok *ss*
9. august 2002
❤️115,1 kgNasseNøff og Doktor Dyregod
Aller først vil NasseNøff sende en stor takk og varme tanker til sine kjære venner her inne på dagboka som trøster, oppmuntrer og bryr seg om. Dette betyr så enormt mye !
Så til en liten historie:
Det var en gang en NasseNøff. NasseNøff var så å si ALLTID glad og fornøyd, og selv om NasseNøff hadde opplevd en del motgang i livet så var dette noe NasseNøff alltid hadde taklet. Man kan si det sånn at NasseNøff hadde et motto som sa: Kom til meg motgang, for her skal du optimisme finne ! Så NasseNøff var ikke spesielt godt kjent med dette som gjerne kalles depresjon da hun aldri selv hadde opplevd det. Men så en dag, helt ut av det blå, opplevde NasseNøff noe hun aldri hadde opplevd før. Hun var deppa... Virkelig deppa... Hun tenkte at dette går da vel over, prøvde som før å tenke optimistisk og finne det positive i tilværelsen, men denne gangen fungerte det ikke. Så da NasseNøff hadde vært deprimert i tre hele dager til ende og tidligere virkefulle teknikker for å ikke være deprimert hadde feilet fullstendig, ringte NasseNøff til Doktor Dyregod som sa at hun skulle komme og hilse på ham så fort som mulig. Så NasseNøff bega seg ut på den tunge veien til Doktor Dyregod, for NasseNøff syns det var litt flaut å gå til doktoren fordi hun var nedfor. Men Doktor Dyregod kalte, og NasseNøff kom. Så snakket Doktor Dyregod og NasseNøff leeeenge sammen, og Doktor Dyregod sa til NasseNøff: Vet du NasseNøff, i alle de årene jeg har kjent deg har jeg aldri sett deg slik som dette. Her er det noe som er alvorlig galt. Av alt det du har fortalt meg om din livssituasjon akkurat nå, så er det noen elementer jeg vil ta tak i. For det første NasseNøff, så er det helt tydelig at denne kjæresten du har fått er bra for deg ! Det er ikke tvil i mitt doktorhjerte om at han gjør deg lykkelig, og at den delen av livet ditt er svært bra. Så det er veldig positivt ! Det er også veldig positivt at du har lagt om din livsstil som du har gjort og at du sakte men sikkert går nedover i vekt. Denne slankedagboken på nettet som du snakker om høres ut som fantastisk terapi - den skal jeg anbefale til andre pasienter med overvektsproblemer. (Hørte dere det, mine venner ??) Det som IKKE er positivt i NasseNøff sitt liv for tiden dreier seg i aller høyeste grad om arbeidssituasjonen din. Du synes kanskje det er rart at du kan bli så deprimert av en vanskelig arbeidssituasjon, men ta i betraktning at den har vært vanskelig lenge, og at den har blitt forverret siste tiden, så er det ikke så veldig rart. Du skjønner det kjære NasseNøff at det er grenser selv for hva en sterk og flott NasseNøff kan klare. Du er utrolig sterk og har taklet mye motgang i livet ditt, men du må ikke se det som noe nederlag at du for en gangs skyld ikke takler motgang like godt. Kanskje du til og med trenger dette NasseNøff. Det jeg anbefaler er at du lar deg selv få være litt tungsinnet uten å være redd for at noe er galt med deg, og uten å ha dårlig samvittighet, og lar de vonde følelsene rundt jobben din få slippe til og frem. Og så tar du deg selv i nakken, søker på nye jobber, og kommer deg til h........ vekk derfra ! (Han SA faktisk det...!!) For en som NasseNøff fortjener å bli satt pris på og behandlet med respekt av sin arbeidsgiver, og den arbeidsgiveren som ikke forstår det, fortjener ingen NasseNøff ! Så sa Doktor Dyregod at nå skal NasseNøff gå hjem og banne, sverte, gråte, kaste ting rundt seg, skrike og alt annet som trengs for å få ut den innestengte frustrasjonen, så skal hun aktivt begynne å lete etter ny jobb, og så kan NasseNøff leve lykkelig alle sine dager sammen med kjæresten sin. Men husk NasseNøff, at også DU har lov til å ha dårlige dager sa Doktor Dyregod, ga NasseNøff en god klem, en resept på frustrasjonsterapi (beskrevet rett ovenfor her), et stort smil og sa at neste gang jeg ser deg NasseNøff, så er jeg sikker på at du er ditt vanlige strålende glade og sjarmerende deg. Og NasseNøff gikk ut av kontoret til Doktor Dyregod med fornyet selvtillit i lomma, og med det mål for øyet at NÅ er det f....imeg nok depping ! *s*
Så enden på historien er at nå er NasseNøff i atskillig bedre humør *ler* NasseNøff ser at et par ukers ferie nærmer seg relativt raskt, og at da kommer kjæresten på besøk. NasseNøff ser også at hun skal begynne å gå tur sammen med Nite rundt Sognsvann og at klærne vokser. Hun ser også at hun skal søke på nye jobber for å følge Doktor Dyregods anbefalinger, og ikke minst så ser NasseNøff at hun her inne på slankere.com har så mange gode venner at hun har slettes ingen grunn til å deppe !! *ss*
Så la meg nok en gang få takke dere alle sammen for gode ord med trøst, oppmuntring og varme - det var utrolig godt å lese, og jeg må innrømme at det var mange tårer som trillet da jeg leste de omtenksomme innleggene deres...! Tusen takk for at dere fins - skulle ønske jeg kunne gi dere alle en skikkelig stor og varm klem. Så hvis dere lukker øynene nå og kjenner ordentlig godt etter, så kjenner dere at jeg tar rundt dere og gir dere en real BAMSEgo'klem ! *s*
KJEMPEKLEM fra NasseNøff, som snart er sitt 'gamle' jeg *s*
HJELP !! NasseNøff er deppa i dag....
....skikkelig ordentlig inderlig deppa.... Aner ikke hvorfor, føler meg bare så fryktelig nedfor og utafor. Det har ikke skjedd noe spesielt, og jeg har ingenting å være lei meg for. Men det er jeg altså. Skikkelig.... *sukk*
Og så er det så UTROLIG varmt for tiden. Burde vel ikke klage på det, men det er faktisk relativt plagsomt. Sover ikke ordentlig om natten, matlysten er på bånn, og svettekjertlene på topp. *blæh* Selv SOLA svetter, det er jeg sikker på *ler*
Kanskje dumt å ''spy ut'' alt dette her inne, men et eller annet sted må det ut. Akkurat nå vil jeg bare legge meg til å sove og ikke våkne igjen før jeg er glad *flirer oppgitt*
Jeg lover å ikke komme tilbake før jeg er glad igjen, for dette var da et særdeles depressivt innlegg....! *skammer meg litt da*
Klem fra uforståelig deppa NasseNøff
Ny uke, nye kilo....ned !! *ss*
Heisann - jammen er det mandag igjen ! Tida flyr kjappere enn heksa på sopelimen, og NasseNøff - hun henger igjen i forrige uke et eller annet sted, er jo ikke mulig å henge med på dette tempoet her !! *ler*
Har hatt en travel helg med barnepass og besøk, og så har været bare vært helt fantastisk. Det er det forresten i dag også, men siden jeg er på jobb så prøver jeg å la være å tenke på det *ler*
Tror jeg 'lovte' noe forrige gang om å fortelle om forrige uke som var en eneste sammenhengende utskeielse... Vel, jeg skal ikke kjede dere med masse detaljer (for en gangs skyld *ler*) så jeg kan bare fortelle at pizza, potetgull, sjokolade og snop fikk lov til å krype ned i magen min ved gjentatte anledninger forrige uke. Pga den trykkende varmen var appetitten helt i bånn, så normal mat derimot krøp det ikke stort av ned i magen i forrige uke... Jeg skammer meg, men nå gjelder det å følge mine egne velmenende, men akk så irriterende råd - spist er spist og gjort er gjort, nå gjelder det å se fremover ! *ler* Så nå er det slutt på utskeielsene og frem med innstramningene og opp på spinningsykkelen og slutt på tullet ! *ler*
Nå har jeg forresten fått svar på hvor GodBamsen vår er - han er jo på ferie. Syns liksom det er evigheter siden han dro avgårde på ferie, men han må jo få lov til å ta seg skikkelig ferie han også *ss* Selv skal jeg ikke ha ferie før i slutten av august.... Sukk - DET er lenge til det.... *ss* Det bringer meg forresten frem til dette 'noe mer' som jeg har å se frem til (ref. forrige innlegg). For i slutten av august kommer nemlig ENDELIG kjæresten min på besøk igjen - GJETT OM JEG GLEDER MEG !!????? Han var forresten kjemperomantisk på fredag. Jeg gikk forbi blomsterbutikken, og der var det sånn derre 'ta 3 betal for 2' salg på roser, og da sendte han meg en telepatisk tanke om at jeg skulle kjøpe meg noen roser fra ham *ler* Så nå har jeg en nydelig bukett med 30 dyprøde roser stående på stuebordet - er han ikke fantastisk ?? *ler* Da jeg fortalte ham dette begynte han å le og spurte hva han hadde skrevet på kortet *ler* Joda, NasseNøff er nok litt (eller veldig mye) småsprø *s*
Men nå må jeg jobbe videre. Kikker innom dere sånn innimellom andre ting jeg driver med og skriver noen ord. Jeg setter sånn pris på dere - skulle bare ønske dere visste hvor mye...
Ha en flott ettermiddag alle sammen !
Kjempeklem fra NasseNøff
PS: Skal spinne på onsdag - uten Bambi... *snufs*
Travel lørdag *s*
Men vektregistrering må til ! Vel - nå er jeg altså 100 små gram unna det første delmålet mitt *ler* Og jeg har gitt meg selv løfter om en skikkelig belønning når jeg når det - jeg skal nemlig unne meg en real........... ............. .............. MILKSHAKE !! *ler* Hva syns dere om det - litt av en belønning, ikke sant ?? *ler* Neida, det er mest for å gi meg selv noe jeg vanligvis ikke unner meg, selv om jeg da bare har nådd nærmest et juksemål, i og med at jeg bare hadde igjen under en halv kilo da jeg satte meg det målet *s*
Når jeg havner på to-sifra skal jeg gi meg selv en belønning i form av 1 ny bukse og 1 ny genser/bluse - så det er noe å se frem til. Har mer å se frem til, men det må jeg fortelle om senere - må løpe nå !
Tenker på dere alle - dere er så herlige !!
Kjempeklem fra NasseNøff
PS: Er fornøyd med vekta - hele uka har nemlig vært en sammenhengende utskeielse - forteller senere *ss*
PS2: Er det forresten noen som vet hvor det har blitt av Bamsen vår - han er dypt savnet....
Målebånd, lakris og andre rariteter *ss*
Hei og hopp alle sammen !
Nå har jeg da endelig gått til innkjøp av målebånd, og på lørdag måtte både det og kroppen til pers - litt av en seanse må jeg si *ler* Måle byste og under byste og midje og armer og lår og hofter og så glemte vi magen ja og så hva var det for noe mer, og så *ler* Moro var det iallfall, og jeg håper på at det blir mer moro etterhvert når jeg kan se resultater *s*
*ler* jeg har forresten mensmonsteret på besøk - det kom igår - og det er et svare strev å stritte imot det enorme kravet dette monsteret stiller til å bli foret med alskens søtsaker, snacks og heller usunn mat... Når nå Vår Herre først skulle la oss plages med dette greiene med (altfor) jevne mellomrom, så kunne han vel i det minste latt monsteret være grønnsakshungrig istedenfor godtehungrig ??!!?? Det er liksom ikke måte på til prøvelser vi kvinner skal bli utsatt for - og allikevel er det OSS de kaller det svake kjønn... (Og akk så rett de har når det gjelder motstandsdyktighet mot alskens usunne greier som bare roper etter oss og trygler oss om å spise dem...*ler*) Hm - hva er det for noe med alt dette usunne og fristende som hele tiden roper og lokker på oss og lurer oss til å gafle det i oss mens derimot alt det sunne lekre bare hvisker sånn at det høres ut som sus fra radioen ? *ler* Jeg spiste faktisk lakris i går, men jeg hadde en ''god unnskyldning''. Fordøyelsen min har kranglet en stund nå, og lakris skal jo være så fint for sånt, så jeg stappet i meg lakris til jeg ble kvalm... Men så hjalp det jammen meg også, uten at jeg skal utdype det noe mer *ler*
Men - over til målene - hold dere fast, for dette er sterke saker !!! *ler*
Overarmer: 43,5
Underarmer: 29
Håndledd: 17,5
Byste: 122
Under byste: 104,5 (Hvorfor bruker jeg da bare 85 i BH? )
Midje: 113
Mage: 140,5 (?? vanskelig å måle syns jeg)
Hofter: 130,5
Rumpe: 136,5
Lår: 76,5
Ser dere dette for dere eller ??? Snakk om deformert timeglass da !! *ler* Vel - nå er det iallfall på papiret, så får vi se hvordan det går fremover.
Har også satt meg opp mål i forhold til å gå ned i vekt, der det første målet er 115 *ler* Må ha et virkelig oppnåelig mål som det første nemlig *ler* Og så er delmålene etter det i grunnen 5 kg i slengen, helt til jeg er nede på sånn ca rundt omkring 65 kg eller noe - det er iallfall drømmen *s* Første jeg virkelig ser frem til nå er når jeg ikke lenger ser tre tall foran kommaet på vekta !! *s* Og for å komme dit trenger jeg all den peptalken jeg kan få - så takk for at dere følger med meg *ss*
Det var alt for i dag (og jammen holder det *ler*), så jeg ønsker dere bare en fortsatt god uke og sender dere alle kjempestore sommerklemmer fra NasseNøff
Kun raskt innom med vektreg.
Helgen er hektisk. Fordøyelsen er dårlig. Men selv etter bursdagsselskap i går, hvor jeg spiste gelé, sjokoladekake og drakk pepsi, har vekta likevel gått litt ned. Generelt fornøyd. Kjøpt inn målebånd. Målene kommer senere.
Ha en fin søndag - kikker innom dere alle i morgen.
Klem, NasseNøff
Ooppssss... Der var reversen ja... *s*
...men det visste jeg jo egentlig etter denne helgen. Har slettes ikke vært flink i det hele tatt. Men som jeg skrev i går, jeg syns det var verdt det, for jeg hadde en flott helg. Så får kilo være kilo *ler* Dessuten så trøster jeg meg litt med at tante jammen meg er rett rundt hjørnet IGJEN (hun kommer da så ofte....), så kroppen min tviholder på vannet og gjør meg oppblåst og ekkel... Så jeg tror at noe av den kiloen er tante sin feil også, så får vi dele på skylda jeg og ho tante *ler*
Ellers så har Bambi nå etter mange forsøk endelig overbevist meg om at jeg også kanskje lider av insulinresistens, så nå skal jeg få sjekket dette. Jeg har nok strittet ''litt'' imot (bare spør Bambi), rett og slett fordi jeg er redd for at det vil gjøre hverdagen min så veldig komplisert hvis det stemmer. *bekymret* I og med at jeg er vegetarianer, så er jo pasta, poteter og ris en relativt stor del av mitt kosthold i tillegg til grønnsaker. Derfor er jeg redd for at jeg vil få et veldig kjedelig og ''fattig'' kosthold hvis jeg også må kutte ut disse tingene... *feig som få* Men det er vel bare en vanesak. Det betyr jo ikke nødvendigvis at jeg må slutte helt å spise pasta osv *håpe-håpe*, men at jeg må spise veldig lite av det, og passe på at jeg spiser masse grønnsaker ved siden av for å veie opp for de karbohydratene som er i pastaen og det andre... Hm... Det blir litt rart for pasta har liksom nærmest blitt ''basisen'' for meg når jeg lager middag nå. Jeg spiser selvfølgelig ikke BARE pasta, men det blir en del av det. Ja, ja... *sukk* Jeg får nå ikke ta sorgene på forskudd, det er jo ikke SIKKERT at jeg har insulinresistens !!?? *håpefullt smil*
Inntil jeg får tatt test og sjekket dette, så skal jeg prøve en ukes tid (holder det tro ??) å spise lavglykemisk. Spiser fiberrik istedenfor brød, passer på å få i meg masse proteiner, holde meg i størst mulig grad unna pasta og lignende, så får vi se *s* Og så skal jeg PRØVE å spise iallfall 5 ganger i løpet av dagen, men det er søtten ikke enkelt... *ler*
I morgen skal jeg spinne igjen - mitt foreløpige mål er å spinne onsdager og søndager. Det blir spennende å se om jeg fortsetter å være like flink mens Bambi er på ferie i nesten en måned da.... *ler* Dere får passe på meg dere andre her inne, sånn at jeg ikke sklir ut *ler*
Da ''snakkes'' vi senere - ha en herlig dag alle sammen.
Varme klemmer til dere alle fra NasseNøff
Mandag og regnvær, men livet er herlig *s*
Denne jenta har IKKE vært på vekta i helga som hun skulle vært, men jeg har en ''god'' unnskyldning *ler* Jeg har hatt venninnebesøk hele helgen, og da var det ikke akkurat veiing som sto øverst på aktivitetslisten *ler* Det er derimot ingen unnskyldning for at jeg ikke gikk på vekten i morges isteden. Men dere skjønner det atte jeg har vel ikke levd veldig sunt i helgen heller da, så frøken feig i meg har våknet til liv kan man si *flau* Men jeg skal veie meg i morgen - jeg lover...!!! *ler*
Det jeg kan si med en gang er at for alle dere som sier at dere har lyst til å trimme, men ikke vil på helsestudio eller trimme hjemme - i helgen fant vi løsningen ! Det var meg, Bambi og en felles venninne av oss som gikk på byen på lørdag kveld og danset SALSA *s* For det første var det fantastisk morsomt, og for det andre var det MINST like effektivt som en spinningtime *ler* Svetten rant og jeg er støl i kroppen i dag, så det tok på det gitt *s* Det hører med til historien at det var fryktsommelig varmt på det første stedet vi var, sånn at svetten rant selv når man sto rolig, men allikevel *ler* Hadde en fantastisk morsom kveld. Dere skulle bare sett oss - vi var tre skikkelige ''babes'' på byen *ler* Og det var skikkelig koselig, absolutt !!
Som sagt så har kanskje ikke kostholdet vært det helt sunneste i helgen, selv om vi også har spist sunt. På lørdag f.eks spiste vi en aldeles nydelig ratatouille og champignon- og løkstuing, og de to andre spiste kyllingfilet også. VELDIG godt og sunt !! Hun som var på besøk hos meg er nemlig utrolig flink til å lage mat, så det var en skikkelig gourmet middag *s* Men fredag kveld og i går ble det ''utespising'' og jeg vet ikke hvor sunt det var. Og så ble det en pommes frites og en brus på lørdags natta, og så ble det noe potetgull og snop og greier - fysj og fy, skamme seg og dask på lanken !!! *flau* Men som sagt så har jeg kost meg ''glugg i hjel'' i helgen, så den oppgangen jeg garantert har fått, var det vel i grunnen verdt. Det er jo ikke akkurat noe som skjer veldig ofte, så jeg syns at det får være ok... Men samvittigheten gnager nå litt allikevel da, det er rart med det... *ler*
Nå skal jeg hjem, har migrene i dag og burde dratt hjem for lenge siden men... Hjem og ta en tablett og sove litt tenker jeg. Og hvis jeg føler meg fin igjen etterpå, så kan jeg kanskje danse litt salsa *ler* Jeg skulle nemlig egentlig spinne i dag, men tror ikke migrenen min ville blitt så glad for det akkurat...
Vi snakkes senere folkens - ha en fin ettermiddag !
Stoooooooooooooooooooooooooooooooooooooor klem fra NasseNøff
Ikke like ''blue'' lenger....
....heldigvis ! *s* For i helgen sleit jeg virkelig... Savnet etter kjæresten var stort og sterkt. Men nå går det bedre *s*
I går var jeg og spinnet sammen med Bambi igjen - hun er bare helt RÅ !!! *s* Det var en virkelig KNALLTØFF time i går, og vi lurte en stund på om instruktøren trodde hun hadde en Sykkel 2 gjeng foran seg istedenfor en Sykkel 1 gjeng - FYTTIKATTA så hardt det var !!! Jeg vurderte virkelig seriøst et par ganger i løpet av timen å rett og slett gå av sykkelen og gi opp. Jeg trodde virkelig ikke at jeg skulle holde ut. Men - jeg klarte det, og da var jeg stolt. Og dere skulle bare sett Bambi, som hun tråkket i vei og sto på - en enorm inspirasjon for lille NasseNøff *stort smil* Og i morgen er det jammen meg på´n igjen - phui ! *ler*
Denne gangen holdt jeg meg i nakkeskinnet og lot være å veie meg i morges. Mer spennende å se til lørdagen igjen hvordan det ser ut da *s*
Ønsker alle en knallfin tirsdag ettermiddag og kveld ! Her er det strålende sol og godt og varmt, så nå skal jeg snart pakke sammen og gå hjem for dagen *s*
Sommerklem fra NasseNøff
Hm…. Dårlig gjort…
…men jeg burde jo ha skjønt at det hoppet vekta gjorde etter spinningen bare var en rein sjokkreaksjon *ler* Neida, det er jo ikke så ille da – jeg har jo ikke gått opp igjen alt sammen iallfall. Og jeg skal spinne igjen både i morgen og på onsdag, og så kjører jeg med Kari sånn innimellom, så det blir vel noe mer resultater etterhvert får jeg håpe *s* Jeg kjørte strikkprogrammet i går, men er ikke det minste støl i dag, så jeg lurer litt på om jeg ikke gjorde ting riktig… For hun sier på videoen at man skal bli så støl, og jeg syns å huske at fluffa skrev at hun merket det godt i kroppen ’dagen derpå’… Jeg gjør sikkert noe galt… Pytt – prøver igjen så får vi se *s*
Sånn ellers så har dette vært en grei nok helg, men jeg savner kjæresten min så fryktelig…! Jeg prøver å være sterk, og stort sett så fikser jeg dette avstandsforholdsgreiene ganske bra, men denne helgen må jeg innrømme at det har vært tungt. Ingen spesiell grunn egentlig, annet enn at det er tyngre enkelte dager enn andre… Men det hjelper jo litt at jeg vet at han savner meg også *tappert smil* Og så har vi snakket om at han kanskje kan komme en tur om et par uker, og det hjelper også på. Er bare så redd for at jeg skal begynne å glede meg og så at han ikke kan komme allikevel… *et enda taprere smil* Dere skulle bare vite for et fantastisk menneske han er – jeg trodde ikke det fantes menn som han der ute…. *tårer i øynene* Men så måtte jeg jo utafor landet for å finne ham også da *ler* Jeg føler meg så priveligert og heldig, og så forstår jeg liksom ikke riktig at dette skjer meg – jeg fortjener da ikke en mann som han !? Tenk at han virkelig elsker MEG !?! *forundret* Men jeg grubler ikke så altfor mye over det – jeg bare tar imot ham og all hans kjærlighet med åpne armer *smiler gjennom tårer*
Men nå ble jeg da fryktelig dyp, alvorlig og gråtkvalt her – det var jo ikke meningen *s* Men samtidig var det godt å dele også dette med dere. Det er så godt å ha venner som dere – vet dere det ??? *takknemlig*
Ha en fortsatt god søndag da kjære venner ! Og så vil jeg få gratulere Trulte med dagen *stort smil* - jeg sender masse gode klemmer !
Og selvfølgelig sender jeg masse gode klemmer til alle dere andre også. Takk for at dere fins ! Varme hilsener fra NasseNøff
PS: For de som vil ha meg med på handletur – send en mail til lilletater@hotmail.com *ler* Du er også velkommen til å sende mail hvis du bare vil si hei... ! *s*
Tusen takk for kjempe koselig komentar for veldig lenge siden.
Det stemmer det du spurte om ang. faren til barna mine, vi bor ikke sammen lenger. Har egentlig vært alene med barna siden de to minste var nyfødte.
Synes du har vært flink på slankefronten, skal sette meg ned en dag og lese hele slankedaboka di.
Håper du snart kommer med et inlegg igjen.
Klem fra Juliane.
Måtte bare innom for å si at: Håper du snart kommer tilbake! Savner deg slik vet du! Men jeg skjønner jo at du heller vil bruke tiden på kjærligheten! Håper dere koser dere!
Klem fluffa
Tillykke
Albundy
Kjempegodlørdagsklem fra ABBA
Klem fra
Trulte
Håper du ikke blir så lenge borte fra oss da. Kommer til å savne deg vet du. Men jeg forstår "problemet" ditt. Uansett, håper at du og kjæresten din får det kjempefint den tiden dere skal tilbringe sammen. Det er hardt med slike avstandsforhold, det er så vondt når man skilles... det vet jeg alt om. Klarte ikke å nyte tiden vi hadde sammen for jeg bare grudde meg til vi skulle skilles igjen. Men det var meg, det er ikke sikkert du har det slik.
Håper du snart er tilbake hos oss igjen!
Kos dere masse!
Stor klem fra fluffa
Håper du koser deg glugg ihjel med typen din! Og at du snart kommer tilbake til oss!:0)....vet ikke helt hva det gjelder når dere snakker om kjekling her inne,tror ikke jeg er helt oppdatert på det,gitt.Men det er heller ingenting å gå videre på sikkert:0)...så nok om det!
Kos deg masse,masse!!
Stor klem fra Jenta*S*
NasseNøffen vår har sikkert masse grunner til å ta en liten pause, håper bare at det ikke er noe alvorlig? Jobbeting og tang og sånt?
Ønsker deg masse lykke til, uansett hva du har på gang.
Klemm fra Jojoen
Boggi
Nå skal du jo gå inn i en fin uke, med mye herlig, men du varmer vel opp på tirsdag, denne gang kl. 18:00, ikke sant?
Klem fra nite